Rok výroby:2001Typ motoru:2.0 HDI 66 KWStav km při koupi:86 000 kmStav km nyní:216 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 letPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:7.1 l/100 kmVloženo:21. 5. 2012
Dobry vyhled z auta, jelikož auto je vysoke Měkke sedačky, na delšich cestach pohodlne
Slabé stránky
Velka palubovka, špatny odhad 2.0 HDI 66 kW moc slaby motor už při 130 rachot
Závady a opravy na autě
Bylo toho hodně, ale naštěstí ne vše najednou :-) Jako první jsem měnil palivové čerpadlo (20 000 Kč) v cca 120 000 Km, potom cca v 140 000 opět palivové čerpadlo, na servisu údajně nekvalitní naftou, i když tankuji většinou na Shell. Výměna opět za 20 000 Kč. 2x vyčištění a zavaření děr ve výfuku. Ve 90 000 Výměna rozvodu. Výměna spínací skřínky, vyhořela v důsledku přetížení kvůli klimatizaci a větráku, jsem dojel dom a nemohl auto vypnout, prostě klíček zaseklý v poloze 1 a nejde s ním nic dělat. Na netu jsem objednal celou spínací skřinku novou i s klíčkem, jelikož jsem trochu kutil a nechtěl jsem usebe nosit 2 klíče, jeden na startování a druhý na zamykání, tak jsem zkombinoval starý zámek a nový, jedním slovem jsem vyměnil zámky na spínací skřínce a aby nedošlo opět k vyhoření, dal jsem tam relé, které mi v případě, že se to znovu přehřeje vypne větrák i klímu a až se to zchladí, opět zapne. Častá výměna brzdových kotoučů vepředu a žárovek, nejvíce teda obrysovek. Teď mě zlobí něco v řadící pace.. Prostě když nechám páku tak jak je na volnoběhu, něco tam rachotí ale šíleně.. Jde to slyšet i ven. Když ji ale posunu o kousek třeba do leva, tak přestane.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Noo tak je to typický francouz :-) V zatáčkách se naklání a ve vyšších rychlostech trochu plave. nedotáčivý. V zimě se často stává, že ujíždí prdel. Měkké plasty a vše kolem vrže.. Nejvíce mě teda štve, že často musím promazávat pedál spojky, dveře, páčky na dveřích. Měkký podvozek. Jinak je auto pohodlné a dá se s ním jet i na delší cesty.
prosim vas vedeli by ste mi pomoct autom som normalmalne chodil znico nic ho neviem nastartovat odstavil som ho na dvore a potom uz nenastartoval poistky su dobre tak neviem co mu moze byt je to 2 hdi 66kw dizel
16.04.2020 | 11:04:50 | michal
| 178.41.108.*Reagovat
RE:
Tvl co to zase je? Tady je to jako v Jedličkově ústavu. Odstavil jsem ho na dvoře a neumím ho nastartovat. Pojistky jsou v pořádku... A co jako? Starter točí, nebo ne? Netočí, nebo jo? Motor se otáčí a nenaskočí, nebo startér jen cvaká? Svítí kontrolky, nebo je palubka mrtvá? Atd, atd... musíš přece hodit do placu nějaké detaily, to že stojí na dvoře není vypovídající a relevantní skutečnost.
Auto sme mali 5 rokov, kúpili sme ho keď malo 180 000km a predali sme ho za 1 000€, keď malo 230 000km .... Bola to hrôza .... Spotreba bola síce super, ale tie veci okolo motora hrôza ... Každý rok sa nám pokazilo minimálne 2 razi ..... Vstreky, čerpadlo, brzdy odišli z ničoho nič, výfuk sa dojebal tiež z ničoho nič, keď sme išli po meste tak spadla nádržka na vodu do ostrekovačou (tiež z ničoho nič), auto v zime nenaštartovalo, auto sa rozhorelo z ničoho nič pre tescom, našťastie keď som nakladal nákup (horela elektrika, zahasil som oheň tým, že som ho sfúkol) a tak ...... O auto bolo pravidelne starané .... NEODPORÚČAM!!!!!!!!
Rozvody jsem měnil proto že, jsem kupoval auto už s 86 000 najeto.. Chtěl jsem mit jistotu, že mě nenecha někde stat na ulici. Jezdim převažně město a to se zaplou klimou celoročně a myslim že spotřeba neni hrozna :-) V zimě jsem měl po městě maximum 8.3 l/100 km a to jezdim převažně svižnou jizdu. Brzdove destičky už nebyla nov když jsem auto kupoval, potom jak jsem psal jezdim převažně město, tak že na křižovatkach jak psal kolega brzda-plyn. Na převodovku se kouknu o vikendu.
Palivové čerpadlo za 20.000? Nie je to trochu veľa? na 406 s tým istým motorom cca 100 eur,
rozvody pri 90.000 km? nejako skoro, nie? mania sa až pri 160.000 km, dolejte olej v prevodovke. Platničky musia v pohode vydržať vyše 100.000 km, aj spotrebu máte vysokú. To je iba mesto?
RE: Palivové čerpadlo za 20.000? Nie je to trochu veľa? na 406 s tým istým motorom cca 100 eur,
Pane Bože zase sa ozval premúdrenec,"platničky musia vydržať 100.000km" to im akože čo prikážeš?ak niekto jazdí brzda-plyn tak mu vydržia 10.000 niekomu z iným štýlom jazdy 40.000 inému zase možno až 90.000,to je úplne individuálne to isté aj spojka jednému vydrží toľko inému toľko,ale ľuboš bohorovne vyhlási dvojhmota ti "MUSí VYDRžAť" 500.000KM ako keby každý používal spojku rovnako.Ak nevieš akým štýlom nejaký autor recenzie jazdí(možno stále chodí plne naložený a aj z prívesným vozíkom) tak si tie zbytočné rady nechaj pre seba.
RE: Palivové čerpadlo za 20.000? Nie je to trochu veľa? na 406 s tým istým motorom cca 100 eur,
Zámerne píšem "musí", aby sa človek zamyslel nad svojím spôsobom jazdy...
Boli časy, že som nové pneumatiky Continental zrušil asi po 2000 km a platničky mali ešte menej...., z rýchlosti 200 na 30, ked na diaľnici bola havárka..., ale tých cca 40000 skk zabolelo/pneu, platničky, aj kotúče sa ukázali ako skrivené.
tiež by som sa vtedy hádal, ale stačí trochu zjemniť a viac citu... výdrž je neskutočná u všetkého.
Tankujete-li u Shell nekvalitní nafta není údajně, ale téměř jistě. Tento řetězec je nekvalitou své nafty v ČR proslulý. V naší firmě - francouzské s franc. vozy- jsme měli smluvní tankování u Shell- postupně u všech vozů odišli vstřikovače a museli se měnit. Myslím, že posledně něco takového potvrdila i ČOI. Změňte pumpu.
22.05.2012 | 19:04:11 | Vlado Z
| 77.87.241.*Reagovat
RE: Nafta Shell
Mohl by jste mi sem mrsknout odkaz na výsledky kontroly ČOIky ohledně nekvalitní nafty na shellu, nic takového jsem nenašel a docela by mě to zajímalo, tankuju tam už 210.000km do Fordu 1,6 TDCi a nic takového jsem nezpozoroval, díky
ČOI uveřejňuje až pravomocná rozhodnutí za poslední rok a půl. Konkrétní informace je tam opravdu těžko vyčíst. Tady je akorát link na nízkou kvalitu aditivované nafty Shell. auto.idnes.cz/automoto.aspx?c=A080915_145641_automoto_fdv
23.05.2012 | 21:36:52 | Vlado Z
| 77.87.241.*Reagovat
RE: Nafta Shell
Ten článek znám, je 4 roky starý :-), takže asi ne ČOIka. Viděl jsem jednou výpis pump, u kterých bylo špatné palivo a jedna z nich byla Benziny, ale shellka žádná. Taky jsem slyšel různé názory na shellky a taky jsem měl občas dojem, že auto trochu více baští, ale to byl rozdíl 2 dcl, takže myslím že spíše pouhé zdání a taky znám jednoho, co povídal, že mu jeho známý povídal, že má kamaráda a tomu museli kvůli naftě ze shellky čistit motor, který byl údajně špinavý jako po dvouletém provozu na čistou bionaftu :-) Ale já osobně znám jednoho, co šetřil, jezdil s Mondeem TDCi na noname naftu a po 120.000km nové dva vstřikovače :-) Nečemu člověk musí věřit, já beru občas Benzinu a většinou shell, ale nikomu to nenutím a problémy s motorem nemám a doufám, že to tak zůstane
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xsara Picasso
prosim vas vedeli by ste mi pomoct autom som normalmalne chodil znico nic ho neviem nastartovat odstavil som ho na dvore a potom uz nenastartoval poistky su dobre tak neviem co mu moze byt je to 2 hdi 66kw dizel
16.04.2020 | 11:04:50 | michal | 178.41.108.* Reagovat
RE:
Tvl co to zase je? Tady je to jako v Jedličkově ústavu. Odstavil jsem ho na dvoře a neumím ho nastartovat. Pojistky jsou v pořádku... A co jako? Starter točí, nebo ne? Netočí, nebo jo? Motor se otáčí a nenaskočí, nebo startér jen cvaká? Svítí kontrolky, nebo je palubka mrtvá? Atd, atd... musíš přece hodit do placu nějaké detaily, to že stojí na dvoře není vypovídající a relevantní skutečnost.
17.04.2020 | 22:17:24 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Došla nafta.....:-))
20.04.2020 | 13:34:17 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Hrôza!!!!!
Auto sme mali 5 rokov, kúpili sme ho keď malo 180 000km a predali sme ho za 1 000€, keď malo 230 000km .... Bola to hrôza .... Spotreba bola síce super, ale tie veci okolo motora hrôza ... Každý rok sa nám pokazilo minimálne 2 razi ..... Vstreky, čerpadlo, brzdy odišli z ničoho nič, výfuk sa dojebal tiež z ničoho nič, keď sme išli po meste tak spadla nádržka na vodu do ostrekovačou (tiež z ničoho nič), auto v zime nenaštartovalo, auto sa rozhorelo z ničoho nič pre tescom, našťastie keď som nakladal nákup (horela elektrika, zahasil som oheň tým, že som ho sfúkol) a tak ...... O auto bolo pravidelne starané .... NEODPORÚČAM!!!!!!!!
09.08.2014 | 13:34:09 | Riči | 91.219.132.* Reagovat
RE: Hrôza!!!!!
.....:D
09.08.2014 | 14:23:30 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: Hrôza!!!!!
Zásadná veta....:
kúpili sme ho keď malo 180 000km...
Viac netřeba riešiť...
20.04.2020 | 13:36:00 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: Hrôza!!!!!
Ale keď ono bolo táááák lacné :-))
20.04.2020 | 18:06:53 | | 89.176.46.* Reagovat
..
Rozvody jsem měnil proto že, jsem kupoval auto už s 86 000 najeto.. Chtěl jsem mit jistotu, že mě nenecha někde stat na ulici. Jezdim převažně město a to se zaplou klimou celoročně a myslim že spotřeba neni hrozna :-) V zimě jsem měl po městě maximum 8.3 l/100 km a to jezdim převažně svižnou jizdu. Brzdove destičky už nebyla nov když jsem auto kupoval, potom jak jsem psal jezdim převažně město, tak že na křižovatkach jak psal kolega brzda-plyn. Na převodovku se kouknu o vikendu.
23.05.2012 | 15:16:40 | Bllacker | 95.129.103.* Reagovat
RE: ..
Tak na mesto je to SUPER spotreba, tú klimu netreba používať stále, stačí ked treba, v zime iba občas, al. na odhmlenie čelného skla.
prevodovky od PSA púšťajú rovnako ako ostatné..., mne zmizne za cca 100.000 km okolo 0,5 l oleja, kde sa stráca, nevidno, ale meniť sa oplatí.
ten motorček je večný, bez FAP-u, vstrekovače, turbo taktiež veľa znesie.
nech to jazdí, posledné autá, na ktorých sa ešte nešetrilo.
23.05.2012 | 16:20:48 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
Palivové čerpadlo za 20.000? Nie je to trochu veľa? na 406 s tým istým motorom cca 100 eur,
rozvody pri 90.000 km? nejako skoro, nie? mania sa až pri 160.000 km, dolejte olej v prevodovke.
Platničky musia v pohode vydržať vyše 100.000 km, aj spotrebu máte vysokú. To je iba mesto?
23.05.2012 | 11:42:42 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Palivové čerpadlo za 20.000? Nie je to trochu veľa? na 406 s tým istým motorom cca 100 eur,
Pane Bože zase sa ozval premúdrenec,"platničky musia vydržať 100.000km" to im akože čo prikážeš?ak niekto jazdí brzda-plyn tak mu vydržia 10.000 niekomu z iným štýlom jazdy 40.000 inému zase možno až 90.000,to je úplne individuálne to isté aj spojka jednému vydrží toľko inému toľko,ale ľuboš bohorovne vyhlási dvojhmota ti "MUSí VYDRžAť" 500.000KM ako keby každý používal spojku rovnako.Ak nevieš akým štýlom nejaký autor recenzie jazdí(možno stále chodí plne naložený a aj z prívesným vozíkom) tak si tie zbytočné rady nechaj pre seba.
23.05.2012 | 15:08:38 | | 78.99.239.* Reagovat
RE: Palivové čerpadlo za 20.000? Nie je to trochu veľa? na 406 s tým istým motorom cca 100 eur,
Zámerne píšem "musí", aby sa človek zamyslel nad svojím spôsobom jazdy...
Boli časy, že som nové pneumatiky Continental zrušil asi po 2000 km a platničky mali ešte menej...., z rýchlosti 200 na 30, ked na diaľnici bola havárka..., ale tých cca 40000 skk zabolelo/pneu, platničky, aj kotúče sa ukázali ako skrivené.
tiež by som sa vtedy hádal, ale stačí trochu zjemniť a viac citu... výdrž je neskutočná u všetkého.
23.05.2012 | 16:25:51 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
Nafta Shell
Tankujete-li u Shell nekvalitní nafta není údajně, ale téměř jistě. Tento řetězec je nekvalitou své nafty v ČR proslulý. V naší firmě - francouzské s franc. vozy- jsme měli smluvní tankování u Shell- postupně u všech vozů odišli vstřikovače a museli se měnit. Myslím, že posledně něco takového potvrdila i ČOI. Změňte pumpu.
22.05.2012 | 19:04:11 | Vlado Z | 77.87.241.* Reagovat
RE: Nafta Shell
Mohl by jste mi sem mrsknout odkaz na výsledky kontroly ČOIky ohledně nekvalitní nafty na shellu, nic takového jsem nenašel a docela by mě to zajímalo, tankuju tam už 210.000km do Fordu 1,6 TDCi a nic takového jsem nezpozoroval, díky
23.05.2012 | 15:18:51 | rostic | 164.3.252.* Reagovat
RE: Nafta Shell
ČOI uveřejňuje až pravomocná rozhodnutí za poslední rok a půl. Konkrétní informace je tam opravdu těžko vyčíst.
Tady je akorát link na nízkou kvalitu aditivované nafty Shell.
auto.idnes.cz/automoto.aspx?c=A080915_145641_automoto_fdv
23.05.2012 | 21:36:52 | Vlado Z | 77.87.241.* Reagovat
RE: Nafta Shell
Ten článek znám, je 4 roky starý :-), takže asi ne ČOIka. Viděl jsem jednou výpis pump, u kterých bylo špatné palivo a jedna z nich byla Benziny, ale shellka žádná. Taky jsem slyšel různé názory na shellky a taky jsem měl občas dojem, že auto trochu více baští, ale to byl rozdíl 2 dcl, takže myslím že spíše pouhé zdání a taky znám jednoho, co povídal, že mu jeho známý povídal, že má kamaráda a tomu museli kvůli naftě ze shellky čistit motor, který byl údajně špinavý jako po dvouletém provozu na čistou bionaftu :-) Ale já osobně znám jednoho, co šetřil, jezdil s Mondeem TDCi na noname naftu a po 120.000km nové dva vstřikovače :-) Nečemu člověk musí věřit, já beru občas Benzinu a většinou shell, ale nikomu to nenutím a problémy s motorem nemám a doufám, že to tak zůstane
24.05.2012 | 12:16:07 | rostic | 164.3.252.* Reagovat