Rok výroby:1996Typ motoru:1.8 RTG (diesel)Stav km při koupi:85 000 kmStav km nyní:400 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:30. 12. 2009
Couriera jsem používal cca 3 roky jako služební, následně jsem jej odkoupil od fy. kde pracuji a dál používal jako služebně soukromé auto ještě asi 2 roky (Původního majitele jsem osobně znal). Nejčastější byl problém se spojkovým lankem, které často rádo praskalo na páce převodovky. Někdy po čtyřech tisících, jindy po deseti. Jeho výměna sice po zkušenostech trvala "na silnici" max. 20 minut, ale i tak to nebylo kolikrát moc příjemné. Hlavně jste s sebou museli vozit náhradní (cena cca 250,-)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto samo o sobě mne NIKDY nikde nenechalo. I s prasklým spojkovým lankem se dá totiž perfektně řadit, samozřejmě kromě rozjezdů, to musí řešit startér. Sám jsem s ním najezdil něco kolem 300 tisíc a kromě provozních oprav (spojka, brzdy, tlumiče....) žádný problém. Rozvody totiž vydrží klidně 120 tis., vodní pumpu jsem měnil v ca 300 tis., vstřiky v podstatě taky (repas 1000,-/ks), žhavicí svíčky po sto tis.(200,-/ks) Originál pružiny jsou nesmrtelné, jen se pod těžkým motorem trochu unaví, zadní zkrutné tyče se neunaví nikdy, to vám dřív zareznou vyteklý tlumiče, který mají občas tendenci se ohnout. Záleží jak auto zatěžujete. V mém případě to znamená 200kg stálé váhy vzhledem k zamontovanému dílenskému vybavení, plus většinou náklad na hraně povolené nosnosti. Alternátor jsem měnil a startér repasoval až po "utopení" v bouři EMA. Alternátor je výměnným způsobem za 4.500,- max., startér dostal cívku z Fiat Uno 1.7 Diesel. Z toho vlastně pasují i vstřiky. Jednou za čas se taky roztavily originál konektory hlavních světel, po nahrazení ze Š 120 problém ustal. Poslední problém byl se silentblokem převodovky, který praskal a tím přenášel vibrace do karoserie. Stačí místo originál dílu použít lehce upravený ze Š 1203, který vydrží třikrát tolik. A teď klady: brzdy jsou na věčnost, pokud používáte originál kotouče. Nikdy nekupujte kopie, nevyplatí se to. Vyzkoušel jsem více výrobců a vím o čem mluvím. Všechny se do dvou měsíců zkroutí. Světla svítí dobře, v blinkrech jsem nikdy neměnil žárovky. Couvačky svítí nádherně. Nákladový prostor s plechovou nástavbou perfektně ztuží auto a to nádherně sedí. Kolikrát máte pocit, že už jedete na hraně, ale záhy zjistíte, že ta hrana je daleko za vaší odvahou vůbec takto jezdit s dodávkou. Souhrnem je to velmi slušná malá dodávka, která uveze bez odmlouvání i víc než je v dokladech, občas jsem vezl i tunu. Navíc když si uděláte díru mezi kabinou a nákl. prostorem tak úhlopříčně odvezete i 3.3 metru douhé tyče! Spotřeba se podle stylu jízdy pohybuje mezi 6-8.5L. Pro někoho je to možná vyšší spotřeba, ale Ford vám to vrátí spolehlivostí a nenáročnou údržbou. Pro mé využití spotřeba nikdy nehrála moc velkou roli, ale slyšel jsem, že se s tím dá jezdit i za míň.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Courier