Rok výroby:1992Typ motoru:2500ccm/řadový šestiválStav km při koupi:201 000 kmStav km nyní:219 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:11-12-13 l/100 kmVloženo:2. 6. 2011
Zatím všechno šlape jako hodinky. Holt spolehlivost baworáckých R6 je znamenitá. Takže tahle kolonka bude opravdu hodně krátká :))) zatím vážně bez poruch....ťuk ťuk na dřevo....
Hodnocení a zkušenosti s autem
Tak Vás tedy zdravím lidičky. Nejde tu taky nehodit jednoho bavorského miláčka. Jedná se o BMW E36 325i Coupé z roku 1992 (tzn. jedno z prvních Coupé E36 vůbec), v původní laku hellrot.... ...ale k nejdůležitější věci....a to srdci auta...tím je 2,5litrový, řadový šestiválec (tedy proslulá R6 - M50B25) bez Vanosu, se 24 ventilovou technikou, který(á) dává výkon 141kW (192koní) a točivý moment 250Nm, což už zahýbe docela slušně s autem, vážícím na dnešní poměry "jen" 1240kg. Ale dost technických informací, o tom to tu není. No takže jak jen vhodně začít.....? Ehmmm, tak asi nejdřív asi zmíním "úpravy" (nebo přesněji řečeno, co je na autě jinak)...předem říkám, není to žádná otuZenina -) Jak dnes každý druhý plácne na auto tuny laminátu, čiré optiky, křídel, že by přicucly i menší letadlo atd., z toho je mi vážně smutno...takže pokud patříte někdo k téhle sortě lidí, prosím Vás, přestaňte číst - tohle není pro Vás, tohle je o lásce k autu, né o potrhnutí mu židle pod zadkem, zprzněním neorigo díly.
...úprav moc není, tak to shrnu docela rychle :)) co se týká vnějšku, jsou daná jen přední a zadní světla (a to konkrétně pofaceliftové, které se začaly dávat na nejdřív na M3 v roce 1995)....tím vzhledové "úpravy" končí (pokud ještě nenahlédnete do interiéru, kde uvidíte origo ///M podvícenou řadičku, a M-packet sedáky.
Tak a teď ty podstatnější úpravy....nebo bych spíš měl napsat "ta podstatnější úprava"...je jen jedna a jedná se o podvozek. Sériové Sachs tlumiče s pružinami vystřídal komplet KONI podvozek, snižující (o pořádný kus) světlou výšku....jinak je bohužel JEN tuhostně stavitelný (ještě aby ne), takže přes spomalovací prahy opravdu spomaleně :)
...a když už jsme u toho podvozku, určitě Vás zajímají jízdní vlastnosti....nejlepší stránka auta....chvíle, kdy auto pošlete do zatáčky a nestaráte se o nic jiného, než jen jak se zakousne do zatáčky a už ji nepustí....zatáčky projíždět je opravdu radost (pokud není cesta rozbitá, jako obličej Silvestra Stalona), ale když už jsme u těch cest....vyhýbání se dírám je někdy také radost....auto reaguje ihned po jakémkoliv pohybu volantem (volant navíc dává tolik informací od předních kol, že na téhle komunikaci s řízením začne být člověk opravdu závislý :) každé nastartování je radost, stejně tak, jako každé zařazení, nebo zamáčknutí plynu.... ...navíc limit auta je opravdu posunut hodně daleko za limity řidiče, takže jsem ještě uplně nezkoušel dostat auto do úzkých (ani to nemám v plánu)...užívat si jízdu se dá i bez políbení stromu -) ....aaaach, těžko se hledají na tomhle autě slabiny :))) ...jen by mohly být o něco účinější brzdy, když už tu máme takový výkon.
...ještě dodám, auto stojí na 17 kolech s rozměrem pneu 225/45....
...jinak zatím jezdí absolutně bezporuchově, můžu benzínové motory od BMW jen doporučit -) ...mít BMW s nějakým rozumným výkonem je radost a pokud máte auto rádi, bude Vás mít taky rádo :)) ale nezapomeňte: "Power is nothing without control".... ...síla je Vám opravdu k ničemu, pokud si nejste vědomi toho, jaká ta síla je a jak ji zkrotit...
...ale to už bych tu psal mnoho a mnoho řádků navíc...kdo chce ale bmw, určitě s ním neprodělá kalhoty (pokud ho koupí v dobrém technickém stavu) ....jen je škoda, že s každým starším BMW automaticky získá člověk od ostatních nálepku "řidič BMW"...ale vem to čert....kdo je za volantem rozumný, taková mylná pověst ho nerozhodí :))
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 325