Rok výroby:1992Typ motoru:1991ccmStav km při koupi:230 000 kmStav km nyní:268 000 kmZpůsob řazení:Status vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:9.5 l/100 kmVloženo:16. 12. 2013
-těsnění hlavy válců -rozvodovej řemen -zadní brzdový kotouče -čepy řízení,silentbloky na přední nápravě -spojkovej válec a lamela -klínovej řemen -svíčky -olejovej+palivovej filtr -lanka ruční brzdy
Hodnocení a zkušenosti s autem
Svou e30 touring vlastním již 3.rokem a nemužu říct křivýho slova.Vzhledem k svýmu věku je dost spolehlivá a odolná.Jezdim s ní prakticky denně a nikdy mě nikde nenechala ve štychu.Za tu dobu co jí mám sem měni prakticky jen spotřební materiál.Karoserie je pozinkovaná takže i přes 21let stáří je ve velice dobrým stavu.Jenom náznaky koroze jsou na ni viditený.Hlavně u zadních lemů,a v dolních rozích předních dveří.Ale vzhledem k tomuhle věku se není čemu divit.Další pozitivní věc vidím zadní náhon.Stačí mít slušný gumy,a cit v noze.Spotřeba se pohybuje ted v zimím období kolem 9.5litru,na dálku se dá dostat při rozumným stylu jízdy na 7.5litru.Tohle auto je čistě srdocá záležitost.Jen mě mrzí že v dnešní době je převážná většina e30 sou kaše,což odpovídá tomu,že je kočírujou lidi mladý generace.Jinak k tý svý musim říct,že vypadá i po 21letech nadčasově,zachovale a rozhodně má na to,aby odvedla kus dobrý práce.
RE: Pro Svlastika, který pořád staví galvanické a žárové pozinkování na roveň
A co to asi tak dokazuje, dokazuje to přesně to co píšu. LAKOVNA V KVASINÁCH!!! co se asi tak dělá v LAKOVNĚ!!! Jak u blbců, co asi tak,... LAKUJE se tam...
KTL se provádí i jinde, kde mají vozidla jen ocelový plech. Čekáš, že všechno co tady jezdí na cestě je pozink plech? Né, ale KTL prošlo téměř každé auto, pokud není staršího data. Je to marné opravdu s Tebou anonyme, který se stydí za své výplody! Pochybuj o sobě, až pochopíš, že KTL je metoda lakování a tento komplet úprav s tím spojené jako povrchová úprava i když je to příprava. Pro mne je lakování vše co se nanáší na povrch formou nánosu tekutin, což znamená i lázeň. Což tady někdo asi nechápe... PS:Mimochodem fosfátovat lze i nástřikem, pro ty nechápavé...
sused mal voľakedy 328, asi rok 1993-94, mal na nej najazdených POCTIVYCH vyše 500.000 km, až na nejaké maličkosti ako spojka, či alternátor..., všetko mu fungovalo.
Ked to predával..., pýtal na tu dobu šialenú cenu, okolo 400.000 skk, asi 8-10 rokov dozadu. Bol som si istý, že to auto bude nepredajné.
No,prišiel asi tretí kupec.. a auto predal, aj s vyše 500.000 km na tachometri, vraj sa nebál motora, iba stav auta celkový ho zaujal..., ako nové/ ešte tam boli menené predné sedačky, lebo boli potrhané/
oprava: takže bola to 328, r.v.95, km 400.000 a niečo, predal to asi za 380.000, už si nepamätal presne a bolo to asi v 2001-02, včera sme sa just stretli na benzinke..:), dnes už BMW nechce, vysoká spotreba, náklady, ťažko predajné, kupoval to ako nové za šialené peniaze.
a ani také bezporuchové to nebolo, ako som si myslel.
Pozink na E30 určitě NENÍ! max. tak přední blatníky jsou pozinkované zinkovanou vrstvou laku. Pozink BMW vlastně nepoužíval. Každý výrobce si to řeší po svém. BMW používá způsoby lepšího odolného lakování a větší tloušťky plechu. Pokud vím, tak pozink používá AUDI a taky si myslím většina modelů PSA, Peugeoty by měly být všechny pozink. Na trojkových BMW se objevovaly lepší ochrany až od roku 1996 a to jen na částech karoserie. Pravý pozink nedostaly ani modely E46 facelift. A u modelu výš, tedy E90 a nad to nemám ponětí... Myslím, že od roku E90 používají jinou slitinu, tedy především vylepšenou o hliník a strukturu uhlíkových vláken. No myslím, že na tom netu je všechno hezky popsaný...
To jsem to zas vymňouk. Lakem se zinkovalo úplně všechno už od roku 1972 nebo tak nějak a u Škodovky to bylo v éře prvních stodvacítek. Mám v pamatováku, pozink i ja Škodulích před 78. :D Protože když si koupil borec auto, tak si ho šel šopovat a byla tu každá 110 pozinkovaná na každém rohu. No a po šopování se loupal lak. Takže Ty embéčka, kterým spadl lak se odkryly a vypadaly jako pozinkované karoserie a kdo se má v tom pak vyznat a já osobně znal takhle pošopovaných víc, než normálních. :D
Lakovaný ponorný celopozink mají tedy všechny auta, které jsou dnes na cestách. Teď ale spíš to důležitější a to karoserie a slitina, jestli obsahuje částečky zinku, nebo hliníku, abychom to nemíchali. Mimochodem například hliník nebo uhlík(karbon) ve slitině to je něco parádního a zinek se může zahrabat. Takže nevím co se lidi furt ptají na Zinek... Já si troufám říct, že čím větší složení hliníku konstrukce, tím menší koroze na voze. :D
Tak to tomu asi hodně rozumíš...:)asi si ale pleteš samotné zinkování s další konečnou úpravou. O zinkování apod.jsem se učil čtyři roky a nikdy jsem na metodu zinkování lakem nebo lakování zinkem nenarazil.
Tak to bys měl vrátit vysvědčení.Co takhle KTL. To je co podle Tebe? Já si prostě poplet slovosled, to se může stát každému, ale když někdo neví o čem mluvím, tak to je problém s diskuzí...
Pokud se nepletu tak Katoforézní lakování!Je to co se nákladů a ekologie týče nejšetrnější metoda k lakování ocelových pozinkovaných a hliníkových výrobků.
Prý.... pokud se nepletu, ty vado, ty něco opíšeš ze stránek, co ti vyjede jako první v google, a vůbec nemáš ani ponětí. To nevím jestli se mám smát, nebo brečet...
To si děláš srandu ze mě? Tohle se tu probírá už podruhý na těhle stránkách, to snad nemyslíš vážně, že zas nic nevíš. To si nepamatuješ ani diskuzi vedenou zpátky rok nebo kolik? Taky tys vyšel školu, a měl jsi to v oboru a teď z ní nevíš ani prd, no hezký... :D Tak hledej dál..., když se tu na mě nadává, tak se snaž, tak si najdi hezky stránky, ať víš krok po kroku, která automobilka používá jaký druh, já se snažil, abych věděl jaký auto vybírat, hledat v minulosti a mám něco ještě v hlavě, dokonce i lepší lakovny používají tohleto. A můžu říct, že na to jak je BMW drahé, tak je na tom fakt špatně s tou korozí, jako poměr cena efekt, vůbec ze všech automobilek je na tom nejhůře, mezi "lidovými" auty, nepočítám vozy nad 5 milionů, Lamborghini atd. A když nic nevíš o KTL, tak nemáš ani ponětí co je a co není pozink v automobilovém světě. :) Například Škodovka otevřeně popisuje, kolik nanáší zinku a dalších prvků v chemické tabulce atd. Jen si to najdi ať víš jaký je limit, kdy už to opravdu nekoroduje...
Aaa další verze tvých reakcí. Takže když napíšeš za 1. nepište tu něco čemu nerozumím chci si s vámi povídat. 2.já tomu rozumím ctrl+c a ctrl+v 3. nic mě nezajímá, ale opět si chci jen tak povídat. To je sice super, ale tvojí hloupí nosledi mi nemusí nadávat, když stejně ničemu nerozumí a chtějí si taky povídat... urážet! Víš, že mi to připadá, že ten časový horizont, to je jako kdybys to psal ty? Nevěřím, že je tu tolik hloupých lidí... Sypu moudra? měl jsem 2 BMW, servisoval jsem BMW, dělal jsem na nich karosařinu, rozebíral je už od žraloků, viděl jim až do pístů a pod koberce....trojky, pětky, sedmičky. Bavilo mě to, fandil jsem závodním E21,E30,E36, sháněl jsem si vlastní M3 E30. Tak asi vím o čem mluvím! Máme tu 1závodní servis, 3 klasické x autorizovaných, 5 vrakáčů, pohyboval se mezi klukama dnešní servis BMW. Byl to můj život! Tak mi sakra řekni proč se tu do mě navážíš, ty mudrlante! A opět se do mě navážíš, přestaň už na mě reagovat!
Vidíš zase jedeš...:)Pokud vím tenkrát jsme se shodli že i ta Škodovka měla z minimálního procenta v ochranné lázni zinek. Ale takový který vymizel než se dostalo auto vůbec do provozu proto taky každý majitel který mohl si nechal určité části pozinkovat dodatečně!Myslíš že kdybych si to nepamatoval nebo to nevěděl že se k tomu budu vyjadřovat nebo vracet?Jinak co se týče kopírování tak to jsem zde provedl jen jednou při nedávné debatě:) tudíž nevím o čem mluvíš.
Jinak nevím koho tady nazýváš hloupým?pokud vím tak ve většině případů což bych řekl byl snad i jeden či dva a to nedávno jsem uznal že když něco nevím tak to prostě nevím.Proto jsem hloupý?nebo i ti ostatní co něco nevědí a přiznají to jsou hloupý?:)ale ten co to hledá neustále na googlu je chytřejší?:) Já proti tobě nic nemám ale bohužel prostě tvoje příspěvky jak vidíš jsou občas takové že na ně člověk musí zareagovat a jak vidíš nejsem sám a z tvých slov kvůli tobě zrušili i několik recenzí které jsi zasypal.Navíc těžko ti věřit když jsi jezdil v autosedačce...:) že jsi kdy měl vůbec nějaké BMW apod.
Kecáš, hádal jsem se jen kvůli blatníkům a to se dořešilo, nic jiného jsem neřešil. To jen tady odborníci jste psali, že je pozink i Škodovka. A já to jako pozink nebral. Protože lakovaný pozink je standartem VŠECH AUT. Takže to neobnovuj, že jsem tam napsal bláboly. Já osobně jsem ty blatníky viděl ve většině a to protože tu jsou mraky továren, které to dělaly za flašku a dělaly to i na MBčkách... Já tu žádný minimální procenta neřeším teď. Řeším, že když má auto dostatečný nános pozinku, tak má i dostatečnou ochranu, aniž by musel mít pozinkovaný plech. A di už konečně do háje s tou autosedačkou, kolikrát to mám opakovat, že co se týká bezpečnosti, tak jsem ji měl v maximální možné míře v té době, a do sedačky lezeš do 4let a pak na bobka A TO UŽ JSEM MĚL SAMOZŘEJMĚ. Takže jak si to mám asi pamatovat, jestli jsem seděl ve 3 letech v sedačce. Jsi chudák, který chce mít pravdu, OK máš pravdu, NEPAMATUJU SE!!!! A KDYŽ TI TO UDĚLÁ DOBŘE, TAK JSEM V NÍ NESEDĚL v MÝCH 3 LETECH STAČÍ !!! Admine smažte to, protože debata s takovým individuem, který se do mě naváží celou dobu kvůli autosedačce už přes 4 měsíce je neuvěřitelné!!!
Souhlasím pro smazání...:)ovšem nějak nechápu ty tvoje nadávky pokud vím celou dobu jsem se já k tobě choval asi jako jediný slušně:)tak možná jsem narazil na něco co se ti nelíbí.
Jinak co se týče autosedačky já to vím s jistotou protože do roku 1990 byla autosedačka docela ještě rarita. A dle tvých slov kde jsi napsal že díky tvému věku víš s jistotou jak jsi usedl dozadu bez sedačky atd...se mě nediv že mě to přijde divný.
Jinak tedy ještě bych dodal že právě ty jsi psal že Škodovka je pozinkovaná!! a bylo to přesně naopak jak momentálně tvrdíš a za to bych dal možná i ruku do ohně. Ještě jsi přišel i s tím že ty jsi došel na to že se tam přidává nějakej fosforečnan který obsahuje zinek! Raději už nepiš motáš se do toho a obracíš vlastní slova...:)
A ještě něco malého nakonec kvůli tobě jsem se tenkrát v práci ptal jestli je možné že starý Škodovky měli pozinkovanou karoserii blatníky a jiné části!a bylo mě řečeno že to bylo za flašku jak ty momentálně tvrdíš.A ještě jsem ti psal že si nás docela v práci pobavil když jsi tvrdil že Škodovka a dokonce i Škoda 100 nebo MB měla pozinkované části vozu,takže to jsi byl ty který tvrdil že to tak bylo.
Až po sléze jsi uznal po té co jsi přišel s tím fosforečnanem že tam byla jen min.část zinku! tudíž to bylo tak jak jsem před chvílí napsal.Jde opravdu vidět ta tvoje zkušenost vycucaná v momentu nutnosti z googlu..:)
Nevzpomínám si, psal jsem že pozinkované auta byly všechny a byl jsem za to zprzněn, blbým Vaškem, a pak jste se do mě pustili. Takže opět napíšu a znova v 80.letech byly pozinkované auta všechny a bylo to standartem, tedy metodou lakování zinkem. A Vy se děte léčit, nic z vás kloudného nevypadlo, vypadá to, že máte jen prázdné hlavy plné nadávek... A když si chceš změřit, jestli byl pozink dostatečný, tak to se dělá v dnešní době běžně, protože slabý a to jsem psal taky vyruší elektrika... Uznávám, že jsem se obhajoval blatníkama, ale v podstatě jsem měl pravdu celou dobu na téma pozinkované vozidla, jen jsem to vzal za špatný konec... :D A zdá se, že spoustě lidí za tohleto, že se nechali nachytat tímto výrokem ležím v žaludku. :D Nebudu raději rozepisovat jednotlivé druhy jako fosfátování, napíšu to stylem KTL a to je celý komplet ať se nemáš čeho chytit, protože to fosfátování mě opět dostalo do kouta. :D A když se v tom vyznáš, tak to jsi mohl rozepsat, jenže opět nic a zas debilní kecy o autosedačce...
A s tím fosfátem jste přišli vy, tedy vlastně blb Vašek, který neměl ani páru co to je za slovo opsak ho z google, a pak mě každý urážel, že jsem taky opisovač google a použil jej proti mě. Asi končím, vypadá to tu, že tu je jako jeden člověk co píše jen samý nadávky a není schopen normálního uvažování. A když píšu, že je to způsob lakování, tak proto, že se to dělá v oddělení lakovny, patří to pod typem lakování a metoda lakování to nakonec taky je!!! Když je dobře udělaný způsob KTL, tak se vyrovná i pozinkovému plechu. A to se dá zjistit změřením laku. HOWK!
Ty musíš mít papír na hlavu - jinak to není možný........
Frustrovaný, zaprděný svlastk, urážející vše kolem sebe včetně patníku u slnice :-), moudra tahá z paty nebo z gůglu, občas je překroutí nebo nepochopí význam a smysl, zkrátka groteska. Ty musíš být strašně nešťastný v tom životě, uvažuj o euthanasii (já vím, že tomu nerozumíš, ale vygůgli si to). Svlastíku tak naposled, lakování (jak je ze slova samotného patrné) je povrchov úprava (v tomto případě kovů) prováděná LAKEM!! -od toho lakování viš? Provádí se nástříkem barvy (laku) na dílec. To ostatní o čem tady mudruješ, třeba tedy to zinkován je povrchová ochrana (kovů)v tomto případě provádějící se máčením v lázni, ev. elektrolytickým nanášenm ap.
Chápu ty metody..:)ale nějak nechápu tvoje slova.Jednou jsou všechny auta z 80.let pozinkovaná na druhou stranu BMW nikdy žádný zinek neznalo ale asi zřejmě prošlo taky tou lázní když všechna auta od 80.let byla pozinkovaná nebo ne?A navíc nemluvě o tom jak staré BMW ještě modely v letech 1999 docela hnili a dle servismana BMW žádný zinek hlavně starší ročníky neměl.A co ti majitelé Škodovek??když auto tedy bylo pozinkované způsobem KTL tak proč tak hnilo a majitelé si nechávali blatníky zinkovat dodatečně?
Pak jsi tvrdil že u těch Škodovek zinek vyprchal co auto vyjelo z montážní linky atd...tak nějak se v tom tvém výkladu motám a nevím co si myslet:)Jednou tvrdíš že v té lázni je část zinku ale velké minimum kde by se dalo říct že tam ani není a po čtvrt roce nebo co zase tvrdíš dá se říct opak...
Nené, BMW neznalo pozink plechy a nezná doteď. Jejich moderní auta přešli na ten hliník. Já si troufám řict, že AUDI taky nezná pozink, ale používá také hliník už od počátku. Tedy mám na myslí nepozink, ale "pohliník", určitá gramáž na metr plechu. Což se dá poznat měřákem. KTL začlo u Škodovek až v 96.roce, a myslím, že ty novější Feliny prošly KTL, akurát neměly Ty pozink plechy. BMW odhaduji o něco dříve, což znamená, že tohle vozidlo jím prošlo taky a proto jsem opravil, že lakem(ochranným povlakem) bylo auto stříkáno celé a né jen ty blatníky. Pozinkováním auta před KTL byly samozřejmě všechny, ale jiným způsobem. Protože jsem se na to díval, taky to bylo elektroforézní a to dokonce od 70.let, jak ty píšeš u Škodovek. Já se totiž od začátku divil, jak je možné, že Mercedesy nereznou, jak 116,123,až 124. A ejhle, oni se s tím nemazali, sice používali stejný princip jako Škodovkáři, ale nešetřili zinkem, protože ten Zinek se tím principem se zažíral jak do laku(do barvy), tak i do ostatní vrstvy i do plechu. Já jen řadím KTL na špičku téměř srovnatelnou s pozink plechem. A nemůže někdo porovnávat vůz dvojí ochrany s klasickou, což znamená, přesně ten odkaz, taková Škoda Superb dostala do vínku nejenom KTL, ale také pozink plechy. Jakmile není narušená struktura plechů, tak je ochrana před korozí na velmi vysoké úrovni. Když si člověk chce porovnat rozdíl mezi nulovou ochranou a ochranou pozinku ať je to třeba KTL, tak snadno. Pořídí si bouraný vůz, kde ty díly neprošly žádnou linkou elektroforéze, ale obyčejnou lakovnou!
Kdyby jsme se bavili o autech na úrovni ochrany elektriky, tak tady je to podobné, základní a zvýšená ochrana. Základní ochranou vyjely auta už z továrny všechny už od dob, kdy začal chrom, zanikl chrom, a následně začal zinek, teď taky zaniká Zinek a začal hliník a tak to pokračuje. Když řešíš zvýšenou ochranu, tak samozřejmě to je otázka plechů. Ale to, že jsem psal že ten Zinek byl kdysi na všem a na ten poměr malovýroby dokonce více spotřebován než dnes, jen jsem bohužel nenašel zdroj to je fakt! Kdysi toho Zinku nanášeli víc, jen se to ztrácelo špatnou efektivitou.
Když příjdeš za jakýmkoliv prodejcem vozů a zeptáš se ho u zcela nového modelu na pozink karoserii, tak Ti každý s úsměvem u nového auta poví, ano vozidlo je pozink a mluví pravdu! :D
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 320
Pro Svlastika, který pořád staví galvanické a žárové pozinkování na roveň
s fosfátováním. Zde je popsáno, jak se dnes chrání vozy proti korozi a jaké jsou výrobní postupy třeba ve Škodovce:
www.mmspektrum.com/clanek/povrchove-upravy-v-autoprumyslu-skoda-superb.html
Snad už bude mít jasno. I když mezi námi, pochybuji.
18.12.2013 | 13:28:01 | | 77.93.216.* Reagovat
RE: Pro Svlastika, který pořád staví galvanické a žárové pozinkování na roveň
A co to asi tak dokazuje, dokazuje to přesně to co píšu.
LAKOVNA V KVASINÁCH!!! co se asi tak dělá v LAKOVNĚ!!! Jak u blbců, co asi tak,... LAKUJE se tam...
KTL se provádí i jinde, kde mají vozidla jen ocelový plech. Čekáš, že všechno co tady jezdí na cestě je pozink plech?
Né, ale KTL prošlo téměř každé auto, pokud není staršího data.
Je to marné opravdu s Tebou anonyme, který se stydí za své výplody!
Pochybuj o sobě, až pochopíš, že KTL je metoda lakování a tento komplet úprav s tím spojené jako povrchová úprava i když je to příprava. Pro mne je lakování vše co se nanáší na povrch formou nánosu tekutin, což znamená i lázeň. Což tady někdo asi nechápe...
PS:Mimochodem fosfátovat lze i nástřikem, pro ty nechápavé...
18.12.2013 | 15:00:02 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
sused mal voľakedy 328, asi rok 1993-94, mal na nej najazdených POCTIVYCH vyše 500.000 km, až na nejaké maličkosti ako spojka, či alternátor..., všetko mu fungovalo.
Ked to predával..., pýtal na tu dobu šialenú cenu, okolo 400.000 skk, asi 8-10 rokov dozadu. Bol som si istý, že to auto bude nepredajné.
No,prišiel asi tretí kupec.. a auto predal, aj s vyše 500.000 km na tachometri, vraj sa nebál motora, iba stav auta celkový ho zaujal..., ako nové/ ešte tam boli menené predné sedačky, lebo boli potrhané/
18.12.2013 | 10:03:59 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE:
oprava: takže bola to 328, r.v.95, km 400.000 a niečo, predal to asi za 380.000, už si nepamätal presne a bolo to asi v 2001-02, včera sme sa just stretli na benzinke..:), dnes už BMW nechce, vysoká spotreba, náklady, ťažko predajné, kupoval to ako nové za šialené peniaze.
a ani také bezporuchové to nebolo, ako som si myslel.
19.12.2013 | 10:03:22 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Pozink
Zde je inkriminovaná debata:
www.cars.cz/autorecenze/auta/Moskvic/412/Recenze-Moskvic-412-Bytelny-poruchovy-tank.-1013840.html#c74380
To jen proto, aby se tu zase nerozebíralo znovu dokola. Jo a správně se píše HOWGH. Už od dob Karla Maye.
18.12.2013 | 08:31:56 | | 77.93.216.* Reagovat
Pozink
Pozink na E30 určitě NENÍ! max. tak přední blatníky jsou pozinkované zinkovanou vrstvou laku.
Pozink BMW vlastně nepoužíval. Každý výrobce si to řeší po svém. BMW používá způsoby lepšího odolného lakování a větší tloušťky plechu. Pokud vím, tak pozink používá AUDI a taky si myslím většina modelů PSA, Peugeoty by měly být všechny pozink.
Na trojkových BMW se objevovaly lepší ochrany až od roku 1996 a to jen na částech karoserie. Pravý pozink nedostaly ani modely E46 facelift. A u modelu výš, tedy E90 a nad to nemám ponětí...
Myslím, že od roku E90 používají jinou slitinu, tedy především vylepšenou o hliník a strukturu uhlíkových vláken. No myslím, že na tom netu je všechno hezky popsaný...
17.12.2013 | 12:06:10 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Pozink
To jsem to zas vymňouk. Lakem se zinkovalo úplně všechno už od roku 1972 nebo tak nějak a u Škodovky to bylo v éře prvních stodvacítek.
Mám v pamatováku, pozink i ja Škodulích před 78. :D
Protože když si koupil borec auto, tak si ho šel šopovat a byla tu každá 110 pozinkovaná na každém rohu. No a po šopování se loupal lak. Takže Ty embéčka, kterým spadl lak se odkryly a vypadaly jako pozinkované karoserie a kdo se má v tom pak vyznat a já osobně znal takhle pošopovaných víc, než normálních. :D
Lakovaný ponorný celopozink mají tedy všechny auta, které jsou dnes na cestách. Teď ale spíš to důležitější a to karoserie a slitina, jestli obsahuje částečky zinku, nebo hliníku, abychom to nemíchali.
Mimochodem například hliník nebo uhlík(karbon) ve slitině to je něco parádního a zinek se může zahrabat. Takže nevím co se lidi furt ptají na Zinek...
Já si troufám říct, že čím větší složení hliníku konstrukce, tím menší koroze na voze. :D
17.12.2013 | 13:26:54 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Pozink
"Lakem se zinkovalo" a zinkem lakovalo viď Einsteine - čteš to vůbec po sobě ?
17.12.2013 | 15:23:10 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: Pozink
Člověk, který tomu rozumí, tak ten to pochopí. Který ne, tak stejně neví o čem se bavím. :D
17.12.2013 | 19:55:59 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Pozink
Tak to tomu asi hodně rozumíš...:)asi si ale pleteš samotné zinkování s další konečnou úpravou.
O zinkování apod.jsem se učil čtyři roky a nikdy jsem na metodu zinkování lakem nebo lakování zinkem nenarazil.
17.12.2013 | 20:00:46 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Pozink
Tak to bys měl vrátit vysvědčení.Co takhle KTL. To je co podle Tebe?
Já si prostě poplet slovosled, to se může stát každému, ale když někdo neví o čem mluvím, tak to je problém s diskuzí...
17.12.2013 | 20:08:07 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Pozink
Pokud se nepletu tak Katoforézní lakování!Je to co se nákladů a ekologie týče nejšetrnější metoda k lakování ocelových pozinkovaných a hliníkových výrobků.
17.12.2013 | 20:18:02 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Pozink
Prý.... pokud se nepletu, ty vado, ty něco opíšeš ze stránek, co ti vyjede jako první v google, a vůbec nemáš ani ponětí. To nevím jestli se mám smát, nebo brečet...
To si děláš srandu ze mě? Tohle se tu probírá už podruhý na těhle stránkách, to snad nemyslíš vážně, že zas nic nevíš. To si nepamatuješ ani diskuzi vedenou zpátky rok nebo kolik? Taky tys vyšel školu, a měl jsi to v oboru a teď z ní nevíš ani prd, no hezký... :D
Tak hledej dál..., když se tu na mě nadává, tak se snaž, tak si najdi hezky stránky, ať víš krok po kroku, která automobilka používá jaký druh, já se snažil, abych věděl jaký auto vybírat, hledat v minulosti a mám něco ještě v hlavě, dokonce i lepší lakovny používají tohleto. A můžu říct, že na to jak je BMW drahé, tak je na tom fakt špatně s tou korozí, jako poměr cena efekt, vůbec ze všech automobilek je na tom nejhůře, mezi "lidovými" auty, nepočítám vozy nad 5 milionů, Lamborghini atd.
A když nic nevíš o KTL, tak nemáš ani ponětí co je a co není pozink v automobilovém světě. :)
Například Škodovka otevřeně popisuje, kolik nanáší zinku a dalších prvků v chemické tabulce atd. Jen si to najdi ať víš jaký je limit, kdy už to opravdu nekoroduje...
17.12.2013 | 20:52:36 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Pozink
Dělám Vlastníku dělám....:)
17.12.2013 | 21:57:08 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Pozink
Pardon za chybu ve jménu..:)je mě celkem jedno jak co dělá jaká automobilka a už vůbec mě nezajímá jestli má 30.leté BMW pozinkovanou karoserii.
Jinak tu debatu si pamatuji a právě proto se divím že jsi nějak nepochopil moji připomínku a zase sypeš moudra:)))
17.12.2013 | 22:12:05 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Pozink
Aaa další verze tvých reakcí.
Takže když napíšeš za
1. nepište tu něco čemu nerozumím chci si s vámi povídat.
2.já tomu rozumím ctrl+c a ctrl+v
3. nic mě nezajímá, ale opět si chci jen tak povídat.
To je sice super, ale tvojí hloupí nosledi mi nemusí nadávat, když stejně ničemu nerozumí a chtějí si taky povídat... urážet! Víš, že mi to připadá, že ten časový horizont, to je jako kdybys to psal ty? Nevěřím, že je tu tolik hloupých lidí...
Sypu moudra? měl jsem 2 BMW, servisoval jsem BMW, dělal jsem na nich karosařinu, rozebíral je už od žraloků, viděl jim až do pístů a pod koberce....trojky, pětky, sedmičky. Bavilo mě to, fandil jsem závodním E21,E30,E36, sháněl jsem si vlastní M3 E30. Tak asi vím o čem mluvím! Máme tu 1závodní servis, 3 klasické x autorizovaných, 5 vrakáčů, pohyboval se mezi klukama dnešní servis BMW. Byl to můj život! Tak mi sakra řekni proč se tu do mě navážíš, ty mudrlante! A opět se do mě navážíš, přestaň už na mě reagovat!
17.12.2013 | 22:47:37 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Pozink
Vidíš zase jedeš...:)Pokud vím tenkrát jsme se shodli že i ta Škodovka měla z minimálního procenta v ochranné lázni zinek.
Ale takový který vymizel než se dostalo auto vůbec do provozu proto taky každý majitel který mohl si nechal určité části pozinkovat dodatečně!Myslíš že kdybych si to nepamatoval nebo to nevěděl že se k tomu budu vyjadřovat nebo vracet?Jinak co se týče kopírování tak to jsem zde provedl jen jednou při nedávné debatě:) tudíž nevím o čem mluvíš.
Jinak nevím koho tady nazýváš hloupým?pokud vím tak ve většině případů což bych řekl byl snad i jeden či dva a to nedávno jsem uznal že když něco nevím tak to prostě nevím.Proto jsem hloupý?nebo i ti ostatní co něco nevědí a přiznají to jsou hloupý?:)ale ten co to hledá neustále na googlu je chytřejší?:)
Já proti tobě nic nemám ale bohužel prostě tvoje příspěvky jak vidíš jsou občas takové že na ně člověk musí zareagovat a jak vidíš nejsem sám a z tvých slov kvůli tobě zrušili i několik recenzí které jsi zasypal.Navíc těžko ti věřit když jsi jezdil v autosedačce...:) že jsi kdy měl vůbec nějaké BMW apod.
17.12.2013 | 23:03:44 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Pozink
Kecáš, hádal jsem se jen kvůli blatníkům a to se dořešilo, nic jiného jsem neřešil. To jen tady odborníci jste psali, že je pozink i Škodovka. A já to jako pozink nebral. Protože lakovaný pozink je standartem VŠECH AUT.
Takže to neobnovuj, že jsem tam napsal bláboly. Já osobně jsem ty blatníky viděl ve většině a to protože tu jsou mraky továren, které to dělaly za flašku a dělaly to i na MBčkách...
Já tu žádný minimální procenta neřeším teď.
Řeším, že když má auto dostatečný nános pozinku, tak má i dostatečnou ochranu, aniž by musel mít pozinkovaný plech.
A di už konečně do háje s tou autosedačkou, kolikrát to mám opakovat, že co se týká bezpečnosti, tak jsem ji měl v maximální možné míře v té době, a do sedačky lezeš do 4let a pak na bobka A TO UŽ JSEM MĚL SAMOZŘEJMĚ. Takže jak si to mám asi pamatovat, jestli jsem seděl ve 3 letech v sedačce. Jsi chudák, který chce mít pravdu, OK máš pravdu, NEPAMATUJU SE!!!! A KDYŽ TI TO UDĚLÁ DOBŘE, TAK JSEM V NÍ NESEDĚL v MÝCH 3 LETECH STAČÍ !!!
Admine smažte to, protože debata s takovým individuem, který se do mě naváží celou dobu kvůli autosedačce už přes 4 měsíce je neuvěřitelné!!!
17.12.2013 | 23:17:16 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Pozink
Souhlasím pro smazání...:)ovšem nějak nechápu ty tvoje nadávky pokud vím celou dobu jsem se já k tobě choval asi jako jediný slušně:)tak možná jsem narazil na něco co se ti nelíbí.
Jinak co se týče autosedačky já to vím s jistotou protože do roku 1990 byla autosedačka docela ještě rarita.
A dle tvých slov kde jsi napsal že díky tvému věku víš s jistotou jak jsi usedl dozadu bez sedačky atd...se mě nediv že mě to přijde divný.
17.12.2013 | 23:25:09 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Pozink
Jinak tedy ještě bych dodal že právě ty jsi psal že Škodovka je pozinkovaná!! a bylo to přesně naopak jak momentálně tvrdíš a za to bych dal možná i ruku do ohně.
Ještě jsi přišel i s tím že ty jsi došel na to že se tam přidává nějakej fosforečnan který obsahuje zinek! Raději už nepiš motáš se do toho a obracíš vlastní slova...:)
17.12.2013 | 23:31:25 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Pozink
A ještě něco malého nakonec kvůli tobě jsem se tenkrát v práci ptal jestli je možné že starý Škodovky měli pozinkovanou karoserii blatníky a jiné části!a bylo mě řečeno že to bylo za flašku jak ty momentálně tvrdíš.A ještě jsem ti psal že si nás docela v práci pobavil když jsi tvrdil že Škodovka a dokonce i Škoda 100 nebo MB měla pozinkované části vozu,takže to jsi byl ty který tvrdil že to tak bylo.
Až po sléze jsi uznal po té co jsi přišel s tím fosforečnanem že tam byla jen min.část zinku! tudíž to bylo tak jak jsem před chvílí napsal.Jde opravdu vidět ta tvoje zkušenost vycucaná v momentu nutnosti z googlu..:)
17.12.2013 | 23:38:42 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Pozink
Nevzpomínám si, psal jsem že pozinkované auta byly všechny a byl jsem za to zprzněn, blbým Vaškem, a pak jste se do mě pustili.
Takže opět napíšu a znova v 80.letech byly pozinkované auta všechny a bylo to standartem, tedy metodou lakování zinkem. A Vy se děte léčit, nic z vás kloudného nevypadlo, vypadá to, že máte jen prázdné hlavy plné nadávek...
A když si chceš změřit, jestli byl pozink dostatečný, tak to se dělá v dnešní době běžně, protože slabý a to jsem psal taky vyruší elektrika...
Uznávám, že jsem se obhajoval blatníkama, ale v podstatě jsem měl pravdu celou dobu na téma pozinkované vozidla, jen jsem to vzal za špatný konec... :D
A zdá se, že spoustě lidí za tohleto, že se nechali nachytat tímto výrokem ležím v žaludku. :D
Nebudu raději rozepisovat jednotlivé druhy jako fosfátování, napíšu to stylem KTL a to je celý komplet ať se nemáš čeho chytit, protože to fosfátování mě opět dostalo do kouta. :D
A když se v tom vyznáš, tak to jsi mohl rozepsat, jenže opět nic a zas debilní kecy o autosedačce...
18.12.2013 | 05:10:32 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Pozink
A s tím fosfátem jste přišli vy, tedy vlastně blb Vašek, který neměl ani páru co to je za slovo opsak ho z google, a pak mě každý urážel, že jsem taky opisovač google a použil jej proti mě. Asi končím, vypadá to tu, že tu je jako jeden člověk co píše jen samý nadávky a není schopen normálního uvažování.
A když píšu, že je to způsob lakování, tak proto, že se to dělá v oddělení lakovny, patří to pod typem lakování a metoda lakování to nakonec taky je!!!
Když je dobře udělaný způsob KTL, tak se vyrovná i pozinkovému plechu. A to se dá zjistit změřením laku. HOWK!
18.12.2013 | 05:34:06 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Pozink
Ty musíš mít papír na hlavu - jinak to není možný........
Frustrovaný, zaprděný svlastk, urážející vše kolem sebe včetně patníku u slnice :-), moudra tahá z paty nebo z gůglu, občas je překroutí nebo nepochopí význam a smysl, zkrátka groteska. Ty musíš být strašně nešťastný v tom životě, uvažuj o euthanasii (já vím, že tomu nerozumíš, ale vygůgli si to).
Svlastíku tak naposled, lakování (jak je ze slova samotného patrné) je povrchov úprava (v tomto případě kovů) prováděná LAKEM!! -od toho lakování viš? Provádí se nástříkem barvy (laku) na dílec.
To ostatní o čem tady mudruješ, třeba tedy to zinkován je povrchová ochrana (kovů)v tomto případě provádějící se máčením v lázni, ev. elektrolytickým nanášenm ap.
18.12.2013 | 09:44:12 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: Pozink
Jsou různá oddělení, třeba na psychiatrii jich je.
18.12.2013 | 19:08:46 | | 88.100.179.* Reagovat
RE: Pozink
Chápu ty metody..:)ale nějak nechápu tvoje slova.Jednou jsou všechny auta z 80.let pozinkovaná na druhou stranu BMW nikdy žádný zinek neznalo ale asi zřejmě prošlo taky tou lázní když všechna auta od 80.let byla pozinkovaná nebo ne?A navíc nemluvě o tom jak staré BMW ještě modely v letech 1999 docela hnili a dle servismana BMW žádný zinek hlavně starší ročníky neměl.A co ti majitelé Škodovek??když auto tedy bylo pozinkované způsobem KTL tak proč tak hnilo a majitelé si nechávali blatníky zinkovat dodatečně?
Pak jsi tvrdil že u těch Škodovek zinek vyprchal co auto vyjelo z montážní linky atd...tak nějak se v tom tvém výkladu motám a nevím co si myslet:)Jednou tvrdíš že v té lázni je část zinku ale velké minimum kde by se dalo říct že tam ani není a po čtvrt roce nebo co zase tvrdíš dá se říct opak...
18.12.2013 | 20:14:54 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Pozink
Nené, BMW neznalo pozink plechy a nezná doteď. Jejich moderní auta přešli na ten hliník. Já si troufám řict, že AUDI taky nezná pozink, ale používá také hliník už od počátku. Tedy mám na myslí nepozink, ale "pohliník", určitá gramáž na metr plechu. Což se dá poznat měřákem.
KTL začlo u Škodovek až v 96.roce, a myslím, že ty novější Feliny prošly KTL, akurát neměly Ty pozink plechy. BMW odhaduji o něco dříve, což znamená, že tohle vozidlo jím prošlo taky a proto jsem opravil, že lakem(ochranným povlakem) bylo auto stříkáno celé a né jen ty blatníky.
Pozinkováním auta před KTL byly samozřejmě všechny, ale jiným způsobem. Protože jsem se na to díval, taky to bylo elektroforézní a to dokonce od 70.let, jak ty píšeš u Škodovek. Já se totiž od začátku divil, jak je možné, že Mercedesy nereznou, jak 116,123,až 124. A ejhle, oni se s tím nemazali, sice používali stejný princip jako Škodovkáři, ale nešetřili zinkem, protože ten Zinek se tím principem se zažíral jak do laku(do barvy), tak i do ostatní vrstvy i do plechu.
Já jen řadím KTL na špičku téměř srovnatelnou s pozink plechem. A nemůže někdo porovnávat vůz dvojí ochrany s klasickou, což znamená, přesně ten odkaz, taková Škoda Superb dostala do vínku nejenom KTL, ale také pozink plechy.
Jakmile není narušená struktura plechů, tak je ochrana před korozí na velmi vysoké úrovni.
Když si člověk chce porovnat rozdíl mezi nulovou ochranou a ochranou pozinku ať je to třeba KTL, tak snadno. Pořídí si bouraný vůz, kde ty díly neprošly žádnou linkou elektroforéze, ale obyčejnou lakovnou!
19.12.2013 | 07:56:03 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Pozink
Kdyby jsme se bavili o autech na úrovni ochrany elektriky, tak tady je to podobné, základní a zvýšená ochrana.
Základní ochranou vyjely auta už z továrny všechny už od dob, kdy začal chrom, zanikl chrom, a následně začal zinek, teď taky zaniká Zinek a začal hliník a tak to pokračuje. Když řešíš zvýšenou ochranu, tak samozřejmě to je otázka plechů. Ale to, že jsem psal že ten Zinek byl kdysi na všem a na ten poměr malovýroby dokonce více spotřebován než dnes, jen jsem bohužel nenašel zdroj to je fakt! Kdysi toho Zinku nanášeli víc, jen se to ztrácelo špatnou efektivitou.
Když příjdeš za jakýmkoliv prodejcem vozů a zeptáš se ho u zcela nového modelu na pozink karoserii, tak Ti každý s úsměvem u nového auta poví, ano vozidlo je pozink a mluví pravdu! :D
19.12.2013 | 08:15:30 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
Zinkování lakem....
Od kdy se zinkuje lakem?
17.12.2013 | 16:03:19 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Zinkování lakem....
Od doby kdy se tady objevil nějaký pablb ,který se označuje svlastík.
17.12.2013 | 18:26:05 | | 88.100.179.* Reagovat
RE: Zinkování lakem....
V dětství mu museli tlouct hlavičkou o zeď, jinak to není vůbec možný, že se něco takovýho mohlo narodit...
17.12.2013 | 21:35:46 | | 89.102.228.* Reagovat