Rok výroby:1996Typ motoru:2,5tdStav km při koupi:135 000 kmStav km nyní:155 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:26. 11. 2006
Jestli mělo auto nějaké poruchy? Otázka by měla znít: Bylo auto někdy bez poruchy?
Hned v prvních dnech: přestala svítit obrysová světla, pak přestal svítit panel klimatizace, coz znamenalo totálni výpadek ventilace a topení(v zimě) - vše jsem opravil svépomocí, ale ty nervy!! - člověk na to auto nesežene žádné pořádný manuál ("jak na to"), u Citroena jsem dostal jen takovu malou brožurku, a to za "pouhych" 20,-euro.
Pak byl nějakou dobu klid, ale jen nějakou: asi před 3mi měsíci odešlo po otevření el.otvírání zadního okna (díky bohu - stalo se to v létě) a teď před zimou se odporoučel ventilátor topení (u Citroena 470,-euro- ze šrotiště jsem ho sehnal za 60,-).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Musím říct, že jsem z XM rozčarovaný. Je sice pravdou:
-svezení je velmi pohodlné
-motor je spolehlivý, úsporný, s dobrým kroutícím momentem (mezi 2-3tis.ot.)
kupil si lopatu bez udrzby a ojazdenu..povedal by som aj stocenu..takze to inak ani nemohlo dopadnut..kto sa v hydraulike nevyzna a kupuje hydraulicke auto nevsimne si varovne znaky zanedbanej udrzby...
Pokud je váš motor 2,1TD a při akceleraci kašle a zle startuje, hledal bych problém v těsnosti palivového potrubí mezi nádrží a vstřikovacím čerpadlem a jde o přisávání vzduchu a padání nafty. Může to být naprasklá hadička, nebo upadená spona, případně i jinak poškozená sací větev. Při chodu motoru je v ní podtlak, takže to není tak snadno vidět. Pokud by jste sací větev natlakovali, nafta by z netěsnosti stříkala. Když jsem jednou měnil palivový filtr a špatně jsem nasadil těsnění dělalo to to samý. Oprava spočívala ve správném složení a odvzdušnění a byl pokoj. Tohle je v principu prkotina, auto není nový a takové věci (hadičky) mohou být steřelé.
Nejsem žádný odborník, ale druhý Vámi popisovaný problém mi připadá, jako když auto jede v nejnižší poloze - na dorazech (hrozně drncá). Mám pocit, že takový stav nevyvolá jedna závada. Hádám spíš, že hydraulika je celkově ve špatném stavu a žádá si své. Zkuste se obrátit na některý z citroen klubů na internetu, ve vašem případě nejspíš na http://xm-club.info/ Lidi tam jsou ochotní poradit a poskytnou Vám určitě fundovanější pomoc než já. Minimálně alespoň zjistíte, že v tom nejste sám :)
Tak zese ubehl nejaky cas momentalne jsem u 167tis.km - a co se nestalo !?! -1) auto nechce naskocit -po vymene zhavicu se to na nejakou dobu zlepsilo,ale ted mam ten problem zase-asi predzhavici rele a dneska se k tomu jeste pridalo to ,ze me pri volnobehu nekolikrat zdechl motor-jakoby nemel zadne palivo. 2) pri jizde (uz pri 40km/h)pres mensi nerovnosti a soucasne akceleraci se nekdy auto rozeskace jako ,,koza,, do te miry ,ze mam dost velke problemy ho ,,udrzet,, ve stope.
Existuje kniha v AJ - Citroen XM od Haynese. Je docela dobrá a jsou tam i fotografie. Jinak souhlasím, že auto má občas nějaký věci, který dokážou člověka vytočit, ale není to tak hrozné. Je to dáno složitostí vozu a udržbou předchozího majitele. Pokud se o ní slušně staráte slouží dobře a hezky Vás "houpe".
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën XM
kupil si lopatu bez udrzby a ojazdenu..povedal by som aj stocenu..takze to inak ani nemohlo dopadnut..kto sa v hydraulike nevyzna a kupuje hydraulicke auto nevsimne si varovne znaky zanedbanej udrzby...
16.12.2009 | 21:05:25 | TycoonX Reagovat
Po 167 tis
Pokud je váš motor 2,1TD a při akceleraci kašle a zle startuje, hledal bych problém v těsnosti palivového potrubí mezi nádrží a vstřikovacím čerpadlem a jde o přisávání vzduchu a padání nafty. Může to být naprasklá hadička, nebo upadená spona, případně i jinak poškozená sací větev. Při chodu motoru je v ní podtlak, takže to není tak snadno vidět. Pokud by jste sací větev natlakovali, nafta by z netěsnosti stříkala. Když jsem jednou měnil palivový filtr a špatně jsem nasadil těsnění dělalo to to samý. Oprava spočívala ve správném složení a odvzdušnění a byl pokoj. Tohle je v principu prkotina, auto není nový a takové věci (hadičky) mohou být steřelé.
01.06.2009 | 13:34:47 | Ondra S. Reagovat
Nejsem žádný odborník, ale druhý Vámi popisovaný problém mi připadá, jako když auto jede v nejnižší poloze - na dorazech (hrozně drncá).
Mám pocit, že takový stav nevyvolá jedna závada. Hádám spíš, že hydraulika je celkově ve špatném stavu a žádá si své. Zkuste se obrátit na některý z citroen klubů na internetu, ve vašem případě nejspíš na http://xm-club.info/ Lidi tam jsou ochotní poradit a poskytnou Vám určitě fundovanější pomoc než já. Minimálně alespoň zjistíte, že v tom nejste sám :)
21.06.2007 | 17:30:49 | Chiquita Reagovat
Mějte s ním trpělivost. XM jsou výborná auta, je to úplně něco jiného - vyjímečného, žádná tuctovka.
Přeju, ať tolik nezlobí.
20.06.2007 | 20:17:56 | Chiquita Reagovat
20.06.2007
Tak zese ubehl nejaky cas momentalne jsem u 167tis.km - a co se nestalo !?! -1) auto nechce naskocit -po vymene zhavicu se to na nejakou dobu zlepsilo,ale ted mam ten problem zase-asi predzhavici rele a dneska se k tomu jeste pridalo to ,ze me pri volnobehu nekolikrat zdechl motor-jakoby nemel zadne palivo.
2) pri jizde (uz pri 40km/h)pres mensi nerovnosti a soucasne akceleraci se nekdy auto rozeskace jako ,,koza,, do te miry ,ze mam dost velke problemy ho ,,udrzet,, ve stope.
20.06.2007 | 18:43:49 | kachna Reagovat
Existuje kniha v AJ - Citroen XM od Haynese. Je docela dobrá a jsou tam i fotografie. Jinak souhlasím, že auto má občas nějaký věci, který dokážou člověka vytočit, ale není to tak hrozné. Je to dáno složitostí vozu a udržbou předchozího majitele. Pokud se o ní slušně staráte slouží dobře a hezky Vás "houpe".
15.01.2007 | 16:41:33 | Dan Reagovat