Rok výroby:1992Typ motoru:2,1 / TDStav km při koupi:150 000 kmStav km nyní:190 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:11. 8. 2006
Předchozí auto: VW Golf II 1,6DŠkoda Forman Octavia 1,9 TDiFord Fiesta 1,6 D,Favorit,NISSAN DOUBLE CAB
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Závady na takovém přepichové vozítku, byly skoro pravidelné. Je pravda, že jsem ho koupil již řádně sedřené (jo, machroval s ním nějaký pražák :-) ), ale i tak jsem se mu snažil ještě mnoho dát. Vozidlo bylo používané minimálně jednou týdně na trase v délce (tam a zpět) 800,- Km. Vozidlo jsem jezdil letech 1999-2002.
Nebudu psát běžnou údržbu ...
Nové naplnění koulí
Zdvihátka na ventilech (to byla sranda, chtěl jsem ušetřit, tak jsem udělal 2, za dalších pár kilometrů další 2, pak ještě jednou.. a pak mi došlo, že to nemá cenu a udělal už zbytek najednou)
Úniky hydr. kapaliny
Oprava klimatizace
Napínací ložisko (řádně drahé)
Kosti (pokud nedáte drahé originály, měníte každý rok)
Ložisko kola
Zadřené vstřikovací čerpadlo
Koroze vnitřků předních světlometů- stejně málo svítily
Vůle řazení
Ucházení tlaku zadní hydrauliky (při stání brzy "padnul")
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo jsem zakoupil z důvodu dojíždění na studia. Bylo to minimálně každý týden 800,- Km štreka a potom samozřejmě běžné používání po městě. Vozidlo je pro účely dlouhých cest, snad opravdové maximum. Moře prostoru, dig. klima, ton. okna, el. šíbr, dřevěnný obklad, kožené čalounění a perfektní jízdní vlastnosti vč. akcelerace.., tažné na 2 tuny a ženským se dědeček líbí ... (jo, nadčasový desing)
Problém u mě byl v nejistotě ze servisů. Kdykoliv jsem měl problém a přijel někam do servisu, jak viděli "olejáře" , okamžitě už pomalu křičely ze vrat, že na to nic nemají a nebo to neumí.. Náhradní díly na toto vozidlo hned tak všude taky nekoupíte a pokud ano a budou nové, tak se vám řádně otevře peněženka.. Takže se spolehněte spíše na to, že vždy musíte dojet až do domácí ošetřovny a nebo musíte mít sebou finannční rezervu.
Co se týče jízních vlastností, pokud máte v pořádku vůle na řízení a vůbec celé odpružení, je skvělé. V opačném případě je to hrozné. Dobré byla možnost nastavení režimu sport, kdy se zvedl tlak v koulích a vozidlo bylo tvrdé opravdu jako sporťák (no skoro :-) ted jsem jezdil Ford Probe, ten to má taky a je tvrdší). Kapitola sama o sobě je provedení řazení. Je tak složitě smyšleno..., jeden čas jsem řadil s vůlí jak v náklaďáku.
Závěrem? Nekupujte toto vozidlo, pokud se neporadíte s někým, kdo ho jezdil nebo opravoval...
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën XM