Recenze Dacia Logan MCV II
“Vozidlo vhodné pro rodinu i podnikání s vysokou spolehlivostí a cenově dostupným servisem.”

Autor recenze: Ing. Miroslav Had (61 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2015 Typ motoru:dCi 66kW Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:900 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 3,8 l/100 km Vloženo: 1. 6. 2015

Hodnocení inzerátu: 55 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Dacia Logan MCV I

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Automobil je nový a zatím se na něm neprojevily žádné závady.


Hodnocení a zkušenosti s autem

15.5.2015 jsem koupil nový Logan MCV II 1,5 dCi 66 kW Arctica v nemetalické barvě bílá glacier. Vozidlo jsem koupil celkem náhodu v Renault Praha Zličín, kde jsem 4. 5. byl pro starou Dacii Logan MCV I po servisu 140 tis. km a repasi rozvodů. Všiml jsem si přitom, že právě skládají nové Dacie z kamionu. I zašel jsem se zeptat, jestli jsou všechny dopředu prodané - nebyly. Akorát prý musím asi tak 2 týdny počkat, než od importu dojdou k vozu doklady. Takže jsem vůz rovnou objednal, projednal úvěr, asi tak o týden déle zaplatil zálohu, nechal do něj dodatečně namontovat zástěrky za předními a zadními koly a rezervu. Prodejce mi přidal jako bonus zdarma vnitřní gumové vložky na koberce a kompletní povinnou výbavu. Je to už moje 2. Dacia Logan MCV, celková cena 303 100,- Kč, po obdrženém bonusu od prodejce fakturační částka 300 900,- Kč. Prodejce mi doporučoval, ať tuto kupní možnost využiji, protože je to jedna z posledních dodaných Dacií v EURO 5, v důsledku změn výroby na EURO 6 dojde v létě 2015 ke krátkodobé výrobní odstávce, takže běžné objednávky do výroby berou aktuálně až na měsíc 11/2015 a nové vozy by měly údajně být o cca 26 tis. Kč dražší, než tento.
Dal bych sice přednost červené barvě, na kterou jsem zavedený už někdy od r. 1972 a naprostá většina mých vozů, kterých bylo dosud 14, (tento je 15.), byla červená, ale tato barva se přestala vyrábět. Ve skutečnosti jsem si nemohl moc vybírat, k prodeji byly jen 2 vozy - v bílé nebo modročerné barvě. Prodejce říkal, že u nemetalické červené barvy byla celosvětově nejmenší poptávka, i když v ČR paradoxně nejvyšší (máme k té červené po těch 50 letech komunizmu asi blízko), a proto jí Dacia vyřadila z výroby. Zatím jsem s tím ujel jen asi 900 km, ale první postřehy mám.

Následující tabulka uvádí základní rozměrové odlišnosti mezi vozy Dacia Logan MCV I a MCV II:

Porovnání rozměrových parametrů Logan MCV I a Logan MCV II

Parametr MCV I MCV II Rozdíl mm
Vnější šířka bez zpětných zrcátek mm: 1 740 1 733 -7
Vnější šířka vč. zpětných zrcátek mm: 1 933 1 994 61
Délka celková mm 4 473 4 492 19
Výška mm 1 640 1 550 -90
Rozvor mm 2 905 2 634 -271
Vnitřní šířka v ramenech - přední sedadla mm 1 338 1 387 49
Vnitřní šířka v ramenech - zadní sedadla mm 1 421 1 389 -32

I když jsem s vozidlem zatím najezdil jen asi 900 km, mám už první postřehy a začínám si na vozidlo utvářet konkrétní názor.

Plusy ve srovnání s prvním typem Dacia MCV:

Podstatně kvalitnější zpracování interieru
Pohodlnější a kvalitněji čalouněná sedadla, mají lepší tvar pro vedení zad i delší sedák i lepší opěrky hlavy, které už dokonce umožňují se za jízdy o ně hlavou opřít, což u MCV I bylo, (alespoň pro mne), nedostižným přáním, kvalitněji zpracované plasty ve dvou barvách, ve voze nic nevrže, zpracování v tomto smyslu považuji za dokonalé, nižší vnitřní hluk - lepši hlukové izolace, vyšší dynamika jízdy, integrované rádio v palubní desce s možností připojení MP 4, Sluchátek a mobilního telefonu přes blue tooth, větší schránka u spolujezdce, ovládání zrcátek už není pod ruční brzdou na středním podlahovém panelu, ale na palubní desce vlevo. Dále má více funkcí palubního počítače, oproti prvnímu typu navíc měří okamžitou spotřebu, venkovní teplotu, odpočítává kilometry do konce servisního intervalu a umožňuje nastavovat hodnoty pro kontrolu tlaku v pneu (reset starých hodnot a nastavení nových po dohuštění kol). Výrazně lepší design palubní desky. Rezerva není pod vozem, jako u prvního typu, kde velmi trpí, ale pod podlážkou kufru. Přední kapota se zvedá za součinnosti plynové vzpěry, už tam není ta primitivní podpěrná tyčka. Také design přístrojů a výdechů větrání s chromovaným orámováním působí luxusněji, než u předchozího typu. Použitá látka koberců v barvě černé je rovněž kvaitnější a příjemnější, než u starého typu MCV. Na rozdíl od MCV I je volant výškově (nikoli podélně) polohovatelný, což je rozhodně příjemné.

Lepší zpracování karoserie a laku a lepší pneu.
Na rozdíl od prvního typu je lepší slícování dílů a menší krupička na laku, takže vozidlo je lesklejší. Karoserie má být vyrobena z pozinkovaného plechu, takže lze očekávat vyšší antikorozní odolnost, nicméně záruka na prorezavění karoserie 6 let zůstává stejná jako u MCV I. Na rozdíl od prvního typu, kde jsem měl vůz vybaven pneumatikami Debica z Polska, je tento vybaven dle mého názoru kvalitnějšími českými pneu Continental. Pro mne je výhodou, že oba typy mají stejné, a tedy vzájemně zaměnitelné 15“ disky kol i pneumatiky, to byl jeden z faktorů, které přispěly k rozhodnutí koupit znovu Dacii. Možná je o něco lepší přístup k reflektorům, ovšem zatím jsem neměl možnost si to ověřit v praxi, nebylo třeba zatím žádnou žárovku měnit. O něco blíže k přepážce motorového prostoru je i plnící otvor oleje, takže by plnění mohlo být o něco pohodlnější než u MCV I, kde nepohodlné nijak zvlášť nebylo.



Komfortnější elektrická a další výbava
Vozidlo je stejně jako vozy zn. Renault vybaveno automatickým rozsvěcováním světel po nastartování a konečně už také disponuje světly pro denní svícení s žárovkami 21 W. Riziko pokuty za nesvícení je eliminováno, a konečně už jsem nemusel dodatečně dodělávat do vozu toto zařízení, jako u MCV I za cenu cca 2,5 tis. Kč. Je zde také USB konektivita. Ovladače elektrického spouštění oken zůstaly na středním panelu stejně jako u prvního typu, nemusím se tedy „přeučovat“ pokud z nové Dacie přesednu do staré a naopak. Na rozdíl od staré Dacie, kde byla baterie 70 Ah, je u nového vozu baterie 60 Ah, takže to má jednak vliv na hmotnost, jednak na budoucí náklady při výměně baterky, a proto to považuji za plus. Zcela novou funkcí, kterou předchozí typ neměl je sledování tlaku v pneu, použité je přímé měření snímači v dutině pneumatiky. Vůz je na rozdíl od MCV I vybaven manuální klimatizací a přiznám se, že je to jedna z věcí, o které vůbec nestojím, takže jsem „klimošku“ zatím ještě nepustil, nevím tedy jak a jestli vůbec funguje a vlastně pochybuji, že se to někdy dozvím. Při vypnuté klimatizaci normálně funguje ventilace venkovního vzduchu i topení. (Já nepoužívám klimatizaci ani v kanceláři v práci, kde jí rovněž mám, naštěstí vypínatelnou, tuto věc považuji za „zdravotní zlo“ a nechci s tím mít nic společného, bohužel dnes se vozy bez klimatizace už téměř neprodávají. Mám s tím zkušenosti, dlouhá léta jsem pracoval v plně klimatizované budově bez možnosti vypnutí a tak na to mám v jistých souvislostech pevný negativní názor.) Klimatizace ovšem není technický minus vozu, všeobecně je veřejností považována za plus.

Příjemnější jízda a souvislosti s ní spojené.
Ta je dána nejen menší vnitřní hlučností, ale i lepším chováním vozu v zatáčkách. Vliv na to může mít i podstatně nižší výška vozu. Posilovač volantu je dobře nastaven a vedení vozu je příjemné. Hlavní kvalitativní posun oproti MCV I ale spatřuji ve vlastnostech poháněcí jednotky. Vůz je podstatně dynamičtější, asi tak o 22 % při rozjezdu z 0 na 100 km/h. Na rozdíl od prvního typu mi nový motor ani převodovka nepřipadají tak syrové, dobře se řadí, ale motor je snad i vzhledem k jinému zpřevodování dynamičtější. Je to příjemné už při zajíždění, neboť ve 2 000 ot/min motor dosahuje rychlosti 110 km/h, ve 1750 otáčkách pak 90 km/h. U starého typu MCV ve 2200 ot/min dosahoval 100 km/h a ve 2000 rychlosti 90 km/h. Motor 66 kW je tedy příjemně nízkootáčkový, což předznamenává jeho delší životnost. Předpis zajíždění je 6000 km, při kterých se nemá překračovat 2 500 ot/min, ovšem v praktickém provozu úplně postačí zajíždět do 2 000 ot/min. Rozhodl jsem se zajíždět 10 tis. km, do 6 tis km do 2 000 ot./min, do 10 tis. km pak max. 2 500 ot/min. Smyslem je dosáhnout co možná nejmenších vůlí v motoru při zajíždění a tím omezit budoucí spotřebu oleje a snažit se o maximální dosažitelnou životnost. Už po těch 900 km má vůz jednoznačně nižší spotřebu i u nezajetého vozu oproti MCV I. Palubní počítač mi hlásí spotřebu 3,8 litru na 100 km/h, ovšem zatím jsem další naftu nebral, takže reálnou spotřebu zatím neznám. Do nádrže jsem při prvním braní dostal 60,3 litru nafty (po hrdlo), takže pokud by v prodejně vůz naplnili 5 litry, do nádrže se skutečně vejde 65 litrů oproti deklarovaným 50, takže nádrž se jeví objemově shodná s MCV I. Jestliže by spotřeba skutečně činila nějaké 4 l nafty na 100km/h, pak by akční rádius vozu mohl být cca 1 600 km. Neboli doma naberu nádrž, dojedu třeba do Dubrovníku, tam jí naberu znovu a pojedu až domů.

Minusy ve srovnání s prvním typem MCV:
Nikoli vše je na novém typu lepší a dotaženější, naopak je někde znát úporná snaha po snižování výrobních nákladů, někdy až na úkor funkčnosti u některých technických drobností a vybavení.

Interier a exterier vozidla
Provedení vnitřních panelů dveří už neobsahuje žádné čalounění jako u MCV I, působí to stroze, funkční to bude, estetické už méně. Údržba jednoduchá, pomocí hadru se saponátem, ovšem po nějakých 7 letech lze očekávat, že plasty jaksi zajdou, (obdobně jako u MCV I ), a poněkud se sníží jejich estetický dojem. V zavazadelníku není žádná schránka na odložení drobností (musí se to dávat pod podlážku k rezervě, zadní dveře zevnitř nejsou obložené plasty, ale až na malý plastový panel uprostřed dveří byly ponechány v bílém laku, bude se to nejspíše odírat při převážení nákladu. Menší objem zavazadelníku je dobře o 200 litrů menší. Také tam nejsou konstruovány žádné odkládací schránky nebo sítě v zadních dveřích jako u MCV I (na hadry, Iron, olej atd.). Zdvihací dveře, (na rozdíl od křídlových z MCV I ), jsou při otvírání poměrně těžké, působí tam protitlak péra, takže se musí poměrně silně přibouchávat, jelikož tam absentuje nějaké venkovní madlo k zavírání určené. Také tam chybí kvalitní možnost úchopu dveří ze spodní (vnitřní strany) při zavírání, takže dveře nelze přibouchnout silným stažením dolů, (uteče to z ruky a nemá to vzhledem k protitlaku dostatečnou kinetickou setrvačnost, aby se to setrvačností přibouchlo samo). Časem to asi povede k poškození zadní plastové lišty, za kterou se to přibouchává zvenku. Naopak zdvihání zadních dveří pomocí plynové vzpěry je vyřešené dobře. Ve voze mi také velmi chybí stropní odkládací polička, která se v MCV I ukázala jako velmi praktická věc, ovšem při snížení výšky stropu by pro ní těžko byl dostatek prostoru. Také vnitřní originální gumové vložky darované prodejcem pokrývají hlavně vepředu koberec jen z části, asi z poloviny, takže jejich funkce nic moc, budu si to muset udělat jinak. Ovšem jak se říká, darovanému koni na zuby nekoukej.
Věnec volantu je o něco slabší než u MCV I a protože mám ruce jako lopaty, řekl bych, že v MCV I mi do ruky padl lépe.
Zpětná zrcátka jsou subjektivně o něco menší, nicméně je to jen dojem bez změření jejich plochy a exaktním ověření tohoto názoru. Vůz je delší cca o 2 cm a širší vč. zrcátek o cca 6 cm, také výrazně nižší

Motorový prostor
V první řadě mi chybí plastový kryt motoru, který byl standardně montován v MCV I. Důsledkem je subjektivně vyšší vnější hlučnost, alespoň děti mi to tvrdí, když třeba zajíždím do garáže a srovnávají to se starou Dacií. Další potenciálně problematickou věcí se do budoucna jeví páčka otevírání kapoty. Ta je totiž z plastické hmoty, silnější plast křížového průřezu. Je to ale místo, kde materiál velmi trpí hlavně v důsledku povětrnostních podmínek, a lze tedy očekávat, že urychlené stárnutí plastu povede k jeho odlamování nebo praskání. A nepochybuji o tom, že nebude možné tuto páčku koupit jako samostatný díl, ale jen celý zámek. Stýská se mi zde po poctivém železném eloxovaném materiálu jako v MCV I. Budu se muset příležitostně zeptat, jestli půjde do vozu nainstalovat zámek kapoty z MCV I a pokud ano, vyměním to dříve, než se kapota stane „neotevřitelnou“.
Rovněž interval pro výměnu rozvodů byl zkrácen z 6 let nebo 160 tis. km na 5 let nebo 120 tis. km. Nevím jestli to má svědčit o horším konstrukčním materiálu součástek rozvodů u motoru 66 kW, nebo o snahu výrobce zajistit nižší riziko závady na rozvodech, ale v každém případě čistě ekonomicky uchopeno to přinese vyšší, či spíše dřívější výdaje v čase a je to tedy minus oproti MCV I.

Vůz by měl, vzhledem k tomu, že je větší než MCV I mít vyšší užitnou hodnotu. Myslím ale, že z čistě uživatelského pohledu nemá. Vyšší užitná hodnota motoru 66 kW způsobující příjemnější jízdu asi nevyváží nižší užitnou hodnotu danou, kratším rozvorem, menším zavazadelníkem a nižší stavbou karoserie, také nižší světlou výškou. Zatímco někteří majitelé MCV I používali vůz i jako spací a kempovací, pak takovou funkci už MCV II „nezvládne“. Je to už v podstatě rozměrově tuctový kombík, i když ve své třídě pořád stále ještě největší. Jeho nejbližším konkurentem je asi Hyundai I 30 kombi 1,4 CRDi Trikolor, který je sice o něco širší a možná trochu lépe zevnitř uspořádaný, ovšem zavazadelník má o cca 50 dm3 menší než MCV I a hlavně při srovnatelné výbavě je o 130 tis. Kč dražší a má vyšší spotřebu. Mimochodem i o třídu vyšší Hyundai I 40 má zavazadelník menší o cca 20 dm3 než Dacia MCV II.

No a tady jsou hlavní důvody, pro které jsem se rozhodl opět koupit Dacii Logan MCV: Vynikající poměr užitná hodnota/ cena, ověřená vysoká spolehlivost vozu (ovšem dojem může být individuální, prostě jsem narazil na mimořádně kvalitně vyrobený MCV I), celkem hezký design a kvalitní a přátelský servis a dobrá zákaznická politika Renaultu. No a pak také to, že naše taxislužba Erpos Group má na všech propagačních tiskovinách foto Dacie a proto nemůže používat jinou značku vozu.

Vůz je určen k denním jízdám do zaměstnání (80 km denně) a po čase nahradí stávající MCV I ve funkci taxíku až se stará Dacie spotřebuje, ovšem předpokládám, že ne dříve než po cca 5 letech, kdy už bude mít najeto minimálně 100 tis. Km. S tímto záměrem byl kupován již nyní.


Doplnění recenze ze dne 06.08.2015

Po ujetí 3600 km, Dacia bez závad. Průměrná spotřeba po 4 braních, vždy po hrdlo je 4,19 lnafty/100 km a kolísá při jednotlivých braních mezi 4,14 a 4,24 litru. "Úřední spotřeby" 3,8 litru by snad bylo možné dosáhnout na dlouhých štrekách, a to jen v případě, že bych s vozidlem jezdil výhradně sám a nepřekračoval bych rychlost 90 km/h. I tak je vůz velmi ekonomický. Klimatizaci jsem jednou vyzkoušel při delší cestě s rodinou (spotřeba 4,24 litru),takže vím, že funguje, ale nepoužívám jí nadále, jenom pokud bych jel delší štreku a nebyl ve voze sám.
Jediné, co jsem do vozu doplnil bylo to, že jsem pořídil zbytkovou roli 4 m x 1,7 metru zátěžového koberce v modrošedé barvě a nastříhal jej do kufru a jako ochranné krytí původních koberců v prostoru posádky. Ukázalo se totiž, že prodejcem darované origo gumové koberce jsou jednak dost malé, (menší než u Dacie MCV I) ale hlavně na původních vnitřích kobercích kloužou a špatně chrání. Celá ta legrace stála asi 300 Kč a tak 2 hodinky práce. Ze zbytku jsem nastříhal, ještě vnitřní koberce do MCV I (kromě kufru, tam je koberec od začátku).


Doplnění recenze ze dne 22.06.2016

14.5.2016, tedy přesně po roce má vůz najeto 19 470 km, celý dosavadní projezd bez jediné sebemenší závady, v prvním roce se v záruce vůbec neopravovalo, takže spolehlivost potvrzena. Bohužel vůz v důsledku dělení tzv. SJM jsem musel prodat. A to tam, kde byl před rokem zakoupen, neboli v Renaultu v Praze na Zličíně a nyní je tam ke dnešnímu stále na prodej (cena 274 900 Kč). Prodej se uskutečnil těsně před 1. servisní prohlídkou.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 55


Komentáře uživatelů k recenzi Dacia Logan MCV

Vložit komentář

auto

upil som novy Logan MCV po pol roku zastavil v strede cesty,v servise nám s úsmevom na tvári oznamili,že záruka sa na poruchu nevsťahuje.Vraj som natankoval nekvalitné palivo.Auto je v servise a musel som súhlasiť,že ak chcem auto opravu musím zaplatiť.CHcel som mať nové auto za dobrú cenu,ale bohužial .Doporučujem predajne Dácia obchádzať.Je to moja skúsenosť.

10.06.2018 | 16:15:53 | Zakazník  | 90.176.10.* Reagovat

Ženeva - Nová Dacia Logan MCV Stepway 2017

Nová Dacia Logan MCV Stepway 2017 ze Ženevy autotrip.cz/nova-dacia-logan-mcv-stepway-2017-rumunsky-scout-prichazi/

23.03.2017 | 12:40:19 | BeryFery  | 194.228.13.* Reagovat

Smrad

To bude smrádek z kovralu až se zapaří. On majitel zrovna také nevoní, tak to bude v pořádku.

08.01.2016 | 18:39:45 | Pepa  | 90.182.172.* Reagovat

Tvle

napsat po 900 km "vozidlo s vysokou spolehlivostí" - tak to říká vše..........

02.11.2015 | 10:34:36 | Vašek  | 188.95.123.* Reagovat

mam problem z lpg

ked tocim volantom na mieste zdvyhaju sa mi otacky , ktomu aby nebolo malo hapruje to na plyn a hadze chybu do abs a zabrzdi cele auto , DAKUJEM tel.722 300 441

01.11.2015 | 17:48:43 | paja locan mcv lpg  | 82.150.169.* Reagovat

RE: mam problem z lpg

Nemusí to být hned kvůli LPG ale i vliv mít na to může protože tyto auta mají hydraulický posilovač řízení který je závislý na motoru a bere mu docela dost výkonu a pokud je servo v nepořádku tím pádem kolísají otáčky při točení volantem docela častá závada dokonce i snad běžný jev u těchto aut.

Jinak LPG by na to mohlo snad mít vliv taky že motor nepodává takový výkon a tudíž servo bere málo výkonu ale to si spíš nemyslím ale možné to je.Kdysi u starých aut zejména slabší obsahy byla potřeba pro lepší akceleraci LPG vypnout protože motor nepodával takový výkon jaký měl ale to už je tak 10 let zpět dneska už to může být jiné.

01.11.2015 | 20:16:11 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

tak teď jsem to přelouskal řádně. Takže prej pěnový vzpěry oni objevili ameriku. Plastová páčka na otvírání kapoty je pohoda na japonci slouží původní už 18 let. Za pět let nájezd jen 100 tis km to bych si radši připlatil za pořádnou motorizaci aspoň třílitr šestiválec než za kafemlejnek. A že diesel je úspora je blbost na entou. Benzín do sedmi litrů spotřeby je stejně drahý jak diesel. Protože u nafty vstřikovače pdf trisky močovina atd. Hnus a fuj diesel do kamen nebo do stavebních strojů. Pokud auto nemá aspoň šest válců je něco špatně.

08.08.2015 | 10:06:09 |   | 178.255.168.* Reagovat

RE: třílitr šestiválec do dacie logan MCV?Na co proboha?

Já taky nejsem zrovna skalním příznivcem nafty a benzínové šestiválce považuji v autech střední třídy a nahoru za ideální motorizaci,ale co by proboha dělal v dacii logan?Tyhle auta si kupují lidi hlavně pro rodinu,nebo malí živnostníci a ti by těžko akceptovali spotřebu 10-12-14litrů.To je ůplnej nesmysl v takovým autě,navíc by je ani nikdo nekupoval(kromě tebe) Když dělal vw sharana s motorizací 2.8v6 tak prodej tohoto modelu nedosahoval ani 10% všech prodaných sharanů,všichni kupovaly tdi.Proč jezdit v rodinným autě za 12l benzínu když můžu jezdit za 6l nafty a ušetřit tak za rok pěkných pár desítek tisíc?(to že je tam při servisu zase nasypu je věc druhá:)ale stejně se i se šestiválcem v takovým autě "sportovně" nesvezeš tak k čemu ho tam dávat?

08.08.2015 | 11:31:56 | pavel e36  | 37.48.54.* Reagovat

RE: třílitr šestiválec do dacie logan MCV?Na co proboha?

mě jen irituje jak je všude protěžována nafta. Benzín je odpad při výrobě a proč bychom měli dotovat smraďochy a mnohem karcinogení ingoranty než je benzín. Na víc na benzín je kultivovanější chod je ekonomičtější když se spočítá výroba atd. A hlavně benzín je výkonější na objem nafta. A mnohem lepší svezení. Všichni tdičkáři já mám krouták jak svina ale zapomínaj že ten krouták nedělá zrychlení ale možnost táhnout velkou váhu. Zrychlení dělá výkon.

08.08.2015 | 14:10:57 |   | 178.255.168.* Reagovat

RE: třílitr šestiválec do dacie logan MCV?Na co proboha?

Jojo však neboj dnešní pdf,močovina a další předražený eco nesmysli diesly do pár let pohřbí(aspoň doufám).Já bych taky raději 530i než 530d ale bohužel,mám auto po švagrovi za pusinkovou zůstatkovou cenu tak jsem musel brát to co bylo.

08.08.2015 | 14:53:52 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

"krouťák"

Jen k tomu kroutícímu momentu:krouťák ti dělá zrychlení taky hlavně v nízkých otáčkách jak začne tlačit turbo,proto mají tdíčkáři po sešlápnutí plynu odpal ale jen do 3500-4500ot potom končí a tam kde s dieslem končí tak s benzínem teprve začíná ta pravá zábava:) Když otom tak píšu tak mám chuť koupit nějakou starší preludu a pořádně jí šlápnout na krk .)

08.08.2015 | 15:39:20 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

RE: "krouťák"

tady je moje recenze na prelude www.cars.cz/autorecenze/auta/Honda/Prelude/Recenze-Honda-Prelude-proste-honda-a-jen-honda-zkusi-13180148166674451.html co jsem ji vlastnil než mi ji jeden nabořil ze zadu a pak jsem si pořídil 3.0 v6 accord coupe 1998 časem šel tak z baráku zhoršila se krátkodobě financ ale příští rok Hummer H2

08.08.2015 | 16:43:41 |   | 178.255.168.* Reagovat

RE: "krouťák"

Ok dík za odkaz,mrku na to.Preludka(2.0 16v 89rok mrkačka) byla moje první auto a nikdy na to nezapomenu,ten zátah po 4tis.ot. mě úplně tahal volant z rukou,chtělo to pevnou ruku ale to ty určitě dobře znáš.Pak jsem měl ještě civic 1.3 3dv 91rok a ještě první cr-véčko,všechny šlapaly jako hodinky-geniální auta.Accord coupe 3.0 je taky krásný kupátko a taky jsem po něm pásl jednu dobu.

08.08.2015 | 17:01:15 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

Lidi já vás nechápu jak řešíte ty vole vono to žere 5.2 místo 5.02 to mě zrujnuje. Já měsíčně projedu v palivu 7000 tis kč soukromě a neřeším za šest nebo sedm litrů beenzínu i když je to míň jedu natankuju. Jezdil jsem i se spotřebou deset litrů za rok 40 tis km. Příští rok v létě auto co žere 25 litrů fakt to neřeším tankuju jezdím. A strčte si ty diesely někam. Smrdí to fuj hnus měl jsem možnost si dieselovej motor vyskoušet 180 ps. můj benzín 115 ps je rychlejší živější.

08.08.2015 | 05:57:38 | jirka  | 178.255.168.* Reagovat

RE: 115koní rychlejších než 180???

Zdravím,souhlasím s nesmyslným počítáním desetinek spotřeby já to taky nereším ale vrtá mi hlavou tvoje poslední věta.Já vlastním shodou okolností benzínovou 1.8 115koní(bmw e36) a i třílitrovou naftu cca 190k (bmw e39) a musím ti říct že benzín se na tuhle naftu absolutně nechytá,vždyť ten diesel má kromě většího výkonu taky víc než dvojnásobek krouťáku kterej je zásadní.Samozřejmě je to vždy o poměru výkon/váha a musím na rovinu říct že moje 318i je na tu váhu slabá a že třeba civic se 115 koníky jede mnohem líp a proto se ptám jakým benzínovím 115k autem si jel rychleji než ve 180k naftě a jaké.Pocitově je benzín možná živější ale reálně neví nevím...Díky za odpověď. P.S. minulí týden jsem se svezl v rs oktávce tdi 180k a musím říct ač nejsem příznivec koncernu že to jede jako prase,nedokážu si představit že by tomu ujel sériovej benzín se 115koníky.

08.08.2015 | 12:56:50 | pavel e36  | 37.48.54.* Reagovat

RE: 115koní rychlejších než 180???

honda civic hatchback 1998 vtec motor váha s řidičem 1070 kg. 115 koní poměr váha výkon slušný. Motor 1.5

08.08.2015 | 17:48:54 |   | 178.255.168.* Reagovat

RE:

tak já civic 1995 angličan 1.4 asi dva roky než mi ho jeden sestřelil pak ta prelude opět sestřelil to jsem byl nasranej. Takový bomba auto. Pak ten třílitr v6 za rok 40 tis km palivo sto tis kč oprava hdm 40 tis kč něco na nápravách 15 tis kč. Pak civic 1.5 1998 vtec moje blbost rozstřelil jsem ho ve 120 do svahu a přes boudu pak civic 1.4 1995 třídveřák koupil se šrot šel z baráku na náhradní díly. Teď civic aerodeck 1.4 o týden mi utekla 1.8 ta jedna čtyrka zůstane do práce a do rodiny za rok na víkendy pro rodinu hummer H2 ten třílitr fakt bomba tacho jsem s ním jel 230 a držel líp jak preludka v zatáčkách

08.08.2015 | 17:19:22 |   | 178.255.168.* Reagovat

RE: aerodeck

Myslíš legendární 1.8vti-to mělo skoro 180koní ne?Naše účetní má taky aerodecka ale 1.5eco 84kw tuším,spotřeba se z lehkou nohou pohybuje kolem 5litrů má na něm najeto skoro 400tis km a to auto si mezi výměnou nevezme ani deci oleje!!!a to ho má skoro deset let a jezdí s ním jen 3km do práce a z práce tudíž se motor ani pořádně neohřeje-víc netřeba dodávat myslím.Já teď delší dobu koukám po nějaké integře ale je jich hrozně málo a stále si drží cenu 200+ a myslím že už dolů nepůjdou,to už je rarita.

08.08.2015 | 17:46:14 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

RE: aerodeck

když už integru z německa a fakt trochu víc peněz než to nejlacinější. Koupíš základ 1998 1.8 192 koní a od fabriky existuje ofico kit na 250 koní. Ano 180 ps 1.8 utekla. Ale příští rok příští rok Hummer H2 šestilitr osmiválec tři tuny monstr hovada. Já s tou jedna čtyrkou tedď jezdím tak 5.6 až 5.9 v létě dálnice tempo podle navi 140 cca 7.5 takže tacho cca 150

08.08.2015 | 17:53:00 |   | 178.255.168.* Reagovat

Ta H-dvojka je dobrá-hroznej tank:)ale chtělo by to ceny benzínu jako v améru.Já vím že spotřebu moc neřešíš když jsi měl accorda 3.0v6,já jsem měl zase rok bmw 735i jezdil jsem po brně za 14-15l a musel jsem denně tankovat minimálně za 500kč abych se vůbec mohl nějak pohybova-to znáš určitě z accorda taky a teď si vem že ta hádvojka bude žrát tak 25l to znamená že za 1000kč najedeš tak 120km -to není moc dobrá vyhlídka.Nebyl by rozumnější třeba landcruiser,patrol nebo zůstat doma a jít do nejakého novějšího cr-v nebo ridgeline?

08.08.2015 | 18:15:44 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

RE:

proč H2 velký těžký dobře průchodný auto. Druhá věc magoři v protisměru co předjíždí ať to klidně do mě napálí já neuhnu. Za třetí image prestiž. Za čtvrté splněný sen. Za páté v plynu to není problém provozovat. Benzín 20 25 to už bych nedal. Strop mám na 15 a plyn bude jak 12 14 litrů benzínu.

08.08.2015 | 18:40:38 |   | 178.255.168.* Reagovat

RE:

Na to lpg by to bylo nejrozumnější,myslím že tomu motoru bude úplně jedno co teče do válců.Tak zatím,dík za postřehy jdu si zaplavat nebo chcípnu z toho horka.

08.08.2015 | 18:49:08 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

Ahoj.

Tvoja recenzia sa mi moc paci. Sam vlastnim dvojkoveho Logana rocnik 2013, ale sedan s motorom 1,2 16v, tiez v bielej farbe. Mam najazdene 15 000km a zatial absolutne ziadny problem, ani len ziarovku som este nemenil. Myslim teda, ze tvoj komentar k buducej spolahlivosti je na mieste vzhladom aj na tvoju predchadzajucu skusenost s Daciou. Narazil som v tvojej recenzii, ze nemas kryt motoru. Ja na sedane spodny plastovy kryt mam uz od vyroby. Nemam ale napriklad tapacirung na spodnej strane kapoty . Motory 0,9 Turbo benzin tapacirung kapoty maju a maju aj spodny kryt motoru, ale neviem ako je to u dieselov. Osobne mi vyhovuje velky vnutorny priestor kabyny. Je to jedno z mala aut v tejto triede v ktorom, ked si posuniem sedacku ako potrebujem, tak si za seba sadnem a to mam 186 cm a malo cez 100kg. Ked soferuje moja manzelka, tak sedadlo ma skoro nadoraz, ale vpredu:-) a vzadu za nou by sa snad dalo aj tancovat.¨Sedan ma kufor tusim 510 l. Veko sa otvara lahko , ale nema z vnutornej strany ziady plast alebo tapacirung. Mam tiez arcticu a priplacal som si len za MediaNav a rezervu. Osobne MediaNav musim len pochvalit, funguje perfektne a intuitivne. Zelam ti vela stastnych km a nech ti Dacia spolahlivo sluzi.

10.06.2015 | 08:37:48 | sekanec  | 78.98.113.* Reagovat

RE: Ahoj.

Dneska jsem najel cestou do práce 2 000 km. Zatím jsem bral naftu pouze 2x, jednou cestou z prodejny a podruhé, když to mělo najeto cca 1 200 km. Skutečná spotřeba od "po hrdlo" do "po hrdlo" je 4,13 l/100 km a počítač udával hodnotu 3,9 l/100 km. Jestli se to bude chovat stejně jako motor u MCV I, pak spotřeba bude zprvu mírně po setinkách litru stoupat o cca 0,2 litru, zastaví se to někde kolem 18 tis. km projezdu. Tam zůstane cca 40 tis km a kolem projezdu 60 tis. km začne pomalinku, ale stále po setinkách litru trvale klesat. U MCV 1 jsem měl spotřebu zprvu kolem 5,46 litru, ale ve 130 tis. km už jen 5,02, průměrně od nového 5,2.
Co se týká cybějícího krytu motoru, pak jsem měl na mysli ten horní plastový dekl pod kapotou, ten spodní tam je.

16.06.2015 | 08:52:03 | Ing. Miroslav Had  | 194.50.2.* Reagovat

RE: Ahoj.

Tiež uvažujeme z manželkou o kupe presne takejto dacie aku maš ty ako si snou spokojny?Čo prosim ťa spotreba?My ju budeme viac menej použivať len 90% mesto a 10% mimo neho sme len dvaja a dosť kludny vodiči žiadny pretekari.PS:Veľa štastnych kilometrov.

27.09.2015 | 15:51:31 | Pehy 242  | 188.120.10.* Reagovat

No já můžu za sebe říct, že se mi recence velice líbí. A pokud mi na ní něco vadí, nechám si to pro sebe. Snad se to zde nezvrhne do podoby jiné diskuze u jiného auta na téma "vodní pumpa"......
Pane autore, za mě palec nahoru a hodně spokojených kilometrů bez závad a nehod!

02.06.2015 | 09:45:04 | Michal  | 81.200.56.* Reagovat

Recenzia

Recenzia je velmi dobra, ale ako uz bolo pisane, hodnotit spolahlivost po 900km je zavadzajuce. Aspon tych 10000 km by autor recenzie mal najazdit. Hlavne veta: Automobil je nový a zatím se na něm neprojevily žádné závady. - je totalna blbost.

01.06.2015 | 21:05:31 | Jozef  | 188.167.131.* Reagovat

RE: Recenzia

Je to blbost v tom smyslu, že mě zdejší systém nutí o spolehlivosti cokoliv napsat a když nenapíšu, nepustí mne do dalšího kroku. Není to blbost v technickém smyslu, když už o spolehlivosti musím psát, jestliže auto je nové, pak je logické, že se žádná závada neprojevila.

02.06.2015 | 00:24:45 | Ing. Miroslav Had  | 109.81.208.* Reagovat

RE: Recenzia

U některých dnešních aut se ani nedivím většina není schopná ujet ani prvních 10 tisíc bez reklamace nebo nějakých problémů natož psát recenzi po 150 třeba za 10 let to už to auto ani nemusí jezdit :D spousta lidí co řeší po prvních pár tisíc už závady někteří i celkem závažné.

08.01.2016 | 21:42:26 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

Spolahlivosť

Prečo by nehodnotil spolahlivosť po 900km? Píše recenziu teraz a je tam taká kolónka. O 100000km si možno na žiadnu recenziu o Dacii ani nespomenie. Má jasne napísaný nájazd kilometrov za ktorý auto hodnotí, každý čitateľ si spraví názor sám.
Poznám týpka z fóra čo kúpil nový avensis má na ňom 2700km, druhý deň po kúpe kľaklo vstavané navi - trebalo vymeniť, pri najazdených 2700km olej v prdeli, niekde ho zožralo, proste blikla kontrolka, doliatie, po pár km blikla kontrolka znovu, znovu doliatie nasraný cesta 80km domov ráno zmeraný stav oleja - nedetekovateľný. Jemu by si tiež odporučil hodnotiť spolahlivosť po 100 000 ešte lepšie po 200 000km? Chce ten krám vrátiť.

01.06.2015 | 19:59:42 | Toky  | 85.159.107.* Reagovat

R.v. 2015 a hodnotiť spoľahlivosť?

Ahoj, máš pekne napísanú recenziu, to musím uznať. Ale hodnotiť spoľahlivosť, keď auto je rok 2015 a nemáš na tom prakticky nič najazdené, na to je ešte príliš skoro. Skús ohodnotiť MINIMÁLNE po 100.000km, ale lepšie po 200.000km (ak toľko za vlastníctvo auta najazdíš). Vtedy sa len tá spoľahlivosť viac odzrkadlí a budeš vedieť, či si kúpiš tú značku (novšiu generáciu) znova a či jej zostaneš verný.

01.06.2015 | 12:38:37 | Chocholoušek  | 62.197.243.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Dacia Logan MCV
  • Dacia Logan MCV
  • Dacia Logan MCV
  • Dacia Logan MCV
  • Dacia Logan MCV
  • Dacia Logan MCV