Rok výroby:1993Typ motoru:1124Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:141 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?9 měsícůPrůměrná spotřeba:3.5 l/100 kmVloženo:11. 11. 2007
AX mam teprv krátce (asi 3/4 roku) a už se několik závad vyskytlo. Už při koupy nefungoval rychloměr (vadný 2. díl náhonu).
Asi po 1/4 roce jsem měnil zadní díl výfuku.
Časté poruchy elektroinstalace (vždy špatný kontakt v konektorech, nebo v ukostření či v pojistkách).
Zatim nejzávažnější poruchou byl vadný snímač ve vstřikovací jednotce. Po odstranění vady v servisu s diagnostikou už po motorické stránce super.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Citroen AX jsem zakoupil jako druhé auto do rodiny (dojíždění do práce, nákupy atd.). Mam pětidveřové provedení. Docela mě překvapil vnitřní prostor tohoto autíčka, který je srovnatelný např. s "našim Favoritem". Muj AX má i velice malou spotřebu paliva, jen 3.5- 4 ltr. /100 km (jezdim spíše defenzivně). Motor je i při malé spotřebě velice "živý" a pružný. Často jsem terčem posměchu, ale jen do chvíle než s přehledem napráskám novějším autům typu Š. Felicia 1.3 či Š. Fabia 1.4. Vybavení mého AX odpovídá r. 1993 - žádná sláva, ale ovládací prvky jsou přehledné a jednoduché. Jedinym negativnim faktorem jsou ceny originál ND zn. Valeo, kterými Citroen osazen. Jinak jsem s tímto autíčkem velice spokojen. Karoserie Citroenu mi přijde mnohem bitelnější než u aut stejné kategorie např. z Asie. Velkou výhodou tohoto auta jsou malé rozměry a ovladatelnmost (ve městě).
Ahoj,též musim reagovat na větu "Karoserie Citroenu mi přijde mnohem bitelnější než u aut stejné kategorie např. z Asie".Vlastnim ho 8 let,bez závad,a dvakrát jsem s nim boural,předek nejdřív leva str(opraveno),a dnes pravá str.(opravu teprve zvažuji),musim přiznat,že při 20 km rychlosti to byla "pecka"auto přede mnou jen promáčklej náraznik a já-to raději teď ani popisovat nebudu,předek je jen velkej plast.nárazník,a zbodovany a sešroubovaný plechový díly...ale jinak bezva uspornej stroj...
Zdar zítra budu kupuvat Cit.Ax,měl jsem ho teď pár dní na zkoušku a jsem velice příjemně překvapen.Je to 1.1čka z 90tého a žádná koroze má pěkný lak a dobré motorové vlastnosti.Pár mušek má jako popraskané palivové hadičky a špatný kontakt ve světílku na stropě.To se vychytá.Před tím(cca rok) jsem měl š.Favorit 135L z r.v.89. za 15tis a tohle je o dost levnější a o 100% komfortnější.Nedá se to srovnávat (Francie vs. Československo)Určitě to není auto pro smích ale pro užitek a ušetří.Hanz
Ahoj,reaguji na větu "Karoserie Citroenu mi přijde mnohem bitelnější než u aut stejné kategorie např. z Asie". Musím Tě upozornit že Citroen AX patří v bezpečnosti na jedno z nejhorších míst, německé testy toto auto vybírají často pro výstrahu (jako u nás Škoda 105 a 120). Vlastnil jsem toto auto 12 let a mohu potvrdit že tloušťka plechu se rovná téměř papíru. Havarovat s ním nedoporučuji, ale rychle se ho zbav, pokud je Ti život milý.
Měl jsem dvě AXka. 1.1 z roku 92 a 1.4 GT rok 90. Problémy s kontakty v el. síti mohu jen potvrdit - v GT se takový problém jedinkrát nevyskytl, ale u 1.1 to byl nekonečný příběh. Jinak se, alespoň v mém případě, žádná závažná závada nevyskytla a spolehlivě mě vozily dohromady min 100 tis. kilometrů (GT mělo při prodeji nakrouceno 285 tis.) Akorát s prostorem ve fáčku bych to nesrovnával - tam, řekl bych, je o dost víc místa (hlavně na šířku). Určitě má své nevýhody, ale jak bylo uvedeno, za ty prachy...
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën AX
upozornění
Ahoj,též musim reagovat na větu "Karoserie Citroenu mi přijde mnohem bitelnější než u aut stejné kategorie např. z Asie".Vlastnim ho 8 let,bez závad,a dvakrát jsem s nim boural,předek nejdřív leva str(opraveno),a dnes pravá str.(opravu teprve zvažuji),musim přiznat,že při 20 km rychlosti to byla "pecka"auto přede mnou jen promáčklej náraznik a já-to raději teď ani popisovat nebudu,předek je jen velkej plast.nárazník,a zbodovany a sešroubovaný plechový díly...ale jinak bezva uspornej stroj...
25.04.2008 | 20:39:31 | Vladimír Reagovat
Kupuji ax
Zdar zítra budu kupuvat Cit.Ax,měl jsem ho teď pár dní na zkoušku a jsem velice příjemně překvapen.Je to 1.1čka z 90tého a žádná koroze má pěkný lak a dobré motorové vlastnosti.Pár mušek má jako popraskané palivové hadičky a špatný kontakt ve světílku na stropě.To se vychytá.Před tím(cca rok) jsem měl š.Favorit 135L z r.v.89. za 15tis a tohle je o dost levnější a o 100% komfortnější.Nedá se to srovnávat (Francie vs. Československo)Určitě to není auto pro smích ale pro užitek a ušetří.Hanz
05.03.2008 | 08:36:16 | Ciczech Reagovat
Upozornění
Ahoj,reaguji na větu "Karoserie Citroenu mi přijde mnohem bitelnější než u aut stejné kategorie např. z Asie". Musím Tě upozornit že Citroen AX patří v bezpečnosti na jedno z nejhorších míst, německé testy toto auto vybírají často pro výstrahu (jako u nás Škoda 105 a 120). Vlastnil jsem toto auto 12 let a mohu potvrdit že tloušťka plechu se rovná téměř papíru. Havarovat s ním nedoporučuji, ale rychle se ho zbav, pokud je Ti život milý.
25.12.2007 | 17:40:12 | Pepa Reagovat
S Favoritem jsem AXo porovnával, protože otec má Fáčko a s tou šířkou ti musim dát zapravdu , proti Ticu je AXo ještě bourák.
14.11.2007 | 11:08:34 | Stanley Reagovat
Měl jsem dvě AXka. 1.1 z roku 92 a 1.4 GT rok 90. Problémy s kontakty v el. síti mohu jen potvrdit - v GT se takový problém jedinkrát nevyskytl, ale u 1.1 to byl nekonečný příběh. Jinak se, alespoň v mém případě, žádná závažná závada nevyskytla a spolehlivě mě vozily dohromady min 100 tis. kilometrů (GT mělo při prodeji nakrouceno 285 tis.)
Akorát s prostorem ve fáčku bych to nesrovnával - tam, řekl bych, je o dost víc místa (hlavně na šířku).
Určitě má své nevýhody, ale jak bylo uvedeno, za ty prachy...
12.11.2007 | 20:49:47 | Sanu Reagovat