Rok výroby:1998Typ motoru:850Stav km při koupi:63 000 kmStav km nyní:73 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:6. 9. 2010
Po koupi v bazaru jsem zjistil hučení pravého předního kola, což bylo způsobeno nejspíše vniknutím štětin na myčce mezi gufero a osu. Do náboje kola s ložisky tudy vnikala vlhkost. Výměna jednoduchá, svépomocí, náhrada 2 x 6305. Ovšem pozor na opatrné vyražení obou gufer bez poškození!!! Originál 1 ks gufero je jen s ložiskem za pouhých 1.200 Kč. Gufero je 44-63-7 a právě to 63, je past na Čechy. U nás existuje jen gufero 44-62-10. Když jsem vytvaroval 0,5 mm pocínovaný železný proužek plechu dané šířky, zakápnul vteřinoivým lepidle a vmáčknul český simerink, měl jsem gufero za 13 Kč!!! a česká ložiska za pár desítek korun. Jinak auto bylo dotaženo z Vídně, mělo servisní knížku a další doklady o provozu, kompletní sadu kol na zimu a to vše před dvěma roky za 39 tisíc Kč. 63 tisíc km najeto a perfektní destičky, pakny, AKU, nemrznoucí směs a další provozní kapaliny super, auto nerezlé! Trochu poškozený interiér nad zadními sedačkami, jak tam někdo necitlivý rval velký předmět. Až na drobnost s ložisky, které jsem pro klid duše vyměnil je to superauto s nízkou spotřebou oproti warťáku.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Je to auto s pohodlným nasedáním i pro můj bolavý podvozek (kyčel a kolena). S obrovskou výkladní skříní místo čelního skla, proti kočáru W353 mnohem tvrdší pérování, ale stabilita MOVE je perfektní. Horší je to se "zahrádkou" a držákem na kolo. Pozor na střešní lyžiny, které nejsou roznoběžné, ale vepředu užší. Samovýroba byla snačně náročná a to na měření i promýšlení bezpečného uchycení na střechu. Dát bicykl na střechu je prakticky nemožné i při mých 180 cm a tak vozím skládací schůdky, abych si nepřivodil tenisový loket při vzpěračském výkonu. Spotřeba od více, jak 5 do 7 litrů/100 km podle lokality. Maximální rychlost nejde přes mnoho přes 120 km/h a kolem 130 jakoby nastupoval omezovač a vypnul se přívod paliva. Pro důchodce je to ale bohatě dostačující. Auto disponuje razantní akcelerací i brzdy, jak mí předchůdci psali velmi ostré. Na technické prohlídce jen samá chvála a to bez jakýchkoliv zásahů od koupi vozidla. Jen jsem vyměnil vzduchový a olejový filtr, olej a leji do autíka benzín a jezdíme jako draci. Sice oproti kočáru W353 trochu stísněně, ale spokojeni. PROBLÉM JE V TAŽENÍ KÁRY, kde mé auto má neprzděný vlek na 220 kg a brzděný na 400 kg? To je celková, nebo pohotovostní hmotnost... Ještě pro elektrokutily, relé obrysových i hlavních světel se uzemňují, aby sepnula a tak automat na celoroční rozsvěcení světel, aby člověk nezapomněl svítit, byl trochu oříšek. Šlo jen o pouhý zpožďovač sepnutí s jedním tyristorem a kondenzátorem. Po nastartování asi za 10 sekund osvětlení samo sepne, samozřejmě s konrolkou v zorném poli řidiče. Také je možno automat vypnout a používat stávající přepínač obrysovek a hlavních světel. S AUTEM JSME JAKO RODINA NAPROSTO SPOKOJENI A AŽ WARŤÁK ODEJDE DO VĚČNÝCH LOVIŠŤ, CHTĚL BYCH ZASE MOVE. Budu-li ještě naživu, až doslouží i Bobík (jak mu říkáme) chci ho zas.
Zdravím a mám dotaz ohledně toho střešního nosiče. Koupil jsem si podobnou perlu a to Grand Move, která má naprosto stejné hagusy. Mám pocit, že stejné mají i některé Teriosy. Příčníky se na to patrně koupit nedají, což sice nechápu, ale musím s tím nějak bojovat, protože kolo chci vozit. Zmiňujete se o samovýrobě. Jak jste na to šel? Měl jste alespoň fotku originálu? Děkuji za odpověď.
Komentáře uživatelů k recenzi Daihatsu Move
Grand Move
Zdravím a mám dotaz ohledně toho střešního nosiče. Koupil jsem si podobnou perlu a to Grand Move, která má naprosto stejné hagusy. Mám pocit, že stejné mají i některé Teriosy. Příčníky se na to patrně koupit nedají, což sice nechápu, ale musím s tím nějak bojovat, protože kolo chci vozit. Zmiňujete se o samovýrobě. Jak jste na to šel? Měl jste alespoň fotku originálu? Děkuji za odpověď.
18.04.2011 | 21:26:57 | Hujerwagen Reagovat
Malé negativum
Ventilací vchází do auta poměrně dost prachu i na asfaltových silnicích. Interiér je třeba často stírat, zejména v pylové sezóně.
Autor této recenze
17.09.2010 | 22:17:24 | ZdeněkK Reagovat