Rok výroby:1995Typ motoru:66kwStav km při koupi:225 000 kmStav km nyní:235 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5,6 l/100 kmVloženo:8. 1. 2016
úsporný a snad i spolehlivý motor stále minimum koroze kvalitní odhlučnění silné brzdy ABS jako standard velmi kvalitní vnitřní materiály/plasty
Slabé stránky
slabé topení horší přístup do kufru (sedan) v zimě zamrzá zámek kufru
Závady a opravy na autě
- prasklá většina žárovek palubní a přístrojové desky - nefunkční ventilátor motoru - byl vadný termostat i čidlo spínání ventilátoru - neseřízená geometrie - již ne plně funkční ventilátor topení kabiny
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil od známého, vesměs na něm byla prováděna pravidelná údržba/výměna spotřebních částí, pravděpodobně nebylo nikdy bourané. Na 21 let staré auto je s obdivem, jak je většina věcí zachovalých a funkčních. Kastle pozink, nicméně rezne u podběhů zadních kol a rohů víka kufru, jinak nikde.
Je s obdivem, že většina vnitřních plastů nevrže (ani při přejíždění nerovností), pouze plastová madla dveří o sobě dávají vědět při silnějším stisku - toto považuji opravdu za luxus vzhledem ke stáří vozu, jel jsem několikrát ve starší fábii/focusu/citroenu a vždy někde něco vrzalo např. při přejíždění nerovností atd., a to se jednalo o výrazně novější auta s cca polovičním nájezdem! Uvnitř je docela dost prostoru, plus je výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Topení začne trochu topit až po plném zahřátí motoru, což je u tohoto typu až po delší době. Ventilace a průduchy v kabině nejsou řešeny úplně ideálně - odmlžování oken má např. Citroen Saxo rychlejší a mírně lepší. Kufr je docela velký, ale dnes již konstrukčně zastaralý - vozy co mají 5. dveře jsou mnohem praktičtější než toto. Z auta je dostatečný výhled (sloupky jsou dosti tenké oproti dnešním autům).
Řazení je velice přesné a příjemné - subjektivně mě přijde na úrovni dnešních octávií/focusů. Rovněž chválím brzdy, nečekal jsem že tak těžké auto bude tak dobře brzdit. Zřejmě je to díky tomu, že i na zadních kolech jsou použity kotouče. Motor není na žádné závodění, na druhou stranu ač má pouhých 66kw tak dokáže stále slušně držet krok s většinou současných aut nižší střední třídy. Vlastně jsem byl překvapen, že tak starý motor (navíc diesel) u tohoto auta dokáže i na dálnici držet slušné tempo. Motor je docela tichý, odhlučnění vnitřku auta muselo být provedeno opravdu na výbornou. Kombinovaná spotřeba 5,6 není vůbec špatná, jezdím cca 50:50 město i dálnice a auto nikterak nešetřím.
V zimě hůře startuje - předpokládám že v brzké době budu měnit žhavicí svíčky, rovněž zámek kufru v mrazech často stávkuje. Pozoruji rovněž, že po intenzivnější jízdě (cca 2 hodiny) dochází k drobnému přetékání chladicí kapaliny v místě hadičky vycházející z expanzní nádoby - vždy po ujetí cca 300km je pod místem kde vychází hadička z expanzky drobná louže o cca 1cm průměru, přitom v expanzní nádobě je chladicí kapalina spíše u minima. Doufám že to nevěstí budoucí závadu motoru, se kterým jsem jinak velice spokojen..
Komentáře uživatelů k recenzi Audi 80