Recenze BMW 325 325 i e 36
“Spolehlivé výkonné auto, které je pro moji osobu jako dělané”

Autor recenze: Shade741 (21 let),
Kraj Vysočina
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:M50 Stav km při koupi:271 000 km Stav km nyní:273 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 12. 12. 2011

Hodnocení inzerátu: 9 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

motor
nadčasovost
podvozek
výbava
spolehlivost

Slabé stránky

nic moc nenaložíte
nedá se v tom pořádně spát
Spotřeba-pokud se šlápne:)

Závady a opravy na autě

Odešla dvojka na převodovce- převodovka z 3.0l včetně kardanu větší hardyny a práce dohromady za 6000Kč

Termostat

Dále spotřební věci- olej, filtry, pneu, stěrače, fridex atd..


Hodnocení a zkušenosti s autem

Opět sedím u nové recenze. 325 Td odjela na Ukrajinu :), budiž jí tam země lehká. Zřejmě bych měl vysvětlit, proč odešla. Zaprvé-VÝKON, 325 td už mne prostě neuspokojovala, navíc potřebovala nutné investice, což už se mi dotoho nechtělo vrážet, jelikož jsem podvědomě tušil že půjde pryč. Okolí mě pomalu začíná mít za blázna jelikož poseldní dobou se u mne auta neohřála zrovna dlouho, a u každěho bafora prohlašuji, že si ho nechám na 100 % :-D. Mimochodem víte že znak BMW není odvozen od vrtule jak je obecně rozšířeno a není to pravda? :-) je o tom takové pěkné video na stránkách BMW :-)

Celá koupě byla hurá akce. Okolo třetí ráno, jsem brouzdal po internetu, klasicky procházejíc inzeráty. Hlavou se mi honilo bůh ví co(možná tak 2-3 piva), ale bylo jasné, že nic jiného jak BMW to nebude. (Jsem bohužel ztracen, pohlcen kouzlem těchto aut :) . Dále bylo jasné, že to bude trojka, tříca je už moc stará a e 46už drahá :). Mezi šroty za 20-30 tis jsem nic nenašel, proto jsem postupoval dále. Najendou jsem náhodou narazil na BMWklubu na 325i. Pak to šlo ráz na ráz, td ještě ten den odjelo(z čehož jsem byl nadšen) a jel jsem se podívat na 325i. Bohužel majitel měl čas až večer, což znamenalo tmu. Co si budeme povídat kupovat auto za tmy je napytel. Nakonec jsem ji prolezl, téměř vše se mi zamlouvalo, proto jsem ji další den odvezl.

Cesta domů byla dlouhá 150 km. Ale věřte mi, že nikdy jsem si víc neužil jízdu než nyní. Obrovský rozdíl výkonu oproti TD byl pro mne ohromující. A musím se přiznat, cestou jsem si musel i dvakrát zvednout ego :). Fungující klima, vyhřívané sedačky, podvozek ok(až na jedny siláče), v kůži krásný interiér(až na řadičku- ta už je vyměněna), jeden blatník v základní černé po lehkém ťukanci. Nekompletní M-paket (lišty, nárazníky, řadička, zrcátka). Auto je dále snížené, vypadá to pěkně ale pro mne je to celkem nanic (na vysočině bývá hodně sněhu a asi ani nevyjedu ze dvora) .

Auto jsem zhruba představil,E 36 je nadčasové auto, ať si kdo chce co chce říká podle mě je "sexy" :D Přehledná přístrojovka, nic není daleko, pěkně provedené plasty(nemohu říct že nevrže, jelikož kdo má e 36 v kůži ví o čem mluvím-ta prostě vrže a tapecy také) Sedačky jsou pohodlné a člověk do nich doslova zapluje.U e 36je notoricky známé odchlipování čalounění na tapecu dveří, to se naštěstí v mém případě nekoná nikde. Vnitřní prostor je pro mé potřeby velice dostačující. Hodnotím převážně přední sedadla, jelikož vzadu opravdu nejezdím:). Na zadních sedadlech je prostoru pro nohy habaděj, nicméně osoba okolo 190cm a více by asi měla již problém s tím, že by se hlavou dotýkala střechy(vzadu). Sériové repro hraje i po 18ti letech velice dobře, v tomto směru nejsem náročný, proto hodnocení nechám na jiných. Absence tempomatu u mého vozidla mne příliš netrápí, jelikož dálnice nevyužívám vůbec a nevím, kde jinde bych měl pro něj využití. Co se mi však líbí nejvíce je takzvaný střední BC (takový palubní pc). Tato věc disponuje funkcí check control, což znamená, že auto vám samo řekně, že vám nesvítí ta či ona žárovka, je třeba dolít kapalinu atd. Pokud někdo stále jezdíte s Hanzem(rozuměj kafrá to na mě německy) lze to přenastavit na Angličtinu :) Tato věc u takto starého auto je něco, aby ne v roce 1993 stála 325i OD 14 300 liber...

Přesné řazení(pokud není vylítaná) spolu se sametovým chodem 6tiválu je bomba. Co je však u výkonného auta důležité jsou brzdy. Ty v případě e 36 jsou skvělé. Kotouče vzadu i vpředu, dostatečně výkonné, dle mého názoru by ubrzdily i větší vozidlo. Rekce na stlačení pedálu je mi jak šitá na míru.

Nezvykem byla v prvním dnu tuhost spojkového pedálu(není na vině žádná závada) Nakonec jsem si na tuto věc zvyknul a vpodstatě ji nevnímám.



On hlavně ten celý motor je bomba. Tichý kultivovaný chod, lze na něj položit desetikorunu na hranu a vytočit motor bez toho aby spadla. Nebere ani kapku oleje, který je navíc stále čistý. Konkrétně můj motor má "nalítáno" 130 tis. km, byl vyměněn. Má zátah již od začátku ale ten pravý kopanec nastane po překročení hranice 3500-4000 otáček, najendou se motor probere naplno a ukáže co umí. Nejlepší agregát co jsem kdy měl.

Bohužel abych jen nechválil, druhý týden odešla dvojka na převodovce. Rozebírat a zkoumat co se poto nemělo smysl, proto jsem sehnal převodovku z 3.0 s větší hardyspojkou a kardanem. Opravu jsem nechal udělat v servise, jelikož sám jsem neměl čas a hlavně pořádně kde to nyní v chladu udělat. Oprava vyšla s cestou pro převodovku, prací, převodovkou,kardanem,hardynou a olejem na 6000 tis kč, což považuji za OK. Je na lemech vzadu lehce chycená, klasicky jsou místa u zvedacích puku chycená, dále řidičovy dveře dole. Nic extra, rez celkem ne závažná. Tekl domek termostatu, termostat byl KO. Svíčky byly KO, olej pro jistotu vyměněn.

Na autě jest trochu tuzingu. 4 ks neonu uvnitř(naštěstí nejsou vidět), co mne štve více, jsou ledky vedle světla interiéru, ale zase to není tak děsivé. Nejvíc ošklivá byla ale hlavice řadící páky. Jelikož to byl hliník, tak studila jak blázen a vyloženě se mi v autě nelíbila. Bohužel byla přilepená dvousložkou, takže vyndat jí byl problém, musel jsem použít flexu! Nyní je tam kožená replika Mkové.

Jízdní vlastnosti jsou skvělé. Tyhle auta nemají konkurenci(poměrem cena vs to co dostanete) Pokud hledáte pohodlí, mrkněte na jinou řadu nebo jiné auto, tohle není pohodlnej francouz. Je to spíš takový dravec, avšak komfortu si člověk mých nároků užije také. Někdy mám pocit, že mi v bmw udělali auto na míru. Pokud budete mít konkrétní dotazy ptejte se, jinak myslím, že nemá smysl dále rozebírat tuto problematiku. Pokud potřebujete jet rychle, můžete, pokud chcete jet piánko, proč ne. Je však nutné počítat s velkým % lidí, co si vaším předjetím asi zvedají ego či co. Pojet se bávem jen tak vklidu je nemožné, jelikož vám zachvíli na záda dýchá kdejaký vrak, který svým manévrem předjíždění ohrožuje jak sebe tak vás, jen proto, že prostě s fáčkem trhnu BMW. (samozdřejme to nedělají všichni jen mě to štve, a stává se to často)

Autí přitahuje pozornost, zvuk je neskutečně nádherný (jedná se o sériový výfuk origo BMW skoro ve 100% stavu) Množství lidí otáčejících se za tímhle povozem je celkem velké. Nedivím se. Bohužel přitahuje i individua s klíčkem, co objedou lak nebo ukradnou znak, nevím proč. Přitom jejich cena je směšná, levnější pomalu jak oktávka 1 gen. Ze třech baforů co jsem měl mi dva objeli klíčkem, rozbili čelní sklo a ukradli znak 2x . Tohle už si taky svoje zažilo, kapota nese známky klíčku :-(

Zatím najeto okolo 1500 km(nyní nevím přesně) auto mě baví, jsem sním spokojen.

Spotřeba jest pro mnoho lidí důležité téma. Pokud je pro vás 8l/100 km hodně, děkujeme za zájem o 2.5l R6 a můžete pokračovat do jiné sekce. Reálně jezdím za 8-14l , záleží na stylu jízdy, trase atd, však to znáte. Hodně lidí mi říká, že jsem blázen, že je to moc a nanic. Mě je jedno, že tamhle Franta z Prčic jezdí s oktávkou za 5 l , ať si jezdí. Raději se dvakrát týdně projedu tímhle a zbytek pojedu autobusem, než jezdit pořád v autě co nejede a nemá pro mne důležité vlastnosti.

Samotnou kapitolou je nářadí v kufru, nikdy jsem neměl komplet nářadí :D. Proboha proč to všichni rozkradou než to prodají, chybělo mi dokonce i tažné oko:-D, kčemu to komu je nepochopím. Poprvé mám v BMW originální trojúhelník který v autě zůstal, neuvěřitelné :-)

Pokud jste došli až sem, děkuji za pozornost. Jako bonus ještě přidám pár rad na co si dát pozor:

Při koupi E 36 obecně- rez, okolo zvedacích bodů, lemy, zadní víko pod značkou, blatníky, prahy obecně. Pozor na cvakající vanos (viz youtube- je tam plno videí jak to má a nemá znít) Dejte pozor na rok výroby vs motor co je v autě, hodně se přehazovaly. Dle vin se dá zjistit v BMW výbava a info o autě. Pozor na bořené kusy a bývá jich hodně (zkontrolovat nosníky, podlahu kufr atd) Ručky bývají KO. Následně klasické věci co se kontrolují u ojetých aut v případě dotazů mne kontaktujte.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 9


Komentáře uživatelů k recenzi BMW 325

Vložit komentář

luxus

luxus snížené báwo e36 325 to nejlepši vubec

03.04.2013 | 17:11:15 | e36kař  | 82.144.132.* Reagovat

Zdravím....
mám v merku koupit si bmw 325i,
v provozu od: 03/1991, najeto: 220 000 km, objem: 2494 ccm, výkon: 141 kW (191 PS), palivo: benzin, karoserie: sedan /4, stav: dobrý, STK: 02/2013

nějaké doporučení na co si dat konkrétně pozor?
a trošku se bojím spotřeby,je jasné že Golf (TDI) co jsem měl nepapal skoro nic :-)
ale bojim se aby mě to ne "sežralo" :-)

30.04.2012 | 09:51:08 | Kendy06  | 85.161.222.* Reagovat

Vtipná recenzia, no, ale v 21 rokoch veku ani ja som nebol múdrejší...

To by ma zaujímalo, ako majiteľ auta vie, že mu motor nežerie olej, po 1.500 km, má vraj nový motor, 130.000 km, ten pôvodný vydržal nejakých 140.000?:))
S tým vrakom ma dostal..., jeho vrak dobehne iný vrak a jeho vrak sa začne vyvyšovať, že on je lepší vrak...., xá, skoro som sa dosíkal smiexom.., nič v zlom. Ak nemá to Báwo cez 500-600.000 km, tak je nové.
Písať o spoľahlivosti auta, ktoré sa týždeň po kúpe opravuje, nepotrebuje komentár.Iba dúfam, že sa nestane autom, ktoré je pre majiteľa ako šité... ako truhla./tiež sa berú miery/
Nech sa darí a dobre jazdí, tiež som bol mladý a robil somariny, ale našťastie som to prežil. Podobne nech to vyjde aj Vám...:))

13.12.2011 | 23:47:54 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Vtipná recenzia, no, ale v 21 rokoch veku ani ja som nebol múdrejší...

Milý pane, o těchto motorech víte asi houby, navíc recenzi jsem doplňoval postupně, takže najeto je víc. Na zjištění množství oleje se asi k vašemu překvapení používá měrka..Že jeden motor vydrží 140 tis a jiný půl mega je taky otázka zacházení a péče. Pokud vyměním na autě vše co se mi nezdá(měněno by být třeba nemuselo) je už věc druhá. Ohledně převodovky- opět pokud je člověk prase, oddělá ji hned, auto jsem již kupoval s tím, že převodovka půjde ven díky chodu dvojky. BMW vlastním třetí sám, v mém okolí se jich vyskytuje také dost, takže o jejich konstrukční spolehlivosti něco vím- proto jsem tento poznatek zahrnul do recenze. K vrakům- rozpadlou škodu 120 a orezlé fáčko za vraky už považuji , to mi nikdo nevymluví. Povyšovat se nad někoho tím, že mám BMW nepotřebuji, ale také nepotřebuji, aby mne někdo na silnici ohrožoval. Pro vás je to třeba vrak, budiž, zdřejmě se každý pohybujeme v jiné kategorii. Že jste byl v 21 letech takový a takový, neznamená , že i ostatní musí "robit somariny". Přeji hezký den

16.12.2011 | 04:24:22 | Shade741  | 90.180.177.* Reagovat

RE: Vtipná recenzia, no, ale v 21 rokoch veku ani ja som nebol múdrejší...

Jedno má mladosť spoločné:), nedá si poradiť.

Jeden rozdiel tu ale je, zatiaľ čo ja som natrčal uši, aby som sa niečomu priučil...., dnešní mladí /česť výnimkám/ sa ešte rozčuľujú...

P.S. Koľko ste nabehali km na Báwoch, že ste ste si taký istý v názoroch? Nepočujete iba to, čo chcete počuť? Viete, koľko ja som sa už napočúval rozprávok o stave a pôvode auta?...:)))xa-xa. Nič v zlom, ale NEVERTE NIKDY NIKOMU a ničomu, čo sa krúti okolo áut...to je najlepšia rada, akú môžem dať.

Ved uvidíte sám.

30.04.2012 | 18:02:56 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

Nechápu jednu věc.

Když už má majitel tohoto vozu v předu tu radlici na sníh, proč si nedá pro estetické vyvážení dozadu na kufr taky tu poličku na muškáty? Je to opravdu takové nevyvážené.

13.12.2011 | 16:14:19 | Pán s vejcema za oknem  | 195.22.40.* Reagovat

RE: Nechápu jednu věc.

Nevím s jakého pohledu si to auto viděl..že ti to přijde nevyvážené s těch fotek to nelze poznat.Na mě to tedy nevyváženě moc nevyváženě nepůsobí.

13.12.2011 | 17:14:24 | luke20  | 78.45.72.* Reagovat

RE: Nechápu jednu věc.

Pokud považujete origo m nárazník za radlici tak prosím, nicméně na autě je mimo prahů zvenku m paket, ten žádnou "poličku na muškáty" neobsahuje

16.12.2011 | 04:05:52 | Shade741  | 90.180.177.* Reagovat

RE: Nechápu jednu věc.

A já myslel, že ty poličky (resp. spojlery) na zadní víko se dodávají automaticky... pro zvýšení sportovního dojmu... :-)

20.12.2011 | 10:25:57 | Pán s vejcema za oknem  | 195.22.40.* Reagovat

Tak auto není na spaní :DD

12.12.2011 | 18:11:11 | luke20  | 78.45.72.* Reagovat

Měl jsem taky tu čest 525 E34 6V..spotřeba sedí dá se jezdit za 8l ale i za 20l :DD
brzdy,řazení a řízení jedna báseň...zátah nepopsatelný!!!
...u koupi je třeba dát pozor i na uložení kardanu bývá většinou u konce své životnosti!

12.12.2011 | 17:45:48 | stafík  | 85.135.92.* Reagovat

RE:

Ohledně kardanu máte namysli asi středové ložisko? stím jsem zatím ani u jendoho ze tří baforu problém neměl. A musím si rýpnout jsem alergický na to, jak lidé píšou V6 :D, tohle není V6 ale R6 , spíše jsem až velký puntičkář :-)

13.12.2011 | 01:36:11 | Shade741  | 90.180.177.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • BMW 325
  • BMW 325
  • BMW 325
  • BMW 325
  • BMW 325
  • BMW 325
  • BMW 325