Rok výroby:2008Typ motoru:16-ka BenzínStav km při koupi:10 kmStav km nyní:6 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,3 l/100 kmVloženo:9. 5. 2009
Malú recenziu som už písal skôr. Teraz chcem spresniť čo sa mi podarilo na Sandere upraviť. Najhlavnejšie bolo pri 5500 km som chipoval autíčko z 64kW a 87 koní a 128 Nm na 75kW / 102 koní a 153 Nm. Spotreba dialničná išla dole o 0,3L na 100km. Toto po 500km po nachipovaní. Chipovala mi to firma Profituning. Autíčko som znížil asi o 1,5 cm, čo nie je cítiť ani vidno, ale spotreba a sedenie na ceste o mnoho lepšie. Spotrebou sa blížim v priemere ku 6L/100km a rýchlosť išla na 190 km/hod. Zrýchlenie som nerobil nie som profík, ale motor citeľne ťahá ešte aj pri 180-ke. Na zlepšení majú zásluhu aj alu kolesá. Keďže som ešte nemal žiadnu poruchu, takže nemám čo písať a iba chváliť netreba.
Máš pravdu je tam 6125 U/min. 159,6 km/h= maximálne dosiahnuté otáčky ,maximálny toč. moment pri 3365 U/min. 88,2 km/h. A ešte max.výkon pri 5750 U/min. 150,9 km/h.
Ako môže byť max. výkon 72 kw a zároveň max. točivý moment 141Nm pri 6250 ot./min ??????? Niečo tu nesedí, tie otáčky max. točáku sú veľmi podozrivé. To má možno Ferrari a spol. Prostým dosadením týchto hodnôt do vzorca pre výpočet výkonu vyjde hodnota 92 kW, teda viac ako uvádzaný max. výkon. Spomínané otáčky patria IMHO k max. výkonu a nie k max. točáku.
Bol som znovu na brzde motora , tak ako som písal , že pôjdem. Takže 1,10,2009 som zavítal na premeranie výkonu motora do Kováčovej pri Zvolene.Takže po 5 mesiacoch to je takto: 72 kW , 98 koní a točák 141 pri 6250 otáčkach, mám to na papiery. Zníženie nastalo po prejdení na 95-ku N -ku, vrátenie obyčajného výfuku a aj filtra.Ináč autíčko slúži k spokojnosti.
Sice tu máme již celých 20 let demokracii, ale někteří soudruzi zatím nepochopili, že je každého svobodnou volbou co si za svoje peníze může koupit co chce.... Svazáci všech zemí vyližte si prdel!! :o)) Uvažuji o čipu Thalie (1,2) myslíte, že mohu?!
Je normální duševní masturbace. Pokud si chci zařádit, koupím si nějakou placku s V6, můžu se v ní vrtat a časem z toho udělal zajímavé vozítko. Jenomže tunning není jen o chipu, hlínách a kratších pružinách a stojí velké peníze. Nikoli pajdu, řešit +15PS a jiné blbosti.
Taky jsem uvažoval o chiptuningu Taky na slabém autě. A proč? Pač jsem šel po "silném autě" (což po felicii combi ¨40kW bylo) ale----po chvíli (rok) jsem zjistil, že by to mohlo jet "ještě víc".. ...(máte 40 kW chcete 50...pak koupíte 100 kW a chcete 110.a pak máte 200 kW a chcete 210...:-)Odradil mě od toho přímo typek co tam dělal ..říkal že u atmosferického benzínu by udělal navíc tak 15 koní a že to nemá cenu... mám lagunu 102kW(2-0 16-ventil benzín rok 1998)-----------------------BTW.Uplně ted vidím, jak se do mě pustí x- lidí co nebudou mít nic k tématu, jen mě napadnou, že renault a laguna je sráč:))to je tady celkem normálll..ale že je třeba felda sráč, to se nikdo neodváží říct...:-) měl jsem feldu(a dokonce s el. okýnkama:-) a opravdu oproti laguně je to shit..Shit..Hotovo..Vším..i spolehlivostí...Felda měla o třetinu mín najeto. ,,rezaté...a furt v servisu...Jedinym plusem byla cena ND------pač kdyby díly na feldu stály jak na lagunu-tak by mě to totálně finančně zruinovalo:-----)
Som laik ale to som už vedel že musím nabehať aspoň 500 km /nabehal som 1120km/, a bol som na brzde vo Zvolene bez ohlásenia.Asi by som ani nešiel ale tie Vaše neveriace otázky ma začali znepokojovať.Teraz viem,že nemali prečo.
Takže předpokládám, že ihned po chipu s tebou jeli na brzdu a tam naměřili jimi proklamované parametry, které jsou u atmosférického motoru pozoruhodné, pominuli nezajetý motor.
Máš pravdu Ford Fusion bol na mojom zozname pred kúpou, prehral iba v cene a tá výzva urob niečo s tou Dáciou bola ozaj veľká.Ešte niečo pre anonima:Profitunig nie je iba v názve ,profi servis, profi jednanie , profi záruka a mal si vidieť priestory čistota a profesionalita na každom kroku od privítania po platenie a treba videť nie kecať.
Nechte lidi, ať si tuní kdo chce, co chce. Já myslím, že je to celkem nesmysl u čehokoliv. Proč se tomu smát zrovna u Sandera. Vždyť se čipují různé plečky, tak je to snad fuk. Jo, kakafko: Litá kola jsem nevážil a plechová také ne, ale u liťáků je podstatná jejich tuhost (kromě vzhledu, pro který se to normálně kupuje). Proto na nich jezdí závodní auta.
OK, pokud nejsi "závodník" tak je to OK. I já jsem o Sanderu uvažoval, ale nakonec jsem zvolil Ford Fusion - pro rodinu lepší volba, podle mého. Sandero je v pohodě. Mrknul jsem na tvé stránky - pekné. Přeji hodně bezproblémových km.
Ako somuž písal,nie som závodník,moja priemerka na dialnici je 120 a okresky 90.Zvyšenie výkonu mám na bezpečné predbiehanie nie na frajerinu.Na semafóroch sa na mna nečaká no a také drobnosti .Viem som prvý Sanderista čo to skúsil a musím si vytrpieť rôzne poznámky ,ale kam by sa ľudstvo dostalo bez pokusov a možno aj omylov?!Zatiaľ som iba a iba spokojný ako s výkonom tak so spotrebou.
Nemyslím to ve zlém, ale pan mirostar bude zřejmě malinko mdlého ducha... Chiptuning je u tohoto typu motoru stejná blbost, jako vařit ze švestek zlato. K "firmě" Profituning - když si nějaký absolvent obrázkové školy z Popudinských Močidlan napíše vápnem na plaňkový plot "Profituning", zní a vypadá to dostatečně reprezentativně pro šílence, kteří by se stejným efektem mohli své peníze vhodit do kanálu. Nehledě k tomu, že spotřeba klesla (při udaném nájezdu) zcela nezávisle na megasuperčipuvole tím, že si motor sedá... Doporučuju provést ještě několik podobných úprav, přidat stabilizátory, solární panely a vydat se ke hvězdám... Jinak souhlas s Ado a ppp.
Nemáš pravdu. Zvýšení výkonu nedosahuješ zde jen pouhým prodloužením vstřiku, ale také změnou okamžiku zážehu, změnou zásahu omezovače otáček do oblasti vyšších otáček, a lze ovlivnit také data vyhodnocující hlášení čidel rychlosti sešlápnutí plynu, a ostatní. Jinak máš pravdu, že to jistě zkracuje životnost motoru a do jisté míry zvýší spotřebu. Sám bych to nikdy nedělal. Když si koupím auto, tak takové, abych byl s jeho parametry spokojen, anebo si koupím jiné. Ale dělat z Dácie Ferari je pitomost. Možná, že pisatel na silnější auto neměl, tak si ho dodělal sám :-)
Nechápu proč si musí někdo něco dokazovat rychlostí 195km za hodinu, jestli jde o nedostatek sebevědomí, či agresivitu, kde s tím jako chceš jezdit? Radovat se, že motor tahá i při 180km za hodinu je směšné. Pravda nic mi do toho není, ale jen do té doby než mě takový "závodník" ohrozí někde na cestě. Snížit podvozek Sandera? Vyšší světlá výška je jedna z jeho hlavních výhod.
JA LEN UVADZAM VECI NA PREAVU MIERU. Je to klasicky 20 rocny motor, je jedno ci je v dacii, alebo v inom aute. Jedina moznost zvysenia vykonu je tu na UKOR zivotnosti a ZVYSENEJ spotrebe - relizuje sa to predlzenim casu vstrekovania. Bez uprav vacky, zvodov, casovania, vyfukovehio potrebia sa proste ned ocakavat iny vysledok. Ono nieco je pekne ked niekto povie ale realitaje rozdielna. Ale nech auticko sluzi, hlavne aby bolo spolahlive,,,
Trochu úcty k mojim šedinám ja píšem fakty a neurážam.Čo robím alebo píšem je 100%-né.Mám v pláne ešte jednu mot.brzdu nezávislú od Profituningu na porovnanie výkonu ale až nabehám trochu viac km. Čo píšem tak píšem pre Daciakov a oni sa poučia a ty si ešte nechipoval Sandero ADO to som si istý.Kto má záujem tomu auto predvediem a poradím čo už viem o úprave Dácii "Sandera". PS: teraz píšu na nete o speedwey a pozri si kW.
Toto uz akoze co za puka musi byt ktory toto napise? Ako ak si fakt 48 rocny chlap tak potom isto nieco nebude v poriadku, ale silo o tom pochybujem. po prve tato vekova kategoria by necipovala motor, nepotrebuje to. Tato vekova kategoria by sa takto nevyjadrovala. A ako s tymi basnickami o zvysenie vykonu takouto formou mozes ohurit tak babytunerov. Chlape (alebo skor neico ine) keby si mal torchu rozumu tak nevypustis tuto chujovinu z ust. Takyto narast vykonu je nemyslitelny pri atmosfere 1,6. Dalsia vec kedze sa jedna o MPi bez preplnaniatak jediny mozny parameter ktory sa da upravit je dlzka vstreku!!!!! Cize netrep bludy ze po tej uprave mozes mat nizsiu spotrebu. Zbytocne tu mäties inych, ktori tomu nemusia moc rozumiet a vyvalia kopu penazi za taketo placebo!!!
Myslím, že si na začiatku pri vyberaní auta určí každý sám priority a podľa ních zaraduje body.Mne osobne najviac vyhovovalo Sandero preto má u mna skoro všetky 10-ky.No a potom možno časom ich bude strácať , tak ako sa bude auto či jeho agregáty správať, kaziť - nekaziť.Niekomu sa nepáči už názov tak mu nedá ani bod.Sme proste rozdielni.
Pokud bych to bral jako ty tak jakypak WRC, Enzo Ferrari, jedine!! Pokud jako normalne uvazujici clovek tak v dane tride muze byt Sandero co se jizdnich vlastnosti prumer po upravach nad prumer. Jel jsem s tim je to takova kacena, ale zase pohodlna. Treba Fabia je zebrinak, ale zase sedi jako pribita. Provozni naklady vyjduo take vyhodne, renome Dacie je nekde pod prumerem, takze si ani nemuze dovolit (a nedovoluju) "drahou" cenovou politiku ND
Me vzdycky dostane to hodnoceni 9 nebo 10/10 u jizdnich vlastnosti. Nezlobte se na mne, ale to proste nemuzete myslet vazne. 10/10 si zaslouzi snad jen civilni verze WRC specialu a nektera ciste sportovni auta, ale urcite ne bezny vuz jako Dacia. Podobne jsou na tom provozni naklady.
neviem kto Vám nakecal tie parametre po čipe,ale s nízkoobjemovej atmosféry,čiže motora bez turba alebo kompresoru,je nárast výkonu okolo 15 % a krútiaceho momentu dokonca o cca 20% len použitím chipu bez ostatných úprav nemožný.A čo sa týka tých alu kolies,nechcem Vám brať ilúzie,ale okrem optického efektu nemajú na jazdných vlastnostiach auta žiadnu zásluhu.Dokonca si dovolím tvrdiť,že štandardne montovaný plechový disk má nižšiu hmotnosť ako ten akože "alumíniový",čiže na zrýchlenie,prípadne max.rýchlosť určite nevplýva pozitívne...Veľa šťastných kilometrov,Sandero je v pohode.
Komentáře uživatelů k recenzi Dacia Sandero
Máš pravdu je tam 6125 U/min. 159,6 km/h= maximálne dosiahnuté otáčky ,maximálny toč. moment pri 3365 U/min. 88,2 km/h.
A ešte max.výkon pri 5750 U/min. 150,9 km/h.
13.03.2010 | 15:06:07 | mirostar Reagovat
Výkon
Ako môže byť max. výkon 72 kw a zároveň max. točivý moment 141Nm pri 6250 ot./min ???????
Niečo tu nesedí, tie otáčky max. točáku sú veľmi podozrivé. To má možno Ferrari a spol.
Prostým dosadením týchto hodnôt do vzorca pre výpočet výkonu vyjde hodnota 92 kW, teda viac ako uvádzaný max. výkon.
Spomínané otáčky patria IMHO k max. výkonu a nie k max. točáku.
01.03.2010 | 19:57:23 | janmil Reagovat
?????
krutiaci moment 141 Nm pri 6250 otackach ? cooo ? ty si bol na brzde s motorkou ?
12.10.2009 | 13:25:49 | visna Reagovat
Nová brzda
Bol som znovu na brzde motora , tak ako som písal , že pôjdem. Takže 1,10,2009 som zavítal na premeranie výkonu motora do Kováčovej pri Zvolene.Takže po 5 mesiacoch to je takto: 72 kW , 98 koní a točák 141 pri 6250 otáčkach, mám to na papiery. Zníženie nastalo po prejdení na 95-ku N -ku, vrátenie obyčajného výfuku a aj filtra.Ináč autíčko slúži k spokojnosti.
12.10.2009 | 12:55:09 | mirostar Reagovat
Honzo, co takhle chip mozku? Pak bys pochopil, co je to za chujovinu.
18.05.2009 | 16:56:51 | Radek Reagovat
Sice tu máme již celých 20 let demokracii, ale někteří soudruzi zatím nepochopili, že je každého svobodnou volbou co si za svoje peníze může koupit co chce.... Svazáci všech zemí vyližte si prdel!! :o)) Uvažuji o čipu Thalie (1,2) myslíte, že mohu?!
17.05.2009 | 21:27:37 | Honza Reagovat
Chiptunning
Je normální duševní masturbace. Pokud si chci zařádit, koupím si nějakou placku s V6, můžu se v ní vrtat a časem z toho udělal zajímavé vozítko. Jenomže tunning není jen o chipu, hlínách a kratších pružinách a stojí velké peníze. Nikoli pajdu, řešit +15PS a jiné blbosti.
17.05.2009 | 19:13:36 | Radek Reagovat
poprvé píšu comment..
Taky jsem uvažoval o chiptuningu Taky na slabém autě. A proč? Pač jsem šel po "silném autě" (což po felicii combi ¨40kW bylo) ale----po chvíli (rok) jsem zjistil, že by to mohlo jet "ještě víc".. ...(máte 40 kW chcete 50...pak koupíte 100 kW a chcete 110.a pak máte 200 kW a chcete 210...:-)Odradil mě od toho přímo typek co tam dělal ..říkal že u atmosferického benzínu by udělal navíc tak 15 koní a že to nemá cenu... mám lagunu 102kW(2-0 16-ventil benzín rok 1998)-----------------------BTW.Uplně ted vidím, jak se do mě pustí x- lidí co nebudou mít nic k tématu, jen mě napadnou, že renault a laguna je sráč:))to je tady celkem normálll..ale že je třeba felda sráč, to se nikdo neodváží říct...:-) měl jsem feldu(a dokonce s el. okýnkama:-) a opravdu oproti laguně je to shit..Shit..Hotovo..Vším..i spolehlivostí...Felda měla o třetinu mín najeto. ,,rezaté...a furt v servisu...Jedinym plusem byla cena ND------pač kdyby díly na feldu stály jak na lagunu-tak by mě to totálně finančně zruinovalo:-----)
17.05.2009 | 00:20:30 | Míra Havlíček Reagovat
Som laik ale to som už vedel že musím nabehať aspoň 500 km /nabehal som 1120km/, a bol som na brzde vo Zvolene bez ohlásenia.Asi by som ani nešiel ale tie Vaše neveriace otázky ma začali znepokojovať.Teraz viem,že nemali prečo.
16.05.2009 | 23:41:21 | mirostar Reagovat
Takže předpokládám, že ihned po chipu s tebou jeli na brzdu a tam naměřili jimi proklamované parametry, které jsou u atmosférického motoru pozoruhodné, pominuli nezajetý motor.
16.05.2009 | 11:53:45 | Radek Reagovat
ford
Máš pravdu Ford Fusion bol na mojom zozname pred kúpou, prehral iba v cene a tá výzva urob niečo s tou Dáciou bola ozaj veľká.Ešte niečo pre anonima:Profitunig nie je iba v názve ,profi servis, profi jednanie , profi záruka a mal si vidieť priestory čistota a profesionalita na každom kroku od privítania po platenie a treba videť nie kecať.
16.05.2009 | 10:51:27 | mirostar Reagovat
Nechte lidi, ať si tuní kdo chce, co chce. Já myslím, že je to celkem nesmysl u čehokoliv. Proč se tomu smát zrovna u Sandera. Vždyť se čipují různé plečky, tak je to snad fuk. Jo, kakafko: Litá kola jsem nevážil a plechová také ne, ale u liťáků je podstatná jejich tuhost (kromě vzhledu, pro který se to normálně kupuje). Proto na nich jezdí závodní auta.
15.05.2009 | 22:18:52 | Itall Reagovat
Chiptuning na Sanderu ???
Asi umřu smíchy :-)))))))))))))
15.05.2009 | 19:22:56 | Vašek Reagovat
OK
OK, pokud nejsi "závodník" tak je to OK. I já jsem o Sanderu uvažoval, ale nakonec jsem zvolil Ford Fusion - pro rodinu lepší volba, podle mého. Sandero je v pohodě. Mrknul jsem na tvé stránky - pekné. Přeji hodně bezproblémových km.
15.05.2009 | 16:26:14 | ppp Reagovat
Ako somuž písal,nie som závodník,moja priemerka na dialnici je 120 a okresky 90.Zvyšenie výkonu mám na bezpečné predbiehanie nie na frajerinu.Na semafóroch sa na mna nečaká no a také drobnosti .Viem som prvý Sanderista čo to skúsil a musím si vytrpieť rôzne poznámky ,ale kam by sa ľudstvo dostalo bez pokusov a možno aj omylov?!Zatiaľ som iba a iba spokojný ako s výkonom tak so spotrebou.
15.05.2009 | 13:00:31 | mirostar Reagovat
Ach jo...
Nemyslím to ve zlém, ale pan mirostar bude zřejmě malinko mdlého ducha... Chiptuning je u tohoto typu motoru stejná blbost, jako vařit ze švestek zlato. K "firmě" Profituning - když si nějaký absolvent obrázkové školy z Popudinských Močidlan napíše vápnem na plaňkový plot "Profituning", zní a vypadá to dostatečně reprezentativně pro šílence, kteří by se stejným efektem mohli své peníze vhodit do kanálu. Nehledě k tomu, že spotřeba klesla (při udaném nájezdu) zcela nezávisle na megasuperčipuvole tím, že si motor sedá... Doporučuju provést ještě několik podobných úprav, přidat stabilizátory, solární panely a vydat se ke hvězdám... Jinak souhlas s Ado a ppp.
15.05.2009 | 08:58:13 | Reagovat
ADO
Nemáš pravdu. Zvýšení výkonu nedosahuješ zde jen pouhým prodloužením vstřiku, ale také změnou okamžiku zážehu, změnou zásahu omezovače otáček do oblasti vyšších otáček, a lze ovlivnit také data vyhodnocující hlášení čidel rychlosti sešlápnutí plynu, a ostatní. Jinak máš pravdu, že to jistě zkracuje životnost motoru a do jisté míry zvýší spotřebu. Sám bych to nikdy nedělal. Když si koupím auto, tak takové, abych byl s jeho parametry spokojen, anebo si koupím jiné. Ale dělat z Dácie Ferari je pitomost. Možná, že pisatel na silnější auto neměl, tak si ho dodělal sám :-)
15.05.2009 | 08:41:17 | Karel Reagovat
Podobné úpravy takového kriplu jsou opravdu směšné.
15.05.2009 | 08:09:33 | Radek Reagovat
pro závodníka
Nechápu proč si musí někdo něco dokazovat rychlostí 195km za hodinu, jestli jde o nedostatek sebevědomí, či agresivitu, kde s tím jako chceš jezdit? Radovat se, že motor tahá i při 180km za hodinu je směšné. Pravda nic mi do toho není, ale jen do té doby než mě takový "závodník" ohrozí někde na cestě. Snížit podvozek Sandera? Vyšší světlá výška je jedna z jeho hlavních výhod.
15.05.2009 | 07:09:43 | ppp Reagovat
JA LEN UVADZAM VECI NA PREAVU MIERU. Je to klasicky 20 rocny motor, je jedno ci je v dacii, alebo v inom aute. Jedina moznost zvysenia vykonu je tu na UKOR zivotnosti a ZVYSENEJ spotrebe - relizuje sa to predlzenim casu vstrekovania. Bez uprav vacky, zvodov, casovania, vyfukovehio potrebia sa proste ned ocakavat iny vysledok. Ono nieco je pekne ked niekto povie ale realitaje rozdielna. Ale nech auticko sluzi, hlavne aby bolo spolahlive,,,
13.05.2009 | 21:44:56 | Ado Reagovat
Trochu úcty k mojim šedinám ja píšem fakty a neurážam.Čo robím alebo píšem je 100%-né.Mám v pláne ešte jednu mot.brzdu nezávislú od Profituningu na porovnanie výkonu ale až nabehám trochu viac km.
Čo píšem tak píšem pre Daciakov a oni sa poučia a ty si ešte nechipoval Sandero ADO to som si istý.Kto má záujem tomu auto predvediem a poradím čo už viem o úprave Dácii "Sandera".
PS: teraz píšu na nete o speedwey a pozri si kW.
13.05.2009 | 21:17:33 | mirostar Reagovat
Toto uz akoze co za puka musi byt ktory toto napise? Ako ak si fakt 48 rocny chlap tak potom isto nieco nebude v poriadku, ale silo o tom pochybujem. po prve tato vekova kategoria by necipovala motor, nepotrebuje to. Tato vekova kategoria by sa takto nevyjadrovala. A ako s tymi basnickami o zvysenie vykonu takouto formou mozes ohurit tak babytunerov. Chlape (alebo skor neico ine) keby si mal torchu rozumu tak nevypustis tuto chujovinu z ust. Takyto narast vykonu je nemyslitelny pri atmosfere 1,6. Dalsia vec kedze sa jedna o MPi bez preplnaniatak jediny mozny parameter ktory sa da upravit je dlzka vstreku!!!!! Cize netrep bludy ze po tej uprave mozes mat nizsiu spotrebu. Zbytocne tu mäties inych, ktori tomu nemusia moc rozumiet a vyvalia kopu penazi za taketo placebo!!!
13.05.2009 | 19:01:37 | Ado Reagovat
Stupnica
Myslím, že si na začiatku pri vyberaní auta určí každý sám priority a podľa ních zaraduje body.Mne osobne najviac vyhovovalo Sandero preto má u mna skoro všetky 10-ky.No a potom možno časom ich bude strácať , tak ako sa bude auto či jeho agregáty správať, kaziť - nekaziť.Niekomu sa nepáči už názov tak mu nedá ani bod.Sme proste rozdielni.
13.05.2009 | 13:02:00 | mirostar Reagovat
To Honza
Tomu nerozumim, hodnotite jizdni vlastnosti za 10 a pak dodate, ze ve sve tride se jedna o prumer. Vasi stupnici opravdu nerozumim.
13.05.2009 | 12:26:58 | Ewil Reagovat
To Ewil
Pokud bych to bral jako ty tak jakypak WRC, Enzo Ferrari, jedine!! Pokud jako normalne uvazujici clovek tak v dane tride muze byt Sandero co se jizdnich vlastnosti prumer po upravach nad prumer. Jel jsem s tim je to takova kacena, ale zase pohodlna. Treba Fabia je zebrinak, ale zase sedi jako pribita. Provozni naklady vyjduo take vyhodne, renome Dacie je nekde pod prumerem, takze si ani nemuze dovolit (a nedovoluju) "drahou" cenovou politiku ND
13.05.2009 | 10:02:33 | Honza Reagovat
Hodnoceni
Me vzdycky dostane to hodnoceni 9 nebo 10/10 u jizdnich vlastnosti. Nezlobte se na mne, ale to proste nemuzete myslet vazne. 10/10 si zaslouzi snad jen civilni verze WRC specialu a nektera ciste sportovni auta, ale urcite ne bezny vuz jako Dacia. Podobne jsou na tom provozni naklady.
13.05.2009 | 09:40:37 | Ewil Reagovat
optimista:-)
neviem kto Vám nakecal tie parametre po čipe,ale s nízkoobjemovej atmosféry,čiže motora bez turba alebo kompresoru,je nárast výkonu okolo 15 % a krútiaceho momentu dokonca o cca 20% len použitím chipu bez ostatných úprav nemožný.A čo sa týka tých alu kolies,nechcem Vám brať ilúzie,ale okrem optického efektu nemajú na jazdných vlastnostiach auta žiadnu zásluhu.Dokonca si dovolím tvrdiť,že štandardne montovaný plechový disk má nižšiu hmotnosť ako ten akože "alumíniový",čiže na zrýchlenie,prípadne max.rýchlosť určite nevplýva pozitívne...Veľa šťastných kilometrov,Sandero je v pohode.
13.05.2009 | 07:33:28 | kakafko Reagovat