Recenze BMW M5 E-39
“BMW mě nadchlo.”

Autor recenze: Radomír Korecký (38 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:5,0 V8 Stav km při koupi:73 000 km Stav km nyní:91 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 14 měsíců Průměrná spotřeba: 16,7 l/100 km Vloženo: 18. 10. 2005

Hodnocení inzerátu: 26 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Allroad Sonata Audi 80 c Prelude

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Nemá, provedl jsem jen údržbu tj. destičky olej filtry náplně. Časem určitě něco přijde, bývalý majitel se ale o auto staral pečlivě, vůz má servisku a komplet dokumentaci.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Před rokem a něco k tomu jsem začal přemýšlet o koupi nového nebo mírně ojetého vozu vyšší třídy, a tak jsem klasicky probíral katalogy, procházel bazary a vůbec se víc zajímal o auta. Slušná A6 se rovná 2 milionům, allroad mám, mercedes nechci, a tak jako tak vždy a všude se cena blíží uvedené částce. S tím jak to dopadne jsem vůbec nepočítal. Během dlouhatánského přemýšlení o koupi nového vozu vyšší třídy (rozhodoval jsem se mezi kde čím ) mě kamarád, který mi s výběrem pomáhal, jednoho dne zavolal a zatáhl do bazaru-nutil mě zkusit starší BMW M5, do čehož se mi vůbec nechtělo. Jaké bylo překvapení...tiché, pohodlné, kultivované auto, co umí opravdu jet rychle. M5ka mě sebrala, a tak začalo pátrání po nějaké slušné v zahraničí. Po měsíci jsme ze Švýcarska přivezli nádhernou černou bestii s liťáky od 1.majitele, který ji běžně používal. No měl jsem radost jak malé dítě.

Z hlediska pohodlí je M5 tuhá, pevná, ale dost pohodlná na dlouhé cesty, v interiéru je vše perfektně po ruce a sedadla jsou báječná i po 500km. Absolutní ticho při klidné jízdě a pocit uzavřenosti. Vše funguje jak má, klima je až neobvykle rychlá, příjemné materiály.

Z hlediska motoru je M5 tichý sametový slušňák, přede jako kočka, v klidu tahá, ale jakmile se sešlápne, začne řvát jako dragster a prvních 14dní se skoro lekáte jak jede a rve asfalt. Motor má 400 koní a je charakterově výbušný kliďas. Spotřeba se pohybuje mezi průměry 12-18l, nejmíň je tak 11,4l nejvíc 34l/100km. Pokud budu jezdit jak šetřílek veme průměrně na okreskách 12l, ve městě to je samo horší. Budu-li jezdit fakt dost svižně až rychle pojede za prům.16l , pokud se budu chtít zabít, jede za 25l/100km. Ten strop spotřeby co uvádím, byla noční jízda z Německa po vyndání omezovače. Dlouhodobý průměr mám 16,7 l/100km.

Brzdy jsou neuvěřitelně účinné a vyvážené. Z 200km/h brzdí silně jakoby se nic nedělo ale ve městě nekoušou-takovou funkci jsem ještě nepoznal-nejsou jedovaté a hlavně je lze během myškování předvídat a dávkovat na decimetry od ostatních i když zpomalujete z rychlostí často o 100km/h vyšších než jedou ostatní.

Převodovka je 6ti kvalt, řazení je tužší, má malinko delší dráhy a cvaká tak jak má. Co mě překvapilo je to, že při rychlé jízdě stačí o spojku skoro jen zavadit-nemusíte ji úplně vyšlapovat. Dvojku i trojku lze při hodně hrubým zacházení použít místo ruční brzdy, když není místo na projetí pod plynem.

Podvozek je kapitola sama o sobě, ten mě dostal jako motor. Je zvláštní-nevadí mu naše cesty, díry na nich tlumí v poklidu a pevně, drží jak blázen, miluje okresky i dálnice, zatáčky prolétává rychlostí za kterou by se mělo zavírat do nápravných zařízení a je naprosto instinktivní a předvídatelný. Když jedete opravdu rychle je bezpečně neotáčivý a neotáčivost stejně sám dohání zadek. Pokud se chcete zabít a fakt za to vemete je krásně ovladatelný na limitu-reaguje na sebemenší pohyby volantu i plynu a v driftech pokud se nepoděláte je jistý v kramflecích a krouží fakt kam chcete. Občas vám promine nějakou tu chybu, ale co je úžasné je to, že se jen tak nenechá vyvést z míry-s tím furt s tím bojuju, protože: jasně že když to sypete jako sebevrah občas trochu ujede předek nebo zadek, ale sakra proč to nejde urvat až do nekontrolovatelnosti? To nechápu! Když začne hodně ujíždět předek za chvilku se sám chytne a stejně se za ním zadek dotáčí, že vlastně nemusíte ani moc korigovat volantem, když se začne silně přetáčet, podvozek zabojuje a zadek se během chvilinky sám chytí. Zkrátka když už si myslíte, že letíte do lesa jen pocítíte ve volantu a na kolech jak se gumy rvou a auto klouže, ale furt jedete relativně tam, kam jste chtěli. Když to hodně poděláte a bavora fakt pořádně urvete (tam ho to úplně baví, ale zdravej člověk se už fakt docela bojí) prostě tu zatáčku projede stejně a dokončí za vás úmysl, někdy akorát dveřma napřed a někdy až skoro zadkem napřed. No prostě i když to přetočíte zůstane v původní stopě, což nechápu jak je možné a kde tuhle schopnost vzal. Točil jsem se 2krát z rychlosti 120km/h a vždycky zůstal v mým pruhu a ještě v podobné stopě jakou bych jel. Prostě nechápu. Asi by to šlo urvat i do hodin ale jak to moc nevim. Prostě podvozek je asi živej permoník a zuby nehty se drží silnice i když někdy až po stranách.

M5 je docela těžká ale efekt je minimalizovaném tak, že to řidič nějak ani moc neví, kolik železa veze.

Na závěr:

Jsem si vděčný, že jsem utratil peníze ( a to ještě jen polovinu, i když údržba za čas jistě něco spolkne) za tohle auto. Je zachovalý, kultivovaný, můžu s ním jet do divadla, do práce, je dost pohodlný na dlouhý cesty a když chcete, je i opravdu brutálně rychlý.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 26


Komentáře uživatelů k recenzi BMW M5

Vložit komentář

Obávám se, že to co "nechápeš" se jmenuje stabilizace. A to doooost dobrá.

04.04.2015 | 16:16:55 |   | 89.102.162.* Reagovat

kilometry

Mě vždy pobaví jak půlka lidi čumí jen na kilometry, vždit podstatný je stav a zase stav když je to dobře udržovaný tak to může mít najeto 400t km a vím, že mi bude sloužit ještě hodně dlouho :-)

31.03.2012 | 20:28:00 | Jirka  | 79.98.72.* Reagovat

Moc pěkná recenze a jsem rád, že tady v ČR někdo něco takového sepsal. Těch informací je velmi málo a pokud jsou, tak jsou dost zavádějící.
Pokud by někoho zajímaly nějaké postřehy s vlastníctví M5 E39 nechť se mi ozve na mail a můžeme to probrat. Diffusion@centrum.cz

09.11.2010 | 14:54:31 | Adam Reagovat

Díky

Díky za ten link...

08.07.2010 | 18:16:33 | Seky Reagovat

Nevhodný komentář

 

08.07.2010 | 16:16:19 | Matúš

For Seky

Pochybujem, že sem nejaký majiteľ BMW M5 E39 v najbližšej dobe zavíta. Skús toto : http://autorecenze.centrum.cz/auto-recenze-bmw-m5-e-39-2818.htm

08.07.2010 | 16:15:13 | Matúš Reagovat

Náklady

Čau lidi,chci si koupit M5 E39 a chci se zeptat majitelů,ne teoretiků,na kolik Vás přijdou roční náklady,jestli musíte servisovat v BMW,časté závady,co odchhází,jestli se po určitých kilometrech nezačne něco sypat a tak podobně. Věřím,že M5 E39 je jedno z nejlepších a nejkrásnějších aut a jsem velký fanda BMW.

Díky za odpovědi

08.07.2010 | 14:53:57 | Seky Reagovat

Uznani

Sám mám BMW e46 325 i, takže vím, jaký je to pocit z řízení.
A samozřejmě vzledem k tomu, co je zde k nalezení, nelze uznat kvalitu této recenze. Velmi dobrá.
Přeji hodně šťastných km bez nehody.

19.03.2010 | 18:51:01 | Breta83 Reagovat

M5 e39, M6 e63

Jsem majitel M5 e39 a M6 e63, nicmene musim uznat, ze M5 me nadchla vice, nez M6. Je to naprosta dokonalost - podvozek, motor... Zcela nenapadne auto, ovsem kdyz mu nalozite, neverite, ze to monstrum je z teto planety. Jedina vec, ktera je zcela nesrovnatelna jsou brzdy. :-( Nadhera, proste stara skola.

12.11.2009 | 00:42:55 | Guest Reagovat

Takovou M5 ma kamarad (jenom ze r.2000) a fakt jede jak z praku.Na silnici sedi jak prilepena, to mohu potvrdit taky.To vse je kombinovane s celkem slusnym pohodlim.A to je hlavnej rozdil mezi auty jako Honda S2000 a M5.

07.07.2009 | 14:29:12 | jamieson Reagovat

auto

bmw takoveto tridy je opravdu palba....no nic mene jsem ted mnel moznost sject si jako spolujezdec v corvete.....V8 7.0 515 ps 0-100 3.4 v-max 320km/h.........kdys ve 250 zaradil 4 rychlostni stupen pochopil jsem co je auto...panove kdo nezazije ten neuveri..pral bych to kazdemu nic lepsiho jsem do ted nezazil.necitite akceleraci ale kopance do zad z kazdym dalsim kvaltem

22.07.2008 | 23:05:56 |  Reagovat

M5 the best car

Nemuzu sice napsat dojmy z jizdy jako ridic ale kdyz sem jel jako spolujezdec tak by me v urcitych chvilich neproslo ani paratko ucityma partiema meho tela!

12.05.2007 | 17:41:37 | BOB Reagovat

M5 je skvely auto, ale opravdu by na zetackovite okresce dostala na cas od nejakeho lehciho vozitka na prdel...vaha je proste opravdu desnej previt.Tohle auto ma cca 1,8-2,0 tuny, takze auticku ktere ma koem tuny staci 200koniku na primou akceleraci a bude o hodne cipernejsi v zatackach.
Ja rikam jednu vec, BMW nemusi bytnutne nejrychlejsi a to taky neni, ale na to ze vetsinou plni funckci rodinne limuziny, tak je to auto velmi zabavne, dokonce i zabavnejsi nez jeste radobysportovni sspecialni verze jinych znacek.
Jinak sam mam M5 E34 a M5 E 39 jsem ridil uz parset kilometru.Jediny o cem zatim nemam paru je pecka nova M5.
Kdo tusi ze je to oproti M5 E39 velkej skok, tak mam pravdu...to je zase kus jinde.

16.04.2007 | 15:28:33 | M5 Reagovat

Od M5

Včera som kúpil v Čr moju vysnívanú M5 a môžem potvrdiť slová pána Koreckého o tomto aute!Ten kto to auto nevyskúšal nemôže nikdy,ale nikdy vedieť čo to je za auto a písať kraviny o tom že fabia RS je za Vami v zatáčkach je len sen každého majiteľa fábií.Nikdy nesplniteľný!

18.10.2006 | 06:35:30 |  Reagovat

a proc tady porovnavas jenom vykon? predstav si ze mam 4,4 210kW 450nm nebo kolik a na okresce se me lepi na paty fabie RS, proc? protoze je lehka a jen vykon nestaci

18.06.2006 | 11:23:48 | krakatit Reagovat

porovnání

tak sem si tady přečet jak by tady nějakej machr ujel s hondou s2000 hodnocený M5, maximální výkon hondy je 240 koní při 8300 ot. oproti 400 koním při 6600 ot, takže než tam pán nabuší svoje koně, tak bavor už skoro skoro dva tícíse ot cpe svoje max, který je o hodně vyšší... ,ale aby to nebylo jen o výkonu, moc důležitej je krouták, a tady je to totální mazec M5 dává 500Nm už při 3800ot , kdežto honda si na svoje maximum 208Nm počká až do 7500 ot a to už je sakra dlouhá doba co už bavor šlape s maximálnim kroutákem (cca asi 80% je už od 2000 ot až do 6000 ot) jo a jen tak mimochodem, zrychlení bawora je o vteřinu rychlejší než hondy. mam jenom tři a půli od bmw a už s tim mě máloco nějak drtivě předjíždí a to nejsem nějakej blázen značky, spíš sem na italy, ale M5 to je naprostá dokonalost.

16.06.2006 | 19:00:09 | Duckhead Reagovat

RE: porovnání

Mňa len zaujíma čo má ta Honda za motor, keď pri 240 koňoch má max. kruťák 208 Nm ? :D :D

09.01.2012 | 22:23:36 | Roby Ray  | 95.102.188.* Reagovat

RE: porovnání

Hele S2000 se nedá srovnat s M5 ale věřím že i pro vás směšnej krouták by tu M5 pěkně potrápil a to je to jen 2.0l 4 válec kdyby Honda udělala srovnatelnej motor z M5 tedy 8 válců tak si myslím že M5 no prostě čus a hlavně S2000 nemá turbo a koukněte kdy se to vyrábělo sám mám Hondu a vím že BMW je dobrá značka nežeru jí ale má kvalitu když bych neměl Hondu tak asi jedině M5 opravdu nic proti vám baworákům nechci vás ani urážet ani podobně ale M5 je super jednou jsem v ní jel je to raketa né že né tak hlavně opatrně

04.04.2015 | 11:18:17 | zzz  | 78.156.48.* Reagovat

M5...

Super recenzia.
M5 je vazne krasne monstrum.

06.06.2006 | 22:20:52 | Nortel Reagovat

hmmmm

super recenzia, diky ! siel som starsiu M3 a mozem potvrdit ze M-ka su jedny z najlepsich aut na svete, ak nie najlepsie !!!

04.06.2006 | 11:57:54 | misoo Reagovat

a asi sem blbe napsal "okresky", mozna by spis sedelo - serpentyny na Krivoklat.... napriklad....

19.05.2006 | 14:18:43 | krakatit Reagovat

napsal sem to jako svuj nazor pac M5 je tezky auto a vykon neni vse... mam sam BMW ale nejsem slepej zastance znacky...

19.05.2006 | 14:17:16 | krakatit Reagovat

Tak jak to muzes vedet?? kdyz nemas ani jedno

17.05.2006 | 17:46:48 |  Reagovat

ja zadnou mazdu nemam

17.05.2006 | 12:51:47 | krakatit Reagovat

Tu tvoji wankelovoou mazdičku..........by rozsekla i moje 530D...........jen když to vedle tej 1.3rojky prošlápneš a zarachotí ten šestivál!!!! tak ti z tech tvejch rychlejch zbesilejch skořápek opadaj plechy.......nebo papír nebo z ceho to vubec je>>>>>>krakatice

16.05.2006 | 23:11:15 |  Reagovat

Máš naprostou pravdu!! mám 530D e39 2002 a je to ůžasný mám ji s Mpacketem a je pravda že to auto se dá ovládat i za hranicí harnice ovladatelnosti i neovladatelnosti.........ten motor sice neznám ale i 530D jede slušně.......a M5-tka to musí bejt totál nářez...no holt když se ty klucí mnichvský do něčeho daj tak to prostě dotáhnou.........

16.05.2006 | 23:07:49 |  Reagovat

Díky

Mockrát děkuji z tuhle skvělou recenzi. Jen by mě zajímalo, když je M5 E-39 takhle hustá, jaká je potom M5-E90 V10...:-)

13.05.2006 | 16:12:15 | Pavel Reagovat

Bower

Krakatice je nagelovanej a zaujatej frajirek, kterej nikdy nejel v silnejsim BMW, jinak by to nikdy nevypustil z huby.Navic M5 je najrychlejsi limuzína na světě. Jo a ta nová, ta je ještě dvakrát lepší, některý prvky převzatý z F1 a podobně...Kdyby se pan krakatit projel v M5, zaskocil by mu jazyk a chcipnul by. To je pouze muj nazor...

30.01.2006 | 22:54:20 | Bower Reagovat

HEy ty krakatice, co to meleš za hovadinu, jel si už někdy v rx-8? Nedívaš se náhodou moc na fast and furios a nepleteš si jí s rx-7 s nitrem? Jak tě mohlo napadnout, že na okresce může tahle wankelová(velice dobré auto) hračka být rychlejší než m5? Jseš normální? Víš co to je osm válcu, 400 kobyl a jeden z nejdokonalejších podvozků vole? Asi ne, bez tak si trouba s škodou hundert-twenty s uřezaným výfukem a nálepkou sony a velkým nápisem tuning. Když tomu nerozumíš, tak radši nic nepiš

24.01.2006 | 23:21:41 | DonCamillo Reagovat

RE:

Ja nemôžem z toho :D Toto je brutal party ! Inak M5 musí jazdiť ako víno. Jeden z mojich automobilových snov. Nech slúži. R.

09.01.2012 | 22:15:35 | Roby Ray  | 95.102.188.* Reagovat

váženej pane díky za moc pěknou recenzi!
docela vám ve všem rozumím, doma mazlím starou M5 z roku 92 R6 3,8Turbo...ještě chybí černej lak ale už jsem to jel i protáhnout a je to masakr
dokonce se toho auta i trochu bojím na běžné ježdění mám jen 2,3 l Audi 100

17.12.2005 | 14:21:57 |  Reagovat

nevim magica neznam osobne, myslel sem ze ma prehled o vsech autech a dokaze porovnavat...

24.10.2005 | 09:06:30 | krakatit Reagovat

to krakatit: hlavně sem netahej toho všeználka magica kterej snad i ke snídani pije motorovej olej....je to zaujatej kecal
jinak recenze goood

22.10.2005 | 13:19:52 | kikin Reagovat

Konečně jedna opravdu informující recenze!!!
Sám mám starou 540i ("jen" 290koníků) z roku 94 a opečovávám ji jak dítě....auto už je staré ale slouží perfektně a jezdí ještě líp
podvozky bmw jsou špička,vystřídal jsem už víc aut ale bavora si nechávám.
recenzi bych lépe nenapsal!!!

22.10.2005 | 13:18:11 | petr Reagovat

jo pěkná recenze!
a magic? taky znám,netřeba komentářů takovej internetovej děda vševěda kterej toho nakecá víc než by měl, jediný čemu rozumí jsou alfy o tom zbytku nemá páru a rozumuje taky ho žeru.....to musí bejt asi nějakej těžkej hulič nebo tak něco

20.10.2005 | 11:02:50 | honza Reagovat

to krakatit: magica znám ,známá postavička,neříkám že je blbej nebo nezkušenej ale občas vypustí takovej hámot že se nad tím v kanclu bavíme všichni,je to takovej ťunťa co myslí že sežral všechnu moudrost ale občas prostě plácne strašnj nesmysl, krom toho nesnáším zaujatý lidi a to on je na všechno má jednu odpověď a ve skutečnosti spoustu aut viděl jen na parkovišti nebo se s nima nenaučil jezdit,nebo tomu alespon jeho pindy nasvědčujou takže magic fakt never.říkám občas nás fakt baví za to jsme mu vděčný.

20.10.2005 | 08:09:37 | pedro Reagovat

No tak hoši není to snad jedno jestli je na okruhu či okrskách rychlejší o 0,9 sekund Honda či BMW? Mám rád naši republiku, akorát ta závist u nás je strašná, někdo si dá tu práci a napíše takhle propracovanou recenzi a samozřejmě se najde někdo kdo mu aspoň trochu musí oponovat. Nedávno jsem četl komentáře ke článku Diany Kobzanové ohledně fólií na jejím Lexusu a lidi se málem zbláznili jak je blbá atd. že se skrývá za fóliemi když se fotila nahá a přitom by sami vylízali prdel svému psovi kdyby mohli mít Lexus jako ona. Jsem posledních 7 let s přestávkami v zahraničí a jak je super když ve městě vedle mě parkuje Maybach, Bentley atd. a nikoho to nesere. Já jsem přijel domů na půl roku, koupil se Voyagera kvůli cestování za 160tis Kč a málem mi ho doškrábali až na základní barvu, nemluvně o ukradených lištých atd... Jak je u nás krásně, nebýt té závisti....

20.10.2005 | 01:43:08 | .. Reagovat

zeptej se tipka co si rika Magic na auto.cz a uvidis, co ti o tomhle aute napise.... mas zkusenosti nejenom s BMW M5....

19.10.2005 | 18:41:12 | krakatit Reagovat

to krakatit:
tak tím bych si nebyl tak jistej,zvlášť ne od S2000 která se točí jak káča,pokud se podíváš na okruhové časy nurburgringu,nebo časy testovacího okruhu co pouzivaj na dsf nebo autocar,zjistíš že M5 je několik let nejrychlejším sedanem a jedním z nejrychlejších aut na okruhu vůbec.
Zrovna S2000 na předních místech není.
Pokud nepočítám supersporty (ferrari,lambo apod) za kterejma kdovíjak časově nezaostává, je M5 obecně hodně rychlá , ve svým segmentu nejrychlejší a dovede konkurovat 911kám,nemluvě o nové M5 která Ferrari F430 udělala i na čas na okruhu!!!
Bmw prostě podvozky umí s tím nenaděláš nic.
Jinak parádní recenze

19.10.2005 | 18:36:03 | pedro Reagovat

ale na okreskach dostane na prdel od aut typu Honda S2000 ci MazdaRX8... je to auto spise na tahle dlouhe zatacky a na dalnice...

19.10.2005 | 12:06:42 | krakatit Reagovat

no na silnici seš asi pěknej a nebezpečnej dobytek podle toho co píšeš.... doufám že tě nepotkám
každopádně super recenze

19.10.2005 | 08:59:57 | john Reagovat

Díky za parádní recenzi!!!
M5 e39ka je do budoucna i mým přáním,

18.10.2005 | 19:22:58 |  Reagovat