Recenze BMW 316
“Ano, už jsem koupil.”

Autor recenze: WZB všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1991 Typ motoru:M40 Stav km při koupi:310 000 km Stav km nyní:325 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km Vloženo: 1. 5. 2013

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

mechanická váha vzduchu
zábava:-)
8,5l/100 s cihlou na plynu
použité díly za hubičku
pořizovací cena

Slabé stránky

tvrdší charakteristika
sklon ke korozi
neprodejné
zimní období

Závady a opravy na autě

Při koupi nefungovalo servo-prasklá příruba hadice, nefungoval klakson, kontrolka mazání a řada dalších drobností v interiéru. Během provozu jsem řešil nefunkční blinkr(zatékání děravou podladou) a přetržené tahlo zámku kapoty. Tlumiče a čepy v dezolátním stavu jsem neřešil, stejně tak sjetou spojku. Spínač světel zpátečky fungoval jak se mu chtělo...


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto nebylo denně v provozu. Jezdil jsem s ním dlouhé trasy. Projel jsem s ním téměř celou republiku a za ty peníze nemůžu být nespokojený. Můj kousek byl typickým produktem 90-tých let. Podle papírů 318i z roku 1991 bez ABS zakoupené v ČR. Ve skutečnosti 316i ze začátku výroby s ABS pravděpodobně bourané ze SRN. Předchozí majitel ho stočil o 80tkm a někde v bazaru za ta léta těch 100tkm taky ubrali, takže jsem přesvědčený,že minimálně 500 000 najelo. Opravoval jsem jen to nejnutnější a dá se říct že jsem do něj lil jen benzín, motorák a servoolej.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi BMW 316

Vložit komentář

Koroze

Koroze a BMW - můžu za sebe říct, že to je vozidlo vlastně celá tato značka na prvním umístění. Horší značka na korozi už asi neexistuje, nevím tedy o žádném. Mám Kiu, je to papír neskutečný, prah jsem loupal jako skořápku od vajíčka, ale s tím se to stále nedá srovnat. Když to porovnám například s Favoritem - Ano, množství koroze je vůči BMW mnohonásobně vyšší až neuvěřitelné jako kdyby na kastli byly schované housenky a krmili se tím. ALE co se na Fáčku a Feldě chytá nejvíc? Ano to víte, páte dveře, jiné dveře, blatníky a další povrchové plechy. Co tedy uděláte na fáčku? Sundají se kryty, světla, z venku se to ochrání, pak zevnitř koberce, sedačky, tapecíry a jde se na to rovná kastle, takže díry se dají nahradit rovnými plechy z Ferony třeba a nastupuje nástřik... :) Ale BMW to je takový S.ÁČ!!! Koroze se chytá tam kde nechceme. A proto je nutné krom toho co se dělá normálně na Fáčku ještě dále sundat, durch celou kabeláž elektriky, vybavenější bawory maj elektroniku v zadních sedačkách, tak tato ovládačka s řídícími ústrojími musí taky pryč, pak celou zadní nápravu pryč a dále celé hnací ústrojí, výfuk a další co ještě zavází, atd... Co z toho plyne? Na Bawora a ohranu koroze se můžete úplně vysr.t a je lepší koupit si celou kastli a přemontovat to znova a celý auto. Bawor má typickou životnost kastle mezi 15-20lety, pak to začne, nejprve nezvednete auto, hehe a taky některý totální deb.l to auto sníží natolik, že pod to ani nedáte běžný hever. Hlavně, že nejde vidět jak má totál sežrané zadní uložení nápravy od koroze schované pod plastovými prahy. Takzvanou nebezpečnou korozi pro jízdu autem chytá každý BMW. Začlo to žralokama a nekončí to ničím, E30, E34, E36, E38, E39, E46. A další příjde po 15 letech výroby opět na řadu. Prostě je to zadní náprava holt a když máte BMW tak 20 let a nestaráte se, tak paaa paaa...

02.05.2013 | 06:37:34 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Koroze

Tak mezi 15-20 lety už korodovalo dříve skoro každé auto.Jak tomu bude v budoucnu s dnešními auty těžko říct.
Ale v tomto rozmezí bych to neviděl jen na BMW.Spíše bych řekl že třeba některé BMW korodovalo před tím než se těch 15 let vůbec dožilo.
Soused měl tenkrát E36 a to mělo díry v prazích,chycený lemy,spodek dveří na první pohled jedna velká rez.
A to je tak 15 let zpátky takže pokud by to bylo i z roku 1990 tak to bylo staré tak 8 let.A takových E36 jsem za život viděl několik a to už i před 5-10 lety.
Dneska už to člověk ani nepotká na silnici,zase na druhou stranu bych řekl že taky záleží kde se s autem jezdí.A jak se k tomu člověk i chová.Jinak už jsem viděl i několik X5 ze zkorodovanýma blatníkama nebo pátýma dveřma.
To třeba nemluvím o Mazdách nedávno jsem byl v bazaru kde nabízeli dvě Mazdy 626 1999-2001.A obě auta chycené lemy,a spodek dveří.Ovšem i jak zminuješ E39 1996 a to nemělo na karoserii korozí žádnou.Takže taky jde trochu o to jak s čím člověk naloží.

Já když jsem si dovezl před pár lety auto z Německa tak jsem měl podvozek dá se říct absolutně bez koroze.A po letošní zimě když jsem se díval tak mám spoustu různých plechových krytů,šroubů,už celkem zkorodované.A to auto vždy po zimě nechám komplet vyčistit hlavně podvozek.Jinak při nudné chvilce jsem projel detailněji karoserii,lemy,prahy různá zákoutí a nenajdu tam ani flek po povrchové nebo jiné korozi.A to mám auto z roku 2001 co i předtím jezdilo celkem pravidelně dlouhé trasy,a dneska jezdí také denně.
Takže bych řekl že to je taký individuální:)

02.05.2013 | 14:55:22 |   | 78.45.38.* Reagovat

RE: Koroze

No tak lemy a dveře atd. to se nemusí člověk vůbec bát, na množství koroze opravdu neberu ten důležitý faktor. Jinak bych hodnotil řebříček úplně jinak.
Já tu mluvím o závážnosti chycení těch důležitých míst a právě koroze má ráda ze všech nejvíc BMW tam, kde to je nebezpečné.
Mám na mysli speciálně zadní část a podlahy a to v nosnících, v místech spojů mezi nápravou a mezi podlahou včetně podběhů, v místech spojů kolem výfuku a kolem nádrže.

Takže když se někdo rozhodne koupit si BMW a bude si myslet, že mu vydrží 15 a více let, tak se může šeredně splést. Měl by si zajít na rampu.
Viděl jsem x BMW, kterým ty místa praskly v místě uložení náprav a podlaha propadla o nějaký ten cm a pak se to zakrývalo, ale ta náprava byla pak tom daném místě VE VZDUCHU. Náprava se uchycuje ve 3 místech minimálně a horního uložení tlumičů.

Když jsme u těch horních uložení tlumičů, tak znám ještě pár aut, které to taky chytají, ale BMW taky tam mívá tu korozi, ale jen občas, ta téměř vymizela od dob žraloků.

Ale stejně to zadní kolo bude potom lítat, když jeden spoj nedrží a navíc je tam hnací pohon. Prostě ty plechy dostávaj zabrat v zadu...
Vyměnit prah, to se dá během 3 dnů.
Ale vyměnit místo spoje mezi nápravou a podlahou? Cha to může trvat měsíce a finance jdou do slušných výšin a několika desítek tisíc korun za demontáž a montáž, navíc zasahovat do spojů uložení náprav už není žádná prdel... Nejhorší bývá řidičova strana a pokud je v BMW ukryta baterka v sedačce nebo v kufru, tak na straně baterky.

Nebo to zalátat a prodat to blbcovi... :(

Nekupujte si ojeté BMW starší 10let!!! Očekávejte, že je před smrtí karoserie. BMW vydrží stejně jak život psa mezi 17-20lety pokud není hezky v garáži a nikdo, ale nikdo ho neposlal na okruh, nebo na parkoviště a nedriftoval s ním, tohle velice hodně urychlí průběh, stane se vyjímka i pod 10let...

A ty díly pánové nemá smysl fotit, ale poklepávat je osobně pevným předmětem.

03.05.2013 | 06:43:04 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

Tak tyto BMW byla dobrá auta,až na větší náchylnost ke korozi.
Jinak tedy obdivuji že jste si pořídil tohle auto s takovou celkem akční historií.
Na druhou stranu dneska sehnat takové auto ve slušném stavu je celkem kumšt.Většinou to jsou všechno vylítaný a vyhoněný plečky tak vhodné do kovošrotu:)
Jinak tedy at vám nějaký ten pátek vydrží..:)

02.05.2013 | 00:09:53 |   | 78.45.38.* Reagovat

RE:

Tak jsem si přečetl, co píšete k mojí recenzi a bohužel víte, co říkáte. To auto už nemám-rozebrali jsme ho do šrotu. Obě přední šavle za kolama totál uhnitý. Každý, kdo to viděl, nevěřil vlastním očím. Když jsem sundal plastový prahy, tak plech pod nimi se rozpadal. Díra v podlaze u spolujezdce cca 30x20, když se sundaly dveře a tapec, tak jsem na to dupnul- rázem tak 30x70(prostě do půlky dveří). U řidiče jsem na to nešlapal, ale díry byli u každýho kola. S pomocí šroubováku jsem se do auta dostal skrz podběh(vypadalo to normálně, drželo to na barvě) a vzadu zboku nad nárazníkem. No bylo toho víc...můžu na přání zaslat fotky. Teď mám 320i rv.1997. Auto je z Itálie dotažené před 5 lety. Podlaha je v perfektním stavu, jen v několika místech, kde je poškozená ochrana, a na šroubech se začíná chytat rez-chystám se to vybrousit a ošetřit co nejdřív, dokud je to banalita, ale vzadu se začínají loupat silentbloky a bohužel jeden takový dost subtilní držák. Možná by mohl někdo poradit, co s tím držákem. Moc jsem to nezkoumal, ale je na tom něco zavěšenýho- vlevo vzadu nad ramenem... Jinak 308 000 na tachometru a v moc hezkym stavu. Jen pár drobností, co jsou na každym ojetym autě

09.05.2013 | 20:39:39 | wzb  | 37.188.232.* Reagovat

RE:

Byly...díry:)

09.05.2013 | 20:41:30 | wzb  | 37.188.232.* Reagovat

RE:

Takovou brutální korozi jsem sice ještě neviděl. Já se zaměřuji hlavně na korozi kolem zadní nápravy a u Baworáka mi to strašně vadí. Ty auta po 96 jsou u trojky facelift, tedy pozink. Takže na povrchu horko těžko člověk uvidí něco chycenýho. Ale to je fuk....

Za těch x kilometrů není možné aby předchozí majitel si chvilku nezařádil a nezničil tím podvozek driftem.

Takže pro toho, kdo by chtěl OJETÉ BMW doporučuji VÝHRADNĚ SEDMIČKU. Kupují si to klidní řidiči a nehrozí koroze v místech kolem zadních náprav. Dále sedmička je natolik vybavená, že se nechytá ani Rolls Royce a těžce konkuruje Maybach. A člověk si užije a provozní uživení vozu stejné jako pětka. Kdybych kupoval sedany, taky se vozím v BMW, ale sedmičky se kombíky nevyrábí a BMW hatchbaky vůbec ne. I když poslední dobou ten interiér u BMW je děs a zadek to je na facku. To se vzhledem k Audi nedá srovnat a za tu cenu je to opravdu jako sociál plast.

10.05.2013 | 08:03:21 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • BMW 316