Rok výroby:2006Typ motoru:Benzín 1,0Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:36 800 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:5,2 l/100 kmVloženo:21. 1. 2009
Před nákupem nového vozu jsme měli asi takovou představu: Cena do 230 000, prostor pro 4 osoby, úsporný , ale ne slabý motor, auto bude používáno cca ze 60% pro jízdy po městě, ze 40% na výlety ve čtyřech osobách po naší milé vlasti. Vzhledem k cenové hranici v té době přicházely do úvahy: Dacia Logan, Kia Picanto, Hyundai Atos, Renault Thálie, Chevrolet Spark a Citroen C1. Logan byl pro naši potřebu zbytečně velký, nemá pozinkovanou karoserii a nepatří k nejúspornějším. Picanto, Atos a Spark vypadly po shlédnutí crash testů a po zkušebních jízdách. Zůstala Thálie a C1. Volba byla jasná (na Thálii jsem četl spoustu recenzí, které pro ni nevyznívaly dobře a i několik známých mě od ní odradilo. ) V autosalonu Citroen jsem provedl zkušební jízdu s C1 a to rozhodlo.
Prostor pro cestující je dostatečný. Zavatadelník je malý, špatně přístupný, zejména dík desce za oknem. Ale předpokládali jsme, že pro naše účely bude stačit. Podvozek je naladěn tvrdě, což mi ze začátku vadilo zejména na kočičích hlavách, ale je to o zvyku. Vozidlu zaručuje dobré jízdní vlastnosti a stabilitu jak v zatáčkách, tak ve vyšších rychlostech. Motor je na svůj obsah nečekaně pružný, dobře táhne v širokém rozsahu otáček. Převodové stupně jsou relativně dlouhé, proto i jízda vyšší rychlostí je ekonomická. Spotřeba u mého vozu se pohybuje mezi 4,8 - 5,2 l /100 km. Není problém pohybovat se po dálnici rychlostmi okolo 150-170 km/h (tachometrových) se spotřebou do 6,2 l /100 km.
Shrnutí: Auto mohu doporučit jednotlivcům, nebo rodině s max. dvěma dětma. Tři a více dětí a pes je problém :-)
Dnes v pořadu Cobayes měli C1 na válcích. Výkon udávaný výrobcem 68 k, na válcích naměřeno 71,5 k. Rychlost na válcích 190 km - bez reálného odporu vzduchu. Takže jen pro zajímavost, pro ty, co si myslí, že 160 je nedosažitelná, nebo že je při ní "přetáčen" motor.
Jo, já jich vyměnil na všech svých předchozích autech asi stovku :-) Nejlíp se to měnilo u Wartburgu a Trabantu. U C1 jsem to nikdy nedělal, páč to 1 x za 60 000 km udělal nezávislej servis. Svíčky originál Denso, cena práce zanedbatelná. Přece si nebudu špinit ruce, a potom shánět Solvínu a Indulónu, no nemám pravdu?
Vodní pumpa u kolíněte není hnána vnějším řemenem pohonu příslušenství, pokud se pamatuji. Na řemenu je jen alternátor, asi nějaká kladka, klimu nemám. Pokud je pumpa hnaná vnějším řemenem, načaté ložisko je slyšet, výrazně. Tady u kolíněte nevím. Asi jezdit a neřešit.
U běžného auta s rozvodovým řemenem se běžně mění s rozvodovým řemenem taky vodní pumpa. Protože se u tohohle prcka řemen nemění, zajímalo by mě, jestli by se po určitých km neměla vyměnit aspoň ta samotná vodní pumpa. Mám něco přes 130 000 a zatím vše OK, ale říkám si, aby mě to někde nezaskočilo o dovolené. V servisu tvrdili, že pokud neteče, nebo není hlučná (přidřené ložisko), není třeba měnit. Měnil jste ji někdo U C1, Ayga, nebo 107 ?
Sice by mě zajímalo proč se nemění...ale jinak vodní pumpa ti vydrží do tý doby dokud nezačne prosakovat a podobně.Kolikrát vydrží i 200-300 tisíc kilometrů.
Svezl jsem se s Citigo, špatné to určitě není, však sesterský VW získal prestižní titul. Je lépe odhlučněn, než kolíně, pružení je komfortní (narozdíl od kolíněte), verze 60k jede dobře, asi srovnatelně s kolínětem, i když s jinou charakteristikou a převody. Jízdní vlastnosti v tomto srovnání jsou trošku horší (nebo to dělá odezva posilovače, nevím). Na rozdíl od kolíněte to má i kufr. V pětidvéřové verzi by to mohlo být dobré. Trochu problém je cena, ale tu konkurence asi časem srazí. Dalším, větším problémem, je značka Škoda. Nicméně, pokud by s Citigo byly dobré zkušenosti majitelů, dalo by se uvažovat. Motor má prý rozvod řemenem.
Jen ten malý podvůdek... citigo už podle svých parametrů nepatří mezi mini. A ve škodovce to vědí, a přesto ho cpou mezi mini. To se potom vítězí s velikostí kufru (nějaká úchylka škodovky - mít největší kufr za každou cenu - ať za cenu nepohodlí posádky, nebo za cenu překročení velikosti segmentu). Co mohli opsat od kolíňat, to opsali (paradoxně i to, čemu se původně posmívali: vyklápěcí okna, pevné opěrky hlavy, plechy na dveřích, tříválcový motor, atd atd, jen proti konkurenci zapomněli dát tapecírunk do kufru. Ale proč, tam není vidět, že?)Osobně jsem s ním už taky jel, byl jsem zvědavý na ten motor. Popravdě, jel jsem i s Kia picanto, chevroletem spark, a ani jedno z nich nějak tomu toyoťáckému motoru nestačí. Obsah i počet válců stejný, i papírové údaje o výkonu, ale nějak to není ono. Chybí tam ta pružnost, a hlavně, musí se tomu víc šlapat na krk, aby to jelo stejně jako kolíně. Podle prodejců ani ta spotřeba není taková, jak by člověk čekal. Nejsem zaujatý, je to jen můj názor a nikomu ho nevnucuji.
Rozvodový řemen začal koncern opět používat (proti běhu času ho dokonce nazvali spolehlivějším) proto, že měli průsery s řetězovými rozvody. Nějak je nezvládli (nevím už, jestli materiálově) a byly s nimi problémy. Než by to vyřešili, vrátili se k řemenům a světe div se, ještě je nazývají "spolehlivějšími než řetěz".
Jako nejspolehlivější mini v provozu na silnici (ne jen na STK kam se závadou nikdo nejede) byla vyhodnocena Toyota Aygo - tudíž potažmo kolíňata. Potěšující zpráva. Osobně mám na kolíněti 100 000 bez jediné závady, tak uvidíme, jak bude vypadat další stovka...
Takový zgarb malý a škaredý... Nevím, jaký jiný může být objektivní důvod ke koupi tohoto šidítka, než jako módní doplněk ke kabelce nějaké rozmazlené fiflenky...
I když takové slečny už dnes jezdí spíš audi Q7 apod., takže fakt nevím kdo tento hnus koupí...
naštěstí dnes má každý možnost volby. Že pro tebe není ten pravý, neznamená, že naopak jinému neprokáže službu. A jestli jsi malinko nezaspal dobu, protože s těmito "zgarby" se roztrh pytel. Už i škoda se bije v prsa, jakýže to vyvinula klenot. Jenže bohužel až 7 let po C1 ! Je to holt evropský trend, ale ty si klidně kup co ti vyhovuje. Třeba jako doplněk k holínkám :-)
normalne bez do neorigo,ty orig ti muzou "mizet" i nadale.Auto ponechany na parkovisti vzdycky bude trpet na ukor bezohlednych lidi co ti ho budou omlacovat a ukradnou vse co neni na pevno pripojeny.Mne zmizely i cepicky ventylku.....
Nějakej čórkař mi ukrad poklici. Nová u Citroenu 450,- nebo objednaná přes peugeot 700. Tak nevím, jestli by za ty prachy nebylo lepší si koupit celou čtyřku neznačkových. Ach jo, co ty lidi všechno neukradnou.
Je možné, že dnes jsou ceny skoro stejné, ale fakt mám z pežoťáckého servisu špatné zkušenosti. Hlavně z jejich přístupu. Ale taky je to o lidech, na jaké narazíš. Byl jsem i v jednom Citroen servisu, kde neměli skladem ani hlavní žárovku, prý je na objednání. Od takových rychle pryč.
No, zas tak vyčerpávajícně jsem to nenapsal. Ještě je tu Ford Ka, ten je jen třídvéřový, a to nechceš. Pak má Hyundai nový i10, to je 1,1l, jinak nevím nic . Pětidveřový P107 za 149900,- byl na leasing v Praze, ale akcička už není. Pak jsem zahlédl ojetý, naj. 76000 km, za 100000,- Kč, ale je pryč. Prošel bych www stránky dealerů Peugeot, mají tam i ojeté vozy. Stránky Citroen jsou v tomhle poněkud nepřehlednější. Servis - jestli cena, co tu psal Standa, byla s 20% slevou, tak základní cena je vyšší, než u Peugeota. Tak dobře vyber.
Jsi vážně super! Budu si držet pěsti, aby ještě byl volný... anebo v tom nebyl nějáký háček. Až budu vědět více, kontaktuji Tě přes meil. Bude lepší, když se v tom projede někdo, kdo už to auto zná a ví, jak to má vypadat, když všechno klape :) Zatím se měj a budu se těšit.
Nevidím v tom žádný problém. Dej mi vědět, když to bude aktuální. Mrknu na něj, poslechnu motor, atd. a domluvíme se. Když tak mi napiš na e-mail, můžeme si eventuelně dát tel. čísla, aby to šlo rychleji. Sachrovi@seznam.cz
Oslovila jsem oba, tak doufám, že dají vědět... Jsi z Teplic? :-)) To je paráda! Kdyby byl ještě volný a klaplo to, byla bych vděčná, kdyby ses na něj koukl předem. Já jsem z Moravskoslez. kraje, takže pokud pojedu, už více méně na jisto..
Kdyby ses rozhodla že ho vezmeš, zkontroluj si servisní knížku. Měl by tam být záznam o záruční prohlídce v prvních 1500-2500 km a 2 záznamy o údržbě. Vše nejlépe u Citroen servisu - to jen kvůli záruce.
Obě C1 na odkazech jsou super. osobně bych neváhal ani u jednoho. U toho prvního je posilovač určitě, u druhého není psaný, ale vzhledem k výbavě by mohl být. Asi bych je kontaktoval oba, než budou pryč. Vždycky se dá jeden odříct... A cena je vážně super. Já ho kupoval za 229 000 bez centrálu. Gratuluju a přeju hodně štěstí. Toho Teplického bych mohl omrknout, jsem z Teplic :-))
Záruka na karoserii (i celková záruka) trvá i při přepisu, ale za podmínek, že majitel vozu chodí min. 1x za 4 roky na záruční prohlídku karoserie a 1x ročně na servisní prohlídky. Stačí chodit do autorizovaného servisu Citroen a oni Ti to ohlídají. Musí každé 4 roky podchytit případné vady na laku (hlavně na podvozku) a opravit je. Pak záruka trvá těch 12 let. Je to jednoduché, na první kontrolu karoserie půjdeš při první kontrole emisí (ta je taky po 4 letech) a potom po každých druhých emisích. A k té výbavě: Zajímej se, jestli to má posilovač řízení. U těch nejlevnějších verzí (třídveřák) to nemusí být součástí vozu automaticky. Jestli ho nemá, zkus ho pořádně projet, jak se s tím bude řídit. Aby to nebylo pro Tebe fyzicky náročné. I když auto je lehké, no uvidíš. Mrknu na ty Tvé odkazy. Zatím čau S.
Teda, úplně koukám na Vaši reakci. Všem mockrát dík za každý názor, úplně jste překvapili - po tom všem :) V první řadě bych měla rozvést tu svou "nezkušenost". Řidičák mám přes dva roky. Začínala jsem jezdit ve Fiatu Brava 1.4, 12 V, r.v. 96. Auto jsme měli jako fungl nové, teď se začíná sypat :( Do práce nedojíždím, vyrážím pouze na nákupy a do školy - studuju VŠ. Loni na podzim jsem utržila ťukanec, i když ne vlastní vinou, nechalo to následky a trvalo dlouho, než jsem jezdit znovu začala. Je pravda, že od té doby jezdím jen z vesnice do vesnice a max. do 30 km.. Asi směšné a pro chlapy nepochopitelné.. POTŘEBUJI MOTIVACI, kterou C1 rozhodně bude. Do školy jezdím busem (100 km). Taky už přestávám Fiatu důvěřovat - nemít spoleh na auto si navíc při mé "nechuti k řízení" nemůžu dovolit. Takže návrh na Felicii, s úctou, ale striktně zamítám! Italle - Myšlenka typu "raději rozflákat staré, než nové" mne taky napadá, ale takto jsem si zakázala přemýšlet. Ono, co se má stát, stane se... Na nové autí zatím nemám, myslím, že takto "zajeté" je ideální řešení? Ne?? Navíc těch 150 tis. Kč je pouze třídveřák a při financování leasingem - to se mi protiví. Yaris, jak zmiňujete je fajn, ale zbytečně veliký a působí na mne takovým "neohrabaným" dojmem. Dávám za pravdu Majorovi - C1 je prostě mazlíček. Okouzlil mne designem, ale technické parametry mi jako ženě unikají. Taky připomínka Standy nebyla od věci - je problém C1 sehnat. Trápila jsem se u netu a výsledek? Pouze dvě auta v ceně okolo 120000 :( Kontaktovala jsem prodejce o bližší info, tak uvidíme. Co se týče výbavy těch vozů, koukni na ně: http://otomoto.cz/citroen-c1-0-9-C5887767.html a druhé najdeš na http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6917561. Ale..., ještě... na co bych se měla při koupi toho autíka zaměřit? Jsou nějáké podstatné otázky, které bych neměla vynechat?? Díky Stando, za info o cenách. Jsou v klidu, bála jsem se větší hrůzy :) Itallovy dík za seznam aut - poctivě jsem je všechny omrkla, ale... Držím se své volby :) Vážně je záruka na kastlu 12 let? Šílené! Platí to i v případě přepisu majitele? Tak dííky :-D PS: bouchat do kolen se nebudu, jsem malutká - 155 cm.
No jestli čekáš na nějaké ty závadky, tak se tvé recenze jen tak nedočkáme :-)) Ale třeba se najde něco, co tě na 107 dožere... Já bych konstruktéry zabil za tu desku za oknem. Nejraději bych ji nahradil nějakou rolovací plochou, ale není ji k čemu přidělat, aby zase víc nepřekážela jako ta nepovedená deska. Nebo nechat zatmavit boční a zadní okna, aby nebylo vidět do kufru a desku zahodit.
Dnes jsem najel 2000 km a mám to 2 měsíce, to je na recenzi brzy. První dojmy jsem tu někde psal v diskusi o P107. Musím počkat na nějaké ty závadky, aby bylo co kritizovat, jinak mě to nebaví, haha. Tak po roce bych to napsal.
Je to možná varianta, Yaris má určitě lepší kufr i přístup do něj. Je o něco větší a s tou bezpečností - možná taky pravda. Ale: Ne každý se chce ocitnout v síti dluhů a splátek (zvlášť v dnešní nejisté době). Yaris taky má vyšší spotřebu. (Je těžší a má kratší převody) Navíc auto koupené v hotovosti je její a může si s ním dělat co chce. Svou roli jistě u ženy hraje i vzhled vozu, a ten je u C1 prostě "mazlíček".
Jak to tak čtu, tak po dlouhé době je tu i něco pěkného ke čtení, bez urážek atd.. Což je určitě pěkné a mohlo by to i nadále zůstat. Co se týče mladé holčiny, která uvažuje pořídit si jedno mírně jeté trojlístkové autíčko cca o sto tisících korun, bych jí doporučil : tedy pokud má těch sto tisíc v hotovosti ať je vloží na protiúčet a koupí si nové. Kalkulaci jí udělá každý prodejce hned na počkání a nic jí to nebude stát a během pár minut bude vědět na kolik měsíců a kolik bude platit včetně všech pojistek. Myslím že tato volba by byla pro ní tou nejlepší, bude mít nové auto se zárukou, sic na lízačku v cenové relaci 3000 - 4000,- korun měsíčně. Vše záleží na ní co si vybere za výbavu kolik dá jako první vklad a samozřejmě kolik si vydělá aby to měla z čeho utáhnout a ještě jí zbylo na zábavu a benzín. Měl sem tu čest se loni podívat do Kolína jak se tyto autíčka vyrábí, musím uznat, že podívaná je to pěkná, vše čisté vše má svůj řád, prostě jako v mraveništi. Pokud by chtěla trošku větší autíčko nyní má v akci za 5500,- kč měsíčně na 72 měsíců a vkladem tuším taky 5500,-kč k mání toyotu yaris, což si myslím je taky supr pěkné a kvalitní fáro na ježdění kolem komína. Určitě bude i bezpečnější ( člověk nikdy neví že? ). Tímto se loučím a všem ať vám ty autíčka jezdí bez nehod a poruch.
Hoši, to si děláte prdel? Doporučujete jí FAVORIT2, v dnešní době překonaný předpotopní vrak, se kterým jste jednou nohou v hrobě. Možná dřív se kupovali na rozježdění nějaké vraky, ale dnes? Aby sypala do nějaké staré kurvy a při trefení srnky byla pravděpodobně mrtvá (jako řidička).
To se neboj, však z toho města také někdy vyjede. A4 ve dveřích, to je hrůza, také jsem to zažil, u té "komfortní" Fabie. Neopakovat. A5, to by šlo, ten je zas nepraktičtější na použití . Dnes končím. Čau.
Bojím se že pro jízdy po městě, jak píše, nebude atlas potřebovat. Já ho vozím v kapse dveří, ale právě mi překáží při točení kličkou :-)) Ptal jsem se na výbavu hlavně proto, jestli to má centrál. Kvůli otvírání kufru klíčkem - dá se na to zvyknout, ale není to zrovna vychytaný. O ty okna ani tak nešlo. Já si centrál nechal dělat dodatečně (asi za 2000).
Stando, musím ti částečně oponovat. Pov. ručení bude levné, platit 1.600kč v kategorii do 1000ccm, je moc. Felda 1.3 za 1.200kč (mladá dělá v pojišťovně a doporučuje makléře, nikoli pobočku atd.). Ekologická daň u C1 nebude, pochybuji, že by motor Toyota neplnil Euro III. Ovšem se spotřebou máš pravdu, tak servem. ABS bylo zcela vyjímečně, airbag pomalu scifi.
Zapomněl jsi na několik faktů: 1) Chce si C1 nechat, jak píše. Takže nepočítá s následným prodejem (nota bene s poplatkem za ekologickou daň a další prudký pokles ceny). 2) Zajímají ji náklady na provoz. Už jenom spotřeba feldy okolo 8 litrů (protože je citlivá na styl jízdy - C1 ne) a peníze za "drobné" opravy budou navyšovat nutný ceny za běžnou údržbu. 3) Povinné ručení je taky jinde. Navíc bude jezdit sama, tak proč o třídu větší vůz, navíc bez serva (se servem je jich málo), bez ABS a ostatních prvků, které jí jízdu zpříjemní a jsou tu pro bezpečnost.
To byla jen možnost, nikoli jediné řešení. Každopádně pro Feldu - motor 1.3 (nenáročný - řetěz, celkem i "držák" v rámci možností, olej 15W40 v ceně 50kč/l), extrémně levné díly a opraví, příp. zprovozní, každý Pepik ve stodole, celkem bezproblémový pozdější prodej. Proti - koroze (nutná přednákupní důkladná prohlídka), špatné jízdní vlastnosti (začátečník a navíc dívka asi divočák stejně nebude), posaz alá výkladní skříň, minimální bezpečností výbava a konstrukce.
Ale jo, možná máš pravdu, ale já už bych nechtěl Feldu ani pro začátek. A že nejsem vůbec náročný, zvyklý na Fabii Junior a P107. S kolínětem se jí prostě bude jezdit lépe. Neposílej lucu nakupovat na vrakoviště, není to kluk .
momentálně jsou kolíňata to nejlepší mini co se dá koupit. Ať si k nim dá havarijní a má klid.Co dá za pojistku by vrazila do feldy(nebo do jiné ojetiny za 50000kč).
C1 nová za 150L. Vzhledem k rozpočtu slečny předpokládám leasing a s max. akontací by splátka nebyla příliš zatěžující, možná bych na jejím místě poprosil o zimní/letní pneu.
Je mi jasný, že trojčata jsou mnohem lepší auta. Ovšem nezapomínejte, že Lůca je začátečník a každý ťuknutí, či odřenina bude xkrát dražší. Jinak repas statéru za 1.000kč není zase taková položka, nemluvě o hromadách těchto dílů na vrakovišti. Koroze bude asi největší problém, ovšem zachovalý kus za rok neshnije na sráč. Pak ji může poslat dál a koupit si C1 s výhodou nějakého toho učebního kilometru navíc.
Bude min. o 60 000 dražší a to už může být pro někoho dost peněz. Ideál by byl ročník 2006-7, ale bohužel C1 v bazarech skoro nejsou k sehnání. I to o něčem svědčí: Kdo zkusil, už ji nedá z ruky :-))
Pro lucu bych pitomou Feldu nedoporučoval, protože většina z nich budou shnilé verky a s trojčaty se ženě bude jezdit opravdu lépe. Já si to proti Fábii také užívám . Samozřejmě, pokud by luca plánovala časem to otočit na střechu nebo tak něco, i pitomá Felda by splnila účel levněji (nevím, jestli bezpečněji).
Mohlo by se jí to vymstít. C1 s najetými 30 000 km je slušně zajetý vůz. Stará felda ji může "vypéct" - stačí, aby jí odešel startér a je jako ženská nahraná. Mojí ženě se felda pěkně vymstila. A měla najeto jen 58 000, odešel startér, potom alternátor, pak kloub poloosy, hnilo to kolem dokola, já bych to nebral.
Slečna uvažuje o ojetině (C1 rv. 2005 cca 120.000kč), asi bych uvážil rovnou funglovku, vzhledem k ceně nového, pokud by chtěla tento vůz. Ale na druhou stranu slečna sama píše, že má minimální zkušenosti, čili bych na jejím místě uvážil nějaký pekáč, třeba pitomou Feldu 1.3, za 50L a tu když někde odře, navalí atd., tak ji to nebude bolet a jakýkoli díl je za lidovku. Po roce ježdění si může koupit něco lepšího. Co myslíte?
No, dobrá volba, mě to přijde skoro jako pochopená nutnost . Peugeot 107 je samozřejmě nejlepší, páč ho mám. Renault Twingo je jen třídvéřák a zbývá Toyota Aygo. Jestli jsem na nic nezapomněl, tak je vymalováno.
Byl jsem na garančce loni v dubnu, letos už budu muset v únoru, budu mít najeté km. Ale myslím, že když někdo jezdí málo, a těch 15000najede za dva roky, nemusel by na garančku každý rok (PO ZÁRUCE samozřejmě). S pežotem 205 jsem to tak dělal a ušetřil jsem ob rok za zbytečnou výměnu oleje. Měl jsem tenkrát auta dvě, tak jsem na něm tolik km za rok nenajezdil.
Pokud opravdu chcete miniauto, pak myslím, že to je dobrá volba. Na rozdíl od různých jiných má toto opravdu pružný motor, s dobrým tahem odspoda, takže ho není nutné "závodnicky" vytáčet. Jede 90 km/h na pětku při 2400 otáček, na čtyřku 3000 otáček. Takže úsporně a klidně.
Takže k povinnému ručení - je to kategorie do 1000, já platím u České podnikatelské pojišťovny cca 1600 ročně (ale může se to lišit podle lokality a věku řidiče. Já mám věk nad 30 a okresní město). Rozvody se zde nemusí nutně dělat, protože zde není rozvodový řemen, ale odolný řetěz. Ten by měl teoreticky vydržet "nekonečně" dlouho (na své opotřebení upozorní hodně dopředu chrastěním, na to včas přijdou v servisu. Takže žádné preventivní výměny). Náplně jsou asi 3,1 L oleje 10W-40, celkem 794 Kč, filtr olejový 330 Kč,a celkové náklady na servisní prohlídku s výměnou oleje, filtru, dolití ostřikovače, celkovou kontrolu vozu vyšly na 2580 Kč vč. DPH. Do najetí 38000 km jsem nic jiného než servisní prohlídky neplatil. Dělají se po 15000 km nebo po roce. Podle toho, co nastane dřív. Brzdy jsem zatím neměnil a vypadá to, že hned tak nebudu. Spotřeba vozu při slušné, ale svižné jízdě je 5,2 / 100 km, kombinovaná (jezdím denně po městě a mimo město). Po dálnici při rychlosti 130 jde na 5,6 litrů, pouze při jízdách na plný výkon rychlostmi okolo 150-160 vystoupá na 6,2 (ale počítám, že tak vy jezdit nebudete :-))
Neruším? Možná, se svým příspěvkem, který se týká skutečně této recenze, Vám přeruším zábavu... I když uznávám, že jsem se i jakožto žena pobavila :) Jsem mladá a nezkušená řidička. Letos zamýšlím nad svým! autem. Protože jezdím jen krátké vzdálenosti, rodinu neplánuju a nepřeceňuji své síly, vybírám z malých aut. Vážně mne oslovil trojlístek aut - aygo, P, C1. Vzhledem k ceně se přikláním k variantě C1 - ojeté (2005, 30 tis. km). Auto bych si ráda ponechala i do budoucna. Můžete mi prosím někdo sdělit přibližné náklady na provoz tohoto autíčka? Myslím pojištění, brzdy, kapaliny, rozvody atd... Díky, zdravím!
To video s tím co všechno naložím do kufru jsem dával já, ale jen proto, abych uvedl na pravou míru řeči o malém a nepoužitelném zavazadelníku.
Nicméně byla to bagáž na dovolené v Chorvatsku. K moři jezdívám maximálně jednou až dvakrát ročně a tudíž je pro mě nesmysl jezdit s poruchovou ojetinou typu Ford Galaxi, s kterou bych se pak trápil po zbytek roku při parkování v centru Prahy a především Prahy 1, kde pracuji. Navíc v týdnu v zavazadelníku vozím maximálně svůj netbook a o víkendu jeden batoh :-).
No vidím neskutočnú inteligenciu v niektorých príspevkoch. Tak za prvé: nech tu nikto nenadáva na Čechov alebo Slovákov alebo na kohokoľvek. Nemá na to právo. Som Slovák a s názormi Ľuboša napríklad nesúhlasím. Sám som bol dva a pól roka "hrdým" majiteľom Hondy Legend a keby mi bol niekto niekedy povedal, že ju predám a budem mať dvoch francúzov, asi by som ho poslal niekam. Ale prišiel čas na zmenu zábavy na prácu. Tak Honda išla preč. Bola to 5- metrová loď a kvôli kúpe dodávky ostali peniaze max. na takého chrchláka, akým je Citroen AX. Čuduj sa svete, dvom ľuďom toto autíčko bohato stačí. Na dnešnú dobu 0 bodov, ale na lepšie nie je. Ale keď raz budem nejakých tých 300000Sk mať, tak určite radšej kúpim nejaké nové autíčko v tejto cene, ako nejakú vyhonenú 10 ročnú sprostosť napr. s nápisom BMW na kapote. Nové je vždy nové a dostať sa naozaj ku zachovalému staršiemu kusu je neskutočný problém. Hlavne, keď stáčanie km je u nás národným športom. Lebo ani 7-mičkový bavorák s 5,0 litrom nebude šlapať bez poruchy do nekonečna. Asi toľko. Proste keď niekomu stačí mať malé autíčko, nechápem blbov, čo mu vnucujú nejakú vyťahanú hovadinu.
hej ludia čo to tu furt riešite??Ved je to normalna recenzia na citroena... kto chce male auto kupi si male , kto chce velke kupi si velke , to ze pojde v malom na dovolenku to je jeho vec.Ja osobne som za velke auta,tieto mini ma nezaujimaju, tak vela statnych km , a nerieste to uz :-)
No v tom prípade nie je jediná, kto vo Fabii vydrží tak maximálne cestu do práce. Sem tam ( ale čoraz zriedkavejšie) v tom zázraku strávim 10 hodín v kuse, ale radšej by som sa nechal zavrieť na 5 rokov do basy.
No, když jsme u toho, já pracuju od roku 82, a byly časy, kdy jsem měl i tři auta najednou. Potom už jen dvě, a motorku, a od roku 2002 už jen jedno. Jde to nějak z kopce... :-) Sice manželka má svoje (fabia 1,4), ale s tím jezdí jen do práce. A za své ho nepovažuji, měla ho už před svatbou. Dálky odmítá, že jí v tom bolí záda, a palubka tlačí do kolene. Navíc je žravější (to auto, ne manželka)
Aspoň si si sám odpovedal na otázku, prečo sa tie autá na západe dobre predávajú a prečo si kupujú napr. C1 a nie Picanto. Ja pracujem len od roku 88, tak mám len dve.
Karle, není nic špatnýho mít C1, ale stačí nevidět v autě to, co tam není. Osobně jsem měl x aut, jak vlastních, tak služebních, naposledy teď E39 Touring (2003) 3.0d, veliká spokojenost, ale už si takové auto nekoupím. Proč? Protože na našich silnicích je nebezpečno a hlavně silnice stojí za h..no. Prořídím terénní s solidním stavu (4Runner či Patrol), aby jsme přežili, když nějakej blb k kšiltem dozadu to nezvládne. A o tom to je. To je to, co od auta čekám na prvním místě. Bezpečnost. Auta nekupuji nová ( to bych si nemohl v hotovosti dovolit, resp. o leasing nestojím), ale do 4 let stáří. A zatím jsem neměl problém.
Vůči korejcům to nejsou jen předsudky. Oni se ta auta teprve učí dělat. Já je nezatracuji, ale nechci je. Jestli je dělají jako všechno z asie (boty, kabelky, hodinky) tak bůh pomáhej tomu, kdo to koupí. A o bezpečnosti u nich nemůže být řeč. Věřím ale, že jsou na dobré cestě, a třeba nová Kia Ceed, Hyundai i20, i30 už budou dobré.
No vidíš, o tom to právě je: Máte C5ku, já ne. Takže moje volba byla holt to malé. Celý život pracuji (a možná proto mám h...no), a celý život jezdím. Mít C 5ku, neřeším tady C1. Ale mám ji, tak předávám to, co o ní vím.
Zase som vedľa? Neviem prečo vedľa a už vôbec nie zase. Prečo si kupujú trojičky a nie Kórejca? No možno preto, že majú predsudky a averziu. Rovnaké predsudky a rovnakú averziu k autám Made in Korea, s akou sa človek stretne na týchto stránkach. Možno je to vec vkusu, alebo nejaký životný štandard. Mimochodom, v bezpečnostnej výbave to nebude. V Nemecku sa totiž montuje sériovo napr. ESP do takých áut, čo sa nám tu ani nesníva. Mám C5 a manželka Yaris. Má ho len tak po meste a na cestu do práce. Vážne nás ešte nenapadlo, vybrať sa na dlhšiu cestu Yarisom. Je to malé auto s presne vymedzeným spôsobom využitia. Skrátka druhé auto do rodiny. To isté platí aj pre trojičky.
Jistě, ale to není tím, že by to s C1 nešlo, nebo že by byla špatná. To je o životní úrovni. Holt jsou u nás lidi, kteří se musí uskromnit a rozhodnout: Buď celoročně jezdit do práce s limuzínou nebo MPV a pak pohodlně na dovču, nebo celý rok jezdit v úsporném malém autě a tu dovču jednou za rok v něm udělat taky. A takovejch je bohužel víc. A bude hůř.
Luboši, ty vylízanej čoboláku, nechtěl bys v čechách přestat zaplevelovat net svýma trotlovskýma žvástama a odjebat se zpět do toho vašeho euro ráje? Nebo u Vás podobné servery nemáte?
Požadavek na smazání jsem odeslal. I když smazána nebude, máte tady každý z vás svůj pomník hlouposti. Děkuji vám za znehodnocení mé práce. Zjebali jste mi to tady tak, jako bych snad slovem lhal. Jste fakt parta podivínů. Možná byste se měli léčit u psychologa, k polici by vás jistě nevzali, protože byste neprošli psychotesty (bez urážky).
Zase jsi vedle. Jako druhé, třetí, čtvrté a nevím jaké ještě auto si můžu koupit právě korejce. Ale proč C1? I když je dražší? Protože je kvalitní, možná i hezká (věc vkusu), prostornější, bezpečnější, spolehlivější, a má proti ostatním mini super motor. ABS, EBD, CSC, pyrotechnické předpínače pasů, asistent pro panické brzdění v základu 2 airbagy, oboustranný pozink, motor osvědčený s VVT systémem? Které mini je lepší? A oni to ví, protože nejsou zabednění.
To jsem zvědav, jestli se ti to podaří, protože pochybuji, že tu nějaký admin je. Když projdeš některé bláhové recenze, tak kdyby tu byl, už by je smazal.
Přesně tohle je případ existence, která je tak přízemní, že nechápe, jak to funguje za hranicemi. Holaďan, Němec... , si kupuje C1/Aygo/P107, aby v něm vozil rodinu a putoval po Evropě (v případě Holanďanů). Kupují to, jako druhé, třetí auto do rodiny. To neznáš, mít více aut a každé na jiné využití. Jinak Bramborák přežije miniauto xkrát a je to logické, je to vůz dimenzován na jiné kilometrové porce a taky stojí jiné prachy. Za cenu nového trojlístku nekoupíš slušný Bramborák ani 10let starý.
To, že sa trojičky dobre predávajú v západnej Európe má celkom jednoduché vysvetlenie. Tam si to ľudia kupujú ako druhé, alebo tretie auto do rodiny. Vyslovene ne presuny po meste, kde je s menším autom jednoduchšie zaparkovať. Kupujú to svojim deťom, nech sa majú na čom voziť do školičky a pod. Určite si to tam ľudia nekupujú ako náhradu rodinného auta, s ktorým brázdia krížom - krážom republiku. To je skrátka dôvod predajného úspechu mini áut vo vyspelej cudzine.
Požádám správce stránky o smazání recenze. To snad ani není možný, co způsobí úplně normální recenze s mozky tupounů, a podle všeho puberťáků a dementů! Je malej, tak ho ztlučte a zabte. Typická vlastnost zbabělých čecháčků. Plánovité hospodářství na vás. všichni jezděte ve stejném autě a nebudete si muset nic vytýkat! Snad mimo Italla, Karla a pár anonymů (Standu nepočítám, ten má svoji recenzi) je to tady samej prolhanej hlupák, kterej se neštítí pro upevnění svého ega lhát a pomlouvat něco, o čem nic neví.
Já ti dám soudruha, ty s*áči Slovenskej, že ti budou trenky malý !!! Nezacházej do extrémů. To že jsi blbej čobolskej ko*ot nemusíš kompenzovat urážkami! Jak se ti to čte? Blbý, viď, když tě někdo uráží na veřejných stránkách. Tak to taky nedělej.
Toto je recenze na C1. Pokud chce někdo minivůz, proč mu vnucuješ BMW ? A ještě ojeté? Taky čti: V kolíně opět navýšili výrobu a připravují plán zrychlení výroby (poslední Svět motorů). To asi proto, že je to tak nemožné auto, že výroba nestačí pokrýt poptávku. Je pravda, že v Čechách je nedoceněné, ale v Holandsku má obrovský fan club, kupuje se v Anglii, Německu, Francii, Itálii, atd... Tam asi žijí samí hlupáci, kteří neví, že nejlepší mini je ojeté BMW. A pokud někdo z jakéhokoliv důvodu prostě chce miniauto, znáš lepší? (Mimo Mini Cooper - to je trošku jiná cenová kategorie). Nemyslím si, že by se západní kapitalističtí hlupáci zrovna prali třeba o Malou Kiu, Sparka, nebo Hyundaie. Proč taky? Co je na nich lepší, kromě ceny? Ta taky odpovídá kvalitě.
pozrite si www.tipcar.cz, tam napríklad testovali autá, Toyota Aygo má vyššiu spotrebu než P 308 1,6 HDi, o 0,5 l nafty, rovnakú než nová C5 2.0 HDi kombi, otvorte si konečne oči, Ale je mi Vás poniektorých naozaj ľúto. Keď sa dobre poznáte s chalanmi, majiteľmi z predajní al. servisov, chodíte s nimi na obed, tak by ste vedeli aj niečo iné než kydať sprostosti. Keď predajca uvidí "zamilovaného" dementa, čo chce kúpiť predraženú haraburdu, tak sa ešte dva dni smeje. Je za to platený... Sám si radšej kúpi väčšie auto, aj staršie, alebo sa vozí na firemnom...P.S. Ale ďakujeme, že kupujete a nedáte sa presvedčiť.Ekonomike to prospieva. Ak by ste boli poniektorí voči sebe úprimní, tak by ste si priznali, že ste mohli kúpiť aj lepšie autá, teraz nehovorím o Kolíne, ale celkovo...súdruh podplukovník.... A radšej BMW 5, 3, O1,O2, Focusa a pod., alebo niečo iné, ale hlavne väčšie, bezpečnejšie. Prerátajte si cenu/výkon motora/hmotnosť a budete sa čudovať. Teda, ak viete narábať s kalkulačkou...
Luboši, kdybych tě měl praštit po kebuli každou basou piv, kterou jsem vezl v kufru, tak už máš vymlácený seno z hlavy. Takže: NELŽI ! Máš bujnou fantazii, určitě bys jí využil jako spisovatel románů, ale tady to nemá co dělat.
No sláva Bohu že posledný. protože to byly největší snůšky pitomin, lží a výmyslů na celé recenzi. Vemte se za ruku i s tvým "virtuálním" prodejcem aut (kterého jsi si vymyslel jako všechno ostatní) a jděte světem.
príspevok, nemá to tu cenu, radšej si pozrite autobazár EU, tam si vedia aj poradiť. Tu iba malý somár kydá na väčšieho, otázka je kto,je kto. Pre anonyma:15:56: Neviem ako v Čechách, ale tu na SK je na prd jazdiť v meste 100 za 10- 13 sekúnd, to mám stáť na krku motoru a šľapať ako blázon? A o 100 -200 m je ďalšia križovatka. V aute s normálnym motorom, brknem na plyn a hneď môžem vyradiť, lebo doplachtím na ďalšiu križovatku. V meste, v hustej premávke viac ako 80 aj tak nepôjdete a pružné zrýchlenie je aj tak zúfalé. A pre hlupáčikov, čo si mýlia silu kr. momentu s 0-100 km, auto je zúfalo lenivé na 4-5 stupni. Opäť musíte podraďovať, nech Vás nerozmaže oprotiidúce auto... jazdiť celú cestu brzda , plný plyn, na našich cestách 1.triedy, tak sa poseriem od strachu. V štvorici sa pos...e všetci. A spotrebe 6,2 takýmto štýlom NEVERÍM, aj sám predajca mi potvrdil, že pri úspornom štýle sa dá do 5 litrov. Sám. Ale plní a svižne....ťažko, cez mestá, ale bol rád, že robíte reklamu sami...
Nevytáčal som motor naplno, bola to predvádzačka, bol to P 107, ale to dúfam nevadí. Na diaľnici sa človek učičíka, "veď to ide...", mimo cesty, na plných okreskách, a úzkych cestách 1.tr. je to o život. V Nemecku by ste si ľavý pruh asi ťažko vychutnali, v ITA, GR, alebo Chorvátsku, Srbsku po bočných cestách vo vnútrozemí ani nehovoriac..., ale podľa niektorých je to super vozenie..
P.S. Neprezradím radšej miesto skúšania, ale predajca sa smial, že P 107 chodia za trest, na dlhé cesty aj 307 je malá a nepohodlná. Ale viete, čo taký môže vedieť, veď iba predáva autá a nemiluje ich ako poniektorí z Vás. Čo na tom, že mal v oku skúsenosti z 40-50 áut?!!
Tu nejde o to, koľko to točí pri maximálke na päťku. Ak niekto tvrdí, že päťka je od 160 a viac, tak sa dá predpokladať, že do tej rýchlosti tam má štvorku. To nie je zdravé a ani normálne. Rovnako nie je normálne pri zrýchľovaní tlačiť otáčkomer na každú rýchlosť až po obmedzovač. Nejak mi uniká význam takéhoto počínania. 90 na dvojku mi dal aj trojkový Golf, ale to predsa neznamená, že tak sa má s tým autom jazdiť. K svojmu autu by som sa tak nesprával a čudujem sa, že sa nájdu ľudia, čo si na tom ešte aj zakladajú.
A ešte citát z jedného testu C1 : "Prenos rachotu a vibrácií do kabíny je výraznejší, než pri kadektorom športiaku, na čom sa chvíľu možno pobavíte, ale ozaj iba chvíľu..."
Klidně s ním pojedu i na dovolenou k moři, ale pouze ve dvou . Zas až tak drahé nejsou, neboť alespoň v ČR, se už dávno nenabízejí podle původního ceníku. Tam byly ceny skutečně vysoké, také si to skoro nikdo nekoupil.
Při 160 má motor C1 4500 otáček. Jak jsi správně uvedl, max výkon je při 6000. Není tudíž otáčkoměr v červeném poli ani zdaleka. Je to pro motor trvalá rychlost, kterou sníží pouze stoupání, protivítr, apod, ale ne vysoké otáčky. Radkovi: Zrychlení Ayga a C1 je skoro stejné, protože mají stejné agregáty. Když ti napíšu, že Aygo je těžší, budeš se asi zlobit...:-) Není to nic moc v porovnání s tvým autem, to ano, ale mezi minivozy je to špica.
Karle, buď realista. Je to o tom, že 99% aut ve větších hmotnějších, tudíž jsou i relativně bezpečnějších. To jsou prostě fakta. Pochopitelně střet s Tatrou těžko rozchodíš, i kdybys seděl v "mamutu". Ovšem eventuální nehodu bych raději riskoval v 15let starém E34 než v nové C1 nebo jakýmkoli malém autě. Rozhodně je pravděpodobnější nehoda osobní vs. osobní, než osobní vs. kamion. Co se týká recenzí, tak právě u malých levných aut je nejvíce absurdních a úsměvných hodnocení.
Tak vtipmi sa to tu začalo priam hemžiť: "když pětka jede 160 a víc" Tak to ju tam asi pri výrobe dávajú len preventívne. Výrobca udáva maximálku 157, takže piata rýchlosť, ktorá je určená na jazdu "160 a víc", je tam asi zbytočne. Maximálny výkon to má pri 6000 ot/min, takže snáď nechcete všetci tvrdiť, že s tým autom furt jazdíte až do červeného poľa. To vám potom moc nevydrží, obzvlášť, ak maximum krútiaceho momentu je pri 3600 otáčkach, takže pre efektívnosť má zmysel jazda okolo tejto hodnoty.
Luboš: Až sa stretněte s BMV 5.... až se ty stretneš s tatrou 815, budou tě seškrabovat ze silnice. Co to proboha blábolíš, jsi na recenzi C1 a ne v pořadu silnější vyhrává. Kde dojdou rozumné argumenty, nastupuje násilí. Já si osobně myslím, že recenzi na C1 vyhledá ten, kdo uvažuje o její koupi. Ale opak je pravdou: Takový člověk sem většinou nic nenapíše, prostě si přečte jednu, druhou, třetí recenzi a udělá si jakýs takýs závěr. A pak sem lezou chytráci už předem zaujatí touhou to tady zaplivat. Někteří se obzvláště činí. Chudák Václav.
To byl dobrý vtip. Jsem se nasmál! Prvních 50 m naozaj svižné. Kde ta svižnost končila, když dvojka dá 100 za 10 vteřin. Naozaj svižné do 50 km ale to jde to na jednotku... Fakt dobrý humor, tvůj popis jízdy. Jasně že jsi musel až na trojku, když pětka jede 160 a víc. Spíš mi to připadá, jako bys popisoval jízdu v Saxu. Kecale!
váš popis jízdy přesně odpovídá tomu, co jsem si myslel: Za prvé, že jste to auto nikdy neřídil, anebo za druhé: To prostě s auty neumíte. Víc k tomu nemám co říct.
Radku, máš pravdu. Asi tu píšu iba zakomplexovaní majitelia "áut".... Čo v živote nesedeli ani neriadili auto. Ale to sa časom poddá. Ešte dospejú. Dúfajme.
A pre Karla: beriem späť pochvalu: ste rovnaký "inteligent " ako zvyšok. Opierky som povytiahol. Síce ich doma mám elektrické, ale predstavte si, zvládol som to... Napriek tomu mi boli zbytočné, lebo by som si rozbil hlavu o strechu.. Standa je typický príklad zakomplexovanosti, nič v zlom, to je dané. Ale až nedajbože sa niekedy stretnete s 5 ročnou kraksňou BMW 5 a podobne, s 3-4 hviezdičkami, tak Vám tých Vašich 5 bude na ...H...O. Kríž budete mať fajnový, železný...Z väčšieho vystúpite a budete sa čudovať, či ste to zrazili srnu... Fyziku neoklamete!!!
som bol milo prekvapený z motorčeka. Taký malý a taký zúrivý. Radosť robiť myšičky a vymetať jazdné pruhy. Tak do 50-60 km naozaj svižné.
V meste SUPER...Prvých 50-60 metrov ste KING, potom beznádejne posledný...V 2 osobách, cca 180-190 kg zaťaženia, má chuť do zákrut, dá sa celkom fajn zabaviť. Síce pršalo a bolo veľa vody, takže som nechcel robiť hlúposti, ale plávanie na vode prišlo oveľa neskôr, než na mojich širších, minimálna reakcia na pozdlžne koľaje, trochu menej odhlučnený podvozok. V ostrej zákrute sa ľahko vyrovnáva šmyk, dá sa pekne rozhodiť, ešte krajšie zrovnať. Ale to iba v mestkých uličkách...Ale za mestom, keď som skúsil predbehnúť kamión, tak som musel až do trojky, otáčkomer to nemalo, stále plný plyn, štvorka, kamión, od bočného tlaku nas rozkývalo. Pri 130 už hlučnejšie, ale asi som si ešte nezvykol...Ale: dá sa, ako 2 auto do rodiny ÁNO !!! Ako plnohodnotné auto, na dovolenky, cesty s rodinou ROZHODNE NIE! ale : hračkársky interiér, holé plechy, kufor pre igelitky, basa piva sa tam nezmestí, SLABO OBSTAVANÝ priestor...nárazniky trčia dopredu, pridáva do na dlžke, ale na úkor vn. priestoru. Každý sa tu oháňa bezpečnosťou... to búrate každú jazdu? Asi nie...Neprekáža mi, že niekto vychvaľuje svoje auto, aj ja to robím, ale prekáža mi nedostatok objektívnosti a taký normálny úsudok. Dnes je premávka úplne inde, s týmto sa vydať na cestu cez celú republiku v 4 dosp. osobách, je hazard. Isť v 4 na stanicu, diskotéku, do Tesca a pod.: ANO. Cena? Vysoká..
.P.S. Ďakujem pánovi Karolovi za konštruktívnu otázku.
viděl jsi i ty ostatní související videa? Třeba ta se zrychlením, se zvukem motoru, atd...? Třeba by jsi mi mohl dát za pravdu alespoň v tom, co jste mi nevěřili a tam je to jasně vidět. I to že mototr opravdu není vysokootáčkový vysavač, který nemá sílu... Jak plynule zrychluje, jaké jsou rozsahy rychlostí... Tak se nestyď a buď chlap, že jsem nelhal?
Máš pravdu. Každý si kupuje auto, jaké mu vyhovuje a podle toho co od něho očekává. Nikdo tu netvrdí že C1 je rodinný vůz, ale že LZE v něm (v mém případě určitě, ostatní musí posoudit sami) rodinu odvézt. Čtyřčlennou samozřejmě. Není to ani o penězích. Za stejné prachy jsem mohl mít větší auto. ale bylo to pro mne zbytečné. A jedna věcná připomínka: Který zákon ukládá, že zadním oknem musí být vidět? Teď mi určitě řekneš, že dodávky, náklaďáky apod., které ani zadní okno nemají, nebo ho mají přelepené, mají z toho zákona vyjímku? Ne, žádný takový zákon není. Zadem vidět nemusíš. Jsou proto povinná vnější zrcátka na obou stranách.
Souhlasím s Karlem, Fábii I také doma ještě máme. Je o něco komfortnější (podvozek, místo vzadu, plasty, větší kufr), však také je o třídu výše. O spolehlivosti bych tady radši pomlčel, ostatně sepsal jsem to v recenzi. Žádný skvost. Pokud bude nákupní taška z Kolína spolehlivá (a všechny recenze to až na výjimky potvrzují), tak si budu ještě libovat.
U nás, stejně, jako u vás se z minivozů dělají rodinné křižníky. Je to dáno mentalitou některých spoluobčanů, kteří prostě si chtějí říct "koupil jsem si NOVÉ auto". Co na tom, že je to miniauto určené k cestám do hypermarketu. Nedávno tu někdo dal odkaz na video s C1, co se do něj vleze. Ano, byla to zajímavá hromádka, ALE, řidiči vozu NESMÍ nic blokovat výhled vzad, tudíž je to o ničem. Stejně tak mě zaujali zmačkané tašky naplácané na sebe, aby se tam vlezly. Ano, pro někoho je tohle přijatelná úroveň cestování. Prosím vás, zamyslete se nad tím, k čemu toto auto je určeno.
Ty zadní opěrky si musíš povytáhnout. Ale jsi dost chytrý, na to bys určitě přišel časem sám. Oni jsou totiž jinak zasunuté. V Recenzi Standa píše, že právě na O2, Passaty a Audiny C1 NEMÁ a ty tady účelově lžeš, protože i toto jsi obrátil, všechny tvé kecy tady jsou jen lži. Jo, a doma jsem měl felicii, i fabii. C1 jsme kupovali jako druhý vůz. Nakonec šla jak felda, tak i fabka do světa, protože se nám s C1 jezdilo lépe. A spolehlivostí teda obě škodovky zrovna nevynikaly. Ale o čem se to zase bavíme? O ničem.
reakcia na minulú recenziu C 1, asi 120 komentárov, nechcelo sa mi k nej vracať...., niekto podo mnou napísal, že je tam málo miesta. Ja Tvrdím, že zúfalo málo. Je to pre dôchodcov, alebo 2 malé deti. Vzadu, keď som sa posadil, mi hlava búchala do stropu a opierka hlavy bola k ničomu... Je to auto do mesta a tak do 50-100 km okruhu. Ale asi sa mám príliš rád a svojich pasažierov a Vy nemáte radi svoje peniaze...
Saxo ani 106 nemůže být prostornější. Už jenom proto, že při menším rozvoru je navíc ještě nižší. Má větší kufr, to ano, ale v bezpečnosti a prostornosti kabiny se nemůže cé jedničce vůbec rovnat. Chlape, vždyť je to model vzniklý v osmdesátých letech! I když vyráběný s drobnými faceliftovými úpravami až do nedávna, už je prostě mimo.
Tak to zas prr, chlapček. Oproti autům z Kolína je Saxo vpředu stísněnější, přestože je o třídu výše. Proti prostornosti na předních sedadlech nemůže u kolíňat namítat nikdo nic, protože žádný minivůz není vpředu prostornější.
Když jsm psal tuto recenzi, snažil jsem se o co nejvěcnější a nejpravdivější seznámení s tímto autem. Byl jsem dalek jakýchkoli emocí. Nevyjadřoval jsem se v superlativech, nic nepřechvaloval a snažil jsem se, abych nezavdal příčinu k nějakým zbytečným hádkám. Bohužel jak vidím, kdybych napsal cokoliv, vždy se tu najde inteligent, který celou recenzi pokazí hádáním se o hloupostech. Pokud bych měřil přes 180, jak píše Itall, nebudu si zcela jistě kupovat minivůz. My se do vozu prostě v pohodě vejdeme, ve čtyřech, a to i dospělí. Asi jsme trpaslíci (173-176cm). Nevím co víc k tomu dodat, snad jen poprosím, hádejte se v hospodě u piva, sem pište jen dotazy, nebo vaše skutečné zkušenosti. Nezacházejte do extrémů. Děkuji.
Přečti si celou recenzi. Nikdo tady nic nevychvaluje. K těm pneu: Jsou to originál Michelin a jejich rozměr je moc dobře spočítaný pro jízdní vlastnosti daného vozu a pro jeho celkovou hmotnost a rychlost. Ten co ti tvrdil ty nesmysly byl buď pitomec o něco menší než ty, nebo se prostě bál s tebou jet. Koneckonců tvoje výplody jsem četl i na jiných recenzích, a je skutečně možné, že měl pocit že jsi psychopat. Já se mu nedivím.
C 1 je to najúžasnejšie auto pod slnkom, istý Standa Vám to veľmi rád vysvetlí.... Je to plnohodnotné auto, na ktoré sa nechytajú ani O2, W Passaty a podobne....ale zase by som bol za hlupáka, ak by som tomu neveril.
Dovolil som si tento zázrak vyskúšať u predajcu. Pri 130 chlapec zbledol a začal niečo v tom zmysle, že to auto má gumy ako z fúrika, že sa má rád. Keď som mu povedal, že niektorí borci na tom valia 150 v 4 osobách, dospelých, s batožinou a spotrebe 5,2 tak bol ticho...od strachu, že sedí so psychopatom- samovrahom. Teraz vážne: takúto plechovicu vydávať za auto je ukážka dokonalého marketingu a vygumovania zdravého rozumu.... zlatá 106, Saxo a podobne...
Je to zcela logické, ty logiku. Protože řidiči musíme dát potřebný prostor pro pohodlné a bezpečné ovládání auta (možná u vás doma to tak není), tak se snadno může stát, že má-li řidič postavu nad 180 cm, tak si za něj už pohodlně nesedne ani dítě. Druhý důvod může být ten, že 4 minilidé se tam sice vešli, ale všechna jejich zavazadla už ne - kufr 139 l. Takže proto, ale takhle logické věci jsem snad TOBĚ nemusel vysvětlovat?
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C1
Dnes v pořadu Cobayes měli C1 na válcích. Výkon udávaný výrobcem 68 k, na válcích naměřeno 71,5 k. Rychlost na válcích 190 km - bez reálného odporu vzduchu. Takže jen pro zajímavost, pro ty, co si myslí, že 160 je nedosažitelná, nebo že je při ní "přetáčen" motor.
16.02.2015 | 20:21:24 | | 89.102.162.* Reagovat
Jó, měnil někdo doma svíčky? Asi ne... Já se na to chystám tento víkend.
12.02.2015 | 14:37:35 | Itall | 88.83.187.* Reagovat
RE:
Jo, já jich vyměnil na všech svých předchozích autech asi stovku :-) Nejlíp se to měnilo u Wartburgu a Trabantu. U C1 jsem to nikdy nedělal, páč to 1 x za 60 000 km udělal nezávislej servis. Svíčky originál Denso, cena práce zanedbatelná. Přece si nebudu špinit ruce, a potom shánět Solvínu a Indulónu, no nemám pravdu?
12.02.2015 | 15:13:09 | | 89.102.162.* Reagovat
Vodní pumpa u kolíněte není hnána vnějším řemenem pohonu příslušenství, pokud se pamatuji. Na řemenu je jen alternátor, asi nějaká kladka, klimu nemám. Pokud je pumpa hnaná vnějším řemenem, načaté ložisko je slyšet, výrazně. Tady u kolíněte nevím. Asi jezdit a neřešit.
12.02.2015 | 14:33:52 | Itall | 88.83.187.* Reagovat
RE:
"Nějaká kladka" je pumpa :o)
22.10.2015 | 19:17:40 | Itall | 80.188.182.* Reagovat
Vodní pumpa
U běžného auta s rozvodovým řemenem se běžně mění s rozvodovým řemenem taky vodní pumpa. Protože se u tohohle prcka řemen nemění, zajímalo by mě, jestli by se po určitých km neměla vyměnit aspoň ta samotná vodní pumpa. Mám něco přes 130 000 a zatím vše OK, ale říkám si, aby mě to někde nezaskočilo o dovolené. V servisu tvrdili, že pokud neteče, nebo není hlučná (přidřené ložisko), není třeba měnit. Měnil jste ji někdo U C1, Ayga, nebo 107 ?
30.06.2014 | 15:12:42 | | 89.102.164.* Reagovat
RE: Vodní pumpa
Sice by mě zajímalo proč se nemění...ale jinak vodní pumpa ti vydrží do tý doby dokud nezačne prosakovat a podobně.Kolikrát vydrží i 200-300 tisíc kilometrů.
30.06.2014 | 16:38:40 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: Vodní pumpa
Nemění se, páč tam nejni. Je tam odolný řetěz :-) Jinak dík za názor.
30.06.2014 | 21:46:37 | | 89.102.164.* Reagovat
Citigo
Svezl jsem se s Citigo, špatné to určitě není, však sesterský VW získal prestižní titul. Je lépe odhlučněn, než kolíně, pružení je komfortní (narozdíl od kolíněte), verze 60k jede dobře, asi srovnatelně s kolínětem, i když s jinou charakteristikou a převody. Jízdní vlastnosti v tomto srovnání jsou trošku horší (nebo to dělá odezva posilovače, nevím). Na rozdíl od kolíněte to má i kufr. V pětidvéřové verzi by to mohlo být dobré. Trochu problém je cena, ale tu konkurence asi časem srazí. Dalším, větším problémem, je značka Škoda. Nicméně, pokud by s Citigo byly dobré zkušenosti majitelů, dalo by se uvažovat. Motor má prý rozvod řemenem.
09.05.2012 | 10:54:07 | Itall | 88.83.187.* Reagovat
RE: Citigo
Jen ten malý podvůdek... citigo už podle svých parametrů nepatří mezi mini. A ve škodovce to vědí, a přesto ho cpou mezi mini. To se potom vítězí s velikostí kufru (nějaká úchylka škodovky - mít největší kufr za každou cenu - ať za cenu nepohodlí posádky, nebo za cenu překročení velikosti segmentu). Co mohli opsat od kolíňat, to opsali (paradoxně i to, čemu se původně posmívali: vyklápěcí okna, pevné opěrky hlavy, plechy na dveřích, tříválcový motor, atd atd, jen proti konkurenci zapomněli dát tapecírunk do kufru. Ale proč, tam není vidět, že?)Osobně jsem s ním už taky jel, byl jsem zvědavý na ten motor. Popravdě, jel jsem i s Kia picanto, chevroletem spark, a ani jedno z nich nějak tomu toyoťáckému motoru nestačí. Obsah i počet válců stejný, i papírové údaje o výkonu, ale nějak to není ono. Chybí tam ta pružnost, a hlavně, musí se tomu víc šlapat na krk, aby to jelo stejně jako kolíně. Podle prodejců ani ta spotřeba není taková, jak by člověk čekal. Nejsem zaujatý, je to jen můj názor a nikomu ho nevnucuji.
22.06.2012 | 09:22:35 | | 94.112.116.* Reagovat
RE: Citigo
Rozvodový řemen začal koncern opět používat (proti běhu času ho dokonce nazvali spolehlivějším) proto, že měli průsery s řetězovými rozvody. Nějak je nezvládli (nevím už, jestli materiálově) a byly s nimi problémy. Než by to vyřešili, vrátili se k řemenům a světe div se, ještě je nazývají "spolehlivějšími než řetěz".
31.07.2012 | 16:34:39 | | 89.102.164.* Reagovat
RE: Citigo
Citigo mezi mini určitě patří, jen není nejmenší. Každá kategorie má určitý "rozptyl" ve velikostech. Navíc hranice mezi kategoriemi nejsou ostré.
12.02.2015 | 14:36:00 | Itall | 88.83.187.* Reagovat
Hodnocení spolehlivost.
Jako nejspolehlivější mini v provozu na silnici (ne jen na STK kam se závadou nikdo nejede) byla vyhodnocena Toyota Aygo - tudíž potažmo kolíňata. Potěšující zpráva. Osobně mám na kolíněti 100 000 bez jediné závady, tak uvidíme, jak bude vypadat další stovka...
04.03.2012 | 18:38:39 | | 89.102.233.* Reagovat
Takový zgarb malý a škaredý... Nevím, jaký jiný může být objektivní důvod ke koupi tohoto šidítka, než jako módní doplněk ke kabelce nějaké rozmazlené fiflenky...
I když takové slečny už dnes jezdí spíš audi Q7 apod., takže fakt nevím kdo tento hnus koupí...
18.11.2011 | 23:45:42 | | 89.190.52.* Reagovat
RE:
naštěstí dnes má každý možnost volby. Že pro tebe není ten pravý, neznamená, že naopak jinému neprokáže službu. A jestli jsi malinko nezaspal dobu, protože s těmito "zgarby" se roztrh pytel. Už i škoda se bije v prsa, jakýže to vyvinula klenot. Jenže bohužel až 7 let po C1 ! Je to holt evropský trend, ale ty si klidně kup co ti vyhovuje. Třeba jako doplněk k holínkám :-)
23.01.2012 | 15:06:30 | | 89.102.164.* Reagovat
normalne bez do neorigo,ty orig ti muzou "mizet" i nadale.Auto ponechany na parkovisti vzdycky bude trpet na ukor bezohlednych lidi co ti ho budou omlacovat a ukradnou vse co neni na pevno pripojeny.Mne zmizely i cepicky ventylku.....
14.07.2010 | 22:16:28 | Reagovat
Nějakej čórkař mi ukrad poklici. Nová u Citroenu 450,- nebo objednaná přes peugeot 700. Tak nevím, jestli by za ty prachy nebylo lepší si koupit celou čtyřku neznačkových. Ach jo, co ty lidi všechno neukradnou.
14.07.2010 | 19:32:38 | Reagovat
luca:
Už jsi něco koupila? P107, najeto 3571 km za 155000,- (hezký žlutý ), AUTOSPOL Praha. Mají to na webu. To by jakžtakž šlo, ne?
26.02.2009 | 14:52:35 | Itall Reagovat
Itall
Je možné, že dnes jsou ceny skoro stejné, ale fakt mám z pežoťáckého servisu špatné zkušenosti. Hlavně z jejich přístupu. Ale taky je to o lidech, na jaké narazíš. Byl jsem i v jednom Citroen servisu, kde neměli skladem ani hlavní žárovku, prý je na objednání. Od takových rychle pryč.
01.02.2009 | 18:44:48 | Standa Reagovat
luca
No, zas tak vyčerpávajícně jsem to nenapsal. Ještě je tu Ford Ka, ten je jen třídvéřový, a to nechceš. Pak má Hyundai nový i10, to je 1,1l, jinak nevím nic . Pětidveřový P107 za 149900,- byl na leasing v Praze, ale akcička už není. Pak jsem zahlédl ojetý, naj. 76000 km, za 100000,- Kč, ale je pryč. Prošel bych www stránky dealerů Peugeot, mají tam i ojeté vozy. Stránky Citroen jsou v tomhle poněkud nepřehlednější. Servis - jestli cena, co tu psal Standa, byla s 20% slevou, tak základní cena je vyšší, než u Peugeota. Tak dobře vyber.
01.02.2009 | 17:56:07 | Itall Reagovat
Standovi
Jsi vážně super! Budu si držet pěsti, aby ještě byl volný... anebo v tom nebyl nějáký háček. Až budu vědět více, kontaktuji Tě přes meil. Bude lepší, když se v tom projede někdo, kdo už to auto zná a ví, jak to má vypadat, když všechno klape :) Zatím se měj a budu se těšit.
31.01.2009 | 22:21:19 | luca Reagovat
O.K. Luco
Nevidím v tom žádný problém. Dej mi vědět, když to bude aktuální. Mrknu na něj, poslechnu motor, atd. a domluvíme se. Když tak mi napiš na e-mail, můžeme si eventuelně dát tel. čísla, aby to šlo rychleji. Sachrovi@seznam.cz
31.01.2009 | 22:14:26 | Standa Reagovat
Pro Standu
Oslovila jsem oba, tak doufám, že dají vědět...
Jsi z Teplic? :-)) To je paráda! Kdyby byl ještě volný a klaplo to, byla bych vděčná, kdyby ses na něj koukl předem. Já jsem z Moravskoslez. kraje, takže pokud pojedu, už více méně na jisto..
31.01.2009 | 22:00:11 | luca Reagovat
Ještě maličkost
Kdyby ses rozhodla že ho vezmeš, zkontroluj si servisní knížku. Měl by tam být záznam o záruční prohlídce v prvních 1500-2500 km a 2 záznamy o údržbě. Vše nejlépe u Citroen servisu - to jen kvůli záruce.
31.01.2009 | 21:59:44 | Standa Reagovat
pro Lůcu
Obě C1 na odkazech jsou super. osobně bych neváhal ani u jednoho. U toho prvního je posilovač určitě, u druhého není psaný, ale vzhledem k výbavě by mohl být. Asi bych je kontaktoval oba, než budou pryč. Vždycky se dá jeden odříct... A cena je vážně super. Já ho kupoval za 229 000 bez centrálu. Gratuluju a přeju hodně štěstí. Toho Teplického bych mohl omrknout, jsem z Teplic :-))
31.01.2009 | 21:44:31 | Standa Reagovat
Ahoj Lůco
Záruka na karoserii (i celková záruka) trvá i při přepisu, ale za podmínek, že majitel vozu chodí min. 1x za 4 roky na záruční prohlídku karoserie a 1x ročně na servisní prohlídky. Stačí chodit do autorizovaného servisu Citroen a oni Ti to ohlídají. Musí každé 4 roky podchytit případné vady na laku (hlavně na podvozku) a opravit je. Pak záruka trvá těch 12 let. Je to jednoduché, na první kontrolu karoserie půjdeš při první kontrole emisí (ta je taky po 4 letech) a potom po každých druhých emisích. A k té výbavě: Zajímej se, jestli to má posilovač řízení. U těch nejlevnějších verzí (třídveřák) to nemusí být součástí vozu automaticky. Jestli ho nemá, zkus ho pořádně projet, jak se s tím bude řídit. Aby to nebylo pro Tebe fyzicky náročné. I když auto je lehké, no uvidíš. Mrknu na ty Tvé odkazy. Zatím čau S.
31.01.2009 | 21:36:04 | Standa Reagovat
zdravím!
Teda, úplně koukám na Vaši reakci. Všem mockrát dík za každý názor, úplně jste překvapili - po tom všem :)
V první řadě bych měla rozvést tu svou "nezkušenost". Řidičák mám přes dva roky. Začínala jsem jezdit ve Fiatu Brava 1.4, 12 V, r.v. 96. Auto jsme měli jako fungl nové, teď se začíná sypat :( Do práce nedojíždím, vyrážím pouze na nákupy a do školy - studuju VŠ. Loni na podzim jsem utržila ťukanec, i když ne vlastní vinou, nechalo to následky a trvalo dlouho, než jsem jezdit znovu začala. Je pravda, že od té doby jezdím jen z vesnice do vesnice a max. do 30 km.. Asi směšné a pro chlapy nepochopitelné.. POTŘEBUJI MOTIVACI, kterou C1 rozhodně bude. Do školy jezdím busem (100 km). Taky už přestávám Fiatu důvěřovat - nemít spoleh na auto si navíc při mé "nechuti k řízení" nemůžu dovolit. Takže návrh na Felicii, s úctou, ale striktně zamítám!
Italle - Myšlenka typu "raději rozflákat staré, než nové" mne taky napadá, ale takto jsem si zakázala přemýšlet. Ono, co se má stát, stane se...
Na nové autí zatím nemám, myslím, že takto "zajeté" je ideální řešení? Ne?? Navíc těch 150 tis. Kč je pouze třídveřák a při financování leasingem - to se mi protiví.
Yaris, jak zmiňujete je fajn, ale zbytečně veliký a působí na mne takovým "neohrabaným" dojmem. Dávám za pravdu Majorovi - C1 je prostě mazlíček. Okouzlil mne designem, ale technické parametry mi jako ženě unikají.
Taky připomínka Standy nebyla od věci - je problém C1 sehnat. Trápila jsem se u netu a výsledek? Pouze dvě auta v ceně okolo 120000 :( Kontaktovala jsem prodejce o bližší info, tak uvidíme. Co se týče výbavy těch vozů, koukni na ně: http://otomoto.cz/citroen-c1-0-9-C5887767.html a druhé najdeš na http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6917561.
Ale..., ještě... na co bych se měla při koupi toho autíka zaměřit? Jsou nějáké podstatné otázky, které bych neměla vynechat??
Díky Stando, za info o cenách. Jsou v klidu, bála jsem se větší hrůzy :)
Itallovy dík za seznam aut - poctivě jsem je všechny omrkla, ale... Držím se své volby :) Vážně je záruka na kastlu 12 let? Šílené! Platí to i v případě přepisu majitele?
Tak dííky :-D
PS: bouchat do kolen se nebudu, jsem malutká - 155 cm.
31.01.2009 | 21:12:25 | luca Reagovat
Závadky
No jestli čekáš na nějaké ty závadky, tak se tvé recenze jen tak nedočkáme :-)) Ale třeba se najde něco, co tě na 107 dožere... Já bych konstruktéry zabil za tu desku za oknem. Nejraději bych ji nahradil nějakou rolovací plochou, ale není ji k čemu přidělat, aby zase víc nepřekážela jako ta nepovedená deska. Nebo nechat zatmavit boční a zadní okna, aby nebylo vidět do kufru a desku zahodit.
31.01.2009 | 20:59:33 | Standa Reagovat
Standa
Dnes jsem najel 2000 km a mám to 2 měsíce, to je na recenzi brzy. První dojmy jsem tu někde psal v diskusi o P107. Musím počkat na nějaké ty závadky, aby bylo co kritizovat, jinak mě to nebaví, haha. Tak po roce bych to napsal.
31.01.2009 | 19:05:00 | Itall Reagovat
pro anonym
Je to možná varianta, Yaris má určitě lepší kufr i přístup do něj. Je o něco větší a s tou bezpečností - možná taky pravda. Ale: Ne každý se chce ocitnout v síti dluhů a splátek (zvlášť v dnešní nejisté době). Yaris taky má vyšší spotřebu. (Je těžší a má kratší převody) Navíc auto koupené v hotovosti je její a může si s ním dělat co chce. Svou roli jistě u ženy hraje i vzhled vozu, a ten je u C1 prostě "mazlíček".
31.01.2009 | 09:41:18 | Major Reagovat
luca
Jak to tak čtu, tak po dlouhé době je tu i něco pěkného ke čtení, bez urážek atd.. Což je určitě pěkné a mohlo by to i nadále zůstat. Co se týče mladé holčiny, která uvažuje pořídit si jedno mírně jeté trojlístkové autíčko cca o sto tisících korun, bych jí doporučil : tedy pokud má těch sto tisíc v hotovosti ať je vloží na protiúčet a koupí si nové. Kalkulaci jí udělá každý prodejce hned na počkání a nic jí to nebude stát a během pár minut bude vědět na kolik měsíců a kolik bude platit včetně všech pojistek. Myslím že tato volba by byla pro ní tou nejlepší, bude mít nové auto se zárukou, sic na lízačku v cenové relaci 3000 - 4000,- korun měsíčně. Vše záleží na ní co si vybere za výbavu kolik dá jako první vklad a samozřejmě kolik si vydělá aby to měla z čeho utáhnout a ještě jí zbylo na zábavu a benzín. Měl sem tu čest se loni podívat do Kolína jak se tyto autíčka vyrábí, musím uznat, že podívaná je to pěkná, vše čisté vše má svůj řád, prostě jako v mraveništi. Pokud by chtěla trošku větší autíčko nyní má v akci za 5500,- kč měsíčně na 72 měsíců a vkladem tuším taky 5500,-kč k mání toyotu yaris, což si myslím je taky supr pěkné a kvalitní fáro na ježdění kolem komína. Určitě bude i bezpečnější ( člověk nikdy neví že? ). Tímto se loučím a všem ať vám ty autíčka jezdí bez nehod a poruch.
31.01.2009 | 05:18:30 | Reagovat
Radkovi
Jasně že ekodaň nebude - C1 má euro nejvyšší - zelenou v Německu (Euro 4 ???)
30.01.2009 | 22:37:07 | Standa Reagovat
blekota
jsi trochu mimo. My ho nedoporučujeme, my ho rozmlouváme.
30.01.2009 | 22:34:19 | Standa Reagovat
Hoši, to si děláte prdel? Doporučujete jí FAVORIT2, v dnešní době překonaný předpotopní vrak, se kterým jste jednou nohou v hrobě. Možná dřív se kupovali na rozježdění nějaké vraky, ale dnes? Aby sypala do nějaké staré kurvy a při trefení srnky byla pravděpodobně mrtvá (jako řidička).
30.01.2009 | 22:30:26 | Blekota Reagovat
Italle,
jak to že nemáš recenzi na P 107 ? Hledal jsem ji a nic... :-)
30.01.2009 | 22:24:13 | Standa Reagovat
Standa
To se neboj, však z toho města také někdy vyjede. A4 ve dveřích, to je hrůza, také jsem to zažil, u té "komfortní" Fabie. Neopakovat. A5, to by šlo, ten je zas nepraktičtější na použití . Dnes končím. Čau.
30.01.2009 | 22:16:23 | Itall Reagovat
Itall
Bojím se že pro jízdy po městě, jak píše, nebude atlas potřebovat. Já ho vozím v kapse dveří, ale právě mi překáží při točení kličkou :-)) Ptal jsem se na výbavu hlavně proto, jestli to má centrál. Kvůli otvírání kufru klíčkem - dá se na to zvyknout, ale není to zrovna vychytaný. O ty okna ani tak nešlo. Já si centrál nechal dělat dodatečně (asi za 2000).
30.01.2009 | 22:11:08 | Standa Reagovat
Na elektrická okna tady byla také nějaká kritika, zlatý švihadla .
30.01.2009 | 22:03:33 | Itall Reagovat
Dotaz pro Lucu
Docela by mě zajímalo, kdo s tím autem jezdil, a v jaké je výbavě? X nebo SX? (má elektrická okna, centrál, klima?)
30.01.2009 | 21:52:27 | Standa Reagovat
Felda od roku 1996 plní Euro II, čili ekoblbost je za 3.000kč.
30.01.2009 | 21:52:13 | Radek Reagovat
Stando, musím ti částečně oponovat. Pov. ručení bude levné, platit 1.600kč v kategorii do 1000ccm, je moc. Felda 1.3 za 1.200kč (mladá dělá v pojišťovně a doporučuje makléře, nikoli pobočku atd.). Ekologická daň u C1 nebude, pochybuji, že by motor Toyota neplnil Euro III. Ovšem se spotřebou máš pravdu, tak servem. ABS bylo zcela vyjímečně, airbag pomalu scifi.
30.01.2009 | 21:50:15 | Radek Reagovat
Radek
Zapomněl jsi na několik faktů: 1) Chce si C1 nechat, jak píše. Takže nepočítá s následným prodejem (nota bene s poplatkem za ekologickou daň a další prudký pokles ceny). 2) Zajímají ji náklady na provoz. Už jenom spotřeba feldy okolo 8 litrů (protože je citlivá na styl jízdy - C1 ne) a peníze za "drobné" opravy budou navyšovat nutný ceny za běžnou údržbu. 3) Povinné ručení je taky jinde. Navíc bude jezdit sama, tak proč o třídu větší vůz, navíc bez serva (se servem je jich málo), bez ABS a ostatních prvků, které jí jízdu zpříjemní a jsou tu pro bezpečnost.
30.01.2009 | 21:42:03 | Standa Reagovat
To byla jen možnost, nikoli jediné řešení. Každopádně pro Feldu - motor 1.3 (nenáročný - řetěz, celkem i "držák" v rámci možností, olej 15W40 v ceně 50kč/l), extrémně levné díly a opraví, příp. zprovozní, každý Pepik ve stodole, celkem bezproblémový pozdější prodej. Proti - koroze (nutná přednákupní důkladná prohlídka), špatné jízdní vlastnosti (začátečník a navíc dívka asi divočák stejně nebude), posaz alá výkladní skříň, minimální bezpečností výbava a konstrukce.
30.01.2009 | 21:29:41 | Radek Reagovat
Radek
Ale jo, možná máš pravdu, ale já už bych nechtěl Feldu ani pro začátek. A že nejsem vůbec náročný, zvyklý na Fabii Junior a P107. S kolínětem se jí prostě bude jezdit lépe. Neposílej lucu nakupovat na vrakoviště, není to kluk .
30.01.2009 | 21:21:58 | Itall Reagovat
proč feldu?
momentálně jsou kolíňata to nejlepší mini co se dá koupit. Ať si k nim dá havarijní a má klid.Co dá za pojistku by vrazila do feldy(nebo do jiné ojetiny za 50000kč).
30.01.2009 | 21:17:18 | MIREK Reagovat
A když ojeté, tak privátní inzerci - v bazaru jsou to samí šmejdi.
30.01.2009 | 21:12:19 | Radek Reagovat
Standa
C1 nová za 150L. Vzhledem k rozpočtu slečny předpokládám leasing a s max. akontací by splátka nebyla příliš zatěžující, možná bych na jejím místě poprosil o zimní/letní pneu.
30.01.2009 | 21:09:37 | Radek Reagovat
Je mi jasný, že trojčata jsou mnohem lepší auta. Ovšem nezapomínejte, že Lůca je začátečník a každý ťuknutí, či odřenina bude xkrát dražší. Jinak repas statéru za 1.000kč není zase taková položka, nemluvě o hromadách těchto dílů na vrakovišti. Koroze bude asi největší problém, ovšem zachovalý kus za rok neshnije na sráč. Pak ji může poslat dál a koupit si C1 s výhodou nějakého toho učebního kilometru navíc.
30.01.2009 | 21:04:29 | Radek Reagovat
Pěkný
Začíná se mi to líbit - tak mají vypadat diskuse k recenzi: věcné, konkrétní.
30.01.2009 | 21:01:16 | Major Reagovat
Nová C1
Bude min. o 60 000 dražší a to už může být pro někoho dost peněz. Ideál by byl ročník 2006-7, ale bohužel C1 v bazarech skoro nejsou k sehnání. I to o něčem svědčí: Kdo zkusil, už ji nedá z ruky :-))
30.01.2009 | 20:59:25 | Standa Reagovat
Radek
Pro lucu bych pitomou Feldu nedoporučoval, protože většina z nich budou shnilé verky a s trojčaty se ženě bude jezdit opravdu lépe. Já si to proti Fábii také užívám . Samozřejmě, pokud by luca plánovala časem to otočit na střechu nebo tak něco, i pitomá Felda by splnila účel levněji (nevím, jestli bezpečněji).
30.01.2009 | 20:56:48 | Itall Reagovat
Raději ne
Mohlo by se jí to vymstít. C1 s najetými 30 000 km je slušně zajetý vůz. Stará felda ji může "vypéct" - stačí, aby jí odešel startér a je jako ženská nahraná. Mojí ženě se felda pěkně vymstila. A měla najeto jen 58 000, odešel startér, potom alternátor, pak kloub poloosy, hnilo to kolem dokola, já bych to nebral.
30.01.2009 | 20:56:35 | Reagovat
Slečna uvažuje o ojetině (C1 rv. 2005 cca 120.000kč), asi bych uvážil rovnou funglovku, vzhledem k ceně nového, pokud by chtěla tento vůz. Ale na druhou stranu slečna sama píše, že má minimální zkušenosti, čili bych na jejím místě uvážil nějaký pekáč, třeba pitomou Feldu 1.3, za 50L a tu když někde odře, navalí atd., tak ji to nebude bolet a jakýkoli díl je za lidovku. Po roce ježdění si může koupit něco lepšího. Co myslíte?
30.01.2009 | 20:48:46 | Radek Reagovat
Itall
Naprosto vyčerpávající. :-) Ještě dlužno dodat, že v kolínských trojčatech netlačí palubka do kolen, což u Pandy a jiných ano.
30.01.2009 | 20:45:37 | Standa Reagovat
luca
No, dobrá volba, mě to přijde skoro jako pochopená nutnost . Peugeot 107 je samozřejmě nejlepší, páč ho mám. Renault Twingo je jen třídvéřák a zbývá Toyota Aygo. Jestli jsem na nic nezapomněl, tak je vymalováno.
30.01.2009 | 20:42:26 | Itall Reagovat
Itall
Byl jsem na garančce loni v dubnu, letos už budu muset v únoru, budu mít najeté km. Ale myslím, že když někdo jezdí málo, a těch 15000najede za dva roky, nemusel by na garančku každý rok (PO ZÁRUCE samozřejmě). S pežotem 205 jsem to tak dělal a ušetřil jsem ob rok za zbytečnou výměnu oleje. Měl jsem tenkrát auta dvě, tak jsem na něm tolik km za rok nenajezdil.
30.01.2009 | 20:30:10 | Standa Reagovat
luca
Pokud opravdu chcete miniauto, pak myslím, že to je dobrá volba. Na rozdíl od různých jiných má toto opravdu pružný motor, s dobrým tahem odspoda, takže ho není nutné "závodnicky" vytáčet. Jede 90 km/h na pětku při 2400 otáček, na čtyřku 3000 otáček. Takže úsporně a klidně.
30.01.2009 | 20:26:23 | Karel Reagovat
Standa
Tak to proti Peugeotu není moc rozdíl, jestli jsi na prohlídce byl už před nějakou dobou, tak je to možná i stejné .
30.01.2009 | 20:21:06 | Itall Reagovat
Než jsem napsal 1 větu, Standa to měl hotové a předskočil mě .
30.01.2009 | 20:16:15 | Itall Reagovat
luca
Tak to teda jedině Standa . Ale povinné ručení bych možná dal u Podnikatelské, asi za 1500,- ročně.
30.01.2009 | 20:14:19 | Itall Reagovat
Ahoj Lůco
Takže k povinnému ručení - je to kategorie do 1000, já platím u České podnikatelské pojišťovny cca 1600 ročně (ale může se to lišit podle lokality a věku řidiče. Já mám věk nad 30 a okresní město). Rozvody se zde nemusí nutně dělat, protože zde není rozvodový řemen, ale odolný řetěz. Ten by měl teoreticky vydržet "nekonečně" dlouho (na své opotřebení upozorní hodně dopředu chrastěním, na to včas přijdou v servisu. Takže žádné preventivní výměny). Náplně jsou asi 3,1 L oleje 10W-40, celkem 794 Kč, filtr olejový 330 Kč,a celkové náklady na servisní prohlídku s výměnou oleje, filtru, dolití ostřikovače, celkovou kontrolu vozu vyšly na 2580 Kč vč. DPH. Do najetí 38000 km jsem nic jiného než servisní prohlídky neplatil. Dělají se po 15000 km nebo po roce. Podle toho, co nastane dřív. Brzdy jsem zatím neměnil a vypadá to, že hned tak nebudu. Spotřeba vozu při slušné, ale svižné jízdě je 5,2 / 100 km, kombinovaná (jezdím denně po městě a mimo město). Po dálnici při rychlosti 130 jde na 5,6 litrů, pouze při jízdách na plný výkon rychlostmi okolo 150-160 vystoupá na 6,2 (ale počítám, že tak vy jezdit nebudete :-))
30.01.2009 | 20:13:11 | Standa Reagovat
Neruším?
Neruším? Možná, se svým příspěvkem, který se týká skutečně této recenze, Vám přeruším zábavu... I když uznávám, že jsem se i jakožto žena pobavila :)
Jsem mladá a nezkušená řidička. Letos zamýšlím nad svým! autem. Protože jezdím jen krátké vzdálenosti, rodinu neplánuju a nepřeceňuji své síly, vybírám z malých aut.
Vážně mne oslovil trojlístek aut - aygo, P, C1. Vzhledem k ceně se přikláním k variantě C1 - ojeté (2005, 30 tis. km).
Auto bych si ráda ponechala i do budoucna. Můžete mi prosím někdo sdělit přibližné náklady na provoz tohoto autíčka? Myslím pojištění, brzdy, kapaliny, rozvody atd...
Díky, zdravím!
30.01.2009 | 19:53:51 | luca Reagovat
To nic nemění na tom, že pokud někdo chce miniauto, pak kolíňata jsou jednoznačně nejlepší volba. I cena je už hodně dole, oproti minulým rokům.
28.01.2009 | 19:23:49 | Reagovat
Něco mi říká, že duševní vývoj se zasekl u anonyma, jelikož se neumí ani podepsat.:-))
25.01.2009 | 15:31:47 | Radek Reagovat
Maluch a Radek
Proč mi něco říká, že Radek asi kdysi dávno musel trpět v Maluchovi? Možná ho měli doma a poznamenalo to jeho duševní vývoj.
24.01.2009 | 12:25:13 | Reagovat
Radek
Tak ta byla fakt věcná... Taková technická... Dík, zase jsme chytřejší.
23.01.2009 | 18:49:38 | Standa Reagovat
Adriane, klidně si jezdi, jako kdysi Poláci v Maluchovi. Už jsem převážel lednici na stojáka v kabrioletu. Šlo to, ale normální to není.
23.01.2009 | 18:27:23 | Radek Reagovat
Youtube
Na youtube napiš do vyhledávače Citroen C1 a pohledej. Nebo sousední recenze na C1 r.v. 2007
23.01.2009 | 15:48:10 | Adrian77 Reagovat
Youtube
Na youtube napiš do vyhledávače Citroen C1 a pohledej. Nebo sousední recenze na C1 r.v. 2007
23.01.2009 | 15:48:05 | Adrian77 Reagovat
video
hej ludia kde sa da najst to video?Rad by som ho analyzoval a zasmial na :)
23.01.2009 | 15:31:36 | seff Reagovat
To Radek
To video s tím co všechno naložím do kufru jsem dával já, ale jen proto, abych uvedl na pravou míru řeči o malém a nepoužitelném zavazadelníku. Nicméně byla to bagáž na dovolené v Chorvatsku. K moři jezdívám maximálně jednou až dvakrát ročně a tudíž je pro mě nesmysl jezdit s poruchovou ojetinou typu Ford Galaxi, s kterou bych se pak trápil po zbytek roku při parkování v centru Prahy a především Prahy 1, kde pracuji. Navíc v týdnu v zavazadelníku vozím maximálně svůj netbook a o víkendu jeden batoh :-).
23.01.2009 | 15:11:49 | Adrian77 Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
14.11.2024 | 20:36:42 | Îńíîâíîĺ | 37.212.85.*
No vidím neskutočnú inteligenciu v niektorých príspevkoch. Tak za prvé: nech tu nikto nenadáva na Čechov alebo Slovákov alebo na kohokoľvek. Nemá na to právo. Som Slovák a s názormi Ľuboša napríklad nesúhlasím. Sám som bol dva a pól roka "hrdým" majiteľom Hondy Legend a keby mi bol niekto niekedy povedal, že ju predám a budem mať dvoch francúzov, asi by som ho poslal niekam. Ale prišiel čas na zmenu zábavy na prácu. Tak Honda išla preč. Bola to 5- metrová loď a kvôli kúpe dodávky ostali peniaze max. na takého chrchláka, akým je Citroen AX. Čuduj sa svete, dvom ľuďom toto autíčko bohato stačí. Na dnešnú dobu 0 bodov, ale na lepšie nie je. Ale keď raz budem nejakých tých 300000Sk mať, tak určite radšej kúpim nejaké nové autíčko v tejto cene, ako nejakú vyhonenú 10 ročnú sprostosť napr. s nápisom BMW na kapote. Nové je vždy nové a dostať sa naozaj ku zachovalému staršiemu kusu je neskutočný problém. Hlavne, keď stáčanie km je u nás národným športom. Lebo ani 7-mičkový bavorák s 5,0 litrom nebude šlapať bez poruchy do nekonečna. Asi toľko. Proste keď niekomu stačí mať malé autíčko, nechápem blbov, čo mu vnucujú nejakú vyťahanú hovadinu.
23.01.2009 | 09:40:07 | Svoro Reagovat
no hroza
hej ludia čo to tu furt riešite??Ved je to normalna recenzia na citroena... kto chce male auto kupi si male , kto chce velke kupi si velke , to ze pojde v malom na dovolenku to je jeho vec.Ja osobne som za velke auta,tieto mini ma nezaujimaju, tak vela statnych km , a nerieste to uz :-)
22.01.2009 | 22:14:23 | Mato Reagovat
No v tom prípade nie je jediná, kto vo Fabii vydrží tak maximálne cestu do práce. Sem tam ( ale čoraz zriedkavejšie) v tom zázraku strávim 10 hodín v kuse, ale radšej by som sa nechal zavrieť na 5 rokov do basy.
22.01.2009 | 21:51:13 | Petrík Reagovat
Petrík
No, když jsme u toho, já pracuju od roku 82, a byly časy, kdy jsem měl i tři auta najednou. Potom už jen dvě, a motorku, a od roku 2002 už jen jedno. Jde to nějak z kopce... :-) Sice manželka má svoje (fabia 1,4), ale s tím jezdí jen do práce. A za své ho nepovažuji, měla ho už před svatbou. Dálky odmítá, že jí v tom bolí záda, a palubka tlačí do kolene. Navíc je žravější (to auto, ne manželka)
22.01.2009 | 21:20:53 | Karel Reagovat
Karel
Aspoň si si sám odpovedal na otázku, prečo sa tie autá na západe dobre predávajú a prečo si kupujú napr. C1 a nie Picanto.
Ja pracujem len od roku 88, tak mám len dve.
22.01.2009 | 21:01:53 | Petrík Reagovat
Karle, není nic špatnýho mít C1, ale stačí nevidět v autě to, co tam není. Osobně jsem měl x aut, jak vlastních, tak služebních, naposledy teď E39 Touring (2003) 3.0d, veliká spokojenost, ale už si takové auto nekoupím. Proč? Protože na našich silnicích je nebezpečno a hlavně silnice stojí za h..no. Prořídím terénní s solidním stavu (4Runner či Patrol), aby jsme přežili, když nějakej blb k kšiltem dozadu to nezvládne. A o tom to je. To je to, co od auta čekám na prvním místě. Bezpečnost. Auta nekupuji nová ( to bych si nemohl v hotovosti dovolit, resp. o leasing nestojím), ale do 4 let stáří. A zatím jsem neměl problém.
22.01.2009 | 20:59:08 | Radek Reagovat
Petrík
Vůči korejcům to nejsou jen předsudky. Oni se ta auta teprve učí dělat. Já je nezatracuji, ale nechci je. Jestli je dělají jako všechno z asie (boty, kabelky, hodinky) tak bůh pomáhej tomu, kdo to koupí. A o bezpečnosti u nich nemůže být řeč. Věřím ale, že jsou na dobré cestě, a třeba nová Kia Ceed, Hyundai i20, i30 už budou dobré.
22.01.2009 | 20:51:18 | Karel Reagovat
Petrík
No vidíš, o tom to právě je: Máte C5ku, já ne. Takže moje volba byla holt to malé. Celý život pracuji (a možná proto mám h...no), a celý život jezdím. Mít C 5ku, neřeším tady C1. Ale mám ji, tak předávám to, co o ní vím.
22.01.2009 | 20:47:46 | Karel Reagovat
Karel
Zase som vedľa? Neviem prečo vedľa a už vôbec nie zase. Prečo si kupujú trojičky a nie Kórejca? No možno preto, že majú predsudky a averziu. Rovnaké predsudky a rovnakú averziu k autám Made in Korea, s akou sa človek stretne na týchto stránkach. Možno je to vec vkusu, alebo nejaký životný štandard. Mimochodom, v bezpečnostnej výbave to nebude. V Nemecku sa totiž montuje sériovo napr. ESP do takých áut, čo sa nám tu ani nesníva. Mám C5 a manželka Yaris. Má ho len tak po meste a na cestu do práce. Vážne nás ešte nenapadlo, vybrať sa na dlhšiu cestu Yarisom. Je to malé auto s presne vymedzeným spôsobom využitia. Skrátka druhé auto do rodiny. To isté platí aj pre trojičky.
22.01.2009 | 20:43:27 | Petrík Reagovat
Radek
Jistě, ale to není tím, že by to s C1 nešlo, nebo že by byla špatná. To je o životní úrovni. Holt jsou u nás lidi, kteří se musí uskromnit a rozhodnout: Buď celoročně jezdit do práce s limuzínou nebo MPV a pak pohodlně na dovču, nebo celý rok jezdit v úsporném malém autě a tu dovču jednou za rok v něm udělat taky. A takovejch je bohužel víc. A bude hůř.
22.01.2009 | 20:26:18 | Reagovat
Luboši, ty vylízanej čoboláku, nechtěl bys v čechách přestat zaplevelovat net svýma trotlovskýma žvástama a odjebat se zpět do toho vašeho euro ráje? Nebo u Vás podobné servery nemáte?
22.01.2009 | 20:22:38 | Reagovat
Karle, to nejsou kecy, ale fakta. Mini auta uvidíš ve městech, ale mimo ně sporadicky.
22.01.2009 | 20:16:09 | Radek Reagovat
Radek
No vidíš, a o tom to je. Kecy, kecy, kecy.
22.01.2009 | 20:11:04 | Karel Reagovat
Recenze
Požadavek na smazání jsem odeslal. I když smazána nebude, máte tady každý z vás svůj pomník hlouposti. Děkuji vám za znehodnocení mé práce. Zjebali jste mi to tady tak, jako bych snad slovem lhal. Jste fakt parta podivínů. Možná byste se měli léčit u psychologa, k polici by vás jistě nevzali, protože byste neprošli psychotesty (bez urážky).
22.01.2009 | 20:09:17 | Václav Reagovat
Karle, v Říši či Holandsku rodinku v trojlístku fakt neuvidíš, opravdu ne.
22.01.2009 | 20:07:15 | Radek Reagovat
Petrík
Zase jsi vedle. Jako druhé, třetí, čtvrté a nevím jaké ještě auto si můžu koupit právě korejce. Ale proč C1? I když je dražší? Protože je kvalitní, možná i hezká (věc vkusu), prostornější, bezpečnější, spolehlivější, a má proti ostatním mini super motor. ABS, EBD, CSC, pyrotechnické předpínače pasů, asistent pro panické brzdění v základu 2 airbagy, oboustranný pozink, motor osvědčený s VVT systémem? Které mini je lepší? A oni to ví, protože nejsou zabednění.
22.01.2009 | 20:05:11 | Karel Reagovat
Václav
To jsem zvědav, jestli se ti to podaří, protože pochybuji, že tu nějaký admin je. Když projdeš některé bláhové recenze, tak kdyby tu byl, už by je smazal.
22.01.2009 | 20:02:57 | Radek Reagovat
To anonym
Přesně tohle je případ existence, která je tak přízemní, že nechápe, jak to funguje za hranicemi. Holaďan, Němec... , si kupuje C1/Aygo/P107, aby v něm vozil rodinu a putoval po Evropě (v případě Holanďanů). Kupují to, jako druhé, třetí auto do rodiny. To neznáš, mít více aut a každé na jiné využití. Jinak Bramborák přežije miniauto xkrát a je to logické, je to vůz dimenzován na jiné kilometrové porce a taky stojí jiné prachy. Za cenu nového trojlístku nekoupíš slušný Bramborák ani 10let starý.
22.01.2009 | 20:00:39 | Radek Reagovat
To, že sa trojičky dobre predávajú v západnej Európe má celkom jednoduché vysvetlenie. Tam si to ľudia kupujú ako druhé, alebo tretie auto do rodiny. Vyslovene ne presuny po meste, kde je s menším autom jednoduchšie zaparkovať. Kupujú to svojim deťom, nech sa majú na čom voziť do školičky a pod. Určite si to tam ľudia nekupujú ako náhradu rodinného auta, s ktorým brázdia krížom - krážom republiku.
To je skrátka dôvod predajného úspechu mini áut vo vyspelej cudzine.
22.01.2009 | 19:58:16 | Petrík Reagovat
A dost!
Požádám správce stránky o smazání recenze. To snad ani není možný, co způsobí úplně normální recenze s mozky tupounů, a podle všeho puberťáků a dementů! Je malej, tak ho ztlučte a zabte. Typická vlastnost zbabělých čecháčků. Plánovité hospodářství na vás. všichni jezděte ve stejném autě a nebudete si muset nic vytýkat! Snad mimo Italla, Karla a pár anonymů (Standu nepočítám, ten má svoji recenzi) je to tady samej prolhanej hlupák, kterej se neštítí pro upevnění svého ega lhát a pomlouvat něco, o čem nic neví.
22.01.2009 | 19:55:21 | Václav Reagovat
Lubošovi
Já ti dám soudruha, ty s*áči Slovenskej, že ti budou trenky malý !!! Nezacházej do extrémů. To že jsi blbej čobolskej ko*ot nemusíš kompenzovat urážkami! Jak se ti to čte? Blbý, viď, když tě někdo uráží na veřejných stránkách. Tak to taky nedělej.
22.01.2009 | 19:48:40 | Major Reagovat
Luboši,
vždyť jsi říkal poslední příspěvek...
22.01.2009 | 19:45:08 | Karel Reagovat
Luboši, magore
Toto je recenze na C1. Pokud chce někdo minivůz, proč mu vnucuješ BMW ? A ještě ojeté? Taky čti: V kolíně opět navýšili výrobu a připravují plán zrychlení výroby (poslední Svět motorů). To asi proto, že je to tak nemožné auto, že výroba nestačí pokrýt poptávku. Je pravda, že v Čechách je nedoceněné, ale v Holandsku má obrovský fan club, kupuje se v Anglii, Německu, Francii, Itálii, atd... Tam asi žijí samí hlupáci, kteří neví, že nejlepší mini je ojeté BMW. A pokud někdo z jakéhokoliv důvodu prostě chce miniauto, znáš lepší? (Mimo Mini Cooper - to je trošku jiná cenová kategorie). Nemyslím si, že by se západní kapitalističtí hlupáci zrovna prali třeba o Malou Kiu, Sparka, nebo Hyundaie. Proč taky? Co je na nich lepší, kromě ceny? Ta taky odpovídá kvalitě.
22.01.2009 | 19:43:31 | Reagovat
Majore-magore?,
pozrite si www.tipcar.cz, tam napríklad testovali autá, Toyota Aygo má vyššiu spotrebu než P 308 1,6 HDi, o 0,5 l nafty, rovnakú než nová C5 2.0 HDi kombi, otvorte si konečne oči, Ale je mi Vás poniektorých naozaj ľúto. Keď sa dobre poznáte s chalanmi, majiteľmi z predajní al. servisov, chodíte s nimi na obed, tak by ste vedeli aj niečo iné než kydať sprostosti. Keď predajca uvidí "zamilovaného" dementa, čo chce kúpiť predraženú haraburdu, tak sa ešte dva dni smeje. Je za to platený... Sám si radšej kúpi väčšie auto, aj staršie, alebo sa vozí na firemnom...P.S. Ale ďakujeme, že kupujete a nedáte sa presvedčiť.Ekonomike to prospieva. Ak by ste boli poniektorí voči sebe úprimní, tak by ste si priznali, že ste mohli kúpiť aj lepšie autá, teraz nehovorím o Kolíne, ale celkovo...súdruh podplukovník.... A radšej BMW 5, 3, O1,O2, Focusa a pod., alebo niečo iné, ale hlavne väčšie, bezpečnejšie. Prerátajte si cenu/výkon motora/hmotnosť a budete sa čudovať. Teda, ak viete narábať s kalkulačkou...
22.01.2009 | 19:36:10 | ľuboš Reagovat
Proč Radku?
Vždyť on očividně lže. Mě připadá, že má zkušenosti s Fabií HTP a přenáší to na C1. To co píše jsou opravdu hlouposti.
22.01.2009 | 19:33:08 | Major Reagovat
To Major
Máš místo mozku z piva kostku. A až se probereš z deliria, běž navoskovat své MPV.
22.01.2009 | 19:21:56 | Radek Reagovat
Ještě ke lži
Luboši, kdybych tě měl praštit po kebuli každou basou piv, kterou jsem vezl v kufru, tak už máš vymlácený seno z hlavy. Takže: NELŽI ! Máš bujnou fantazii, určitě bys jí využil jako spisovatel románů, ale tady to nemá co dělat.
22.01.2009 | 19:03:42 | Major Reagovat
Od Luboše posledný
No sláva Bohu že posledný. protože to byly největší snůšky pitomin, lží a výmyslů na celé recenzi. Vemte se za ruku i s tvým "virtuálním" prodejcem aut (kterého jsi si vymyslel jako všechno ostatní) a jděte světem.
22.01.2009 | 18:56:19 | Major Reagovat
Takže už posledný
príspevok, nemá to tu cenu, radšej si pozrite autobazár EU, tam si vedia aj poradiť. Tu iba malý somár kydá na väčšieho, otázka je kto,je kto. Pre anonyma:15:56: Neviem ako v Čechách, ale tu na SK je na prd jazdiť v meste 100 za 10- 13 sekúnd, to mám stáť na krku motoru a šľapať ako blázon? A o 100 -200 m je ďalšia križovatka. V aute s normálnym motorom, brknem na plyn a hneď môžem vyradiť, lebo doplachtím na ďalšiu križovatku. V meste, v hustej premávke viac ako 80 aj tak nepôjdete a pružné zrýchlenie je aj tak zúfalé. A pre hlupáčikov, čo si mýlia silu kr. momentu s 0-100 km, auto je zúfalo lenivé na 4-5 stupni. Opäť musíte podraďovať, nech Vás nerozmaže oprotiidúce auto... jazdiť celú cestu brzda , plný plyn, na našich cestách 1.triedy, tak sa poseriem od strachu. V štvorici sa pos...e všetci. A spotrebe 6,2 takýmto štýlom NEVERÍM, aj sám predajca mi potvrdil, že pri úspornom štýle sa dá do 5 litrov. Sám. Ale plní a svižne....ťažko, cez mestá, ale bol rád, že robíte reklamu sami... Nevytáčal som motor naplno, bola to predvádzačka, bol to P 107, ale to dúfam nevadí. Na diaľnici sa človek učičíka, "veď to ide...", mimo cesty, na plných okreskách, a úzkych cestách 1.tr. je to o život. V Nemecku by ste si ľavý pruh asi ťažko vychutnali, v ITA, GR, alebo Chorvátsku, Srbsku po bočných cestách vo vnútrozemí ani nehovoriac..., ale podľa niektorých je to super vozenie.. P.S. Neprezradím radšej miesto skúšania, ale predajca sa smial, že P 107 chodia za trest, na dlhé cesty aj 307 je malá a nepohodlná. Ale viete, čo taký môže vedieť, veď iba predáva autá a nemiluje ich ako poniektorí z Vás. Čo na tom, že mal v oku skúsenosti z 40-50 áut?!!
22.01.2009 | 18:02:11 | ľuboš Reagovat
Tu nejde o to, koľko to točí pri maximálke na päťku. Ak niekto tvrdí, že päťka je od 160 a viac, tak sa dá predpokladať, že do tej rýchlosti tam má štvorku. To nie je zdravé a ani normálne. Rovnako nie je normálne pri zrýchľovaní tlačiť otáčkomer na každú rýchlosť až po obmedzovač. Nejak mi uniká význam takéhoto počínania. 90 na dvojku mi dal aj trojkový Golf, ale to predsa neznamená, že tak sa má s tým autom jazdiť. K svojmu autu by som sa tak nesprával a čudujem sa, že sa nájdu ľudia, čo si na tom ešte aj zakladajú.
A ešte citát z jedného testu C1 : "Prenos rachotu a vibrácií do kabíny je výraznejší, než pri kadektorom športiaku, na čom sa chvíľu možno pobavíte, ale ozaj iba chvíľu..."
22.01.2009 | 17:53:30 | Petrík Reagovat
Nevhodný komentář
22.01.2009 | 17:17:37 |
Z věcné diskuse se to tu zvrhlo v hádání se o hloupostech .
22.01.2009 | 16:56:36 | Itall Reagovat
luboš:
Klidně s ním pojedu i na dovolenou k moři, ale pouze ve dvou . Zas až tak drahé nejsou, neboť alespoň v ČR, se už dávno nenabízejí podle původního ceníku. Tam byly ceny skutečně vysoké, také si to skoro nikdo nekoupil.
22.01.2009 | 16:47:50 | Itall Reagovat
úsměvné
No protože pro majitele superaut jsou minivozy prostě úsměvné.. jako vše co s nimi souvisí...
22.01.2009 | 16:37:50 | Reagovat
Milý Petríku
Při 160 má motor C1 4500 otáček. Jak jsi správně uvedl, max výkon je při 6000. Není tudíž otáčkoměr v červeném poli ani zdaleka. Je to pro motor trvalá rychlost, kterou sníží pouze stoupání, protivítr, apod, ale ne vysoké otáčky.
Radkovi: Zrychlení Ayga a C1 je skoro stejné, protože mají stejné agregáty. Když ti napíšu, že Aygo je těžší, budeš se asi zlobit...:-) Není to nic moc v porovnání s tvým autem, to ano, ale mezi minivozy je to špica.
22.01.2009 | 16:35:06 | Václav Reagovat
Karel
Karle, buď realista. Je to o tom, že 99% aut ve větších hmotnějších, tudíž jsou i relativně bezpečnějších. To jsou prostě fakta. Pochopitelně střet s Tatrou těžko rozchodíš, i kdybys seděl v "mamutu". Ovšem eventuální nehodu bych raději riskoval v 15let starém E34 než v nové C1 nebo jakýmkoli malém autě. Rozhodně je pravděpodobnější nehoda osobní vs. osobní, než osobní vs. kamion. Co se týká recenzí, tak právě u malých levných aut je nejvíce absurdních a úsměvných hodnocení.
22.01.2009 | 16:30:31 | Radek Reagovat
Vtipy
Tak vtipmi sa to tu začalo priam hemžiť:
"když pětka jede 160 a víc"
Tak to ju tam asi pri výrobe dávajú len preventívne. Výrobca udáva maximálku 157, takže piata rýchlosť, ktorá je určená na jazdu "160 a víc", je tam asi zbytočne.
Maximálny výkon to má pri 6000 ot/min, takže snáď nechcete všetci tvrdiť, že s tým autom furt jazdíte až do červeného poľa. To vám potom moc nevydrží, obzvlášť, ak maximum krútiaceho momentu je pri 3600 otáčkach, takže pre efektívnosť má zmysel jazda okolo tejto hodnoty.
22.01.2009 | 16:26:27 | Petrík Reagovat
To Standa
Koukal jsem teď na jiné (Toyota Aygo), nicméně to bude podobné a dopočítal jsem se z 0 na 100km/h 10.5 - 11s, což je slušné, ovšem nic extra.
22.01.2009 | 16:23:56 | Radek Reagovat
To je typické
Luboš: Až sa stretněte s BMV 5.... až se ty stretneš s tatrou 815, budou tě seškrabovat ze silnice. Co to proboha blábolíš, jsi na recenzi C1 a ne v pořadu silnější vyhrává. Kde dojdou rozumné argumenty, nastupuje násilí. Já si osobně myslím, že recenzi na C1 vyhledá ten, kdo uvažuje o její koupi. Ale opak je pravdou: Takový člověk sem většinou nic nenapíše, prostě si přečte jednu, druhou, třetí recenzi a udělá si jakýs takýs závěr. A pak sem lezou chytráci už předem zaujatí touhou to tady zaplivat. Někteří se obzvláště činí. Chudák Václav.
22.01.2009 | 16:22:59 | Karel Reagovat
Luboš
To byl dobrý vtip. Jsem se nasmál! Prvních 50 m naozaj svižné. Kde ta svižnost končila, když dvojka dá 100 za 10 vteřin. Naozaj svižné do 50 km ale to jde to na jednotku... Fakt dobrý humor, tvůj popis jízdy. Jasně že jsi musel až na trojku, když pětka jede 160 a víc. Spíš mi to připadá, jako bys popisoval jízdu v Saxu. Kecale!
22.01.2009 | 15:56:46 | Reagovat
Luboši díky
váš popis jízdy přesně odpovídá tomu, co jsem si myslel: Za prvé, že jste to auto nikdy neřídil, anebo za druhé: To prostě s auty neumíte. Víc k tomu nemám co říct.
22.01.2009 | 15:52:42 | Karel Reagovat
Pre Radka a Karla:
Radku, máš pravdu. Asi tu píšu iba zakomplexovaní majitelia "áut".... Čo v živote nesedeli ani neriadili auto. Ale to sa časom poddá. Ešte dospejú. Dúfajme. A pre Karla: beriem späť pochvalu: ste rovnaký "inteligent " ako zvyšok. Opierky som povytiahol. Síce ich doma mám elektrické, ale predstavte si, zvládol som to... Napriek tomu mi boli zbytočné, lebo by som si rozbil hlavu o strechu.. Standa je typický príklad zakomplexovanosti, nič v zlom, to je dané. Ale až nedajbože sa niekedy stretnete s 5 ročnou kraksňou BMW 5 a podobne, s 3-4 hviezdičkami, tak Vám tých Vašich 5 bude na ...H...O. Kríž budete mať fajnový, železný...Z väčšieho vystúpite a budete sa čudovať, či ste to zrazili srnu... Fyziku neoklamete!!!
22.01.2009 | 15:39:01 | ľuboš Reagovat
Pre Karla: popravde
som bol milo prekvapený z motorčeka. Taký malý a taký zúrivý. Radosť robiť myšičky a vymetať jazdné pruhy. Tak do 50-60 km naozaj svižné. V meste SUPER...Prvých 50-60 metrov ste KING, potom beznádejne posledný...V 2 osobách, cca 180-190 kg zaťaženia, má chuť do zákrut, dá sa celkom fajn zabaviť. Síce pršalo a bolo veľa vody, takže som nechcel robiť hlúposti, ale plávanie na vode prišlo oveľa neskôr, než na mojich širších, minimálna reakcia na pozdlžne koľaje, trochu menej odhlučnený podvozok. V ostrej zákrute sa ľahko vyrovnáva šmyk, dá sa pekne rozhodiť, ešte krajšie zrovnať. Ale to iba v mestkých uličkách...Ale za mestom, keď som skúsil predbehnúť kamión, tak som musel až do trojky, otáčkomer to nemalo, stále plný plyn, štvorka, kamión, od bočného tlaku nas rozkývalo. Pri 130 už hlučnejšie, ale asi som si ešte nezvykol...Ale: dá sa, ako 2 auto do rodiny ÁNO !!! Ako plnohodnotné auto, na dovolenky, cesty s rodinou ROZHODNE NIE! ale : hračkársky interiér, holé plechy, kufor pre igelitky, basa piva sa tam nezmestí, SLABO OBSTAVANÝ priestor...nárazniky trčia dopredu, pridáva do na dlžke, ale na úkor vn. priestoru. Každý sa tu oháňa bezpečnosťou... to búrate každú jazdu? Asi nie...Neprekáža mi, že niekto vychvaľuje svoje auto, aj ja to robím, ale prekáža mi nedostatok objektívnosti a taký normálny úsudok. Dnes je premávka úplne inde, s týmto sa vydať na cestu cez celú republiku v 4 dosp. osobách, je hazard. Isť v 4 na stanicu, diskotéku, do Tesca a pod.: ANO. Cena? Vysoká.. .P.S. Ďakujem pánovi Karolovi za konštruktívnu otázku.
22.01.2009 | 15:28:00 | ľuboš Reagovat
A Radku
viděl jsi i ty ostatní související videa? Třeba ta se zrychlením, se zvukem motoru, atd...? Třeba by jsi mi mohl dát za pravdu alespoň v tom, co jste mi nevěřili a tam je to jasně vidět. I to že mototr opravdu není vysokootáčkový vysavač, který nemá sílu... Jak plynule zrychluje, jaké jsou rozsahy rychlostí... Tak se nestyď a buď chlap, že jsem nelhal?
22.01.2009 | 15:27:46 | Standa Reagovat
Standa:
Přesně tak.
22.01.2009 | 15:26:04 | Itall Reagovat
Radku
Máš pravdu. Každý si kupuje auto, jaké mu vyhovuje a podle toho co od něho očekává. Nikdo tu netvrdí že C1 je rodinný vůz, ale že LZE v něm (v mém případě určitě, ostatní musí posoudit sami) rodinu odvézt. Čtyřčlennou samozřejmě. Není to ani o penězích. Za stejné prachy jsem mohl mít větší auto. ale bylo to pro mne zbytečné. A jedna věcná připomínka: Který zákon ukládá, že zadním oknem musí být vidět? Teď mi určitě řekneš, že dodávky, náklaďáky apod., které ani zadní okno nemají, nebo ho mají přelepené, mají z toho zákona vyjímku? Ne, žádný takový zákon není. Zadem vidět nemusíš. Jsou proto povinná vnější zrcátka na obou stranách.
22.01.2009 | 15:22:45 | Standa Reagovat
luboš:
Souhlasím s Karlem, Fábii I také doma ještě máme. Je o něco komfortnější (podvozek, místo vzadu, plasty, větší kufr), však také je o třídu výše. O spolehlivosti bych tady radši pomlčel, ostatně sepsal jsem to v recenzi. Žádný skvost. Pokud bude nákupní taška z Kolína spolehlivá (a všechny recenze to až na výjimky potvrzují), tak si budu ještě libovat.
22.01.2009 | 15:21:46 | Itall Reagovat
To Luboš
A to, co jsem napsal jim prostě nevysvětlíš.
22.01.2009 | 15:13:14 | Radek Reagovat
To Luboš
U nás, stejně, jako u vás se z minivozů dělají rodinné křižníky. Je to dáno mentalitou některých spoluobčanů, kteří prostě si chtějí říct "koupil jsem si NOVÉ auto". Co na tom, že je to miniauto určené k cestám do hypermarketu. Nedávno tu někdo dal odkaz na video s C1, co se do něj vleze. Ano, byla to zajímavá hromádka, ALE, řidiči vozu NESMÍ nic blokovat výhled vzad, tudíž je to o ničem. Stejně tak mě zaujali zmačkané tašky naplácané na sebe, aby se tam vlezly. Ano, pro někoho je tohle přijatelná úroveň cestování. Prosím vás, zamyslete se nad tím, k čemu toto auto je určeno.
22.01.2009 | 15:11:39 | Radek Reagovat
Luboš
Ty zadní opěrky si musíš povytáhnout. Ale jsi dost chytrý, na to bys určitě přišel časem sám. Oni jsou totiž jinak zasunuté. V Recenzi Standa píše, že právě na O2, Passaty a Audiny C1 NEMÁ a ty tady účelově lžeš, protože i toto jsi obrátil, všechny tvé kecy tady jsou jen lži. Jo, a doma jsem měl felicii, i fabii. C1 jsme kupovali jako druhý vůz. Nakonec šla jak felda, tak i fabka do světa, protože se nám s C1 jezdilo lépe. A spolehlivostí teda obě škodovky zrovna nevynikaly. Ale o čem se to zase bavíme? O ničem.
22.01.2009 | 15:08:02 | Karel Reagovat
Lubošovi-dotaz
A jak se ti stím jelo? A jak to šlapalo v těch 130 ?
22.01.2009 | 15:03:03 | Karel Reagovat
Milý anonym, bola to
reakcia na minulú recenziu C 1, asi 120 komentárov, nechcelo sa mi k nej vracať...., niekto podo mnou napísal, že je tam málo miesta. Ja Tvrdím, že zúfalo málo. Je to pre dôchodcov, alebo 2 malé deti. Vzadu, keď som sa posadil, mi hlava búchala do stropu a opierka hlavy bola k ničomu... Je to auto do mesta a tak do 50-100 km okruhu. Ale asi sa mám príliš rád a svojich pasažierov a Vy nemáte radi svoje peniaze...
22.01.2009 | 15:02:49 | ľuboš Reagovat
Saxo
Saxo ani 106 nemůže být prostornější. Už jenom proto, že při menším rozvoru je navíc ještě nižší. Má větší kufr, to ano, ale v bezpečnosti a prostornosti kabiny se nemůže cé jedničce vůbec rovnat. Chlape, vždyť je to model vzniklý v osmdesátých letech! I když vyráběný s drobnými faceliftovými úpravami až do nedávna, už je prostě mimo.
22.01.2009 | 15:00:59 | Reagovat
luboš:
Tak to zas prr, chlapček. Oproti autům z Kolína je Saxo vpředu stísněnější, přestože je o třídu výše. Proti prostornosti na předních sedadlech nemůže u kolíňat namítat nikdo nic, protože žádný minivůz není vpředu prostornější.
22.01.2009 | 14:56:37 | Itall Reagovat
Recenze
Když jsm psal tuto recenzi, snažil jsem se o co nejvěcnější a nejpravdivější seznámení s tímto autem. Byl jsem dalek jakýchkoli emocí. Nevyjadřoval jsem se v superlativech, nic nepřechvaloval a snažil jsem se, abych nezavdal příčinu k nějakým zbytečným hádkám. Bohužel jak vidím, kdybych napsal cokoliv, vždy se tu najde inteligent, který celou recenzi pokazí hádáním se o hloupostech. Pokud bych měřil přes 180, jak píše Itall, nebudu si zcela jistě kupovat minivůz. My se do vozu prostě v pohodě vejdeme, ve čtyřech, a to i dospělí. Asi jsme trpaslíci (173-176cm). Nevím co víc k tomu dodat, snad jen poprosím, hádejte se v hospodě u piva, sem pište jen dotazy, nebo vaše skutečné zkušenosti. Nezacházejte do extrémů. Děkuji.
22.01.2009 | 14:56:36 | Václav Reagovat
Luboš
Přečti si celou recenzi. Nikdo tady nic nevychvaluje. K těm pneu: Jsou to originál Michelin a jejich rozměr je moc dobře spočítaný pro jízdní vlastnosti daného vozu a pro jeho celkovou hmotnost a rychlost. Ten co ti tvrdil ty nesmysly byl buď pitomec o něco menší než ty, nebo se prostě bál s tebou jet. Koneckonců tvoje výplody jsem četl i na jiných recenzích, a je skutečně možné, že měl pocit že jsi psychopat. Já se mu nedivím.
22.01.2009 | 14:48:49 | Reagovat
Tak to ste páni vedľa,
C 1 je to najúžasnejšie auto pod slnkom, istý Standa Vám to veľmi rád vysvetlí.... Je to plnohodnotné auto, na ktoré sa nechytajú ani O2, W Passaty a podobne....ale zase by som bol za hlupáka, ak by som tomu neveril. Dovolil som si tento zázrak vyskúšať u predajcu. Pri 130 chlapec zbledol a začal niečo v tom zmysle, že to auto má gumy ako z fúrika, že sa má rád. Keď som mu povedal, že niektorí borci na tom valia 150 v 4 osobách, dospelých, s batožinou a spotrebe 5,2 tak bol ticho...od strachu, že sedí so psychopatom- samovrahom. Teraz vážne: takúto plechovicu vydávať za auto je ukážka dokonalého marketingu a vygumovania zdravého rozumu.... zlatá 106, Saxo a podobne...
22.01.2009 | 14:40:55 | ľuboš Reagovat
Anonym:
Je to zcela logické, ty logiku. Protože řidiči musíme dát potřebný prostor pro pohodlné a bezpečné ovládání auta (možná u vás doma to tak není), tak se snadno může stát, že má-li řidič postavu nad 180 cm, tak si za něj už pohodlně nesedne ani dítě. Druhý důvod může být ten, že 4 minilidé se tam sice vešli, ale všechna jejich zavazadla už ne - kufr 139 l. Takže proto, ale takhle logické věci jsem snad TOBĚ nemusel vysvětlovat?
22.01.2009 | 14:14:55 | Itall Reagovat
Jedno dítě
Proč pro jedno dítě? To jako bude sedět uprostřed? To je logika. A co třeba jedno a půl dítěte?
21.01.2009 | 20:15:10 | Reagovat
Také Picanto a Spark nemají pozink. Pro 4 lidi to asi je, ale menšího vzrůstu. Taková asijská rodinka .
21.01.2009 | 11:53:13 | Itall Reagovat