Rok výroby:1997Typ motoru:1.6 16V 66KW L1Stav km při koupi:140 000 kmStav km nyní:150 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:7. 6. 2009
Předchozí auto:Škoda Favorit Felicia FeliciaFord Escort 1.4 CLX
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Nestabilní volnoběh, za studena chcípalo.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jelikož jsem už s předchozím Escem měl výborné zkušenosti - (1.4 CLX rv. 1991 - nezničitelný stroj), zvoli jsem po delším váhání MK7čku. Dříve než auto koupím, tak si vždy o něm něco přečtu, tudíž jsem o problémech s volnoběhem věděl a i pán, který mi ho prodával mě upozorňoval, že za studena blbne. Prý to bude klapka. Po kompletním vyčištění sání ( klapka byla opravdu zaolejovaná ) problém stále trval, nakonec to asi na 14 dní vyřešila výměna teplotního čidla pro ŘJ. Pak se problém vrátil. Vyměnil se ventil odvětrání klikovky a hadice a je po starostech. Od té doby chytá na první "ťuknutí" a nemám mu co vyčítat. Olej vůbec nežere - což mě u staršího auta docela udivuje, ale proč si stěžovat :-D Rozhodně používat minimálně polosyntetiku - někomu to zase šlape jen s plnosyntetikou.
Jinak auto ve své cenové kategorii nabízí opravdu zajímavou výbavu - airbagy, klimu, vše v elektrice, abs, centrál...
Ani s pohodlím to neni nejhorší, když je potřeba někde v autě přespat, složím zadní sedačky a v pohodě se šejdrem vejdu a nohy strčím do kufru - hatchback. Klimatizace chladí skoro okamžitě a topení topí během 5-ti minut. Uvnitř auta je neskutečné ticho, když se drží otáčky do 3500, tak o motoru skoro ani nevíte. Posilovač je dost silný - samozřejmě že to není jako u nového auta :) Řazení je krátké a přesné. Přední sedáky jsou relativně pohodlné, ale při delší jízdě z nich bolí pozadí. Jsou i docela vybrané takže v zatáčkách z nich nekloužete. Volant se výborně drží - ale ne ten dřevěný ve verzi Ghia - ten klouže. Standartní rádio a repro hrají slušně, ani při vyšší hlasitosti nijak nešumí.
Jízdní vlastnosti: sériových 90 kobylek je alespoň pro mě dostačujících, auto má solidní odpich - samozřejmě nenaložené, a umí držet stálou rychlost i při delším stoupání. Jen je škoda, že vstřiky vypínají až při 3000ot - při jízdě z kopce, když brzdíte motorem. 1.8 to má už při 1500ot. Nechá se i relativně vytáčet, ale to už je na úkor spotřeby, ve městě jezdím okolo 9l a jinak něco přes 7l. Umí si vzít i víc - mám široké a velké kola.Auto je dost nízké - to jsem vyřešil 15 palcovými koly a 65 profilem na gumách - potřebuji ho trochu výš. Tím je možná i způsobeno celkem velké naklánění v zatáčkách, jinak na standartních 14 kách drží celkem pěkně. Nicméně sportovní pružiny mu sluší víc. Bohužel na českých silnicích pak trpí. Kupodivu při přejezdu nerovnosti v interiéru nic výrazně nemlátí. Brzdy jsou dostatečne silné, jsou připravené i na 1.8.
Náhradní díly jsou docela levné, jen se musí hledat. Ve Fordu je to všechno strašně předražené. Za celou dobu jsem ve Fordu koupil jen svíčky a teplotní čidlo...a to už jen ze zoufalství, když jsem je nesehnal jinde.
Abych pořád nechválil tak dám i pár záporů: auto kvete jak jarní louka, jakmile se objeví bublinka, hned podchytit, nebo se vám to rozleze a budete z toho nešťastní. Není to bohužel pozink, ty se prý dělaly až od rv. 2000. Hodně vržou plasty v interiéru, při určitých otáčkách vybrují knoflíky topení a sklíčko hodin...je to dost nepříjemný zvuk. Nejlepší je to podlepit tlumící páskou. Klíčky doporučuji mít hned dva..při častém používání rychle odcházejí - nevim z čeho je dělaj ale je to i vidět jak mizej. Standartní nárazníky jsou extrémě křehké - prý aby při střetu ještě víc nepoškodily karoserii. Při prasknutí doporučuji hned koupit kopii - když ho necháte zavařit, tak stejně zas znovu prasne. Osobně bych uvítal nějaké "bordel skříňky" v kufru - jako má třeba golf. Na trojúhelník a lékárnu je jen takové gumové očko, z kterého téměř okamžitě vypadnou. Nevim jak který motor, ale s jinými svíčkami než jsou Motorcraft si moc ten můj nerozumí - doporučuji mít náhradní na delší cestu :)
Většina věcí, které mi na autě vadí, jsou spíš jen takové prkotiny. Dle mého soudu jsou to ( při troše péče ) kvalitní auta za dobrou cenu - bohužel zrovna o Escortech si hold člověk musí něco přečíst, než je koupí. Doporučuji se zaměřit na auta po prvním majiteli a nejlépe se serviskou. Escorty mají jen pětimístné tachometry, takže najeté kilometry jsou dost diskutabilní. A nechte si ho zvednout, Esca trpí na nosníky, proklepat šroubovákem. Dobré, zachovalé Esco MK7 koupíte od 40tis výš, vyvarujte se luder za 20klacků - akorát vás to naštve a stejně do něj nacpete kotel peněz. MK7čky by už měly mít Euro 2 - poplatek 3000,- ( alespoň u mě to takhle bylo ). Auto si nechte nastartovat studené. Ať vidíte chování motoru. Samozřejmě to sjou starší auta, takže je nutné počítat s nějakou tou investicí. Hrozně mě mrzí, když si někdo koupí Esco, nevrazí do něj ani korunu a pak tady čtu jak je to nekvalitní šunt, že mu odešly brzdové destičky a ložiska a veškeré spotřební věci. Auto jsem pořídil za 40tis a už 12tis do něj navrážel, ale všechno to jsou věci, které odchází spolu s používáním...
Malá rada na závěr: dejte si na hadici za ventil odvětrání klikovky papírový palivový filtr - dává se do škodovek. A po pár týdnech se na něj mrkněte - všechen tenhle humus vám jde do sání a zadělává ho. Zlepší vám to trochu volnoběh. Ale bacha jsou tam dva průměry hadic od ventilu jde 8mm a do sání 10mm. Jsou zasunuté do sebe.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Escort
Kamoš ho má a je spokojenej, ale jak píše autor, je potřeba najít dobrej kousek, co ušetříš na koupi, potom tam stejně naházíš.. Jinak dobrá recenze..
10.06.2009 | 10:26:45 | Berzerk Reagovat