Rok výroby:2001Typ motoru:1,9 JTDStav km při koupi:180 000 kmStav km nyní:190 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,2 l/100 kmVloženo:7. 4. 2011
Auto zatím nemělo žádné závažné poruchy. Koupil jsem novou spojku, protože v tahu začínala prokluzovat. Po rozebrání bylo zjištěno, že teklo gufero kliky, takže spojka byla nejspíš mastná, jinak nevypadala ještě špatně. Mohlo to být způsobeno nedodržením intervalu výměny oleje předchozího majitele, který byl podle servisní knížky až 20 tis. km. Karbon v oleji může prý gufera rozedřít. Teď po zimě jsem musel vyměnit čepy řízení a také jeden čep ramene. Byl ještě původní a odbrousit nýty nebylo zrovna jednoduché. Občas nejdou otevřít pravé šoupačky a stalo se mi, že zadní dvoukřídlé dveře se přestaly otevírat úplně, jako kdyby byly pořád zamčené. Jsou tam nějak podivně provedená táhla a vlivem špíny a vazelíny to nechodí v té dráze, jak má. Dá se to ale s trochou trpělivosti vyčistit. Ještě chci zmínit lak. Mám šedou metalízu a nezdá se mi moc kvalitní. Na 10 let staré auto je to zatím dobré, má jen pár bublinek na zadních dveřích. Ale teď přes zimu to dostalo pořádně zabrat. Prahy jsou zespodu opískované místy až na plech a spodky dveří jsou také oklepané od kamínků. Už jsem to trochu zabarvil, ale určitě dám ještě dopředu zástěrky.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Doblo má celkem dobré jízdní vlastnosti, i když podvozek je dost tvrdý a na těch našich rozpadlých silnicích si to člověk fakt užije. Při rychlejším průjezdu zatáčkou se trochu naklání, ale není to nic hrozného. Dobře sedí, výborně se řídí, má citlivý posilovač řízení a z vyvýšené pozice je parádní výhled. Sedadlo je nastavitelné všemi možnými směry a opravdu svojí pohodlnou polohu nenajde snad jen mimozemšťan. O prostoru pro cestující a pro zavazadla ani psát nemusím, to každý vidí. Motor 1,9 jtd 74 kW je spolehlivý a úsporný, táhne pěkně odspodu a z kabiny je slyšet jen málo. S lehkou nohou a při běžném provozu se s ním dá jezdit za rovných 6 litrů. Při zatížení a hlavně při rychlostech přes 120 km/h začíná sosat trochu víc, ale nikdy jsem neměl spotřebu víc než 6,8. S autem jsem celkově spokojen, člověk se tomu ale musí občas pověnovat, provádět výměny oleje a všeho co se běžně opotřebuje.
Že se jedná o Fiat Doblo jsem tam psal minimálně 2x, proč to není v nadpisu a proč tam není položka typ, to teda nevím :-( A nevidím nikde, že by se to dalo vyeditovat, abych to tam mohl přidat.
K té spotřebě: Podle údaje toho pseudopočítače v přístrojovce bych měl průměrnou spotřebu 4,7 litru. A to u takového auta prostě nedosáhneš při běžné jízdě. Vždy měřím spotřebu na doplňování nádrže. Kilometry to ukazuje snad dobře. Schválně to zkus změřit na množství spotřebované nafty. To co uvádíš by odpovídalo údajům z počítače, ale ne skutečnosti.
já bych chtěl vidět tu spotřebu, ta se mi ještě nepodařila, ekojízdou lze jet za čtyři, normální za pět. Nejvíc na delší trasu sem se dostal na 5,8 jen dálnice u nás a přes německo pruměr 120-130 místy přes 150. Motor je super, v pohodě ujede oktávce 81kw i když je to bedna.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Dobló
Model DOBLO
Že se jedná o Fiat Doblo jsem tam psal minimálně 2x, proč to není v nadpisu a proč tam není položka typ, to teda nevím :-(
A nevidím nikde, že by se to dalo vyeditovat, abych to tam mohl přidat.
K té spotřebě:
Podle údaje toho pseudopočítače v přístrojovce bych měl průměrnou spotřebu 4,7 litru. A to u takového auta prostě nedosáhneš při běžné jízdě. Vždy měřím spotřebu na doplňování nádrže. Kilometry to ukazuje snad dobře. Schválně to zkus změřit na množství spotřebované nafty. To co uvádíš by odpovídalo údajům z počítače, ale ne skutečnosti.
11.04.2011 | 08:08:51 | Zdenál Reagovat
já bych chtěl vidět tu spotřebu, ta se mi ještě nepodařila, ekojízdou lze jet za čtyři, normální za pět. Nejvíc na delší trasu sem se dostal na 5,8 jen dálnice u nás a přes německo pruměr 120-130 místy přes 150. Motor je super, v pohodě ujede oktávce 81kw i když je to bedna.
08.04.2011 | 01:28:39 | Reagovat