Recenze Citroën AX 1,1
“Spolehlivost na prvním místě.”

Autor recenze: Citroen AX všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:1124 Stav km při koupi:100 000 km Stav km nyní:150 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 21. 4. 2007

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Fiat Tipo

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Auto mělo nefunkční vnitřní ventilátor již při koupi, nicméně po odstranění se tato závada již neopakovala.

Jinak kromě klasické údržby jako výměna náplní, filtrů, rozvodového řemenu, svíček, ihned po koupi, auto jiný servis nepotřebovalo.

Asi je to proto, že má tohle auto tak chudou výbavu, že se tam ani nemá co pokazit.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Citroen AX 1,1 (60 koní) je velice svižný vůz. Je to dáno i nízkou hmotností (cca 700 kg). Auto sice nemá posilovač řízení, ale přesto se řídí poměrně lehce, a díky jeho rozměrům ho považuji za perfektní nízko nákladové auto do města v této a cenové kategorii.

Pravdou ovšem je, že na dálnici nestačí a na okresních silnicích je díky velmi měkkému podvozku poměrně nestabilní(ale je to věc zvyku). Je jen jediná věc co bych mu vytknul, a tou je spotřeba paliva, ve městě se pohybuje okolo 8,5 l/100 km! A to je podle mého názoru naprosto nemyslitelná hodnota s přihlédnutím k motoru 1,1 l a váze 700 kg.

Mimo město se spotřeba pohybuje okolo 6-7 l/100 km. Nicméně další náklady spojené s provozem jsou minimální. Povinné ručení je nízké a ceny náhradních dílu, pneumatik, atd. jsou také velmi příznivé.

Celkově musím říct, že jsem s vozem a jeho spolehlivostí velmi spokojen.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën AX

Vložit komentář

spotreba

Manželka najazdila cez 100000 km na P 106, 1,1litr.motor, spotreba v meste cca do 6 l, mimo pod 5 l, teraz vrčí na 206 1,4 l, pod 8 l nevie ísť, to sú tie krátke jazdy, motor na sýtič. Nehovoriac o tom, že do mesta je 106 lepšia, o niečo zábavnejšia a hlavne ĽAHŠIA !!! Ja som osobne urobil mimo mesta cez 950 km na nádrž, cca 40 litrov, ak by bolo miesto na ľavé chodidlo, super auto. Felícia, ani Fabia nemá nárok v serpentínach... Žiadna hrdza, ani porucha, za 10 rokov vymenená baterka a ložiská zadnej nápravy. Inak nič. Posledný malý cenný Peugeot. Kto sa zviezol s 205 1,9 GTI, vie posúdiť ako sme ako šoféri upadli dole, do suterénu požiadaviek. Alebo nám vymyli mozgy a vadíme sa pre hlúposti, miesto toho, aby sme písali sťažnosti vedeniam automobiliek. Ozaj, prečo asi sa nikdy nepýtajú plebsu, čo naozaj potrebujeme? Ale nám nanútia haraburdy, násobne predražené ? Bohužiaľ, možností na kúpu starého dobrého auta /myslím také, ktoré máte rád, s chuťou ho riadite, cítite kolesá a dianie zadkom, je stále menej.../ P 106 bola jedna z posledných. Robených srdcom. A s motorom 1,1 nemá dodnes konkurenciu!!!

02.07.2008 | 13:04:23 | ľuboš Reagovat

spotřeba není problém auta

Ahoj. S tou spotřebou nemůžu souhlasit. Mám také AX 1,1i a ve smíšeném provozu (1/10 město, 9/10 mimoměsto) jsem schopen dosáhnout spotřeby do 5l/100km. Když jsem se hodně snažil, tak při čistě mimoměstských jízdách jsem dosáhl spotřeby těsně pod 4l/100km! Je to jenom o stylu jízdy. Nikdy se mi ale nepodařilo jezdit za více než 7,5l/100km (a to jsem jezdil většinu ve městě).

02.07.2008 | 09:42:52 | jets Reagovat

Dily jsou jednoznacne levny, i na ax jsou svicky do 50/kus a i do favorita muzu koupit svicky i za vic nez 200/kus. Nejlevnejsi filtr je do 150 a kdo kdy menil prevodovy olej...ale i ten se da kolem 100/l sehnat. Vse bezne maloobchodni ceny.

01.04.2008 | 14:20:01 |  Reagovat

No nevim jestli jsou ty nahradni dily tak levne mam ax chvili a takove svicky ktere na favorita stoji pul sta tak tady 200.- Nebo prevodovy olej 270 za litr, vzduchovy filtr 200,-............

24.02.2008 | 13:53:08 | hanz Reagovat

však jsem psal,že jsou vyjímky a samozřejmě záleží na údržbě.
citroen jezdí s motory od peugeota,sám jsem měl(i rodiče) a máme několik francouzů(R21 a BX:1,9D-1,7TD-1,4TGE-1,9TZi-1,9GTi) jsou nesmrtelný motory v těchto autech

24.04.2007 | 16:26:02 | Loser Reagovat

Sam mam Citroen AX a nemam pocit ze by motori od citrooenu s malim obsahom boli nejake nepodarene ( ci uz 1.0, alebo 1.1 ). Aj v meste sa da dosiahnut vyrazne nizsia spotreba, naozaj zavisi len od konkretneho cloveka. ( este aj Saxo 1.1 mi v meste zralo do 6.5-7L a to je tazsie auto ). Ved vlastne tento isti motor ( 1124 cm3,44 kW ) sa pouzival aj v Peugeote 106/206/306.

24.04.2007 | 16:04:27 |  Reagovat

spotřebě se nediv.motory s malým obsahem při provozu jsou točeny do svého maxima a i výše čili neplatí,že 1,1i bude mít 3l/100km.
dále motor 1,1 je nepovedený kus,jakožto skoro každý motor v AX,ale pokud bych měl vybrat nejlepší,tak určitě 1,4i(častější) a 1,4Gti,ale těch moc neni.samozřejmě jako u všeho jsou dobrý kusy a držáky.
chvíli jsem jezdil v 1,4i(stejný motor jako BX) a spotřeba byla kolem 5-6l a dal i 170km/h....

24.04.2007 | 15:45:16 | Loser Reagovat

nizkonakladove

Preco by nemohlo byt nizkonakladove ? Kvoli spotrebe ? Nielen spotreba sa pocita ... asi si este mal malo aut vo svojej penazenke ;o)

23.04.2007 | 15:29:12 | Mickey Reagovat

nizkonakladove?

Nizkonakladove auto do mesta nemoze mat spotrebu 8,5l. Potom to uz nie je nizkonakladove...

23.04.2007 | 12:09:23 | matusco Reagovat