Rok výroby:1988Typ motoru:2494Stav km při koupi:211 000 kmStav km nyní:217 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 měsícůPrůměrná spotřeba:12 l/100 kmVloženo:1. 5. 2008
Ne. Vše je víceméně běžná údržba, kterou ovšem předchozí majiel zrovna moc nedodržoval.
Provedené výměny: po koupi rozvody, náplně, filtry, svíčky, řemeny, palec + víčko rozdělovače, SB motoru (ty jsem utrhl při tahání auta ven z pole)
Ve stejném čase proběhla GO přední nápravy - nová ramena, SB ramen, čepy a táhla řízení + manžety, nová kost řízení - původní měla prasklý kloub. Veškeré podvozkové díly byli původní, takže začínám věři údaji o km na tachomeru.
Proběhla výměna zadních kotoučů, ihned po koupi, jeden měl tloušťku 9,4 mm, druhý 5,4 mm - kritická tloušťka je 8,4 mm
Zhruba před dvěma týdny proběhla výměna parabol a čoček v potkávacích světlech - podařilo se mi sehnat úplně nové za fantasickou cenu, původní paraboly byly silně poškozené od používání 100W žárovek a svítily velmi špatně.
Jinak opravy neproběhly zatím žádné, nicméně zadní náprava si žádá pozornost, takže jsem sehnal druhou zadní nápravu na které probíhá kompletní GO.
Jedinou "poruchou", kterou auto má, je spořeba oleje - cca 0,75 l/1000 km, takže je časem v plánu repase hlavy a přetěsnění.
Co se týče koroze, ak vozidlo je poměrně ve slušném stavu, klasická místa jako kapsy za zadními podběhy, pertly dveří, kosky za předními koly, prahy jsou ve velmi slušném stavu, nejhorší je pertl řidičových dveří, nicméně to není na výměnu ani vaření a už je to ošetřeno. Nejhorší jsou asi páté dveře, tam je v někerých místech koroze dost silná - pod panelem SPZ a ve spodní části rámu okna - takže ještě bude stát za zvážení, jestli bude lepší je vyměnit nebo opravit
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je zatím velmi spolehlivé, má velmi slušné jízdní vlastnosti.
Papírově má 170 koní, ty jsou zřejmě dost omezeny montáží podtlakového LPG, nicméně stále jezdí velmi svižně.
S brzdami je o poněkud zamotanější, ne že by auto brzdilo špatně, ale nástup by mohl bý razantnější, zvláště brždění v kritických situacích vyžaduje velmi důrazné sešlápnutí pedálu. Vyřešil by to možná nový posilovač + GO brzd (hlavně nové hadičky a přetěsnění třmenu) které je také v plánu
Auto má samosvorný diferenciál, takže jízda v zimě na sněhu se dá zvládnout celkem bez problémů, chce to jen prudce nepodřazovat, prudce nepřidávat plyn a jet s rozumem.
Vzhledem k tomu, že se jedná o variantu kombi, je kufr velmi prostorný. Trochu nevýhodou může být omezený nakládací otvor, který je omezen zadními světly. Jinak se do kufru po složení sedaček dá celkem bez problémů umístit např. přední kapota.
Výbava vozu je podle mě celkem slušná - přední okna + zrcáka v elektrice, cenrální zamykání včetně nádrže klíčem, ABS (momentálně nefunkční - někdo z původních majitelů na hulváty ustříhal čidla u kol), check control, malý palubní počítač, manuální šíbr, sundávací zažné zařízení na 1200 kg, přední anatomická sedadla, příprava pro rádio (mimochodem originální reproduktory nehrají vůbec špatně), dvouroletka kufru
Ve voze je namontováno klasické podlakové LPG, nádrže je toroidní na 40l, ve skutečnosti tankuji kolem 30l, což při denním dojíždění do práce znamená najetí cca 250 km
Prostor pro posádku: Vepředu je místa celkem dost, hlavně pro nohy, prostor pro ramena by mohl být trochu větším. Moje vozidlo je vybaveno originálními anatomickým sedadly BMW, která jsou plně seřiditelná (výška sedáku, náklon sedáku, délka sedáku, sklon opěradla), takže nají optimální pozici za volantem není problém. Vzadu už to s místem tak slavné není, sedák je poměrně vysoko a prostoru pro nohy není mnoho. Při obsazení vozu čtyřmi osobami je pohodlí na ucházející úrovni, jízda v pěti už ale na dlouhé vzdálenosti moc není - pohodlnému sezení prostředního překáží poměrně velký střední tunel. Navíc pokud vepředu sedí někdo opravdu dlouhý a má sedák posunutý úplně vzad, prostor pro nohy se vzadu zmenší opravdu na minimum.
Co říct závěrem? Tímhle vozem jsem si splnil svůj sen, E30 se mi vždycky líbilo. Ač to už dávno není žádný mladík, stále má co nabídnout a myslím, že při dodržení údržby přežije spoustu mnohem mladších konkurentů.
Tak bych mohl doplnit recenzi. Auto pořád mám, pořád s nim jezdim, nyní se tachometr přiblížil hodnotě 300 000 km, takže jsem s tim kvelbem najel cca 85 000 km. No, to není zrovna malo. Bylo potřeba nějaké investice, hlavně do podvozku - tlumiče, silentbloky (nyní komplet Strongflex), poloosy, jeden výfuk, kterej bude příští rok opět na výměnu (ale za tu cenu je výdrž 4 roky dobrá), dával jsem do auta komplet nové LPG a dělala se klasivká spotřebka - oleje, filtry, gumy, stěrače ... Na motoru se kromě výměny svíček, zapalovacích kabelů a palce a víčka rozdělovače nedělalo nic, olej žere pořád stejně, vodu nežere vůbec. Každpopádně po započítání investic do ND mi vychází údržba auta zhruba na 1 kč/km, což si myslím není špatné.
origo repráky tam fakt jsou, nicméně už se mi nezdá, že by hrály slušně ... Ale na ty to nejezdí. Nicméně k dalším závadám - začlo se ozývat spojkové ložisko, takže asi přijde nová spojka. A zadní spolujezdcovo ložisko se ozývá už taky dost nehorázně, takže nezbývá, než urychlit GO druhé nápravy. Odhadovaná cena za ložiska, manžety, tlumiče, pružiny (jeté), zadní brzdy (kotouče, destičky, repase třmenů) a siletbloky je kolem 12- 15 000 Kč + kupa práce
Asi by to lepší bylo, nicméně těchhle aut s LPG je opravdu dost málo. Kombi jsem chtěl určitě, protože je to nejpraktičtější karoserie, LPG taky určitě, protože je příjemné jezdit za levno no a ten šestiválec je takový příjemný bonus. Možná jsem mohl pátrat dál a pořídit verzi 325 iX s pohonem 4x4, pro zimní ježďění po Vysočině by se to možná vyplatilo, nicméně iX má pár specifických dílů, které se v druhovýrobě vůbec nedělají a origo díly jsou slušná pálka - třeba zadní kotouče. No a y GO - přední náprava ho potřebovala, zadní by ješě vydržela nějaký páek, ale já se držím hesla když opravovat, tak zgruntu ...
Dost oprav a potrebnych GO na tom aute..... Nebylo lepsi sehnat to jiste v lepsim stavu? No taky je mozne ze to moh byt problem, takovychto ve verzi kombi neni zrovna moc...
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 325
Tak bych mohl doplnit recenzi.
Auto pořád mám, pořád s nim jezdim, nyní se tachometr přiblížil hodnotě 300 000 km, takže jsem s tim kvelbem najel cca 85 000 km. No, to není zrovna malo.
Bylo potřeba nějaké investice, hlavně do podvozku - tlumiče, silentbloky (nyní komplet Strongflex), poloosy, jeden výfuk, kterej bude příští rok opět na výměnu (ale za tu cenu je výdrž 4 roky dobrá), dával jsem do auta komplet nové LPG a dělala se klasivká spotřebka - oleje, filtry, gumy, stěrače ... Na motoru se kromě výměny svíček, zapalovacích kabelů a palce a víčka rozdělovače nedělalo nic, olej žere pořád stejně, vodu nežere vůbec.
Každpopádně po započítání investic do ND mi vychází údržba auta zhruba na 1 kč/km, což si myslím není špatné.
12.12.2014 | 20:45:45 | Gabo | 213.211.42.* Reagovat
origo repráky tam fakt jsou, nicméně už se mi nezdá, že by hrály slušně ... Ale na ty to nejezdí. Nicméně k dalším závadám - začlo se ozývat spojkové ložisko, takže asi přijde nová spojka. A zadní spolujezdcovo ložisko se ozývá už taky dost nehorázně, takže nezbývá, než urychlit GO druhé nápravy. Odhadovaná cena za ložiska, manžety, tlumiče, pružiny (jeté), zadní brzdy (kotouče, destičky, repase třmenů) a siletbloky je kolem 12- 15 000 Kč + kupa práce
30.06.2008 | 17:41:26 | Gabo Reagovat
....
Je to opravdu fajn auto, ale nemůžu souhlasit s tím, že originální repro hrají slušně! Asi tam nebudeš mí originály!;-)
12.06.2008 | 21:53:25 | Asmodeus Reagovat
Asi by to lepší bylo, nicméně těchhle aut s LPG je opravdu dost málo. Kombi jsem chtěl určitě, protože je to nejpraktičtější karoserie, LPG taky určitě, protože je příjemné jezdit za levno no a ten šestiválec je takový příjemný bonus. Možná jsem mohl pátrat dál a pořídit verzi 325 iX s pohonem 4x4, pro zimní ježďění po Vysočině by se to možná vyplatilo, nicméně iX má pár specifických dílů, které se v druhovýrobě vůbec nedělají a origo díly jsou slušná pálka - třeba zadní kotouče. No a y GO - přední náprava ho potřebovala, zadní by ješě vydržela nějaký páek, ale já se držím hesla když opravovat, tak zgruntu ...
08.05.2008 | 20:39:25 | Gabo Reagovat
Dost oprav a potrebnych GO na tom aute..... Nebylo lepsi sehnat to jiste v lepsim stavu?
No taky je mozne ze to moh byt problem, takovychto ve verzi kombi neni zrovna moc...
04.05.2008 | 15:17:23 | Matúš Reagovat