Rok výroby:1996Typ motoru:2088/turbo DStav km při koupi:122 000 kmStav km nyní:139 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?9 letPrůměrná spotřeba:6,7 l/100 kmVloženo:3. 2. 2008
Jen běžné a lehké závady vzhledem k věku a ujetým kilometrům.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jízda je maximálně příjemná, pohodlná a je z ní opravdový požitek. Všude je dostatek prostoru a díky jedinečnému odpružení kol to je taková žehlička hrbů. Dá se převézt mnoho věcí, zvláště po sklopení zadních sedaček. Na polechtání plynového pedálu reaguje poměrně výrazným zrychlením bez jakéhokoli rozmýšlení. Přesto jeho spotřeba je vzhledem k výkonu uspokojivá.
Vzhled a tvar karosérie je naprosto originální. To ocení zejména ti, co nechtějí mít tuctové asiaauto nebo euroauto, lišící se až na drobné rozdíly pouze jménem značky. Karoserie je celá pozinkovaná, takže nehrozí drasticky rezavá místa. Navíc je ze spodu proveden antikorozní nátěr. Svislé zatížení na závěsné zařízení je do 110 kg a utáhne přívěs vážící až 1600 kg.
Jízdní vlastnosti jsou skvělé, navíc je možné regulovat tuhost podvozku. Lze si také upravit světlou výšku vozidla třeba při jízdě v terénu. Má také spoustu moderních prvků jako např. ABS, airbagy, rádio s přehrávačem a RDS ovládané z volantu, 6x repro, plně automatickou klimatizaci, el. ovládaná okna a zpětná zrcátka a jiné. Nevýhodou je to, že se již XMy nevyrábí.
Po městě jezdím dost a na nádrž 80 l najedu + - 1100 km. Až se rozsvítí hladové oko, zajedu ke stojanu a naleju, co se vejde. A tak, a tak, a tak........
1995 - 1999 BX 1.9 TRD turbo najel jsem cca 28000 km, 1999 - 2004 XM 2.1 turbo D r.v. 90 ujel jsem cca 30000 km, 2004 - současnost XM 2.1 turbo D r.v. 96 (obrázek) zatím 17000 km. 9 let jsem myslel s modelem XM. Když jsem ještě do nedávna jezdil na kamionce, tak ty osobní km zas tak nepřibývají. Tu současnou XMu jsem pořídil v docela zuboženém stavu po bývalém majiteli, ale postupně už se uzdravila. Jaký majitel, takové auto. Spotřeba město 7,5. A díky za povzbudivé komentáře.
Zdravím, s tým odpružením je to naozaj vynikajúce auto. Kamarát má síce len BX s motorom 1,9TRI, ale naozaj niekedy nedokážem pochopiť, čo boli schopní francúzi vyrobiť v roku 1989, tá nádherne pokojná jazda, žiadne brzdenie pred retardérmy, auto cez ne nádherne prepláva a motor 1,9 benzín nepozná kedy mu dochádza dych, či je v nízkych, stredných alebo vysokých otáčkach, stále ťahá o život. spotreba mu v priemere vychádza okolo 8l/100km, čo je tiež vynikajúce. Dnes sa už také autá nerobia. Nového francúza by som nechcel asi ani zadarmo, ale tieto staršie stroje, keď sú v dobrom stave, tak nad ne naozaj nie je. A čo sa týka tej odolnosti voči hrdze, tak to je naozaj neuveriteľné. R.v. 1989 a podvozok v pôvodnom stave. Rohy dverí a vlastne všetko OK. Keď to porovnám so snámeho Meganom r.v.1997, ktorý je už pomaly všade nahlodaný, tak je vidieť, že niekedy sa autá robili na kvalitu, ale teraz len na kvantitu.
Ahoj, veru už dnes nevidno na cestách tieto koráby ciest, čo je veľká škoda ! Zaujímala by ma spotreba v meste/mimo/dialnica a koľko sa dá najazdiť na plnú nádrž. Díky vopred a želám Ti, aby si bol s ńim nadovšetko spokojný ;-)
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën XM
PS
Po městě jezdím dost a na nádrž 80 l najedu + - 1100 km. Až se rozsvítí hladové oko, zajedu ke stojanu a naleju, co se vejde. A tak, a tak, a tak........
04.02.2008 | 19:46:43 | Rakvička Reagovat
Odpověď na 4 komentáře
1995 - 1999 BX 1.9 TRD turbo najel jsem cca 28000 km, 1999 - 2004 XM 2.1 turbo D r.v. 90 ujel jsem cca 30000 km, 2004 - současnost XM 2.1 turbo D r.v. 96 (obrázek) zatím 17000 km. 9 let jsem myslel s modelem XM. Když jsem ještě do nedávna jezdil na kamionce, tak ty osobní km zas tak nepřibývají. Tu současnou XMu jsem pořídil v docela zuboženém stavu po bývalém majiteli, ale postupně už se uzdravila. Jaký majitel, takové auto. Spotřeba město 7,5. A díky za povzbudivé komentáře.
04.02.2008 | 19:38:27 | Rakvička Reagovat
Zdravím, s tým odpružením je to naozaj vynikajúce auto. Kamarát má síce len BX s motorom 1,9TRI, ale naozaj niekedy nedokážem pochopiť, čo boli schopní francúzi vyrobiť v roku 1989, tá nádherne pokojná jazda, žiadne brzdenie pred retardérmy, auto cez ne nádherne prepláva a motor 1,9 benzín nepozná kedy mu dochádza dych, či je v nízkych, stredných alebo vysokých otáčkach, stále ťahá o život. spotreba mu v priemere vychádza okolo 8l/100km, čo je tiež vynikajúce. Dnes sa už také autá nerobia. Nového francúza by som nechcel asi ani zadarmo, ale tieto staršie stroje, keď sú v dobrom stave, tak nad ne naozaj nie je. A čo sa týka tej odolnosti voči hrdze, tak to je naozaj neuveriteľné. R.v. 1989 a podvozok v pôvodnom stave. Rohy dverí a vlastne všetko OK. Keď to porovnám so snámeho Meganom r.v.1997, ktorý je už pomaly všade nahlodaný, tak je vidieť, že niekedy sa autá robili na kvalitu, ale teraz len na kvantitu.
04.02.2008 | 08:20:34 | Svoro Reagovat
Nejaky Citroen a najlepsi :-) :-) :-) Diky za pobavenie,kazdopadne nech vam sluzi aj nadalej bez poruchy.
04.02.2008 | 01:21:12 | Roman Reagovat
No za 9let najezdit jen 17tisíc km, tak se nedivím, že je spolehlivej.
04.02.2008 | 00:22:08 | ANONYM Reagovat
Spotreba
Ahoj, veru už dnes nevidno na cestách tieto koráby ciest, čo je veľká škoda ! Zaujímala by ma spotreba v meste/mimo/dialnica a koľko sa dá najazdiť na plnú nádrž. Díky vopred a želám Ti, aby si bol s ńim nadovšetko spokojný ;-)
03.02.2008 | 16:32:06 | Chocholoušek Reagovat