Rok výroby:1968Typ motoru:767 ccmStav km při koupi:119 000 kmStav km nyní:142 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?9 letPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:5. 12. 2006
Jednoznačně brzdy. Po jejich kompletní výměně v roce 1999 (válečky, hadičky) to bylo dobré, ale jak přibývá čas (asi od roku 2002) nesvědčí jim nečinnost. Vždy po delší odstávce (přes zimu) zatuhnou brzdové válečky, takže je potřeba to rozebrat a rozhýbat.
A koroze, nepřitel všech automobilů. Hlodá a hlodá, ve všech nejnemožnějších místech. Není-li auto provozováno přes zimu a nejezdí v soli, dá se vůz udržet ve stejném stavu, nebo s lehkými klempířskými zásahy (pokud už to není shnilé na troud při koupi), ale zimní provoz je opravdu znát.
Jinak co se dá očekávat od 38 (a více) let starého auta? Je to již veterán, takže je potřeba k tomu také tak přistupovat.
Občas je potřeba vyměnit nějaký ten čep nebo ložisko, hadici nebo ucpávku vodní pumpy, zkrátka běžné opravy způsobené opotřebením nebo stářím.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zkušenosti s tímto vozem mám opravdu bohaté, jsem velký fanda těchto vozítek a šťastný majitel rozsáhlého a provozuschopného vozového parku (5x F 600 D, dále F 850 a F 127). Design nemá smysl z mé strany hodnotit, nejsem objektivní....byla to "láska na první pohled". První tento vozík jsem zakoupil v roce 1997 za 3500,- Kč, ale to byla troska. Od té doby jsem jich vlastnil již téměř 3 desítky.... V současnosti již "šestistovky" nepoužívám k "běžnému ježdění", ale k prezentaci při veteránských akcích či dovolené. Sjezdím opravdu dost a každý z Fiátků si ročně užije nějakých 2000 km, někdy i více.
Po koupi vozu je vždy potřeba provést nějaké opravy, věk na to tyto vozy mají. Ale zručnější člověk si poradí a při mých začátcích jsem je mnohdy dělal i na ulici. Díly jsou zatím stále ještě dostupné i když některé již mizí, mezi lidmi se však stále najde dost bývalých majitelů těchto vozů, kteří mají "nasysleno" a rádi se dílů zbaví. Ceny jsou jen věcí dohody a i v prodejnách autodílů se dají pořídit za rozumný peníz.
Co vůz vydrží i po těch letech je neuvěřitelné, stačí se jen nebát a vyrazit. Každoročně jezdím na srazy veteránů do Německa a Rakouska, Slovensko a Polsko je taktéž bezproblémové. Malý defekt v podobě nefunkčního řazení mě potkal akorát v Maďarsku u Balatonu, ale oprava i přes absenci nového náhradního dílu nebyla náročná, takže se vlastně nic nedělo. V Chorvatsku vůz i přes vcelku vysoké teploty dobře chladil a měnil jsem pouze hučící ložisko (když už jsem ho vezl s sebou). No a ve Švýcarsku jsem špatně dovřel víčko chladiče, což jsem naštěstí zjistil ještě než opustilo automobil. V Alpách i přes přítomnost sněhu a nízké teploty zase výborně topil, jediným problémem bylo rosení oken, to vždy pominulo až po opravdu dlouhé jízdě.
Ovšem co se týče pohodlnosti......to je špatné. Polohovatelné opěráky sedaček byly pouze na přání a tak lze sedačky pouze přisunout nebo naopak oddálit od volantu. Už po hodinové jízdě bez přerušení začínáte cítit jisté nepohodlí a po 4 hodinách jízdy jsem byl vždy jak paragraf (nutno podoknout, že je to malý automobil a já měřím téměř 190 cm).
Jízdní vlastnosti jsou dobré, je-li vůz v perfektním stavu. To znamená - tlumiče, čepy, pera, bez vůle v řízení a žádná koroze v nosných prvcích podvozku. Pak je auto dobře ovladatelné i při jeho maximální rychlosti 110 km/h (i když to už to trochu plave a žádné prudké pohyby volantem bych rozhodně nedoporučoval), samozřejmě je potřeba ovladatelnost vztáhnout k době kdy byl tento vůz vyroben. To se týká i účinnosti brzd, která je dostatečná a záleží pouze na jejich opotřebovanosti a stavu.
A srdce vozu? Motor, to je trochu komplikovanější, já osobně jsem žádné problémy neměl, nicméně vím, že se dají očekávat. Pokud je motor po GO nebo "málo jetý" s pravidelnou údržbou, pak jede dobře a i vcelku svižně. S tím original motorem a 29 koníky si nemůžete příliš vyskakovat, ale ve dvou osobách s plnou bagáží (potřeby pro stanování, jídlo, oblečení, nářadí, náhradní díly, atd.) jsem se vydrápal v Alpách na průsmyk 2224 m/m, což si myslím, že je po těch letech dostatečnou vizitkou a poklonou italským inženýrům. Co vše se může s motorem stát zde nemá smysl rozebírat, ale bývá náchylný k přehřívání, což příliš neusnadní kontrolka chlazení, která se rozsvítí až když už je pozdě a motor vaří. Také je dobré ihned vyměnit benzínovou pumpu, která mívá po letech provozu zpuchřelou membránu, netěsné ventilky a vůbec bývá kolikrát různě zprohýbaná. Občas také kape vodní pumpa, dá se s tím jezdit, ale určitě je lepší vyměnit ucpávky a přesoustružit hřídelku.
S převodovkou jsem nikdy neměl nejmenší problém, je vynikající a vydrží hodně. Při sprintu nebo jízdě do vrchu dostává zabrat, ale drží. Snad jen dávat pozor při řazení prvního rychlostního stupně, je bez synchonu a vůz musí stát! Na táhle řazení je gumovo-ocelová spojka a tu je dobré kontrolovat a možná i vozit s sebou, kape na ni totiž olej a neleptává gumu, pak nelze řadit nebo jen s obtížemi. Pro delší cesty také doporučuji vozit s sebou náhradní přírubu poloosy a hliníkový unašeč, "očesaný" vnitřní tisícihran totiž spolehlivě vyřadí vůz z provozu. Při tom výměna zabere pouhých několik minut.
Takže, abych to shrnul. I přes téměř čtyři desítky let, kdy toto auto opustilo prostory výrobního závodu, mě stále dělá jen radost. A i přestože jízda s ním rozhodně není komfort, má automobil své kouzlo a na silnici rozhodně zaujme.......
obdivujem Váš entuziazmus k tomuto krásnemu a na svoju dobu špičkovému autu. Pokiaľ by ste mali záujem, našiel som po otcovi malú brožúrku zo Světa motorů - Údržba, opravy a seřizování automobilu Fiat 600, 600D. Môj mail: pozitivista@centrum.sk Veľa radosti s Vašim Fiatom!
konečne som zas po dlhom čase našiel niečo na nete,čo potešilo moje srdce motoristu:)Osobne som velkýn fandom všetkých tých starých dobrých fiatov:126,127,500,600,850,Multipla,Giardiniera,sú to aj po tých rokoch úžasné autíčka ,ktoré majú dušu.Ja mám už 4-tý kúsok fiatku 126,a nedám dopustit na tieto autá.Bez váhania by som kúpil další....Som rád,že sa nájdu takýto ľudia ako vy,ktorí udržiavajú tieto autíčka v dokonalej kondícii.Prajem Vám ešte veľa síl v ďalšom živote fiatkára..nech sa Vám darí a nech Vám aj slúži Zdravie,aby ste sa sa ešte dlho venoval týmto krásavcom,ktoré vlastníte...
Tak to je po dlouhé době recenze která má něco do sebe. Pisatel o autě ví všechno a má to dobře poskládaný jak v hlavě tak na garáži.Takovejm je potřeba pozlatit ruce.Nezbejvá než popřát hodně štěstí při údržbě těchto mazlíků a hodně kilometrů bez závad .
Nadherny auticko a krasna recenze.Pokousim se ho nekde sehnat.Neznate nahodou nekoho kdo by se chtel takoveho krasavce zbavit?Prosim prosim a dekuju za odpoved
kdysy asi 5let spátky jsem vyhrál toto vozidlo v kartách a super prodal jsem ho do rakouska asi po 2 letech co stál ve stodole jel jsem s ním asi 10* a kam sem přijel tak rozruh a potom nastal přers internet prodej v době kdy to auto stálo asi půl roku ve stodole k mému úžasu chytlo na druhý protočení startéru fakt super KÁRA
MOC fajn recenze, už odmalička se mi taková autíčka líbí - mým snem byla šestistovka, nebo Citroen 2 CV nebo Brouk, bohužel jsem měl možnost jezdit jen s F 126, ale i to stálo za to. Fiátek šestistovka je nejen srdeční záležitost, ale i praktické vozítko a to vzniklo v padesátých letech! Přeji hodně radosti a šťastných km!
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat
FIAT 600
obdivujem Váš entuziazmus k tomuto krásnemu a na svoju dobu špičkovému autu. Pokiaľ by ste mali záujem, našiel som po otcovi malú brožúrku zo Světa motorů - Údržba, opravy a seřizování automobilu Fiat 600, 600D. Môj mail: pozitivista@centrum.sk Veľa radosti s Vašim Fiatom!
01.08.2013 | 15:57:54 | SKnacionalista | 92.60.58.* Reagovat
krásna recenzia...
konečne som zas po dlhom čase našiel niečo na nete,čo potešilo moje srdce motoristu:)Osobne som velkýn fandom všetkých tých starých dobrých fiatov:126,127,500,600,850,Multipla,Giardiniera,sú to aj po tých rokoch úžasné autíčka ,ktoré majú dušu.Ja mám už 4-tý kúsok fiatku 126,a nedám dopustit na tieto autá.Bez váhania by som kúpil další....Som rád,že sa nájdu takýto ľudia ako vy,ktorí udržiavajú tieto autíčka v dokonalej kondícii.Prajem Vám ešte veľa síl v ďalšom živote fiatkára..nech sa Vám darí a nech Vám aj slúži Zdravie,aby ste sa sa ešte dlho venoval týmto krásavcom,ktoré vlastníte...
04.01.2009 | 19:17:54 | maros Reagovat
JO JO
Tak to je po dlouhé době recenze která má něco do sebe. Pisatel o autě ví všechno a má to dobře poskládaný jak v hlavě tak na garáži.Takovejm je potřeba pozlatit ruce.Nezbejvá než popřát hodně štěstí při údržbě těchto mazlíků a hodně kilometrů bez závad .
08.08.2007 | 20:05:49 | Vlasta Širon Reagovat
Nadherny auticko a krasna recenze.Pokousim se ho nekde sehnat.Neznate nahodou nekoho kdo by se chtel takoveho krasavce zbavit?Prosim prosim a dekuju za odpoved
08.08.2007 | 16:19:03 | Mart Reagovat
Těším se na další tvé recenze v jiných kolonkách (máš přece i jiné miláčky, já už jsem typy vyčerpal)
09.02.2007 | 20:15:47 | Pavel KV Reagovat
kdysy asi 5let spátky jsem vyhrál toto vozidlo v kartách a super prodal jsem ho do rakouska asi po 2 letech co stál ve stodole jel jsem s ním asi 10* a kam sem přijel tak rozruh a potom nastal přers internet prodej v době kdy to auto stálo asi půl roku ve stodole k mému úžasu chytlo na druhý protočení startéru fakt super KÁRA
08.12.2006 | 19:11:51 | sanbay Reagovat
Nádherná recenze
MOC fajn recenze, už odmalička se mi taková autíčka líbí - mým snem byla šestistovka, nebo Citroen 2 CV nebo Brouk, bohužel jsem měl možnost jezdit jen s F 126, ale i to stálo za to. Fiátek šestistovka je nejen srdeční záležitost, ale i praktické vozítko a to vzniklo v padesátých letech!
Přeji hodně radosti a šťastných km!
08.12.2006 | 09:54:34 | velpetr Reagovat