Rok výroby:2002Typ motoru:Stav km při koupi:405 000 kmStav km nyní:437 000 kmZpůsob řazení:automatJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:29. 12. 2014
Předchozí auto:BMW 318 BMW 735 Mazda 323 Nissan Almera
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
jízdní vlastnosti motor interiér
Slabé stránky
převodovka GM
Závady a opravy na autě
-čidlo abs -xenon výbojka -light modul -repas převodovky
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem kupoval z rodiny od švagra který auto koupil nové v čr a mělo pravidelný servis v bmw renocar.Bez znalosti servisní historie a předchozího majitele bych tohle auto nikdy nekoupil,ale i s tou porcí kilometrů bylo v autě takové svezení že jsem ho nemohl nekoupit.V prvé řadě mě naprosto udivilo perfektní odhlučnění a kultivovanost motoru ve spojení s automatem.Nikdy jsem před tím automat neměl,byl jsem zarytý zastánce manuálu,ale musím říct že ve spojení s tímto motorem bych manuál ani nechtěl.Převodovka řadí krásně na spotřebu,odřazuje už v nízkých otáčkách aby ušetřilo každé deci nafty,naopak když jedete svižně nebo chcete předjet tak zatáhne až k omezovači,pak je tu ještě režim "S" kde převodovka řadí až nehoře,nebo si můžete řadit +/- sekvenčně podle sebe.Nejlépe je autu na dálnici kde díky dlouhému pátému stupni a velkému točivému momentu šestiválce točí pri 130km/h necelích 2500ot.a spotřeba je tak i za hranicí povolené rychlostí velmi přijatelná.Abych ale jenom nechválil tak právě převodovka mi dala největší ránu,zůstávala mi tam po čase vyset dvojka auto nechtělo řadit další stupně-výsledek repas za 40tis kč.Upřímně jsem ale jen čekal kdy to příjde,převodovka od GM je nejslabší článek auta to jsem věděl už před tím,skříň už byla jednou repasovaná cca ve 210tis.km a její životnost většinou bývá právě kolem 200tis.km.Proto kdo máte v plánu pořídit si pjetku v automatu berte jedině s převodovkou ZF které už nejsou tak poruchové a ušetří vám hodně starostí a peněz.Co se týče jízdních vlastností jsou jedním slovem perfektní,podvozek je ůžasně vyvážený,neutrální až k limitu.Přejezd nerovností byl komfortní vzhledem origo 15" pneu které jsem na autě nechal,protože jízda na letních 17 mi připadla tvrdá.Kola jsem prodal a prodloužil jsem tak o nějaký pátek životnost podvozkových dílů.Na druhou stranu pětka není sporťák a tak než řezání zatáček které si užívám ve své stařičké e36tce je 530d spíš na pohodovou plavnou jízdu s dostatkem výkonu a kroutáku na předjetí kdykoliv si jen vzpomenete.Poslední věcí kterou chci vyzdvihnout je interiér auta.I když je to pochopitelně otázkou vkusu tak jsem v ničem lepším nikdy neseděl.I novější e60 na e39 prostě nemá.Kvalita plastů,chod ovladačů,slícování panelů,sedadla a ergonomie je prostě top!!!Slabinou je však měně místa pro cestující vzadu které nejvíce omezuje tunel kardanu. Sečteno a podtrženo bmw 530da je rychlá,úsporná limuzína která i přes svůj věk nabídne spoustu kvality,charisma a radosti z jízdy,je však potřeba mít na paměti že auto jako nové stálo hodně přes milion a tomu odpovídají i ceny náhradních dílů a servis.
Spotřeba nafty dle pc: nejlepší 4,2l trasa Brno Vyškov dálnice tempomat na 120km/h Průměr 7,8 město trošku zklamání 10,2
p.s.omluva čtenářům za pravopis,nejsem učitel češtiny,jsem automechanik-dělnická třída :)
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 530