Rok výroby:2008Typ motoru:1598cm3 /64 kWStav km při koupi:10 kmStav km nyní:1 910 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:6,65 l/100 kmVloženo:16. 1. 2009
Sandero som kúpil 30.10.2008, 1,6-ku v plnej výbave Laureate za 9190€ a dokupoval som sivú metalízu a klimatizáciu spolu za 10010€. Dal som si namontovať aj sadu SUV, chrómový výfuk, gumené koberce zásterky a strieborné rádio Pionier. Dokúpil som si aj povinnú výbavu a sadu zimných pneu.To celé ma stálo 11700€.
To iba na úvod, foto nemám ale je také isté ako na autosalóne v Nitre so sadou SUV.Pre toto auto som sa rozhodoval asi pol roka a prečítal veľa recenzii aj na iné autá ako je punto,polo,japončeky aj veľké SUV-čka. Ako už z pohladu veku tak z pohľadu rodinne založené ho chlapa ma oslovilo Sandero. Pre vyšší obsah som sa rozhodol preto, že som plánoval auto zaťažovať aj 500 kilami.Drobnosti do auta sú pre spríjemnenie ciest a sada SUV dá autu iný šmrnc.
Teraz k samotnému užívaniu, auto je úplne spoľahlivé jazdí cesta necesta, plné či preplnené a je v ňom utulne. Najazdil som do konca roku 1800 km a spotrboval 120 l naturálu čiže priemer je 6,65 litra 8,1mesto / 5,2 okresky.
Čo ešte o aute, je nové preto ešte pôjde spotreba dole pri mojom spôsobe jazdy tak na 6 litrov.
Na aute mám rád rozhľad a vyšší posed či dostatok miesta na všetkých sedadlách a dostatočný kufor a veľmi mi vyhovuje svetelná výška auta.
O čom ešte uvažujem sú to hlavne: predĺžená garancia na 5 rokov, alu kolesá,lakťová opierka a ak zoženiem ližiny so spojlerom ako je na brazílskych Sanderách SUV.Taktiež na základe nárazových testov aj bočné airbagi. Na dotazi odpoviem.
Rumuni na pozink ještě nenajeli. Nějaká cena auta tady nemá prakticky vliv. I levné Renaulty mají pozink a záruku 12 let, nebo ne? A Thalia je teď za 169900,- Kč, Clio II 5D za 179900,- a Clio III 5D za 199900,-.
Je tam len nejaký základný antikorózny nástrek, nevím ako sa tomu nadáva. Ale žiaľ za tú cenu by bol pozinkovanie asi priveľa... Čo už, ale na karosériu a podvozok je 6 rokov záruka proti korózii. www som na to ani ja nenašiel, ale bol som sa pýtať na predajni, samozrejme predajca kľučkoval, ale predtým som si odchytil mechanikov a boli dosť úprimní.
Rád by som vedel, ako je to s antikoróznou úpravou podvozku a karosérie. už týždeň sa snažím k tomu dopracovať, ale som len zistil niečo o vystriekaných dutinách voskom. viete niečo o pozinkovanom podvozku alebo karosérie?? , resp. aspoň dáke odkazy na www k tomu ? dakujem vopred.
Chcem poďakovať naozaj objektívnym za ich názory a hlavne autorovi recenzie za jeho príspevok. Rozhodol som sa... kúpim Sandero, ale Stepway. Oproti klasike: zvýžený podvozok o 2 cm, SUV úprava (vyzerá lepšie než ten packet, ktorý sa dá dokúpť), chrómovaná koncovka výfuku, pozdĺžne strešné nosiče, alu 16" disky (ku klasike sa dajú dokúpiť len 15"), autorádio Pioneer DEH-2200UB, a metalíza. To všetko v cene 8890 €. Ja viem, nie je tam výškovo nastaviteľný volant a sedadlo, ale ja si na takéto veci nepotrpím. Však doteraz som jazdil na Favorite, zachovalom (staral som sa oň najlepšie ako som vedel), ale 16 rokov urobí s každým autom svoje. A radšej si za tie peniaze kúpim nové auto, ktoré sa mi páči ako by som mal za to kúpiť nejakú jazdenku, na ktorú sa o 2 roky pozrem a poviem si "Zas jazdím na starej šunke". Ešte by som chcel dodať, že neviem odkial výrobca bere údaje o spotrebe, ale v praxi je v meste spotreba takmer o 2 l nižšia než udáva.
Tak mám za sebou 5000km.Autíčko funguje super a spotreba aj so zimou išla hore tak na 7,15 L/100 km.Pred zimou som dokúpil zimné pneu michelinky a na jar pri prezutí na letne som dokúpil aj elektróny.Trochu ma hnevajú odreniny spôsobené nedisciplinovanými vodičmi na parkoviskách a drie mi stierač pred vodičom,ktorý mi urobil tiež oderku.Rýchlosť som už vyskúšal a dalo mi to 170 ,ale už som sa necítil v pohode . Tak do 150 je to úplne pohodové auto.
Samozřejmě auta nejsou rok od roku horší jak píšeš, ale právě naopak. Pamatuji dobu kdy se na celodenní služebky jezdilo s flaškou oleje na dolévání a pokud mělo služební auto typu formana přes sto tisíc, už s ním na delší cestu velice nikdo nechtěl... Dnes jsou naše firemní oktávky po 100 tis km úplně bez problému a jezdí se s nimi o stošest...A šetří se, to ano. Například už nemáme jako dřív ve firmě automechaniky, kteří by se o auta museli starat...
Nejvíc duní duté nádoby, že Luboši? Ale já budu stručný: Ani Němci nevyhazují peníze jen tak z plezíru. Když Němec prodává auto, tak jen proto, že nastal čas, kdy bude muset do něho investovat. Takže sbohem a jde si pro další nové. No a koupí si ho ten, kdo s ním "ušetří". A tvé řeči že i malá auta se u nás kupují na splátky: Nedělej ze svých smyšlenek fakta. Neprodávej tady své názory jako obecně platné. Zjisti si, kdo malá auta kupuje. A zjistíš, že tito lidé buď jsou v důchodu, nebo mají jiné DŮLEŽITÉ půjčky (byt, dům, vybavení bytu), takže těch tvých "výstředních" je opravdu málo a nemůžeš o ně opírat svá blábolovitá tvrzení. Jen nevím, proč na recenzích aut, která se prodávají zatím jen jako nová (Dacia, 107, apod) má někdo neustále potřebu řešit ojetiny. Jestli se rozhodnu pro nové Sandero, zřejmě jsem už zvážil pro a proti a prostě CHCI NOVÉ SANDERO a chci si tady o něm přečíst nějaká fakta od jeho majitelů, tak neustále narážím na zvratky o ojetinách, které mne vůbec, ale VŮBEC nezajímají. Dá to potom práci přeskakovat tyto zasrané příspěvky zabedněnců a hledat ty, které se nového Sandera týkají.
dá sa aj so Sanderom. Ale je prioritne stavané na naše a východoeur.cesty. Ale týždenne 2 x točiť Nemecko, to by som fakt nechcel. Asi nik. Ide o to, že u nás si ľudia kupujú aj malé autá na splátky, v porovnaní s Západ. Eur. sú u nás autá v prepočte o 500 % drahšie / kúpna sila/. Niekto tu radil aj na 6 ročný leasing. Toto je novodobé otroctvo. Ja Ti požičiam peniaze, ktoré ma nič nestoja, Ty si kúpiš moje predražené auto a 6 rokov trpneš, či Ti ho neukradnú, platíš poistky. Zaplatím si časopisy, média, novinárov a pochybné bulvárne plátky o autách s honosnými názvami a všetci Ťa budú presviedčať, že nové je nové. Nové je jazdenka už po opustení predajne...inak by nemohlo 5 mesačné auto, to je jedno Mercedes, Audi, W stáť cca 50 a viac % MENEJ. So 7.000-20.000 km na tachometri. Autá sú naozaj spotrebný tovar. A z roka na rok sú HORŠIE a menej vydržia. Lebo nútime výrobcov robiť stále lacnejšie a za menej peňazí pýtame viac. Kto si to uvedomí, nebude musieť robiť iba na auto a ušetrí. A dobrý postreh Standy: 1 majiteľ si auto šetrí. Prečo si niekto myslí, že len u nás, ale na Západe sa k nemu správa ako pes? Nie je to náhodou naopak? Auto zvonku, s 250.000 km bude na 99 % v lepšom stave ako moje s 100.000 km, nech sa oňho akokoľvek starám. 1000 km po SK sa rovná 20-30.000 km po DE, al. Be....Ak by ste videli O2 s cca 350.000 km, 4 ročnú, zakryjete tachometer, NIKDY nezistíte jej km. V super stave. Nič nehrkalo, všetko fungovalo, ako nové. Motor 1,9 TDi bez kvapky úniku. Spotreba 4,5, servisná knížka do poslednej prehliadky. Koľko z nás jazdí po skončení záruky do značkového servisu?! Poliak ešte dva dni spieva od radosti. V Poľsku by sa mu už podobná rozpadla..., za 4.000 EUR, navi, koža, xenóny, kombi...
Samozřejmě na ujetí dejme tomu 70tis. km ročně, mezi Českem a Belgií, ještě navíc třeba ve čtyřech dospělých, je potřeba pořádné auto. Jenže průměrný věk českého auta je myslím 14 roků, u velké části z nich ještě větší porci km odjezdil jeho původní (německý) majitel. I z tohoto můžeme odvodit (životnost auta je totiž omezená), že většina Čechů ročně tolik nenajezdí. Většina lidí totiž je přes den v práci, živí se rukama či hlavou a ne ježděním, a svůj volný čas taky určitě netráví na dálnici. Pro tyto lidi jsou menší auta plně vyhovující. Sám jsem měl dost dlouho menší auto koupené nové. Bylo naprosto spolehlivé, a celkové roční náklady na provoz (bez benzínu) nedosáhly ani roční částky povinného ručení za nějaký dvoulitr. Ten taky za šest litrů benzínu asi jezdit nebude a jedna pneu na něj taky nestojí osm set...Já osobně na tu půlhodinu denně, kterou v průměru v autě trávím, fakt vyhřívaná sedadla, v kůži, zatím nepotřebuju...
Presiel som Sanderom cele Nemecko a UTRPENIM to nie je. Samozrejme nejdes 200vkou ako vyssie limuziny, ale aj 140 je v poho a kym nemas zdravotne problemy tak necitis ziadne priznaky, max. unavu ako v kazdom aute po dlhej trase. Ked trafis dobru jazdenku mozes byt rad, ked nie tak osedivies a predrbes aj tie posledne prachy a auto bude v garazi. Takze vela zdaru
Tvé spisovatelské sklony znám. Ale na to ještě nemusíš psát román na pokračování, aby jsi nám vysvětloval, že na cesty po evropě a z německa do japonska se nehodí malé vozy. To snad každý normální člověk ví. Nebo myslíš, že všichni kromě tebe jsou pitomci? Samozřejmě, že malá auta mají své nezastupitelné opodstatnění, nikdo normální s nimi nenajíždí 250000ks za pár let, nebere si je na LÍZING a nevozí v nich pět 100kg chlapů. Takže toto my víme, a nechápu, proč jsi o tom musel psát tak vyčerpávající článek. Ano, každé auto má své opodstatnění a je blbost tady vyvyšovat jedno nad druhé, nebo prostě stroze a šmahem odmítat to či ono.
pred 2 rokmi W Passat 2.0 TDi, štvorkolku, v combi verzii, v plnke. Najazdil doteraz cca 70.000 km. Pred týždňom dotrepal kamarát taký istý model, s ešte lepšou výbavou, s menej km za cca 17.000 EUR... Doktor má jedno príslovie na autá: Tri dni je to zázrak. Potom iba stará ku.va, keď sa človek teší, až sa skončí leasing. Taktne podotknem, že NOVÉ ho stálo cez 1,4 mil. SKK s leas. navýšením a poistkami. Auto 7 rokov si môžu dovoliť nechávať tí, ktorí nejazdia. Alebo veľmi málo. Niekde som už písal o jazdenke P 607 2,7 HDi, 2006, v plnke za cca 300.000 SKK. Tento týždeň sme ho prevetrali do Belgicka a späť. 4 chlapi, všetci cez 100 kg, 185 cm a viac, priemerná rýchlosť bola 137 km, spotreba FANTASTICKÁ 7,9 l l nafty. Ak by som toto nevidel na vl. oči, neuverím. Na A 6 Q 2,7 TDi bola o 2 l vyššia. Z AAchenu do Prahy som to zmákol za nec. 5 hodín, cez 770 km, NONstop jazdou. Prakticky len v ľavom pruhu. Malo zimné 17 palc. gumy, takže riadenie bolo nad 180 km/hod. neuveriteľne NEPRESNÉ, kolesá odskakovali na betóne a občas som sa bál, že v 200 km trafím ľavé betóny pri ceste, ruky ma doslova boleli zo zvierania volantu, v tme nič nevidím, pršalo. Boli sme dobití ako kone. Bolel celý človek. Netúžim zažiť to isté v nejakej 107, al. O2...Otázka? Oplatí sa dať 1,8 mil. za nové a držať ho 7 rokov, alebo kúpiť za zlomok ceny a povoziť sa rovnako? Ktoré auto je bezpečnejšie? Ísť Sanderom, malými autami, al. Fábiou po DE je UTRPENIE. Nehovoriac o spotrebe. V živote NEDOSIAHNETE podobne nízku spotrebu a priemernú rýchlosť s malým motorm. Ani jeden Turek nesadne do ničoho horšieho, než je Mercedes E, inak by zošaleli, keď sa vracajú domov. Každé auto má svojho kupca. Každému vyhovuje niečo iné. Nezatracujme, ani nevnucujme svoje názory a nepovažujme ich za tie naj..., ale každé auto plní iný účel. A na to treba prihliadať. Ak budem jazdiť do vinnice a po dedine-meste, stačí bohate Sandero, al. Aygo. Ale ak dlhé trasy, za robotou, po Európe, radšej veľké, mocné. Až dvojročné...Niekedy vyjde lacnejšie, než to preprdené... , ale nové...Odporúčam skúsiť. Garantujem, že v 90 % prípadoch, sa už nikdy nevrátite k malým autám. Max iba ako 2, či 3 do rodiny. P.S. Aygo 2006, s klímou, 18.000 km, brali Rumuni za 4.200 EUR..
Radek uvažuje v naprosto jiné rovině. Asi neměl nikdy nové auto - jeho věc. Ale řeči typu "auto je pro mě spotřebák, použiju a vyhodím" jsou SAMOZŘEJMĚ adekvátní k ojetému autu. Taky bych se tak choval, kdybych koupil auto asi tak v polovině jeho životnosti, s proprděnými sedačkami (nic ve zlém) a věděl bych, že k počtu km které najedu, ho za dva roky pustím do světa (víc totiž už nenajede bez problémů, protože bylo v polovině životnosti když jsi ho kupoval a tu druhou polovinu absolvuje u tebe). Takže ano, v tom máš pravdu. Ale vžij se do situace, že si koupíš úplně nové auto, voňavé a nikdy nejeté z autosalonu. Je jen tvé a víš, že ho budeš mít třeba 7 let (někdo i déle). Tady pak už se k němu nechováš jako k vypsané fixe. Chováš se k němu slušně, protože víš, že když si ho nezničíš ty sám, nikdo jiný to neudělal, protože jsi první majitel. A najedeš mnohem víc km než s ojetinou, a déle ti vydrží. Ekonomické teorie teď ponechávám stranou, každý má totiž nějaký důvod proč nové nebo ojeté.
Mirostar, ako pozeram, tak skoro samy zakomplexovany saso ti tu pise:). Co sa mna tyka, osobne som sa v tvojom aute viezol a preto napisem svoje pocity. Na motor a prevodovku sa nestazujem (spotreba je tvoja vec xixixi). S tym interierom maju pravdu, je lacny atd, ale odkaz pre nich, nikto nekupoval macku vo vreci a kazdy sa rozhoduje podla svojich moznosti a vkusu. A ak ja mam BMW tak pisem recenziu na BMW a nebudem sa tu navazat do slusnych ludi, ktori su spokojni so svojim vyberom. Auto jazdilo potichu a ten SUV pack mu dodava v celku fajn vyzor. Takze, osobne by som si ho nekupil, ale na to, na co sluzi tebe, uplne postacuje a prajem len vela kilometrov bez nehody.. Caf
To chápu a nemám s tím problém, jen mi vadí, že někteří tvrdí, že jedině nové je dobré. Ano, u ojetin musíš pečlivě vybírat, to je pravda, ale zase získáš něco navíc. Třeba teď jsem shlédl video, které sem umístil "Sanderista". Nevypadá to až tak hrozně, ale docela mě zarazil průhyb střechy na straně řidiče, skřivení jeho dveří a tím možný problém s opuštěním vozidla. Pro srovnání BMW 5er z roku 1998, ano, je to jiná třída, ale i důkaz konstrukční zastaralosti i nového vozu. http://www.euroncap.com/tests/bmw_5_series_1998/49.aspx . A nevím, jak vám, mě záloží na zdraví těch, co vozím. Řeči, jezdím opatrně atd., jsou naprosto bláhové, nějaký blb s kšiltem dozadu a je hotovo.
Ako som si prešiel Tvoju recenziu tak som zistil, že si niekde inde ako ja. Tiež som pokukoval po veľkých, vysokých a silných, no ostalo pri dosť veľkom pre 5 osôb, dobrá svetelná výška a sila do 100 koní a to hlavne pre prachy na hotovosti a tiež vek.
Také jsem si po delším uvažování objednal Sandero ve střední úrovni Ambiance, doplněné bočními airbagy, které zvedají hodnocení dle EURO NCAP na čtyři hvězdičky. Proč Sandero? Finanční možnosti nevelké, auto mi padlo do oka, poruchy budou snadno řešitelné... a taky se mi líbí jeho španělské jméno : ) Co mé nadšení trochu brzdilo, to jsou plechy bez pozinkové úpravy (Sandero má pouze základní barvu nanášenou elektroforeticky) a zřejmě trochu vyšší spotřeba než u modernějších motorů. Koho to zajímá, ať se podívá na video a výsledky "crash testu" Sandera s doplňkovou bezpečnostní výbavou: http://www.euroncap.com/tests/dacia_sandero_2008/100340.aspx
Čo to vlastne vlastníš za auto, veď čo čítam iba kupuješ či predávaš nič stáleho. Ja mám to"SKURVENÉ RUMUNSKE AUTO" citoval som. Sandero 1,6 ako si iste čítal a som veľmi spokojný aj keď prešlo iba 3 mesiace čo ho mám, ale kto ho má dlhšie?
Pre mňa nepredstaviteľné aspoň 5 rokov neprevážam žiadny material na stavbu či niečo podobné iba osobné veci či veci na dovolenku, aj to pekne zabalené.Už som viezol aj bicykel ale som trpel ako kôň.
Je to o vnímání auta. Pro tebe je to radost, koníček, člen rodiny, pro mě (a jistě nejsem sám), je to sluha, dříč a věc, tudíž spotřebák, který použiji a vyhodím. Neznamená to však, že by auto nedostalo, co si žádá, ale nic víc. A není mi líto do něj naházet obklady, pytle s cementem či střešní okna.
Podľa mňa je jedno či máš novšie či staré pardón staršie/ lebo stare je šrot/ proste musíš mať naň šťastie aby si na opravy nedával veľké prachy./cca 1000€-1500€ čo je asi okolo 40 000 Kč./ročne,ktoré si môžeš odkladať a každých 6-7 rokov máš nové auto.Napríklad ja mám auto pre radosť, koníček, člen rodiny a uznajte to ide iba z novým nech mi vraví kto chce čo chce.
Ráďo, znám pár fajkšmekrů co dělají do aut a každej přiznal, že né vždy se dá dobře koupit, do auta prostě nevidíš a nikdy nevíš co bude následovat po nějákým tom kilometru, prostě můžeš natrefit na autíčko co bude potřebovat více investic než se předpokládalo. A nákup nové natálky, jak tu píše jeden pán, si myslím, že to není špatnej kup, ona ta bezpečnost v této třídě je na vysoké ůrovni. Rozhodně bych si koupil natálku, grandíka, yaríska atd.. ale né brko z TPCA, jsou to malé autíčka, určitě s velmi dobrou kvalitou, ale mizernou pas. bezpečností a věř že raději bych jezdil ve tří hvězdičkové dáčce, než ve čtyř hvězdíčkovým prdítku z TPCA. Každý preferuje něco jiného a podle toho si kupuje auto, já třeba mám: krásný nový megane2( ještě voní krásně novotou), je bezpežný a že je to potencionální kasa na peníze mi neva, páč oproti třeba oktávce mám 150000,-kč, levnější vůz a věř, že ten rozdíl neproservisuju. A ze pět let si koupím dálšího již třetího megana, Prostě každej má jiný nároky. V autě si sedím jak v obýváku pěkně v pohodičce a v klídku jedu k cíli.
Nejlepší je koupit škodu..Vim o čem mluvím.Dovezl jsem z reichu feldu v kombiku, "našláplou" verzi GLXi, čili plná palba(el. zrcátka, centrál, 1x airbag, rádio blaupunkt+2x repro:)) )1,3MPi 50, v podstatě za cenu dovozu, stav klasika(rez 5. dveře, lemy apd.) Za 2 měsíce jsem to tady prodával za 54 tisíc, s velkým ziskem
Asi se ti tam nic nevysralo. A srovnatelné to není to máš pravdu. Kromě třech olejů servis nepotřebuju. Končím. a ty až si budeš kupovat jeté trenky ADIDAS tak hnědým dozadu a žlutým dopředu. Dobrou.
By mě zajímalo, kam na ty cifry chodíš? Vlastní zkušenost nebo jen fantastické představy? Jak jsem psal níže - nákup 300L, servis za 2 roky (110.000km) cca 30.000kč, prodej 210.000kč. Takže neblekotej. Čili můj prodělek je zcela srovnatelný s tvým. O tom, že jsem 2 roky jezdil v nepoměrně větším, bezpečnějším a technicky o 2 generace novějším nemluvě. Thalia, jasně, stejný technický odpad Renaultu, jako Dacia.
Jo to máš pravdu. Koupíš ho čtyřleté za 300 během dalšíh tří-čtyř roků co ho budeš mět do něj nasypeš 100 a prodáš ho za 100 a to se vyplatí. Logana jsem koupil za 270 a za tři roky jsem za něj protiůčtem dostal 160. Za tři roky jsem do něj dal celkem 8500 za tři garančky. Doplatil jsem jsem 90 a vzal THALIU.
Pytle se měni po 10 letech, ale to jen na okraj.:-)) Nějak nechápu, proč investovat 1,5 milionu do funglovky, když za 4 roky to samé pořídím za 300.000kč? Čili čistá ztráta 1,2 milionu nepočítaje garančky v autorizovaném servisu. Jo, bude to tím, že raději ušetřený meloun investuji jinam, než do blbýho auta. Ale to nevysvětlím někomu, kdo lpí na nejlevnější pajdě, ale hlavně NOVÉ.
Jo uvažoval. Ale ten si určitě nekupuje starou kurvu. Ten si koupí nové a až ho ojede tak ho po něm koupí nějaká socka a užívá si investic. Já bych si auto za cca 700 tis jednou za tři roky mohl koupit jen na leasing a nerád žiju na dluh, takže zůstanu u stávajích typů. A vy co máte ty bezpečná ojetá auta si zkontrolujte jestli tam vůbec ještě máte pytle a nezapomeňte si je po šesti letech raději vyměnit, ztrácí totiž funkčnost. raději bych boural v nové C1 než desetileté Audině.
A uvažovals někdy nad tím, že někdo má byt i chalupu (obé placené hotově), ale nechce riskovat život rodiny v nějaké lowendové chudeře a tudíž za stejné peníze koupí ojetinu s deseti pytlama? Asi ne.
Zapomněl jsem dodat, že to auto je audi 100 2.3E, výkon 98kW, čili těžká limuzína s brutálně drahými ND(stará 16 let), které už začínají puchýřovatět lemy a má přepísklou výbavu na ten rok..Problémy, problémy, problémy...
Nevím, ale já si zásadně použité věci nekupuju. Vím, že někdo má radši použité trenky ADIDAS, použité auto VW (s proprděným sedadlem), použitou pračku MIELE apd.. Já radši nové tričko od větnamců, novou pračku SIEMENS a každé tři roky nové auto typu LOGAN, THALIA apd.. Nemám čas a peníze se nervovat z nějakou starou kurvou a léčit si v ojetém vraku komplex malého ptáka. Všecko co mám platím keš (narozdíl od polobohů v oktávkách na splátky, kteří při sebemenší poruše obíhají vrakáče, protože nemají na nové díly). Mám dva roky starý byt zaplacený hotově a nemám potřebu se na něco hrát. A i u té blbé THALIE mám nez. topení, ale to socka ve vyhoněném VW tankující za 50 korun nepochopí.....
Dacie neztrácí cenu? Logan rv 2005 - cena 89.000kč. To je teda výhodné... . Nevěřil bych, že to někdy řeknu, ale raději se krčit v trojlístku z Kolína, než v takové zastaralé vraždě z Rumunska. Trojlístek má alespoň nějakou obstojnou tech. úroveň.
Jsi prostě teoretik. Poslouchals, myslíš, ale nevíš. Motor 2.3 - spotřeba hrůza, povinné ručení a jiné blbosti. Měl jsem 2 roky ojetinu, která při koupi byla 4 letá a za 110.000km se podělala akorát spojka. Nákupka ojetiny byla přes 300.000kč za což bych měl Sandero pomalu ze zlata. Mimochodem, první majitel vozu dal auto protihodnotou. Takže neplkej o něčem, o čem NIC nevíš. Sandero, potažmo Dacii bych si nikdy nekoupil už jen proto, že je to konstrukčně a technicky zastaralý pekáč určený pro trhy se slabou kupní silou.
Celý život jsem jezdil v ojetých autech. To poslední bylo fakt super, i v servisu mi potvrdili, že to byla dobrá koupě. Ale za chvíli přišly problémy, dík opotřebení. Takže předchozí majitel si užil nové a já pak léčil neduhy. A popravdě, když to sečtu, dalo to jeho kupní cenu ještě jednou. A tehdy jsem se zařekl: Už jen nové. A koupí nového opravdu přestaly do té doby neustálé investice. Jen jezdím a jezdím, 1x za rok údržba a zase jen ježdění. Žádné starosti, shánění dílů, ježdění na vrakoviště, obíhání servisů... Ano, je malé (Radek ví o které jde :-)) ale je prostě nové. Už tři roky :-)
Jasně, o tom to je. Ten před tebou jezdil 5 let bez problémů, ale tobě můžou přijít. Vím jak leckdo s autem zachází. A taky ho neprodá jen tak, když slouží. A nejsou jen auta nová za MEGA. To je zrovna případ Dacie. Ta určitě mega nestojí, viď?
Vtip je v tom, že když koupíte ojetinu, tak do ní narvete tolik peněz, jako byste dali za nové..Sandero je výborné auto, tichoučké, úsporné a když chcete, máte i plnou výbavu! Dnes jsem poslouchal známého, který trefil (lehce)sloup, a třeba částka 17000 za nárazník mě docela zmrazila...(rok výroby auta 1993), oprava úhrnem 40 tisíc
Naštěstí jsem se, min. ekonomicky, rozvinul. Ale to nemůžeš pochopit. Když se dívám na hodiny..., neměl bys už ležet v klecovém lůžku? Řadit se mezi defekty na tvé úrovni? Ne, děkuji.
Takže jsem se trefil co?No nic ve zlém,jen když někdo jezdí v 5 let starém autě neznamená že je socka.Mám jen rád středně velké ,kvalitní, plně vybavené auta a dávat za nové mega se mě jeví jako blbost.
No ty se určitě ještě rozvíjíš. Kulturně i ekonomicky. Tak přeji brzké zařazení mezi nás ostatní. A ve které že to žiješ rozvojové zemi? Neposlal bys nám nějaké banány ?
Je to otázka priorit. Já radši jezdím v starším plně vybaveném autě za 250000kč a bydlím v domě za 4 miliony. Někteří raději živoří v bytečku velkém jako moje garáž ale hlavně že před panelákem stojí kára za 2mega.
Jo, v kulturních a rozvinutých zemích je opravdu normální kupovat nové rodinné vozy. Ale jelikož ČR je zemí rozvojovou, tak tomu tak není, stačí si přečíst tvé příspěvky a je jasné, že nejsme ani zemí kulturní.
Anonyme, jsi opravdu tragéd! 90% ojetin (co za něco stojí) jsou dražší, než nové lowendy, za který se schováváš. Konečně se nadopuj léky nebo tě zavřou na samotku.
Jste akorát tak socky! Nebo je normální v rozvinutých a kulturních zemích upřednosťňovat ojetá auta po někom před novými? Kdyby takhle ekonomicky UVAŽOVALI VŠICHNI, TAK MŮŽOU VÝROBCI AUT VYRÁBĚT ROVNOU AUTA OJETÁ. Ještě že je víc rozumných lidí než vás !
Luboši dík, ale asi uvažujeme jinak, než jiní, tudíž EKONOMICKY. :-)) Pro anonym: ještě, že jsi ho neviděl, neznamená, že není. Jak řekl Bolek v jistém filmu: "Vaši pi.u jsem taky neviděl, ale věřím, že ji máte."
predajne padne o 30 %. Skúste, ale neodporúčam. Po roku už obyčajne 50 %..., okrem malých áut, tam to padá pomenej. Ľudia nejako zvláštne radšej platia za menej viac... . P.S. Pre Radka: Vaše názory sa mi páčia, aj s nimi vcelku súhlasím, nerád by som Vás v predch. príspevku urazil...ľuboš
Trochu se vyznám, ale megane I 1,8 16v 85kW mě nic neříká(nemluvím o coupé)..vím o osmiventilových 1,4, 1,6, 1,6e,vzácně 2,0 z laguny-84kW a 16V 1,4 70kW a 1,6 79kW. Novější laguna měla 1,8 16v, ale o výkonu 88kW. Megane 1,8 jsem v životě neviděl, a že jsem toho už viděl...Nejběžnější jsou 1,6 16v.
Ještě jeden vzkazík pro anonyma - motor 1.8 16v (85kw) se do Meganu I. montoval. Místo svých ústavních snů (nové auto, "panna" - asi nafukovací) si stačí otevřít katalog.
Kupovat nové auto jsou vyhozené peníze. Jen vyjedeš z prodejny máš10 procent dolů.Po 4-5 letech koupíš to samé s větší výbavou za třetinu ceny.Jediný problém je vybrat správné auto správné značky ve správné zemi.
Ty jsi chytrej až jsi z toho posranej. Vem si poprděný trenky ze sekáče, posaď se na prochcanou a poblitou sedačku z bazaru a pusť si televizi po sousedovi. Pak pochopíš obsah slov "NOVÉ JE NOVÉ"
Nevnucujte sem zase nějaké ojetáky. Nové je nové..To mi nikdo nevymluví. Dáváte za příklad megany a peugeoty 407 308..Tak se taky podívejte, kolik to auto bude stát NOVÉ, a zjistíte, že je to mimo finanční možnosti běžného člověka.(nehledě na to, že jde o poruchové vozy )
lacné autá sú preto lacné, lebo ich vývoj sa už dávno zaplatil a používajú odpísané výrobné linky. Keď poniektoré nové autá vyvíjali, tak LACNÉ zázraky sa iba dizajnovo museli pomeniť. Preto tam nie je žiadna špičk. technika, ESP, xenóny a podobne. Ale na lacných výrobca musí zarobiť..., nie je to žiadna charita. Ospravedlňujem sa, že sa nepodpisujem, ale osočovania už bolo dosť. Aj tak tu už skoro nikto nepíše SVOJE skúsenosti, ale mudruje ako v 4.cenovej...
na internet. Za 9-10.000 EUR kúpite napríklad P 407 r.v. 2007 s cca 15-50.000 km, ešte aj v záruke. Plus vo výbave akes sa Sanderu ani nesníva. Pojazdíte rok-dva, predáte s minim. stratou a ešte sa aj vozíte v bezpečnom aute. P 307 - 308 už kúpite aj od roku 2008... aj v diesli.
dalsí bl.bec který srovnává ojeťáka s novým autem. To přeci nejde..Nové sandero si koupí člověk , který nechce jezdit po servisech resp. po vrakáčích a opravovat, ale jezdit. Starého megana si může koupit leda kutil.
Jsem ze sandera poměrně rozpačitý, starý otec jej koupil, i když jsem ho od koupě všemožně zrazoval, chtěl prostě nové. Jde v podstatě o renault, ale překvapilo mě, že ač r.v. 2008, interiér vypadá jak v modelech o 10 let starších. Nelogické ovládání oken, absence větší výbavy, nic moc úsporný 1,4 8v motor. Já jsem měsíc po otci koupil dovežený R mégane 1. generace! z roku 2001/čili-stejný výrobce,stejná třída ale rozdíl sedmi let!!!a třetinová cena), motor 1,8 16V 85kW, nevím , jestli je to opravdu můj subjektivní názor, ale mě přijde můj starý megane ve všem lepší!Výbavou(RXE se vším možným), svezením, výkonem(za cca stejnou spotřebu), dokonce platím stejné povinné ručení jak otec na 1400 sandero.Vážně nevím, připadá mi jako by se vývoj u renaultu zastavil. Už jen podle mě daleko modernější motor u starého meganu...Nezatracuji sandero, ale těžko hledám body pro něj, zkrátka rozpaky nn...Nevím vlastně, jestli bych vůbec starého megana za to měnil...Omlouvám se, jestli jsem někoho rozčílil, ale tak to cítím...
"I tak ste blazni kdo si sandero koupi. Takovy smejd. asi jste nejeli na nic lepsim jak je favavorit. "
Šmejd? Nepovedal by som, že šmejd. Čo chceše za tie prachy? Za to nekúpiš ani Hyundai i10 alebo Kiu Picanto, čo sú skurvení kórejci vyrábané z recyklovaného odpadu.
Článok som písal 16.januára 2009.Takže normálna realita .A prepočítané na Sk./ auto s metalízou a klímou ma stálo niečo málo cez 300 000.-Sk. To len pre málo chápavých ktorí žijú v zaostalích krajinách.
Zajímalo by mě,zda-li v říjnu už na slovensku platili eura,či tento majitel jen zamachroval a vše nahonem přepočítal aby byl King?Většina lidí na slovensku stejně stále počítá v Sk,takže co?
Všetko nájdeš na www.dacia.rpz.cz -klepni na sandero ďalej ke stažení ďalej dacia sandero cenník príslušenství a máš na výber podľa peňaženky. Ak má niekto pripomienky tak konkrétne , prosím.
Prosim anonyma, ktory pisal o svojom kamaratovi, co najazdil na Sandere 20000 km a ma problemy, aby specifikoval tieto problemy, pripadne napisal konstruktivnu, aj ked mozno skaredu recenziu na toto auto. Myslim, ze admin tejto straky (fora) by mal davat vacsi pozor na nadavky a rozne osocovanie v diskusiach, lebo sa to jednak zle cita, a je tu mnoho nazorov, ktore pravdepodobne pisu male hlupe deticky. A v diskusii by sa mali (aj podla instrukcii) ludia vyjadrovat k danemu autu a nie porovnavat daciu s BMW, je to strasne trapne, ked si niekto dorovnava komplex na starom ojazdenom aute. Ja mam tiez Sandero, mam najazdene len 4000 km, takze recenziu nepisem. Mozem povedat len tolko, ze mate to, za co si zaplatite, nic viac, nic menej!
Tady to vypada jako na meetingu schizofreniku. Anonym regauje na anonyma, aby se v tom prase vyznalo.... Jinak Sandero 1,6 8V jsem mel tu cest projet a je to velmi, velmi line. 1,2 16V je mnohem zivejsi. Nechapu t co si koupi 8V, priplatek za 16V je smesny, vysledny "efekt" vyrazny
o renolte by sem pomlcal byt tebou, je mozne ze DCI je tichsie, ale niejde lan o hluk, ale o celkovu kvalitu aut, ja som mal pred modeom lagunu, sice benzinovu, ale hruza, nic tam nevydrzalo. Vo firme mame mastera a clio. Ket nieje v servise jedno, tak druhe, na dodavke sa po 200000 km rozpadla prevodovka. Renault pomsta francuzka, A to ti povie kazdy kto sa trosku vyzna. Vies preco je santafe lacnejsie ako mondeo? Lebo je to hyundai. Nemam nic proti, to aspon ako auto vyzera ako z vonka, tak z vnutra, verim ze ma aj slusnu vybavu a motor.
Tak to jsi ještě neslyšel DCI od Renaultu, to je totiž tichý motor. Vzpomínám jak jsem Monďáka ráno nastartoval a než se ohřál tak přehlušil sousedův autobus. Pak se trochu sklidnil ale pořád to bylo na úrovni VW, tedy traktoru. A vidím, že o Hyundai toho moc nevíš a čerpáš z toho co tu napíšou majitelé VW. A nové Mondeo je sice vymakné, ale to Santa Fe mě vyšlo o dost levnější.
ja sa tu nechcu hadat, ale nevim scim si si to pomylil 2005 rezava, ja som ju mal aj na zvedaku a a ani naznak rezi tam nebyl, to snat ani favorit nerezavil po troch rokoch, ale napisat sa da vsecko, otrasny zvuk? tak to si asi hluchy, skus si poslechnout pasata.Ma ford o 0.5l vecsi spotrebu ako vw ale zvuk tdci je velmi kultivovany.moje mondeo ma najete 130000 ale ako nove a vubec nic nevrzga a su povjestne tym ze po 100000 km su stale ako nove.a Hyundai Santa Fe r.v. 2008 skus porovnat s mondeom 2008, hyundai sa ma co ucit.
S tím 8V motorem se dá jezdit za 6,2 v Loganu (měl to brácha). A Mondeo r.v. 2005 mě hnilo po třech letech. Podívej se na spodní hrany dveří a spodek v okolí zadní nápravy + výfuk. proti konkurenci větší spotřeba (motor 2,0 TDCI), otřesný zvuk, slabá elektroinstalace, vrzající plasty horší kvality a nadmíru se opotřebovávající potah sedadel apd. Jinak vcelku povedené auto. Uvedené závady jsou spíš drobnosti. jinak auto mělo excelentní jízdní vlastnosti a bylo bezpečné a prostorné. V současné době mám Hyundai Santa Fe r.v. 2008 a ten je opravdu někde jinde (myšleno v dobrém). Manželka má Thalii r.v. 2008 a za ty peníze je to taky ucházející. Hlavně to bylo o sto tisíc levnější než Fabia II v plné výbavě a navíc to mělo motor a né třívalcového mrzáka.
a ta spotreba je tiez dobry blabol ved je to stary vyradeny motor od renaultu 8 ventil a v papieroch ma napisanu priemerku 7.2 L neni mozne aby jazdil v premery za 6.
tricko od vjetnamcu ktere raz operes a vyhodis, lebo sa neda dalej nasit, to je presny pripat sandera. Kamarat sandero ma, najel 20000 a zacinaju male problemy. Co sa ti na mondei nepacilo?
Kupovat ojeté auta, použité pračky, tv, ledničky a onošené trenky mohou jen magoři. Radši tričko od větnamců než ojetý adidas a lepší nové Sandero než ojeté Mondeo. Nemám peníze abch pořád sypal do staré ojeté kurvy s proprděným sedadlem po Helmutovi. A Mondeo zas takový zázrak není, jedno sem v létě prodal (měl jsem ho od nova)
take auta si kupuju len magori ktory vnicom normalnom nesedeli a ani nesoferovali, vid. predchadzajuce auto, za tie prachy mohol mat 3 rocne mondeo 2.0 tdci 96 kw ktore ma nabehane do 100000 km. Ja osobne take mondeo mam a sedel som aj v sandere. rozdiel je priepastny a to tu nehovorim o vybave. na mondei mam nabehane 45000 km a bez najmensieho problemu
Sú ľudia, ktorí radšej kúpia úplne nové auto( aspoň majú relatívne na prvých 5 rokov pokoj od opráv), ako kúpiť nejakú starú vyhonenú haraburdu, aj keď luxusnejšiu a budú do nej vrážať peniaze (lebo ruku na srdce, nájsť naozaj zachovalé auto s nestočenými km je naozaj problém). Kamarátovi rodičia kúpili cca 4 roky dozadu Thaliu (ja by som ju síce nechcel) ale relatívne im slúži ku spokojnosti a proste im to stačí. Na záhradu a na chalupu a sem tam do práce ideálne auto. Tiež by som asi kúpil nové, ale asi nejakú inú značku. Ja som sa len pobavil na tom, čo bolo treba dokúpiť na auto, akože zásterky, tak to už bolo moc. Dúfam, že tú metalízu nedostal pán v spreji :-) Ale nie, to si len robím srandu, lebo mi to fakt prišlo smiešne, že auto bolo v plnej výbave a vlastne bez ničoho. Prajem majiteľovi veľa šťastných km bez nehody.
Tieto autá tu teraz budú pribúdať ako huby po daždi. No nič. Stále lepšie zobrať toto ako tie hnusné malé krabičky od kie alebo Hyundaiju, ktoré sú drahšie ako Sandero.
že nejdůležitější je, že jsi ten střep koupil za eura, i symbol už jsi na klávesnici našel, takže je hej, za SK by to jistě nebylo ono. Jenom dement napíše recenzi po 1910 km, to má víc najeto moje kolo, můžu napsat recenzi? Je to Eska.
Komentáře uživatelů k recenzi Dacia Sandero
Rumuni na pozink ještě nenajeli. Nějaká cena auta tady nemá prakticky vliv. I levné Renaulty mají pozink a záruku 12 let, nebo ne? A Thalia je teď za 169900,- Kč, Clio II 5D za 179900,- a Clio III 5D za 199900,-.
09.06.2010 | 09:26:00 | Itall Reagovat
re: antikorózna úprava
Je tam len nejaký základný antikorózny nástrek, nevím ako sa tomu nadáva. Ale žiaľ za tú cenu by bol pozinkovanie asi priveľa... Čo už, ale na karosériu a podvozok je 6 rokov záruka proti korózii.
www som na to ani ja nenašiel, ale bol som sa pýtať na predajni, samozrejme predajca kľučkoval, ale predtým som si odchytil mechanikov a boli dosť úprimní.
08.06.2010 | 22:05:22 | Tino Reagovat
antikorózna úprava
Rád by som vedel, ako je to s antikoróznou úpravou podvozku a karosérie. už týždeň sa snažím k tomu dopracovať, ale som len zistil niečo o vystriekaných dutinách voskom. viete niečo o pozinkovanom podvozku alebo karosérie?? , resp. aspoň dáke odkazy na www k tomu ? dakujem vopred.
08.06.2010 | 14:26:44 | Juraj N Reagovat
Stepway
Chcem poďakovať naozaj objektívnym za ich názory a hlavne autorovi recenzie za jeho príspevok. Rozhodol som sa... kúpim Sandero, ale Stepway. Oproti klasike: zvýžený podvozok o 2 cm, SUV úprava (vyzerá lepšie než ten packet, ktorý sa dá dokúpť), chrómovaná koncovka výfuku, pozdĺžne strešné nosiče, alu 16" disky (ku klasike sa dajú dokúpiť len 15"), autorádio Pioneer DEH-2200UB, a metalíza. To všetko v cene 8890 €. Ja viem, nie je tam výškovo nastaviteľný volant a sedadlo, ale ja si na takéto veci nepotrpím. Však doteraz som jazdil na Favorite, zachovalom (staral som sa oň najlepšie ako som vedel), ale 16 rokov urobí s každým autom svoje. A radšej si za tie peniaze kúpim nové auto, ktoré sa mi páči ako by som mal za to kúpiť nejakú jazdenku, na ktorú sa o 2 roky pozrem a poviem si "Zas jazdím na starej šunke".
Ešte by som chcel dodať, že neviem odkial výrobca bere údaje o spotrebe, ale v praxi je v meste spotreba takmer o 2 l nižšia než udáva.
07.06.2010 | 23:44:05 | Tino Reagovat
Tak mám za sebou 5000km.Autíčko funguje super a spotreba aj so zimou išla hore tak na 7,15 L/100 km.Pred zimou som dokúpil zimné pneu michelinky a na jar pri prezutí na letne som dokúpil aj elektróny.Trochu ma hnevajú odreniny spôsobené nedisciplinovanými vodičmi na parkoviskách a drie mi stierač pred vodičom,ktorý mi urobil tiež oderku.Rýchlosť som už vyskúšal a dalo mi to 170 ,ale už som sa necítil v pohode . Tak do 150 je to úplne pohodové auto.
22.04.2009 | 12:21:27 | mirostar Reagovat
Ještě Lubošovi
Samozřejmě auta nejsou rok od roku horší jak píšeš, ale právě naopak. Pamatuji dobu kdy se na celodenní služebky jezdilo s flaškou oleje na dolévání a pokud mělo služební auto typu formana přes sto tisíc, už s ním na delší cestu velice nikdo nechtěl... Dnes jsou naše firemní oktávky po 100 tis km úplně bez problému a jezdí se s nimi o stošest...A šetří se, to ano. Například už nemáme jako dřív ve firmě automechaniky, kteří by se o auta museli starat...
08.03.2009 | 12:53:38 | fabian Reagovat
Luboš
Nejvíc duní duté nádoby, že Luboši? Ale já budu stručný: Ani Němci nevyhazují peníze jen tak z plezíru. Když Němec prodává auto, tak jen proto, že nastal čas, kdy bude muset do něho investovat. Takže sbohem a jde si pro další nové. No a koupí si ho ten, kdo s ním "ušetří". A tvé řeči že i malá auta se u nás kupují na splátky: Nedělej ze svých smyšlenek fakta. Neprodávej tady své názory jako obecně platné. Zjisti si, kdo malá auta kupuje. A zjistíš, že tito lidé buď jsou v důchodu, nebo mají jiné DŮLEŽITÉ půjčky (byt, dům, vybavení bytu), takže těch tvých "výstředních" je opravdu málo a nemůžeš o ně opírat svá blábolovitá tvrzení. Jen nevím, proč na recenzích aut, která se prodávají zatím jen jako nová (Dacia, 107, apod) má někdo neustále potřebu řešit ojetiny. Jestli se rozhodnu pro nové Sandero, zřejmě jsem už zvážil pro a proti a prostě CHCI NOVÉ SANDERO a chci si tady o něm přečíst nějaká fakta od jeho majitelů, tak neustále narážím na zvratky o ojetinách, které mne vůbec, ale VŮBEC nezajímají. Dá to potom práci přeskakovat tyto zasrané příspěvky zabedněnců a hledat ty, které se nového Sandera týkají.
08.03.2009 | 12:04:59 | Reagovat
Palo: súhlasím s Tebou,
dá sa aj so Sanderom. Ale je prioritne stavané na naše a východoeur.cesty. Ale týždenne 2 x točiť Nemecko, to by som fakt nechcel. Asi nik.
Ide o to, že u nás si ľudia kupujú aj malé autá na splátky, v porovnaní s Západ. Eur. sú u nás autá v prepočte o 500 % drahšie / kúpna sila/. Niekto tu radil aj na 6 ročný leasing. Toto je novodobé otroctvo. Ja Ti požičiam peniaze, ktoré ma nič nestoja, Ty si kúpiš moje predražené auto a 6 rokov trpneš, či Ti ho neukradnú, platíš poistky. Zaplatím si časopisy, média, novinárov a pochybné bulvárne plátky o autách s honosnými názvami a všetci Ťa budú presviedčať, že nové je nové.
Nové je jazdenka už po opustení predajne...inak by nemohlo 5 mesačné auto, to je jedno Mercedes, Audi, W stáť cca 50 a viac % MENEJ. So 7.000-20.000 km na tachometri.
Autá sú naozaj spotrebný tovar. A z roka na rok sú HORŠIE a menej vydržia. Lebo nútime výrobcov robiť stále lacnejšie a za menej peňazí pýtame viac. Kto si to uvedomí, nebude musieť robiť iba na auto a ušetrí.
A dobrý postreh Standy: 1 majiteľ si auto šetrí. Prečo si niekto myslí, že len u nás, ale na Západe sa k nemu správa ako pes? Nie je to náhodou naopak? Auto zvonku, s 250.000 km bude na 99 % v lepšom stave ako moje s 100.000 km, nech sa oňho akokoľvek starám. 1000 km po SK sa rovná 20-30.000 km po DE, al. Be....Ak by ste videli O2 s cca 350.000 km, 4 ročnú, zakryjete tachometer, NIKDY nezistíte jej km. V super stave. Nič nehrkalo, všetko fungovalo, ako nové. Motor 1,9 TDi bez kvapky úniku. Spotreba 4,5, servisná knížka do poslednej prehliadky. Koľko z nás jazdí po skončení záruky do značkového servisu?! Poliak ešte dva dni spieva od radosti. V Poľsku by sa mu už podobná rozpadla..., za 4.000 EUR, navi, koža, xenóny, kombi...
08.03.2009 | 11:36:36 | ľuboš Reagovat
?
Samozřejmě na ujetí dejme tomu 70tis. km ročně, mezi Českem a Belgií, ještě navíc třeba ve čtyřech dospělých, je potřeba pořádné auto. Jenže průměrný věk českého auta je myslím 14 roků, u velké části z nich ještě větší porci km odjezdil jeho původní (německý) majitel. I z tohoto můžeme odvodit (životnost auta je totiž omezená), že většina Čechů ročně tolik nenajezdí. Většina lidí totiž je přes den v práci, živí se rukama či hlavou a ne ježděním, a svůj volný čas taky určitě netráví na dálnici.
Pro tyto lidi jsou menší auta plně vyhovující. Sám jsem měl dost dlouho menší auto koupené nové. Bylo naprosto spolehlivé, a celkové roční náklady na provoz (bez benzínu) nedosáhly ani roční částky povinného ručení za nějaký dvoulitr. Ten taky za šest litrů benzínu asi jezdit nebude a jedna pneu na něj taky nestojí osm set...Já osobně na tu půlhodinu denně, kterou v průměru v autě trávím, fakt vyhřívaná sedadla, v kůži, zatím nepotřebuju...
08.03.2009 | 11:23:34 | fabian Reagovat
Lubos
Presiel som Sanderom cele Nemecko a UTRPENIM to nie je. Samozrejme nejdes 200vkou ako vyssie limuziny, ale aj 140 je v poho a kym nemas zdravotne problemy tak necitis ziadne priznaky, max. unavu ako v kazdom aute po dlhej trase. Ked trafis dobru jazdenku mozes byt rad, ked nie tak osedivies a predrbes aj tie posledne prachy a auto bude v garazi. Takze vela zdaru
08.03.2009 | 10:16:25 | palo Reagovat
Luboš
Tvé spisovatelské sklony znám. Ale na to ještě nemusíš psát román na pokračování, aby jsi nám vysvětloval, že na cesty po evropě a z německa do japonska se nehodí malé vozy. To snad každý normální člověk ví. Nebo myslíš, že všichni kromě tebe jsou pitomci? Samozřejmě, že malá auta mají své nezastupitelné opodstatnění, nikdo normální s nimi nenajíždí 250000ks za pár let, nebere si je na LÍZING a nevozí v nich pět 100kg chlapů. Takže toto my víme, a nechápu, proč jsi o tom musel psát tak vyčerpávající článek. Ano, každé auto má své opodstatnění a je blbost tady vyvyšovat jedno nad druhé, nebo prostě stroze a šmahem odmítat to či ono.
08.03.2009 | 08:20:28 | Karel Reagovat
Môj právnik si kúpil
pred 2 rokmi W Passat 2.0 TDi, štvorkolku, v combi verzii, v plnke. Najazdil doteraz cca 70.000 km. Pred týždňom dotrepal kamarát taký istý model, s ešte lepšou výbavou, s menej km za cca 17.000 EUR... Doktor má jedno príslovie na autá: Tri dni je to zázrak. Potom iba stará ku.va, keď sa človek teší, až sa skončí leasing. Taktne podotknem, že NOVÉ ho stálo cez 1,4 mil. SKK s leas. navýšením a poistkami.
Auto 7 rokov si môžu dovoliť nechávať tí, ktorí nejazdia. Alebo veľmi málo. Niekde som už písal o jazdenke P 607 2,7 HDi, 2006, v plnke za cca 300.000 SKK.
Tento týždeň sme ho prevetrali do Belgicka a späť. 4 chlapi, všetci cez 100 kg, 185 cm a viac, priemerná rýchlosť bola 137 km, spotreba FANTASTICKÁ 7,9 l l nafty. Ak by som toto nevidel na vl. oči, neuverím. Na A 6 Q 2,7 TDi bola o 2 l vyššia. Z AAchenu do Prahy som to zmákol za nec. 5 hodín, cez 770 km, NONstop jazdou. Prakticky len v ľavom pruhu. Malo zimné 17 palc. gumy, takže riadenie bolo nad 180 km/hod. neuveriteľne NEPRESNÉ, kolesá odskakovali na betóne a občas som sa bál, že v 200 km trafím ľavé betóny pri ceste, ruky ma doslova boleli zo zvierania volantu, v tme nič nevidím, pršalo. Boli sme dobití ako kone. Bolel celý človek.
Netúžim zažiť to isté v nejakej 107, al. O2...Otázka? Oplatí sa dať 1,8 mil. za nové a držať ho 7 rokov, alebo kúpiť za zlomok ceny a povoziť sa rovnako? Ktoré auto je bezpečnejšie? Ísť Sanderom, malými autami, al. Fábiou po DE je UTRPENIE. Nehovoriac o spotrebe. V živote NEDOSIAHNETE podobne nízku spotrebu a priemernú rýchlosť s malým motorm. Ani jeden Turek nesadne do ničoho horšieho, než je Mercedes E, inak by zošaleli, keď sa vracajú domov.
Každé auto má svojho kupca. Každému vyhovuje niečo iné. Nezatracujme, ani nevnucujme svoje názory a nepovažujme ich za tie naj..., ale každé auto plní iný účel. A na to treba prihliadať. Ak budem jazdiť do vinnice a po dedine-meste, stačí bohate Sandero, al. Aygo. Ale ak dlhé trasy, za robotou, po Európe, radšej veľké, mocné. Až dvojročné...Niekedy vyjde lacnejšie, než to preprdené... , ale nové...Odporúčam skúsiť. Garantujem, že v 90 % prípadoch, sa už nikdy nevrátite k malým autám. Max iba ako 2, či 3 do rodiny. P.S. Aygo 2006, s klímou, 18.000 km, brali Rumuni za 4.200 EUR..
07.03.2009 | 22:34:24 | ľuboš Reagovat
Radek
Radek uvažuje v naprosto jiné rovině. Asi neměl nikdy nové auto - jeho věc. Ale řeči typu "auto je pro mě spotřebák, použiju a vyhodím" jsou SAMOZŘEJMĚ adekvátní k ojetému autu. Taky bych se tak choval, kdybych koupil auto asi tak v polovině jeho životnosti, s proprděnými sedačkami (nic ve zlém) a věděl bych, že k počtu km které najedu, ho za dva roky pustím do světa (víc totiž už nenajede bez problémů, protože bylo v polovině životnosti když jsi ho kupoval a tu druhou polovinu absolvuje u tebe). Takže ano, v tom máš pravdu. Ale vžij se do situace, že si koupíš úplně nové auto, voňavé a nikdy nejeté z autosalonu. Je jen tvé a víš, že ho budeš mít třeba 7 let (někdo i déle). Tady pak už se k němu nechováš jako k vypsané fixe. Chováš se k němu slušně, protože víš, že když si ho nezničíš ty sám, nikdo jiný to neudělal, protože jsi první majitel. A najedeš mnohem víc km než s ojetinou, a déle ti vydrží. Ekonomické teorie teď ponechávám stranou, každý má totiž nějaký důvod proč nové nebo ojeté.
07.03.2009 | 18:21:43 | Standa Reagovat
;-)
Mirostar, ako pozeram, tak skoro samy zakomplexovany saso ti tu pise:). Co sa mna tyka, osobne som sa v tvojom aute viezol a preto napisem svoje pocity. Na motor a prevodovku sa nestazujem (spotreba je tvoja vec xixixi). S tym interierom maju pravdu, je lacny atd, ale odkaz pre nich, nikto nekupoval macku vo vreci a kazdy sa rozhoduje podla svojich moznosti a vkusu. A ak ja mam BMW tak pisem recenziu na BMW a nebudem sa tu navazat do slusnych ludi, ktori su spokojni so svojim vyberom. Auto jazdilo potichu a ten SUV pack mu dodava v celku fajn vyzor. Takze, osobne by som si ho nekupil, ale na to, na co sluzi tebe, uplne postacuje a prajem len vela kilometrov bez nehody.. Caf
10.02.2009 | 16:33:57 | fryvald Reagovat
To mirostar
To chápu a nemám s tím problém, jen mi vadí, že někteří tvrdí, že jedině nové je dobré. Ano, u ojetin musíš pečlivě vybírat, to je pravda, ale zase získáš něco navíc. Třeba teď jsem shlédl video, které sem umístil "Sanderista". Nevypadá to až tak hrozně, ale docela mě zarazil průhyb střechy na straně řidiče, skřivení jeho dveří a tím možný problém s opuštěním vozidla. Pro srovnání BMW 5er z roku 1998, ano, je to jiná třída, ale i důkaz konstrukční zastaralosti i nového vozu. http://www.euroncap.com/tests/bmw_5_series_1998/49.aspx . A nevím, jak vám, mě záloží na zdraví těch, co vozím. Řeči, jezdím opatrně atd., jsou naprosto bláhové, nějaký blb s kšiltem dozadu a je hotovo.
01.02.2009 | 12:00:23 | Radek Reagovat
Ako som si prešiel Tvoju recenziu tak som zistil, že si niekde inde ako ja. Tiež som pokukoval po veľkých, vysokých a silných, no ostalo pri dosť veľkom pre 5 osôb, dobrá svetelná výška a sila do 100 koní a to hlavne pre prachy na hotovosti a tiež vek.
01.02.2009 | 11:43:54 | mirostar Reagovat
Proč jsem to objednal
Také jsem si po delším uvažování objednal Sandero ve střední úrovni Ambiance, doplněné bočními airbagy, které zvedají hodnocení dle EURO NCAP na čtyři hvězdičky. Proč Sandero? Finanční možnosti nevelké, auto mi padlo do oka, poruchy budou snadno řešitelné... a taky se mi líbí jeho španělské jméno : ) Co mé nadšení trochu brzdilo, to jsou plechy bez pozinkové úpravy (Sandero má pouze základní barvu nanášenou elektroforeticky) a zřejmě trochu vyšší spotřeba než u modernějších motorů. Koho to zajímá, ať se podívá na video a výsledky "crash testu" Sandera s doplňkovou bezpečnostní výbavou:
http://www.euroncap.com/tests/dacia_sandero_2008/100340.aspx
01.02.2009 | 11:41:03 | Sanderista Reagovat
Omlouvám se za estetiku recenze, ale je to způsobeno odkazem v diskusi. Auto nemívám více, jako 2 roky, vzhledem k ročnímu nájezdu.
01.02.2009 | 11:34:57 | Radek Reagovat
Donedávna tohle: http://autorecenze.centrum.cz/auto-recenze-bmw-530-e39-touring-7163.htm . Momentálně jezdím služebním, jelikož jsem nenašel vhodný kousek daného typu.
01.02.2009 | 11:31:48 | Radek Reagovat
RE: Radek
Čo to vlastne vlastníš za auto, veď čo čítam iba kupuješ či predávaš nič stáleho. Ja mám to"SKURVENÉ RUMUNSKE AUTO" citoval som. Sandero 1,6 ako si iste čítal a som veľmi spokojný aj keď prešlo iba 3 mesiace čo ho mám, ale kto ho má dlhšie?
01.02.2009 | 11:28:50 | mirostar Reagovat
Vidíš, to mě líto není, protože od toho aut mám, aby sloužilo, nikoli já jemu.
01.02.2009 | 11:13:33 | Radek Reagovat
Hrôza!!!
Pre mňa nepredstaviteľné aspoň 5 rokov neprevážam žiadny material na stavbu či niečo podobné iba osobné veci či veci na dovolenku, aj to pekne zabalené.Už som viezol aj bicykel ale som trpel ako kôň.
01.02.2009 | 11:01:17 | mirostar Reagovat
To mirostar
Je to o vnímání auta. Pro tebe je to radost, koníček, člen rodiny, pro mě (a jistě nejsem sám), je to sluha, dříč a věc, tudíž spotřebák, který použiji a vyhodím. Neznamená to však, že by auto nedostalo, co si žádá, ale nic víc. A není mi líto do něj naházet obklady, pytle s cementem či střešní okna.
01.02.2009 | 10:24:41 | Radek Reagovat
Jednoduché počty
Podľa mňa je jedno či máš novšie či staré pardón staršie/ lebo stare je šrot/ proste musíš mať naň šťastie aby si na opravy nedával veľké prachy./cca 1000€-1500€ čo je asi okolo 40 000 Kč./ročne,ktoré si môžeš odkladať a každých 6-7 rokov máš nové auto.Napríklad ja mám auto pre radosť, koníček, člen rodiny a uznajte to ide iba z novým nech mi vraví kto chce čo chce.
01.02.2009 | 10:04:06 | mirostar Reagovat
Radek
Ráďo, znám pár fajkšmekrů co dělají do aut a každej přiznal, že né vždy se dá dobře koupit, do auta prostě nevidíš a nikdy nevíš co bude následovat po nějákým tom kilometru, prostě můžeš natrefit na autíčko co bude potřebovat více investic než se předpokládalo. A nákup nové natálky, jak tu píše jeden pán, si myslím, že to není špatnej kup, ona ta bezpečnost v této třídě je na vysoké ůrovni. Rozhodně bych si koupil natálku, grandíka, yaríska atd.. ale né brko z TPCA, jsou to malé autíčka, určitě s velmi dobrou kvalitou, ale mizernou pas. bezpečností a věř že raději bych jezdil ve tří hvězdičkové dáčce, než ve čtyř hvězdíčkovým prdítku z TPCA. Každý preferuje něco jiného a podle toho si kupuje auto, já třeba mám: krásný nový megane2( ještě voní krásně novotou), je bezpežný a že je to potencionální kasa na peníze mi neva, páč oproti třeba oktávce mám 150000,-kč, levnější vůz a věř, že ten rozdíl neproservisuju. A ze pět let si koupím dálšího již třetího megana, Prostě každej má jiný nároky. V autě si sedím jak v obýváku pěkně v pohodičce a v klídku jedu k cíli.
01.02.2009 | 08:31:30 | Reagovat
asi takto
Nejlepší je koupit škodu..Vim o čem mluvím.Dovezl jsem z reichu feldu v kombiku, "našláplou" verzi GLXi, čili plná palba(el. zrcátka, centrál, 1x airbag, rádio blaupunkt+2x repro:)) )1,3MPi 50, v podstatě za cenu dovozu, stav klasika(rez 5. dveře, lemy apd.) Za 2 měsíce jsem to tady prodával za 54 tisíc, s velkým ziskem
01.02.2009 | 00:45:33 | Radek Havlíček Reagovat
Nevysralo, protože umím koupit auto. Dobrou.
01.02.2009 | 00:26:56 | Radek Reagovat
Asi se ti tam nic nevysralo. A srovnatelné to není to máš pravdu. Kromě třech olejů servis nepotřebuju. Končím. a ty až si budeš kupovat jeté trenky ADIDAS tak hnědým dozadu a žlutým dopředu. Dobrou.
01.02.2009 | 00:25:01 | Blekota Reagovat
By mě zajímalo, kam na ty cifry chodíš? Vlastní zkušenost nebo jen fantastické představy? Jak jsem psal níže - nákup 300L, servis za 2 roky (110.000km) cca 30.000kč, prodej 210.000kč. Takže neblekotej. Čili můj prodělek je zcela srovnatelný s tvým. O tom, že jsem 2 roky jezdil v nepoměrně větším, bezpečnějším a technicky o 2 generace novějším nemluvě. Thalia, jasně, stejný technický odpad Renaultu, jako Dacia.
01.02.2009 | 00:16:14 | Radek Reagovat
TO RADEK
Jo to máš pravdu. Koupíš ho čtyřleté za 300 během dalšíh tří-čtyř roků co ho budeš mět do něj nasypeš 100 a prodáš ho za 100 a to se vyplatí. Logana jsem koupil za 270 a za tři roky jsem za něj protiůčtem dostal 160. Za tři roky jsem do něj dal celkem 8500 za tři garančky. Doplatil jsem jsem 90 a vzal THALIU.
01.02.2009 | 00:09:36 | Blekota Reagovat
Jinak Dacia je "stará kurva" už když je nová a to je tragedie.
31.01.2009 | 23:55:42 | Radek Reagovat
Pytle se měni po 10 letech, ale to jen na okraj.:-)) Nějak nechápu, proč investovat 1,5 milionu do funglovky, když za 4 roky to samé pořídím za 300.000kč? Čili čistá ztráta 1,2 milionu nepočítaje garančky v autorizovaném servisu. Jo, bude to tím, že raději ušetřený meloun investuji jinam, než do blbýho auta. Ale to nevysvětlím někomu, kdo lpí na nejlevnější pajdě, ale hlavně NOVÉ.
31.01.2009 | 23:50:04 | Radek Reagovat
TO: Radek
Jo uvažoval. Ale ten si určitě nekupuje starou kurvu. Ten si koupí nové a až ho ojede tak ho po něm koupí nějaká socka a užívá si investic. Já bych si auto za cca 700 tis jednou za tři roky mohl koupit jen na leasing a nerád žiju na dluh, takže zůstanu u stávajích typů. A vy co máte ty bezpečná ojetá auta si zkontrolujte jestli tam vůbec ještě máte pytle a nezapomeňte si je po šesti letech raději vyměnit, ztrácí totiž funkčnost. raději bych boural v nové C1 než desetileté Audině.
31.01.2009 | 23:42:58 | Reagovat
To Blekota
A uvažovals někdy nad tím, že někdo má byt i chalupu (obé placené hotově), ale nechce riskovat život rodiny v nějaké lowendové chudeře a tudíž za stejné peníze koupí ojetinu s deseti pytlama? Asi ne.
31.01.2009 | 23:35:25 | Radek Reagovat
Správně, proto tu lidi po ní šílí, i když je o ničem.
31.01.2009 | 23:29:38 | Radek Reagovat
dodávám
Zapomněl jsem dodat, že to auto je audi 100 2.3E, výkon 98kW, čili těžká limuzína s brutálně drahými ND(stará 16 let), které už začínají puchýřovatět lemy a má přepísklou výbavu na ten rok..Problémy, problémy, problémy...
31.01.2009 | 23:28:41 | Reagovat
Nevím, ale já si zásadně použité věci nekupuju. Vím, že někdo má radši použité trenky ADIDAS, použité auto VW (s proprděným sedadlem), použitou pračku MIELE apd.. Já radši nové tričko od větnamců, novou pračku SIEMENS a každé tři roky nové auto typu LOGAN, THALIA apd.. Nemám čas a peníze se nervovat z nějakou starou kurvou a léčit si v ojetém vraku komplex malého ptáka. Všecko co mám platím keš (narozdíl od polobohů v oktávkách na splátky, kteří při sebemenší poruše obíhají vrakáče, protože nemají na nové díly). Mám dva roky starý byt zaplacený hotově a nemám potřebu se na něco hrát. A i u té blbé THALIE mám nez. topení, ale to socka ve vyhoněném VW tankující za 50 korun nepochopí.....
31.01.2009 | 23:28:02 | Blekota Reagovat
Radek
Takže pro náš trh. Říkal jsi přece, že jsme rozvojová země ?
31.01.2009 | 23:26:13 | Reagovat
Dacie neztrácí cenu? Logan rv 2005 - cena 89.000kč. To je teda výhodné... . Nevěřil bych, že to někdy řeknu, ale raději se krčit v trojlístku z Kolína, než v takové zastaralé vraždě z Rumunska. Trojlístek má alespoň nějakou obstojnou tech. úroveň.
31.01.2009 | 23:24:53 | Radek Reagovat
To Anonym
Jsi prostě teoretik. Poslouchals, myslíš, ale nevíš. Motor 2.3 - spotřeba hrůza, povinné ručení a jiné blbosti. Měl jsem 2 roky ojetinu, která při koupi byla 4 letá a za 110.000km se podělala akorát spojka. Nákupka ojetiny byla přes 300.000kč za což bych měl Sandero pomalu ze zlata. Mimochodem, první majitel vozu dal auto protihodnotou. Takže neplkej o něčem, o čem NIC nevíš. Sandero, potažmo Dacii bych si nikdy nekoupil už jen proto, že je to konstrukčně a technicky zastaralý pekáč určený pro trhy se slabou kupní silou.
31.01.2009 | 23:15:39 | Radek Reagovat
Jasně,
nejvíc ztrácejí drahá auta. Ta lidovější si drží cenu přijatelnější.
31.01.2009 | 23:15:20 | Reagovat
31. ledna 2009 | 19:23 | Anonym
"predajne padne o 30 %. Skúste, ale neodporúčam. Po roku už obyčajne 50 %."
Blbosť. Minule som presne o tomto čítal rubriku. Pamätám si Peugeot 207 kt. za rok stratil 10 000,-
31.01.2009 | 23:04:54 | Angel_M Reagovat
Ojetinu už ne
Celý život jsem jezdil v ojetých autech. To poslední bylo fakt super, i v servisu mi potvrdili, že to byla dobrá koupě. Ale za chvíli přišly problémy, dík opotřebení. Takže předchozí majitel si užil nové a já pak léčil neduhy. A popravdě, když to sečtu, dalo to jeho kupní cenu ještě jednou. A tehdy jsem se zařekl: Už jen nové. A koupí nového opravdu přestaly do té doby neustálé investice. Jen jezdím a jezdím, 1x za rok údržba a zase jen ježdění. Žádné starosti, shánění dílů, ježdění na vrakoviště, obíhání servisů... Ano, je malé (Radek ví o které jde :-)) ale je prostě nové. Už tři roky :-)
31.01.2009 | 23:04:22 | Standa Reagovat
Bob
Jasně, o tom to je. Ten před tebou jezdil 5 let bez problémů, ale tobě můžou přijít. Vím jak leckdo s autem zachází. A taky ho neprodá jen tak, když slouží. A nejsou jen auta nová za MEGA. To je zrovna případ Dacie. Ta určitě mega nestojí, viď?
31.01.2009 | 22:58:49 | Reagovat
Vtip je v tom, že když koupíte ojetinu, tak do ní narvete tolik peněz, jako byste dali za nové..Sandero je výborné auto, tichoučké, úsporné a když chcete, máte i plnou výbavu! Dnes jsem poslouchal známého, který trefil (lehce)sloup, a třeba částka 17000 za nárazník mě docela zmrazila...(rok výroby auta 1993), oprava úhrnem 40 tisíc
31.01.2009 | 22:54:24 | Reagovat
To anonym
Naštěstí jsem se, min. ekonomicky, rozvinul. Ale to nemůžeš pochopit. Když se dívám na hodiny..., neměl bys už ležet v klecovém lůžku? Řadit se mezi defekty na tvé úrovni? Ne, děkuji.
31.01.2009 | 21:29:58 | Radek Reagovat
Anonyme
Takže jsem se trefil co?No nic ve zlém,jen když někdo jezdí v 5 let starém autě neznamená že je socka.Mám jen rád středně velké ,kvalitní, plně vybavené auta a dávat za nové mega se mě jeví jako blbost.
31.01.2009 | 20:55:15 | bob Reagovat
Radek
No ty se určitě ještě rozvíjíš. Kulturně i ekonomicky. Tak přeji brzké zařazení mezi nás ostatní. A ve které že to žiješ rozvojové zemi? Neposlal bys nám nějaké banány ?
31.01.2009 | 20:45:25 | Reagovat
To je zase blábol na blábol.
31.01.2009 | 20:43:03 | Reagovat
Priority
Je to otázka priorit. Já radši jezdím v starším plně vybaveném autě za 250000kč a bydlím v domě za 4 miliony. Někteří raději živoří v bytečku velkém jako moje garáž ale hlavně že před panelákem stojí kára za 2mega.
31.01.2009 | 20:25:12 | bob Reagovat
Jo, v kulturních a rozvinutých zemích je opravdu normální kupovat nové rodinné vozy. Ale jelikož ČR je zemí rozvojovou, tak tomu tak není, stačí si přečíst tvé příspěvky a je jasné, že nejsme ani zemí kulturní.
31.01.2009 | 20:15:08 | Radek Reagovat
Anonyme, jsi opravdu tragéd! 90% ojetin (co za něco stojí) jsou dražší, než nové lowendy, za který se schováváš. Konečně se nadopuj léky nebo tě zavřou na samotku.
31.01.2009 | 20:11:36 | Radek Reagovat
Ty EKONOME
Jste akorát tak socky! Nebo je normální v rozvinutých a kulturních zemích upřednosťňovat ojetá auta po někom před novými? Kdyby takhle ekonomicky UVAŽOVALI VŠICHNI, TAK MŮŽOU VÝROBCI AUT VYRÁBĚT ROVNOU AUTA OJETÁ. Ještě že je víc rozumných lidí než vás !
31.01.2009 | 20:05:31 | Reagovat
Luboši dík, ale asi uvažujeme jinak, než jiní, tudíž EKONOMICKY. :-)) Pro anonym: ještě, že jsi ho neviděl, neznamená, že není. Jak řekl Bolek v jistém filmu: "Vaši pi.u jsem taky neviděl, ale věřím, že ji máte."
31.01.2009 | 19:35:10 | Radek Reagovat
Cena po opustení
predajne padne o 30 %. Skúste, ale neodporúčam. Po roku už obyčajne 50 %..., okrem malých áut, tam to padá pomenej. Ľudia nejako zvláštne radšej platia za menej viac... . P.S. Pre Radka: Vaše názory sa mi páčia, aj s nimi vcelku súhlasím, nerád by som Vás v predch. príspevku urazil...ľuboš
31.01.2009 | 19:23:13 | Reagovat
1,8 16v
Trochu se vyznám, ale megane I 1,8 16v 85kW mě nic neříká(nemluvím o coupé)..vím o osmiventilových 1,4, 1,6, 1,6e,vzácně 2,0 z laguny-84kW a 16V 1,4 70kW a 1,6 79kW. Novější laguna měla 1,8 16v, ale o výkonu 88kW. Megane 1,8 jsem v životě neviděl, a že jsem toho už viděl...Nejběžnější jsou 1,6 16v.
31.01.2009 | 19:21:51 | Reagovat
Ještě jeden vzkazík pro anonyma - motor 1.8 16v (85kw) se do Meganu I. montoval. Místo svých ústavních snů (nové auto, "panna" - asi nafukovací) si stačí otevřít katalog.
31.01.2009 | 19:09:01 | Radek Reagovat
Kupovat nové auto jsou vyhozené peníze. Jen vyjedeš z prodejny máš10 procent dolů.Po 4-5 letech koupíš to samé s větší výbavou za třetinu ceny.Jediný problém je vybrat správné auto správné značky ve správné zemi.
31.01.2009 | 18:56:23 | bob Reagovat
Radku, Radku, že Vás
to baví....
31.01.2009 | 18:50:29 | Reagovat
Anonym si evidentně ještě léky nevzal, jelikož stále mluví z cesty.:-))
31.01.2009 | 18:42:02 | Radek Reagovat
Chytrolíne Radku
Tak tak, moje paní byla taky "nová". Pár ojetých jsem taky měl, ale domů mi nesměly :-))
31.01.2009 | 18:40:45 | Reagovat
Chytrolíne
A tvoje stará byla panna když jsi ji poznal? Moje jo, já bych ojetou nechtěl.Zkus to a pochopíš co je nové.
31.01.2009 | 18:33:43 | bob Reagovat
Radkovi
Ty jsi chytrej až jsi z toho posranej. Vem si poprděný trenky ze sekáče, posaď se na prochcanou a poblitou sedačku z bazaru a pusť si televizi po sousedovi. Pak pochopíš obsah slov "NOVÉ JE NOVÉ"
31.01.2009 | 18:21:20 | Reagovat
31. ledna 2009 | 17:35 | Anonym
Peugeot 308 nie je poruchový ani zďaleka. 407 mal zo začiatku nejaké problémy ale skôr len prkotiny.
31.01.2009 | 18:15:50 | Angel_M Reagovat
"Nové je nové..To mi nikdo nevymluví." Halóó, už je čas si vzít léky!!
31.01.2009 | 17:38:01 | Radek Reagovat
Nevnucujte sem zase nějaké ojetáky. Nové je nové..To mi nikdo nevymluví. Dáváte za příklad megany a peugeoty 407 308..Tak se taky podívejte, kolik to auto bude stát NOVÉ, a zjistíte, že je to mimo finanční možnosti běžného člověka.(nehledě na to, že jde o poruchové vozy )
31.01.2009 | 17:35:03 | Reagovat
Dodatok: súčastné
lacné autá sú preto lacné, lebo ich vývoj sa už dávno zaplatil a používajú odpísané výrobné linky. Keď poniektoré nové autá vyvíjali, tak LACNÉ zázraky sa iba dizajnovo museli pomeniť. Preto tam nie je žiadna špičk. technika, ESP, xenóny a podobne. Ale na lacných výrobca musí zarobiť..., nie je to žiadna charita. Ospravedlňujem sa, že sa nepodpisujem, ale osočovania už bolo dosť. Aj tak tu už skoro nikto nepíše SVOJE skúsenosti, ale mudruje ako v 4.cenovej...
31.01.2009 | 17:31:57 | Reagovat
Skúste hodiť očkom
na internet. Za 9-10.000 EUR kúpite napríklad P 407 r.v. 2007 s cca 15-50.000 km, ešte aj v záruke. Plus vo výbave akes sa Sanderu ani nesníva. Pojazdíte rok-dva, predáte s minim. stratou a ešte sa aj vozíte v bezpečnom aute. P 307 - 308 už kúpite aj od roku 2008... aj v diesli.
31.01.2009 | 17:25:43 | Reagovat
cherry
dalsí bl.bec který srovnává ojeťáka s novým autem. To přeci nejde..Nové sandero si koupí člověk , který nechce jezdit po servisech resp. po vrakáčích a opravovat, ale jezdit. Starého megana si může koupit leda kutil.
31.01.2009 | 16:10:12 | Reagovat
Cherry
Nie je to o tom, že by sa vývoj Renaultu zastavil. Dacia jednoducho používa staršie diely, ktoré sa do Renaultov už nedávajú. Ale aspoň sú odladené.
31.01.2009 | 15:46:14 | Angel_M Reagovat
já vám nevím
Jsem ze sandera poměrně rozpačitý, starý otec jej koupil, i když jsem ho od koupě všemožně zrazoval, chtěl prostě nové. Jde v podstatě o renault, ale překvapilo mě, že ač r.v. 2008, interiér vypadá jak v modelech o 10 let starších. Nelogické ovládání oken, absence větší výbavy, nic moc úsporný 1,4 8v motor. Já jsem měsíc po otci koupil dovežený R mégane 1. generace! z roku 2001/čili-stejný výrobce,stejná třída ale rozdíl sedmi let!!!a třetinová cena), motor 1,8 16V 85kW, nevím , jestli je to opravdu můj subjektivní názor, ale mě přijde můj starý megane ve všem lepší!Výbavou(RXE se vším možným), svezením, výkonem(za cca stejnou spotřebu), dokonce platím stejné povinné ručení jak otec na 1400 sandero.Vážně nevím, připadá mi jako by se vývoj u renaultu zastavil. Už jen podle mě daleko modernější motor u starého meganu...Nezatracuji sandero, ale těžko hledám body pro něj, zkrátka rozpaky nn...Nevím vlastně, jestli bych vůbec starého megana za to měnil...Omlouvám se, jestli jsem někoho rozčílil, ale tak to cítím...
31.01.2009 | 14:35:43 | Cherry Reagovat
Anonym
"I tak ste blazni kdo si sandero koupi. Takovy smejd. asi jste nejeli na nic lepsim jak je favavorit. "
Šmejd? Nepovedal by som, že šmejd. Čo chceše za tie prachy? Za to nekúpiš ani Hyundai i10 alebo Kiu Picanto, čo sú skurvení kórejci vyrábané z recyklovaného odpadu.
31.01.2009 | 13:57:12 | Angel_M Reagovat
Článok som písal 16.januára 2009.Takže normálna realita .A prepočítané na Sk./ auto s metalízou a klímou ma stálo niečo málo cez 300 000.-Sk. To len pre málo chápavých ktorí žijú v zaostalích krajinách.
31.01.2009 | 12:22:54 | mirostar Reagovat
eura
Zajímalo by mě,zda-li v říjnu už na slovensku platili eura,či tento majitel jen zamachroval a vše nahonem přepočítal aby byl King?Většina lidí na slovensku stejně stále počítá v Sk,takže co?
30.01.2009 | 19:30:35 | pipiblecha Reagovat
Všetko nájdeš na www.dacia.rpz.cz
-klepni na sandero ďalej ke stažení ďalej dacia sandero cenník príslušenství a máš na výber podľa peňaženky.
Ak má niekto pripomienky tak konkrétne , prosím.
28.01.2009 | 17:44:22 | mirostar Reagovat
Anonym:
Jak víš, že je to šmejd?
28.01.2009 | 17:23:18 | Itall Reagovat
I tak ste blazni kdo si sandero koupi. Takovy smejd. asi jste nejeli na nic lepsim jak je favavorit.
28.01.2009 | 16:38:24 | Reagovat
mohl bych se zeptat kolik konrétně stál ten paket SUV? Docela se mi líbí a přemýšlím o něm? Jinak mnoho šťastných kilometrů....
28.01.2009 | 13:31:07 | Reagovat
vsetci anonymni odbornici
Prosim anonyma, ktory pisal o svojom kamaratovi, co najazdil na Sandere 20000 km a ma problemy, aby specifikoval tieto problemy, pripadne napisal konstruktivnu, aj ked mozno skaredu recenziu na toto auto. Myslim, ze admin tejto straky (fora) by mal davat vacsi pozor na nadavky a rozne osocovanie v diskusiach, lebo sa to jednak zle cita, a je tu mnoho nazorov, ktore pravdepodobne pisu male hlupe deticky. A v diskusii by sa mali (aj podla instrukcii) ludia vyjadrovat k danemu autu a nie porovnavat daciu s BMW, je to strasne trapne, ked si niekto dorovnava komplex na starom ojazdenom aute. Ja mam tiez Sandero, mam najazdene len 4000 km, takze recenziu nepisem. Mozem povedat len tolko, ze mate to, za co si zaplatite, nic viac, nic menej!
22.01.2009 | 11:45:39 | striko Reagovat
tak tak
21.01.2009 | 13:41:18 | visna Reagovat
Pro Andela M
Nebude to tim, ze driv byly zasterky povinne? To ty asi nepamatujes, proto se tak cudujes, vid?
19.01.2009 | 07:58:06 | Honza Reagovat
Tady to vypada jako na meetingu schizofreniku. Anonym regauje na anonyma, aby se v tom prase vyznalo.... Jinak Sandero 1,6 8V jsem mel tu cest projet a je to velmi, velmi line. 1,2 16V je mnohem zivejsi. Nechapu t co si koupi 8V, priplatek za 16V je smesny, vysledny "efekt" vyrazny
19.01.2009 | 07:55:32 | Honza Reagovat
o renolte by sem pomlcal byt tebou, je mozne ze DCI je tichsie, ale niejde lan o hluk, ale o celkovu kvalitu aut, ja som mal pred modeom lagunu, sice benzinovu, ale hruza, nic tam nevydrzalo. Vo firme mame mastera a clio. Ket nieje v servise jedno, tak druhe, na dodavke sa po 200000 km rozpadla prevodovka. Renault pomsta francuzka, A to ti povie kazdy kto sa trosku vyzna. Vies preco je santafe lacnejsie ako mondeo? Lebo je to hyundai. Nemam nic proti, to aspon ako auto vyzera ako z vonka, tak z vnutra, verim ze ma aj slusnu vybavu a motor.
18.01.2009 | 21:57:35 | Reagovat
Tak to jsi ještě neslyšel DCI od Renaultu, to je totiž tichý motor. Vzpomínám jak jsem Monďáka ráno nastartoval a než se ohřál tak přehlušil sousedův autobus. Pak se trochu sklidnil ale pořád to bylo na úrovni VW, tedy traktoru. A vidím, že o Hyundai toho moc nevíš a čerpáš z toho co tu napíšou majitelé VW. A nové Mondeo je sice vymakné, ale to Santa Fe mě vyšlo o dost levnější.
18.01.2009 | 21:00:56 | Reagovat
ja sa tu nechcu hadat, ale nevim scim si si to pomylil
2005 rezava, ja som ju mal aj na zvedaku a a ani naznak rezi tam nebyl, to snat ani favorit nerezavil po troch rokoch, ale napisat sa da vsecko, otrasny zvuk? tak to si asi hluchy, skus si poslechnout pasata.Ma ford o 0.5l vecsi spotrebu ako vw ale zvuk tdci je velmi kultivovany.moje mondeo ma najete 130000 ale ako nove a vubec nic nevrzga a su povjestne tym ze po 100000 km su stale ako nove.a Hyundai Santa Fe r.v. 2008 skus porovnat s mondeom 2008, hyundai sa ma co ucit.
18.01.2009 | 20:48:02 | Reagovat
S tím 8V motorem se dá jezdit za 6,2 v Loganu (měl to brácha). A Mondeo r.v. 2005 mě hnilo po třech letech. Podívej se na spodní hrany dveří a spodek v okolí zadní nápravy + výfuk. proti konkurenci větší spotřeba (motor 2,0 TDCI), otřesný zvuk, slabá elektroinstalace, vrzající plasty horší kvality a nadmíru se opotřebovávající potah sedadel apd. Jinak vcelku povedené auto. Uvedené závady jsou spíš drobnosti. jinak auto mělo excelentní jízdní vlastnosti a bylo bezpečné a prostorné. V současné době mám Hyundai Santa Fe r.v. 2008 a ten je opravdu někde jinde (myšleno v dobrém). Manželka má Thalii r.v. 2008 a za ty peníze je to taky ucházející. Hlavně to bylo o sto tisíc levnější než Fabia II v plné výbavě a navíc to mělo motor a né třívalcového mrzáka.
18.01.2009 | 19:18:57 | Reagovat
a ta spotreba je tiez dobry blabol ved je to stary vyradeny motor od renaultu 8 ventil a v papieroch ma napisanu priemerku 7.2 L neni mozne aby jazdil v premery za 6.
18.01.2009 | 18:49:11 | Reagovat
tricko od vjetnamcu ktere raz operes a vyhodis, lebo sa neda dalej nasit, to je presny pripat sandera. Kamarat sandero ma, najel 20000 a zacinaju male problemy. Co sa ti na mondei nepacilo?
18.01.2009 | 18:43:06 | Reagovat
Kupovat ojeté auta, použité pračky, tv, ledničky a onošené trenky mohou jen magoři. Radši tričko od větnamců než ojetý adidas a lepší nové Sandero než ojeté Mondeo. Nemám peníze abch pořád sypal do staré ojeté kurvy s proprděným sedadlem po Helmutovi. A Mondeo zas takový zázrak není, jedno sem v létě prodal (měl jsem ho od nova)
18.01.2009 | 18:36:22 | Reagovat
take auta si kupuju len magori ktory vnicom normalnom nesedeli a ani nesoferovali, vid. predchadzajuce auto, za tie prachy mohol mat 3 rocne mondeo 2.0 tdci 96 kw ktore ma nabehane do 100000 km. Ja osobne take mondeo mam a sedel som aj v sandere. rozdiel je priepastny a to tu nehovorim o vybave. na mondei mam nabehane 45000 km a bez najmensieho problemu
18.01.2009 | 13:33:14 | Reagovat
RE:Svoro
Vieš, čo je zaujímavé? Že zásterky akosi prestávajú dodávať s autami úplne. Len sa prejdi po nejakom parkovisku a všimni si, koľko aút ich nemá.
17.01.2009 | 12:19:54 | Angel_M Reagovat
Pre Guga
Sú ľudia, ktorí radšej kúpia úplne nové auto( aspoň majú relatívne na prvých 5 rokov pokoj od opráv), ako kúpiť nejakú starú vyhonenú haraburdu, aj keď luxusnejšiu a budú do nej vrážať peniaze (lebo ruku na srdce, nájsť naozaj zachovalé auto s nestočenými km je naozaj problém). Kamarátovi rodičia kúpili cca 4 roky dozadu Thaliu (ja by som ju síce nechcel) ale relatívne im slúži ku spokojnosti a proste im to stačí. Na záhradu a na chalupu a sem tam do práce ideálne auto. Tiež by som asi kúpil nové, ale asi nejakú inú značku. Ja som sa len pobavil na tom, čo bolo treba dokúpiť na auto, akože zásterky, tak to už bolo moc. Dúfam, že tú metalízu nedostal pán v spreji :-) Ale nie, to si len robím srandu, lebo mi to fakt prišlo smiešne, že auto bolo v plnej výbave a vlastne bez ničoho. Prajem majiteľovi veľa šťastných km bez nehody.
17.01.2009 | 07:19:46 | Svoro Reagovat
jan neviem
Ja osobne radšej jazdené a za tú cenu sa dá zohnať slušné vozenie v inej triede a kvalite no čas ukáže možno budes mať šťastie a bude slúžiť.
16.01.2009 | 23:52:45 | Gugo Reagovat
Nedivte se .... :-)
Předchozí auto: fiat 850 z roku 1964-1971.
16.01.2009 | 19:48:43 | Reagovat
srandista
Ten text myslíš vážne ? Autorádio pionier, svetelná výška a pod. Hodnota v Eurách sa mi takisto nepozdáva. Počítam, že si srandista, inak ...?
16.01.2009 | 18:45:36 | 07 Reagovat
Vedel som to
Tieto autá tu teraz budú pribúdať ako huby po daždi. No nič. Stále lepšie zobrať toto ako tie hnusné malé krabičky od kie alebo Hyundaiju, ktoré sú drahšie ako Sandero.
16.01.2009 | 18:23:37 | Angel_M Reagovat
Myslím,
že nejdůležitější je, že jsi ten střep koupil za eura, i symbol už jsi na klávesnici našel, takže je hej, za SK by to jistě nebylo ono.
Jenom dement napíše recenzi po 1910 km, to má víc najeto moje kolo, můžu napsat recenzi? Je to Eska.
16.01.2009 | 15:01:58 | Vašek Reagovat