Recenze BMW 530 d sedan
“Rozpaky.”

Autor recenze: ,
Zlínský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:3 diesel Stav km při koupi:50 km Stav km nyní:135 000 km Způsob řazení:manuál Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 8. 1. 2005

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.3

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

2
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: BMW 316

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Výměna :
- turba

- silenbloky motoru

- hard.spojka, kardan

- startér

- čerpadlo ostřikovače skla-intenziv

Poruchy:
- zamykání kufru

- porucha zamykání při rozjezdu vozidla

- navíjení před.pásů

- klimatizace

- elektronika,

- únik nafty - přívod.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Poruchy a závady neodpovídají kategorii a ceně vozdla. Tuto skutečnost neomluví ani snaha BMW provádět výměnu dílů do 100 000 km zdarma. Závdy obtěžují majitele.


Motor 530 d je vinikající. Vozidlo má 130 000 km, většinou jsme jezdil s vozidlem sám bez spolucestujících tedy nebylo nijak přetěžováno.

316 byla OK.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi BMW 530

Vložit komentář

Odpověď na naftu z traktoru slovenskému kolegovi

Jistě jsou některé modely Mercedesů předurčeny k provozování taxislužby a mají delší výdrž při zvýšené zátěži. Ale i tato auta
procházejí pravidelným servisem taxikářů,což se u některých běžných uživatelích říci nedá. Jistě jste si všimnul,že např. v Německu je většina taxíků značky VW Pasat,Touran,Mercedes/2 modely!/ a další značky již podstatně méně.Je to též dáno nákupní cenou pro taxikáře, která je až 30% o nižší, než pro běžného zákazníka.Ale také žádný taxikář s autem nezávodí, protože dobře ví, že auto je jeho výrobní prostředek. Jinak jsem psal, že vlastním nyní čtvrté BMW a musím konstatovat, že kvalita
těchto aut od 2003 nešla nahoru.To, že jak píšete při 148tis.km
odešel piezovtřik se může stát, ale že u 100% aut BMW525-530d EW60,E61 především r.v.04-06, ale i později se rozpadnou po 150 tis. km SVODY výfuku a komu ještě NE , tak si to jen myslí. Tak zvané plechové svody do takového auta by navymyslel ani Serjoža Bavarin.U BMW E39 tento problém nebyl, protože svody byly litinové. Takových bolestí májí BMW více, ale to také souvisí
se složitostí celého auta, má kolem 25-30 řídících a hlídacích jednotek, ale celkově kvalita auta neodpovídá ceně, kerá je s plnou výbavou pomalu 2 mega. Měl jse jednoho z prvních superbů 2,5 Tdi -2003, najel jsem 180 tis.km, jistě desky, kotouče, oleje ,filtry ale ne svody, dráty v pátých dveřích,vířívé klapky,
termostaty,egr ventil a jiné věci, které jse musel opravovat. Allllleeeee, když vše funguje, tak každý " motorista" v takovém
autě musí ucvrkávat, proto ho mám, i když ho nepotřebuji.Když 150 koní zatáhne a přitom si ještě 85 koní válí koule, tak je to o něčem jiném, než když jsem za bolševika honil Žigula se 75 PS
.Tím vůbec neříkám, že i tehdy jsem si myslel, že nic lepšího není.Ale to nám " starcům" bylo o 25 let méně. Jirka

02.04.2012 | 17:15:23 | Jirka  | 90.176.136.* Reagovat

Odpověď na naftu z traktoru slovenskému kolegovi

Vážený, nevím co psal istý novinár, já jen reagoval na vyjádření " nevím ,co je špatného na naftu z traktoru" nic víc a nic míň. A nyní jen poznámku k zaruč. info o výdrži motorů common rail. nevím, jak jste to myslel. Já viděl motor 2,O PD od Octávie, který
byl po 160000km na šrot, ale také 1,9 TDI s 430000 km. Vše záleží na zacházení a na údržbě. Můj původní komentář se vztahoval ke stížnostem některých majitelů BMW, jaké mají někdy závady a problémy. Někteří mají, protože jak jsem psal, kupují např.BMW E60,E61 dnes za zlomky cen, co stojí tato auta nová jen proto, protože mají najeto 2x a více, než mají na tachometru. Potom jistě auto již opravy potřebuje.A pokud km nestáčí v úvozovkách amatér, nezjistí nic, pokud auto bylo servisováno mimo orgin. servis BMW. To, že jsou údaje o vozidle zaznamenány
v ŘJ, klíčku, světelné jednotce a ještě jinde , ví každý somár. A stím co píšete, že jsou běžné motory s 600000 km bez oprav!!!, tomu nevěříte snad ani sám. Mám kamaráda ve Vídni, který dělá
taxikáře 20 roků, zásadně kupuje značku VW -Passat-Touran,diesel najezdí za 2 roky 300-350000km s pravidelným servisem !!!! a opět kupuje nové, protože říká, že již je celkově auto na odpis. / poslední Touran 2,0 D autom. krémový - 10/2009 -335000km-prodej 4200 Euro ./2,5 roku staré/ Takže , kde berete Vaše zaručené info nevím, ale tím vůbec neříkám, že pravdu nemáte Vy. / já měl cca za 30let 40 aut-a poslední čtyři BMW/ proto jsem si dovolil se vyjádřit. Jirka / 54 letý určitě již senilní stařec/

29.03.2012 | 22:14:18 | Jirka  | 90.176.136.* Reagovat

RE: Odpověď na naftu z traktoru slovenskému kolegovi

Dnes som videl škodu felíciu, 1,3 benzín s 530.000 km...., nie je to preklep. Všetko pôvodné, žiadna GO motora, ani mu to nežerie olej.

Na BMW x5/2007/, cca 148.000 km, poctivých... odporúčal sa vstrekovač, skoro ma vykotilo, tie piezo asi fakt stoja za prd.../

Súhlasím, že najviac záleží na údržbe, citu a vzťahu k motoru, ale technika sa nedá asi vždy oklamať...:)), ale tými 600.000 km som mal na mysli najmä mercedesy e classe, taxíky, majú aj cez 800-900.000 km, na/ mobile.de/ prepnite si na český jazyk a vyberte značku.../, koľko opráv neviem, ale v paríži som videl 607 asi 2-3 ročnú s našľahanými cez 400.000 km, ako "cukrík", asi obchodník, alebo nejaký rozvoz pre poisťovne, nevedel som sa vysomáriť..., ak by bolo na tachometri 100, tak ju okamžite beriem...:))a nečudoval by som sa, ak by ju v bazári stočili na 60.../ s autami nerobím, ani nekšeftujem, ale sledujem, lebo sa zase raz budem musieť zle rozhodnúť.../

Taxík je ťažko porovnávať so súkromným, predsa len vrčí naprázdno, poskakovanie v meste..., ak vydrží taxikárovi 300-350, tak "obyčajnému" by tých 500 malo dať../samozrejme, už nejaké poruchy by boli, ale motoricky hádam OK../

29.03.2012 | 23:05:57 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

Najviac km je cca 850.000, CDi, mercedes, 105 kw.., dosť ich je nad 500-600.000,

takže je hádam uveriteľné, že tých 600.000 km by malo dať skoro každé dieslové auto.

29.03.2012 | 23:30:27 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

Odpověď na naftu z traktoru slovenskému kolegovi

Nechci s Vámi polemizovat, jak kvalitní je nafta vycucnutá někde z traktoru. Pomaluběžný nepřeplňovaný diesel s nepřímým vstřikem má jistě jiné nároky na kvalitu nafty než např. BMW 2,0 d s výkonem 184 PS. Jeden piezoelektrický vstřikovaž stojí skoro 10000 Kč. Do nádrže traktoru když nalijete 50 litrů nafty a přidáte 5 litrů vyjetého oleje, tak se nic nestane, akorát trochu kouří / mluvím o traktoru např. Zetor r.v.1984/. Stačí, co se někdy prodává dnes u některých benzinek. Tak si lejte kolego do nádrže co chcete, já vím, že na kvalitním palivu se nemá šetřit u dnešních moderních vysokovýkonných motorů. Zde určitě neplatí pořekadlo, kdo šetří, má za tři. Jirka

14.03.2012 | 18:33:03 | Jirka  | 90.176.136.* Reagovat

RE: Odpověď na naftu z traktoru slovenskému kolegovi

Istý novinár začal písať o tom, ako sa "doja" bagre a ostatní hlupáci to začali opakovať.

Iba somár si kúpi auto za milion a bude tankovať naftu z pochybných zdrojov. Je to asi taká pravda, ako "zaručené" info, že motor common rail vydrťí max. 200.000, či po 150.000 km čaká zaručene výmena trysiek...

Treba to brať ako folklór pisálkov, vonku sú bežne common raily s 400-600.000 km a BEZ opráv,asi nečítajú "zaručené info".

14.03.2012 | 23:01:48 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Odpověď na naftu z traktoru slovenskému kolegovi

Co to je nějaká reklama na takzvané lepší benzínky? Vidím že výplach mozků funguje dokonale.

15.03.2012 | 08:40:23 | m  | 89.111.98.* Reagovat

RE: Odpověď na naftu z traktoru slovenskému kolegovi

Ešte pred 10 rokmi nebol problém natankovať "naftu"-topný oej, dnes je to už ťažšie, ale dá sa..:)), stačí si objednať v rafinérke za cisternu, akurát treba mať povolenie na spaľovanie... Táto "nafta" sa zmieša s obyčajnou a taká Tatra 148, či starý buldozér S 108-130 na nej budú jachať večne.

V DE, keď natankujem na Arale, tak auto ide živšie, vytiahne pár km nad svoje tech. maximum, nikdy neviem, či je to dlhými rovinkami V DE, alebo krátkymi u nás.

Inak súhlas, dnešné moderné nákladné autá potrebujú OK naftu, aj vonku zvyknem tankovať pre nákladné, v takom Srbsku je lacnejšia a ... a nič.

15.03.2012 | 10:07:32 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

Realita

Vážení "bavoráci". Nikdo , nikde Vám neprodá BMW po 3-4 letech se 70 tis.km za 350000 Kš za což se v průměru tato auta kupují. BMW pětkové řady E60,E61 stojí nové od 50 do 70000 Euro. Všichni ztěžovatelé, kteři zde píšou o závadách mají auta s 300 a více tisíci km, proto bylo také "levné", ujedou dalších 100 tisíc a diví se,že auto potřebuje opravy. To, že se např.u prvních BMW
E60-61 r.v.2004-5 vyskytly některé velmi časté vady např.výfuk.
svodů, řídících jednotek, lámání drátů u víka kufru je realita.
Zcela jistě ale vždy záleží, jak s autem zacházíte, jestli je poctivě servisováno, hlavně oleje,filtry ,základní životnost se dá říct je 200-250000 km bez větších oprav, proto jsou potom na prodej. Ale jestli do toho nalijete naftu, kterou kámoš štípl někde z traktoru, tak se Vám vstřiky vyserou po pár tisících,když stojí jeden 8500Kč a máte jich šest tak jste na naftě moc neušetřili.Každý, kdo chce BMW musí se řídit televizním sloganem-potřebujete ho? Ne , ale chci ho. Jinak si kupte za třipade jakoukoliv novou drbku. Zdravím

30.01.2012 | 19:00:16 | Jirka  | 90.176.136.* Reagovat

RE: Realita

neviem čo by malo byť zlé na nafte "štípnutej"z traktora,dnešné traktory potrebujú kvalitnú naftu tak isto ako osobáky.

30.01.2012 | 20:16:00 |   | 78.99.236.* Reagovat

Pánové,
mám 530 E60 a bohužel se musím přidat k negativním recenzím! Při 190 tis. při výměně žhaviček bylo odhaleno poškozené sání. Oprava docela ranec,ale zachránil se tím asi motor, v zápětí následovalo čerpadlo a hned po něm vstřiky. O ramenech stabilizátoru atd. ani nemluvím. Auto mám asi dva roky a neustále stojí a je v servisu! I přes to na BMW nedám dopustit,jelikož co se jízdních vlastností a pohodlí týče,tak nemá konkurenci,ale znovu bych do něho už asi nešel....Za to co jsem dal do oprav bych už měl krásnou Octavii

08.08.2011 | 09:25:49 | Bohous  | 90.179.127.* Reagovat

Nesmysl

Co to je za kecy ty vole?????????? :D Mám 530 d tourig 193PS a je to naprosto bezproblémový auto

18.02.2010 | 20:25:46 | Franta Reagovat

Krása

To píšeš o nějakym Renaultu ne?? Krásná recenze.... děkujem! Prosimtě už sem radši nepiš, kazíš dojem těchto stránek.... Pohádkáře jako jsi ty, už lidi znaj, tak se prober!

12.11.2008 | 23:09:02 | Michael Reagovat

Ahoj vsetci,potreboval by som poradit mam BMW 525 Tds,E39zacalo mi znicoho nic tlakovat hadice do chladica vrchna bola horuca a spodna studena,kupil som novy chladic,novy termostat a tlakuje to stale hadice su velmi tvrde,mam obavu ci nemoze byt prasknuta hlava ale olej je cisty,tento model ze sa odvzdusnuje sam neda sa niak odvzdusnit,prenyslam ci to nemoze robit este vodna pumpa,prosim poradte mi az neposkodim motor.

27.10.2008 | 21:15:41 | PETER Reagovat

Kecy

Jestli tato recenze je poctivá,tak majitel popisuje vůz,jehož stav tacho by měl mít 500-600000km 530d mám žádný takový starosti nemam.330tkm a jeden vstřikovač...

11.03.2008 | 16:12:13 | Luboš Reagovat

výmysl

Tahle recenze je vymyšlená. Jednak je naprosto nevypovídající o ničem, velmi stručná, jednak jsou tam nepřesné údaje. Jedním slovem provokace. BMW řady 5 jsou velmi kvalitní vozy a já nevěřím výčtu závad, po 130 000km, alespoň jsem se s tím ještě nesetkal. Dále je zcela nesmyslná průměrná spotřeba což,odhalilo autora, že si to vymyslel.

27.12.2007 | 21:55:08 | Bob Reagovat

spotřeba

Mám Touring z roku 2003, najeto 200tkm, spotřeba je 7L mimo město, 8L město, 10L agresivní styl jízdy. Vozidlo koupeno ojeté se 160tkm na tacho a do současné doby zcela bez problémů.

27.12.2007 | 19:34:32 | Radek Reagovat

Spotreba

Faidron:

Vazne sa s tym da jazdit za 7litrov, ale s manualom, nie s automatom. Udavana spotreba od vyrobcu je 7.1l, na dialky ak sa jazdi normalne, tak v klude aj pod 7. Ja mam spotrebu 7,5 -7,8, ale to jazdim hodne aj po meste.

27.12.2007 | 19:12:58 | Martin Reagovat

Komentář

mám 530D combi r.v2000 automat ,najeto 158000tkm a takové závady co tu píšete je možné mít u auta které má najeto o sto tisíc víc a jezdilo sním prase.Přední náprava je náchylná na volné čepy, musí se jezdit opatrně přes díry.jestli odešlo turbo tak se tomu šlape po krku za studena ,řïdící jednotka ABS mi oděšla taky dostala se tam vlchkost a blbla,kolísání volnoběhu jsou buť trysky nebo setrvák ten odchází asi po 15000tkm na to trpí víc aut mnohem dřív než BMW tak se divím že to nemůžete spravit.Jinak spotřeba je mezi 8až9l,v zimně musí být dobré pneu a nestalo se mi že bych nevyjel mám protiskluz takže na ply můžete šlapat jak se chce.auto je to super je rychlé málo žere brzdy super podvozek je tvrdší ale zato sedí jak přibité ovládání je perfekní.Můžu doporučit jestli někdo říká opak tak je blázen. měl jsem Forda Escorda,Octavku combi,Omegu kombi,BMW 318,Renault Megán,Felicie combi,Kadeta,a par šrotů a BMW530d je nejlepší.





25.08.2007 | 21:06:54 | david Reagovat

Co zima??

Chlapi,samá chvála, uvažuji silně o jeho koupi, reps. 5řady, ale co zimní období??Sníh,led, dostanu se někde s tím??Jsem lyžař, třeba na hory a tak, když je venku kalamitka a tak???Mam tedˇ accorda 97,poctiva Honda mě všude dovezla,prosím o názory a zkušenosti i třeba na mail.Děkuji.Radek

31.05.2007 | 07:46:23 | Rdsek Reagovat

RE: Co zima??

nemenit za zadny bmw , zustat u Hondy

03.12.2011 | 01:16:16 | jarousek  | 88.101.232.* Reagovat

Spotrab je taka nizka.

Nechce sa mi verit, ze na 3l motor mate spotrebu 7l to si robite srandu?

18.02.2007 | 11:06:39 | Faidron Reagovat

RE: Spotrab je taka nizka.

ne- v lete bez bufika na letnich pneu se to dostane pod 7l.

08.12.2011 | 17:52:09 | kopyl  | 213.226.238.* Reagovat

RE: Spotrab je taka nizka.

..jenom reakce na spotřebu,mám 530d,najeto okolo 170 tis.Spotřeba do 7 litrů je naprosto běžná,při klidné jízdě i nižší. Ale na druhou stranu,kdo chce jezdit na spotřebu,ať si koupí škodovku. Já to mám jako mazlíka a chci si užívat...

11.12.2012 | 11:41:29 | Luboš  | 94.230.156.* Reagovat

silentbloky,kardan,turbo??????? Co stím autem pro boha provádíte??? ani se mi nechce věřit,že tu někdo popisuje BMW 530D. Ja ho měl do 220tkm a super akorát začínal mít nepravidelný chod-takže vstřiky 8500/ks-šel do světa

04.02.2007 | 19:32:44 |  Reagovat