Recenze Fiat Uno 75 1.5 SX
“Skrytý talent”

Autor recenze: Klaris (21 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1987 Typ motoru:1.5 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:185 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 6 l/100 km Vloženo: 5. 10. 2010

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

3
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Favorit

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Velkou nevýhodou je koroze. Auto jsem dostala v docela ubohém stavu. Díry v podlaze, blatnících, ve dveřích... Zkrátka předešlý majitel nevěnoval autu dostatečnou pozornost, a to pak hravě trumflo i ementál.

Nejlépe po každé zimě rychle opravit všechny vzniklé bublinky a zajistit pořádnou vrstvou antirezinu.
V žádném případě ,,neoblbovat" kytem!!!

Pro někoho může být peklem vychozená řadící páka, ale já tvrdím, že pokud se s ní sžijete, tak není co řešit.

Docela důležité je měnit pravidelně olej. Auto ten starý docela ,,žere".

Největší problém jsem zaznamenala se startérem. Při zahřátí motoru jsem zkrátka už nenastartovala. V létě docela ,,mazec".
Stačilo vyměnit součástku ve startéru, která měla celý motor rozběhnout, ale nějak se zadrhovala.

Jinak na 23letého mazlíka je to frajer.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem dostala k narozeninám, abych měla svoje vlastní autíčko, se kterým bych se naučila perfektně řídit. Trvalo sice půl roku, než ho táta zbavil všech děr, avšak auto je od té doby perfektní.
Vzhled:
Bohužel před faceliftem, a tak ho někdo může považovat za méně atraktivní.
Avšak stále bude patřit mezi malá dobře vypadající autíčka, u kterých byste jen málo čekali nějakou divokost.
Navíc pokud je v pětidvéřové verzi.

Interiér:
Sedačky jednoduché, nijak tvarované. Trošku problém s odmontováním opěrek hlavy. Aspoň já jsem musela nechat naříznout potah, abych mohla odstranit pojistku, která mi nedovolovala vysunout opěrku.

Palubovka prostorná, pro odklad menších věcí (kabelka, zabalené zákusky) dokonalá. V přihrádce už tolik místa není, ale i tak tam dostanete kryt od rádia, několik CD, škrabku na led, reflexní vestu i malou mapu.

Zadní sedadla se dají odklopit, čímž získáte větší prostor pro přepravu nadměrnějších zavazadel.

Pro mě je i velkou výhodou otevírání kufru pákou u sedadla řidiče.

A co se nedá přehlédnout???
Má digitální displej, na kterém najdete tachometr, otáčkoměr, stav benzínu (na sloupečku se pomocí čárek ukáže plnost nádrže), dále pak kontrolky od světel, mlhovek, vyhřívání, výstražného trojúhelníku, blinkrů atd.a hlavně malou podobiznu auta s kontrolkami ruční brzdy, baterie, oleje a zavřených dveří.

Motor:
Auto je ze speciální řady SX a hlavně s motorem 1.5.
Jezdíte tak za 6 litrů, ale jen při klidnějším stylu jízdy.
Živost tohoto autíčka vás ale nutí sešlápnout plyn o něco víc.

Má necelých 900 kg, za chvíli tedy pochopíte, že předjíždění je procházka růžovým sadem. A neztratíte se ani na dálnici mezi ostřílenými matadory v levém pruhu, na 140 km/h to držíte jen ze strachu před pokutou.

Jízdní vlastnosti:
Vzhledem k nízké hmotnosti to někdy na sněhu zlobí a autíčko si driftuje i bez vašeho přičinění. Týká se to ale jen neprohrnutých zatáček a neprohrnutých silnic, ze kterých jedete z kopečka.

I přes svou hmotnost však v zatáčkách drží (pokud znáte silnic mezi Ostopovicemi a Moravany, i v 80km/h nemá Uno problém).

Do táhlého kopce se stařeček při plném obsazení auta zadýchává, ale při jízdách sólo či ve dvou ho zas musíte trochu krotit.


Celkové hodnocení:
Měla jsem možnost porovnat své autíčko s kamarádčinou ,,měsíční" Mazdou 2 s benzínovým motorem 1.3. Moje 23letá ,,piksla" z toho vyšla jako vítěz. Zkrátka byla živější o něco víc než nová nadupaná kára. A to i na dálnici.

Tohle auto ke mně sedlo jako zadek na nočník.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Uno

Vložit komentář

Měl sem kdysi také Uno obsah 1 litr rok výroby 1988 benzín.V roce 2002 sem ho odvezl na vrakoviště.Auto sice lítalo jak čert na ten obsah pokud tedy nebylo v servisu což bývalo skoro pořád.Jinak auto hrozně rezlo,spolehlivost žádná,všechno se kazilo.Tyhle starý fiaty tak do 10 let stáří a pak rovnou na vrakoviště,jinak to bylo životu nebezpečný.Celkově hodně nepovedený model.

24.05.2014 | 13:53:54 | rak0815  | 81.90.174.* Reagovat

Škoda Favorit

Vaše předchozí auto mělo být Škoda Favorit. Jak ho srovnáte se zde recenzovaným Fiatem Uno co se týče prostornosti? Děkuji

13.04.2014 | 09:25:24 | Marp  | 94.113.67.* Reagovat

Souhlas, všechno je o penězích. Napadat někoho, že má silné a velké auto kvůli egu, je ubohost a závist. Na druhou stranu je hloupost plivat na maloobjemová malá auta, mají svoje uplatnění - městský provoz, pro méně movité, kteří nechtějí ojetinu, druhé auto v rodině...navíc dnešní maloobjemy určitě nejsou brzdou provozu (o to se starají mraky smradlavých kamionů) a taková auta si nepořizují "závodníci," takže množství koní pod kapotou asi moc neřeší.

12.10.2010 | 20:52:45 | marne Reagovat

10. října 2010 | 20:59 | Admin - Aliki

Hlavně že moje komentáře smažeš,ale např.tento tvůj komentář,který také není k tématu této recenze,tak sem píšeš,a necháš ho zde ??
Trošku objektivity by to chtělo,jinak je to opravdu k smíchu...

11.10.2010 | 16:14:52 |  Reagovat

5.0 litr

Věci a povídačky jaké jsem tu četl, že si honím ego tím, že mám pětilitra je blbost, jsem manžel, jsem i otec. Dělám auta, takže nejsem nai nějakej nevyběhanej mlaďoch co si honí triko károu. Auto mám jako potěšení, až se budu chtít jen přemisťovat a bude mi jedno čím, jak dlouho a jak pohodlně, koupím si Felicii v naftě a budu ticho, ale jen o přibližování to není. při mém povolání mě musí auto trochu reprezentovat, a vzhledem k jeho hmotnosti 2,6 tuny bych ani jiný obsah nechtěl, protože by to prostě nejelo. Ano, malé objemy proč ne, ale jen jako přibližovadla a nejlépe jen v rámci města a né že si někdo myslí jaký má závodní stroj. Pro rýpali : povinné ručení platím 5000 ročně a spotřebu neřeším, to mě moc netrápí, jak jsem řekl, až budu škudlit peníze, koupím si naftovou felicii, nebo fabii, nebo podobný výtvor. Prdítkům zdar !

11.10.2010 | 16:13:29 |  Reagovat

Aliki:

Nie je to škoda a na porazenie, že dáma, ktorá sa kvôli autám aj poháda..., je zadaná?!!:)) Hm, všade chodím neskoro:)). /P.S. Osobne som mal iba 9 áut, /dlhšie ako rok a na seba, som ešte mlaďas, celkovo, t.j. s najazdením aspoň 5.000 km a viac ďalších asi 10-11, krátke prevezenia sa na 3.000 km / D, BE, NL/ nerátam, ale 33?!! Tak to musí byť iný "fanatik":)).... Normálne to musí liezť do peňazí, aj na nervy, zvykať si stále na iné auto... Nech Vám to výjde v živote, v láske aj za volantom:))

11.10.2010 | 13:06:16 | ľuboš Reagovat

Lubo

Lubo já se kvuli autům klidně hádám :) My máme auta dvě alfu 156 a Audi A6. Obě na LPG a super. Sice jsme je museli dát dokupy, ale teď šlapou jako hodinky. Má drahá půle .. jsme to jednou počítali, měl už asi 33 aut :-) všech různých značek, takže ten kdyby sem napsal všechny recenze, tak nevim jesti bych mu to schválila, kdybych ho neznala :)

10.10.2010 | 20:59:16 | Admin - Aliki Reagovat

Nevaďme sa, keď sa môžeme biť..:)),

Sme na jednej lodi a bola by škoda, ak by nám adnimistrátorka / dúfam, že to píšem správne:(/ zatrhla pokec a príjemný večer. P.S. Nepoznám žiadne ženské, ktoré by sa dokázali pohádať kvôli autám:)). Sranda, nie?:)) Pekný večer a poďme hajať k ženuškám, alebo zabiť nudu pred TV.., lebo nás Aliki vypne a máme po vtákoch..

10.10.2010 | 20:36:45 | ľuboš Reagovat

Tady je to o autech?Proč tak najednou?K tématu je tady asi 1% příspěvků,hlavně na recenzích na C1.Nešlo by udělat něco s registrací uživatelů?

10.10.2010 | 20:20:36 | Jirka Reagovat

for all

tak panove hodte se do klidu. konec urazek a piste k veci. Nebo diskuzi uzarvu v a bude to. Na vase vylevy neni nikdo zvedavej a lidi co se chteji dozvedet neco o autech, tak uz vubec ne.

10.10.2010 | 20:02:03 | Admin - Aliki Reagovat

10. října 2010 | 17:19 | Anonym | IP:89.103.103.x Ty zmetku jeden ty máš odvahu sem ještě lízt a sprostě nadávat.Do teď jsem se držel a vyhýbal se sprostým a hrubým výrazům,ale s tebou to prostě po dobrým nejde.
Každej vidí,že v pořádku nejsi ty.Pro neznalý tenhle týpek tady má asi dvě nebo tři recenze na kolíně pod různejma jménama,každej si to může najít a proštudovat.Když jsme ho odhalili už je jenom anonym s různejma IP a každýmu vnucuje jaká je to supr kára a zasírá recenze jeho debilníma kydama i ostatním.Jestli někomu připádám jako blázen je mi jedno,ale mám alergii na blbce jako je tenhle.

10.10.2010 | 19:20:55 | Jirka Reagovat

10. října 2010 | 18:02 | ľuboš

A ještě jedna věc -než mít doma nějakou vyskákanou modelku,která střídá partnery,jak ponožky,tak rači budu mít obyčejnou,fajn,hezkou holku,na kterou se mohu na 1000% spolehnout.

10.10.2010 | 18:51:33 |  Reagovat

10. října 2010 | 18:02 | ľuboš

PS-A kdyby jsi mě znal,tak víš,že já NIKDY nikoho neurážím!Nebo mi prosím přepošli,kde někoho urážím....
A můžeš mi věřit,že moje "samice" opravdu stojí za to,a již 10 let nemám potřebu se poohlížet po jiné "samici" ...

10.10.2010 | 18:49:27 |  Reagovat

10. října 2010 | 18:02 | ľuboš

Tak rozhodně bych nesrovnával nutnost auta,s nutností pohodlí bydlení,nebo hezké drahé polovičky vedle sebe.Toto myšlení není podle mě nejlepší.Auto je pouze "kus plechu",které tě dostane z místa A do místa B.Nevím,jak ty,ale já např.co se týká auta,tak něco ušetřím,koukám,kolik stojí běžné opravy,koukám,kolik stojí povinné ručení,náhr.díly,koukám tak nějak na spotřebu,atd.A peníze,co ušetřím,dám rači do bydlení,nebo koupím něco drahé polovičce,atd.Pro mě není nejdůležitější věc auto.Ano,pokud bych měl milióny,bylo by to něco jiného,a jistě bych si lepší auto dopřál-i když po pravdě i tak bych nemusel mít auto s obsahem 5 litrů,atd...
Ale to je samozřejmě každého věc,co upředňostňuje :-))
Zdar, Jirka KOPR.

10.10.2010 | 18:46:10 |  Reagovat

Luboš

Tvůj projev je příkladem JAK TAKÉ LZE uvažovat. Zaplaťbůh toto zvířecí zcestné a úchylné chování není vlastní každému. Na rozdíl od zvířat a některých jedinců typu Luboš, je většina lidí INTELIGENTNÍ a ukájení nízkých pudů ustoupí lidskému sociálnímu chování. Ale bohužel takovéto uvažování stylu "nikdy nemám dost" a "chci stále víc" je prapůvodcem všeho zla. tato zvěř stále znepříjemňuje život lidem, kteří jsou skromní, dokáží se spokojit s málem a vědí, že hodnoty lidského života jsou úplně jinde. Nebo ty znáš modelku, která by byla opravdu šťastná a spokojená a měla srdce naplněné láskou k bližním? Hovno. Jen prachy, mrdání, a okamžité ukájení potřeb, které jak zjistí později bylo stejně k ničemu. Chcípne v bídě, bez přátel, nenáviděná nebo zapomenutá.

10.10.2010 | 18:41:05 |  Reagovat

Anonym 14:58: Vlastne máš pravdu, ale tu ide o POCHOPENIE ľudskej duše:))

Načo Ti je silné auto, keď Ti stačí C1? Načo Ti je byt, dom, keď by si mohol pri troche vôle prežiť niekde na ubytovni, al. dokonca stane, chatke. Načo Ti je pekná ženská, keď sa môžeš "ulakomiť" aj na špatu, alebo si to robiť sám...:))
Tóľko peňazí by si si ušetril:)) ... A o TOM TO JE: O PENIAZOCH:)). Z podstaty človeka vyplýva, že chce viac, než jeho otec, novší model telefónu, krajšiu ženskú, viac peňazí..., lebo nás obyčajne poháňa hormon TESTOSTERÓN:)). On a pud PREŽITIA velí nám, chlapom, kupovať si lepšie autá, väčšie domy, poľovať na krajšie kočky....., aby sme mohli odovzdať SVOJE gény potomkom...:)) A že to NAOZAJ FUNGUJE, je fakt...:)) Alebo inak: Skús mi povedať, KTORA KRASNA, BOHATA modelka si vzala SAMCA, chudáka / s dobrým srdcom?/...
NIKDY. Aj ženy potrebujú odovzdať gény tým, ktoí sú úspešnejší, vozia sa na lepších autách, ako je Trabant SVOJEJ doby. O 20 rokov žiadna nesadne do DNEŠNEHO BMW radu 5, lebo to bude socka:))
Už chápeš? Je to o PRIRODZENOM výbere...A autá dne nahradzujú KONE a koče:)). Takže ak urážaš niekoho, KTO má 5,0 obsah, tak vlastne tým potvrdzuješ, že si slabší samec a máš OBMEDZENÝ výber samíc:)). Naozaj sa v živote VŠETKO točí okolo šušiek- ženských:)). A ak sa nahneváš, tak si kúpiš aj Ty 5,0 obsah, čím si zvyšiš šancu na úspech na rozmnožovanie:)). P.S. Nezdá sa to, ale za náš život a postoje môžu HORMONY a GENETIKA cca 50-60%, 20-30% chuť, talent a ostatok: ŠŤASTIE:)) Aj preto je NAJDôLEŽITEJŠIE, lebo ho je tak málo...:)) Dúfam, že som nikoho neurazil. Nebolo to cieľom. Iba snahou o vysvetlenie, PREČO sa poniektorí trápime úplne zbytočne:))

10.10.2010 | 18:02:36 | ľuboš Reagovat

A zdá se mi, že jediný, kdo to nemá v hlkavě v pořádku, je Marne a Jirka, který se sám schovává za Lovce anońymů, majory zemany, ajiné pitomosti, aby svou schizofrenii přenesl na ostatní. Oba jste kokoti.

10.10.2010 | 17:20:36 |  Reagovat

10. října 2010 | 13:13 | Anonym

S "přibližovadlem",jak to nazýváš,tak se z místa A do místa B dostaneme úplně stejně,jako ty s "pořádným" autem.Možná tam ty budeš o chvíli dřív,ale k čemu ti to je?Absolutně k ničemu.Akorát ten tvůj "5,0" si vezme o několik litrů víc benzínu-nafty.Ale hlavně že máš 5,0... -jsi k smíchu :-)))
Ale až vyrosteš,tak to sám poznáš.....
Asi potřebuješ ke zvýšení svého ega alespoň motor o obsahu 5 litrů,že? Kolik platíš povinné ručení? Kolik ti to tvoje "pořádný" auto žere?Jistě se ti to ale vyplatí ... :-))

10.10.2010 | 14:58:05 |  Reagovat

malé objemy

Malé objemy nejsou auta, nýbrž jenom přibližovadla, ten, kdo si koupí za pár kaček nějakého usmrklého pežota s objemem 1.0 a tahá si triko jak to má svižný a že porazí kdekoho s 1.2 tak je ubožák. Namontujte si ty motůrky do sekaček... Pořádný auto začíná NEJMÉNĚ předponou 2.xxxxx já mám 5.0 a taky si tu netahám triko jak jsem rychlejší než smradlavý 1.8 či co...

10.10.2010 | 13:13:49 |  Reagovat

No chlapi, nechcem sa do toho veľmi miešať, ale najviac rozumu

tu má autorka recenzie...:((. Mladá, pekná, múdra... V opačnom prípade, ak by kopírovala mužských proťajškov, by to UNO muselo zrýchľovať ako Ferrari, spotreba ako Babetta, s neskutočným pohodlím a kvalitou.
P.S. Ak by to napísala, tak ju asi zožerieme. Ale ako to napíše niekto s pinďurom, tak sa za také hlúposti bude biť až do rána:)). Trochu smutné, nie:))?!

08.10.2010 | 23:21:29 | ľuboš Reagovat

anonyme

ty to nemáš v hlavě v pořádku. O tom, co psal o tobě Jirka už tu snad nikdo nepochybuje. Ty jsi prostě fanatik, který se ve své ubohosti a zbabělosti schovává už jen za anonyma, dokonce zapíráš vlastní recenze. Jak tu někteří píší, že objem ničím nenahradíš, je svatá pravda, která platila a stále platí, a ani tvůj fanatismus s tím nic nenadělá. Maloobjemy se prostě musí víc točit než větší kubatury, to ví každý, pouze tvoje C1 je samozřejmě vyjímkou. Doporučuji návštěvu psychiatra.

08.10.2010 | 22:18:11 | marne Reagovat

Jirka

Teda to mě podrž! Ještě mi zjisti na co umřela moje babička. Máš to hezky poskládaný, nebyl jsi u STB ? Ti taky uměli poskládat co se jim hodilo, pokud chtěli někoho usvědčit. dokonce poznáš "můj"sloh... ty jsi vlastně génius. Akorát o těch kolíňatech nic nevíš, viď? Tak už nech těch konspirací věnuj se něčemu užitečnému. Dost mě štve, že i to málo majitelů kolínských prcků to už tady na těch stránkách vzdalo (no, není se čemu divit) a pokud sem vleze nějaký jejich obhájce, je to okamžitě padouch s několika identitami. Tobě tady asi ten Standa, nebo štrůdl chybí?

08.10.2010 | 21:02:02 |  Reagovat

To jsou hádky, to jsou hádky...Motory s takovými objemy nepatří do aut ale do sekaček :-D. Výjimkou je snad 1.4 v MiTu a 1.4 TSi a stejně kdoví jak to bude s jejich životností. Objem ničím nenahradíš :-D
To Jirka: To tam ten bavor nemohl zařadit trojku, ne? :-D

08.10.2010 | 20:23:17 | psenda Reagovat

To je moje dílo.

08.10.2010 | 19:56:33 | Jirka Reagovat

Anonym | IP:89.102.229.x

30. srpna 2010 | 20:35 | Štrůdl | IP:89.102.252.x , 26. srpna 2010 | 18:18 | Štrůdl | IP:89.102.164.x , 7. října 2010 | 15:34 | Anonym | IP:89.102.164.x , 1. října 2010 | 16:38 | Anonym | IP:89.102.229.x
Taky jsem měl tohoto staršího pežota 1.1 a měl jsem navíc k tomu co píšeš ještě tónovaná skla, dělenou zadní sedačku a podtlakový šíbr. To ale základ nebyl. Jenže, právě přes tyto "vymoženosti" neměl airbagy, ABS, stabilizační systém, o výsledcích bariérových zkoušek ani radeji nemluvím... a přes celou tu výbavu taky neměl posilovač řízení. To jen pro zajímavost. Koupil jsem si potom kolíně, které bylo s posilovačem a kompletní bezpečnostní výbavou, ty elektrický vychytávky jsem si tam nechal nainstalovat později (nebylo to až tak drahé - nesmíš použít originál příslušenství, ale druhovýrobu a jsi někde na 4-6 000) mimo klimatizaci. A jestli ti ten 106 připadal že jel velmi dobře, tak věř, že proti 107 je to jízdními vlastnostmi jen slabej odvárek :-)) Sice má 106 měkčí odpružení, a větší kufr, ale ve všem ostatním se na mladšího brášku vůbec nechytá :-) Ten motůrek ve 107 je úplně někde jinde.
To že nejsi Standa,Vašek nebo Štrůdl se hodně blbě obhajuje,protože jenom tím,že kolíně máš jseš na seznamu.IP jak je vidět máš víc,používáš stejnej sloh a meleš furt to samí dokola.Takže jseš on nebo jeho dokonalej klon.

08.10.2010 | 19:50:25 |  Reagovat

Marne

Recenzi tu nemám, a tyto tvoje reakce mě utvrzují v tom, že jsi hlupák. Až recenzi napíšu, tak určitě ne sem. A určitě jen jednu, na to se spolehni. A k tomu co tě nejvíc zaujalo: Ty ostatní maloobsahy na něj prostě nemají. Tak to ber. Nebo raději zkus.

08.10.2010 | 18:55:23 |  Reagovat

jak malý kluci na písku :-) fakt :-))

08.10.2010 | 16:24:48 | Admin - Aliki Reagovat

Hádky C1 vs. Uno nikoho normálneho nezaujímajú. A detinské dohady už vôbec. Dávam echo Adminke, snáď to prečistí...

08.10.2010 | 00:04:41 | Matúš Reagovat

anonyme,

bohužel opět lžeš. Recenzi tu na C1 máš, a jak je tu všeobecně známo, nikoliv jen jednu. V tom mě tvoje poslední reakce jen utvrdily (viz. tvoje věta: "...na něj jiné maloobsahy (i ty vyšší, než 1.0 a 1.1 nemají, kdybyste se posrali") nikdo jiný se tu nerve za C1, než ty. Kdybys měl Swifta, věděl bys, že 1.3 nemá VVT - čili opět lež. A s tou modlou jsi opět vedle - pro mě je moje auto jen přibližovadlem, které mi má umožnit, abych se dostal tam, kam zrovna potřebuji - nic víc, nic míň. Naopak mi to přijde právě u tebe - tvoje vozidlo pravděpodobně znamená pro tebe víc, než jakýkoli člověk. Což je velmi smutné.

07.10.2010 | 22:43:10 | marne Reagovat

A taky trošku sledujte IP adresy, když už tady jsou. Nazýváte dva různé lidi Standou a štrůdlem dohromady. Už to něco říká o vašem IQ. Nebo si vážně myslíte, že v celé ČR si koupili kolíňata jen Standa a Štrůdl?

07.10.2010 | 21:46:08 |  Reagovat

Marne

Extra pro tebe: Nemám zde žádnou recenzi, plácáš jen do vody. Vlastnil jsem Swifta, před ním Hyundai Getz (motor podobně stavěný, auto velmi dobré, ale musel se točit a měl krátké převody). Také nikde nepíšu že mám C1, to jste si tady vycucali z prstu vy. Ale kolíně vlastním a proto (právě proto) znám jeho přednosti co se motorů týče a mám s čím srovnávat. Na rozdíl od většiny z vás, kteří se můžete podělat z té vaší modly a jste zaslepení (ano vy, ne já) protože nemáte ponětí o čem se tady dohadujete. V tomhle směru na něj jiné maloobsahy (i ty vyšší než 1.0 a 1.1) nemají kdybyste se posrali. A jestli si myslíš, že jsem si koupil kolíně proto že na větší nemám, tak jsi ubohej. Pár větších aut bylo levnějších, ale já je prostě nepotřebuji. A hlavně, kvalita není ve velikosti, ani v otáčkoměru.

07.10.2010 | 21:44:15 |  Reagovat

Jirka

Zde není diskuse o C1, a nikdo mimo tebe Uno s C1 nesrovnává.

07.10.2010 | 21:37:09 |  Reagovat

anonym

Váženej anonyme, tak za prvé: motor 1.3 ve Swiftu NEMÁ A NIKDY NEMĚL VVT, rač si to zjistit. Za druhé: lžeš, ty jsi Swifta nikdy nevlastnil, v tvé recenzi uvádíš jako předchozí auta úplně jiné vozy. Takže diskuse s tebou, jakožto zaslepencem, který uvažuje stylem "koupil jsem kolíně, protože na větší prostě nemám, tak ho budu alespoň donekonečna vychvalovat na recenzích," nemá smysl.

07.10.2010 | 21:13:18 | marne Reagovat

Hon na Mazdu

Abych trochu osvětlila to porovnávání Mazdy a Una. Uno znám, jak svý boty, aspoň co se jízdy týče. A Mazda sloužila jako dopravní prostředek při 3-týdenní dovolené v Itálii, na které se s ní najelo pěkných 4 000 km.
Ihned při testovací jízdě před dovčou jsem cítila, že to auto je prostě línější - protáhla jsem ho po trase, kterou jezdím sama dost často. A i kamarád, který Uno nemá moc rád potvrdil mou domněnku.
Musím ale uznat, že se 5 lidma a narvaným kufrem to Mazda utáhla docela dobře. Těch 100 km/h držela v Rakousku dobře, nad 100 km/h se jí stoupalo hůř.

07.10.2010 | 21:09:29 | Klaris Reagovat

K tématu.UNO jsem kdysi vlastnil na rozdíl od tebe. Tohle UNO je v mnoha ohledech lepší než to tvoje kolíně.Super kára,sice hnilo ale jinak raketa. po dálnici jsem předjel i báwo,malá spotřeba,otáčkoměr,víko kufru šlo otevřít bez klíčku,zrcátka štelovací zevnitř,madla všude,super zátah sice až tak od 3000 ot/min,ale to je vlastnost všech benzínů bez turba.Na výběr i dva turbobenzíny 1,3 a 1,4.Díky nízký hmotnosti s ním motor doslova mával,ale to ty nemůžeš vědět.Ty žiješ ve snu jménem C1,která má zrychlení za 13,7s a max krouťák 93Nm.

07.10.2010 | 20:52:09 | Jirka Reagovat

Jirko

Ani jeden argument k tématu. Jen osobní invektivy. Neznalost, hloupost, omezenost, vztek, zloba, nenávist. Sám máš plečku (možná) a nám bys mohl leda závidět, chudáku. Ty samozřejmě nemáš co závidět, protože nemůžeš závidět něco, co jsi nikdy nepoznal. A co by na to řekli kamarádi s orionem, favoritem, felicií, escortem, škodou 120, renaultem chamade, a golfem, že? Víš co? Jdi se vyřádit do hospody, poper se tam, uklidni hormony a třeba se tam něčemu přiučíš. P.S.: centrál mám taky, (ale na ten to nejezdí) a otáčkoměr nepotřebuji. Nemusím totiž hlídat otáčky. Mám to pružné odspodu až po omezovač, zátah jako elektromobil, síla a akcelerace v celém rozsahu otáček od 1200 do 6000. Přetočit se to nedá, není to plečka jako ta tvoje. Tak, doufám, že teď jsem tě aspoň pořádně nasral a máš další důvod se tady rozohnit. Baví mě to, trubko. Anebo líp, nekecej o tom, o čem nic nevíš.

07.10.2010 | 20:12:36 |  Reagovat

Ty brďo, ženská, mladá a na Une:))

No, keď sa na tom naučíte jazdiť, tak potom by ste už nemali NIKDY vklopiť :)) /klop-klop na drevo/. Uná mal kamarát, dokonca aj jedno s turbom. Toľko strachu /pred 11-12 rokmi som už potom nikdy nemal/, naozaj ťahali ako ďas, interiér sa úplne rozhrkal, gumy pískali, iba som sa držal života a bál sa o život:). Jama - nejama. Ako v talianskej kriminálke z 80-tych rokov...
P.S. A celkom verím, že Mazde dala na frak. Tá je totiž čistá konfekcia. Niečo ako Fábia 1,2...Objem motora a KG neoklameš...

07.10.2010 | 20:12:33 | ľuboš Reagovat

Ty musíš bejt hodně nemocnej.Furt se u mini oháníš zrychlením,pružností.Jestli to má 15s nebo 13,7s je přeci jedno,když je to nákupní taška pro ženský do města.A nejhorší je na tom ta věc,že máš mindrák s toho co jsi koupil za plečku a sám se tady pořád utvrzuješ co máš za káru a nikdo ti to nežere snad kromě Itala,kterej ho sám vlastní.Tohle Uno má alespoň otáčkoměr a možná i centrál.

07.10.2010 | 17:16:47 | Jirka Reagovat

Jirka, Marne

Někteří tu jste banda ignorantů, a to promiňte. Jak jinak vás nazvat? Jeden vůbec neví, že Swift má VVt a ještě rozdává rozumy, další mě napadá s C1, přičemž problém byl v charakteristikách různých motorů, nikoli ve značce auta. A že se vždycky když vás nasere rozumný argument, začnete chytat C1 a Standy, je vlastně potěšující. Proč? Protože je vidět, že nemáte nic konkrétního k tomu, co jsem napsal. Nemůžete vyvrátit pravdu tím, že se budete vztekat. Prostě je to tak, že některé motory jsou takové a jiné makové. Jen úzkoprsý chudinka nedokáže unést pravdu, že práve jeho motor je z těch, které je potřeba točit. Myslím že jste to někteří nazývali vysavačem.... ? A pokud tady někdo někoho znechucuje neustálým omíláním C1, tak jste to právě vy pánové.

07.10.2010 | 15:34:32 |  Reagovat

Hele Štrůdle,Stando ty si nedáš pokoj a musíš zasírat s debilním kolínětem každou recenzi a meleš furt to samí dokola.Kdyby si ho náhodou někdo chtěl koupit,tak si mu to zhnusil,že se mu bude vyhejbat velkým obloukem.

07.10.2010 | 09:57:05 | Jirka Reagovat

Ľudia, zle ste ma pochopili, ja som neporovnával motor starého Una a motor novej Mazdy, to by som si ani nedovolil. Sám som zástancom japonských áut. Ja som porovnával autá ako celky a to hlavne z pohľadu hmotnosti. Proste tá Mazda asi nemá 750kg, tak nech má aj VVTi aj variabilné meniteľné predĺženie sánia a mne je jedno čo, proste nemá objem na danú váhu. Možno keby tam radšej napchali turbokompresor (nebol by som povedal, že to niekedy napíšem- nie som zástanca turba ), tak by to aspoň išlo od nízkych otáčok, ale verím tomu (opäť prízvukujem vďaka hmotnosti), že kým sa tá Mazda vyhrabala na 4000 ot/min, tak to staré Uno tam malo už dávno dvojku a motor sa zbieral do otáčok. Už ste ma pochopili.

07.10.2010 | 07:39:52 | Svoro Reagovat

anonym

MotorSwifta 1.3především nemá (neměl) VVT, čili rozdílé samozřejmě jsou. Navíc si nějak protiřečíš - často ses tu oháněl tím, že papírové hodnoty jsou na hovno (výkon, zrychlení atd). Ted' se zase odvoláváš na články, papírové hodnoty atd. A ano,máš pravdu: to že Ignise nemáš a ani jsi ho neřídil, to JE silný argument. A hlavně nechtěj prosímtě srovnávat tříválcový litránek tvé C1 s motorem 1.3 v Ignisu, asi bych se musel dlouho smát! (jasně, bude mi sděleno, že nad motor v kolíněti není, táhne pěkně odspodu, má dostatek výkonu, blá blá...) To už tu zná každý zpaměti:))

06.10.2010 | 22:29:12 | marne Reagovat

Marne

Ignise nemám, tos mě teda dostal, to je opravdu silný argument. (ale na věci to nic nemění). Ale měl jsem Swifta, to už neukecáš. Ty motory jsou hodně podobné svým charakterem. Také jsem měl služební Hondu Jazz 1,2 a bylo to totéž v bleděmodrém. Takže až ty vyzkoušíš kolíně jako já tyto vozy, budeme si povídat. A recenze nerecenze, dané parametry neukecáš. Vrchol krouťáku ve 4100 je prostě posazený vysoko. Máš k dispozici rozsah nějakých 1800 otáček, kdy auto opravdu táhne a rasantně zrychluje. U solidního motoru na to máš cca rozsah 3000 otáček a to je rozdíl. To už nejsou "jen 2 vteřiny zrychlení".

06.10.2010 | 22:12:50 |  Reagovat

anonyme

ano, máš pravdu, já Ignise mám a ty ne. A v tom je ten rozdíl. Takže logicky znám toto auto líp než ty. To jsou tvoje častá slova, když bráníš ty tu svou pravdu. Kdybych ti tu dal odkaz na profi recenzi tvého kolíněte, oháněl by ses hloupostí a nezkušeností pisatele. Tak mně laskavě neuč znát moje auto.

06.10.2010 | 21:53:35 | marne Reagovat

Marne

To že se nemýlím, potvrzuje tento článek: "Řada Ignis má, na rozdíl od některých dalších konkurentů, moderní řadu čtyřválcových šestnáctiventilových motorů. Ty zážehové mají dokonce proměnné časování ventilů VVT,Testovaná vrcholná verze disponuje zdvihovým objemem 1490 cm3, ze kterého je k dispozici 73 kW (tedy necelá stovka koní) při 5900 ot./min. Vrchol točivého momentu 133 Nm je umístěn do 4100 ot./min a nachází se tak v oblasti, kde se začíná Ignis probouzet, jak dynamicky tak zvukově. Klidný šepot čtyřválce se pak proměnní v méně příjemný výraznější zvuk, který cestující provází při cestovních rychlostech nad 120 km/h. " Takže je to typický suzuki, který ožívá nad 4 000 otáček, stejně jako swift, apod. A ani VVt mu nepomůže. Ty mi samozřejmě budeš tvrdit, že to tak není, protože ho máš a jsi vlastně potrefená husa. :-)

06.10.2010 | 20:59:56 |  Reagovat

marne

Máš pravdu. Ne všechny. A osobní zkušenosti s maloobsahy mám asi tak 25 let. Myslím, že to stačí, abych se k nim mohl vyjádřit.

06.10.2010 | 20:51:24 |  Reagovat

anonym

Milý anonyme, ty toho o oněch maloobjemových motorech zřejmě moc nevíš, jinak by jsi nepsal takový blbosti. Představ si, že motory Suzuki (ne všechny) disponují rovněž variabilním časováním ventilů VVT, a žádní lenoši to rozhodně nejsou. Tak tu neplácej kraviny.

06.10.2010 | 20:10:29 | marne Reagovat

Svoro

Tak za prvé, pokud je motor 1,3 debilný maloobjem, tak ten starý 1,5 není o mnoho větší. Plakat nad soumrakem Sierry vedla Una 1.5 je poněkud úsměvné. Za druhé: Nejsou to "dnešní debilní maloobjemové motory", ale NĚKTERÉ DEBILNÍ maloobjemové motory. Pokud máš zkušenost jen a pouze s takovýmto kriplem, tak je to tvůj problém. Nemůžeš ale potom paušalizovat. Pochybuji že jsi takový znalec a praktik, že bys měl osobní zkušenost s tak bohatou paletou maloobsahů, která v současnosti na trhu je. Možná by ses divil, jak pružné a výkonné některé jsou, a to překvapivě už od nízkých otáček. A věř mi, že Mazda motory umí, a tento není v ničem horší než ten v Unu. Věřím, že fiatek šlape, italové umí temperamentní motory, ale povyšovat ho nad moderní motor zkonstruovaný podle nejmodernějších poznatků, s technologiemi o kterých se tenkrát nikomu ani nezdálo, je prostě blbost. A ještě detail: Až tady budeš zase tvrdit něco o mrtvých motorech do 4000 otáček a potom o 2 vteřinách zrychlení, tak se vrať zpět v textu k podstatné věci: Ta Mazda má VVt, což znamená, že tento motor umí jak v nízkých, tak ve vysokých otáčkách. Přizpůsobí si totiž časování ventilů konkrétní potřebě. Takže jeho průběh výkonu a krouťáku je podstatně jiný, než tady barvitě popisuješ. To jen na vysvětlenou. Motory, o kterých píšeš ty, jsou většinou z produkce Hondy (malé objemy), suzuki, a některých které nechci jmenovat - motory s charakterem motocyklovým.

06.10.2010 | 18:03:24 |  Reagovat

Musím jen souhlasit se slečnou páč je tomu už hezká řádka let/17/ co jsem taky vlastnil Fiat Uno a dokonce dvě po sobě.První 1,1 a pak 1,5.Žralo to do 6 litru a jelo jak z praku.Dneska jsou auta sice už někde jinde ale vono se to tenkrát ale fááákt sakra dobře řídilo.

06.10.2010 | 16:21:30 | F.F. Reagovat

uno 1.5

No tak kdysi jsem taky měl tu čest vlastnit UNO 1.5, a můžu říct, že to byla fakt pecka.
Je to dáno hlavně hmotností cca 800 kg.Dnešní auta se pod 1000 kg prakticky nedělají, pokud nepočítám mini.
Takže samo nějaké moderní auto s 75 konmi nemá šanci, páč musí tahat o 3 metráky navíc.Ovšem bourat bych v UNU vážně nechtěl, dneska už mám jiné priority. Takže majitelce bych doporučoval až se trochu vyjezdí co nejrychlejc prodat nebo spíš udat na vrakoviště. Hodně štastných km.

06.10.2010 | 09:46:31 | martas Reagovat

Až na to, že dnešné autá sú debilne sprevodované a ten výkon 75 alebo 85k majú k dispozícií pri otáčkach, ku ktorým sa normálny človek pomaly ani nepriblíži. Aj tá Mazda, pokiaľ netočí 4000 ot/min, tak dosahuje zrýchlenia ako Favorit. Nezabudnem, keď ma kamarát previezol na svojom novom Colt-e s výkonom "ževraj" 93k, no to bola hrôza a des, do 4000 nič, potom to trochu na pól sekundy zatlačilo do sedačky a človek musel zase radiť. To sú tie dnešné debilné maloobjemové motory. Kde sú časy 2- litrových Sierr, kde človek pri predbiehaní nemusel radiť o dva-tri stupne dole, aby auto trocha obživlo. Verím tomu, že tá 1,5 dokáže s tým malým autíčkom pekne zamávať a čo sa týka bezpečnosti, neporovnávajte ho s autami dnešnej doby, ale napríklad s tým, čo sme mi vyrábali u nás v tých rokoch.

06.10.2010 | 07:23:44 | Svoro Reagovat

Mazda 2 se dělá s motory 1.3 s výkony 75 a 86 koní, navíc s variabilním časováním ventilů. Takže zapoměň na to, že by tvé uno bylo snad výkonnější, nebo dokonce rychlejší. A navíc s tou aerodynamikou? To jen kamarádka má své auto v záběhu a má díky bohu tolik rozumu, že si ho nehuntuje nějakými pochybnými závody se starým vrakem.

05.10.2010 | 21:14:20 |  Reagovat

bezpecnost ?!

Pekny veteran, ale pri trose nepozornosti te muze pri srazce zabit i cyklista :-(

05.10.2010 | 20:26:36 | M.D. Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Fiat Uno