Recenze Fiat Tempra 1,9 TDs SW
“Prostorné,vcelku spolehlivé,občas nervy drásající.”

Autor recenze: Kodl (29 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:1,9TDs Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 6 l/100 km Vloženo: 5. 5. 2009

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Fiat Duna neuvěřitelné ,Peugeot 206-poruchové,a mnoho škodovek.

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Pokud nepočítám krásnou přístrojovou desku na kterou byly využity snad všechny diody z Itálie a blízkého okolí a které samozřejmě občas zaznamenali výpadek, tak jsem vlastně měl jen jednu.
Přímo při provozu mi přestal fungovat posilovač brzd a já si konečně uvědomil, že bez něj to nejde. Byla stříhlá drážka mezi vačkovým hřídelem a podtlakovou vývěvou. Za 1500kč jsem odcházel ze servisu s navařenou vačkou(jak novou). Jen sem se byl nucen pošťourat v rozvodech.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Ale údržba mi zabrala poměrně víc času. Motor a podvozek neni moc problémový,tam stačí opravdu jen včas vyměnit stárnoucí a odcházející materiál(to se týká spíš podvozku). Jenže karosérie, ikdyž zvenku vypadá zachovale, bývá často odspodu ve stavu žalostném a natrefit tak na kus s neshnilou podlahou či zadními podběhy je zhola nemožné a lidé kteří tvrdí, že jejich auto(týká se i Tipa) má podlahu zdravou se zřejmě jen ještě pořádně nepodívali. Ovšem tento problém mají třeba escorty, nebo Astry tohoto roku výroby daleko rozsáhlejšího ražení.

Tudíž jsem auto kompletně vyvařil a už jsem byl poměrně spokojen.

Podvozek je kapitolou sám pro sebe. Je naladěn perfektně tak, aby vás upozornil na každou nerovnost na vozovce a zároveň vůz neztratil svůj nadměrný náklon do zatáček. To je sice nepříjemné, ovšem po najetí pár kilometrů si na to lze zvyknout a posléze i účinně strašit spolucestující v zatáčkách, poněvadž lze i poměrně slušně driftovat.

Na dlouhé cesty bylo auto velice příjemné a budí dojem většího vozu než ve skutečnosti je, překvapil mně i kultivovaný a na Fiata slušně odhlučněný turbodiesel, který neměl problémy s nedostatkem výkonu, jen při delších cestách jako by se mu občas nechtělo, ale to mohl být jen subjektivní pocit. Bohužel dílenské zpracování bylo i po nesčetných dotahováních a přichytáváních plastových prvků tragické. Na kvalitních silnicích bylo slyšet jen předení motoru, ale jak sami uznáte nebylo to zrovna často. Nesčetné výmoly našich cest(po D1 jsem radši nejezdil), Rozzpívali mou přístrojovku neuvěřitelným množstvím rozmanitých plastových tónů a lépe na tom nebyly ani dorazy dveří, které výrazně kovově přizvukovaly.

Nakonec to byly dva roky ve slušném prostorném autě, které nemělo větších závad, ale bohužel poměrně mnoho much, které se ovšem za stanovenou cenu a spolehlivost nechali překousnout.

Nečekejte zázraky,ale rozhodně je to jeden z povedenějších Italů pro běžnou potřebu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Tempra

Vložit komentář

Rádio vyřeší moc.

Nejsi jedinej kdo má Lagunu která nevrže,ale podle toho bych auto neposuzoval.
Jinak myslím,že sem auto snad moc nepohanil a jenom napsal kde mělo slabá místa.Vlastním teď Escort v dieselu a možná se mi opět podaří přesvědčit pár známých o tom,že to neni o značce.O Tempru sem se staral tak abych jí sice zbytečně nezhýčkal,ale zároveň ji udržel v provozu,protože to bylo auto na denní dojíždění.A dokázala proti všem tvrzením,že všechno co začíná na F (Ford,Fiat a Fšechny Francouzký auta) je fuj,že to tak bejt vždycky nemusí.Zatim je na dobré cestě i Ford,ale to je do jiné recenze a nemám s ním ještě moc najeto.
Tempru SW už si pořídili dva mí přátelé a s přivřenými víčky jsou poměrně spokojeni.(ani jeden není víkendrider).

Tak ať vlastníte cokoli,hodně šťastných kilometrů a ať vás zlobí jenom tak,že vám přiroste k srdci.

14.05.2009 | 12:55:42 | Kodl Reagovat

Já mám laguna 2litr rok výroby 1998 a opravdu i když vypnu rádio tak mi nic nevrže ani nepíská! Už se těším na reakce rozezlených antirenaulťáků a škodovkářů:)-což je možná jedno a totéž:-))

06.05.2009 | 23:07:31 | Jiřííí Reagovat

ked vam vrzgaju plasty dajte si nahlas radio a je po probleme ;-)

06.05.2009 | 18:13:05 | mato Reagovat

No kolego,myslím,že vzhledem k roku výroby a s přihlédnutím že je auto v kombi/něco už asi odvozilo/ by si tvá Tempra asi zasloužila pěkně vysmátého smajlíka.To ji dle mého trochu křivdíš.Kdyby se v roce 93 už vyráběly Octávky byly by dnes už nejspíše po smrti/myslím tím kastli/ tak jako většina Filcek od roku 94-95.Pak už to bylo samozřejmě o něčem jiném/myšleno anti korozní uprava/.Mám Octávku z roku 97 a vrže tam všechno od pantu po poslední plast a nepomuže snad skoro nic.Je to jako by si vozil stále sebou stádo sarančat!A u víčka nádrže už taky začíná pěkně kvést ale to je stará známá bolest těhle ročníku.Jenže já se k tomu přiznám ale jiní to rychle vybrousí přestříkají a pak škodovku velebí že ona přeci nerezne že jo!!!Reznou přeci Fiaty né Skodovky!!!Ha HA HA!!!

06.05.2009 | 13:16:54 | F.F. Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Fiat Tempra