Matiza r.v. 3000 jsem si nasral od kámoše a protože máme oba hodně přes 165 cm, tak jen potvrzuju, že místo vepředu je o ničom. Vzadu už je to ešte horší. Co se týká kvality, tak jak Mercedes S. Zatím jsem měnil jen motor, 2 x karosériu a interier, který časem uhnil a potřeboval vyměnit. Za 324 let provozu má najeto 540 km a 500 krat mě nechal ve štychu. Pokud bych měl něco kritizovat, tak to je brutálny závodník - zvlášt když jedete s plně obsazeným vozem. Není to ale žádný 1.9 TDi tak žerie 28l. No a taky bych v něm chtěl bourat.
Matiza r.v. 2000 jsem si koupil od kámoše a protože máme oba hodně přes 190 cm, tak jen potvrzuju, že místo vepředu je královské. Vzadu už je to horší. Co se týká kvality, tak dost dobrý. Zatím jsem měnil jen výfuk, 1 manžetu na předním kole a alternátor, který časem uhnil a potřeboval vyměnit. Za 8 let provozu má najeto 92 000 km a nikdy mě nenechal ve štychu. Pokud bych měl něco kritizovat, tak to není žádný závodník - zvlášt když jedete s plně obsazeným vozem. Není to ale žádný 1.9 TDi tak s tím se musí počítat. No a taky bych v něm nechtěl bourat.
Souhlasím s Janys - nejen volant, i páka řazení na mě působila jako hračka pro děti a bál jsem se, že ji utrhnu. Při vyšlápnutí pedálu spojky dojem, že tahám spojkou za provázky. Všechno jako z papíru a plastu. Jako boty od Vietnamců S tou spotřebou to taky není až tak růžový. Aygo o obsahu 998 ccm má 51 kW a spotřebu 4,5 na 100km.
Máme Matize jako rodinné auto - nutno podotknout, že ne ve verzi SE. Tudíž v základní výbavě nebylo zhola nic. Žádný posilovač řízení, žádné nastavitelné prvky, žádný centrál. Za ty peníze se určitě dalo koupit mnohem lepší auto. V zatáčkách špatně sedí kvůli nízkému rozchodu kol a i na úplně rovné silnici mám špatný pocit - především ve chvílích, kdy zafouká boční vítr. Kromě toho se nemohu zbavit dojmu, že má chodidla spočívají skoro na nárazníku -> jestli se vymelu, tak přijdu o nohy. 140km/h mu nečiní problém? Možná na dálnici a z kopce. Maximum, co jsem z něj vytáhl bylo 145 km/h a to jsem chudince hodně šlapal na krk - výsledný negativní dojem "sedím v neřízené (neříditelné) střele ruské výroby" se dá ztěží popsat. Zadní sedačka je pohodlná asi jako lavice v kostele a po pár minutách sezení na ní mě příšerně bolí brutálně ohnuté nohy, které není téměř kam vmáčknout. Je to jen o chlup lepší než starý Fiat Maluch. Sedačky vpředu mají krátkou sedací plochu a volant řízení působí dosti umělohmotným dojmem (to bude asi tím, že chybí posilovač. Pořád se bojím, že volant utrhnu). Záslepky pro autorádio jsou natvrdo přivařeny k palubní desce - pokud budete chtít rádio přidat, pak počítejte s odmontování půlky palubní desky. Zavazadlový prostor je dle mého názoru velice nedostačující. Pro Matiz hovoří imho pouze absurdně nízká spotřeba a... nevím, to je asi všechno.
Cituji: V zatáčkách špatně sedí kvůli nízkému rozchodu kol a i na úplně rovné silnici mám špatný pocit - především ve chvílích, kdy zafouká boční vítr.
Souhlas. To je přesně ten důvod, proč si ho již nepořídím, ačkoli mě nostalgie, sentiment stále láká a mám to auto spojeno s tisíci zážitků. Jinak mně to jelo 160 km/h a plyn nebyl na maximu, jelo by to dál, ale bál jsem se, i když auto bylo tehdy nové, psal se rok 2000.
Ale kde dopiči 160 na Matize a ešte si nestlačil plyn nadoraz, internet znesie veľa. Bavíme sa o 50hp škatuľke preboha, to musí byť prinajlepšom nad 80kmh totálne tupé.
06.10.2024 | 13:20:08 | Ing. Tibor Gyelenványi, Csc.
| 78.99.54.*Reagovat
RE: Matiz
Místo té afektované hysterie si, sprostý primitivní Slováku, zapni internet a youtube.
Samozřejmě, na rychloměru lze vidět někdy zajímavé hodnoty. Záleží, jak dlouhý a prudký je kopec, z něhož se jede. Já jsem třeba zaznamenal s Fábií Junior 1.0 (37 kW - 50 k, 84 Nm, max. udávaná rychlost 147 km/h) hodnotu 176 km/h (více nejede - omezovač) . Ale po větru a z kopce. Nebo s Peugeotem 107 a Suzuki Splash, oba 1.0 (50 kW - 68 k, udávaná max. 157 a 160 km/h) shodně 180 km/h. Dolu kopcom. U Splashe rychloměr hodně lže a papírových 160 po rovině podle mě nejede. Podle rychloměru taktak ano. Nissan Note 1.2 (59 kW - 80 k, papírová max. 170 km/h) dal 191 km/h dle tacho a dal by se z kopce drtit dál. Záleží tedy na podmínkách a převodech, aby to nezarazil omezovač.
Tady šlo spíše o to, že ten slovenský bobek s přezdívkou dopiči si myslí, že hodnota koní je jediný směroplatný údaj. Jenže záleží na hmotnosti kastle a vozu. Matiz měl sice obsah pouhých 0,8 (případně 1,0 ve verzi se čtyřmi válci) a výkon pouze 38 kW - tříválec nebo 46 kW - čtyřválec, ale měl hmotnost 725 kg. Takže brzdou provozu nebyl. To asi musím vědět, když jsem s Matizy jezdil od roku 2000 - 2019. To je rozdíl proti třeba Fabii Junior ve versi kombi. Pokud tam byl motor 38 kW a hmotnost té Fabie byla 1100 kg, tak to auto být mrštné nemohlo. Matiz v městském provozu nebo mezi vesnicemi byl skvělý.
On to auto nešoféroval, ale poučuje někoho, kdo je řídil denně 19 let v kuse. To je asi největší bizár. A druhý bizár je, že se neobtěžoval zjistit hmotnosti vozů.
Jo a já si pamatuju, jak v těch letech 2000, 2001, atd. jsem na křižovatce ve městě stál na světlech a jak se mě zoufale snažili předjet majitelé Felicií, Fabií, různých nafťáků tehdejší doby. Nešlo jim to. Odpich na křižovatce jsem měl tehdy nejlepší. A to právě z důvodu, že to auto bylo extrémně lehké proti těm těžkým krávám a lodím. Já jsem s tím tehdy náramně bavil. :-) Taky jsem byl tehdy mladík. Dneska už jsem pán v letech a závodění mě nebere. Ale tehdy to bylo prima. A pamatuji se, že jsem tehdy zkoušel různé větší vozy se silnějšími motory a vždycky jsem čekal, že pojedou líp než Matiz a nejely. Na dálnici jo, ale v běžném provozu po místních silnicích naprosto zbytečné. Pachtit se s těžkými krávami, za drahé peníze, hledat místo na parkování a ještě se nechat malým agilním vozem - to bych musel být padlý na hlavu. Naopak minimalismus = chytrost. Menší vůz, čiperný, s nízkou spotřebou, levné opravy, levná pojistka, snadné parkování. A každodenní vítěz na startu na křižovatce. Smál jsem se tehdy těm svým kolegům v práci, co měli dvakrát těžší vozy a platili za dopravu do práce tolik roků v kuse dvakrát více za benzín. Jen aby jim někdo neřekl něco, že to je auto pro holky nebo tak něco. Směšné úzkosti a strachy. Ti lidi prostě jsou ve vlivu davové psychózy.
Jo něco jiného je manager, co jezdí po dálnicích. Ten pochopitelně nebude jezdit s prdítkem typu Matiz. Ale kvůli 25 min dojíždění do práce si kupovat velkou loď s velkými náklady na dopravu může jen idiot.
Zrovna včera nebo předevčírem jsem viděl TV pořad, kde jeden maník říká, že mají dvě auta. Jedno velké, rodinné, tím se dopravují na dovolené, nebo ho manželka používá, když rozváží děcka do škol, na kroužky apod. No a pak mají malé prdítko a tím se on vozí do práce a zpět. To dává logiku. Není to podle macho ideologie, že žena musí mít malé auto a chlap musí mít velké. Oni si to domluvili naopak, podle přirozené logiky. Ona má větší auto, páč vozí děcka. On jezdí malým vozem, páč se tím vozí do práce a zpět. Spousta chlapů má však mindrák a malé auto by dali ženě, i kdyby s tím vozila děcka a on se bude vozit velkou krávou do práce, protože je přece chlap. A správný chlap jezdí ve velké hranaté lodi, smrdí, krká, mluví sprostě. Zaťukat si na čelo by potřebovali...
Když pomineme ekonomickou stránku věci, jako např. že opravdu bohatý člověk třeba létá soukromým tryskáčem a bylo by zbytečné mu říkat, že to je blbost, létat sám soukromým tryskáčem, nebo jezdí např. Rolls-Roycem všude a zase by se jistě neuspělo s tvrzením, že je to blbost, jezdit tak velkým a nenasytným autem. Prostě má jiné měřítko, resp. žádné měřítko. To tedy vynechám. Pak jsou plus minus normální lidé, i zde jsou obrovské rozdíly v jejich bohatství, ale najdeme i celkem zámožné lidi, kteří se tím nějak neprsí (ale nebude jich tolik) formou vnějších znaků, kde k těm signifikantním patří např. to auto, a na druhé straně opačně najdeme lidi (a těch nebude zas tak málo), kteří nejsou tolik ve vatě, ale snaží se, aby navenek vypadali co nejlépe (situovaně) a opět to vyjadřují skrze takový znak, jako je auto. Nejde tu pouze o velikost, ale také o prémiovost značky, druh vozu (dnes je to móda SUV - tady jde spíše o to, být in). S tím se musí počítat a většina lidí, řekl bych, tomu i rozumí. Někteří lidé to vnímají i tak, nebo se do toho nechají dotlačit - jsem (profesí) to a to, tak nemohu jezdit tím a tím a musím mít to a to. Zase bude spíše menšina, která se tím ovlivňovat nedá. Takže nemusí při případné změně povolání změnit i auto :0) Zmiňoval jsem Kamiqa (to je ještě stále lidové SUV, i když mnoho lidí nemá ani na něj), kde v podvozku zrovna moc komfortu nenalezneš, řidičské auto to také není, ale vyzdvihl bych motor 1.0 tsi v silnější verzi (zkusil jsem 85 kW) a ten je tedy velmi, velmi dobrý. Výkon, pružnost, ticho, hladký chod, nízká spotřeba, o sériových problémech nevím. Po všech průserech s různými motory Škoda (VW) zde asi už zúročili zkušenosti nebo si na motory našli jiný tým...
Já jsem nepopisoval miliardáře, co lítají tryskáčem a jezdí Rolls-Roycem. Popisoval jsem svoje kolegy, kteří do práce jezdili autem, stejně jako já. Z přibližně stejné vzdálenosti. Pamatuji se na jednoho svého kolegu, kterému se pokazil jeho velký vůz, kterým jezdil do práce. Takže ho měl týden v opravě. A musel si od tchána, co byl v důchodě, půjčit na týden Twingo. A když přijel Twingem do práce, tak schválně parkoval vzadu, aby ho nikdo neviděl. Já jsem se s ním jeden den náhodou potkal u parkoviště a říkám mu - jé, ty jezdíš Twingem? A on chudák zrudnul, koktal a rozklepal se. Až takové trauma měl. No a to je u některých mužů na takovém levelu, že by to měli řešit psychologové. Ostatně zdejší Vašek tím trpí taky. A je jich hodně. Možná je to třetina mužů, možná i nadpoloviční většina. Jsou nemocní. Paranoidní. Myslí si o sobě, že když si sednou do Twinga nebo podobného auta, že se promění v ženu, homosexuála, transvestitu apod. Prostě jim jebe a mají strach.
Na druhou stranu je dost lidí, kteří na auto uplatňují především praktické hledisko (některým vcelku jiného nezbývá), větší auto užívají pro rodinné účely a další si pořizovat nebudou, neboť je to podstatný výdaj a vše je pak dvojmo. Bazarovka sice je dostupná, ale mûže se následně prodražit, takže zjm. ti, co takovou věc doma už mají, nehrnou se třeba do další. Mě např. udivuje, že auta (nová), kde jsou známé konstrukční vady, si vůbec někdo koupí. Že se o to lidé nezajímají, i když nové auto je pro většinu výdaj, který jistě není pod rozlišovací schopnost. Na druhé straně se o v podstatě totéž zajímají u bazarovek, kde mohou už čekat cokoliv a vlastně je to spíše taková loterie. Trefíš, netrefíš.
Magor je spíše ten, kdo nechápe, že jsou různé dopravní prostředky k různému účelu. Na Krétu jsem lítal letadlem. Na dovolenou na Balaton jsem se s rodinou nechal zavézt větším autem - dieselem. Do supermarketu pro jídlo jezdím vozítkem a la Twingo. Vašek a jemu podobní všechno řeší SUV, protože má strach dělat něco jiného, než momentální stádo. 🙂
Mulite, ještě si dovolím zopakovat, že mnoho lidí si kupuje auto tak, aby si připadali dobře v něm i vedle něj. Pokud na to mají. Pokud nemají nebo je to přílišný výdaj, řeší to třeba ojetinou. Je to pochopitelné, je to lidské. Jenom někteří to zas tak neprožívají. Tyto dvě skupiny se těžko mohou vzájemně pochopit, ale je zcela zbytečné, aby se hádaly. P.S.: Ono se to řekne. Já jsem zrovna dnes potkal v supermarketu takovou...píp..., že mi dalo práci ještě celkem v klidu odejít :0)
Někteří lidi si kupují auto kvůli statusu a demonstraci něčeho. Někteří kvůli davové psychóze, někteří kvůli přemisťování z bodu A do bodu B. Těch motivů je ještě více. Já rozumím i závodění. Však jsem měl motorku. Mám pochopení pro kdeco a neříkám, že by si měli lidi kupovat jen něco minimálního. Nikomu nic nenařizuji, ani nechci omezovat. Nejsem ani fanda green dealu. Na silnici uhýbám těm agresivním. Můj táta, já, můj brácha to máme tak, že si kupujeme auta podle užitné hodnoty a nemáme to jako demonstraci něčeho. už jsem tu kdysi psal, že můj táta byl podnikatel, co zaměstnával lidi a jezdil ve Felicii. Takže je třeba rozlišovat. Ne každý, kdo má starší auto, nebo menší auto, to dělá z důvodu, že by byl socka nebo si nemohl koupit lepší. Prostě nemá vnitřní pnutí a důvod. Je mu jedno, co si lidi myslí. Já to mám taky tak. Směju se lidem, co si kupují oblečení podle toho, co si lidi pomyslí. Třeba značkové. Opět ten samý princip. Já bych řekl, že to je obecný princip, který se projevuje v různých oblastech. Chudák plný komplexů musí nosit značkové oblečení a jezdit SUV. Přitom méně známá značka obsahuje tutéž bavlnu a tentýž polyester. Podle mě je zbytečné, malicherné a pomíjivé neustále pečovat o jakýsi dojem na ostatní lidi. Jakmile na tuto hru člověk přistoupí, stane se doživotním otrokem bez svobodné vůle. Bude neustále zohledňovat vnější tlaky, módu, stádní psychózu. Nebude volný. Podle mě je lepší se na to vysrat a žít si po svém.
Lidi jsou fakt chudáci vláčeni davovou psychózou. Vidím to i v oblasti muziky. Někteří hráči na keyboard si v důsledku psychózy kupují synťáky Tyrose, Genose, tedy to nejdražší, co je a přitom na to zahraje sotva Skákal pes. Stejnou službu by mu udělaly klávesy za 10 tis, pro jeho potřeby by to bylo i vhodnější, ale on si musí koupit Genose za 100 tis, jen aby si mohl napsat pod video, že má Genose. Sranda no. To je to samé, co s auty nebo co se značkovým oblečením. Nebo si koupí speciálního amerického bojového psa, přitom s ním chodí akorát očůravat do parku a stejnou službu by mu udělal český voříšek. Opět ten samý motiv ohromovat, něco demonstrovat. Vnitřní nepokoj. Ti lidi nemají nikdy klid. Vždyť to je na nich vidět, že nejsou šťastní. A extra bohatí mají nějaké štěstí? Měl Kellner štěstí, že už roupama nevěděl, co by, tak letěl vrtulníkem si zalyžovat na Aljašku? Kdyby žil střídměji a měl méně peněz, tak dneska ještě žije. To samé Passer, co jel po dálnici 417 km/h a chlubil se tím na netu a vyšetřovala ho německá policie. Ten taky dlouho nepožije. Je vidět, že je to taky chudák puzený něčím dokazovat, že je něco více a chce více a více, atd. Ti lidi nejsou šťastní.
To máš, Mulite, sice v podstatě pravdu, ale nemůžeš počítat s tím, že by to někoho moc zajímalo. Žijeme dobu, kdy mnohdy není důležité jaké to je, ale jak to vypadá. K tomu vrtulníkovému lyžování mě už tehdy, dle dostupných informací (pokud jsou relevantní), napadlo, že to bylo v době Covidu a různých omezení a samozřejmě spousta lidí byla Covid pozitivní nebo dokonce nemocná s různým stupněm závažnosti. Bylo by hezké před Covidem utéct a chovat se tak, že mě se to netýká (já jsem to třeba dělal procházkami v přírodě a bylo to fajn). Jenže pandemie byla prakticky celosvětová a z toho důvodu prý na kritický let byl angažován náhradní pilot. Nemohu rozebírat kdo za co mohl, ale i při své inteligenci, kterou rozhodně ani v nejmenším nechci srovnávat s giganty byznysu, bych si uvědomoval, že Covid prostě ovlivňuje všechno a je jedno kolik zaplatím. Létání je rizikové, v horách více rizikové, v zimě ještě více rizikové, s náhradním pilotem už takto napjatá struna praskla. Alespoň to tak vypadá. Co se týká Covidu, nakonec jsem zjistil, že patřím k těm šťastnějším, kterých se to nechytá. Netrpím ani na chřipku, tu jsem měl kdysi jednu. Když jsem v Covidu náhodou měl rýmu, tak jsem ukázněně šel do mobilní budky na PCR test, aby se zjistilo, že mám rýmu, což jsem taknějak věděl. Ale kvůli práci s lidmi byla vyžadována jistota. Aspoň jsem jednou vyzkoušel henten PCR :0)
Som lekár a nahbil jazdit ani v Tico -predchodca Matiza Mám 187cm výško a aj tam som sa pohodlne uložil aj manželkou a troma vtedy ešte menšími deťmi Tico som predla po 110000 km-och a aj nový majitel je hrdý naň. Matiz pekný tvar ,vnútorný priestor pohodlný,priestranný Je v ňom viac miesta ako v Octavii za 700000sk !!! 140 km/hod mu nerobilo problémy.Motor trojvalec0.8ccm je pružný Spotreba od 5.3-5.8/zima/ Po 90000 km som predal.Dovtedy No problem!!! Bol by som kupil aj ev Sparka -Chevrolet,ale vtedy robili Opel-general Motors drahoty pretom sme doma presedlali Na hyundai.Inak Chevrolety Spark,Aveo,Kalos etc považujem za vs spolahlivé autá detto.
Nevím, čemu říkáš levné nágradní díly, protože jsem potřeboval vyměnit zadní ložiska - jedno stálo 900 Kč. Na jiná auta tak 200 - 500 Kč. Co je a není levné? Ale pokud máš tip, pak sem s ním, protože můj Matízek je z roku 1999 a jsem už třetí v pořadí majitelů... díky
Kdybych předtím jezdil v Samaře,tak bych Matiza považoval za dobryho. Je asi lepší než 120 a Favorit,ale s ostatními auty se nemůže srovnávat,zkus i jiný auto a pak něco říkej ,jinak bys takovou hovadinu ani nevyslovil nahlas!!!!!!!!!!!!!!!!
Souhlasím s majitelem matýska, ten se musí zkusit, je to slušný vozítko a vnitřní prostor je fakt bomba. Mám téměř 2 metry a můj bratr, který ho vlastní taky a na dovolenou na lyže do hor nás odvezl se vší parádou. Je fakt slušný a stydět se za něj je pěkná blbost. Sorry.
Komentáře uživatelů k recenzi Daewoo Matiz
nevím
Zdravím koupil jsem matise a nejde mi tam dvojka nevím jestli to je v převodovce nebo jestli se to dá nějak seštelovat na táhlech
13.02.2016 | 17:11:13 | Jirka | 213.19.116.* Reagovat
ralf
ked uz tak to co tu je ze - odborne casaky klamu, je tam neuveritelne vela miesta a nepozna poruchy.... tomu never
29.04.2008 | 12:00:22 | Reagovat
o aute?
aha ja som myslel ze o matize
25.04.2008 | 21:01:35 | hehe Reagovat
Překlad?
Slovenský překlad Alfovy recenze provedl Ralf. Asi je postižen? Tady se bavíme o autech ty kok...
22.04.2008 | 19:28:13 | Miki Reagovat
oprdené sráníčkó
Matiza r.v. 3000 jsem si nasral od kámoše a protože máme oba hodně přes 165 cm, tak jen potvrzuju, že místo vepředu je o ničom. Vzadu už je to ešte horší. Co se týká kvality, tak jak Mercedes S. Zatím jsem měnil jen motor, 2 x karosériu a interier, který časem uhnil a potřeboval vyměnit. Za 324 let provozu má najeto 540 km a 500 krat mě nechal ve štychu. Pokud bych měl něco kritizovat, tak to je brutálny závodník - zvlášt když jedete s plně obsazeným vozem. Není to ale žádný 1.9 TDi tak žerie 28l. No a taky bych v něm chtěl bourat.
22.04.2008 | 16:45:43 | Ralf Reagovat
RE:oprdené sráníčkó
Ralfe, ty jsi opravdovej závistivej idiot...
30.09.2011 | 21:51:37 | St | 88.101.150.* Reagovat
Příjemné autíčko..
Matiza r.v. 2000 jsem si koupil od kámoše a protože máme oba hodně přes 190 cm, tak jen potvrzuju, že místo vepředu je královské. Vzadu už je to horší. Co se týká kvality, tak dost dobrý. Zatím jsem měnil jen výfuk, 1 manžetu na předním kole a alternátor, který časem uhnil a potřeboval vyměnit. Za 8 let provozu má najeto 92 000 km a nikdy mě nenechal ve štychu. Pokud bych měl něco kritizovat, tak to není žádný závodník - zvlášt když jedete s plně obsazeným vozem. Není to ale žádný 1.9 TDi tak s tím se musí počítat. No a taky bych v něm nechtěl bourat.
22.04.2008 | 15:25:44 | Alf Reagovat
Hračka pro děti
Souhlasím s Janys - nejen volant, i páka řazení na mě působila jako hračka pro děti a bál jsem se, že ji utrhnu. Při vyšlápnutí pedálu spojky dojem, že tahám spojkou za provázky. Všechno jako z papíru a plastu. Jako boty od Vietnamců S tou spotřebou to taky není až tak růžový. Aygo o obsahu 998 ccm má 51 kW a spotřebu 4,5 na 100km.
21.04.2008 | 13:22:44 | Stanley Reagovat
Matiz
Máme Matize jako rodinné auto - nutno podotknout, že ne ve verzi SE. Tudíž v základní výbavě nebylo zhola nic. Žádný posilovač řízení, žádné nastavitelné prvky, žádný centrál. Za ty peníze se určitě dalo koupit mnohem lepší auto. V zatáčkách špatně sedí kvůli nízkému rozchodu kol a i na úplně rovné silnici mám špatný pocit - především ve chvílích, kdy zafouká boční vítr. Kromě toho se nemohu zbavit dojmu, že má chodidla spočívají skoro na nárazníku -> jestli se vymelu, tak přijdu o nohy. 140km/h mu nečiní problém? Možná na dálnici a z kopce. Maximum, co jsem z něj vytáhl bylo 145 km/h a to jsem chudince hodně šlapal na krk - výsledný negativní dojem "sedím v neřízené (neříditelné) střele ruské výroby" se dá ztěží popsat. Zadní sedačka je pohodlná asi jako lavice v kostele a po pár minutách sezení na ní mě příšerně bolí brutálně ohnuté nohy, které není téměř kam vmáčknout. Je to jen o chlup lepší než starý Fiat Maluch. Sedačky vpředu mají krátkou sedací plochu a volant řízení působí dosti umělohmotným dojmem (to bude asi tím, že chybí posilovač. Pořád se bojím, že volant utrhnu). Záslepky pro autorádio jsou natvrdo přivařeny k palubní desce - pokud budete chtít rádio přidat, pak počítejte s odmontování půlky palubní desky. Zavazadlový prostor je dle mého názoru velice nedostačující. Pro Matiz hovoří imho pouze absurdně nízká spotřeba a... nevím, to je asi všechno.
10.01.2007 | 20:35:50 | janys Reagovat
RE: Matiz
Cituji: V zatáčkách špatně sedí kvůli nízkému rozchodu kol a i na úplně rovné silnici mám špatný pocit - především ve chvílích, kdy zafouká boční vítr.
Souhlas. To je přesně ten důvod, proč si ho již nepořídím, ačkoli mě nostalgie, sentiment stále láká a mám to auto spojeno s tisíci zážitků. Jinak mně to jelo 160 km/h a plyn nebyl na maximu, jelo by to dál, ale bál jsem se, i když auto bylo tehdy nové, psal se rok 2000.
04.10.2024 | 14:51:38 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Matiz
Ale kde dopiči 160 na Matize a ešte si nestlačil plyn nadoraz, internet znesie veľa. Bavíme sa o 50hp škatuľke preboha, to musí byť prinajlepšom nad 80kmh totálne tupé.
06.10.2024 | 13:20:08 | Ing. Tibor Gyelenványi, Csc. | 78.99.54.* Reagovat
RE: Matiz
Místo té afektované hysterie si, sprostý primitivní Slováku, zapni internet a youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=Z7OR7KBFvnE
https://www.youtube.com/watch?v=999HQa5-WGo
06.10.2024 | 14:37:01 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Matiz
Nebo tady další důkaz
https://www.youtube.com/watch?v=6A5kqKx6450
06.10.2024 | 14:42:18 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Matiz
Samozřejmě, na rychloměru lze vidět někdy zajímavé hodnoty. Záleží, jak dlouhý a prudký je kopec, z něhož se jede. Já jsem třeba zaznamenal s Fábií Junior 1.0 (37 kW - 50 k, 84 Nm, max. udávaná rychlost 147 km/h) hodnotu 176 km/h (více nejede - omezovač) . Ale po větru a z kopce. Nebo s Peugeotem 107 a Suzuki Splash, oba 1.0 (50 kW - 68 k, udávaná max. 157 a 160 km/h) shodně 180 km/h. Dolu kopcom. U Splashe rychloměr hodně lže a papírových 160 po rovině podle mě nejede. Podle rychloměru taktak ano. Nissan Note 1.2 (59 kW - 80 k, papírová max. 170 km/h) dal 191 km/h dle tacho a dal by se z kopce drtit dál. Záleží tedy na podmínkách a převodech, aby to nezarazil omezovač.
07.10.2024 | 00:15:29 | Ital | 78.80.113.* Reagovat
RE: Matiz
Tady šlo spíše o to, že ten slovenský bobek s přezdívkou dopiči si myslí, že hodnota koní je jediný směroplatný údaj. Jenže záleží na hmotnosti kastle a vozu. Matiz měl sice obsah pouhých 0,8 (případně 1,0 ve verzi se čtyřmi válci) a výkon pouze 38 kW - tříválec nebo 46 kW - čtyřválec, ale měl hmotnost 725 kg. Takže brzdou provozu nebyl. To asi musím vědět, když jsem s Matizy jezdil od roku 2000 - 2019. To je rozdíl proti třeba Fabii Junior ve versi kombi. Pokud tam byl motor 38 kW a hmotnost té Fabie byla 1100 kg, tak to auto být mrštné nemohlo. Matiz v městském provozu nebo mezi vesnicemi byl skvělý.
07.10.2024 | 09:52:47 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Matiz
On to auto nešoféroval, ale poučuje někoho, kdo je řídil denně 19 let v kuse. To je asi největší bizár. A druhý bizár je, že se neobtěžoval zjistit hmotnosti vozů.
07.10.2024 | 09:55:41 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Matiz
Jo a já si pamatuju, jak v těch letech 2000, 2001, atd. jsem na křižovatce ve městě stál na světlech a jak se mě zoufale snažili předjet majitelé Felicií, Fabií, různých nafťáků tehdejší doby. Nešlo jim to. Odpich na křižovatce jsem měl tehdy nejlepší. A to právě z důvodu, že to auto bylo extrémně lehké proti těm těžkým krávám a lodím. Já jsem s tím tehdy náramně bavil. :-) Taky jsem byl tehdy mladík. Dneska už jsem pán v letech a závodění mě nebere. Ale tehdy to bylo prima. A pamatuji se, že jsem tehdy zkoušel různé větší vozy se silnějšími motory a vždycky jsem čekal, že pojedou líp než Matiz a nejely. Na dálnici jo, ale v běžném provozu po místních silnicích naprosto zbytečné. Pachtit se s těžkými krávami, za drahé peníze, hledat místo na parkování a ještě se nechat malým agilním vozem - to bych musel být padlý na hlavu. Naopak minimalismus = chytrost. Menší vůz, čiperný, s nízkou spotřebou, levné opravy, levná pojistka, snadné parkování. A každodenní vítěz na startu na křižovatce. Smál jsem se tehdy těm svým kolegům v práci, co měli dvakrát těžší vozy a platili za dopravu do práce tolik roků v kuse dvakrát více za benzín. Jen aby jim někdo neřekl něco, že to je auto pro holky nebo tak něco. Směšné úzkosti a strachy. Ti lidi prostě jsou ve vlivu davové psychózy.
Jo něco jiného je manager, co jezdí po dálnicích. Ten pochopitelně nebude jezdit s prdítkem typu Matiz. Ale kvůli 25 min dojíždění do práce si kupovat velkou loď s velkými náklady na dopravu může jen idiot.
07.10.2024 | 12:27:10 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Matiz
Zrovna včera nebo předevčírem jsem viděl TV pořad, kde jeden maník říká, že mají dvě auta. Jedno velké, rodinné, tím se dopravují na dovolené, nebo ho manželka používá, když rozváží děcka do škol, na kroužky apod. No a pak mají malé prdítko a tím se on vozí do práce a zpět. To dává logiku. Není to podle macho ideologie, že žena musí mít malé auto a chlap musí mít velké. Oni si to domluvili naopak, podle přirozené logiky. Ona má větší auto, páč vozí děcka. On jezdí malým vozem, páč se tím vozí do práce a zpět. Spousta chlapů má však mindrák a malé auto by dali ženě, i kdyby s tím vozila děcka a on se bude vozit velkou krávou do práce, protože je přece chlap. A správný chlap jezdí ve velké hranaté lodi, smrdí, krká, mluví sprostě. Zaťukat si na čelo by potřebovali...
07.10.2024 | 12:45:50 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Matiz
Když pomineme ekonomickou stránku věci, jako např. že opravdu bohatý člověk třeba létá soukromým tryskáčem a bylo by zbytečné mu říkat, že to je blbost, létat sám soukromým tryskáčem, nebo jezdí např. Rolls-Roycem všude a zase by se jistě neuspělo s tvrzením, že je to blbost, jezdit tak velkým a nenasytným autem. Prostě má jiné měřítko, resp. žádné měřítko. To tedy vynechám. Pak jsou plus minus normální lidé, i zde jsou obrovské rozdíly v jejich bohatství, ale najdeme i celkem zámožné lidi, kteří se tím nějak neprsí (ale nebude jich tolik) formou vnějších znaků, kde k těm signifikantním patří např. to auto, a na druhé straně opačně najdeme lidi (a těch nebude zas tak málo), kteří nejsou tolik ve vatě, ale snaží se, aby navenek vypadali co nejlépe (situovaně) a opět to vyjadřují skrze takový znak, jako je auto. Nejde tu pouze o velikost, ale také o prémiovost značky, druh vozu (dnes je to móda SUV - tady jde spíše o to, být in). S tím se musí počítat a většina lidí, řekl bych, tomu i rozumí. Někteří lidé to vnímají i tak, nebo se do toho nechají dotlačit - jsem (profesí) to a to, tak nemohu jezdit tím a tím a musím mít to a to. Zase bude spíše menšina, která se tím ovlivňovat nedá. Takže nemusí při případné změně povolání změnit i auto :0) Zmiňoval jsem Kamiqa (to je ještě stále lidové SUV, i když mnoho lidí nemá ani na něj), kde v podvozku zrovna moc komfortu nenalezneš, řidičské auto to také není, ale vyzdvihl bych motor 1.0 tsi v silnější verzi (zkusil jsem 85 kW) a ten je tedy velmi, velmi dobrý. Výkon, pružnost, ticho, hladký chod, nízká spotřeba, o sériových problémech nevím. Po všech průserech s různými motory Škoda (VW) zde asi už zúročili zkušenosti nebo si na motory našli jiný tým...
07.10.2024 | 21:44:48 | Ital | 78.80.27.* Reagovat
RE: Matiz
Já jsem nepopisoval miliardáře, co lítají tryskáčem a jezdí Rolls-Roycem. Popisoval jsem svoje kolegy, kteří do práce jezdili autem, stejně jako já. Z přibližně stejné vzdálenosti. Pamatuji se na jednoho svého kolegu, kterému se pokazil jeho velký vůz, kterým jezdil do práce. Takže ho měl týden v opravě. A musel si od tchána, co byl v důchodě, půjčit na týden Twingo. A když přijel Twingem do práce, tak schválně parkoval vzadu, aby ho nikdo neviděl. Já jsem se s ním jeden den náhodou potkal u parkoviště a říkám mu - jé, ty jezdíš Twingem? A on chudák zrudnul, koktal a rozklepal se. Až takové trauma měl. No a to je u některých mužů na takovém levelu, že by to měli řešit psychologové. Ostatně zdejší Vašek tím trpí taky. A je jich hodně. Možná je to třetina mužů, možná i nadpoloviční většina. Jsou nemocní. Paranoidní. Myslí si o sobě, že když si sednou do Twinga nebo podobného auta, že se promění v ženu, homosexuála, transvestitu apod. Prostě jim jebe a mají strach.
07.10.2024 | 22:04:03 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Matiz
Jinak Matiz jel přes 160 i po rovné silnici, nejen z kopce. Viz video
https://www.youtube.com/watch?v=LzlsG-z3CjI
07.10.2024 | 22:10:58 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Matiz
Oni z toho dostali i přes 180 a baví se tím. :-)
07.10.2024 | 22:12:50 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Matiz
Další příklad 160 po rovině https://www.youtube.com/watch?v=SKJd5GcWAqg
08.10.2024 | 17:07:40 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Matiz
Na druhou stranu je dost lidí, kteří na auto uplatňují především praktické hledisko (některým vcelku jiného nezbývá), větší auto užívají pro rodinné účely a další si pořizovat nebudou, neboť je to podstatný výdaj a vše je pak dvojmo. Bazarovka sice je dostupná, ale mûže se následně prodražit, takže zjm. ti, co takovou věc doma už mají, nehrnou se třeba do další. Mě např. udivuje, že auta (nová), kde jsou známé konstrukční vady, si vůbec někdo koupí. Že se o to lidé nezajímají, i když nové auto je pro většinu výdaj, který jistě není pod rozlišovací schopnost. Na druhé straně se o v podstatě totéž zajímají u bazarovek, kde mohou už čekat cokoliv a vlastně je to spíše taková loterie. Trefíš, netrefíš.
08.10.2024 | 06:02:27 | Ital | 78.80.99.* Reagovat
RE: Matizeatc
Jasně magore, všichni jsou normální, jen ty jsi letadlo :-)))
10.10.2024 | 11:41:35 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Matizeatc
Magor je spíše ten, kdo nechápe, že jsou různé dopravní prostředky k různému účelu. Na Krétu jsem lítal letadlem. Na dovolenou na Balaton jsem se s rodinou nechal zavézt větším autem - dieselem. Do supermarketu pro jídlo jezdím vozítkem a la Twingo. Vašek a jemu podobní všechno řeší SUV, protože má strach dělat něco jiného, než momentální stádo. 🙂
10.10.2024 | 14:48:24 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Matizeatc
Mulite, ještě si dovolím zopakovat, že mnoho lidí si kupuje auto tak, aby si připadali dobře v něm i vedle něj. Pokud na to mají. Pokud nemají nebo je to přílišný výdaj, řeší to třeba ojetinou. Je to pochopitelné, je to lidské. Jenom někteří to zas tak neprožívají. Tyto dvě skupiny se těžko mohou vzájemně pochopit, ale je zcela zbytečné, aby se hádaly. P.S.: Ono se to řekne. Já jsem zrovna dnes potkal v supermarketu takovou...píp..., že mi dalo práci ještě celkem v klidu odejít :0)
10.10.2024 | 16:16:47 | Ital | 37.48.54.* Reagovat
RE: Matizeatc
Někteří lidi si kupují auto kvůli statusu a demonstraci něčeho. Někteří kvůli davové psychóze, někteří kvůli přemisťování z bodu A do bodu B. Těch motivů je ještě více. Já rozumím i závodění. Však jsem měl motorku. Mám pochopení pro kdeco a neříkám, že by si měli lidi kupovat jen něco minimálního. Nikomu nic nenařizuji, ani nechci omezovat. Nejsem ani fanda green dealu. Na silnici uhýbám těm agresivním. Můj táta, já, můj brácha to máme tak, že si kupujeme auta podle užitné hodnoty a nemáme to jako demonstraci něčeho. už jsem tu kdysi psal, že můj táta byl podnikatel, co zaměstnával lidi a jezdil ve Felicii. Takže je třeba rozlišovat. Ne každý, kdo má starší auto, nebo menší auto, to dělá z důvodu, že by byl socka nebo si nemohl koupit lepší. Prostě nemá vnitřní pnutí a důvod. Je mu jedno, co si lidi myslí. Já to mám taky tak. Směju se lidem, co si kupují oblečení podle toho, co si lidi pomyslí. Třeba značkové. Opět ten samý princip. Já bych řekl, že to je obecný princip, který se projevuje v různých oblastech. Chudák plný komplexů musí nosit značkové oblečení a jezdit SUV. Přitom méně známá značka obsahuje tutéž bavlnu a tentýž polyester. Podle mě je zbytečné, malicherné a pomíjivé neustále pečovat o jakýsi dojem na ostatní lidi. Jakmile na tuto hru člověk přistoupí, stane se doživotním otrokem bez svobodné vůle. Bude neustále zohledňovat vnější tlaky, módu, stádní psychózu. Nebude volný. Podle mě je lepší se na to vysrat a žít si po svém.
Lidi jsou fakt chudáci vláčeni davovou psychózou. Vidím to i v oblasti muziky. Někteří hráči na keyboard si v důsledku psychózy kupují synťáky Tyrose, Genose, tedy to nejdražší, co je a přitom na to zahraje sotva Skákal pes. Stejnou službu by mu udělaly klávesy za 10 tis, pro jeho potřeby by to bylo i vhodnější, ale on si musí koupit Genose za 100 tis, jen aby si mohl napsat pod video, že má Genose. Sranda no. To je to samé, co s auty nebo co se značkovým oblečením. Nebo si koupí speciálního amerického bojového psa, přitom s ním chodí akorát očůravat do parku a stejnou službu by mu udělal český voříšek. Opět ten samý motiv ohromovat, něco demonstrovat. Vnitřní nepokoj. Ti lidi nemají nikdy klid. Vždyť to je na nich vidět, že nejsou šťastní. A extra bohatí mají nějaké štěstí? Měl Kellner štěstí, že už roupama nevěděl, co by, tak letěl vrtulníkem si zalyžovat na Aljašku? Kdyby žil střídměji a měl méně peněz, tak dneska ještě žije. To samé Passer, co jel po dálnici 417 km/h a chlubil se tím na netu a vyšetřovala ho německá policie. Ten taky dlouho nepožije. Je vidět, že je to taky chudák puzený něčím dokazovat, že je něco více a chce více a více, atd. Ti lidi nejsou šťastní.
10.10.2024 | 22:04:41 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Matizeatc
To máš, Mulite, sice v podstatě pravdu, ale nemůžeš počítat s tím, že by to někoho moc zajímalo. Žijeme dobu, kdy mnohdy není důležité jaké to je, ale jak to vypadá. K tomu vrtulníkovému lyžování mě už tehdy, dle dostupných informací (pokud jsou relevantní), napadlo, že to bylo v době Covidu a různých omezení a samozřejmě spousta lidí byla Covid pozitivní nebo dokonce nemocná s různým stupněm závažnosti. Bylo by hezké před Covidem utéct a chovat se tak, že mě se to netýká (já jsem to třeba dělal procházkami v přírodě a bylo to fajn). Jenže pandemie byla prakticky celosvětová a z toho důvodu prý na kritický let byl angažován náhradní pilot. Nemohu rozebírat kdo za co mohl, ale i při své inteligenci, kterou rozhodně ani v nejmenším nechci srovnávat s giganty byznysu, bych si uvědomoval, že Covid prostě ovlivňuje všechno a je jedno kolik zaplatím. Létání je rizikové, v horách více rizikové, v zimě ještě více rizikové, s náhradním pilotem už takto napjatá struna praskla. Alespoň to tak vypadá. Co se týká Covidu, nakonec jsem zjistil, že patřím k těm šťastnějším, kterých se to nechytá. Netrpím ani na chřipku, tu jsem měl kdysi jednu. Když jsem v Covidu náhodou měl rýmu, tak jsem ukázněně šel do mobilní budky na PCR test, aby se zjistilo, že mám rýmu, což jsem taknějak věděl. Ale kvůli práci s lidmi byla vyžadována jistota.
Aspoň jsem jednou vyzkoušel henten PCR :0)
10.10.2024 | 22:58:24 | Ital | 37.48.54.* Reagovat
RE: Matizeatc
https://www.youtube.com/@SK_Adventures
Tady dva Slováci jezdí ve Felicii po různých zemích a mají 237 tis. odběratelů.
11.10.2024 | 17:13:57 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Matizeatc
Tak lítal jo yntelygente? :-)))
Já tedy létám (předevčírem jsem se vrátil), ale budeš se divit neletěl jsem SUV, to moje to prostě neumí, možná tvůj Matis jo:-)))
11.10.2024 | 10:15:46 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Matiz
Fabia 1 s 1.0 (37 kW) motorem samozřejmě v kombíku nebyla, ale její následovník 1.2 HTP se 40 kW byl v kombíku běžně, ještě jich dost jezdí.
07.10.2024 | 20:17:40 | Ital | 78.80.27.* Reagovat
Bezpečnost
Nějak se mi nechce věřit, že když se trefím do betonové zdi v Passatu a nebo v Matizu ve stejné rychlosti, že obě auta budou úplně stejně zbořená.
26.10.2006 | 20:52:54 | Reagovat
Matiz
Som lekár a nahbil jazdit ani v Tico -predchodca Matiza
Mám 187cm výško a aj tam som sa pohodlne uložil aj manželkou a troma vtedy ešte menšími deťmi
Tico som predla po 110000 km-och a aj nový majitel je hrdý naň.
Matiz pekný tvar ,vnútorný priestor pohodlný,priestranný
Je v ňom viac miesta ako v Octavii za 700000sk !!!
140 km/hod mu nerobilo problémy.Motor trojvalec0.8ccm je pružný Spotreba od 5.3-5.8/zima/
Po 90000 km som predal.Dovtedy No problem!!!
Bol by som kupil aj ev Sparka -Chevrolet,ale vtedy robili
Opel-general Motors drahoty pretom sme doma presedlali Na hyundai.Inak Chevrolety Spark,Aveo,Kalos etc považujem za vs spolahlivé autá detto.
27.09.2006 | 17:12:15 | Stefan Reagovat
Toto auto je stejně bezpečné jakoVW Passat r.v. 1996-2000!!!!!!!!!!
takže bezpečnost hmm klobouk dolů.
29.08.2006 | 07:50:30 | Reagovat
Levné díly?
Nevím, čemu říkáš levné nágradní díly, protože jsem potřeboval vyměnit zadní ložiska - jedno stálo 900 Kč. Na jiná auta tak 200 - 500 Kč.
Co je a není levné? Ale pokud máš tip, pak sem s ním, protože můj Matízek je z roku 1999 a jsem už třetí v pořadí majitelů...
díky
10.05.2006 | 04:04:24 | Bílý Riki Reagovat
Kdybych předtím jezdil v Samaře,tak bych Matiza považoval za dobryho. Je asi lepší než 120 a Favorit,ale s ostatními auty se nemůže srovnávat,zkus i jiný auto a pak něco říkej ,jinak bys takovou hovadinu ani nevyslovil nahlas!!!!!!!!!!!!!!!!
22.03.2005 | 20:09:26 | Golfis Reagovat
To Anonym: Plně Vás chápu, když je člověk zvyklej jezdit jenom s fekálem, tak se po přesednutí do slušnýho auta před ostatními vidláky stydí, že .-p?
19.03.2005 | 14:18:52 | Docent Reagovat
Souhlasím s majitelem matýska, ten se musí zkusit, je to slušný vozítko a vnitřní prostor je fakt bomba. Mám téměř 2 metry a můj bratr, který ho vlastní taky a na dovolenou na lyže do hor nás odvezl se vší parádou. Je fakt slušný a stydět se za něj je pěkná blbost. Sorry.
17.12.2004 | 10:00:07 | mates Reagovat
V tom autě mít bouračku tak to člověk ma spočítaný,jinak nic proti.Já bych se v tom ale styděl jezdit.
05.12.2004 | 21:06:09 | Reagovat