Recenze Fiat Brava SX 1.4 12V
“Moje zlato!!!”

Autor recenze: Master (22 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1996 Typ motoru:1.4 12V Stav km při koupi:128 000 km Stav km nyní:146 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 20. 12. 2008

Hodnocení inzerátu: 9 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Yugo Florida Škoda Felicia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Úvodní obavy a nejistota v jeden z nejméně povedených motorů této značky se zatím naštěstí nepotvrdila a věřím, že správným zacházením ani s dalšími přibývajícími kilometry nepotvrdí. S vozem najezdím až 700 - 800 km za týden a nemám nejmenších výhrad. Auto mne vždy k mé plné spokojenosti doveze tam, kam chci. Mění se v podstatě pouze provozní věci, zato pravidelně...


Hodnocení a zkušenosti s autem

Když v roce 1995 Fiat vyběhl s modelem Brava a já ho poprvé spatřil na výstavě, byl jsem ztracen. Věděl jsem, že právě tímto autem bych jednou rád jezdil, ale ještě dlouhá léta jsem se musel spokojit pouze s plakátkem červené bravy, který jsem si tehdy odnesl a který mám dodnes doma. A tak když nadešel čas a já i auto jsme se dostaly do věku, kdy si sami sebe můžeme dovolit začal jsem se poohlížet po tom pravém. Chtěl jsem našlápnutý, spolehlivý a výkonný motor 1,6 16V popřípadě 1,8 16V. Věděl jsem však a po zkušenostech si jen ověřil, že najít v českých rukou vůz v opravdu dobrém stavu je dosti velký problém. Nejsem moc velký přítel dieslu a nechtěl jsem ani benzínový motor 1,4 12V, kde jsem se obával výrobní vady, z výroby malých ventilových zdvihátek, které zapříčiňují trochu horší mazání motoru. Když se můj známý doslechl, že sháním Bravu, nabídl mi, jestli bych nechtěl tu jeho, že zvažuje nové auto. I když já jsem dost velký blázen na leštění a udržování svého auta, musím uznat, že tento člověk je ještě větší puntičkář, jak já. Jakmile je někde jen náznak toho, že něco není tak, jak to bylo v den výroby, hned se vše vymění (například škrábanec na zrcátku, obě vyměnit, malá prasklinka na čelním sklu od kamínku, vyměnit, zdá se, že světla dříve svítila více, vyměnit atd, atd plus samozřejmě pravidelný servis a výměna opotřebovaných částí). Auto bylo opravdu nádherné a když k tomu přičtu, že je to hned druhý rok výroby, je to až neuvěřitelné, je jako by právě sjelo z linky ( i dnes)!!:-)) Jedinou ranou byla právě pohonná jednotka. Fiaty jsou pro mě srdcovka a Brava zvlášť, o motoru jsem toho měl zjištěno dost, ale přesto jsem si ještě pár věcí ověřil, než jsem řekl ano, to je ten pravý, beru! Nejen podle své barvy, je pro mne tohle auto zlato. Jak jsem psal výše, najezdím toho poměrně dost a zkrátka nemohu vozu vytknout jedinou věc. V našich poměrech je už z dřívějších dob zvykem nadávat na jižanská reznoucí auta s nekvalitní elektrikou a zpracováním avšak skvělým designem a dobrými motory. Přibližně takový je pohled v našich končinách, a to také jednotlivé modely zlevňuje. Nebudu nikomu vnucovat svůj názor, kdo prostě žije v domnění, že každý Fiat je špatný a nikdy by ho nechtěl, jeho věc. Já mohu mluvit ze zkušenosti a prostě nemohu být spokojenější, vozidlo mi dělá jen radost! V případě mého modelu a motorizace zvlášť čekám narážky, na úmrtí do 200 tisíc, ale věřím, že ani tato situace nenadejde. Údajně se na mém voze s výrobní vadou v originál servisu i něco dělalo, na což mám doma i fakturu, ale co konkrétně a jestli tehdy Fiat nabízel nějakou vychytávku nebo to byl jen nějaký nesmysl dealera, opravdu nevím. Je fakt, že dříve ta kvalita zpracování nebyla úplně dotažená, auta dříve postihovala koroze a elektriku taky moc nemusela, ale ještě hůř na tom byla třeba naše Škoda. V dnešních dobách, ať vezmeme třeba Octavii nebo Bravo, oba vozy jsou na stejné úrovni, úplně někde jinde než jejich předchůdci, na což byl v obou podnicích v minulých cca 20 letech kladen velký důraz a plně odpovídají požadavkům na dnešní automobil. Proto rovnou předesílám, zdržte se rad, jaký špatný vůz jsem si vybral, já vím, co mám a co popisuji.


No ale teď už blíže k autu. Začnu tedy karoserií. Už tady je vidět obrovský posun a velká kvalita zpracování a laku. I po teď už pomalu 13ti letech je auto stále jako nové, pozink zkrátka dělá své. K tomu dostávala a dostává má Brava pravidelnou údržbu takže se stále jen blýská. Nikde není byť jen zrníčko rzi, a to už hezkou řádku let auto stává pod širým nebem, i když bych ho raději viděl v garáži, ale potřebuji prostě denně jezdit. Avšak od toho ty auta také jsou, když ho budu chodit leštit do garáže, těžko si tu budu moci natolik stát na svém, jaký vůz opravdu je. Ano spodek auta už je horší a na jaře ho čeká stříkání spodku a dutin. Je zkrátka vidět, že jižanský auta nejsou úplně kámoši s českými rozsolenými silnicemi, ale zase na druhou stranu, vzhledem k takle stráveným 13 letům bez zásahu, je spodek ve skvělé kondici.
Auto je to velmi pohodlné, uvnitř je spoustu místa, na což jsem byl zvyklý i ze svého prvního vozu, a to jak vepředu tak vzadu. Jelikož nedělám stěhováka a v naprosté většině jezdíme maximálně dva, kufr je naprosto dostačující a největší ze všech mých dosavadních vozidel. Sedačky jsou pohodlné, příjemností je možnost položit si pravý loket do dvou možných prostorů ve dveřích, což při cestách často využívám. Předností Fiatů je bohatá výbava a moje Brava není vyjímkou. Cestování mi zpříjemňuje výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant, elektrika v předních okénkách, posilovač řízení, který i když to někomu pro změnu vadí, mi maximálně vyhovoje svým nastavením, kdy auto ihned reaguje na můj příkaz a mnohokrát jsme se tak mohli v poslední chvíli vyhnout překážce. K další výbavě patří například elektrický šíbr, centrální zamykání, Panasonic audio s CD přehrávačem a šesti reproduktory nebo mlhovky. O bezpečnost se starají airbagy řidiče a spolujezdce a ABS, zlodějům zaručuje znepříjemnění jejich práce imobilizér v klíči nebo Construct. No chybí asi snad už jen klima, kterou já rád oželím. Co se podvozku týče, ten by mohl být lepší, je trochu tvrdší a je vidět, že jde jen o vylepšnou platformu z předchozího Tipa. Design auta působí futuristicky dodnes a rozhodně se na silnici neztratí.
Co se motoru týče, je to prostě ta slabší alternativa. Jak jsem již psal, chtěl jsem sice prve trochu něco jinačího, ale za cenu plně vybaveného auta v dokonalém stavu mi oželení silnějšího srdce vozu stojí. Takže nebudeme si nic namlouvat, asfalt to netrhá, akcelerace je dost mizerná a jelikož na to proto musí člověk pak víc šlapat, tak si to v konečné platnosti vezme podobně benzínu jako silnější agregát. Na druhou stranu ale musím říct, že nad 120 km/h se auto pak chytá a dokáže si držet solidní dálniční tempo. Cestovka na dálnici je pro mě většinou 150 km/h. Udávaná maximálka je 170 km/h a při mém testu jsem dosáhl tachometrové 190 tky. Spotřeba je tak nějak kolem sedmi litrů, když se více jezdí město tak leze nad sedm a půl, když jedu delší štreky, jede se i za šest. Jelikož není vůz z výroby tak dobře nastaven na promazávání, dostává tak jeho motor výměnu polosyntetického kvalitního oleje 10W40 každých deset tisíc, všetně vzduchového a olejového filtru. Jak jsem říkal celé auto dostává pravidelnou údržbu, a tak se všechny spotřební věci mění. Krom oleje a filtrů, včetně palivového jsou to kotouče, destičky (mají i signalizaci), pakny, prasátka, rozvody, stěrače, pneu, akumulátor, provozní kapaliny, výfuk atd... Měnily se také přední světlomety, jak už bylo popsáno. Těm bývá časti vytýkáno nedostatečné svícení tlumených světel. No je fakt, že felície měla asi lepší pokrytí, ale žádná trága to není. No a když jedu často pozdě v noci a nikde nikdo, to se pak jede se zapnutými tlumenými, dálkovými a mlhovými světly!!:-)) Měnilo se také vysvícené třetí brzdové světlo. Muškou tohoto typu jsou také zrcátka a kliky. Zatímco kliky jsou zatím absolutně OK, plast zpětného zrcátka na místě řidiče mi dost olezl, a tak jsem rovnou vyměnil obě dvě, aby nové pak nekontrastovalo:-)) Auto mám vyladěné ke svému vkusu, nemá žádný nesmyslný tuning a zároveň vypadá dokonale. Aspoň pro mě, a to taky přeci jde. Pokud se někomu nelíbí a zvolil by raději jinou barvu, motor nebo nejradši celej model a značku, jeho volba. Já té své rozhodně nelituji a věřím, že spolu budeme dokud nás smrt jednoho nebo druhého, případně obou nerozdělí!!! No ale doufám, že ať tak nebo tak, bude to za pořádně dlouho!!!:-)))

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 9


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Brava

Vložit komentář

Fiat brava 1.9 turbo diesel

Dobrý den,
koupila jsem si dnes v bazaru fiat brava 1.9 turbo diesel, rok 1997, nemate s nim nekdo zkusenosti?

27.05.2009 | 00:35:13 | Tereza Reagovat

Brava

Ahoj všem,
já se musím připojit ke komentáři co jsem četl o fiatu Brava.Já mám také takový model 1,6 a jsem s ním nadmíru spokojený.Vše co tam bylo uvedeno je pravda a i když mi sem tam někdo řekne abych ho už vyměnil,já zůstávám stále u stejného.Dokut mi bude odvádět práci jako doposud,není důvod k výměně.Auto je po 12.letech co ho vlastním stále ve výborném stavu a jeho jízdní vlastnosti jsou také velice dobré.

Mějte se a fiatu zdar :-))

23.03.2009 | 09:02:23 | LaFi Reagovat

Dobrý auto

Známý ho má taky a taky si ho vychvaluje

30.12.2008 | 18:59:25 | xXx Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Fiat Brava