Rok výroby:1998Typ motoru:2,8 litreStav km při koupi:69 000 kmStav km nyní:92 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:8,5 až 10 l/100 kmVloženo:23. 6. 2005
Předchozí auto:Škoda Octavia 20 V-úprava na 143 koní
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
M-kový tužší a snížený podvozek si nerozumí s dlouhou životností podvozku, a proto byly potřeba nové tyčky stabilizátorů.
Výměna náplní.
Ve skoro sto tisících destičky - to je spíš nadprůměrná životnost, takže je vidět, že záleží jak kdo s autem jezdí, přesto jsou však zvlněné kotouče???
Kontrolní diagnostika trpí často stihomamem a hlásí nesmyslné poruchy - to bude ale problém spíš zoxidovaných kontaktů.
Jinak nic, protože například rozvod je řetězem a ten se nemění celou životnost motoru, což znamená, že pokud nemáte smůlu na špatný kousek na mechanické součástky nebudete muset sáhnout.
Až na ten podvozek, který při ostřejším zacházení díky vysoké hmotnosti auta není zrovna nesmrtený, ale o ostatních mechanických sočástkách to neplatí!
Hodnocení a zkušenosti s autem
Octavie byla naším prvním novým autem a navíc nebyla špatná ani jako sériová a my ji měli navíc upravenou a ta 20-ti ventilová osmnáctka se tím pádem proměnila k nepoznání, takže až na horší odhlučnění to bylo velice, VELICE SLUŠNE auto.
To co následovalo koupí BMW se přesto ale nedá srovnat. Pětka je prostě dokonalá!!!
Pohodlí může být lepší pouze v sedmičkovém BMW a nebo v M-B S- klasse, ale tyto auta už jsou na nějaké protahování vlásenkami příliš těžká a za volantem si proto tolik neužijete.
Lehkost a rychlost jakou se dají projíždět zatáčky je obdivuhodná. Ale bylo by skutečně pošetilé domnívat se, že BMW nemají hranici přilnavosti. Je sice oproti většině aut silně posunuta, pokud se vám ovšem podaří ji přehročit a nemáte velké zkušenosti se zadním náhonem, tak se můžete velice rychle dostat z "ráje na zemi" do toho skutečného.
A ještě bych měl jednu prosbu na všechny kdo kupují ojetý automobil. Pokud vám auta neco říkají vyzkoušejte BMW. Já si taky dlouhou dobu myslel, že to jsou jen předražené manažerské sedany. Pokud se podívate na ceny dnes nabízených ojetých BMW (hlavně pětek), možná že zjistíte, že místo mondea, vectry nebo jiného dopravního prostředku byste se mohli vozit v jednom z nejlepších kdy vyrobených aut na světě.
Po městě a navíc s automatem je to samozřejmě o něčem jiném. Tady se i u manuálu bavíme o 13-ti litrech. Pokud ovšem jezdím převážně po městě, tak si nebudu kupovat něco tak nevhodného, jako těžký třílitrový benzínový sedan. Jinak si stále myslím, že je spotřeba u tohoto motoru (vzhledem k nabízeným výkonům) velice dobrá. Mám zkušenost se Subaru Outback - třílitr automat, a tam se narozdíl od bavoráku člověk devíti litrům člověk nepřiblíží ani když brzdí provoz a snaží se jet na spotřebu. Při spíše pomalé jízdě a podílu město/dálnice - 30/70 není výjimkou 12 litrů. Kolik to žere, když s tím člověk jede adekvátně k tomu motoru jsem ani nezkoušel. Po chvilce ostřejší jízdy totiž člověk sleduje citelný pokles ručičky palivoměru.
Taky nevím kde jste došli na spotřebu 8,5 litru... Ja mam 528 rv 1999 v automatu a pod 13,5 ve městě nejdu teda. Mimo město se za deset dá... Vím že automat si bere o něco víc,ale ani deset podle mě není reálná spotřeba.
Spotřeba na dálnici se pohybuje kolem 8,5 - 9 l při rychlosti 130 - 160 km/h -rozdíl opravdu téměř není patrný, při "klidné" jízdě po okreskách se dá dostat i na 6,5 l (na cestě 2x Brno - Vídeň a Brno - Šumperk cca 700 km)...jízda podle pravidel, jen předjíždění..:) Jinak kamarád chtěl BMW 320, ale po tom, co se projel s motorem 2800 ccm......byla volba jasná a už je šťastným vlastníkem 328 rv 2000. Motor je skvělý, doporučuji. Jedinou závadou byla vadná škrtící klapka - motor za jízdy na několik vteřin zhasl...poté ale sám naskočil...Pěkně blbej pocit
Po 30 mesicich a 40-ti tisicich km zadna zavada a na kazdou jizdu s petkou se tesim jako kdyby to bylo poprve. Po delsim svezeni s novou 645i mi teprve doslo jak je E39 dokonala. Sestka mi proste nevyrazila dech tak moc jak jsem cekal. Cim to asi bude...???
S tou spotrebou bych souhlasil, protoze vsichni maloobejmnici, kdyz chteji jet, tak musi toci. My co mame ty trilitry :), tak jen trosku polechtame a jedem. Mam teda 3 litrovy Scorpio Coswortha (prokopavka na manual) pri 90 km/h tocim 1900 otacek...
jojo take mam podobnou zkušenost.přesedlal jsem z passatu 2,3 na 530i a nemůžu si to auto vynachválit.je pohodlné,stabilní a jezdím průměrně za 11,2l což na 230k motor je myslím velice slušné a to jezdím docela dynamicky.
Tu spotřebu jsem myslel jako cestovní kdy člověk nejede co to dá a nebo s plně naloženým autem. Samozřejmě se dá jezdit i za dvanáct, ale to je extrém a dostat se dál je pro člověka s pudem sebezáchovy téměř nemožný. My jezdíme ve třech a s dost zavazadly a přesto se přes deset nedostanem. Jenom jednou jsem měl na počítači 14 litrů ale to bylo na prázdné silnici kde jsem zkoušel sílu motoru :) Ale jinak si s tou spotřebou nevymýšlím! Sám jsem byl překvapený. Mimochodem u Octavie jsme meli spotřebu stejnou s tim rozdílem, že když si chtěl člověk užít byla bezproblémů 11l.
Zdravím a uznávám,že BMW pětkové řady je velice slušný vůz,jen mi do hlavy nejde ta Vaše spotřeba.Vlastním dvoulitrové sport. kupé od Hondy r.v.98 a na spotřebu 8,5 jsem se nikdy nedostal a to jezdím celkem pohodově a mám pouze čtyři válce a o pěkné stádečko koníků méně....Jezdím tak kolem devíti litrů a proto bych u vozu s šesti válci a objemem 2,8 počítal alespoň o 1,5 l více nebo ne.... ???
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 528
Po městě a navíc s automatem je to samozřejmě o něčem jiném. Tady se i u manuálu bavíme o 13-ti litrech. Pokud ovšem jezdím převážně po městě, tak si nebudu kupovat něco tak nevhodného, jako těžký třílitrový benzínový sedan. Jinak si stále myslím, že je spotřeba u tohoto motoru (vzhledem k nabízeným výkonům) velice dobrá. Mám zkušenost se Subaru Outback - třílitr automat, a tam se narozdíl od bavoráku člověk devíti litrům člověk nepřiblíží ani když brzdí provoz a snaží se jet na spotřebu. Při spíše pomalé jízdě a podílu město/dálnice - 30/70 není výjimkou 12 litrů. Kolik to žere, když s tím člověk jede adekvátně k tomu motoru jsem ani nezkoušel. Po chvilce ostřejší jízdy totiž člověk sleduje citelný pokles ručičky palivoměru.
01.11.2010 | 10:50:22 | reihensechszylinder Reagovat
spotřeba
Taky nevím kde jste došli na spotřebu 8,5 litru... Ja mam 528 rv 1999 v automatu a pod 13,5 ve městě nejdu teda. Mimo město se za deset dá... Vím že automat si bere o něco víc,ale ani deset podle mě není reálná spotřeba.
25.08.2010 | 13:58:14 | Reagovat
Spotřeba 528, rv 98
Spotřeba na dálnici se pohybuje kolem 8,5 - 9 l při rychlosti 130 - 160 km/h -rozdíl opravdu téměř není patrný, při "klidné" jízdě po okreskách se dá dostat i na 6,5 l (na cestě 2x Brno - Vídeň a Brno - Šumperk cca 700 km)...jízda podle pravidel, jen předjíždění..:) Jinak kamarád chtěl BMW 320, ale po tom, co se projel s motorem 2800 ccm......byla volba jasná a už je šťastným vlastníkem 328 rv 2000. Motor je skvělý, doporučuji. Jedinou závadou byla vadná škrtící klapka - motor za jízdy na několik vteřin zhasl...poté ale sám naskočil...Pěkně blbej pocit
10.04.2007 | 19:57:09 | Martin Reagovat
Po 30 mesicich a 40-ti tisicich km zadna zavada a na kazdou jizdu s petkou se tesim jako kdyby to bylo poprve. Po delsim svezeni s novou 645i mi teprve doslo jak je E39 dokonala. Sestka mi proste nevyrazila dech tak moc jak jsem cekal. Cim to asi bude...???
24.01.2006 | 12:35:06 | Reihensechscylinder Reagovat
noo s 528i jde jet i za 15l ale normální průměr je kolem 11l-je to opravdu výborné auto
24.12.2005 | 13:10:38 | Reagovat
S tou spotrebou bych souhlasil, protoze vsichni maloobejmnici, kdyz chteji jet, tak musi toci. My co mame ty trilitry :), tak jen trosku polechtame a jedem.
Mam teda 3 litrovy Scorpio Coswortha (prokopavka na manual) pri 90 km/h tocim 1900 otacek...
03.07.2005 | 16:51:12 | Pan X Reagovat
jojo take mam podobnou zkušenost.přesedlal jsem z passatu 2,3 na 530i a nemůžu si to auto vynachválit.je pohodlné,stabilní a jezdím průměrně za 11,2l což na 230k motor je myslím velice slušné a to jezdím docela dynamicky.
25.06.2005 | 21:55:51 | petr Reagovat
Tu spotřebu jsem myslel jako cestovní kdy člověk nejede co to dá a nebo s plně naloženým autem. Samozřejmě se dá jezdit i za dvanáct, ale to je extrém a dostat se dál je pro člověka s pudem sebezáchovy téměř nemožný. My jezdíme ve třech a s dost zavazadly a přesto se přes deset nedostanem. Jenom jednou jsem měl na počítači 14 litrů ale to bylo na prázdné silnici kde jsem zkoušel sílu motoru :)
Ale jinak si s tou spotřebou nevymýšlím! Sám jsem byl překvapený. Mimochodem u Octavie jsme meli spotřebu stejnou s tim rozdílem, že když si chtěl člověk užít byla bezproblémů 11l.
24.06.2005 | 11:50:51 | Reihen sechscylinder Reagovat
Zdravím a uznávám,že BMW pětkové řady je velice slušný vůz,jen mi do hlavy nejde ta Vaše spotřeba.Vlastním dvoulitrové sport. kupé od Hondy r.v.98 a na spotřebu 8,5 jsem se nikdy nedostal a to jezdím celkem pohodově a mám pouze čtyři válce a o pěkné stádečko koníků méně....Jezdím tak kolem devíti litrů a proto bych u vozu s šesti válci a objemem 2,8 počítal alespoň o 1,5 l více nebo ne.... ???
24.06.2005 | 07:30:38 | Fandík Reagovat