Rok výroby:1995Typ motoru:1.6i M43Stav km při koupi:165 000 kmStav km nyní:180 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:7-8 l/100 kmVloženo:2. 2. 2007
Zadní tlumiče s dorazy, komplet levý přední rameno, řemen (alternátor, servo) a řemen od klimy, svíčky, filtry, olej. Sem tam drobnosti v elektrice : nefungovalo osvětlení tlačítka na stahování oken, občas se nechtěly rozsvítit hlavní světlomety, občas neodemknul centrál kufr, nefunkční čerpadýlko ostřikovačů atp. Dál jsem nechal vyčistit a domplnit klimatizaci. Nakonec jsem musel umejt blok motoru, protože někde tekl olej, což se nakonec ukázalo, že jde od kliky - výměna gufera. Tak do půl roku mě ještě čekají kotouče a komplet obložení brzd, výfuk, do roka počítám s předními tlumiči a všelijakými silentbloky a uchycením ramen, do dvou až tří let se spojkou a kardanem. Trochu hnijou lemy blatníků, ale není to nic co by nevyřešila bruska a trochu kitu.
Každopádně při koupi hrozně moc záleží na celkovém stavu auta. Já ho kupoval asi za poloviční cenu, než byla průměrná prodejní cena tohodle auta s vědomím všech závad (sám sem si je musel najít - v bazaru lhali), ale i tak se to vyplatilo. Díly jsou snadno dotupný a nejsou o nic dražší než na jiný auta. Nemluvě o spoustě vrakovišť, kde se dá sehnat první poslední za babku a při troše štěstí i v barvě auta.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Z auta jsem unešenej. Je to moje první zadokolka a hned první den jsem si zažil extrém. Nasněžilo, namrzlo a já ho vezl z bazaru na letních gumách. Zestárl jsem za tu cestu (asi 50km) nejmíň o 5 let. Ale jen co jsem nazul zimáky, tak se stalo snadno ovladatelným a po pár dnech ježdění zcela čitelnym autem. Je to uplně něco jinýho než předokolka, v zatáčkách je o 200% jistější, celkově je ovladatelnost auta excelentní. Motor 1,6 je na 1300 kilo váhy trochu slabší, ale když se pořádně roztočí, tak jede hezky (na úkor spotřeby) Zkrátka to není žádný závodní zvíře, je to spíš na pohodlný ježdění. Vzhledem ke stáří a kilometrům mě překvapilo, že sedačky nejsou prosezený, v interiéru nic nevrže a motor je zcela tichej - do 3tisíc otáček o něm není vědět. Brzdy : vpředu kotouče nechlazený, vzadu bubny - překvapivě na tu váhu a na kolik se dá ato auto rozjet - dobrý. Nijak zásadně při delšim brždění nevadnou a účinnost dostatečná/bezpečná. Řazení je na těch najetejch kilometrů absolutně fenomenální - absolutně přesný, vůbec neni vyvyklaný, rychlosti neni třeba hledat, jdou tam uplně samy. Občas jsem slýchal, že je problém s předníma světlama, že se vypalují čočky - já sem si ničeho nevšim, svítí to báječně.
Pár tipů chcete li koupit tohle auto : E36 určitě od roku 93 vejš. První modely (91-93) měly motor M40, kterej byl o trochu slavší, o něco málo nenažranější a rozvod ještě nebyl řetězovej, ale klasicky řemenem. Na těch se dá utratit dost peněz. Nejlíp jsou na tom poslední modely (97-98) ty měly už pozinkovou karoserii. Neni třeba se bát klimatroniku, občas se prej stane, že přestane zcela fungovat, ale závada je jednoduchá - v kontrolní jednotce pod displayem odchází kondenzátor - výměna je na hodinu práce a cca 10kč. Akcelerace auta musí bejt naprosto plynulá, žádný škubání a ni poklesy otáček - to pak znamená zanesený zdvihátka ventilů - dá se opravit, ale v servisu si za to patrně řeknou dost peněz. Jak jsem zmiňoval na začátku - zkontrolovat všechny silentbloky, tlumiče, zavěšení ramen - bmw na to trpí - zvlášť na silnicích čr. dalo by se toho napovídat ještě moc, ale záleží kus od kusu.
závěrem - je to super auto. Od první chvíle ho miluju a dlouho mi zůstane. Netrápim ho a odměňuje se mi věrnou službou. Na ty leta je pořád nádherný zvenku i zevnitř. Trochu zvláštní jsou iracionální reakce okolí : "ty máš bmw - to si v balíku" - Nějak už zaostává fakt, že je to kára ve stejný cenový relaci jako felicie. V každym případě je to dobrá koupě - můžu jenom doporučit. Ale na nákup si vemte s sebou někoho, kdo bmw rozumí ať nesednete někomu na lep.
je pravdou že motorově je 316 trochu slabší, ale je to o tom jak kdo chce jezdit. Klidná jízda = 4 hrnec mám jí z roku 92, čili motor M40 a je též supr, trochu lituju toho, že nemá řetěz (skoro bezúdržbový), nerezaví, kastle supr a interiér taky. zadohrab je zadohrab
Mám BMW 318i od srpna. Nechal jsem jen měnit svislé kulové čepy, a preventivně vodní pumpu. Jinak vše O.K. Dojíždím denně do práce a spotřebu teď na zimních gumách mám7,5 l. Super auto, v dobré výbavě rok 97 ASC nemá chybu, maximální spokojenost. A díly? Podle toho, kde koupíš, ale jistě je spousta aut s dražšími díly. Tak ať bavorák dobře slouží. :-)
at koukam jak koukam, tak napr.- tlumic (Monroe) za 3900,- nebo zadni dil vyfuku (Bosal) 5722,- ,lambda sonda (Febi) 2548,- Predesilam, ze ceny jsou maloobchodni, s dph a u pomerne znameho prodejce nahr. dilu v ČR...tak nevim, tyhle ceny nejsou zas tak ruzove, ale necham se rad poucit o tom ,kde nakupujete vy
Rozumim ti naprosto přesně, mám Bmw 523i Vanos e39 rok 1999 a super kára, je to dovezený z Belgie po prvním majiteli, kerej se o všechno co se týkalo auta staral a auto je super, ačkoliv má 13let provozu za sebou, z toho prvních 11let jezdilo v Belgii.Mám už celkově osmý Báwo a už bych do jiný značky nechtěl.Ml jsem i Bmw e28 a e30, což byly ve svý době opravdu špice a vubec, pokud BMW tak jen 6válce, měl jsem i 4válce 316i M10 chrom rok 1986 a 318i M40 kupé rok 1990.A 4válcový Bmw se s tím 6válcovym nedá skutečně vubec srovnat, rozdíl ve výdrži, jízdě a spolehlivosti je zkrátka a prostě dost markantní.
BMW FOREWER:D
11.09.2012 | 15:29:56 | Roman
| 88.100.57.*Reagovat
BMW 523i rv.2001 a náhradní díly apsolutně super kolikrát se vyplatí koupit i díl v BMW je o malinko dražší ale vydrží neuvěřitelně dlouho kdo zkusí BMW nnechce nic jinýho a zadohrabkas ASC apsolutní bomba
Já mám starší generaci - E34 v perfektním stavu, ale i tak mi to nedalo a podíval jsem se na náhradní díly na EliteCAT. Takový přední blatník za 700-800 Kč mi přijde jako naprosto fenomenální záležitost. Jinak po necelém měsíci ježdění jsem taktéž absolutně nadšený, jsou to skvělá auta.
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 316
BMW 316i
je pravdou že motorově je 316 trochu slabší, ale je to o tom jak kdo chce jezdit. Klidná jízda = 4 hrnec
mám jí z roku 92, čili motor M40 a je též supr, trochu lituju toho, že nemá řetěz (skoro bezúdržbový), nerezaví, kastle supr a interiér taky. zadohrab je zadohrab
14.02.2008 | 08:11:17 | Fix Reagovat
S tema dilama moc nevim, ale nemyslite, ze zvlast u sestivalcu se ty prachy navic vratej v opojeni z jizdy?
27.02.2007 | 14:22:18 | reihensechszylinder Reagovat
Nic než BMW
Mám BMW 318i od srpna. Nechal jsem jen měnit svislé kulové čepy, a preventivně vodní pumpu. Jinak vše O.K. Dojíždím denně do práce a spotřebu teď na zimních gumách mám7,5 l. Super auto, v dobré výbavě rok 97 ASC nemá chybu, maximální spokojenost. A díly? Podle toho, kde koupíš, ale jistě je spousta aut s dražšími díly. Tak ať bavorák dobře slouží. :-)
03.02.2007 | 17:23:15 | Luky Reagovat
at koukam jak koukam, tak napr.- tlumic (Monroe) za 3900,- nebo zadni dil vyfuku (Bosal) 5722,- ,lambda sonda (Febi) 2548,- Predesilam, ze ceny jsou maloobchodni, s dph a u pomerne znameho prodejce nahr. dilu v ČR...tak nevim, tyhle ceny nejsou zas tak ruzove, ale necham se rad poucit o tom ,kde nakupujete vy
03.02.2007 | 15:10:49 | diego Reagovat
to janys
naraznik za 800? a nemyslis jen stredovou mrizku? Nebo panove, kde vlastne nakupujete za takovyhle ceny?
03.02.2007 | 14:57:33 | diego Reagovat
zadohrab rulez!!!
Od tý doby, co jezdim se zadohrabem, už bych auto s náhonem na předek nechtěl.
Jinak si myslim, že když BMW, tak už to chce 6-ti hrnec...
02.02.2007 | 23:27:12 | Reagovat
RE: zadohrab rulez!!!
Rozumim ti naprosto přesně, mám Bmw 523i Vanos e39 rok 1999 a super kára, je to dovezený z Belgie po prvním majiteli, kerej se o všechno co se týkalo auta staral a auto je super, ačkoliv má 13let provozu za sebou, z toho prvních 11let jezdilo v Belgii.Mám už celkově osmý Báwo a už bych do jiný značky nechtěl.Ml jsem i Bmw e28 a e30, což byly ve svý době opravdu špice a vubec, pokud BMW tak jen 6válce, měl jsem i 4válce 316i M10 chrom rok 1986 a 318i M40 kupé rok 1990.A 4válcový Bmw se s tím 6válcovym nedá skutečně vubec srovnat, rozdíl ve výdrži, jízdě a spolehlivosti je zkrátka a prostě dost markantní.
BMW FOREWER:D
11.09.2012 | 15:29:56 | Roman | 88.100.57.* Reagovat
BMW 523i rv.2001 a náhradní díly apsolutně super kolikrát se vyplatí koupit i díl v BMW je o malinko dražší ale vydrží neuvěřitelně dlouho kdo zkusí BMW nnechce nic jinýho a zadohrabkas ASC apsolutní bomba
02.02.2007 | 20:35:59 | sanbay Reagovat
Škoda jen toho slabýho motoru.
02.02.2007 | 17:59:16 | REST Reagovat
BMW
Já mám starší generaci - E34 v perfektním stavu, ale i tak mi to nedalo a podíval jsem se na náhradní díly na EliteCAT. Takový přední blatník za 700-800 Kč mi přijde jako naprosto fenomenální záležitost. Jinak po necelém měsíci ježdění jsem taktéž absolutně nadšený, jsou to skvělá auta.
02.02.2007 | 16:25:51 | janys Reagovat
no ja mel vzdycky za to, ze nahradni dily na BMW jsou celkem dost drahy...
02.02.2007 | 10:49:19 | diego Reagovat