Rok výroby:1993Typ motoru:1124Stav km při koupi:104 000 kmStav km nyní:116 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:6. 8. 2007
Jediná závada na voze je špatně fungující vnitřní veltilátor, který fouká jen na nejvyšší (3.) stupeň a občas přestane foukat úplně(ani jsem se zatím nepokoušel tuto závadu odstranit). Jinak je vozidlo zatím v pořádku. Samozřejmě jsem postupně musel opravit některé věci, které předchozí majitel zanedbal.
Bylo to např. špatná geometrie přední nápravy, čepy ramen na přední nápravě, náhon k tachometru, zadní tlumiče, brzdové kotouče a destičky vpředu a lanovody ruční brzdy.
A dále jen samozřejmosti spojené s koupí vozu: rozvodový řemen, svíčky, filtry a olej. Po motorové stránce je vozidlo 100 procentní.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Citroen AX používám převážně v městském provozu, kde především vyniknou jeho výhody - malé rozměry, nízká spotřeba, dobrá ovladatelnost.
Další výhodou jsou velmi nízké ceny náhradních dílů téměř srovnatelné s vozy Škoda. Mimo město jede auto také poměrně dobře na svou kategorii, podvozek je sice "francouzsky" měkký, ale auto dobře vede stopu a ovládání je pro řidiče také poměrně čitelné.
Motor 1,1 (44kW/60 k) je v tomto voze velice živý, je to dané především velice nízkou hmotností (650 kg). Interiér je zpracován na své stáří a kategorii vozu celkem dobře a ergonomicky, jen sedadla by mohly člověka trochu více držet v zatáčkách. Spotřeba paliva na 100 km se pohybuje město/mimo město - 8l/6,5. Určitě by se dalo jezdit s tímto autem s nižší spotřebou, ale já na spotřebu nejezdím.
Citroena nešetřím a tak mě udivuje, že stále ještě drží pohromadě. Je to zkrátka držák co člověka nezradí.
no levné díly třeba takové uhlíky do alternátoru mně přišli nové na 850kč do citroena bx kde je ten samý typ motoru i altik 620kč nerozumim tady tomu kdo ty ceny vymyšli... pozor na vyměnu prasátek zadnich brzd některé mají zátěžák a stoji kolem 600 a některé zátěžák nemají a stojí kolem250kč dál je problém se svislými čepy měl sem oběm oběm 1.0 a měnil sem čepy po necelych 5000km chyba je asi u vyrobce já jezdim slušně a po rozumnych cestách nevim proč ale přestali mi jit hodiny a strašně rychle to rezlo asi vyjelo z linyky na pátečni odpoledni směně nebo nevim co je za duvod v techničáku byl rok vyroby 1996
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën AX
levné díly
no levné díly třeba takové uhlíky do alternátoru mně přišli nové na 850kč do citroena bx kde je ten samý typ motoru i altik 620kč nerozumim tady tomu kdo ty ceny vymyšli... pozor na vyměnu prasátek zadnich brzd některé mají zátěžák a stoji kolem 600 a některé zátěžák nemají a stojí kolem250kč dál je problém se svislými čepy měl sem oběm oběm 1.0 a měnil sem čepy po necelych 5000km chyba je asi u vyrobce já jezdim slušně a po rozumnych cestách nevim proč ale přestali mi jit hodiny a strašně rychle to rezlo asi vyjelo z linyky na pátečni odpoledni směně nebo nevim co je za duvod v techničáku byl rok vyroby 1996
14.04.2009 | 09:14:49 | Pat Reagovat