Recenze Citroën AX 1.4 Td
“Pokud jezdí, celkem fajn, ale už nikdy.”

Autor recenze: Cipísek (35 let),
Ústecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:1400 / ropák Stav km při koupi:120 000 km Stav km nyní:178 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 3,5 l/100 km Vloženo: 22. 1. 2007

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.4

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

2
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Sierra 2.0 i DOHC Ghia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Bohužel průběžně stále nějaké.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Autíčko jsem "podědil" po rodičích, kteří si koupili fiátka (Punto 1.4).
Zpočátku jsem se nemohl zbavit pocitu, že se při každém vyjetí zabiju, je to skutečně pidiauto, což mě bohužel nepřešlo až do jeho konce, prostě jsem se v něm bál. A to nejsem žádný obr (cca 176 cm). Asi byl znát příliš veliký skok "z lodě do necek". Velmi mě potěšilo zcela bezproblémové startování motoru a to i za velmi nízkých teplot. Navíc oproti sieře výborně topí a spotřeba pod hranicí čtyř litrů je naprosto snová.

Tím ovšem alespoň pro mne výčet kladů tohoto vozítka končí. Pro delší jízdu je Ax-ko nepoužitelné, po ujetí cca. tříset kilometrů jsem myslel, že už z něj nevylezu. Víko zavazedelníku - plastové - celou dobu notovalo velmi nepěknými zvuky. Kufr nebyl nikdy přetěžován a bral jsem ohledy i na zámek, který ovšem stejně upadl. Krátce poté prasklo brzdové prasátko - nechal jsem vyměnit obě a cena včetně práce v servisu mě přišla na skoro 4.000.- Kč. Pak už to šlo velmi rychle...

Pumpa, hlava, přední brzdy komplet, ruční brzda, přetěsnit střešní okno, k tomu neustálá hádka s kontrolkami, jestli je nebo není něco v nepořádku. Mimochodem, elektrika v mém autě by vydala na knížku sama o sobě.

Tudíž levný naftový provoz díky neustálým poruchám finančně značně převyšoval provoz dvoulitrového, ale bezporuchového forda...

K dovršení všeho mi motor definitivně "podal tlapku" (vyběhla ojnice) a na další peripetie s opravami vážně nemám chuť. Nejsem žádný necita, nebo závodník, navíc toto byl můj třetí diesel, ale od citroena rozhodně defitivně poslední.

Z jiných recenzí tohoto modelu mohu asi jen usoudit, že jsem prostě narazil na "špatnej kousek". A tudíž všem spokojeným rád přeji mnoho dalších kilometrů.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën AX

Vložit komentář

zdravím, jezdím AXíkem 1,4D už 12 let a naprostá spokojenost. Zpočátku, když jsem jej koupil, měl jsem ty samé problémy s hlavou a únikem vody, mnohokrát jsem hlavu přetěsňoval, měříl zda není prasklá, brousil, nic nepomohlo. Pak jsem to vzdal a koupil celý motor z vrakoviště bez záruky(velmi jsem riskoval). Motor jsem namontoval, přidal čidlo teploty motoru a na palubní desku teploměr, kterým není AX vybaven, zato tolik důležitými hodinami ano! :-( Mohu tedy sledovat teplotu motoru a pokud by třeba selhalo čidlo spínání ventilátoru chlazení, doplnil jsem do kabiny vypínač, kterým mohu ventilátor sepnout i manuálně. Toto radím všem majitelům AXíků, neboť stačí jedno malé přehřátí motoru a hliníková hlava se kroutí do vrtule, tím nastávají velké a vlastně jediné problémy Citroenu AX 1,4D. Podotýkám, že s ním tahám velké náklady na přívěsu, tím zatěžuji motor skoro na 100% a bez problémů. Nevadne a maká spolehlivě s úžasnou spotřebou. Jinak můj rekord na dlouhé cestě bez zátěže při prům. rychlosti 75km/h byl. 3,27l/100km Dlohodobý prům. 3,7l Samozřejmě, je to malé, ošklivé, žádný komfort, bezpečnost 0, ale jako nenáročné a úsporné druhé auto do rodiny SUPER. A motor pokud se nepřehřeje, hlídá se kapalina a teplota, NEMÁ CHYBU Myslím, že má recenze je ,vzhledem k dvanácti letům používání , objektivní.

20.01.2011 | 13:59:27 | Jiří Váňa Reagovat

mizení vody

update po roce :-) Pokud by to ještě někdo řešil a sháněl jiný motor kvůli mizení vody, zkuste sehnat 1.5D. Tento motor má narozdíl od 1.4D litinový blok a s prohýbáním (borcením) nejsou problémy a tudíž voda nemizí a tesnění neodchází. Spotřeba je stejná jako jednačtýra a líp to jede. Ten můj má 300t a nevezme si kapku oleje a samozřejmě teda ani tý vody :-).

02.03.2012 | 13:40:48 | bachta  | 46.135.3.* Reagovat

Máte starý auta a chtěli byste, aby se chovaly jako nový. Vždyť je to pekáč z osumdesátejch let, i když se vyráběl do devadesátých.

23.11.2009 | 18:13:44 |  Reagovat

Tiež súhlas, tá voda ma už pekne štve, neviem ako si to predstavovali konštruktéri alebo lepšie modelári AXka. Chem sa opýtať, neriešil niekto problém s el. oknami na AX rv89 spolujazdcové nejde vobec, vodičo len dole, raz za hodinu ide aj hore. Skušal som vymeniť aj vypínače ale nepomohlo.

23.11.2009 | 15:50:34 |  Reagovat

Naprostá pravda

Naprostej souhlas. Pokud tohle auto jezdí, je celkem fajn, ale jak se začne jeb*t, je to v háji. Třikrát jsem měnil hlavu, tyhle auta na to trpí na můj vkus trochu moc. Neznám nikoho, kdo by měl AX 1.4D a neměl problém s mizením vody. Jinak spotřeba je fakt super a na to že je to 38kW i docela živá kára (teda po rovině, kopce mu moc nesedí).

20.07.2008 | 11:47:53 | bachta Reagovat

Si kokot, citroeny jsou dobrý káry !!!

02.02.2007 | 19:05:06 | Sladil Reagovat