Rok výroby:2001Typ motoru:2979Stav km při koupi:113 000 kmStav km nyní:116 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:8,3 l/100 kmVloženo:19. 9. 2008
Vzhledem k tomu, že auto vlastním teprve dva měsíce a ujel jsem s ním 3.000km, žádnou závadu jsem neřešil.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Z rodinných důvodů jsem byl nucen ustoupit od malého sympatického sporťáčku a jít si vybrat něco, do čeho se bez problému složí velký kočárek. Ač se mi dlouhá řada nevěřících snažila mou volbu vymluvit různými důvody od spotřeby, přes drahé a nedostupné náhradní díly až po nesmyslné důvody, že sedan je k níčemu, sáhnul jsem po bílém krasavci bavorské automobilky. Vybral jsem model po face-liftu z prostého důvodu novějšího motoru 3,0i a krásnějších světel typu Angel Eyes.
Jeho výbava je řekl bych na BMW "spartánská" a čítá elektrická okna a zrcátka, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání sedadel, tempomat a sportovní volant s ovládáním tempomatu a rádia v opravdu ideální poloze rukou. Vůz jsem koupil u autorizovaného prodejce, u kterého byl zakoupen jako nový a pravidelně servisován. Přístup prodejce byl naprosto ukázkový a i přesto, že mi prodával vůz za necelou desetinu jeho původní hodnoty, pečoval o mne, jako by mi prodával auto nové.
Moje první cesta z autosalonu vedla k čerpací stanici, kde jsem za plnou nádrž stooktanového benzinu utratil svůj měsíční rozpočet na jídlo pro rodinu, ale co, když ji miluješ... :o) Můj první cíl byl dosáhnout na opravdu dobrou spotřebu a na tuto nádrž (u všech e39 70L), věřte nebo ne, jsem 50% po městě 50% mimo město ujel 850km! Po dotankování následoval test toho, co auto opravdu umí a musím říct, že se jeho vlastnostem opravdu nemůže rovnat nic, co jsem doteď řídil. Tímhle způsobem jsem najel 200km a znovu jel k benzince, abych dotankoval poctivých 35litrů. Následoval třetí test a to na výdrž.
Dovolená v Itálii znamenala na jeden zátah 900km maximální povolenou rychlostí. Když v noci na dálnici vypnu rádio a ventilátor, připadám si v rychlosti 130km/h jako v elektromobilu. Neuvěřitelné ticho, pohodlí a uvolněnost, s jakou jsme všichni absolvovali dlouhou cestu nás nepřestávalo překvapovat. Mimochodem po součtu projetých pohonných hmot při dálníčních přesunech jsem vypočetl průměrnou spotřebu na 7,9L. Suma sumárum, za pár měsíců vlastnictví BMW 530i mohu spolehlivě použít všech superlativ, jaké se jen použít dají. Doufám jen, že až za rok nebo dva budu doplňovat tuto recenzi, budu moci použít i slovo spolehlivé. Doufám, že i můj názor trochu pomůže nerozhodným a všem, kdož si nechtějí kvůli rodinným důvodům kazit radost z řízení.
Tak je tomu pár měsíců, co si pro bílého krasavce přijel jeho nový majitel. Za těch šest let proti němu nemohu říct křivého slova. Auto bylo jedním slovem vynikající. Důvodem prodeje nebylo ani stáří ani závady, ale pouze opět "neodmítnutelná" nabídka na 540i e60 z roku 2009, které pro svůj dizajn mnohými nenáviděné, ukázalo, že posun o devět let je prostě znát. Určitě co nevidět napíšu recenzi i na něho. První dojmy jsou jak jinak než skvělé. V8 je prostě jiná liga.
Řikal sem si, že po nějaké době zase napíšu nějaký ten postřeh. Autíčko už má najeto 138.000km, tedy pod mým velením nějakých 25.000. Absolvovalo se mnou několik dovolených v Alpách, jak v zimě, tak v létě a vždy mě i s rodinou spolehlivě dovezlo domu. Objevili se první drobné udržovací opravy typu výměna termostatu, výměna levého horního ramene přední nápravy a vzpěr stabilizátorů na zadní nápravě a kompletní výměna brzd. Mám kamaráda v autorizovaném servisu, takže o auto je postaráno na špičkové úrovni, ale za pětinu hodinové taxy + obrovské slevy na díly ať už originál nebo z druhovýroby. Kompletní výměna brzd včetně práce na obou nápravách vyšla s použitím komponentů ATE na 11.000,- korun. Trochu jsem povýšil muziku, protože originální rádio se fakt nedalo poslouchat. Adaptér na rádio ISO rozměrů sice není kdovíjak krásnej, ale za ten rozdíl ve zvuku to prostě stojí. Sem na zvuk magor, takže přibyly i zesilovače a v předních dveřích malinko lepší repráčky. Chyběl mi skivak, tak sem prostě vzal přímočarou pilu a do přepázky za zadníma sedadlama sem vyříznul díru v prostoru za loketní opěrkou a sem naprosto spokojenej. Taky sem nechal přelakovat přední kapotu, nárazník i zadní nárazník, protože byly tak různě opískované od kamínků a předchozích majitelů. Jízdní komfort se za ty tři roky nijak nezměnil, vše je stále tuhé a pevné - přikládám to k absenci jakýchkoli tvrdších podvozků, nebo velkých kol. Mám sériový podvozek s originálníma 16" kolama a i tak je to na těch našich tankodromech dost tvrdé auto. Za celou dobu provozu mne nenapadá žádná výtka a doufám, že to tak bude i nadále. Hrozím se okamžiku, kdy bude autí už opravdu staré a na výměnu. Vzhledem k mému povolání mám přístup k hodně autům a zatím žádné mne nepřesvědčilo, že bych se tohodle chtěl někdy vzdát. (no, nedávno sem seděl v M5, to už by jednoho přesvědčilo, ale provozní náklady jsou měsíčně ve výši mé hypotéky na byt, takže sem to zase velmi rychle zavrhnul). Přeju všem stejný požitek z každého kilometru, jako mám já!
Tak jsem opět zabrousil na požírač času jménem Mobile.de a mohu autora recenze ujistit, že: za a: měl velké štěstí a koupil dobře, za b: 530-tky (samozřejmě benzín) s kilometry do 150 000 si stále drží ceny vysoko nad 150 000 Kč - čili ať se nediví, že jsem se divil :)) Jinak přeji hodně kilometrů bez oprav drahých čidel ABS a řídících jednotek. V poslední době nás hezky potrápily a jejich výměna vyjde na kompletní generálku podvozku:(
Kdyz se muzu vyjadrit, osobne bych bral BMW.Prostor v Superbu je sice obrovskej, ale myslim, ze BMW 5 by mohlo stacit.Timto bych asi ukoncil vyhody Superba.BMW ma velmi dobre jizdni vlastnosti, dobrou image a spolehlivost.Nemluve o tom, ze sestivalec 2.5 TDI od koncernu VW neni moc povedeny.Osobne bych bral 530D.Ma celkem snesitelnou spotrebu, je spolehlive a docela silne.Ma jednou nevyhodu a to tou, ze tyhle auta najezdi spravidla rocne 40 a vic tisic km.To musis brat v uvahu.Benzin by taky asi nebyl spatnej, ale nevim no.Ja radsi diesla :-) Myslim ze za 12 tis Euro by se dala poridit relativne zachovala pětka.Jen je treba hledat...Az neco najdes, dej link, urcite ti nekdo poradi.Zatim čau.
zdravim....mam malicky problem a to je, ze sa neviem rozhodnut pre druh vozidla aky si kupit...Moj strop je asi 12tisicEUR ...Ale strasne ma laka e39 po precitani tolkych recenzii....Mam vo vyhliadke jednu krasnu e39 530i....ale predajca pise, ze ma najazdenych 90tisic a ze je to 100% pravda, ze si to mozem overit v bmw servise ...tak neviem..Ale co ma trapi, ze sa neviem rozhodnu ci si kupit trosku starsie auto ako tu e39, alebo trosku zainvestovat do superB 2.5tdi edition 100 chipnutej od vyrobcu...ze vraj ....A este je tu za tu cenu ako superB e60 530d v plnej vybave tak fakt neviem a neda mi to spat...tak ak mozte tak poradte ...dakujem
Tak to je taky zajímavá cenovka! Nepíšeš ale, kolik mělo najeto kilometrů, což může bejt taky celkem důležitý. Jinak rozdíl mezi 530 a 535 je v tom, že 535 je osmivál, ale s výkonem jen o pár kW víc a bohužel se spotřebou minimálně o 2 litry víc. Původně sem si ho chtěl koupit taky, ale bylo starší a navíc všechny recenze mluvili ve prospěch 530. Ta výbava mě trochu mrzí, taky bych třeba chtěl sedadla v kůži a elektrice a rozhodně bych snes aspoň rádio na CD a ne kazetu. Ale faktem je, že co to auto mám, tak mám z každý jízdy takovou radost, že rádio nepouštim a chudší výbavu mu rád odpustim. Aspoň toho neni moc k pokažení :o)
taky nevim co je divný jeden typos si tady koupil 535ičko za 140 litrů z roku 2000 pochybuju že bude nějakej rozdíl 535i 2000 a 530i 2001. Navic ten typos to má v lepší výbavě v bledý kůži a se origoš navigačkou.
Milý Anonyme, nevím, proč Vás to tak tíží, ale jestli nemůžete ve 23.58 usnout, tak pokud mi napíšete na e-mail, bude mi potěšením Vám naskenovat a poslat kupní smlouvu i s fakturou na 149.500,- a předávacím protokolem a třeba i servisní knížkou :o) Jinak pro ty, kteří si čtou recenze protože se chtějí dovědět něco o autě, mohu s potěšením napsat, že autíčko funguje báječně, spotřeba trochu stoupla, protože jsem si zvykl na jeho výkonové možnosti a snažím se s ním užít co nejvíce zábavy, dokud nepřijde mimčo :o) I tak se ale po městě spolehlivě vejdu do jedenácti litrů a v kombinaci se nedostanu přes devět. Autíčko jede bezchybně v jakémkoli jízdním režimu, jen by mohlo být kapánek lehčí. Někdy bych chtěl vyzkoušet, jak s timhle motorem jezdí trojková řada, která je o dobrý metrák lehčí.
U autorizovaného dealera? 530i za 150 000,- Kč Tak to asi ne.Se podívejte někam do inzerátu a tyto motorizace začínají v německu kolem 9000Euro a u nás to bude víc jak 250 000,- Nechci tvrdit že autor lže to ne,ale je to prostě málo.Kdyby řekl 250 - 300 tak by se tomu dalo věřit a navíc u autorizovaného dealera bývají ceny ještě víš než v běžnejch bazaerch typu aaa esa a podobně.
Tak to je super cena... i ten rok a spotřeba.Klobouk dolů.Já bych se trochu bál spotřeby ale jak to čtu tak to je víc než v pořádku.Mám 530D a zatím naprostá spokojenost.
Děkuju všem za pozitivní reakce! Na dnešní komentář, bohužel od Anonyma bych rád odpověděl. Když nechcete vypadat jako štoural, případně pak trochu nelitovat, tak nešťourejte :o)) Psal jsem za desetinu ceny nového, protože jsem ho kupoval za polovinu vámi udané částky :o))
blahopreji ke krasnemu autu nechci vypadat jak stoural ale koupit to od dealera za min nez desetinu ceny je neuveritelne kdyz se ty auta prodavaji od cca 300.000 vys novy to tolik nestalo ale mozna preklep
Gratuluju k opravdu peknemu autu. Ta motorizace nema chybu a troufam si tvrdit ze v teto objemove tride vede BMW uz od uvedeni 2,8 v e39. Z vlastni zkusenosti mohu potvrdit neuveriteny pomer vykon spotreba u benzinu nevidany. 528i mame uz pres pet let, je ted uz 10 let stara, ale je porad jako nova. Menili jsme pouze jedno lozisko a termostat. Jinak auto nema zadne problemy a ma porad puvodni spojku, vyfuk - ten mimochodem porad nerezne, a dokonce kotouce! To vse pri 140 000 kilometrech. Ano nejezdime s nim naplno, ale stejne se mi to zda jako slusna vydrz. Mimochodem olej jsme nikdy nedolyvali. Nastal cas koupit neco novejsiho, ale s otcem se schodujeme, ze se naseho milacka zkratka nemuzeme zbavit. Moc bych se nedivil, kdybych to same psal za dalsich deset let :) Jediny co me na aute stve je to, ze kvuli nemu uz nevyzkousim dalsi auta. Ale myslim ze me to moc mrzet nemusi. Mimochodem uvazujem o
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 530
Rozloučení
Tak je tomu pár měsíců, co si pro bílého krasavce přijel jeho nový majitel. Za těch šest let proti němu nemohu říct křivého slova. Auto bylo jedním slovem vynikající. Důvodem prodeje nebylo ani stáří ani závady, ale pouze opět "neodmítnutelná" nabídka na 540i e60 z roku 2009, které pro svůj dizajn mnohými nenáviděné, ukázalo, že posun o devět let je prostě znát. Určitě co nevidět napíšu recenzi i na něho. První dojmy jsou jak jinak než skvělé. V8 je prostě jiná liga.
05.06.2014 | 16:19:03 | Marty | 82.142.121.* Reagovat
Po několika letech...
Řikal sem si, že po nějaké době zase napíšu nějaký ten postřeh. Autíčko už má najeto 138.000km, tedy pod mým velením nějakých 25.000. Absolvovalo se mnou několik dovolených v Alpách, jak v zimě, tak v létě a vždy mě i s rodinou spolehlivě dovezlo domu. Objevili se první drobné udržovací opravy typu výměna termostatu, výměna levého horního ramene přední nápravy a vzpěr stabilizátorů na zadní nápravě a kompletní výměna brzd. Mám kamaráda v autorizovaném servisu, takže o auto je postaráno na špičkové úrovni, ale za pětinu hodinové taxy + obrovské slevy na díly ať už originál nebo z druhovýroby. Kompletní výměna brzd včetně práce na obou nápravách vyšla s použitím komponentů ATE na 11.000,- korun. Trochu jsem povýšil muziku, protože originální rádio se fakt nedalo poslouchat. Adaptér na rádio ISO rozměrů sice není kdovíjak krásnej, ale za ten rozdíl ve zvuku to prostě stojí. Sem na zvuk magor, takže přibyly i zesilovače a v předních dveřích malinko lepší repráčky. Chyběl mi skivak, tak sem prostě vzal přímočarou pilu a do přepázky za zadníma sedadlama sem vyříznul díru v prostoru za loketní opěrkou a sem naprosto spokojenej. Taky sem nechal přelakovat přední kapotu, nárazník i zadní nárazník, protože byly tak různě opískované od kamínků a předchozích majitelů. Jízdní komfort se za ty tři roky nijak nezměnil, vše je stále tuhé a pevné - přikládám to k absenci jakýchkoli tvrdších podvozků, nebo velkých kol. Mám sériový podvozek s originálníma 16" kolama a i tak je to na těch našich tankodromech dost tvrdé auto. Za celou dobu provozu mne nenapadá žádná výtka a doufám, že to tak bude i nadále. Hrozím se okamžiku, kdy bude autí už opravdu staré a na výměnu. Vzhledem k mému povolání mám přístup k hodně autům a zatím žádné mne nepřesvědčilo, že bych se tohodle chtěl někdy vzdát. (no, nedávno sem seděl v M5, to už by jednoho přesvědčilo, ale provozní náklady jsou měsíčně ve výši mé hypotéky na byt, takže sem to zase velmi rychle zavrhnul). Přeju všem stejný požitek z každého kilometru, jako mám já!
17.03.2011 | 13:48:42 | Marty Reagovat
Tak jsem opět zabrousil na požírač času jménem Mobile.de a mohu autora recenze ujistit, že: za a: měl velké štěstí a koupil dobře, za b: 530-tky (samozřejmě benzín) s kilometry do 150 000 si stále drží ceny vysoko nad 150 000 Kč - čili ať se nediví, že jsem se divil :)) Jinak přeji hodně kilometrů bez oprav drahých čidel ABS a řídících jednotek. V poslední době nás hezky potrápily a jejich výměna vyjde na kompletní generálku podvozku:(
04.03.2011 | 15:39:48 | reihensechszylinder Reagovat
Objem nádrže
Předchůdci e39 e34 měly 80litrovou nádrž
15.05.2010 | 22:27:04 | David58 Reagovat
to lucasi
Kdyz se muzu vyjadrit, osobne bych bral BMW.Prostor v Superbu je sice obrovskej, ale myslim, ze BMW 5 by mohlo stacit.Timto bych asi ukoncil vyhody Superba.BMW ma velmi dobre jizdni vlastnosti, dobrou image a spolehlivost.Nemluve o tom, ze sestivalec 2.5 TDI od koncernu VW neni moc povedeny.Osobne bych bral 530D.Ma celkem snesitelnou spotrebu, je spolehlive a docela silne.Ma jednou nevyhodu a to tou, ze tyhle auta najezdi spravidla rocne 40 a vic tisic km.To musis brat v uvahu.Benzin by taky asi nebyl spatnej, ale nevim no.Ja radsi diesla :-) Myslim ze za 12 tis Euro by se dala poridit relativne zachovala pětka.Jen je treba hledat...Az neco najdes, dej link, urcite ti nekdo poradi.Zatim čau.
07.09.2009 | 18:38:08 | jamieson Reagovat
rozhodnutie...?
zdravim....mam malicky problem a to je, ze sa neviem rozhodnut pre druh vozidla aky si kupit...Moj strop je asi 12tisicEUR ...Ale strasne ma laka e39 po precitani tolkych recenzii....Mam vo vyhliadke jednu krasnu e39 530i....ale predajca pise, ze ma najazdenych 90tisic a ze je to 100% pravda, ze si to mozem overit v bmw servise ...tak neviem..Ale co ma trapi, ze sa neviem rozhodnu ci si kupit trosku starsie auto ako tu e39, alebo trosku zainvestovat do superB 2.5tdi edition 100 chipnutej od vyrobcu...ze vraj ....A este je tu za tu cenu ako superB e60 530d v plnej vybave tak fakt neviem a neda mi to spat...tak ak mozte tak poradte ...dakujem
07.09.2009 | 17:53:21 | lucasi Reagovat
Rozdíl
Tak to je taky zajímavá cenovka! Nepíšeš ale, kolik mělo najeto kilometrů, což může bejt taky celkem důležitý. Jinak rozdíl mezi 530 a 535 je v tom, že 535 je osmivál, ale s výkonem jen o pár kW víc a bohužel se spotřebou minimálně o 2 litry víc. Původně sem si ho chtěl koupit taky, ale bylo starší a navíc všechny recenze mluvili ve prospěch 530. Ta výbava mě trochu mrzí, taky bych třeba chtěl sedadla v kůži a elektrice a rozhodně bych snes aspoň rádio na CD a ne kazetu. Ale faktem je, že co to auto mám, tak mám z každý jízdy takovou radost, že rádio nepouštim a chudší výbavu mu rád odpustim. Aspoň toho neni moc k pokažení :o)
07.11.2008 | 14:22:08 | Marty Reagovat
cena
taky nevim co je divný jeden typos si tady koupil 535ičko za 140 litrů z roku 2000 pochybuju že bude nějakej rozdíl 535i 2000 a 530i 2001. Navic ten typos to má v lepší výbavě v bledý kůži a se origoš navigačkou.
07.11.2008 | 11:10:25 | Reagovat
Co s tou cenou máte?
Milý Anonyme, nevím, proč Vás to tak tíží, ale jestli nemůžete ve 23.58 usnout, tak pokud mi napíšete na e-mail, bude mi potěšením Vám naskenovat a poslat kupní smlouvu i s fakturou na 149.500,- a předávacím protokolem a třeba i servisní knížkou :o)
Jinak pro ty, kteří si čtou recenze protože se chtějí dovědět něco o autě, mohu s potěšením napsat, že autíčko funguje báječně, spotřeba trochu stoupla, protože jsem si zvykl na jeho výkonové možnosti a snažím se s ním užít co nejvíce zábavy, dokud nepřijde mimčo :o) I tak se ale po městě spolehlivě vejdu do jedenácti litrů a v kombinaci se nedostanu přes devět. Autíčko jede bezchybně v jakémkoli jízdním režimu, jen by mohlo být kapánek lehčí. Někdy bych chtěl vyzkoušet, jak s timhle motorem jezdí trojková řada, která je o dobrý metrák lehčí.
07.11.2008 | 10:34:27 | Marty Reagovat
Cena???
U autorizovaného dealera? 530i za 150 000,- Kč Tak to asi ne.Se podívejte někam do inzerátu a tyto motorizace začínají v německu kolem 9000Euro a u nás to bude víc jak 250 000,- Nechci tvrdit že autor lže to ne,ale je to prostě málo.Kdyby řekl 250 - 300 tak by se tomu dalo věřit a navíc u autorizovaného dealera bývají ceny ještě víš než v běžnejch bazaerch typu aaa esa a podobně.
03.11.2008 | 23:58:08 | Reagovat
Super
Tak to je super cena... i ten rok a spotřeba.Klobouk dolů.Já bych se trochu bál spotřeby ale jak to čtu tak to je víc než v pořádku.Mám 530D a zatím naprostá spokojenost.
05.10.2008 | 21:31:04 | Salam Reagovat
no sused
tak to si pekne kupil
01.10.2008 | 20:33:34 | Reagovat
Cenovka
Děkuju všem za pozitivní reakce! Na dnešní komentář, bohužel od Anonyma bych rád odpověděl. Když nechcete vypadat jako štoural, případně pak trochu nelitovat, tak nešťourejte :o)) Psal jsem za desetinu ceny nového, protože jsem ho kupoval za polovinu vámi udané částky :o))
01.10.2008 | 19:42:34 | Marty Reagovat
blahopreji ke krasnemu autu nechci vypadat jak stoural ale koupit to od dealera za min nez desetinu ceny je neuveritelne kdyz se ty auta prodavaji od cca 300.000 vys novy to tolik nestalo ale mozna preklep
30.09.2008 | 00:34:39 | Reagovat
Gratuluju k opravdu peknemu autu. Ta motorizace nema chybu a troufam si tvrdit ze v teto objemove tride vede BMW uz od uvedeni 2,8 v e39. Z vlastni zkusenosti mohu potvrdit neuveriteny pomer vykon spotreba u benzinu nevidany. 528i mame uz pres pet let, je ted uz 10 let stara, ale je porad jako nova. Menili jsme pouze jedno lozisko a termostat. Jinak auto nema zadne problemy a ma porad puvodni spojku, vyfuk - ten mimochodem porad nerezne, a dokonce kotouce! To vse pri 140 000 kilometrech. Ano nejezdime s nim naplno, ale stejne se mi to zda jako slusna vydrz. Mimochodem olej jsme nikdy nedolyvali. Nastal cas koupit neco novejsiho, ale s otcem se schodujeme, ze se naseho milacka zkratka nemuzeme zbavit. Moc bych se nedivil, kdybych to same psal za dalsich deset let :)
Jediny co me na aute stve je to, ze kvuli nemu uz nevyzkousim dalsi auta. Ale myslim ze me to moc mrzet nemusi.
Mimochodem uvazujem o
25.09.2008 | 12:22:47 | reihensechszylinder Reagovat
Jo Bávo, to jsou panečku káry...já přemýšlím nad trojkovým, ale kámoš s ním má docela problémy, tak nevím nevím..
22.09.2008 | 13:48:09 | Vašek Reagovat