Rok výroby:2002Typ motoru:2496Stav km při koupi:197 000 kmStav km nyní:209 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:11,5 l/100 kmVloženo:6. 3. 2010
Poruchou byla jen nefunkční ruční brzda, což se spravilo kompletní novou sadou kotoučů a destiček celkem za 6300,-
Hodnocení a zkušenosti s autem
Více je toto auto rozepsáno na mém vedlejším článku BMW 325i, který ale není označen LPG, proto jsem vytvořil tento článek. Abych to shrnul. Auto: BMW e46 325i benzin, rv. 2002 192 PS, max. výbava, garážované, se 197tis. km, koupeno 10/2009 v SRN.
Celkové náklady: před STK, která je nutná pro registraci v ČR byl vyměněn olej, filtry = celkem zaplaceno 3600,- poté nové zadní brzdové kotouče a destičky = 6300 vč. práce
Při 199000 auto přestavěno v AGW Brno na LPG - systém Tartarini za 36500,-
Při 206.000 km vyměněny silentbloky nápravy + tyč řízení + následná geometrie obou náprav = 3450,-
Při 208.000 nesvítil jeden xenon (musí se měnit obě), cena za pár + výměna = 2.100,-
Při 209. 000 jsem nechal vyměnit filtry na plyn, a rovnou i svíčky--- 6 x svíčky NGK = 3100,-!!! + výměna svíček a filtrů dalších 1.500,- a za 900,- vydentisifikovat a překontrolovat tlaky v klimatizaci.
To je zatím vše. S autem ujeto 12000km během 5-ti měsíců, náklady na servis okolo 20.000,-, je však nutno vzít v potaz, že brzdy teď vydrží tak 40.000 km, to samé i svíčky, náprava by tak 30.000 km měla být také v klidu. Všechny výše uvedné věci až na brzdy a xenony nebylo nutno řešit, auto jezdilo absolutně bez problémů - měnil jsem je, protože nebyly záznamy v serv. knížce a chtěl jsem mít jistotu. O svá auta se vždy starám. - jen ty svíčky mně tedy dostaly.
Provoz na LPG. S autem nyní ujeto 10.000 km na LPG. Náklady na plyn zatím kromě pořizovací ceny byly 800,- za filtry včetně výměny. Jinak nic.
Jízda na LPG, sednete do auta, nastartujete a jedete. Auto se nejdříve rozjede na plyn a jakmile se motor zahřeje na 45 stupňů, automaticky se přepně na plyn. nejde nic poznat, skutečně nic - až se tomu člověk diví. poté prostě jedete a když dojedete prostě vypnete motor a zamknete. LPG systém sám odsaje zpět z trubek LPG, abyste znovu mohli nastartovat na benzín.Vše se děje automaticky, řidič nemusí nic navíc mačkat, nebo přepínat. Na benzín se však rozjedete i když je motor zahřáty, minimálně 30 vteřin motor jede opět na benzín a pak se automaticky přepně na LPG - z čehož plyne důležitý fakt. Když Vám dojde LPG, auto se přepně benzín a také ráno odjedete. když budete mít plnou LPG ale benzín žádný nebo tak málo, že se motor nestačí zahřát - máte smůlu. LPG dojít může, benzín nesmí.
Co se týče spotřeby, ve městě mám spotřebu 12,4 litru LPG, na dálnici při 130km/h je spotřeba 9,5, de facto tak při polovičním cenám LPG oproti 100 oktanovému benzínu jezdím za 6,2 ve městě za 4,8 na dálnici, což na 6-ti válec je pohoda. A ticho.
Když to tak shrnu, z auta jsem po jízdních vlastnostech nadšený, člověk jen musí mít v případě koupě ojetého auta připravané nějaké peníze na to, aby mu auto jezdilo a né aby se něj jen díval před domem protože nemá na opravu , nebo preventivní servis, peníze. BMW je rozhodně dražší auto, můj předchozí GOLF 3 rv. 1997 byl rozhodně o dost levnější, ale radost z jízdy je u BMW skutečně někde jinde. A co se týče provozu na LPG, jsem nadmíru spokojený. Přemýšlel jsem mezi BMW 320D a 325i a jezdím teď s šestiválcem se spotřebou nižší než u dieselu. O rozdílu v tichu a kultiovanosti a výhodou absence turba ani nemluvě.
A info nakonec: LPG pro auta je kvůli mazacím schopnostem navíc obohaceno o grafit, aby měl podobné vlastnosti jako benzín, protože je jako palivo sušší. A i zde je třeba dávat pozor kde se tankuje. Ale to platí například i pro naftu.
Kdyby měl někdo jakékoliv otázky napiště mi zde, a nebo na můj výše uvedený email.
Zdravím, jsem moc rád, že jsem našel někoho se zkušenostmi s LPG na BMW, chci pořídit benz.šestiválec. Prosím jaký systém namontovat? na Tartarini jsem četl negativní reakce. Já mám v Compactu 316i systém z České Skalice LK auto. Spokojenost. Asi poláci. Díky
20.04.2017 | 22:49:34 | Daniel Rybář
| 77.78.89.*Reagovat
Tak auto ma kolega ( já už mám 2 roky 550i) ale pamatuju že když jsem to fakt drtil tak 14,5 LPG :) Nad to už to nešlo. Opravdu ne. Jen pro info - kolega už něco nejezdil takže teď má moje ex e46 najeto něco okolo 360 tisíc. A vůbec nechrastí.
Minulý týden jsem na autě nechal spravit rozbitý disk. Musel jsem koupit dvě pneumatiky "Goodyer UG 8 ". Ještě vyměnil olej a. A další den mi paní nedá přednost. = výsledkem je, že auto si bere můj kolega já si tak předčasně splnil sen o 550i :) Včera jsme ji vyzvedli v Brémách - cesta pecka, ale na LPG to musí jít co nejdříve, jinak mně to auto sežere.
Můj poznatek po tom, co jsem v E60 550i strávil cestu zpět z Brém do Brna. Ano je to BMW, ale kdo chce skutečně to pravé BMW, tak dle mého názoru je to stále trojka s šestiválcovým motorem. To a nic jiného. Ano 5-tka je větší, pohodlnější, má hromadu elektroniky, ale taky je z toho důvodu více odtažitější, což navíc ještě umocňuje automat. Prostě si jednou splním další sen. M3 E46 s manuálem.
Až s 5kou najedu více na LPG, napíšu další zkušenosti s BMW na plyn.
Co se trojky týče, tak z výše uvedených komentářů je naprosto zřejmé, že koupit si trojku s šestiválem a předělat ji na plyn, bylo jedno z nejlepších rozhodnutí co jsem doposud udělal.
Takže dámy a pánové. Stav tachometru ukázal 300.000,- km. Auto stále jede, provoz naprosto bez problémů. Upřímně ? - Zatím JEDNOZNAČNĚ NEJLEPŠÍ AUTO, co jsem kdy jel. Ani minutu nelituji koupě. Tento rok jsme se ještě stěhovali a brácha dodělával byt, nevěřil bych, ale ano. Do tohoto nízkého auta se vešel jak sprchový kout(pro mně ), tak i rohová vana ( to když jsme jeli s bráchou ), či skříně ikea s délkou 236 cm.
Tento rok ( 2012 ) je rozsah servisních prací následující: Nová spínací skříňka 1.500,- Nová lamela zadního stěrače - 1200,- Ovladač el. zrcatek - 900,-. Jinak samozřejmě olej a kontrola klimatizace a pravidelné tepování interiéru a profesionální péče o lak. Na jaro si tak koupím E60 550i a opět předělám na plyn. A s takovou náloží si nové auto dalších 5 let nekoupím, protože k tomu nebudu mít důvod. A stávající auto neprodám nikomu. Má ho zamluvené brácha. S jasnou znalostí majitele ( totiž mně ), jasnou a bezchybnou servisní knížkou je to auto s poctivými 300.000 km jasnou volbou. Není jako zbytek národa, komu stačí na ukazateli 160 tisíc ale bez servisky. Přitom, kdybych se vedle takového auta postavil já, tak interiér a celkový stav automobilu by jasně ukázali, že v 99 % případů je 10-ti leté auto a 160 tis na tachu UTOPIÍ !!!
Ještě trochu ekonomie. Spotřeba při benzínu průměr 11 litrů. Spotřeba při LPG průměr 12,5 litrů LPG. Cena benzínu se neustále mění. Cena LPG se změnila po 18 měsících až nyní. Cena benzínu ( VERVA 100 nebo Carrea 100 u OMV ) 39,80. 1km = 4,38 Cena LPG (AGIP, OMV, Benzina ) 16,90,-. 1 km = 211,- Roční cena za LPG servis 3.000,- Průměrně ušetřeno na LPG 102.000 km x 2,26 = 231.285 odečtu LPG servis a 2 x nové svíčky. ( NGK )= 15.500,- Celková úspora = 215.785,-. To mi za 100 % servis a péči o méhou drahouška vážně stojí. To auto mi šetří neskutečný peníze, takže si servis a péči zaslouží. Argumenty typu, ojeté auto na LPG bych si nekoupíl, protože majitel chtěl šetřit je tak hoden pouze neználka a amatéra z dob škodovek 120 a favoritů. NE BMW, mercedesů apod. Břé´ta - hrdý majitel BMW na LPG.
ahoj Břéto čtu tady starší přispěvek..o lpg chci si nechat namontovat lpg do bmw e39 2,0i jaký maš ty sistem nebo co doporučujes..každý tvrdí neco jineho hodne firem mě doporučuje polsky stag 300
16.01.2015 | 14:34:19 | Milan
| 46.115.23.*Reagovat
zadokolka v zimě
Minulý rok jsem měl problém vyjet z parkoviště, když napadl sníh ( nějaké levné gumy od předchozího majitele ) Tak jsem se tento rok naštval, a za cca. 11. tisíc koupil na zimu GoodYear UltraGrip 8. Rozdíl je NEPOPSATELNÝ. Je to pecka:). V Beskydech jsem vyjel do sjezdovce večer až do poloviny, a šlo by to ještě dál, kdyby mi přítelkyně neječela, že ne, dál už ne. Za "odměnu" jsem ji pak odměnil jízdou ve styl Blood Rally v Beskydech a Vysokých Tatrách, kde mi ze strachu brečela. ( Rekord mám při jízde z Plesa do Smokovce, kde jsem v kuse předjel 15 aut ). Stabilizace sice pořád blikala pořád dokola, ale auto jelo. Bez stabilizace už bych ho ale určitě neměl.
Minulý rok jsem přemýšlel o čtyřkolece v Xdrivu, ale po letošní zimě vím, že stabilizace a pořádný gumy BOHATĚ stačí. 4kolku už nepotřebuju a ani nechci. V zimě není s BMW problem.
FYI: minulý týden jsem nechal vyměnit "doživotní" olej v převodovce ( manuální ) a v diferenciálu. Cena včetně práce 2.500,-. Rozdíl ve spotřebe - -0,5l, a tu břečku co mi z toho vytekla, bych jako olej už neoznačil. Nebyl s tím, žádný problém,a le nikdo to nevyměnil, a 2,5 tisíce mi za klid v duši stojí. takže takové kecy, jako že převodový olej v manuální převodovce a diferenciálu se měnit nemusí, je dle mně pro blbečky, co chtějí mít při 300.000 km auto na odpis.
Ahoj, prosím Tě..za jak dlouho se Ti motor ohřeje na těch 45 stupňů v zimě, když je cca kolem 0 a kolem -15? Přemýšlím taky o stejném autě...ale jezdím většinu město a né nějaký dálky... Díky za odpověď.
Je rozdíl mezi zahřeje a prohřeje. Zahřátí - chladící kapalina se musí ohřát na 45 stupnů = cca. 6 minut jízdy při těchle mrazech -10 až -15. Prohřátí motorů = celkové zahřátí všech jeho částí na teplotu 90 stupňů trvá tak 20 minut. A pak už se může točit a točit. Generelne, ale přepnutí na plyn kolem 6-ti minut jízdy. Jinak pořídit si BMW na popojiždění po městě mi nepříjde optimální. To raději Lexus nebo Mercedes. BMW je sportovnější = méně komfortní.
Auto zcela v pořádku. Když jsem jej před 2 lety kupoval, byl jsem na zkoušce tlumičí a o.k. Raději jsem tam zajel znova a po 80.000 kilometrech v ČR je stav tlumičů následující: PP 88%, LP 87%, PZ 94%, LZ 97%. Tlumiče jsou na BMW sice drahé, ale teď už vím proč. Prostě vydrží. ( jsou tam SACHS ). Podvozek mám sportovní-ne M-Packet. Jinak přijdu, sednu, jedu. Vše funguje jak má. Neměl jsem spolehlivější auto. Co se týče LPG provozu, tak jsem začal cítit v kabině plyn, tak jsem zajel do AGW a tam přišli na to, že se uvolnilo nějaké tesnění ( asi o 1mm ), tak to vyměnili. Cena za garanční kontrolu + výměna materiálu 2.500,-. Což po 75tisích km na LPG není vůbec moc. Další auto bude opět BMW a opět na plyn.
Dobrý den, je super, že konečně má někdo v BMW LPG a nebojí se přiznat spokojenost :) Plánuju si do týdne koupit BMW E60 530iA 2004rv a LPG bude po koupi jasná volba, ikdyž mě od toho hodně lidí odrazuje (takové ty staré hlášky jako že plyn vybouchne a že motoru nesvědčí a že dávat do BMW LPG je zvěrstvo....) a proto sem rád, že se najde i někdo, kdo plyn doporučí a sám je s nim spokojen. Štastné a prožité kilometry bez nehod )
Moje příští auto bude taky e60, ale 550i ( už jsem se prostě namlsal no :) ). Až to přestavíte dejte mi vědět. Jen dám dobrou radu. Dokud je tu ještě v republice OMV, tankujte u nich Carreru 100. Je sice dražší osi o korunu, ale já tankuji průměrně 1/2 nádrže benzinu za měsíc, a tak mně 60,- navíc fakt nevytrhne. Měnil jsem teď svíčky ( po 60.000 km už byly fakt zralé na výměnu ), tak si to hlídejte. LPG má vyšší teplotu spalování, takže svíčky vydrží tak 50.000 km. Já jsem je teď měnil v Blažovicích ( jezdíme tak všichni z firmy ) a za 6 svíček včetně výměny jsem dával 3.200,-.
Pravidelně měntě filtr. co 15.000,- km olej, tankujte carreru 100 a nemusíte vůbec nic řešit. Motor mi i po 80.000 km na LPG přede jak milius. kvalitní LPG je u LukOilu, Benziny, Eurooilu. Nikde jinde netankuji.
Tak už je vuz na LPG a zatím sem nadšen. Děkuji za cenné rady. Zatím sem benzin vždy bral u OMW carreru 100 a jednou u benzinky 100vervu a vuz na to šlapal jako hodinky :) Ted s LPG jezdím prakticky totožně, akorát si vezme o 1litr více, ale na jízdních vlastnostech je to znát jen nepatrně ve zrychlení jako mezi 100octanovým benzinem a 95kou. Přestavba stála pouhých 30 000kč což je za takový vůz poměrně levné a zatím nemohu jinak než chválit :)
Tak samozřejmě se zeptat mužete, ale jelikož v těchto věcech se moc nevyznám tak vám k tomu nemohu odpovědět :D V posledních dnech už poměrně přituhuje na teplotách a počítal sem že spotřeba LPG pujde rapidně nahoru... Moje očekávání nebylo přesně pořád si vuz vezme 11 - 12litru LPG slovy peněz jezdím za 2kč/km stejně jako u Opelu corsa B 1,2litru :D
Dobrý den, jsem rád, že někdo konečně napsal nějakou recenzi na BMW s LPG... Já mám e87, na plyn jsem ji dával při 50.000 km taktéž u AGW Brno, po 6.000 km se rozsvítila žlutá kontrolka motoru check a tak svítí dodnes - nyní najeto 78.000 km. Zatím ani experti z AGW, Renocar a další na nic přesného nepřišli, vždy se to jen smázlo a za nějakých 450 km opět svítí. Už to ani neřeším, různě to seřizovali, hlásilo to závadu na lambdách (ty se měnily), váha vzduchu...no na co si jen vzpomenete...vždy se měnilo, ale stav stejný. Jinak jsem s LPG provozem spokojený, ale vím, že AGW už nikdy - jsou totiž poměrně drazí a ti mechanici tam...no fakt dílo. Přeji hodně km jak na benzín tak LPG bez problémů
Stav tachometru 258.000,-. Vyměněn. olej, přední kryty světlometů ( už se nedali rozleštit ), budu muset měnit přední kotouče, začínají vibrovat při brždění. jinak nic. jezdím. LPG kontrola O.K. v AGW Brno, cena za výměnu filtrů a garančka celkem 1300,-. Zdálo se jim, že směs LPG je moc bohatá, tak mi ji "ochudili". výsledek. jízdní dynamika stejná, dojezd stoupl z 350 km na nádrž na 415 km na nádrž. Nádrž má obsah 41 litrů, 1 litr LPG brno 16,90 = ( včetně spotřeby benzínu na starty ) = 2,18 czk/1 km ; přepočítaná spotřeba při 35 kč / 1L benzínu => 5.95 l/100 km. Absolutní spokojenost. jezdím jezdím, jen ty kotouče mně dostaly. myslel jsem že vydrží déle.
Děkuji za uznani kvality recenze. Píši pravdu, nic než pravdu.
Souhlasím s Tebou, když člověk pravidelně servisuje a o auto se stará jak má, tak mu auto slouží a slouží. Ještě lepší pak je, když je k tomu ježdění radost. A radost je u BMW s výkonným 6-ti válem zaručena.
super cist takovou recenzi. Ja sam mam s LPG perfektni zkusenosti. Na fabii jsem na LPG najezdil 140,000 km a bez jedineho problemu. Stacilo jen dodrzovat pravidelne servisni intervaly a vse slapalo jak melo. Momentalne mam E36ku compacta, ale jen v 1.6tce motoru. Usporny a zivy moturek, ale casem omrzi. Na jaro je jasna volba E46 Coupe, prave ve 2,5 litru. Nekolikrat jsem v ni jel a jsem z toho auta uplne nemocny :) . O to stastnejsi jsem ted, kdyz jsem si precetl tvoji recenzi a zkusenosti s 325kou na LPG.
Zdravím po delší době. Stav tachometru je nyní 236.847,- a je to tady- začíná mi drnčet palubovka. ( ať žijí blaze stavitelé kvalitních českých silnic a dálnic ) Jinak servisní náklady kromě oleje 0. Spotřeba oleje se nějak snížila, byl jsem s autem v Chorvatsku, v Itálii, ve švýcarsku a v německu = samé dlouhé dálniční trasy, a zatím je spotřeba oleje 0,5 litru na 10.000,- km. Jinak šťouraly zklamu. jezdím a jezdím. Servisní náklady kromě oleje 0,- Byl jsem ještě před odjezdem do německa měnit filtry na LPG ( měnit max po 20.000 km ) a byly žluté, jako nepoužité. Tankuju kvalitní plyn ( AGIP, LukOIL, EuroOil v Brně ). Na plyn přestavěno v prosinci 2009, již teď jsem dávno v plusu. Další auto bude BMW 545i nebo 550i.
Po 22.000 km, stav tachometru 221.835 km. Na Lpg najeto 22.000 kilometrů. LPG provoz absolutně bez problémů.-nic, prostě jezdím. Celkový provoz, ted mi začíná rezonovat na volnoběch něco u výfuku ( kovový zvuk ) jinak auto jezdí a jezdí. Radost z jízdy stále stejná. V interiéru ( divím se ) stále nic nedrnčí.
Ano. Souhlasím. Vždy se startuje a ze začátku jede na benzín. néna plyn - to nikdy. Jinak děkuji za uznání. Vzhledem k tomu, kolik je tady těch kvalitních recenzí z nichž se člověk nedozví nic kloudného, jsem se snažil.
Tak myslim,že je to chybyčka,kterou si každý domyslí,že se nejdřív nastartuje na benzín,a potom je plyn... Jinak s tebou souhlasím,hezky napsaná recenze,a přeju hodně šťastných KM bez nehod,a nezbytných investic
opat pekne napisana recka, len ASI tam mas chybicku a to "Auto se nejdříve rozjede na plyn a jakmile se motor zahřeje na 45 stupňů, automaticky se přepně na plyn. nejde nic poznat, skutečně nic - až se tomu člověk" malo byt asi "rozjede na benzin a ...." ak sa da skus to opravit
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 325
Systém LPG
Zdravím, jsem moc rád, že jsem našel někoho se zkušenostmi s LPG na BMW, chci pořídit benz.šestiválec. Prosím jaký systém namontovat? na Tartarini jsem četl negativní reakce. Já mám v Compactu 316i systém z České Skalice LK auto. Spokojenost. Asi poláci. Díky
20.04.2017 | 22:49:34 | Daniel Rybář | 77.78.89.* Reagovat
spotřeba
Jaka je spotřeba lpg při pile?
23.04.2015 | 21:49:21 | Kuba | 46.33.96.* Reagovat
RE: spotřeba
Není problém se dostat přes 20, nebo i 25 :-)
26.04.2015 | 09:59:09 | Temp | 78.45.78.* Reagovat
RE: spotřeba
Tak auto ma kolega ( já už mám 2 roky 550i) ale pamatuju že když jsem to fakt drtil tak 14,5 LPG :)
Nad to už to nešlo. Opravdu ne. Jen pro info - kolega už něco nejezdil takže teď má moje ex e46 najeto něco okolo 360 tisíc. A vůbec nechrastí.
18.05.2015 | 23:51:11 | Breta | 89.176.186.* Reagovat
konec
Tak pánové.
Minulý týden jsem na autě nechal spravit rozbitý disk. Musel jsem koupit dvě pneumatiky "Goodyer UG 8 ". Ještě vyměnil olej a. A další den mi paní nedá přednost. = výsledkem je, že auto si bere můj kolega já si tak předčasně splnil sen o 550i :)
Včera jsme ji vyzvedli v Brémách - cesta pecka, ale na LPG to musí jít co nejdříve, jinak mně to auto sežere.
Můj poznatek po tom, co jsem v E60 550i strávil cestu zpět z Brém do Brna.
Ano je to BMW, ale kdo chce skutečně to pravé BMW, tak dle mého názoru je to stále trojka s šestiválcovým motorem. To a nic jiného.
Ano 5-tka je větší, pohodlnější, má hromadu elektroniky, ale taky je z toho důvodu více odtažitější, což navíc ještě umocňuje automat.
Prostě si jednou splním další sen. M3 E46 s manuálem.
Až s 5kou najedu více na LPG, napíšu další zkušenosti s BMW na plyn.
Co se trojky týče, tak z výše uvedených komentářů je naprosto zřejmé, že koupit si trojku s šestiválem a předělat ji na plyn, bylo jedno z nejlepších rozhodnutí co jsem doposud udělal.
12.02.2013 | 14:30:18 | břéťa - majitel | 89.176.186.* Reagovat
Najeto 300.000 km
Takže dámy a pánové.
Stav tachometru ukázal 300.000,- km. Auto stále jede, provoz naprosto bez problémů.
Upřímně ? - Zatím JEDNOZNAČNĚ NEJLEPŠÍ AUTO, co jsem kdy jel. Ani minutu nelituji koupě. Tento rok jsme se ještě stěhovali a brácha dodělával byt, nevěřil bych, ale ano. Do tohoto nízkého auta se vešel jak sprchový kout(pro mně ), tak i rohová vana ( to když jsme jeli s bráchou ), či skříně ikea s délkou 236 cm.
Tento rok ( 2012 ) je rozsah servisních prací následující:
Nová spínací skříňka 1.500,-
Nová lamela zadního stěrače - 1200,-
Ovladač el. zrcatek - 900,-.
Jinak samozřejmě olej a kontrola klimatizace a pravidelné tepování interiéru a profesionální péče o lak.
Na jaro si tak koupím E60 550i a opět předělám na plyn. A s takovou náloží si nové auto dalších 5 let nekoupím, protože k tomu nebudu mít důvod. A stávající auto neprodám nikomu. Má ho zamluvené brácha. S jasnou znalostí majitele ( totiž mně ), jasnou a bezchybnou servisní knížkou je to auto s poctivými 300.000 km jasnou volbou. Není jako zbytek národa, komu stačí na ukazateli 160 tisíc ale bez servisky.
Přitom, kdybych se vedle takového auta postavil já, tak interiér a celkový stav automobilu by jasně ukázali, že v 99 % případů je 10-ti leté auto a 160 tis na tachu UTOPIÍ !!!
Ještě trochu ekonomie.
Spotřeba při benzínu průměr 11 litrů.
Spotřeba při LPG průměr 12,5 litrů LPG.
Cena benzínu se neustále mění. Cena LPG se změnila po 18 měsících až nyní.
Cena benzínu ( VERVA 100 nebo Carrea 100 u OMV ) 39,80. 1km = 4,38
Cena LPG (AGIP, OMV, Benzina ) 16,90,-. 1 km = 211,-
Roční cena za LPG servis 3.000,-
Průměrně ušetřeno na LPG 102.000 km x 2,26 = 231.285
odečtu LPG servis a 2 x nové svíčky. ( NGK )= 15.500,-
Celková úspora = 215.785,-.
To mi za 100 % servis a péči o méhou drahouška vážně stojí.
To auto mi šetří neskutečný peníze, takže si servis a péči zaslouží.
Argumenty typu, ojeté auto na LPG bych si nekoupíl, protože majitel chtěl šetřit je tak hoden pouze neználka a amatéra z dob škodovek 120 a favoritů. NE BMW, mercedesů apod.
Břé´ta - hrdý majitel BMW na LPG.
14.10.2012 | 18:22:34 | Břeťa - majitel | 84.42.231.* Reagovat
RE: Najeto 300.000 km
ahoj Břéto čtu tady starší přispěvek..o lpg chci si nechat namontovat lpg do bmw e39 2,0i jaký maš ty sistem nebo co doporučujes..každý tvrdí neco jineho hodne firem mě doporučuje polsky stag 300
16.01.2015 | 14:34:19 | Milan | 46.115.23.* Reagovat
zadokolka v zimě
Minulý rok jsem měl problém vyjet z parkoviště, když napadl sníh ( nějaké levné gumy od předchozího majitele )
Tak jsem se tento rok naštval, a za cca. 11. tisíc koupil na zimu GoodYear UltraGrip 8.
Rozdíl je NEPOPSATELNÝ. Je to pecka:). V Beskydech jsem vyjel do sjezdovce večer až do poloviny, a šlo by to ještě dál, kdyby mi přítelkyně neječela, že ne, dál už ne.
Za "odměnu" jsem ji pak odměnil jízdou ve styl Blood Rally v Beskydech a Vysokých Tatrách, kde mi ze strachu brečela. ( Rekord mám při jízde z Plesa do Smokovce, kde jsem v kuse předjel 15 aut ). Stabilizace sice pořád blikala pořád dokola, ale auto jelo. Bez stabilizace už bych ho ale určitě neměl.
Minulý rok jsem přemýšlel o čtyřkolece v Xdrivu, ale po letošní zimě vím, že stabilizace a pořádný gumy BOHATĚ stačí. 4kolku už nepotřebuju a ani nechci. V zimě není s BMW problem.
FYI: minulý týden jsem nechal vyměnit "doživotní" olej v převodovce ( manuální ) a v diferenciálu. Cena včetně práce 2.500,-. Rozdíl ve spotřebe - -0,5l, a tu břečku co mi z toho vytekla, bych jako olej už neoznačil.
Nebyl s tím, žádný problém,a le nikdo to nevyměnil, a 2,5 tisíce mi za klid v duši stojí.
takže takové kecy, jako že převodový olej v manuální převodovce a diferenciálu se měnit nemusí, je dle mně pro blbečky, co chtějí mít při 300.000 km auto na odpis.
11.02.2012 | 12:12:09 | Breta83 | 195.212.29.* Reagovat
Teplota?
Ahoj, prosím Tě..za jak dlouho se Ti motor ohřeje na těch 45 stupňů v zimě, když je cca kolem 0 a kolem -15? Přemýšlím taky o stejném autě...ale jezdím většinu město a né nějaký dálky...
Díky za odpověď.
14.12.2011 | 11:03:18 | Vasha | 188.116.84.* Reagovat
RE: Teplota?
Je rozdíl mezi zahřeje a prohřeje.
Zahřátí - chladící kapalina se musí ohřát na 45 stupnů = cca. 6 minut jízdy při těchle mrazech -10 až -15.
Prohřátí motorů = celkové zahřátí všech jeho částí na teplotu 90 stupňů trvá tak 20 minut. A pak už se může točit a točit.
Generelne, ale přepnutí na plyn kolem 6-ti minut jízdy.
Jinak pořídit si BMW na popojiždění po městě mi nepříjde optimální.
To raději Lexus nebo Mercedes.
BMW je sportovnější = méně komfortní.
11.02.2012 | 12:03:51 | Majitel | 195.212.29.* Reagovat
Stav Auto v 272.000 km
Auto zcela v pořádku.
Když jsem jej před 2 lety kupoval, byl jsem na zkoušce tlumičí a o.k.
Raději jsem tam zajel znova a po 80.000 kilometrech v ČR je stav tlumičů následující: PP 88%, LP 87%, PZ 94%, LZ 97%.
Tlumiče jsou na BMW sice drahé, ale teď už vím proč. Prostě vydrží. ( jsou tam SACHS ). Podvozek mám sportovní-ne M-Packet.
Jinak přijdu, sednu, jedu. Vše funguje jak má. Neměl jsem spolehlivější auto.
Co se týče LPG provozu, tak jsem začal cítit v kabině plyn, tak jsem zajel do AGW a tam přišli na to, že se uvolnilo nějaké tesnění ( asi o 1mm ), tak to vyměnili. Cena za garanční kontrolu + výměna materiálu 2.500,-. Což po 75tisích km na LPG není vůbec moc.
Další auto bude opět BMW a opět na plyn.
04.12.2011 | 18:15:20 | Majitel | 147.251.10.* Reagovat
Super
Dobrý den, je super, že konečně má někdo v BMW LPG a nebojí se přiznat spokojenost :) Plánuju si do týdne koupit BMW E60 530iA 2004rv a LPG bude po koupi jasná volba, ikdyž mě od toho hodně lidí odrazuje (takové ty staré hlášky jako že plyn vybouchne a že motoru nesvědčí a že dávat do BMW LPG je zvěrstvo....) a proto sem rád, že se najde i někdo, kdo plyn doporučí a sám je s nim spokojen. Štastné a prožité kilometry bez nehod )
21.09.2011 | 14:01:09 | ondras | 78.156.32.* Reagovat
RE: Super
Moje příští auto bude taky e60, ale 550i ( už jsem se prostě namlsal no :) ).
Až to přestavíte dejte mi vědět.
Jen dám dobrou radu. Dokud je tu ještě v republice OMV, tankujte u nich Carreru 100.
Je sice dražší osi o korunu, ale já tankuji průměrně 1/2 nádrže benzinu za měsíc, a tak mně 60,- navíc fakt nevytrhne.
Měnil jsem teď svíčky ( po 60.000 km už byly fakt zralé na výměnu ), tak si to hlídejte. LPG má vyšší teplotu spalování, takže svíčky vydrží tak 50.000 km.
Já jsem je teď měnil v Blažovicích ( jezdíme tak všichni z firmy )
a za 6 svíček včetně výměny jsem dával 3.200,-.
Pravidelně měntě filtr. co 15.000,- km olej, tankujte carreru 100 a nemusíte vůbec nic řešit. Motor mi i po 80.000 km na LPG přede jak milius.
kvalitní LPG je u LukOilu, Benziny, Eurooilu. Nikde jinde netankuji.
15.10.2011 | 15:15:39 | Majitel | 195.212.29.* Reagovat
RE: Super
Tak už je vuz na LPG a zatím sem nadšen. Děkuji za cenné rady. Zatím sem benzin vždy bral u OMW carreru 100 a jednou u benzinky 100vervu a vuz na to šlapal jako hodinky :) Ted s LPG jezdím prakticky totožně, akorát si vezme o 1litr více, ale na jízdních vlastnostech je to znát jen nepatrně ve zrychlení jako mezi 100octanovým benzinem a 95kou. Přestavba stála pouhých 30 000kč což je za takový vůz poměrně levné a zatím nemohu jinak než chválit :)
19.10.2011 | 11:31:57 | ondras | 78.156.32.* Reagovat
RE: Super
Gratuluji.
Cena za tu přestavbu je teda pecka.
Můžu se zeptat na systém LPG, jaký Vám tam dali?
22.10.2011 | 09:54:41 | Breta83 | 195.212.29.* Reagovat
RE: Super
Tak samozřejmě se zeptat mužete, ale jelikož v těchto věcech se moc nevyznám tak vám k tomu nemohu odpovědět :D V posledních dnech už poměrně přituhuje na teplotách a počítal sem že spotřeba LPG pujde rapidně nahoru... Moje očekávání nebylo přesně pořád si vuz vezme 11 - 12litru LPG slovy peněz jezdím za 2kč/km stejně jako u Opelu corsa B 1,2litru :D
24.10.2011 | 09:44:55 | ondras | 78.156.32.* Reagovat
BMW E87 LPG
Dobrý den,
jsem rád, že někdo konečně napsal nějakou recenzi na BMW s LPG... Já mám e87, na plyn jsem ji dával při 50.000 km taktéž u AGW Brno, po 6.000 km se rozsvítila žlutá kontrolka motoru check a tak svítí dodnes - nyní najeto 78.000 km. Zatím ani experti z AGW, Renocar a další na nic přesného nepřišli, vždy se to jen smázlo a za nějakých 450 km opět svítí. Už to ani neřeším, různě to seřizovali, hlásilo to závadu na lambdách (ty se měnily), váha vzduchu...no na co si jen vzpomenete...vždy se měnilo, ale stav stejný. Jinak jsem s LPG provozem spokojený, ale vím, že AGW už nikdy - jsou totiž poměrně drazí a ti mechanici tam...no fakt dílo. Přeji hodně km jak na benzín tak LPG bez problémů
15.05.2011 | 21:27:23 | BMW 1 Reagovat
stav po 60 000 km
Stav tachometru 258.000,-.
Vyměněn. olej, přední kryty světlometů ( už se nedali rozleštit ), budu muset měnit přední kotouče, začínají vibrovat při brždění.
jinak nic. jezdím.
LPG kontrola O.K. v AGW Brno, cena za výměnu filtrů a garančka celkem 1300,-.
Zdálo se jim, že směs LPG je moc bohatá, tak mi ji "ochudili".
výsledek. jízdní dynamika stejná, dojezd stoupl z 350 km na nádrž na 415 km na nádrž.
Nádrž má obsah 41 litrů, 1 litr LPG brno 16,90 = ( včetně spotřeby benzínu na starty ) = 2,18 czk/1 km ; přepočítaná spotřeba při 35 kč / 1L benzínu => 5.95 l/100 km.
Absolutní spokojenost. jezdím jezdím, jen ty kotouče mně dostaly.
myslel jsem že vydrží déle.
15.04.2011 | 18:08:29 | Breta83-majitel Reagovat
Děkuji za uznani kvality recenze.
Píši pravdu, nic než pravdu.
Souhlasím s Tebou, když člověk pravidelně servisuje a o auto se stará jak má, tak mu auto slouží a slouží. Ještě lepší pak je, když je k tomu ježdění radost. A radost je u BMW s výkonným 6-ti válem zaručena.
21.12.2010 | 00:03:59 | breta-majitel Reagovat
Pozdrav
Ahoj bmw fando :) ,
super cist takovou recenzi. Ja sam mam s LPG perfektni zkusenosti. Na fabii jsem na LPG najezdil 140,000 km a bez jedineho problemu. Stacilo jen dodrzovat pravidelne servisni intervaly a vse slapalo jak melo. Momentalne mam E36ku compacta, ale jen v 1.6tce motoru. Usporny a zivy moturek, ale casem omrzi. Na jaro je jasna volba E46 Coupe, prave ve 2,5 litru. Nekolikrat jsem v ni jel a jsem z toho auta uplne nemocny :) . O to stastnejsi jsem ted, kdyz jsem si precetl tvoji recenzi a zkusenosti s 325kou na LPG.
At to jezdi jak ma, Pavel.
05.12.2010 | 23:45:35 | Pavel Reagovat
stav po 36 000 km
Zdravím po delší době.
Stav tachometru je nyní 236.847,-
a je to tady- začíná mi drnčet palubovka. ( ať žijí blaze stavitelé kvalitních českých silnic a dálnic )
Jinak servisní náklady kromě oleje 0.
Spotřeba oleje se nějak snížila, byl jsem s autem v Chorvatsku, v Itálii, ve švýcarsku a v německu = samé dlouhé dálniční trasy, a zatím je spotřeba oleje 0,5 litru na 10.000,- km.
Jinak šťouraly zklamu. jezdím a jezdím. Servisní náklady kromě oleje 0,-
Byl jsem ještě před odjezdem do německa měnit filtry na LPG ( měnit max po 20.000 km ) a byly žluté, jako nepoužité. Tankuju kvalitní plyn ( AGIP, LukOIL, EuroOil v Brně ).
Na plyn přestavěno v prosinci 2009, již teď jsem dávno v plusu.
Další auto bude BMW 545i nebo 550i.
25.09.2010 | 13:02:36 | Breta83-majitel Reagovat
Po 21.000 km
Po 22.000 km, stav tachometru 221.835 km. Na Lpg najeto 22.000 kilometrů.
LPG provoz absolutně bez problémů.-nic, prostě jezdím.
Celkový provoz, ted mi začíná rezonovat na volnoběch něco u výfuku ( kovový zvuk ) jinak auto jezdí a jezdí. Radost z jízdy stále stejná.
V interiéru ( divím se ) stále nic nedrnčí.
24.06.2010 | 18:41:35 | Břeta83-majitel Reagovat
oprava recenze
Ano.
Souhlasím.
Vždy se startuje a ze začátku jede na benzín. néna plyn - to nikdy.
Jinak děkuji za uznání. Vzhledem k tomu, kolik je tady těch kvalitních recenzí z nichž se člověk nedozví nic kloudného, jsem se snažil.
12.03.2010 | 18:36:54 | Břeta83-majitel Reagovat
ixo
Tak myslim,že je to chybyčka,kterou si každý domyslí,že se nejdřív nastartuje na benzín,a potom je plyn... Jinak s tebou souhlasím,hezky napsaná recenze,a přeju hodně šťastných KM bez nehod,a nezbytných investic
12.03.2010 | 14:45:57 | Reagovat
to autor
opat pekne napisana recka, len ASI tam mas chybicku a to "Auto se nejdříve rozjede na plyn a jakmile se motor zahřeje na 45 stupňů, automaticky se přepně na plyn. nejde nic poznat, skutečně nic - až se tomu člověk" malo byt asi "rozjede na benzin a ...." ak sa da skus to opravit
12.03.2010 | 14:29:30 | ixo Reagovat