Rok výroby:1991Typ motoru:1.9 TDStav km při koupi:210 000 kmStav km nyní:240 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6-7 l/100 kmVloženo:9. 4. 2005
Žádné, mezi slabá místa tohoto vozu patří špatná antikorozní ochrana zadních blatníků, ložiska závěsu zádní nápravy.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jde o vynikající automobil. Svojí konstrukcí předběhl dobu a jeho podvozkové skupiny byly použity i na novějších modelech značky. Vnitřní prostor je bezkonkurenční. Sedačky jsou pohodlné i pro dlouhé cesty.
Motor má výkon, brzdy dostatečné. Tipo má dobrou směrovou stabilitu i při vysoké rychlosti. Řízení je perfektní. Řazení je přesné, převody jsou dobře odstupňované, i když první a pátý by mohly být kratší.
Upřímně řečeno se sem už asi nikdo nezapojí , ale zkusím to. Přidávat na výkonu nechci ikdyž asi z těch 66kw na 80-85 by bylo fajn ale kazdopadne auto slape jak hodinky je na nej spoleh a da se opravit klasickym naradim. Ale mam dotaz pokud se tu nekdo jeste ukaze tak me zajima jak motoru a jeho soustave vypomoci aby slapal jeste dlouha leta. Co treba nejaky lepsi filtry atd. Strucne a jednoduse chtel bych mazlikovy doprat novych technoligii ale ne tak aby ho to potunilo ale aby mu to pomohlu preci jen auta jako 1.9tdi octavi ci golfy me spis vetsinou brzdí.
Zdravím, tady tento problém s předěláním motoru 2,5td už se řešil i na stránkách Tipo/Tempra klubu, hlavním problémem je, že tento motor má obrovský chladič, který by šel jen s obrovskými problémy dostat do motorového prostoru Tipa. Samozřejmostí je kompletní výměna kabeláže nebo brzd. Dalším z problémů může být i vydrž nosníků motoru, jenž nejsou stavěné na tak těžky motor. No a pokud by se i tak vše povedlo tak bych se připravil na častou výměnu velké většiny dílů přední nápravy, které rovněž tuto námahu jen stěží vydrží nějakou závratnou porci kilometrů. Jinak pokud máš motor 1,9td v dobrým stavu,pak bych se o něj pořádně staral, protože je to držák. A jak už taky bylo napsáno, pak při výměně by jsi investoval obrovskou sumu peněz, která určitě bude přesahovat hodnotu Tipa.
To si myslím bude problém. Především karoserie vozu se bude kroutit, brzdy jiné, převodovka, silentbloky motoru nevím, kam bys umístil, aby ti tento obr nevypadl na silnici po projetí prvního utopenýho kanálu.... . Pokud jsi fanda, máš prostory a vybavení, tak se o to pokus, ale i tak to bude katastrofálně mastná investice. Možná by bylo jednodušší a levnější přehodit kastle než jen motor.
dobry chcel by som poradit mam fiat tipo 1.9td 66kw a chcel by som tam dat motor z fiat croma 2.5td ,potreboval by som vedet ci ten motor mi tam bude pasovat,dakujem
Po delší době jsem se podíval na diskuzi a jsem fakt rád, že nejsem ve svých názorech sám. Díky moc a zdar všem Fiaťákům!!!! A ani po dvou letech jsem od napsání recenze jsem názor ani auto nezměnil, má dalších pár tisích najeto a slouží stále dál....
prosimtě ty seš akorát tak zrzek jak Favorit. Asi tak rozumíš automobilovýmu průmyslu, jako moje babka počítačům. Jestli ti náhodou ta tvoje kebule nedocvakla, tak všechny Fiaty od roku 1994 (¨nebo alespoň velká většina) má pozink karoserii, takže nehnijou. Novej lak dneska už neni v módě, to akorát dělaj takový ty Favoriťáci. a když seš tak chytrej ty hlavoune, tak se přijď podívat na naše Punto s původním lakem. Nenajdeš na něm ani tečku rezavou. Chytrolýne! Takový mám nejradši fakt. Hovnu rozuměj a dělat chytrý
A že jsou třeba po novém laku to tě asi nenapadlo vid jo a ještě k petrovi zkus se někdy projet v jiným autě a změníš názor ale jinak souhlasím že jak se o auto člověk stará tak taky vypadá ale fiati to tojsou zrzci jako favoriti
to, že každý auto ve věku od 10ti let rezne, bych tak netvrdil... Např. Punto a Cinquecento se začlo vyrábět už od roku 1993 (což je již 14 let) a dost často narazíte na kusy, které nemají ani náznak po korozi. Záleží na tom, jak se kdo o auto stará a jakou má antikorozní ochranu
No lidicky ja vam musim rict ze tu spousta lidi krafa blbosti.Ja mam tipo 1.4 DGT r.v.89 uz 9 let a jsem s nim moc spokojenej.Je fakt ze uz to neco stalo ale za nic na svete bych nesel do stejne stareho golfa ci opla.Tipo me nikdy nesklamalo a musim rict ze mi ani nijak nerezne protoze se o nej staram a rok co rok mu prolejvam dutiny olejem a to auto je jak nove.Podle me je to i pohodlne auto.Byl jsem s nim 5krat v Chorvatsku a musim rict pohoda.Podle me je to o majiteli a ne o znacce.Netvrdim ze je to auto nejakej zavodnik ale vzhledem k obsahu a roku vyroby najede zas az tak zle.Na 15 hlinikach pesi celkem v pohode 150 km v hod.Fandim vsem Italum na silnicich cus Petr
No já myslím,že je každýmu jasno.Jestli tady chce někdo vychvalovat Golfa2,neberu mu jeho srdeční záležitost,ale hnije jako všechno a výbava na tu dobu ubohá,jako nakonec každej němec za ješzě relativně slušný peníze(nebudu se ba vit o VGolfu,místo kterýho si můžu u jiné značky koupit rodinný auto a ne nákupní tašku).A přesně jak tady bylo napsáno-na svou dobu nadčasové a jestli je někdo každej týden v servisu,tak má blbýho mechanika,kterej na něm chce vydělávat nebo je majitel osel a neumí s autem zacházet. A ten sqvělej golfík má úžasnej výkon s 1,6motorem co? a na křižovatce na tebe na volnoběh padají všechny záslepky z té palubovky vylisované z plastu tvrdýho jak starej chleba. Někomu to stačí(zas ten motor vydrží co tobě se může jen zdát) a kdo chce letadlo šáhne po 1,9TDs nebo 2,0i.e., zato tys neměl moc na výběr 1,6TD-poruchovej nejedoucí motor a 1,9TD dávali až ke konci výroby 2. Proto seš asi nas... a kecáš nesmysly. Viděls nálepku chčiju na Golf?
Je to kus od kusu,já měl bezporuchový Tipo 1,6ie 2 roky,těsně před prodejem jsem měnil spojku(jsem mladej tak sem trochu víc hrabal no) za 6 tis. určitě bych to auto doporučil a sám si ho koupil znovu. Ted mám nový Punto,výborný autíčko ale jízdní vlastnosti se s Tipem nedaj srovnávat...Kámoš má R19,už tam vyměnil všechno co se vyměnit dá ale furt bude remcat že Fiata ani zadarmo...
1,7D auto nemá žádný výkon.no na ten obsah?Rezne před očima.Neskutečně tvrdé.motor?hruza.při zvedlé kapotě se mechanici nedomluví.nevím co tak vychvalujete.přiznejte si že všeci máte pekáče.Zlate Golf II zlatej
Pánové, jen mě poněkud udivuje, že tady nikdo nechce přiznat, že mu to auto rezne. Dost často se u svého známého (dílna automechanika) setkávám s mnoha značkami aut a speciálně na Fiaty Tipo se chodím dívat - má ho můj švagr a rezne mu před očima. Setkal jsem se s mnoha lidmi, co mi tvrdili, že to jejich Tipo nerezne, pak jim na tom jejich miláčkovi ukážu pár děravých míst a odcházejí v šoku. Známý mě vždycky nadává, že mu plaším zákazníky.... Ostatně v tomhle věku (10-15 let) rezne snad každé auto - i francouzi a japonci, jen to nebývají tak často nosné díly karosérie.
nechápu o co vám jde prostě si nedokážete přiznat že jste koupili nejhorší šroty co jste koupit mohli tak si to konečně přiznejte a kupte si pořádný auta
To Anonym: Souhlasím s tebou jen si myslím, že ještě dříve byla Lancia Prisma, kterou take vlastním-turbodieslová devatenástistovka s intercoolerem, chladičem oleje a stejnou výbavou
No s tím, že ten tvůj známej je s Tipem skoro každej tejden v servisu mi to připadá divný. Asi trochu přeháníš. Kdo by jezdil s autem který by měl takhle často v opravě? to už by ho asi radši každej odstavil ne? Podle mě i zanedbaný Tipo nemůže bejt tak poruchový jak říkáš. Pracuju v servisu a můžu ti říct že Fiaty jsou dobře udělaný.
Ještě pár dodatků: Myslím si, že Tipo TD bylo jedním ze zakladatelů současné vlny turbodieselů. Kompaktní rodinný vůz s velkým vnitřním prostorem, s bohatou standartní výbavou (v době vzniku ve srovnání např. s VW Golf neporovnatelnou), nižší světlou výškou, ostřejším řízením, dnes opět užívanou digitální přístrojovou deskou, s motorem vybaveným chladičem stlačeného vzduchu, olejovým chladičem, ve výbavě Grand Turismo dokonce s brzdovými kotouči na všech 4 kolech, vpředu odvětrávanými. Zadní náprava je na samostatný článek, o kvalitě podvozku výmluvně hovoří, že byl se shodným rozvorem použit pro Fiat Coupé s maximální rychlostí 250 km/h.
Jde o přístup. Když si někdo koupí Mercedes, tak je to většinou starší člověk, parkuje v garáži, jezdí do značkového servisu, to vše i vzhledem k ceně auta. Fiata má většinou člověk mladší, parkuje před domem, servisu a péči moc nedá. Potom posuzujte tyto dva ojeté vozy. Někdo si hledí Fiata už od 0 km, pak může vypadat a fungovat dobře i po čtvrt milionu najetých km. Fotky klidně pošlu. Záleží prostě na majiteli.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Tipo
TIPO 1.9 GT 166700tkm ORIGINAL
Upřímně řečeno se sem už asi nikdo nezapojí , ale zkusím to. Přidávat na výkonu nechci ikdyž asi z těch 66kw na 80-85 by bylo fajn ale kazdopadne auto slape jak hodinky je na nej spoleh a da se opravit klasickym naradim. Ale mam dotaz pokud se tu nekdo jeste ukaze tak me zajima jak motoru a jeho soustave vypomoci aby slapal jeste dlouha leta. Co treba nejaky lepsi filtry atd. Strucne a jednoduse chtel bych mazlikovy doprat novych technoligii ale ne tak aby ho to potunilo ale aby mu to pomohlu preci jen auta jako 1.9tdi octavi ci golfy me spis vetsinou brzdí.
15.06.2015 | 20:21:01 | vaterix | 193.179.42.* Reagovat
re: fiat tipo 19td
Zdravím, tady tento problém s předěláním motoru 2,5td už se řešil i na stránkách Tipo/Tempra klubu, hlavním problémem je, že tento motor má obrovský chladič, který by šel jen s obrovskými problémy dostat do motorového prostoru Tipa. Samozřejmostí je kompletní výměna kabeláže nebo brzd. Dalším z problémů může být i vydrž nosníků motoru, jenž nejsou stavěné na tak těžky motor. No a pokud by se i tak vše povedlo tak bych se připravil na častou výměnu velké většiny dílů přední nápravy, které rovněž tuto námahu jen stěží vydrží nějakou závratnou porci kilometrů. Jinak pokud máš motor 1,9td v dobrým stavu,pak bych se o něj pořádně staral, protože je to držák. A jak už taky bylo napsáno, pak při výměně by jsi investoval obrovskou sumu peněz, která určitě bude přesahovat hodnotu Tipa.
15.04.2008 | 15:38:39 | grifith Reagovat
To si myslím bude problém. Především karoserie vozu se bude kroutit, brzdy jiné, převodovka, silentbloky motoru nevím, kam bys umístil, aby ti tento obr nevypadl na silnici po projetí prvního utopenýho kanálu.... . Pokud jsi fanda, máš prostory a vybavení, tak se o to pokus, ale i tak to bude katastrofálně mastná investice. Možná by bylo jednodušší a levnější přehodit kastle než jen motor.
19.03.2008 | 21:59:36 | Radek Reagovat
fiat tipo 19td
dobry chcel by som poradit mam fiat tipo 1.9td 66kw a chcel by som tam dat motor z fiat croma 2.5td ,potreboval by som vedet ci ten motor mi tam bude pasovat,dakujem
19.03.2008 | 21:54:08 | peto-fiat Reagovat
Radost
Po delší době jsem se podíval na diskuzi a jsem fakt rád, že nejsem ve svých názorech sám. Díky moc a zdar všem Fiaťákům!!!! A ani po dvou letech jsem od napsání recenze jsem názor ani auto nezměnil, má dalších pár tisích najeto a slouží stále dál....
10.03.2007 | 20:51:53 | Reagovat
prosimtě ty seš akorát tak zrzek jak Favorit. Asi tak rozumíš automobilovýmu průmyslu, jako moje babka počítačům. Jestli ti náhodou ta tvoje kebule nedocvakla, tak všechny Fiaty od roku 1994 (¨nebo alespoň velká většina) má pozink karoserii, takže nehnijou. Novej lak dneska už neni v módě, to akorát dělaj takový ty Favoriťáci. a když seš tak chytrej ty hlavoune, tak se přijď podívat na naše Punto s původním lakem. Nenajdeš na něm ani tečku rezavou. Chytrolýne! Takový mám nejradši fakt. Hovnu rozuměj a dělat chytrý
10.02.2007 | 16:50:42 | Reagovat
A že jsou třeba po novém laku to tě asi nenapadlo vid jo a ještě k petrovi zkus se někdy projet v jiným autě a změníš názor ale jinak souhlasím že jak se o auto člověk stará tak taky vypadá ale fiati to tojsou zrzci jako favoriti
04.02.2007 | 21:18:17 | Reagovat
brrrrr
to, že každý auto ve věku od 10ti let rezne, bych tak netvrdil... Např. Punto a Cinquecento se začlo vyrábět už od roku 1993 (což je již 14 let) a dost často narazíte na kusy, které nemají ani náznak po korozi. Záleží na tom, jak se kdo o auto stará a jakou má antikorozní ochranu
06.01.2007 | 17:15:38 | Viernéz Reagovat
FIATEK
No lidicky ja vam musim rict ze tu spousta lidi krafa blbosti.Ja mam tipo 1.4 DGT r.v.89 uz 9 let a jsem s nim moc spokojenej.Je fakt ze uz to neco stalo ale za nic na svete bych nesel do stejne stareho golfa ci opla.Tipo me nikdy nesklamalo a musim rict ze mi ani nijak nerezne protoze se o nej staram a rok co rok mu prolejvam dutiny olejem a to auto je jak nove.Podle me je to i pohodlne auto.Byl jsem s nim 5krat v Chorvatsku a musim rict pohoda.Podle me je to o majiteli a ne o znacce.Netvrdim ze je to auto nejakej zavodnik ale vzhledem k obsahu a roku vyroby najede zas az tak zle.Na 15 hlinikach pesi celkem v pohode 150 km v hod.Fandim vsem Italum na silnicich cus Petr
27.12.2006 | 04:49:20 | Reagovat
Golfisti...
No já myslím,že je každýmu jasno.Jestli tady chce někdo vychvalovat Golfa2,neberu mu jeho srdeční záležitost,ale hnije jako všechno a výbava na tu dobu ubohá,jako nakonec každej němec za ješzě relativně slušný peníze(nebudu se ba vit o VGolfu,místo kterýho si můžu u jiné značky koupit rodinný auto a ne nákupní tašku).A přesně jak tady bylo napsáno-na svou dobu nadčasové a jestli je někdo každej týden v servisu,tak má blbýho mechanika,kterej na něm chce vydělávat nebo je majitel osel a neumí s autem zacházet.
A ten sqvělej golfík má úžasnej výkon s 1,6motorem co? a na křižovatce na tebe na volnoběh padají všechny záslepky z té palubovky vylisované z plastu tvrdýho jak starej chleba.
Někomu to stačí(zas ten motor vydrží co tobě se může jen zdát) a kdo chce letadlo šáhne po 1,9TDs nebo 2,0i.e., zato tys neměl moc na výběr 1,6TD-poruchovej nejedoucí motor a 1,9TD dávali až ke konci výroby 2.
Proto seš asi nas... a kecáš nesmysly. Viděls nálepku chčiju na Golf?
24.05.2006 | 22:31:31 | marea HLX Reagovat
nej...
Je to kus od kusu,já měl bezporuchový Tipo 1,6ie 2 roky,těsně před prodejem jsem měnil spojku(jsem mladej tak sem trochu víc hrabal no) za 6 tis. určitě bych to auto doporučil a sám si ho koupil znovu. Ted mám nový Punto,výborný autíčko ale jízdní vlastnosti se s Tipem nedaj srovnávat...Kámoš má R19,už tam vyměnil všechno co se vyměnit dá ale furt bude remcat že Fiata ani zadarmo...
26.04.2006 | 03:10:29 | Novis Reagovat
Fiat Tipo
Nejenom na Fiatu Tipo záleží jak se o něj majitel stará, ale to platí u každého auta.
07.04.2006 | 19:57:36 | Kuba Reagovat
pekáč největší
1,7D auto nemá žádný výkon.no na ten obsah?Rezne před očima.Neskutečně tvrdé.motor?hruza.při zvedlé kapotě se mechanici nedomluví.nevím co tak vychvalujete.přiznejte si že všeci máte pekáče.Zlate Golf II zlatej
02.04.2006 | 23:00:59 | dave Reagovat
Verba
Pánové, jen mě poněkud udivuje, že tady nikdo nechce přiznat, že mu to auto rezne. Dost často se u svého známého (dílna automechanika) setkávám s mnoha značkami aut a speciálně na Fiaty Tipo se chodím dívat - má ho můj švagr a rezne mu před očima. Setkal jsem se s mnoha lidmi, co mi tvrdili, že to jejich Tipo nerezne, pak jim na tom jejich miláčkovi ukážu pár děravých míst a odcházejí v šoku. Známý mě vždycky nadává, že mu plaším zákazníky.... Ostatně v tomhle věku (10-15 let) rezne snad každé auto - i francouzi a japonci, jen to nebývají tak často nosné díly karosérie.
15.03.2006 | 21:19:58 | Reagovat
Chytrák anonym
Koukám že tomu dost rozumíš co? Ale že se ani nepodepíšeš?
02.03.2006 | 17:06:35 | morus Reagovat
nechápu o co vám jde prostě si nedokážete přiznat že jste koupili nejhorší šroty co jste koupit mohli tak si to konečně přiznejte a kupte si pořádný auta
13.01.2006 | 16:59:21 | Reagovat
Tipo
To Anonym: Souhlasím s tebou jen si myslím, že ještě dříve byla Lancia Prisma, kterou take vlastním-turbodieslová devatenástistovka s intercoolerem, chladičem oleje a stejnou výbavou
23.11.2005 | 12:31:24 | Dresik Reagovat
No s tím, že ten tvůj známej je s Tipem skoro každej tejden v servisu mi to připadá divný. Asi trochu přeháníš. Kdo by jezdil s autem který by měl takhle často v opravě? to už by ho asi radši každej odstavil ne? Podle mě i zanedbaný Tipo nemůže bejt tak poruchový jak říkáš. Pracuju v servisu a můžu ti říct že Fiaty jsou dobře udělaný.
19.06.2005 | 11:22:58 | Jatec Reagovat
Ještě pár dodatků: Myslím si, že Tipo TD bylo jedním ze zakladatelů současné vlny turbodieselů. Kompaktní rodinný vůz s velkým vnitřním prostorem, s bohatou standartní výbavou (v době vzniku ve srovnání např. s VW Golf neporovnatelnou), nižší světlou výškou, ostřejším řízením, dnes opět užívanou digitální přístrojovou deskou, s motorem vybaveným chladičem stlačeného vzduchu, olejovým chladičem, ve výbavě Grand Turismo dokonce s brzdovými kotouči na všech 4 kolech, vpředu odvětrávanými. Zadní náprava je na samostatný článek, o kvalitě podvozku výmluvně hovoří, že byl se shodným rozvorem použit pro Fiat Coupé s maximální rychlostí 250 km/h.
14.04.2005 | 20:15:41 | Reagovat
Jde o přístup. Když si někdo koupí Mercedes, tak je to většinou starší člověk, parkuje v garáži, jezdí do značkového servisu, to vše i vzhledem k ceně auta. Fiata má většinou člověk mladší, parkuje před domem, servisu a péči moc nedá. Potom posuzujte tyto dva ojeté vozy. Někdo si hledí Fiata už od 0 km, pak může vypadat a fungovat dobře i po čtvrt milionu najetých km. Fotky klidně pošlu. Záleží prostě na majiteli.
14.04.2005 | 19:41:43 | Reagovat
No,kamarád má taky Tipo,1.6D a bez problému.V léťě Chorvatsko,nedávno Lipsko a prý v pohodě.Ono záleží asi hodně na kusu,dnes vůbec
11.04.2005 | 17:36:04 | RAF Reagovat
můj známý má taky Tipo a furt má nějaký puruchy,skoro každý týden v servisu.
10.04.2005 | 10:20:09 | Golfis Reagovat