Rok výroby:1992Typ motoru:2088Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 měsícePrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:15. 9. 2005
No předem musím říct že vozidlo je dosti pohodlné což se všeobecně ví.Vozidlo jsem koupil dosti levně, ale již po 200 kilometrech mě praskla trubička od hydraulického okruhu a během 2minut vytekl za jízdy všechen olej, vozidlo se stalo neovladatelné a nešlo ani zabrzdit. Stát se to ve švýcarsku, kam jsem se chystal tak bych se asi zastřelil. No trubku jsem svařil, ale auto mělo další problém s čerpadlem hydrauliky, koule byli vyměněne a lhm bylo dostatek ale neustále cvakalo což znamenalo nejakopu netěsnost v okruhu na což jsem už neměl náladu a auto prodal.
Ale abych jen nehanil tak motor byl opravdu perfektní a spotřeba také. A tažné na 1500kg je taky prima.
Po těchto zkušenostech bych si již tento ročník nekoupil.
Mám poznámku k tomu cvakání, kvůli kterému pisatel článku XM prodal. Mám Xantii - rok 96 a po dofuku koulí mi taky začala cvakat hydraulika asi po 3 vteřinách. Oprava - výměna hlavní akumulační koule ( která už nešla dofouknout ) za repasovanou mě stála 600 Kč. Kvůli tomu přece nebudu prodávat auto !! Stačilo kontaktovat některýho z "foukačů koulí" a bylo by po problému. Když je tato koule špatná, auto normálně péruje a dá se s nim jezdit, ale okamžitě po vypnutí motoru přestane brzdit. Jinak brzdí i dlouho po vypnutí motoru, dokud je v této kouli tlak (mimochodem 62 ATM). A to že prdla nějaká trubka nejni důvod k sebevraždě. To se stává i u rok starých aut, když má člověk smůlu.
Chtel bych říct že hydraulika a brzdy u citrona dohromady jsou výhodou pakliže poklesne jenom malinko tlak okamžite vás na to upozorní vleká kontrolka stop, a pakliže jí neignorujete, tak uplně normálně a parádne zabrzdíte, z mé zkušenosti kdy muj otec vlastni citroena a já jel po dálnici a chytl jsem kus čehosi upadleho z navesu a že jsem nejel podle předpisu:) normálne jsem po rozsvícení kontrolky začal brzdit a pak když auto začalo tvrdnout tak jsem zjistil že fakt nejni neco v pořádku tak jsem pomalu odbočil do odstavneho pruhu a bezprolemu zastavil což si myslím že kdbych na to mel šlápnout tak to zastaví jako nic.. Podle čeho tak soudím jezdil jsem služebním autem peguot 406 díky stavu brzd hadičky začínala asi malinko prolínat a kapat pri ceste do práce jasem musel přibrzdit díky nákemu nedočkavci který mi tam vlýtnul z vedlejší a v tu chvylku se to muselo stát clovek to nepozná páč brzda se choval normálne a nezmeka ale při dalším brždění jsem brzdu položil až na podlahu a nic netušic jsem se řítil do křižovatky a jak tady někdo již podotknul ruční brzda a k tomu jeste u služebního auta nebyka v super stavu a tak těžké auto se tak dobře nebrzdí takže jsem to mel takřka jen tak tak abych nevlít pod AVI.. tím nechci hanit pežota jen jsem chtel podotknout že opravdu u citroenu je to vymyšlene velmi chytře protože u pežota se kontrolka na ubytek kapaliny z nádobky rozsvítila až po druhém sešlápnutí brzdy kdy už tam prakticky nic nebylo a nebylo čím brzdit. A tak proto tlaku zdar:) -- nejni to žádná pol. provokace jen Joke.
Porušení tlakové hadice z hlediska selhání brzd není žádná bolest citroenů s LHM kapalinou. Mě se taková věc stala ve fabii 1.4 MPi, a to absolutně bez varování. Do poslední chvíle normálně brzdila, bez náznaků nějakého problému. Pak jsem chtěl před další křižovatkou brzdit a pedál se jen propadl s nepatrným brzdným účinkem. Naštestí z toho nevznikla žádná krizová situace a do cíle jsem jak s hnojem dojel na ruční brzdu. Citron na to alespoň dříve upozorní.
mi řekni ktere auto nema trubky pod tlakem na brzdach i blba škodovka je ma jen na místo brzdovky je v citroenu LHM kapalina takže at koupiš co chceš tak je to to same prdla mi trubka na škodovce a tuknul jsem do auta ped sebou na semaforech podstatně horší u citroenu je tam ty kapaliny pořad víctakže to neni tak zle.
no samozřejmě podstatné je jak moc ti praskne trubka v okruhu,jestli jen mala netěsnost nebo jestli se třeba zlomi,což není problem při tom tlaku když je poškozena antikorozni ochrana a je zkorodovana.To ti pak olej vytece behem 3minut a pak buh stuj při tobě protože brzdit v provozu na ručku která většinou funguje tak že skoro nefunguje je sranda....:-)
Mi se stejná situace stala s BXem, kdy praskla přepadová hadička a kapalina komplet vytekla...než odpružení i BRZDĚNÍ reaguje v závislosti na tlaku, tzn. rožla kontrolka, začalo být poznat, že něco není v pořádku a po pár kilometrech se skoro nepovedlo mé polovičce dobrzdit před domem (sice chtěla zastavit už o 3 metry dřív před chodníkem, ale to odnesla jen nádrž vespod) následně se dalo s absolutně nepérovacím a nebrzdícím autem dojet po opuštěných cestách jen bržděním motoru, ale vytřáslo to pěkně...
Mate nekdo stejnou zkusenost s neovladatelnosti auta jako Black ? Uvazuji o koupi ale tohle zni docela hrozive ... Jsou brzdy opravdu zavisle jen na tlaku v potrubi ?
brzdy citronov sú jedny z najbezpečnejších, na normálnom aute ked ti rachne trubka tak ti zostane jeden okruh bez výstrahy minieš kvapalinu a koniec. Na napr XM, pri deravej trubke okamžite svieti kontrolka, bezpečnostný ventil odpojí pruženie a nechá všetok tlak pre brzdy máš ešte minimálne 5 úplných zabrzdení vďaka hydro zásobníkom, potom auto klesne k zemi (to si uz vsimne aj blb ze nieco nieje v poriadku) a este brzdí až kým nevyčerpá všetok tlak, potom máš ručnú na prednú nápravu ,ktorá je oproti klasickej ručnej ovela účinnejšia, v poho dobrzdíš zo 100km/h, auto ti proste nestočí ako pri zatiahnutí zadnej ručnej
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën XM
brzdy
mnel sem bx a pristrojofka svitila jak semafor, ale vše fungovalo ale coš bilo horší hydraulický olej z teho tékel jedna radost
29.05.2011 | 09:18:42 | williem Reagovat
RE: brzdy
to dá rozum ked z toho tečie LHM tak sa rozsvieti výstraha .. vďaka podobným majitelom čo jazdia aj ked auto kričí su bx v takom stave akom su..
21.07.2013 | 21:33:56 | TycoonX | 178.143.161.* Reagovat
Cvakání hydrauliky
Mám poznámku k tomu cvakání, kvůli kterému pisatel článku XM prodal. Mám Xantii - rok 96 a po dofuku koulí mi taky začala cvakat hydraulika asi po 3 vteřinách. Oprava - výměna hlavní akumulační koule ( která už nešla dofouknout ) za repasovanou mě stála 600 Kč. Kvůli tomu přece nebudu prodávat auto !! Stačilo kontaktovat některýho z "foukačů koulí" a bylo by po problému. Když je tato koule špatná, auto normálně péruje a dá se s nim jezdit, ale okamžitě po vypnutí motoru přestane brzdit. Jinak brzdí i dlouho po vypnutí motoru, dokud je v této kouli tlak (mimochodem 62 ATM).
A to že prdla nějaká trubka nejni důvod k sebevraždě. To se stává i u rok starých aut, když má člověk smůlu.
04.03.2011 | 20:51:24 | Josef81 Reagovat
brzdy
Chtel bych říct že hydraulika a brzdy u citrona dohromady jsou výhodou pakliže poklesne jenom malinko tlak okamžite vás na to upozorní vleká kontrolka stop, a pakliže jí neignorujete, tak uplně normálně a parádne zabrzdíte, z mé zkušenosti kdy muj otec vlastni citroena a já jel po dálnici a chytl jsem kus čehosi upadleho z navesu a že jsem nejel podle předpisu:) normálne jsem po rozsvícení kontrolky začal brzdit a pak když auto začalo tvrdnout tak jsem zjistil že fakt nejni neco v pořádku tak jsem pomalu odbočil do odstavneho pruhu a bezprolemu zastavil což si myslím že kdbych na to mel šlápnout tak to zastaví jako nic.. Podle čeho tak soudím jezdil jsem služebním autem peguot 406 díky stavu brzd hadičky začínala asi malinko prolínat a kapat pri ceste do práce jasem musel přibrzdit díky nákemu nedočkavci který mi tam vlýtnul z vedlejší a v tu chvylku se to muselo stát clovek to nepozná páč brzda se choval normálne a nezmeka ale při dalším brždění jsem brzdu položil až na podlahu a nic netušic jsem se řítil do křižovatky a jak tady někdo již podotknul ruční brzda a k tomu jeste u služebního auta nebyka v super stavu a tak těžké auto se tak dobře nebrzdí takže jsem to mel takřka jen tak tak abych nevlít pod AVI.. tím nechci hanit pežota jen jsem chtel podotknout že opravdu u citroenu je to vymyšlene velmi chytře protože u pežota se kontrolka na ubytek kapaliny z nádobky rozsvítila až po druhém sešlápnutí brzdy kdy už tam prakticky nic nebylo a nebylo čím brzdit. A tak proto tlaku zdar:) -- nejni to žádná pol. provokace jen Joke.
09.12.2007 | 21:12:43 | francimor Reagovat
Porušení tlakové hadice z hlediska selhání brzd není žádná bolest citroenů s LHM kapalinou. Mě se taková věc stala ve fabii 1.4 MPi, a to absolutně bez varování.
Do poslední chvíle normálně brzdila, bez náznaků nějakého problému. Pak jsem chtěl před další křižovatkou brzdit a pedál se jen propadl s nepatrným brzdným účinkem. Naštestí z toho nevznikla žádná krizová situace a do cíle jsem jak s hnojem dojel na ruční brzdu.
Citron na to alespoň dříve upozorní.
29.03.2007 | 20:51:39 | chiquita Reagovat
mi řekni ktere auto nema trubky pod tlakem na brzdach i blba škodovka je ma jen na místo brzdovky je v citroenu LHM kapalina takže at koupiš co chceš tak je to to same prdla mi trubka na škodovce a tuknul jsem do auta ped sebou na semaforech podstatně horší u citroenu je tam ty kapaliny pořad víctakže to neni tak zle.
11.03.2007 | 16:12:59 | speedy Reagovat
no samozřejmě podstatné je jak moc ti praskne trubka v okruhu,jestli jen mala netěsnost nebo jestli se třeba zlomi,což není problem při tom tlaku když je poškozena antikorozni ochrana a je zkorodovana.To ti pak olej vytece behem 3minut a pak buh stuj při tobě protože brzdit v provozu na ručku která většinou funguje tak že skoro nefunguje je sranda....:-)
07.04.2006 | 15:06:46 | martin Reagovat
Mi se stejná situace stala s BXem, kdy praskla přepadová hadička a kapalina komplet vytekla...než odpružení i BRZDĚNÍ reaguje v závislosti na tlaku, tzn. rožla kontrolka, začalo být poznat, že něco není v pořádku a po pár kilometrech se skoro nepovedlo mé polovičce dobrzdit před domem (sice chtěla zastavit už o 3 metry dřív před chodníkem, ale to odnesla jen nádrž vespod) následně se dalo s absolutně nepérovacím a nebrzdícím autem dojet po opuštěných cestách jen bržděním motoru, ale vytřáslo to pěkně...
06.04.2006 | 14:08:32 | Vilis Reagovat
Promiň,ale Ty znáš nějaké brzdy(mimo nouzových a parkovacích)které nejsou závislé na tlaku v potrubí??
07.03.2006 | 12:42:54 | Martax Reagovat
XM a brzdy
Mate nekdo stejnou zkusenost s neovladatelnosti auta jako Black ? Uvazuji o koupi ale tohle zni docela hrozive ... Jsou brzdy opravdu zavisle jen na tlaku v potrubi ?
diky JS
07.01.2006 | 20:30:19 | Dakar Reagovat
RE: XM a brzdy
brzdy citronov sú jedny z najbezpečnejších, na normálnom aute ked ti rachne trubka tak ti zostane jeden okruh bez výstrahy minieš kvapalinu a koniec.
Na napr XM, pri deravej trubke okamžite svieti kontrolka, bezpečnostný ventil odpojí pruženie a nechá všetok tlak pre brzdy máš ešte minimálne 5 úplných zabrzdení vďaka hydro zásobníkom, potom auto klesne k zemi (to si uz vsimne aj blb ze nieco nieje v poriadku) a este brzdí až kým nevyčerpá všetok tlak, potom máš ručnú na prednú nápravu ,ktorá je oproti klasickej ručnej ovela účinnejšia, v poho dobrzdíš zo 100km/h, auto ti proste nestočí ako pri zatiahnutí zadnej ručnej
21.07.2013 | 21:30:34 | TycoonX | 178.143.161.* Reagovat