Rok výroby:2003Typ motoru:2000Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:87 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6,7 l/100 kmVloženo:16. 11. 2005
Výměna Turba při 70 000km (Asi má chyba jelikož jsem na dálničních odpočívadlech často zhasínal motor bez vychladnutí turba).
Výměna levé přední tyče řízení a uložení zadních tlumičů při 75 000 km.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto Jsem kupoval nové s M paketem což znamená sportovní sedačky se skvělým bočním vedením, o 11mm nižší podvozek, tlustší a sportovnější věnec volantu, přední spoiler, boční prahy ... celkově má vůz perfektní vzhled ale to je na každém z vás.
Auto je vhodné spíše na delší cestování, kdy i po 800stech kilometrech nic nebolí. Pohodlí je dost i na zadních sedadlechm jedíné co zde chybí je duální klimatizace. Horší je to ovšem na našich hrbolatých cestách, kdy poskakuje jako koza.
Jízdní vlastnosti jsou super, auto sedí jak přibyté a když už se utrhne zasahuje elektronika, která se dá ovšem vypnout, ovšem s tím spojené jsou i náklady kdy po 20 000km musím měnit zadní gumy v mém případě 245/40 ZR17.
Motoricky je auto velice tiché snad jen do doby než se zahřeje, řazení je krátké a přesné spotřeba se pohybuje od 5.5 do 8l nafty, má dlouhodobá spotřeba převážně ve městě je 6,7l/100km
S těmi zadními tlumiči bych to viděl na jeden jediný důvod. Podvozek s M-Paketem a české tzv. silnice ( spíše tankodromy ). - to prostě nejde dohromady. Já mám e46 ku v kombiku s normálním podvozkem, ale i tak je to tvrdé, s M-paketem a ještě po letošní zimě, to musí být pro auto útrapa jezdit v ČR.
Turbo - ve všech příručkách už i u prvních octáviií TDI, bylo psáno, nechat motor po zatížení minimálně 30 vteřin jet na motor, aby jej mohl olej chladit postupně. Jde jen čistě o fyziku. Turbo jede na plný výkon, je zahřáté, ale chladí jej stále olej, pak dojedete a motor vypnete, místo toho abyste jej nechali v klidu chladit, tak se začně chladit rychleji a materiál se ohýbá. PS: Zkuste do sklenice dát horkou vodu, vylít, a nalít tam studenou - praskne! A ted zkuste dát horkou, vylít, dát vlažnou vylít, a potom studenou -nepraskne.
Na výdrži turba záleží z 80procent na oleji a na zacházení. Při jízdě po dálnici se turbo značně hřeje ale nevadí to protože je mazáno tlakem oleje. Ale v případě náhlého zastavení a vypnutí motoru se rozpálené turbo již nemaže a tudíž může nastat zapékání oleje na hřídeli turba. Rozumné minimum je nechat motor po zastavení 30(při ostré jízdě aspoň 1min.) sekund běžet na volnoběh a poté až vypnout. Turbo se zchladí a olej nezapeče. S pozdravem Automechanik
Každý motor, který má turbo, se má před vypnutím nechat chvíli běžet na volnoběh. To uvádí výrobce už v návodu k použití vozidla. Lhostejno, zda je to BMW, nebo Tatra 815. Asi to nějaký důvod má. Mě spíš udivuje ta výměna zadních tlumičů. Ani u aut méně zvučných značek není potřeba je takhle brzo měnit. Pokud tedy není s vozem zacházeno nepřiměřeně (přetěžování).
Jak prosim souvisi turbo s vypnutim motoru? Pokud se nepletu, turbo je soucast motoru ktera dle potreby nataci lopatky a podle uhlu natoceni tlaci pod vetsim / mensim tlakem nasavany vzduch do prostoru spalovani. Vytizeni turba na maximum se deje pouze pri plne akceleraci, NIKOLIV PRI UDRZOVANI RYCHLOSTI - kdy neni potrebny zadny "vykon na vic". Proto bych se rad zeptal, kterej blbec Vam rekl nebo proc si myslite ze po jizde 150-160km/h po dalnici, dojetim na odpocivadlo a vypnutim motoru jste odrovnal turbo?
zdravim.. Z corolly do BMW. O niecom podobnom rozmyslam aj ja. Predsa len corolla je fajn, ale pre starsich panov. A kedze som nedosiahol ani 30r tak este si treba co to uzit. Momentalne jazdim na 318d rv 2008 z pozicovne a strasne ma oslovila. Rozmyslam o nejakej 2006 z nemecka. Je kvalita na tolko dobra resp porovnatelna s japoncami.
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 320
pre ''Petra''
Mily Peter. Turbo je taka vrtulka (dve) ktora tlaci vzduch do valcov. Tie lopatky su sucastou turba. Skus trocha ''googlit''a nepisat voloviny...
24.05.2011 | 12:11:09 | bandit Reagovat
Majitel E46 325i
S těmi zadními tlumiči bych to viděl na jeden jediný důvod. Podvozek s M-Paketem a české tzv. silnice ( spíše tankodromy ). - to prostě nejde dohromady. Já mám e46 ku v kombiku s normálním podvozkem, ale i tak je to tvrdé, s M-paketem a ještě po letošní zimě, to musí být pro auto útrapa jezdit v ČR.
Turbo - ve všech příručkách už i u prvních octáviií TDI, bylo psáno, nechat motor po zatížení minimálně 30 vteřin jet na motor, aby jej mohl olej chladit postupně. Jde jen čistě o fyziku.
Turbo jede na plný výkon, je zahřáté, ale chladí jej stále olej, pak dojedete a motor vypnete, místo toho abyste jej nechali v klidu chladit, tak se začně chladit rychleji a materiál se ohýbá.
PS: Zkuste do sklenice dát horkou vodu, vylít, a nalít tam studenou - praskne!
A ted zkuste dát horkou, vylít, dát vlažnou vylít, a potom studenou -nepraskne.
20.02.2010 | 12:54:59 | Břeta83 Reagovat
...kazdej pitomnec snad vi ze nejen turbo se po (rychlejsi) jizde musi chladit...
13.12.2009 | 09:21:35 | Reagovat
re:Turbo a vychladnuti
Na výdrži turba záleží z 80procent na oleji a na zacházení. Při jízdě po dálnici se turbo značně hřeje ale nevadí to protože je mazáno tlakem oleje. Ale v případě náhlého zastavení a vypnutí motoru se rozpálené turbo již nemaže a tudíž může nastat zapékání oleje na hřídeli turba. Rozumné minimum je nechat motor po zastavení 30(při ostré jízdě aspoň 1min.) sekund běžet na volnoběh a poté až vypnout. Turbo se zchladí a olej nezapeče.
S pozdravem Automechanik
22.02.2009 | 22:03:57 | sonar Reagovat
turbo
turbomotory by se měli po jizdě nechat chvili běžet na volnoběch aby se turbo ochladilo a zastavilo se když je ještě mazane tlakem oleje.
25.01.2009 | 09:48:51 | jarda Reagovat
Peter
Každý motor, který má turbo, se má před vypnutím nechat chvíli běžet na volnoběh. To uvádí výrobce už v návodu k použití vozidla. Lhostejno, zda je to BMW, nebo Tatra 815. Asi to nějaký důvod má. Mě spíš udivuje ta výměna zadních tlumičů. Ani u aut méně zvučných značek není potřeba je takhle brzo měnit. Pokud tedy není s vozem zacházeno nepřiměřeně (přetěžování).
24.01.2009 | 23:41:18 | Standa Reagovat
Turbo a vychladnuti
Jak prosim souvisi turbo s vypnutim motoru? Pokud se nepletu, turbo je soucast motoru ktera dle potreby nataci lopatky a podle uhlu natoceni tlaci pod vetsim / mensim tlakem nasavany vzduch do prostoru spalovani. Vytizeni turba na maximum se deje pouze pri plne akceleraci, NIKOLIV PRI UDRZOVANI RYCHLOSTI - kdy neni potrebny zadny "vykon na vic". Proto bych se rad zeptal, kterej blbec Vam rekl nebo proc si myslite ze po jizde 150-160km/h po dalnici, dojetim na odpocivadlo a vypnutim motoru jste odrovnal turbo?
24.01.2009 | 23:19:55 | Peter Reagovat
corolla - bawo ?
zdravim.. Z corolly do BMW. O niecom podobnom rozmyslam aj ja. Predsa len corolla je fajn, ale pre starsich panov. A kedze som nedosiahol ani 30r tak este si treba co to uzit. Momentalne jazdim na 318d rv 2008 z pozicovne a strasne ma oslovila. Rozmyslam o nejakej 2006 z nemecka. Je kvalita na tolko dobra resp porovnatelna s japoncami.
26.08.2008 | 13:31:38 | chivas Reagovat