Rok výroby:2008Typ motoru:Stav km při koupi:143 000 kmStav km nyní:158 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:8.0 l/100 kmVloženo:19. 11. 2018
Předchozí auto:Citroën Xsara Picasso Citroën Xantia
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
Variabilita interiéru Pohodlí Dlouhé trasy
Slabé stránky
Kopcovitý terén
Závady a opravy na autě
Výměna oleje a proplach automatické převodovky - 9700,- Výměna rozvodového řemene, oleje, palivového, vzduchového a olejového filtru - 4900,- (za materiál) Zareznuti nožní brzdy na levém zadním kole - v důsledku toho bude nutné dříve vyměnit brzdové destičky
Hodnocení a zkušenosti s autem
Velmi pohodlné, prostorné auto, vhodné zejména na přepravu mimo velká města (vyšší spotřeba a obtížné hledání parkovacího místa) nebo výrazně kopcovitý terén ( zběsilé řazení automatu, citelný nárůst spotřeby). Netradiční uspořádání sedadel 2+2+3 má své nevýhody, např. pokud máte v druhé řadě na sedadlech autosedačky, stává se nastupování dalších pasažérů poměrně dost obtížnou věcí. Když sedíte na sedadle řidiče, je až nepříjemně slyšet motor, zvláště ve vyšších otáčkách. Spolujezdec je v tomto ohledu na tom mnohem lépe a v druhé řadě už to ani nevnímáte. Požadujete-li od vozu vyšší dynamiku, zaplatíte ji výrazně zvýšenou spotřebou, ale vůz ji i přes hmotnost 2775kg umožňuje i na šestý převodový stupeň. Při cestovní rychlosti do 120km/h není problém jezdit za 8l na 100km, při vyšších rychlostech se dostanete k 9-10l/100km. Na okreskách není těžké dostat se na 7,3-7,6l/100km a pokud se spokojíte s rychlostí do 80km/h bez předjíždění, můžete se dostat i pod 7l/100km.
Vůz nabízí vysokou variabilitu interiéru, ve čtyřmistném provedení vás ohromí obrovským zavazadelníkem a i v sedmi pořád bude na náklad místa dost, např do prostoru pro sklopení sedaček druhé řady se toho vejde překvapivě hodně. Jízdní vlastnosti příjemně překvapí, ačkoliv již místy získáte pocit řidiče autobusu a délka i šířka vozu bude vyžadovat více pozornosti v centrech měst. Nerovnosti na českých silnicích vůz zvládá dobře, je třeba si ale dát pozor na nezpevněné krajnice. Brzdy jsou dostatečně účinné i pro nouzové zastavení, hrozí ale zvlnění kotoučů. Řízení na delších trasách je radostí, odkládacích prostor požehnaně, vůz má dostatečně silnou i klimatizaci, takže cestování na dovolenou je příjemné pro celou osádku. Nevýhodou je řazení šesteho stupně při rychlosti cca 90km/h, což vede k častému podřazováni i při klidné jízdě po okreskách, zvláště když před vámi pojede řidič úzkostlivě dodržující rychlostní limity. Celkově jsem s vozem velmi spokojen, plní přesně to, co jsem od něj očekával - pohodlná doprava dvou dospělých, dvou dětí, velkého psa a většího množství zavazadel na větší vzdálenost za přijatelných nákladů s příjemným bonusem toho, že po příjezdu na místo máte z vozu zase sedmimistný vůz přímo vybízející k dalšímu cestování.
Komentáře uživatelů k recenzi Chrysler Grand Voyager