Rok výroby:1996Typ motoru:2497 6valecStav km při koupi:244 000 kmStav km nyní:252 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 měsícůPrůměrná spotřeba:7,4 l / 10 l / 8,5 l l/100 kmVloženo:26. 7. 2010
Tečúce servo, za 2 mesiace treba doliat cca 2 cl servo oleja inak servo funguje bezproblémovo. Chladiaca kvapalina sa tratí z chladiaceho systému raz za dva týždne treba doliat vodu do hadíc asi 3 cl.
Hodnocení a zkušenosti s autem
S autom som veľmi spokojný, je v koži, s vyhrevom a dofukmi sedadiel je veĺmi pohodlné a luxusné,na svoj vek veľmi zachovalé. Farba je čierna metalíza, predné svetlá a maska sú z novšieho modelu 2001, 17" kolesá strieborno čierne a vzadu dva samostatné športové výfuky uložené vedľa seba, na zadných sklách sú fólie. Auto je 14 rokov staré no stále je veľmi imidžové. Môj príchod kdekoľvek neostáva bez povšimnutia, nehovoriac o krásnom zvuku 6 valca zosilneného výfukmi. K výkonu motora, presnosti radenia,účinnosti bŕzd a jazdným vlastnostiam nemám najmenšie výhrady. Je to limuzína so športovým srdcom a tak sa aj na ceste správa..;)
Ahoj všichni. Rád bych také přidal svojí trošku do diskuse. Za mě E39 je opravdu dobré auto - chápu, že spoustu lidí, co jsou nuceni denně vystupovat z fabií, picant, getzů, Yarisů a I30 štve, protože vypadá a jede nesrovnatelně líp, než jejich věc s motůrkem, co v normálním autě najde tak upotřebení pro klimu - no a z toho plynou i jejich moudré komentáře, plné neznalosti, ovšem kompenzované rameny, skrytými za nick na internetu. Osobně jsem na rozdíl od mnoha pomlouvačů e39 měl - 528 toura a rozhodně si nebylo na co stěžovat. Ramena, jak tady někdo zmiňoval po 30000 měnit... - asi záleží na stavu tankodromu , kde člověk jezdí, ale já na ně za 100 000, co jsem na něm najel nemusel sáhnout. Spojku a setrvák - to jsem dělat musel, ale přičítám to tomu, že jsem hodně jezdil po dálnicích v SRN a celkem často jsem ho přišlápl.. Moje zkušenost s ním je velice pozitivní a chci si ho pořídit znovu. Báchorky o drahém servisu - buď ten někdo jezdí jen do značkových servisů - tam o sobě dají peněžence vědět, ale jestli jezdíte do normální dílny, kde bmw umí, tak servis rozhodně není drahý. a pokud je, tak Vás natahují :-) I když je evidentní, že někomu, kdo bere kolem 10 000 hrubého a je zvyklý, že na " favoritu si všechno dělal sám" drahý nejspíš přijde. Mojí recenzi tady najdete také, za vším, co v ní je si stojím, stejně jako za tím, že pokud člověk nekoupí vybydlenou plečku ( ano - i z BMW je možné tohle udělat, i když hodně vydrží), tak to auto ještě dalších 10 let může v pohodě jezdit, na rozdíl od nových aut po r. 2005, kdy jsou podle mě už dělaná jako věc krátkodobé spotřeby. Tomáš
sedmu jsem taky chtel jenze se mi nabidla e39 komplet m5 packet v perfektnim stavu ale notak když hledáš seženes e39 s uplně stejnou vybavou jako je e 39 tv navi telefon kuze klima el sedadla nehledě na to že e39 je mnohem obratnejší nevim kde si přisel na to že vyjde e38 na spotřebu levněji protože tam musí bejt prostě v8 jinak neřikám e38 je taky super vozidlo prostě se mi naskytla super koupě.nechapu jak mužes nekomu doporučovat vladní vozidlo jakožto na rychlou jízdu v zatačkách se na e 39 nechytá ani omylem.Ale tvůj názor ti neberu třeba se díky tobě někdo vyvaruje omylu ale myslím si že si v e39 ani e38 nikdy nejel tak to přece nemůžeš srovnávat.Zkus se někdy svézt třeba zmeníš názor.HH prej ostuda bmw hhhhh
Zajímalo by mě, jaký je rozdíl v jízdních vlastnostech E39 od E34 a dále by mě zajímalo proč sis nevybral E38, protože E38 jak koukám na ceníky, tak vyjde všeobecně úsporněji co se týká podvozku, spotřeby a dále má E38 nesrovnatelně lepší výbavu a pohodlí. Dále nevím jestli máš E39 v Combi, což by se teda hodilo a v této motorizaci, což je vlastně jen zmenšení obsahu 2,5. Štve mě, že ty nápravy jsou hliníkové a člověk neví jestli do toho jít, protože ceny jsou trošku mimo, za ramena dávat místo E34 přibližně dvojnásobnou cenu a kde jsme u ostatního! E39 je fakt na nic a nikomu nedoporučuju, rozhodně jestli někdo chce jít do BMW pohodlím a rychlou jízdou tak ať si vybere sedmičku protože je levnější na údržbu a je sexy a je ve všem lepší od E39 až na kombi. Prostě vyberte si sedmičku!!!! E39 JE OSTUDA BMW!!!
Nevím, proč by měla být 39 ostudou BMW.Za 38 v pohodlí a výbavě nezaostává (snad jen ve velikosti prostoru na zadních sedadlech)a jízda s ní na běžné silnici je zážitek.V tom by sní 38 mohla soupeřit leda na dánici a muselo by se jet stale rovně.Vyzkoušel jsem obojí.
06.10.2011 | 15:28:50 | pes
| 83.208.182.*Reagovat
můj názor
Zdravím odpůrce i obdivovatele e39 mám ji taky a jsem s ni naprosto spokojenej mám i e34 a ceny dílů jsou skoro stejný takže se mi to co píše anonym zdá jako blbost jasně naftu v životě ale to ví snad každej.Je to nadherný auto na svůj věk mam facelift s xenonama a svítí to parádně u předfacelift stači koupit za dva tisíce nový skla a svítí taky dobře za tech 15 let maj halt dost noo.Jako každy auto do kterýho dva roky nic nevrazíš pujde kouřit snad nééé.Ja jsem se do toho auta zamiloval je možna ješte trochu dokonalejší než e34.nebudu tady nikom nic cpát ale když to auto znáš a víš co potřebuje tak je to super svezení v nádhernym obalu
E39 v jakékoliv motorizaci a včetně dieslu bych nechtěl ani zadarmo. Tyhlety vozidla by se měli dávat za přepis. Náklady jsou na tohle auto tak šílené do peněženky, že si to ti němci mohli dovolit. E34 se ještě dala uživit, ale E39. Považte, hliníková náprava co se sere každých cca 30tkm na takových to cestách, dovoluje mít na autě kola max 15". Světla co nesvítí a vypadají jako bludičky, povinná výbava musí být u těchto vozidel xenony. Jak si mohli skopčáci dovolit na takové auto dávat bludičky. Motor je kapitola sama o sobě. Spotřebák je tam nejen olej, ale i viskospojka dvouhmoťák a spousta dalších pi..nkrů na elektroinstalaci. Naprosto nedořešené chlazení jak motoru tak interiéru a ventilace, nedejbože aby se něco stalo nevědomky s termostatem a člověk si toho nevšimne, auto jde okamžitě do vrakoviště. Spotřeba je to nejmenší co na tomhle autě může člověk řešit. Lidi si to kupují za účelem, že do motoru nic nedají, protože má rozvodový řetěz. Houbelec s octem. 2 roky do toho nedáte nic a pak se sypou penízky a nejlepší je to koupit od takového člověka, který ví, že to prodá, E39 je největší past, neznám za tu pořizovací cenu větší podvodné šance a skryté závady v autě....
Ten, kdo psal tenhle článek musí mít nutně komplex méněcenosti spojený s autem ve kterém jezdí.Píše samé bláboly vyčtené z rádoby odborné literatury. Tedy k věci.Mám 39 už 3 roky a jezdím s ní denně, převážně po Praze. Kdo Prahu zná, ví, že tady není ani metr silnice rovné (kanály, díry, hrboly). Najel jsem přes 55 tis. km a dosud nemám žádné problémy s nápravou (kontrolována při poslední výměně oleje před cca měsícem).Kola mám 17"a nízké gumy(45%).Olej měním po 20 tis. (vydržel by prý déle, ale měním ho asi po roce).V tomto intervalu dolévam asi 0,2 l.Vzpomínám na Ladu, kde jsem kdysi dávno doléval litr na každých tis. km. Viskospojka je původní, vyměnil jsem pro jistotu termostat a s chlazením a klimou nemám problém ani v letních zácpách v Praze. Spotřeba v Praze do 8,5 a mimo město i při svižné jízdě do 6,5 nafty. Na třílitr to není myslím tak hrozné.O jízdních vlastnostech nemá cenu mluvit, to je notoricky známá věc. Prostě člověk, který napsal výše uvedený článek tohle auto nezná a neví o čem mluví.
06.10.2011 | 16:26:56 | pes
| 83.208.182.*Reagovat
TO jablonečák+ anonym
Je to nádherný auto!!! Mám 523 Vanos touring ročník 98 a nemužu si vubec stěžovat, spotřeba ve městě dle pc 10.9 dálka 7.2 a kominovaná okolo 8.8 tedka v zimě. BMW forewer...
Po zoznameni sa s autom a zisteni priciny vyssie opisanych chyb auto slo do servisu kde sa vymenil zaneseny chladič ktory mal v sebe mikroprasklinu z ktorej unikala chladiaca kvapalina, nove tesnenie a prebrusenie hlavy valcov,a termostat,predne komplet brzdy.To vsetko za velmi prijatelne ceny. Spolu s pracou a nahradymi dielmi ma to vyslo cca 370eur. Auto po tomto servise bez problemov,takze zasa sa mozem pousmiat nad nazormi ludi ktory vidia BMW a prve co ich napadne je ze to ma neskutocne drahy servis a spotrebu ktoru si moze dovolit len par vyvolenych...Spotrebu 5-koveho necelych 5 metroveho kolosu mozem porovnat s 1.4-kovym motorom pouzivanym v oblubenom ceskom ludovom aute.No to je jedina vec ktora by sa dala porovnat...:) Takze ked sa bavime o autach tak o autach, a auto je u mna nieco co dobre vyzera, je pohodlne, spolahlive, a nieco vydrzi... Klobuk dole pred BMW ktore je uz prec a po 3 autach tejto znacky som sa rozhodol pre zmenu s nazvom Mercedes konkretne E280 v plnej palbe ale o tom neskor v dalsej samostatnej recenzii... Sia ...
nie je to sranda!! Až uniká do motora, tak je o zábavu postarané...:((, a na 99% práve tam. Aj keď neverím, že by 14 ročné BMW malo tak málo km, skôr 2x toľko, stále platí, že je to KRASNE auto, na rozdiel od BMW 5 2004-2010.
Asi bych si to tekoucí servo opravil, protože olej do serva je relativně dost drahý. To samé platí u ztrácející se chladící kapaliny. Jsou to zbytečné výdaje navíc. Jinak se ani nedivím, že majitel je z BMW unešen. Myslím, že jsou téměř všichni majitelé, pokud je nepotkají drahé opravy po velkém počtu kilometrů nebo necitelném zacházení drifterů. Designově jsou bavoráky téměř bez chyby a u pětky platí to samé i o interiéru. Toto se týká samozřejmě starší generace.
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 523
E39 - pro všechny závistivé pochybovače
Ahoj všichni. Rád bych také přidal svojí trošku do diskuse. Za mě E39 je opravdu dobré auto - chápu, že spoustu lidí, co jsou nuceni denně vystupovat z fabií, picant, getzů, Yarisů a I30 štve, protože vypadá a jede nesrovnatelně líp, než jejich věc s motůrkem, co v normálním autě najde tak upotřebení pro klimu - no a z toho plynou i jejich moudré komentáře, plné neznalosti, ovšem kompenzované rameny, skrytými za nick na internetu.
Osobně jsem na rozdíl od mnoha pomlouvačů e39 měl - 528 toura a rozhodně si nebylo na co stěžovat. Ramena, jak tady někdo zmiňoval po 30000 měnit... - asi záleží na stavu tankodromu , kde člověk jezdí, ale já na ně za 100 000, co jsem na něm najel nemusel sáhnout. Spojku a setrvák - to jsem dělat musel, ale přičítám to tomu, že jsem hodně jezdil po dálnicích v SRN a celkem často jsem ho přišlápl..
Moje zkušenost s ním je velice pozitivní a chci si ho pořídit znovu.
Báchorky o drahém servisu - buď ten někdo jezdí jen do značkových servisů - tam o sobě dají peněžence vědět, ale jestli jezdíte do normální dílny, kde bmw umí, tak servis rozhodně není drahý. a pokud je, tak Vás natahují :-)
I když je evidentní, že někomu, kdo bere kolem 10 000 hrubého a je zvyklý, že na " favoritu si všechno dělal sám" drahý nejspíš přijde.
Mojí recenzi tady najdete také, za vším, co v ní je si stojím, stejně jako za tím, že pokud člověk nekoupí vybydlenou plečku ( ano - i z BMW je možné tohle udělat, i když hodně vydrží), tak to auto ještě dalších 10 let může v pohodě jezdit, na rozdíl od nových aut po r. 2005, kdy jsou podle mě už dělaná jako věc krátkodobé spotřeby.
Tomáš
16.05.2011 | 12:07:58 | stukafan Reagovat
to svlastik
sedmu jsem taky chtel jenze se mi nabidla e39 komplet m5 packet v perfektnim stavu ale notak když hledáš seženes e39 s uplně stejnou vybavou jako je e 39 tv navi telefon kuze klima el sedadla nehledě na to že e39 je mnohem obratnejší nevim kde si přisel na to že vyjde e38 na spotřebu levněji protože tam musí bejt prostě v8 jinak neřikám e38 je taky super vozidlo prostě se mi naskytla super koupě.nechapu jak mužes nekomu doporučovat vladní vozidlo jakožto na rychlou jízdu v zatačkách se na e 39 nechytá ani omylem.Ale tvůj názor ti neberu třeba se díky tobě někdo vyvaruje omylu ale myslím si že si v e39 ani e38 nikdy nejel tak to přece nemůžeš srovnávat.Zkus se někdy svézt třeba zmeníš názor.HH prej ostuda bmw hhhhh
01.05.2011 | 11:55:03 | Pavel Reagovat
To pavel
Zajímalo by mě, jaký je rozdíl v jízdních vlastnostech E39 od E34 a dále by mě zajímalo proč sis nevybral E38, protože E38 jak koukám na ceníky, tak vyjde všeobecně úsporněji co se týká podvozku, spotřeby a dále má E38 nesrovnatelně lepší výbavu a pohodlí. Dále nevím jestli máš E39 v Combi, což by se teda hodilo a v této motorizaci, což je vlastně jen zmenšení obsahu 2,5. Štve mě, že ty nápravy jsou hliníkové a člověk neví jestli do toho jít, protože ceny jsou trošku mimo, za ramena dávat místo E34 přibližně dvojnásobnou cenu a kde jsme u ostatního! E39 je fakt na nic a nikomu nedoporučuju, rozhodně jestli někdo chce jít do BMW pohodlím a rychlou jízdou tak ať si vybere sedmičku protože je levnější na údržbu a je sexy a je ve všem lepší od E39 až na kombi. Prostě vyberte si sedmičku!!!! E39 JE OSTUDA BMW!!!
30.04.2011 | 17:46:21 | svlastik Reagovat
RE:To pavel
Nevím, proč by měla být 39 ostudou BMW.Za 38 v pohodlí a výbavě nezaostává (snad jen ve velikosti prostoru na zadních sedadlech)a jízda s ní na běžné silnici je zážitek.V tom by sní 38 mohla soupeřit leda na dánici a muselo by se jet stale rovně.Vyzkoušel jsem obojí.
06.10.2011 | 15:28:50 | pes | 83.208.182.* Reagovat
můj názor
Zdravím odpůrce i obdivovatele e39 mám ji taky a jsem s ni naprosto spokojenej mám i e34 a ceny dílů jsou skoro stejný takže se mi to co píše anonym zdá jako blbost jasně naftu v životě ale to ví snad každej.Je to nadherný auto na svůj věk mam facelift s xenonama a svítí to parádně u předfacelift stači koupit za dva tisíce nový skla a svítí taky dobře za tech 15 let maj halt dost noo.Jako každy auto do kterýho dva roky nic nevrazíš pujde kouřit snad nééé.Ja jsem se do toho auta zamiloval je možna ješte trochu dokonalejší než e34.nebudu tady nikom nic cpát ale když to auto znáš a víš co potřebuje tak je to super svezení v nádhernym obalu
30.04.2011 | 13:31:26 | Pavel Reagovat
E39 v jakékoliv motorizaci a včetně dieslu bych nechtěl ani zadarmo. Tyhlety vozidla by se měli dávat za přepis. Náklady jsou na tohle auto tak šílené do peněženky, že si to ti němci mohli dovolit. E34 se ještě dala uživit, ale E39. Považte, hliníková náprava co se sere každých cca 30tkm na takových to cestách, dovoluje mít na autě kola max 15". Světla co nesvítí a vypadají jako bludičky, povinná výbava musí být u těchto vozidel xenony. Jak si mohli skopčáci dovolit na takové auto dávat bludičky. Motor je kapitola sama o sobě. Spotřebák je tam nejen olej, ale i viskospojka dvouhmoťák a spousta dalších pi..nkrů na elektroinstalaci. Naprosto nedořešené chlazení jak motoru tak interiéru a ventilace, nedejbože aby se něco stalo nevědomky s termostatem a člověk si toho nevšimne, auto jde okamžitě do vrakoviště. Spotřeba je to nejmenší co na tomhle autě může člověk řešit. Lidi si to kupují za účelem, že do motoru nic nedají, protože má rozvodový řetěz. Houbelec s octem. 2 roky do toho nedáte nic a pak se sypou penízky a nejlepší je to koupit od takového člověka, který ví, že to prodá, E39 je největší past, neznám za tu pořizovací cenu větší podvodné šance a skryté závady v autě....
17.03.2011 | 06:14:49 | Reagovat
reaguji na článek ze dne 17.3.2011
Ten, kdo psal tenhle článek musí mít nutně komplex méněcenosti spojený s autem ve kterém jezdí.Píše samé bláboly vyčtené z rádoby odborné literatury. Tedy k věci.Mám 39 už 3 roky a jezdím s ní denně, převážně po Praze. Kdo Prahu zná, ví, že tady není ani metr silnice rovné (kanály, díry, hrboly). Najel jsem přes 55 tis. km a dosud nemám žádné problémy s nápravou (kontrolována při poslední výměně oleje před cca měsícem).Kola mám 17"a nízké gumy(45%).Olej měním po 20 tis. (vydržel by prý déle, ale měním ho asi po roce).V tomto intervalu dolévam asi 0,2 l.Vzpomínám na Ladu, kde jsem kdysi dávno doléval litr na každých tis. km. Viskospojka je původní, vyměnil jsem pro jistotu termostat a s chlazením a klimou nemám problém ani v letních zácpách v Praze. Spotřeba v Praze do 8,5 a mimo město i při svižné jízdě do 6,5 nafty. Na třílitr to není myslím tak hrozné.O jízdních vlastnostech nemá cenu mluvit, to je notoricky známá věc. Prostě člověk, který napsal výše uvedený článek tohle auto nezná a neví o čem mluví.
06.10.2011 | 16:26:56 | pes | 83.208.182.* Reagovat
TO jablonečák+ anonym
Je to nádherný auto!!! Mám 523 Vanos touring ročník 98 a nemužu si vubec stěžovat, spotřeba ve městě dle pc 10.9 dálka 7.2 a kominovaná okolo 8.8 tedka v zimě. BMW forewer...
28.02.2011 | 10:47:39 | Pavel Reagovat
OZI doplnenie
Po zoznameni sa s autom a zisteni priciny vyssie opisanych chyb auto slo do servisu kde sa vymenil zaneseny chladič ktory mal v sebe mikroprasklinu z ktorej unikala chladiaca kvapalina, nove tesnenie a prebrusenie hlavy valcov,a termostat,predne komplet brzdy.To vsetko za velmi prijatelne ceny. Spolu s pracou a nahradymi dielmi ma to vyslo cca 370eur. Auto po tomto servise bez problemov,takze zasa sa mozem pousmiat nad nazormi ludi ktory vidia BMW a prve co ich napadne je ze to ma neskutocne drahy servis a spotrebu ktoru si moze dovolit len par vyvolenych...Spotrebu 5-koveho necelych 5 metroveho kolosu mozem porovnat s 1.4-kovym motorom pouzivanym v oblubenom ceskom ludovom aute.No to je jedina vec ktora by sa dala porovnat...:) Takze ked sa bavime o autach tak o autach, a auto je u mna nieco co dobre vyzera, je pohodlne, spolahlive, a nieco vydrzi... Klobuk dole pred BMW ktore je uz prec a po 3 autach tejto znacky som sa rozhodol pre zmenu s nazvom Mercedes konkretne E280 v plnej palbe ale o tom neskor v dalsej samostatnej recenzii... Sia ...
01.11.2010 | 16:14:46 | Reagovat
Treba zistiť kde sa stráca voda,
nie je to sranda!! Až uniká do motora, tak je o zábavu postarané...:((, a na 99% práve tam. Aj keď neverím, že by 14 ročné BMW malo tak málo km, skôr 2x toľko, stále platí, že je to KRASNE auto, na rozdiel od BMW 5 2004-2010.
14.10.2010 | 10:24:07 | ľuboš Reagovat
Asi bych si to tekoucí servo opravil, protože olej do serva je relativně dost drahý. To samé platí u ztrácející se chladící kapaliny. Jsou to zbytečné výdaje navíc. Jinak se ani nedivím, že majitel je z BMW unešen. Myslím, že jsou téměř všichni majitelé, pokud je nepotkají drahé opravy po velkém počtu kilometrů nebo necitelném zacházení drifterů. Designově jsou bavoráky téměř bez chyby a u pětky platí to samé i o interiéru. Toto se týká samozřejmě starší generace.
26.07.2010 | 18:59:17 | Pospa Reagovat