Rok výroby:1997Typ motoru:2.0Stav km při koupi:144 444 kmStav km nyní:147 555 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:29. 1. 2007
mazel byl dřív nejspíš ťuknutý (jsem 3. maj.), předpokládám je to ale už řadu let, neb vše je spravené, zaběhlé, není to poznat (až na malé detaily na vnitřní straně motoru). Každopádně ale byly vystřeleny oba airbagy, čili to beru jako jakousi "závadu". Maska byla vyměněná (jak jsem psal asi už dávno), čili z venku bez sebemenší vady. Když jsem to koupil a zajel do servisu tak:
svítila kontrolka ABS, špatné všechny kapaliny, filtry, totálně mrtvá baterka, prasklá nádobka ostřikovače, spálený motor ostřikovače, vadná elektrika, výměna lož. kola, rezavé bubny, rozbitá anténa, výměna náboje řízení, drobné oděrky plus 1cm čtvereční rzi na kapotě plus pár dalších detailů (např. popraskané kryty mlhovek, příšerně ošoupaný volant - ale vyřešil jsem to potahem :-).
Hodnocení a zkušenosti s autem
No.. koupil jsem auto za dobrý peníze, čili mi zbylo dost na to, abych mohl zajet do značkového servisu a nechat všechny tyto neduhy napravit. Za hodinu práce asi 600kč (na značkový servis Chrysleru dobrá cena). Náhradní díly byly bohužel ale hodně drahé, celkem jsem tam za zmíněné originální díly (krom nezn. baterky) a za práci nechal cca 25-30tis. Každopádně teď je ale auto v dobrým stavu, jen mě mrzí ty airbagy (nový volant s airbagem je prý za 23tis. v autoriz. servisu). Dále bylo auto vevnitř "špinavý jako čuně", čili musím to nechat vytepovat. Kufr je špinavej od oleje, ptal jsem se na nové polstrování, cenu za origoš radši psát nebudu:-)) Plasty jsou místy prasklý nebo poškrabaný, ale holt co nadělám. Uvidím, jestli mi s tím něco ve firmě, která auta čistý a renovuje interiér, něco udělají.. Na mým předchozím vozidle mi lecos pospravovali a popřilepovali, prodal jsem pak to auto o několik tisíc dráž..
Takže suma sumárum ohledně nákladů > auto mě přišlo na víc než 100tis., vzhledem k tomu že se dá za 130tis. koupit Oktávka nebo Marea Weekend tak chápu, že řada lidí po Chrysleru nesáhne. Ikdyž tady jsme uplně jinde a otázka je, co se musí povyměňovat třeba na Oktávce:-))) Mě se ale líbí design Chryslerů i Dodgů, auto je neokoukaný. A pak taky mám radši větší auta, čímž Stratus určitě je.
Auto jako takové + provoz:
Klady > všude elektrika, fajn posilovač, nast. volant, když se přidupne plyn tak slušně akceleruje (ale na úkor hlučnosti a spotřeby:-(, na dálnici pohodlný, ikdyž občas plave. Skvěle topí, má pohodlný a prostorný interiér (ikdyž kapku "zastaralá koncepce"). Má slušně velký kufr a především já na něm měl 17" kola Alessio, nízkoprofilové pneu a na kufru mám "křídlo", čili vzhledově z venku se to nedá srovnat s ničím v této cen. kategorii. Při 120km/h nehlučí a má 7,7 spotřebu.
Zápory:
Drahé orig. ND a málo replik (ikdyž objednání a dodání orig. dílu je otázka dvou dnů:-). Málokdo z nezn. servisů to chce opravovat. Špatně se mi v tom občas parkuje (hlavně mé ženě:-), neb jsou kola dost od sebe a auto je dlouhé a široké. Na 1. a 2. převodový stupěň auto dost cuká a je hlučné při vyšších otáčkách. Nemůžu sehnat pořádně potahy. Má světlý interiér (=každá kapka je vidět). Nic moc je taky zadní "lavice". Nemám k tomu DO. Taky mi vadí že leckde je něco zpracováno dost neprakticky a fušérsky (kufr a nekryté repro v něm jsou opravdu k pláči, na to se konstruktéři s prominutím vy...ali:-(. Auto blbě stírá a houby svítí, ale to je možná otázka nákupu nových gum a třeba xenonů:-)
Můj celkový dojem z vozu...:
....je spíše neutrální než abych to tady vychvaloval. Původní cena, za kterou bylo auto dáno do bazaru byla 125tis., já ho měl za polovinu (komise). Po připočtení peněz vražených do oprav jsem na něco přes 100tis., auto je ale v hodně dobrém stavu a prohlédnuté. Rozhodoval jsem se mezi Stratusem a Mondeem (1998), ale Chrysler je větší a není to tzv. "tuctové auto", je prostornější a má všude elektriku. A jak jsem už psal, u mě to rozhodnutí dokleply ty ALU kola s bezp. šrouby.
300M-ku, se mi nelíbí. Koupil sem nástupce Stratuse, taky začíná od S :o) Jinak přijd mezi nás www.chrysler-club.net
Co s korozí? Obrousit, ošmirglovat na plech, pokud je díra zakytovat, nabarvit základovkou, stříknout ještě vrchím lakem. Jinak je to bolest všech Chryslerů i těch novějších....Jestli si ho necháš dýl, tak se ještě těš na lemy zadních blatníků :o)
...lidi a můžu vás poprosit o radu co s začínající korozí na lemu kapoty? Nikde jinde zatím rez není, ale nemám to teď garážovaný a nechci aby se ta koroze rozrůstala. Poradíte co s tím?
na nich jezdil 3 roky v létě v zimě a spokojenost. A to na tom byly origoš 15" 185/65. Jezdilo to fajn. Ted mam na jiný káře 205/60 16" a teda žádný rozdíl nepocituji a to sou tam Micheliny.
Alessio podřadná kvalita??? Já slyšel od 90ti procent lidí opak, já spíš slyšel že jsou fuj ty Desenty, Aezy a tak ;o) Máš s tím nějaký konkrétní zkušenosti? Celkem by mě to zajímalo..
Na tie Alessio disky si dávaj bacha. Je to podradná značka a väčšina ich diskov je vyrobená zo starých vyradených alu kolies, takže žiadna trvalá hodnota. Fuj
..papá to, ale zas na druhou stranu já mám 2.O v manuálu a na dálnici se vejdu do 8 litrů (cca 120km/h). Jízdní vl. nejsou nějak extra, ale taky to není sporťák a dle toho se s tím musí jezdit, viz. ty zatáčky. A těch 35km na 1/4 nádrže (což je kolik?..22 litrů?) se mi zdá nějak moc ;o) byť závodem do vrchu..
Až na to že ten motor je komplet japonskej - tj. Mitsubishi 2,5 V6; 24 ventil. Takže žádnej americkej žrout, ale japonskej žrout. ASR Stratus nikdy něměl!!! Má pouze ABS, zato má víceprvek, který právě umožnuje to dobré projíždění zatáček, ale je třeba si uvědomit, že to není sporták a tomu přizpůsobit jízdu. Jinak u mě se průměr pohybuje kolem 11 litrů, po dálnici je to i pod 10.
zdravim.. studuju stredni skolu a rodice maj stratuse 2.5 V6 24v v aut. s autostickem. kdyz tady tak drbete thule karu musim dodat ze je to vopravdu peknej zrout.. :-D hlaven kdyz mi na nejakejch 35km vycucl 1/4 nadrze.. :-D ->ale je fakt ze takhle to jeste asi nikdo neprotahl(zavod do vrchu :-D ) pak sem to na zpatecku narval na vobrubnik pod plnym plynem a zvohejbal sem vsechno na levym zadnim kolu (2ramena i stabilizatory) oprava me vysla cca na 10tisic ->takze myslim ze to nejni tak hrozny. samozrejme kdybych to dal do chryslera tak se nedoplatim(to bych si mohl koupit druhyho stratuse) a v prumeru mi to zere cca 12 litriku jsme blazni o amerik a nedame na to dopustit.. je fakt ze provozni naklady sou trochu vyssi,ale myslim ze kdyz to srovnam z jakymkoli autem ve stejny hodnote tak to nema konkurenci(ameriky) jen proste vic papaj... :-) ale taky podle toho jedou kdyz je prohanite.. ;-) myslim ze co se tyce jizdnich vlastnosti tak sou hodne dobry!! ->jen v zatackach nedovede prenest takovej vykon(ale to je dany nahonem na predek a tim priblbl*m ASR)
proste pokud vam nevadi vetsi spotreba tak je to bomba investice jediny co se menilo je lozisko u kol(kdyz pominu posledni opravu po bouracce) a klasicky kapaliny + brzdy(a taky pneu ) ->takze hodne spolehlivy!!! ->a ma nalitano pres 220tisic doporucuju!!! ;-)
pošli ten odkaz prosím na toho co prodáváš:-) Jinak s těma kolama... no, jak v Barumu tak v Chrysleru uvádějí, že je to alternativa. Musí se s tím ale člověk naučit jezdit, tzn. výmoly který snesou ty 195/65 nesnesou ty 17":-))) V TP samozřejmě ty Alessia nejsou, nicméně to že je to kravina fakt nemyslím
když pominu fakt že 17" kola na Stratusu sou kravina a že ty 225 se musej zákonitě hoblovat o ramena (horní část) neb dle techničáku sou předepsané pneu 185 a 195 R15....A tyhle se tam tedy šírkou nemůžou nikdy pořádně vejít, že...
Jinak nic proti....
Ani na novější Sebring se 17" ky nedávaly, tam sou 205/60 R16.... Ale nic proti no...
...ještě abych nezapomněl... jak jsem už napsal v recenzi... mě se na něm líbili i ty skoro fungl nový kola (17"Alessio). Byly na nich i 225/45 skoro nový gumy, čili když si spočítám kolik by mě stály ty Allesia i s těma pneu.... :-)))
Ale nedáš. Já mám jeden na prodej (2,5 V6), dokonce ho inzeruju za cca 65. Nový brzdy, rozvody, tlumiče, filtry...Do toho auta se nemusí nic dát krom náplní nejbližší 2-3 roky...
Tiptronic to mělo až od 97, jinak říká se mu Autostick. Do tý doby klasickej automat, nicméně řadí fajn... No tichej je, pokud nesešlápenš plyn až na zem, to pak mohutně zahučí a vyrazí kupředu...
Hm, servis za rohem je fajn, ale ty ceny a znalosti. Tse, dyt voni ani nevědi jaký žárovky kam patřej. Tam bych mohl prodávat od minuty a veděl bych toho víc než oni....
Pro všechny co umí anglicky a chtějí si přečíst postřehy "od jinud" tak uvádím link s ohlasy řidičů z USA. Koukněte na http://www.carsurvey.org/modelyear_Dodge_Stratus_1996.html
Jo..a mimochodem.. ta 2.5 od MB je prej super, i tišší. Nicméně já chtěl 2l, neb mi to míň žere a hlavně jsem nechtěl automat (ikdyž myslím že je na nich ten s tiptronicem)
Díky za odkazy, samozřejmě je znám:-) No... popravdě za průměrnou mzdu zrobna nedělám (čili chudej nejsem - jinak bych s tím nejezdil 130km denně do práce;-) a chrysler servis mám za rohem, čili já volil servis dle rychlosti. Možná na ty airbagy bych použil ebay nebo jednoho z těch dovozců
To sis vybral hodně blbej kousek. Za cenu 70-80 tis. sou dnes libové 2,5 V6 (motor Mitsubishi)....Ale to je tvůj boj. A jezdit do servisu Chrysleru, jejda, to sem se nasmál, musíš bejt hodně bohatej, když jinde ti to udělaj za 300,- kč na hodinu.
Neoriginálních dílů je spousta, jen je musíš kupovat u dovozců ND na ameriky: www.simix.cz ; www.impexta.cz a www.cartime.com
Ne u Chryslera, to sou zloději (myslím české zastoupení)....
AD airbagy - jukni na www.ebay.de a ebay.com a budeš valit bulvy, za kolik je tam maj...
Komentáře uživatelů k recenzi Chrysler Stratus
Kdepak
300M-ku, se mi nelíbí. Koupil sem nástupce Stratuse, taky začíná od S :o)
Jinak přijd mezi nás www.chrysler-club.net
Co s korozí? Obrousit, ošmirglovat na plech, pokud je díra zakytovat, nabarvit základovkou, stříknout ještě vrchím lakem.
Jinak je to bolest všech Chryslerů i těch novějších....Jestli si ho necháš dýl, tak se ještě těš na lemy zadních blatníků :o)
12.06.2007 | 15:46:02 | Marty Reagovat
Prosba..
...lidi a můžu vás poprosit o radu co s začínající korozí na lemu kapoty? Nikde jinde zatím rez není, ale nemám to teď garážovaný a nechci aby se ta koroze rozrůstala. Poradíte co s tím?
12.06.2007 | 13:02:26 | dmj Reagovat
A co...
...sis kópil teďka za káru? 300M? :-))) To je krasavec, ale drahej na provoz ;-(( člověk by si to i koupil, ale nevim nevim...
12.06.2007 | 12:58:46 | M Reagovat
Já
na nich jezdil 3 roky v létě v zimě a spokojenost. A to na tom byly origoš 15" 185/65. Jezdilo to fajn.
Ted mam na jiný káře 205/60 16" a teda žádný rozdíl nepocituji a to sou tam Micheliny.
11.06.2007 | 14:54:53 | Marty Reagovat
Ty origoše...
...mám doma, používám je jen v zimě:-)
11.06.2007 | 12:41:19 | dmj Reagovat
není nad originál
kola :o)))
30.05.2007 | 15:19:40 | Marty Reagovat
Alessio podřadná kvalita??? Já slyšel od 90ti procent lidí opak, já spíš slyšel že jsou fuj ty Desenty, Aezy a tak ;o) Máš s tím nějaký konkrétní zkušenosti? Celkem by mě to zajímalo..
30.05.2007 | 13:02:31 | M Reagovat
Na tie Alessio disky si dávaj bacha. Je to podradná značka a väčšina ich diskov je vyrobená zo starých vyradených alu kolies, takže žiadna trvalá hodnota. Fuj
20.05.2007 | 18:41:37 | anonym Reagovat
SORRY
..omlouvám se.. 1/4 není 22litrů, to je zhruba třetina
02.05.2007 | 12:37:31 | dmj Reagovat
tak tak..
..papá to, ale zas na druhou stranu já mám 2.O v manuálu a na dálnici se vejdu do 8 litrů (cca 120km/h). Jízdní vl. nejsou nějak extra, ale taky to není sporťák a dle toho se s tím musí jezdit, viz. ty zatáčky. A těch 35km na 1/4 nádrže (což je kolik?..22 litrů?) se mi zdá nějak moc ;o) byť závodem do vrchu..
02.05.2007 | 12:35:42 | dmj Reagovat
Jojo
Až na to že ten motor je komplet japonskej - tj. Mitsubishi 2,5 V6; 24 ventil. Takže žádnej americkej žrout, ale japonskej žrout. ASR Stratus nikdy něměl!!!
Má pouze ABS, zato má víceprvek, který právě umožnuje to dobré projíždění zatáček, ale je třeba si uvědomit, že to není sporták a tomu přizpůsobit jízdu. Jinak u mě se průměr pohybuje kolem 11 litrů, po dálnici je to i pod 10.
Vobrubník - No Comment, chudák převodovka....
27.04.2007 | 11:08:12 | Marty Reagovat
student a stratus :-)
zdravim..
studuju stredni skolu a rodice maj stratuse 2.5 V6 24v v aut. s autostickem.
kdyz tady tak drbete thule karu musim dodat ze je to vopravdu peknej zrout.. :-D
hlaven kdyz mi na nejakejch 35km vycucl 1/4 nadrze.. :-D ->ale je fakt ze takhle to jeste asi nikdo neprotahl(zavod do vrchu :-D )
pak sem to na zpatecku narval na vobrubnik pod plnym plynem a zvohejbal sem vsechno na levym zadnim kolu (2ramena i stabilizatory) oprava me vysla cca na 10tisic ->takze myslim ze to nejni tak hrozny.
samozrejme kdybych to dal do chryslera tak se nedoplatim(to bych si mohl koupit druhyho stratuse)
a v prumeru mi to zere cca 12 litriku
jsme blazni o amerik a nedame na to dopustit.. je fakt ze provozni naklady sou trochu vyssi,ale myslim ze kdyz to srovnam z jakymkoli autem ve stejny hodnote tak to nema konkurenci(ameriky)
jen proste vic papaj... :-)
ale taky podle toho jedou kdyz je prohanite.. ;-)
myslim ze co se tyce jizdnich vlastnosti tak sou hodne dobry!! ->jen v zatackach nedovede prenest takovej vykon(ale to je dany nahonem na predek a tim priblbl*m ASR)
proste pokud vam nevadi vetsi spotreba tak je to bomba investice
jediny co se menilo je lozisko u kol(kdyz pominu posledni opravu po bouracce)
a klasicky kapaliny + brzdy(a taky pneu )
->takze hodne spolehlivy!!! ->a ma nalitano pres 220tisic
doporucuju!!! ;-)
24.04.2007 | 21:57:05 | cicifield Reagovat
Odkaz
Tady je ten odkaz: http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=5671923
11.04.2007 | 09:53:52 | Marty Reagovat
čau,
pošli ten odkaz prosím na toho co prodáváš:-) Jinak s těma kolama... no, jak v Barumu tak v Chrysleru uvádějí, že je to alternativa. Musí se s tím ale člověk naučit jezdit, tzn. výmoly který snesou ty 195/65 nesnesou ty 17":-))) V TP samozřejmě ty Alessia nejsou, nicméně to že je to kravina fakt nemyslím
10.04.2007 | 09:39:33 | dmj Reagovat
Kola
když pominu fakt že 17" kola na Stratusu sou kravina a že ty 225 se musej zákonitě hoblovat o ramena (horní část) neb dle techničáku sou předepsané pneu 185 a 195 R15....A tyhle se tam tedy šírkou nemůžou nikdy pořádně vejít, že...
Jinak nic proti....
Ani na novější Sebring se 17" ky nedávaly, tam sou 205/60 R16.... Ale nic proti no...
10.04.2007 | 09:14:56 | Marty Reagovat
jo...
...ještě abych nezapomněl... jak jsem už napsal v recenzi... mě se na něm líbili i ty skoro fungl nový kola (17"Alessio). Byly na nich i 225/45 skoro nový gumy, čili když si spočítám kolik by mě stály ty Allesia i s těma pneu.... :-)))
06.04.2007 | 12:03:55 | dmj Reagovat
:-)
Tak pošli odkaz ať si ho prohlídnem:-))
06.04.2007 | 12:01:19 | dmj Reagovat
Ale kdepak
Ale nedáš. Já mám jeden na prodej (2,5 V6), dokonce ho inzeruju za cca 65.
Nový brzdy, rozvody, tlumiče, filtry...Do toho auta se nemusí nic dát krom náplní nejbližší 2-3 roky...
Tiptronic to mělo až od 97, jinak říká se mu Autostick. Do tý doby klasickej automat, nicméně řadí fajn...
No tichej je, pokud nesešlápenš plyn až na zem, to pak mohutně zahučí a vyrazí kupředu...
Hm, servis za rohem je fajn, ale ty ceny a znalosti. Tse, dyt voni ani nevědi jaký žárovky kam patřej. Tam bych mohl prodávat od minuty a veděl bych toho víc než oni....
03.04.2007 | 16:56:38 | Marty Reagovat
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pro všechny co umí anglicky a chtějí si přečíst postřehy "od jinud" tak uvádím link s ohlasy řidičů z USA. Koukněte na
http://www.carsurvey.org/modelyear_Dodge_Stratus_1996.html
03.04.2007 | 10:28:59 | dmj Reagovat
ps.
Jo..a mimochodem.. ta 2.5 od MB je prej super, i tišší. Nicméně já chtěl 2l, neb mi to míň žere a hlavně jsem nechtěl automat (ikdyž myslím že je na nich ten s tiptronicem)
02.04.2007 | 12:07:30 | dmj Reagovat
:-))
Díky za odkazy, samozřejmě je znám:-) No... popravdě za průměrnou mzdu zrobna nedělám (čili chudej nejsem - jinak bych s tím nejezdil 130km denně do práce;-) a chrysler servis mám za rohem, čili já volil servis dle rychlosti. Možná na ty airbagy bych použil ebay nebo jednoho z těch dovozců
02.04.2007 | 12:05:40 | dmj Reagovat
A jeje
To sis vybral hodně blbej kousek. Za cenu 70-80 tis. sou dnes libové 2,5 V6 (motor Mitsubishi)....Ale to je tvůj boj. A jezdit do servisu Chrysleru, jejda, to sem se nasmál, musíš bejt hodně bohatej, když jinde ti to udělaj za 300,- kč na hodinu.
Neoriginálních dílů je spousta, jen je musíš kupovat u dovozců ND na ameriky: www.simix.cz ; www.impexta.cz a www.cartime.com
Ne u Chryslera, to sou zloději (myslím české zastoupení)....
AD airbagy - jukni na www.ebay.de a ebay.com a budeš valit bulvy, za kolik je tam maj...
06.03.2007 | 09:29:20 | Marty Reagovat