Rok výroby:2007Typ motoru:64kWStav km při koupi:0 kmStav km nyní:135 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?10 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:14. 9. 2018
Po deseti letech se rozbila převodovka. Do té doby jen drobné závady a spokojenost (- vyšší spotřeba vyřešena instalací LPG). Velký problém sehnat převodovku na vrakovištích - nová stojí 73 tis. + DPH nebo repasovaná 23 tis. + DPH. Ani oficiální prodejce Dacia ani Renault není ochoten nepo schopen poskytnout informace o tom,do jakých typů,značek vozidle se daná převodovka instalovala. Čili předražené náhradní díly a neochota Renaultu odpovídat na technické dotazy znamená doporučení vozy této společnosti raději nekupovat.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nízká nákupní cena a spokojenost, dokud ovšem není zapotřebí v souvislosti s poruchou servis. Poté následuje zjištění, že např. cena nové převodovky činí i s DPH cca 90 tis. a repasované téměř 30 tis. Komunikace s prodejcem, jak konkrétním, tak oficiálním pro ČR, zejména ohledně technických údajů, je velmi, velmi špatná, resp. žádná pozitivní.
po deseti letech se vám polámala převodovka? A oškliví Rumuni Vám nechtěli vyzvonit na kterým autovrakovišti sehnat jetou převodovku za pár korun? Máte recht - auto na hovno. Skutečně neuvěřitelné.
Horste..... ono je asi podle tebe normální, aby se převodovka poroučela po 10-ti letech, resp. 135 TKM? To snad ne? A do takového vraku bych také nekupoval novou za 75 tisíc, to zdvojnásobíš cenu auta..., a že nechtějí podat techn.informaci mne už ani nepřekvapuje, zažil jsem totéž....zkrátka nejraději by zákazníka na servisu oholily na kost - stará dobrá strategie renault, nic se nezměnilo.
Ano, tak tomu skutečně dříve bývalo, že se skleničky rozbíjely...(že převodovky zpravidla přežívaly auto), ovšem dnes soudruzi z Francie vyrábí převodovky na 100tkm, aby jste si mohl koupit vždy novou za polovinu ceny zbytku auta - holt pokrok nezastavíš....
Já jsem tohle auto měl v provedení 1,5 dCi a nikdy nedávám na to, když mi někdo tvrdí, že náplň oleje v čemkoli je doživotní. A tak jsem vyměnil olej v převodovce po 120 tisících (v servisu se ptali proč, když to není v servisním plánu, odpověděl jsem tenkrát, že s tím asi těžko něco můžu zkazit. Výsledkem bylo, že vůz jezdí na původní převodovce dodnes u mé bývalky a má hodně přes 200 tisíc km najeto. Myslím, že u pána jde o problém zanedbané údržby v kontextu s vírou, že když je olej podle výrobce doživotní, pak vydrží převodovka déle než on sám.
18.09.2018 | 09:02:08 | Ing. Miroslav Had
| 194.50.2.*Reagovat
převodovka
Špatná převodovka může být u každého vozu. Stejně tak to bylo u jedné série převodovek u Octavia I. Nicméně to, že se na Dacii špatně shání i na vrakáčích, zřejmě svědčí o tom, že to je častá závada, když nejsou k mání. Další věc je to, že Dacia hojně používala techniku z Clio II, což mělo celkem jednoduchou a snadno opravitelnou techniku. Dodnes máme jeden kousek v rodině a po vychytání různých neduhů, hlavně v elektrice je to nezmar a navíc velmi lehce opravitelný. Nicméně starší renaultí převodovky jsou extrémně choulostivé na správný typ oleje a musí se občas zkontrolovat jeho hladina, protože má tendenci ubývat prosakováním, což není chyba, ale vlastnost. U Dacie proto tomu nebude jinak. Stejně tak se musí za životnost auta olej aspoň 1x vyměnit a hlavně dodržet správný typ a také výrobce oleje. Takže pokud jste něco z toho zanedbal, je pak zbytečně se zlobit pouze na výrobce.
Právě jste potvrdil můj názor, děkuji Vám. Jen mě mrzí, že jsem byl ochuzen o tak zábavné dobrodružství, jako je vychytávání různých neduhů, a snadné a jednoduché opravování častých závad převodovky a další jednoduché techniky. A prosakování oleje z převodovky - to máte recht, to není vada. To je vlastnost. Jen ještě o tom přesvědčit techniky na STK, ti hlupáci si myslí, že zjevné olejové skvrny jsou závada. Je dojemné, jak moc jste zamilovaný do své techniky. Opravdu je škoda, že si ještě v dnešní době někdo myslí, že pravidelné opravy jsou běžná věc u každého auta. Že je to osud každého majitele auta. Zkuste mi na chvíli věřit, že to tak opravdu není.
Starší Renaulty trpí hlavně na špatné konektory v elektrice, nicméně nic, co by stálo majlant, nebo nezvládl aspoň trošku zručný majitel vozu a to vystříkat kontakty v konektorech kontaktolem, popřípadě pokud je spoj uvolněný, tak kontakty napružit. Pak již běžný spotřebák. Fatální závady motorů, převodovek (i při správné údržbě), na rozdíl od jiných značek vozů u Renaultů nečekejte. Ono prosakování starších renaultích převodovek je stejná vlastnost, jako třeba žravost oleje u nových koncernových vozů :-D Nicméně tady olej nemusíte dolévat pomalu co druhé tankování, ale stačí provést kontrolu oleje v převodovce co dva roky, prostě zkontrolujete hladinu a popřípadě tu trošku snadno dolijete, to je celé. Takže žádné kaluže oleje zase pod vozem nečekejte. Každá značka vozu má prostě něco, na co je potřeba dávat větší pozor, tím spíše, pokud už má vůz více najeto. Myslet si, že náplň v převodovce jak manuální, tak automatické je celoživotní je velmi bláhové a může pro majitele znamenat i odpis vozu. Jak jsem psal, ten menší průsak není nic neobvyklého a např. Škodovky také nejsou vzorem zcela povrchově suché převodovky a ne zřídka když provedete kontrolu stavu náplně, mají taky úbytek. Ono aspoň jednou za několik let, provést kontrolu hladiny oleje v převodovce je dobré provádět u každého auta a ne si na to vzpomenout až někdy kolem 200tkm, když některé rychlosti již nejdou tak dobře zařadit, jako dříve. Když srovnám několik dřívějších Škodovek v rodině, které se postupně prostřídali během cca. 5 let, tak naprosto s klidem napíšu, proti nim je i ten Renault zlatý, protože spolehlivost vs. počet oprav byl u Škodovek naprosto tristní a tady opravdu nechápu tu oddanost našince k této značce a považuji ji za masochismus.
Tak to jsme si porovnali slepého, hluchého a chromého :-) Chlapi, já nevím, proč si pořád myslíte, že takovéto tajtrlíkování okolo auta je normální. Co bych měl pořád řešit? To co píšete v první větě, má už mít dáááávno vyřešen výrobce. Nebo myslíte, že na to neměl dost času? Ale budiž, je to váš standart, tak si ho mějte. Ale věřte, že existují auta, kde kromě pravidelné servisní prohlídky nemusíte dělat nic. Je to ze začátku trochu nuda, ale dá se na to zvyknout. Za třeba dvanáct let vlastnění takového auta už se jen usmíváte nad vašimi a podobnými komentáři, kde si majitel myslí, že různé i drobné opravy jsou naprosto běžné...
U Rendla jsou problémy s kde čím, ne jen s elektronikou, navíc v dnešní době sice možná umíte vystříkat konektor kontaktolem jenže nevíte který, v celém autě jsou těch spojů tisíce, to nemluvím o elektronických součástkách...……...
Zrovna podle ceny převodovky bych asi neřešil nákup auta. To byste si nemohl koupit auto žádné. Převodovka by při normálním zacházení měla přežít celé auto. Alespoň to tak vždy bylo. Takže další důkaz o kvalitě dacií, tolik vychvalovaných svými majiteli. Na alespoň průměrně spolehlivém autě během vašich 135 000 km lze pochopit výměnu brzd, pneu, filtrů... ale převodovka? A co to bude příště? Poloosy, tlumiče, spojka? A spotřeba 8 l při 64 kW tak to je hustý. Opět si děkuji, že jsem si toto auto nekoupil. (Kdysi jsem chtěl)
Komentáře uživatelů k recenzi Dacia Logan
zase ta převodovka
Převodovka a kvalita dílů je přesně můj problém. Auto 110000km, deset let a repase převodovky kolem 50000kč. Auto docestuje na vrakoviště.
29.08.2020 | 23:06:22 | thejohndoe | 185.137.144.* Reagovat
po deseti letech
po deseti letech se vám polámala převodovka? A oškliví Rumuni Vám nechtěli vyzvonit na kterým autovrakovišti sehnat jetou převodovku za pár korun? Máte recht - auto na hovno. Skutečně neuvěřitelné.
10.01.2019 | 21:07:25 | horst fuchs | 46.252.224.* Reagovat
RE: po deseti letech
Horste..... ono je asi podle tebe normální, aby se převodovka poroučela po 10-ti letech, resp. 135 TKM? To snad ne?
A do takového vraku bych také nekupoval novou za 75 tisíc, to zdvojnásobíš cenu auta..., a že nechtějí podat techn.informaci mne už ani nepřekvapuje, zažil jsem totéž....zkrátka nejraději by zákazníka na servisu oholily na kost - stará dobrá strategie renault, nic se nezměnilo.
14.01.2019 | 08:40:22 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: po deseti letech
Moje představa o životnosti převodovky je tak 500 000km. To, že hromadně odchází po 100 je docela problém.
29.08.2020 | 23:07:53 | thejohndoe | 185.137.144.* Reagovat
RE: po deseti letech
Ano, tak tomu skutečně dříve bývalo, že se skleničky rozbíjely...(že převodovky zpravidla přežívaly auto), ovšem dnes soudruzi z Francie vyrábí převodovky na 100tkm, aby jste si mohl koupit vždy novou za polovinu ceny zbytku auta - holt pokrok nezastavíš....
30.08.2020 | 10:43:47 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Převodovka
Já jsem tohle auto měl v provedení 1,5 dCi a nikdy nedávám na to, když mi někdo tvrdí, že náplň oleje v čemkoli je doživotní. A tak jsem vyměnil olej v převodovce po 120 tisících (v servisu se ptali proč, když to není v servisním plánu, odpověděl jsem tenkrát, že s tím asi těžko něco můžu zkazit. Výsledkem bylo, že vůz jezdí na původní převodovce dodnes u mé bývalky a má hodně přes 200 tisíc km najeto. Myslím, že u pána jde o problém zanedbané údržby v kontextu s vírou, že když je olej podle výrobce doživotní, pak vydrží převodovka déle než on sám.
18.09.2018 | 09:02:08 | Ing. Miroslav Had | 194.50.2.* Reagovat
převodovka
Špatná převodovka může být u každého vozu. Stejně tak to bylo u jedné série převodovek u Octavia I. Nicméně to, že se na Dacii špatně shání i na vrakáčích, zřejmě svědčí o tom, že to je častá závada, když nejsou k mání. Další věc je to, že Dacia hojně používala techniku z Clio II, což mělo celkem jednoduchou a snadno opravitelnou techniku. Dodnes máme jeden kousek v rodině a po vychytání různých neduhů, hlavně v elektrice je to nezmar a navíc velmi lehce opravitelný. Nicméně starší renaultí převodovky jsou extrémně choulostivé na správný typ oleje a musí se občas zkontrolovat jeho hladina, protože má tendenci ubývat prosakováním, což není chyba, ale vlastnost. U Dacie proto tomu nebude jinak. Stejně tak se musí za životnost auta olej aspoň 1x vyměnit a hlavně dodržet správný typ a také výrobce oleje. Takže pokud jste něco z toho zanedbal, je pak zbytečně se zlobit pouze na výrobce.
15.09.2018 | 20:09:19 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE: převodovka
Právě jste potvrdil můj názor, děkuji Vám. Jen mě mrzí, že jsem byl ochuzen o tak zábavné dobrodružství, jako je vychytávání různých neduhů, a snadné a jednoduché opravování častých závad převodovky a další jednoduché techniky. A prosakování oleje z převodovky - to máte recht, to není vada. To je vlastnost. Jen ještě o tom přesvědčit techniky na STK, ti hlupáci si myslí, že zjevné olejové skvrny jsou závada. Je dojemné, jak moc jste zamilovaný do své techniky. Opravdu je škoda, že si ještě v dnešní době někdo myslí, že pravidelné opravy jsou běžná věc u každého auta. Že je to osud každého majitele auta. Zkuste mi na chvíli věřit, že to tak opravdu není.
16.09.2018 | 07:33:36 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: převodovka
Starší Renaulty trpí hlavně na špatné konektory v elektrice, nicméně nic, co by stálo majlant, nebo nezvládl aspoň trošku zručný majitel vozu a to vystříkat kontakty v konektorech kontaktolem, popřípadě pokud je spoj uvolněný, tak kontakty napružit. Pak již běžný spotřebák. Fatální závady motorů, převodovek (i při správné údržbě), na rozdíl od jiných značek vozů u Renaultů nečekejte. Ono prosakování starších renaultích převodovek je stejná vlastnost, jako třeba žravost oleje u nových koncernových vozů :-D Nicméně tady olej nemusíte dolévat pomalu co druhé tankování, ale stačí provést kontrolu oleje v převodovce co dva roky, prostě zkontrolujete hladinu a popřípadě tu trošku snadno dolijete, to je celé. Takže žádné kaluže oleje zase pod vozem nečekejte. Každá značka vozu má prostě něco, na co je potřeba dávat větší pozor, tím spíše, pokud už má vůz více najeto. Myslet si, že náplň v převodovce jak manuální, tak automatické je celoživotní je velmi bláhové a může pro majitele znamenat i odpis vozu. Jak jsem psal, ten menší průsak není nic neobvyklého a např. Škodovky také nejsou vzorem zcela povrchově suché převodovky a ne zřídka když provedete kontrolu stavu náplně, mají taky úbytek. Ono aspoň jednou za několik let, provést kontrolu hladiny oleje v převodovce je dobré provádět u každého auta a ne si na to vzpomenout až někdy kolem 200tkm, když některé rychlosti již nejdou tak dobře zařadit, jako dříve. Když srovnám několik dřívějších Škodovek v rodině, které se postupně prostřídali během cca. 5 let, tak naprosto s klidem napíšu, proti nim je i ten Renault zlatý, protože spolehlivost vs. počet oprav byl u Škodovek naprosto tristní a tady opravdu nechápu tu oddanost našince k této značce a považuji ji za masochismus.
17.09.2018 | 00:41:54 | | 91.103.165.* Reagovat
RE: převodovka
Tak to jsme si porovnali slepého, hluchého a chromého :-) Chlapi, já nevím, proč si pořád myslíte, že takovéto tajtrlíkování okolo auta je normální. Co bych měl pořád řešit? To co píšete v první větě, má už mít dáááávno vyřešen výrobce. Nebo myslíte, že na to neměl dost času? Ale budiž, je to váš standart, tak si ho mějte. Ale věřte, že existují auta, kde kromě pravidelné servisní prohlídky nemusíte dělat nic. Je to ze začátku trochu nuda, ale dá se na to zvyknout. Za třeba dvanáct let vlastnění takového auta už se jen usmíváte nad vašimi a podobnými komentáři, kde si majitel myslí, že různé i drobné opravy jsou naprosto běžné...
17.09.2018 | 09:10:57 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: převodovka
U Rendla jsou problémy s kde čím, ne jen s elektronikou, navíc v dnešní době sice možná umíte vystříkat konektor kontaktolem jenže nevíte který, v celém autě jsou těch spojů tisíce, to nemluvím o elektronických součástkách...……...
17.09.2018 | 11:03:11 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Zrovna podle ceny převodovky bych asi neřešil nákup auta. To byste si nemohl koupit auto žádné. Převodovka by při normálním zacházení měla přežít celé auto. Alespoň to tak vždy bylo. Takže další důkaz o kvalitě dacií, tolik vychvalovaných svými majiteli. Na alespoň průměrně spolehlivém autě během vašich 135 000 km lze pochopit výměnu brzd, pneu, filtrů... ale převodovka? A co to bude příště? Poloosy, tlumiče, spojka? A spotřeba 8 l při 64 kW tak to je hustý. Opět si děkuji, že jsem si toto auto nekoupil. (Kdysi jsem chtěl)
14.09.2018 | 13:25:01 | | 89.176.46.* Reagovat