Rok výroby:1999Typ motoru:4398Stav km při koupi:116 000 kmStav km nyní:151 550 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?8 měsícůPrůměrná spotřeba:11 l/100 kmVloženo:22. 4. 2006
Předchozí auto:Ford Probe Opel Omega MV6Škoda Felicia Audi A8
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Vadné tesnění víka ventilů (1500Kč s DPH), vadné těsnění mezi převodovkou a motorem (zjištěno ještě před koupí vozu + opraveno majitelem), SW u převodovky (600Kč).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo bylo koupeno přes značkového prodejce BMW a byl sem prakticky třetím (ač jen papírově) majitelem. Jedna se o nejvyšší model automobilky BMW. Vyráběl se od roku 1994 do roku 2001. V průběhu výroby došlo k faceliftu (1998/1999) a někdy kolem roku 1996 došlo i na úpravu motoru (zvednutí objemu z 3982cm3 na 4398cm3, zlepšení průběhu točivého momentu a zdvihu (mm).
Nejdřív začnu popisovat chování vozu na silnici. Je to takový mastodont, ovšem dá se s ním jet i sportovně. Jako u každého auta je nutno použít adekvátního obutí. Používám celoročně 235/16/60 což si myslím je rozumný kompromis na naše nekvalitní silnice. Už i na tomto rozměru sou znát výtluky a vozidlo na silnicích kde jsou silně vyjeté koleje má tendenci lehce tahat za volant, ovšem dá se do uřídit dvěma prsty (dávám příklad), takže to není tak silné, po osazení 18“ a většími koly by to bylo asi horší ale zlepšily by se jízdní vlastnosti, zejména průjezdy zatáček, atd. ale já nejsem častý závodník takže se raději spokojím s komfortnějším cestováním.
Ovšem i tak se musím zmínit že jízda na velkých dírách a výtlucích (16 alu) je přenášena do interiéru na můj vkus a na toto vozidlo poměrně dost, ale možná se zřejmě jedná o moji přecitlivělost, dost lidí říká že to je normální a v jejich autech (střední třída) je to cítit ještě víc. Proto možná nabízel výrobce i nastavitelný podvozek (EDC), můj vůz jej nemá. Rovněž ve výbavě postrádám parkovací senzory (původní majitel ťuky ťuky na hlavičku) a elektrické vyhřívané sedačky v zadu, stejně jako zadní boční roletky na oknech. No alespoň to má TV, elektrické sklápění zrcátek a el. zavírání/otvírání kufru.
V zimě je znát trošku nevýhoda zadního náhonu kterou eliminujete použitím nových kvalitních zimních gum, ale i tak to samozřejmě není jako se 4x4. Na suchu ovšem zadní náhon kraluje, s vozem se dá krásně uhánět vyššími rychlostmi i po rozbitých okreskách, samozřejmě pokud to situace dovolí. Vozidlo má výborné brzdy, krásně dávkovatelné, nikoliv jedovaté a velmi dobře vůz brzdí z vyšších rychlostí. Motor V8 je velmi výkonný ale vzhledem k tomu že vůz bez řidiče a s prázdnou nádrží váží 1900kg, je minimum do tohoto vozu. Má slušný zvukový projev provázený plynulým zátahem, žádné brutální zatlačení do sedaček ale spíše jak to napsat, postupně tlačení do sedaček po celou zrychlování, v 180km/h. je ještě znát znatelné zrychlovaní, nad 200km/h. to už je slabší ale táhne ještě pěkně :o). Všem trochu sportovněji založeným nedoporučuji 725TDS nebo 730i, pokud se bavíme o benzinech, leda 730d jako úspornou variantu, ovšem ne 740d, na tento motor nejde moc chvály.
Převodovku mám 5st. automatickou, steptronic, která umožňuje i ruční řazení, chová se podobně jako tiptronic u AUDI ale myslím, že je lepší, počítám-li srovnatelnou ze stejného období. Na internetu sem rozpoznal popis své „závady“ u převodovky, spočívající v občasném hrubém podřazování ze 3 na 2 stupeň a ne příliš hladkém ražení při pomalé jízdě, řešením bylo přehrátí SW u auta poslední verzí, poté se situace výrazně zlepšila, jednalo se tedy o vadu výrobní už u zcela nového vozu (u E38/E39 s M62 motorem r.v. 99). Je zajímavé, že servis BMW toto neřešil v záruce ani po ní. Teda řešil, ale jen v USA.
Při klasickém režimu „D“ je auto úsporné a řadí v minimálních otáčkách, např. 60km/h kolem 1100ot/min. Při 160km/h točí 3500, omezovač je na 8000, je zajímavé, že vůz má tacho do 240, i když samozřejmě dosáhne 250 km/h. s omezovačem a bez určitě ještě více, přičemž mnohé vozy s tachometrem do 250 nejedou ani 200. Při použití ručního řazení vůz pochopitelně výrazně ožije. Dlouhodobou spotřebu mám 11l, nejvíce 12,5l (zima) a nejméně 9,9l.
Na voze sem měnil přední ramena, jedno zadní, kotouče, destičky, jedno těsnění, oleje, filtry, jeden xenon, ale to nepovažuji za závady ale za běžnou údržbu, pokud beru v potaz „opravu“ převodovky a nadnesu a přeženu to, tak je vůz v lepším stavu než nový : o ) Olej používám Castrol Formula RS 0W40 (8 litrů). Ačkoliv vozidlo disponuje servisní diagnostikou, která signalizuje čas výměny oleje, měním olej o něco dříve. Teď se chystám na preventivní výměnu palivového filtru a termostatu. Za 15000km vyměním svíčky.
Jako nevýhoda se jeví černá barva, ač vypadá luxusně, její údržba je náročná a je na ní vidět každý škrábaneček. Příště raději „běžnou“ stříbrnou : o ). Když to shrnu, je to vcelku slušný vůz, není drahý servis ani náhradní díly, pokud beru prvovýrobu a nejezdím do značkového BMW servisu. Jel sem zkušební jízdu s MB S 600L r.v. 2001 a nepřesvědčilo mě, že by MB byl lepší.
zapoměl sem dodat ze na autě mi ještě vadí: 1. špatné vyřešené ovládání klimatizace 2. velká hladina hluku při 160km/h.+ (dle slov některých majitelů BMW je to shválně (?) 3. na velmi špatných silnicích mírná tendence k odskakování auta
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 740
Doplnění
zapoměl sem dodat ze na autě mi ještě vadí:
1. špatné vyřešené ovládání klimatizace
2. velká hladina hluku při 160km/h.+ (dle slov některých majitelů BMW je to shválně (?)
3. na velmi špatných silnicích mírná tendence k odskakování auta
13.05.2006 | 09:01:53 | krakatit Reagovat