Rok výroby:2003Typ motoru:1.1iStav km při koupi:47 000 kmStav km nyní:80 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:zapůjčenýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:6.5 l/100 kmVloženo:31. 3. 2006
- 3 x při jízdě se zařazeným převodovým stupněm motor na cca 1 vteřinu zhasnul a zablokovala se kola
- občas nutný "restart"
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem používal dočasně jako služební, ujel jsem s ním za půl roku přes 30 000 km. Kladně se dá hodnotit motor, který se mi vzhledem k obsahu 1.1i podařilo rozhýbat. Byl totiž pomalu zajetý a po zajetí se s ním dalo běžně jezdit do 180 (z kopce na dálnici výjimečně i 200:).
Spotřeba se pak při velmi svižné jízdě pohybovala přes 8,5 l. Motor a design karosérie je bohužel asi to jediné pozitivní na celém autě. Ať už se jedná o podivný přístup autorizovaného servisu, spousty drobných závad, neustále praskajících žárovek apod.
V zimě se chová na sněhu velice podivně, je to doslova horor. Při parkování v menších "závějích" na okraji silnice hrozí, že nevyjedete.
Různé motoristické časopisy a testy v nich sleduji už pěkných pár (desítek) let. A musím říct, že auta, u kterých byly naměřeny lepší hodnoty rychlosti a zrychlení než udává výrobce, by se dala spočítat na prstech jedné ruky. V naprosté většině jsou spíš o něco horší. Jistě, převodovka udělá své a hlavně auta s dlouhými převody se po mnohakilometrovém rozjezdu, s větrem v zádech nebo s kopce dokáží rozjet na mnohem vyšší rychlost než udávanou. Ale má tento jev nějaký praktický význam? Spíš u dlouhé pětky oceníme nižší hlučnost ve 130, ale zas bude horší pružnost a budem muset častěji řadit. A za druhé: taky jsem měl malé auto a nebylo problémem s ním jezdit i po okreskách stočtyřicet a sedělo hezky. No ale po sto tisících kilometrech už bylo vše trochu jinak a nevím co všecko by člověk musel na podvozku vyměnit, aby mělo jízdní vlastnosti zas jako když bylo nové. Větší robustnější auta si své vlastnosti udrží pravděpodobně dýl. Taky mne jímá hrůza když čtu jak někdo v garáží kladivem a svářečkou poléčí třeba starého golfa a pak s ním lítá po okreskách dvě stě...
tiež 1,1 l motor. Ale viac ako 150 to už nešlo. A pritom je to ľahšie, nižšie auto. Niekto si z Vás strieľa. Nehovoriac o tom, že 150 v takej taške je pre pevné nervy. Hluk strašný, auto nervózne, na našich cestách je to o život. Dá sa ísť v pohode aj 220 km/hod, jedine voľným pádom do priepasti... /uprimne obdivujem pretekárov na GTi, zviezol som sa, ale tak nervózne poskakovanie a nestabilitu som nikdy nezažil/. Krátky rázvor jednoducho viac nedovoľuje. A ani výrobca nie. Jedno či to je PSA, al. W...Ak chcete rýchlo a relatívne bezpečne, jednoznačne strednú triedu a vyššie s viacprvkovou nápravou vzadu. Jasné, nehovorím o športových autách. A ani SAXO nie je výnimkou.
To není omezovač, ale dál už to nemá sílu. V té rychlosti je aerodynamický odpor (zvláště u tak boubelatého auta) veliký a ten motor to už víc nerozjede. Stejný motor jsem měl v P 205 a dal tak cca 160 a víc nešel. A to bylo auto mnohem nižší a lehčí.
JJ MLADEJ A H.... Na cestách se má chovat slušně,aby nebylo způsobeno nic ostaním ani sobě samému.Pokud vím,tak v autoškolách se toto dost zdůrazńuje!!!!!!!!! TAKOVÝ LIDÉ BY NEMĚLI DOSTAT ANI ŘIDIČÁK .Pak se nemáme divit když vidíme ty hrůzostrašné statistiky.!!!!! Pánové chtělo by to chvíli používat to co nosíte na krku ...
Chtěl bych pozdravit pana recenzistu a říct, že doufám, že se s ním nepotkám na silnici. Podle mého názoru, každý, kdo jezdí po českých silnicích s nákupní taškou kolem 200 km/h, je nebezpečný psychopat.
S fiatem uno 1.0 i.e. jsem z kopce vytáhl tachometrových 180, pak se to zarazilo, možná to bylo i trochu víc...Holt ta gravitace...Nevím kolik to točílo protože to nemá otáčkoměr:o)))
Takže pánové, abyste se pořád nehádali o té maximální rychlosti, nebo naopak hádali více a navíc se mnou :o) V citroenu AX je také motor 1.1 - od roku 1991 až do C3 se až na detaily nezměnil. I výkon zůstal 44kW. S mnohem lehčím AX je maximum na vytočený motor 160 km/h na rovině (někdo říká i víc, ale .... i kdyby měl o palec větší kola, moc mu to nepomůže ... já těch 160 mám osobně vyzkoušený). Takže je nereálné, aby C3 s mnohem vyšší hmotností bylo možné rozhýbat na 180, respektive přes 200 z kopce. Nedovolí to jednoduše maximální otáčky motoru. Stejné problémy se zhasínáním motoru má i moje AX, ale abych to upřesnil. Pouze po nastartování a okamžitém rozjezdu. Když se motor nechá déle zahřát, je vše v pohodě.
to mas v nohach a na rukach dajaký tuingový krem či čo,inak nechapem výrok-sa mi ho podarilo zajet narychlo,to ti konštrukcia vozidla asi nič nehovorí,to by si mal blišie vysvetliť,nejaký tunerovia by sa potešili,bez čipu abo iných doplnkov jak to dosiahnuť,ano,mozno sú zle idúce a dobre idúca autá tej istej značky,ale zábeh tvorí asi možno štvrtinu toho,čo si popísal,čiže výkon,kor u dnešných moderných aut
docela by me zajimalo kdy zacina brat omezovac kdyz s autem s motorem 1.1 se da jet na 5rychlostni stupen 230:)) a co tam je za prevodovku:))) s pujcenou 1,1 206 na dalnici sem mel ve 130 na otackomeru okolo 4000 ot....asi se hodne koukam na vecernicky
Rád bych se zeptal,jak mám rozumět "chcípnul motor a zablokovala se kola" - snad to akorát brzdilo motorem,ne?Jinak by byla havárie skoro nevyhnutelná,pokud by kola opravdu blokovala.Ono stačí když se tohle stane při předjíždění.
No to sa mi nezda. Tych 180 je dost malo. My na ulici mame C3 a tie idu 220 a to su tiez 1.1. jedine co je pravda ze sa neda na dialnici stihat tym novym Atosom od Hyundai tie idu pekelne 1.1 v poho 230.
Jak jsem psal, bylo to výjimečné a nijak se netajím tím, že to bylo z kopce. A také bych rad zdůraznil, že mi trvalo cca 10 000 km, než se mi podařilo auto znovu zajet "na rychlo".
30.08.2011 | 20:24:08 | Jiří Fuchs
| 85.163.29.*Reagovat
RE: No když myslíš
Tak 200 s tímhle autem je nereálné.S naším jsem jel max 150 a to už bylo hodně nebezpečné. Měl jsem toho plný ruce a byl jsem rád že jsem to udržel na silnici.Zkoušel jsem to jen kousek.Pokud to má být bezpečné tak se s tím dá jet cca 120. Hraniční rychlost je cca 130.Pak už je to hazard.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C3
cože?
Jediné čemu na té recenzi věřím je ta spotřeba.
28.01.2015 | 08:19:41 | aaa | 89.111.108.* Reagovat
Rychlost?
Různé motoristické časopisy a testy v nich sleduji už pěkných pár (desítek) let. A musím říct, že auta, u kterých byly naměřeny lepší hodnoty rychlosti a zrychlení než udává výrobce, by se dala spočítat na prstech jedné ruky. V naprosté většině jsou spíš o něco horší. Jistě, převodovka udělá své a hlavně auta s dlouhými převody se po mnohakilometrovém rozjezdu, s větrem v zádech nebo s kopce dokáží rozjet na mnohem vyšší rychlost než udávanou. Ale má tento jev nějaký praktický význam? Spíš u dlouhé pětky oceníme nižší hlučnost ve 130, ale zas bude horší pružnost a budem muset častěji řadit. A za druhé: taky jsem měl malé auto a nebylo problémem s ním jezdit i po okreskách stočtyřicet a sedělo hezky. No ale po sto tisících kilometrech už bylo vše trochu jinak a nevím co všecko by člověk musel na podvozku vyměnit, aby mělo jízdní vlastnosti zas jako když bylo nové. Větší robustnější auta si své vlastnosti udrží pravděpodobně dýl. Taky mne jímá hrůza když čtu jak někdo v garáží kladivem a svářečkou poléčí třeba starého golfa a pak s ním lítá po okreskách dvě stě...
09.11.2008 | 11:52:59 | fabian Reagovat
V P 106 sme mali
tiež 1,1 l motor. Ale viac ako 150 to už nešlo. A pritom je to ľahšie, nižšie auto. Niekto si z Vás strieľa. Nehovoriac o tom, že 150 v takej taške je pre pevné nervy. Hluk strašný, auto nervózne, na našich cestách je to o život. Dá sa ísť v pohode aj 220 km/hod, jedine voľným pádom do priepasti... /uprimne obdivujem pretekárov na GTi, zviezol som sa, ale tak nervózne poskakovanie a nestabilitu som nikdy nezažil/. Krátky rázvor jednoducho viac nedovoľuje. A ani výrobca nie. Jedno či to je PSA, al. W...Ak chcete rýchlo a relatívne bezpečne, jednoznačne strednú triedu a vyššie s viacprvkovou nápravou vzadu. Jasné, nehovorím o športových autách. A ani SAXO nie je výnimkou.
08.11.2008 | 16:18:20 | ľuboš Reagovat
RE: V P 106 sme mali
Max u C3 1.1 44kw C3 159 4500 ot/min dál už to nepustí (nejspíš omezovač)
05.05.2012 | 16:41:59 | Skyper168 | 81.201.48.* Reagovat
RE: V P 106 sme mali
To není omezovač, ale dál už to nemá sílu. V té rychlosti je aerodynamický odpor (zvláště u tak boubelatého auta) veliký a ten motor to už víc nerozjede. Stejný motor jsem měl v P 205 a dal tak cca 160 a víc nešel. A to bylo auto mnohem nižší a lehčí.
05.05.2012 | 20:20:46 | | 94.112.116.* Reagovat
rychlost je možná
Osobně té rychlosti věřím. Sám jsem měl Saxo 1,1 které jelo 190km/h při cca 5600 ot/min a dle otáčkoměru může točit 6200.
08.11.2008 | 11:28:23 | saxo Reagovat
JJ MLADEJ A H.... Na cestách se má chovat slušně,aby nebylo způsobeno nic ostaním ani sobě samému.Pokud vím,tak v autoškolách se toto dost zdůrazńuje!!!!!!!!!
TAKOVÝ LIDÉ BY NEMĚLI DOSTAT ANI ŘIDIČÁK .Pak se
nemáme divit když vidíme ty hrůzostrašné statistiky.!!!!!
Pánové chtělo by to chvíli používat to co nosíte na krku ...
08.11.2008 | 10:07:19 | Reagovat
potenciální vrah
Chtěl bych pozdravit pana recenzistu a říct, že doufám, že se s ním nepotkám na silnici. Podle mého názoru, každý, kdo jezdí po českých silnicích s nákupní taškou kolem 200 km/h, je nebezpečný psychopat.
30.07.2008 | 13:28:59 | mink Reagovat
fiskus
Preco sa debata zuuzila na max rychlosti, podla mna vasim C3 blbnu tie digitálne rychlomery, takze kazdy z vas ma svoju pravdu
21.08.2007 | 10:30:53 | Reagovat
S fiatem uno 1.0 i.e. jsem z kopce vytáhl tachometrových 180, pak se to zarazilo, možná to bylo i trochu víc...Holt ta gravitace...Nevím kolik to točílo protože to nemá otáčkoměr:o)))
30.04.2007 | 23:18:57 | Reagovat
Stejný motor jako v AX a SAXO
Takže pánové, abyste se pořád nehádali o té maximální rychlosti, nebo naopak hádali více a navíc se mnou :o) V citroenu AX je také motor 1.1 - od roku 1991 až do C3 se až na detaily nezměnil. I výkon zůstal 44kW. S mnohem lehčím AX je maximum na vytočený motor 160 km/h na rovině (někdo říká i víc, ale .... i kdyby měl o palec větší kola, moc mu to nepomůže ... já těch 160 mám osobně vyzkoušený). Takže je nereálné, aby C3 s mnohem vyšší hmotností bylo možné rozhýbat na 180, respektive přes 200 z kopce. Nedovolí to jednoduše maximální otáčky motoru. Stejné problémy se zhasínáním motoru má i moje AX, ale abych to upřesnil. Pouze po nastartování a okamžitém rozjezdu. Když se motor nechá déle zahřát, je vše v pohodě.
30.04.2007 | 22:32:57 | AXel 1.1 Reagovat
nojono,,,,,,
Pánové, myslím že se stačí podívat na věk recenzisty a je to jasné........Jen doufám, že se maximálně zmrzačí sám a nesundá nic a nikoho kolem...
16.04.2007 | 20:19:58 | Reagovat
to mas v nohach a na rukach dajaký tuingový krem či čo,inak nechapem výrok-sa mi ho podarilo zajet narychlo,to ti konštrukcia vozidla asi nič nehovorí,to by si mal blišie vysvetliť,nejaký tunerovia by sa potešili,bez čipu abo iných doplnkov jak to dosiahnuť,ano,mozno sú zle idúce a dobre idúca autá tej istej značky,ale zábeh tvorí asi možno štvrtinu toho,čo si popísal,čiže výkon,kor u dnešných moderných aut
16.04.2007 | 12:57:32 | jozo Reagovat
si autor trochu splet stranky
Pro nej www.jsemmagor.cz
06.02.2007 | 21:18:57 | reihensechszylinder Reagovat
formule c3
omlouvam se za tech 230!! chtel jsem rict 220 KILOMETRU ZA HODINU
04.01.2007 | 20:43:56 | Reagovat
formule c3
docela by me zajimalo kdy zacina brat omezovac kdyz s autem s motorem 1.1 se da jet na 5rychlostni stupen 230:)) a co tam je za prevodovku:))) s pujcenou 1,1 206 na dalnici sem mel ve 130 na otackomeru okolo 4000 ot....asi se hodne koukam na vecernicky
04.01.2007 | 20:42:40 | Reagovat
29.12.2006 | 22:39:15 | Reagovat
?
Rád bych se zeptal,jak mám rozumět "chcípnul motor a zablokovala se kola" - snad to akorát brzdilo motorem,ne?Jinak by byla havárie skoro nevyhnutelná,pokud by kola opravdu blokovala.Ono stačí když se tohle stane při předjíždění.
15.11.2006 | 13:36:20 | zima24 Reagovat
Seš z bohnic vole?????S tim motorem max.150??????
29.08.2006 | 08:20:57 | Reagovat
nono
No to sa mi nezda. Tych 180 je dost malo. My na ulici mame C3 a tie idu 220 a to su tiez 1.1. jedine co je pravda ze sa neda na dialnici stihat tym novym Atosom od Hyundai tie idu pekelne 1.1 v poho 230.
18.08.2006 | 14:09:32 | kewlarsiet Reagovat
No když myslíš
Jak jsem psal, bylo to výjimečné a nijak se netajím tím, že to bylo z kopce. A také bych rad zdůraznil, že mi trvalo cca 10 000 km, než se mi podařilo auto znovu zajet "na rychlo".
01.04.2006 | 00:27:24 | Filip Reagovat
RE:No když myslíš
30.08.2011 | 20:24:08 | Jiří Fuchs | 85.163.29.* Reagovat
RE: No když myslíš
Tak 200 s tímhle autem je nereálné.S naším jsem jel max 150 a to už bylo hodně nebezpečné. Měl jsem toho plný ruce a byl jsem rád že jsem to udržel na silnici.Zkoušel jsem to jen kousek.Pokud to má být bezpečné tak se s tím dá jet cca 120. Hraniční rychlost je cca 130.Pak už je to hazard.
03.12.2016 | 01:07:47 | Sláva | 90.181.206.* Reagovat
Citroen C3
Neverim max. rychlosti i kdyz maleho kopce 200Km /h.
S mororem 1,1 je to nerealny
31.03.2006 | 15:07:18 | Boss99 Reagovat