Rok výroby:1996Typ motoru:1.4DStav km při koupi:108 000 kmStav km nyní:180 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 letPrůměrná spotřeba:4 l/100 kmVloženo:30. 1. 2010
Neišiel vetrák na kúrení,bola prerazená dióda.Zadná náprava bola vybitá, do ložiska sa dostala voda. Teraz sú tam maznice, 2 krát do roka natlačím maznicou vazelínu. Žiarovky v prístrojovej doske boli vypálené, výmena.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po favoritke som kúpil v bazáre nechcene citroen AX dízel. Oproti favoritu je to menšie auto a pomalšie, ale tá spotreba sa nedá porovnávať. Na mišelinach som mal spotrebu okolo 3.5 litra.Plná nádrž to je 30 litrov,mi stačí na dojdenie do Zadara tj. 800 km a ešte nemusím tankovať. Samozrejme dvaja ale zadné sedadla a kufor sú nabalené po strechu.Niečo o bezpečnosti. V roku 2003 v Chorvátsku zozadu do nás narazil, keď sme stáli, opel vektra s vozíkom a pritlačil nás do folswagena kombi. Naže AX bolo zlomené napoli, strecha a podbeh boli prehnuté ale auto bolo pojazdné išli sme ešte 600 km na ňom domov. Opel bol nepojazdný, vytiekla mu voda,nemec tiež nepojazdný, bolo tam viac aut čo buchli do seba, asi 6, mi sme odchadzali domov a ostatný čakali na odťahovku. Po vytrhnutí kapoty,bola zaseknutá, som pozrel či mám vodu v chladiči, ostatným vytiekla,keď sme sa pohli pustil som volant či ma neťahá do boku a 80-kou sme rušali domov. Na aute bola totálna škoda , ale doviezlo nás domov. Kto toto toto bude čítať nech pouvažuje, čím jednoduchšie auto tím spoľahlivejšie. Do chorvatska jazím od 1981 asi 20 krát, táto nehoda bola prvá a dúfa aj posledná.
Hihi, podle záruky na kastli nepoznáš, jestli má oboustranný nebo žádný pozink. Pousmál jsem se právě proto, že tebou uvedený Chevrolet nemá pozink vůbec. Ne ten americký, to nevím, ale ty napodobeniny od bývalého Daewoo nejsou pozionkované vůbec, některé hyundae měly pozinkované pouze prahy a torpéda...fiat to taky nějak řeší, ale ne oboustranně. Totéž někteří další výrobci, kterým auta vesele hnijí. Délka záruky je závislá spíš na odvaze a drzosti výrobce, nikoli na kvalitě pozinku. Jinak, to srovnání AX s ostatními - jde o auto z 80tých let, kdy ještě u fiatu, VW, Fordu, Opelu, atd atd o nějakém pozinku ani neslyšeli.
No ono čo sa týka dizajnu, tak som mu tiež nemôhol prísť na chuť, pravda je taká, že keď sme ho kupovali, tak sme išli vlastne pre Renaulta a prišli s Citrónom. Ale neľutujem.
se nediv, že se ho rez vůbec nechytá. PSA byli totiž první, kdo prováděl OBOUSTRANNÝ pozink u všech aut, i u těch nejmenších. A dělají to dodnes. Spousta automobilek uvádí, že mají pozink, ale už neřeknou, že jen jednostranný. Proto tolik i novějších aut než je toto rezaví. Jinak AX mi byl sympatický, ale popravdě, je to "ošklivé kačátko", snad nejošklivější z citroenů :-)))
ohledně bezpečnosti občas dávávali na němcích crashtesty nových aut s Citroenem AX pro výstrahu.Nové auto většinou proniklo až k zadním sedadlům, figuriny vůbec do AX nedávali, bylo to zbytečné.
Pridávam sa k názoru, naozaj veľmi dobrá recenzia na veľmi dobré autíčko. Ja tiež doma stále živím, staručičký Citroen AX 1,4 TRD. Je to malý nezmar, spotreba okolo 4l/100km. Proste vynikajúce. Bezpečnosť síce 0 bodov, ale na tie trasy, po ktorých chodí, úplne postačujúce a čo sa údržby týka. Náhradné diely sú v cenách asi ako na Škodu Favorit, takže v pohode. Je to r.v. 1989 a neviem pochopiť jednu vec. Hrdza sa ho vôbec nechytá. Na celom aute sa zatiaľ vyvarila len časť dna kufra. A aj to len kvôli zadnému bezrámovému systému piatych dverí. Máme doma aj novší Seat Ibiza, ale niečo na tom pravdy je, že tieto staršie autá prirastú k srdcu oveľa viac. Sem tam si na človeka niečo vymyslí, ale až na jeden krát, kedy odišlo naftové čerpadlo, došlo auto vždy do cieľa. Zohnal som druhé za 60€ a autíčko behá ďalej. Naposledy mi vypadlo za jazdy tiahlo čapu, ktoré radí 1 a 2 stupeň v prevodovke, tak som musel posledných cca 60km domov ísť len na 3,4,5 rýchlosť. Ale ani rozbeh na trojku, nerobí autu väčšie problémy. Len spojke sa to asi dva krát nepáčilo :-))). Nápravu som už tiež menil, bola seknutá v ložiskách, je to jej neduh. Ale zase oproti obyčajnej náprave akú má fávo alebo felda, je radosť prechádzať cez nerovnosti. A všetko sa dá jednoducho opraviť doma. To je jeho veľké plus.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën AX
Marne
Hihi, podle záruky na kastli nepoznáš, jestli má oboustranný nebo žádný pozink. Pousmál jsem se právě proto, že tebou uvedený Chevrolet nemá pozink vůbec. Ne ten americký, to nevím, ale ty napodobeniny od bývalého Daewoo nejsou pozionkované vůbec, některé hyundae měly pozinkované pouze prahy a torpéda...fiat to taky nějak řeší, ale ne oboustranně. Totéž někteří další výrobci, kterým auta vesele hnijí. Délka záruky je závislá spíš na odvaze a drzosti výrobce, nikoli na kvalitě pozinku. Jinak, to srovnání AX s ostatními - jde o auto z 80tých let, kdy ještě u fiatu, VW, Fordu, Opelu, atd atd o nějakém pozinku ani neslyšeli.
07.02.2010 | 09:55:48 | Reagovat
No ono čo sa týka dizajnu, tak som mu tiež nemôhol prísť na chuť, pravda je taká, že keď sme ho kupovali, tak sme išli vlastne pre Renaulta a prišli s Citrónom. Ale neľutujem.
07.02.2010 | 07:37:12 | Svoro Reagovat
Oboustranný pozink má dnes většina aut, proto taky dávaj záruku na kastli 12 let. Záruka 6 nebo 8 let už není příliš častá (Dacia, Fiat, Chevrolet..)
06.02.2010 | 18:10:47 | marne Reagovat
Svoro
se nediv, že se ho rez vůbec nechytá. PSA byli totiž první, kdo prováděl OBOUSTRANNÝ pozink u všech aut, i u těch nejmenších. A dělají to dodnes. Spousta automobilek uvádí, že mají pozink, ale už neřeknou, že jen jednostranný. Proto tolik i novějších aut než je toto rezaví. Jinak AX mi byl sympatický, ale popravdě, je to "ošklivé kačátko", snad nejošklivější z citroenů :-)))
06.02.2010 | 16:04:14 | Reagovat
ohledně bezpečnosti občas dávávali na němcích crashtesty
nových aut s Citroenem AX pro výstrahu.Nové auto většinou proniklo až k zadním sedadlům, figuriny vůbec do AX
nedávali, bylo to zbytečné.
04.02.2010 | 18:48:45 | Reagovat
Pridávam sa k názoru, naozaj veľmi dobrá recenzia na veľmi dobré autíčko. Ja tiež doma stále živím, staručičký Citroen AX 1,4 TRD. Je to malý nezmar, spotreba okolo 4l/100km. Proste vynikajúce. Bezpečnosť síce 0 bodov, ale na tie trasy, po ktorých chodí, úplne postačujúce a čo sa údržby týka. Náhradné diely sú v cenách asi ako na Škodu Favorit, takže v pohode. Je to r.v. 1989 a neviem pochopiť jednu vec. Hrdza sa ho vôbec nechytá. Na celom aute sa zatiaľ vyvarila len časť dna kufra. A aj to len kvôli zadnému bezrámovému systému piatych dverí. Máme doma aj novší Seat Ibiza, ale niečo na tom pravdy je, že tieto staršie autá prirastú k srdcu oveľa viac. Sem tam si na človeka niečo vymyslí, ale až na jeden krát, kedy odišlo naftové čerpadlo, došlo auto vždy do cieľa. Zohnal som druhé za 60€ a autíčko behá ďalej. Naposledy mi vypadlo za jazdy tiahlo čapu, ktoré radí 1 a 2 stupeň v prevodovke, tak som musel posledných cca 60km domov ísť len na 3,4,5 rýchlosť. Ale ani rozbeh na trojku, nerobí autu väčšie problémy. Len spojke sa to asi dva krát nepáčilo :-))). Nápravu som už tiež menil, bola seknutá v ložiskách, je to jej neduh. Ale zase oproti obyčajnej náprave akú má fávo alebo felda, je radosť prechádzať cez nerovnosti. A všetko sa dá jednoducho opraviť doma. To je jeho veľké plus.
03.02.2010 | 11:09:12 | Svoro Reagovat