Recenze Daewoo Matiz
“Matíz se mi moc líbil, ale silně mně zklamal.”

Autor recenze: Leon ,
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:800 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:42 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 5 let Průměrná spotřeba: 5 l/100 km Vloženo: 23. 11. 2006

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Již v 8000 km odešel vstřik.

Podruhé odešel ve 14000 km.

Nevím jestli to byl jiný válec nebo tentýž jako v prvním případě ale v obou případech jsem musel volat odtahovou službu.

Nesprávná funkce palivoměru mi ztrpčuje život stále.

Několikrát došlo k poruše EGR ventilu. V tomto případě naštěstí vozidlo jelo a tak jsem do servisu dojel po vlastní ose.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Je to ideální auto pro cesty po městě jako např. do práce. Dobře se s ním parkuje a pro jeho malé rozměry můžete zajet i tam, kam se větší vozy nevejdou.

Rozhodně není určený pro delší cesty a po stovce kilometrů jsem celý ztuhlý. Jinak ale vnitřní prostor každého překvapí. Vůz je trochu více hlučný a protože má malá kola je znát i celkem malá nerovnost vozovky.

Trpí nemocí všech Korejských aut a při chladném počasí nebo při dešti se silně zamlžují okna takže i v létě je nutno mít zapnutý větrák.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Daewoo Matiz

Vložit komentář

porucha

mam aj ja matiza na volnobech mi ide ale ked chcem pridat plin tak mi zdochina.aj bez toho že by som hodil rychlost .Možte my poradit?

09.01.2017 | 16:21:39 | imro  | 95.102.107.* Reagovat

Matizko po 8 rokoch

Neviem, či si tento komentár ešte niekto prečíta, keďže sa do diskusie zapájam tak neskoro, ale s mojím Matizom sme nedávno oslávili osem rokov, čo sme spolu :-). A musím povedať, že ma nikdy nesklamal a vždy ma spoľahlivo doviezol až do cieľa.
Dnes má najazdených takmer 76-tisíc kilometrov. A verte alebo nie, pochodil kus sveta. Presiel som s ním dvakrát Chorvátsko, Taliansko od Rimini až po Parmu, dvakrát Nemecko od Mníchova a Drážďan až po Hamburg, trasu Bratislava - Berlín sme prešli tam a späť asi päťkrát, no vlani zvládol aj najťažšiu skúšku, keď sme s ním z Bratislavy cez Varšavu prešli všetky pobaltské krajiny až do estónskeho Tallinnu a späť - dokopy 3 800 km, a to sme šli denne - z mesta do mesta. Nie je teda pravda, že by bolo nad jeho sily absolvovať náročné dlhé cesty.
No čo je najlepšie, nikdy nemal vážnu poruchu. Ak si k tomu prirátam, ako živo reaguje na pridanie plynu a ako ľahko sa s ním v meste manévruje, tak naozaj nemám dôvod sťažovať sa. Je to skutočne dobré autíčko s nízkou spotrebou.

28.08.2012 | 16:04:14 | R  | 195.168.22.* Reagovat

RE: Matizko po 8 rokoch

presne tak,ja som s nim bol tento rok v Chorvatsku a bez problemov lamal kopce ako nic :) som s nim spokojny, spotreba 3,5 l cele Chorvatsko

10.11.2012 | 12:11:23 | Snehulo  | 88.80.251.* Reagovat

porucha startování

včera sem se tady ptal na to proč Matiz startuje studenej na dva válce a po zahřátí naskočí válec třetí,záhada opravena stačilo vyměnit kabel ke svíčce a hotovo běží v poho.Zmátlo mě to že auto běželo pak celej den a bez poruchy kdyby šel na dva válce pořád kabel bych vyměnil hned tak zdar všichni

01.06.2009 | 18:34:48 | karl Reagovat

Doporučuji navštívit servis

tam by na to měli v pohodě přijít pokud se ta závada vyskytuje u studeného motoru vždy, jinak jezdit bez jednoho válce znamená že se dostává nespálené palivo do katalyzátoru a pokud se katalyzát zahřeje na pracovní teplotu a palivo a válec by nenaskočil a palivo tam chytlo , jednalo by se zbytečně o drahou opravu. A jinak ohledně EGR ventilu někde uvádějí že je lepší odpojit konektor jinak se přes ten ventil dostávají zplodiny do hlavy a vše se zanáší, a konektor zase připojit před STK.

31.05.2009 | 18:19:14 |  Reagovat

Matiz -poruchy startování

když je Matiz studený naskočí pouze na dva válce ale po tak 500 metrech se přidává třetí a pak už se porucha neoběví,pouze jen zase při studeném motoru přes noc,nevíte co stim

31.05.2009 | 17:44:09 | karlos Reagovat

Práve

sme predali D. Matiz II r.v. 2002. Používala ho manželka na cestu do práce a na nejaké malé nákupy. Keď sme ho kupovali, bolo ako druhé do rodiny, ja som mal vždy služobné. Je to super vozítko, síce chýba servo a airbagy, ale pre nás splnil svoj účel na 100%. Môžem ho len chváliť, nikdy nás nenechal, žiadne poruchy, len bežný a hlavne pravidelný servis. Dokonca - perlička - baterka je ešte pôvodná a natočila po dvoch týždňoch státia a mrazoch okolo -15 na prvý krát. Proste super vozítko, bude nám za ním smutno. A menili sme za R. Clio 1,5 dCi. Mal som škodovku fabiu aj ochcaviu )(firemné), ale ten šit si doma do garáže nepustíme.

28.02.2009 | 23:22:57 | Peter68 Reagovat

ventilacia vzduchu

dnes ma asi kazde auto nuteny obeh vzduchu, takze vetrak by mal byt stale zapnuty. Naporove vetranie som mal naposledy v zigulaku...

30.01.2009 | 08:54:53 |  Reagovat

závady na motoru

Přítelkyně má staršího Matize (r.v.02) dva roky a občas s ním jezdím a toto malé auto není špatné,je živé a úsporné i prostorné až na zavazadlový prostor. V posledním měsíci jsme s ním jeli z Trutnova do Prahy a zpět cca 300Km 6x a dvakrát navštívili servis,poprvé se vstřikem(výměna) a podruhé s EGR ventilem(čištění) a byla nám doporučena výměna. S nějakou závadou na vstřikování, je hlášena kontrolkou,byla přítelkyně už čtyřikrát a prý je to častá porucha a hlavně se musí pokaždé do servisu.Benzin bere kvalitní. Jinak to auto jede jak drak,po dálnici jsem s ním jel 150 až 160km/h (po rovině) a sám jsem nechápal že to tolik jede.Já vlastním F.Fiesta 1.3L 37kW a oproti matizu je to líný auto ale zato má jiné přednosti(přesné řazení,jízdní vlastnosti,větší kufr aj.)

17.09.2008 | 21:30:29 | Kolos Reagovat

Spokojenost

Vlastnil jsem Matiz z r. 2000 koupil jsem ho 6 měsíců starý s 14500 najetými kilometry a musím konstatovat,že jsem s ním byl opravdu spokojený.Najezdil jsem sním 43000 tis. kilometrů za 4. roky a za tu dobu jsem neměl ani jednu poruchu.Jezdil jsem sním denně do práce a měl jsem spotřebu 6. litrů.Když mu odpustíte to laciné provedení,trochu těžší řízení ve městě a nepřesné řazení tak je dobrým sluhou pro méně náročné řidiče.

02.09.2008 | 21:20:13 | Marek Reagovat

pozor

nekupovať

29.04.2008 | 12:46:52 |  Reagovat

Kvalitní palivo?

Neřekl bych, že to je kvalitním palivem. Beru téměř výhradně u Shellu, občas taky ten 95 oktanový zázrak, a vstřik mně právě odešel... Přesně ve 100 000 km, třeba se Matiz naštval, že nedostal nic k výročí :-).

16.06.2007 | 17:06:07 | Docent Reagovat

ad. slehlivost

Mám Matize cca 4 roky a zdědil jsem jej po otci. Byl 2 roky starý a měl najeto kolem 20.000 km. Máme doma ještě Tico, které máme od novoty a používáme ho služebně ve firmě od 1998 roku a je na něm najeto přes 120.000km. S Matizem jsme byli (3členná rodina) na dovolené v Chorvatsku (Brist cca 3.600km), 2x v Bulharsku (vždy Lozenec jednou přes RO, podruhé přes SCG a najeto pokaždé cca 3900km. Dnes mám najeto 58.000km a stále bez problémů. Jediný problém při dovolené v Chorvatsku byl malý kufr (nevlezlo mi tam jídlo na 12 dní). To ale při dovolené v BG odpadá, protože tam se může člověk bez obav o zruinování najíst a napít třeba i na pláži. Dnes se rozhodujeme s manželkou pro koupi auta nového. Moc se nám líbí SUZUKI Ignis 1,3 GL/AC 4x4, ale zatím sondujem trh.

19.05.2007 | 19:26:17 | kluzo Reagovat

Odpověď p.Leonovi-

Trochu se musím Matise zastat.Popisované závady(odcházejí vstřiky a kontolka hlásí závadu motoru) jsou způsobeny používáním nedostatečně kvalitního paliva.I když identifikace závady na dálku je samozřejmě problematická.Benzin s žádným nebo s nižším obsahem detergentu má tendenci ucpávat při spalování místa s" mikroprůměry"což při minimální spotřebě Matize je vstřik paliva a labyrint kolem sondy ovládající katalysator.Mně se osvědčilo(na doporučení servisu) po vyjetí 4 nádrží natankovat lepší palivo s detergentem.Nesmíme dělat reklamu,ale je to 95 oktanové co je trochu dražší.Zdravím.







každou 4tou nádrž

13.03.2007 | 18:59:02 | TUTE Reagovat