„Vozidlo“ jsem zakoupil v roce 2010, tedy v současné době je cca 2 roky „v provozu“. K dnešnímu dni je „najeto“ cca 75 tisíc km. Uvozovky u slov vozidlo, v provozu a najeto však používám záměrně, protože spíše než o jízdu se jedná o trápení s průměrnou frekvencí návštěvy servisu cca po každých 5 tisících km. Závady se začaly projevovat prakticky ihned po zakoupení. Již během prvních km bylo zjištěno cukání motoru při akceleraci po předchozí deceleraci, které doposud nebylo opraveno. Vada se projevuje nepravidelným chodem motoru a náhlým poklesem výkonu, což je např. při jízdě na dálnici velice nebezpečné a ohrožuje to nejen mě jako řidiče, ale i vozidla jedoucí za mnou. Bohužel i přes tuto skutečnost se autorizovaná servisní síť včetně zastoupení společnosti Ford k této situaci staví stylem zdržovací taktiky „nevidím, neslyším, nic tam není“. Na vlastní náklady jsem tedy musel prokazovat, že závada skutečně existuje a na její detekci jsem vydal více než 20 tisíc korun, přestože je vozidlo v záruce. Tyto prostředky mi do dnešního dne nebyly prodejcem FORD uhrazeny. Bohužel naše legislativa je „krátká“ na to, aby ochránila spotřebitele, a je smutné konstatovat, že Občanský zákoník se v dané situaci jeví pouze jako cár papírů. Ford se řídí vlastním přístupem, jehož výsledkem je jízda ve voze, které na dálnici při rychlosti 130 km/h náhle ztratilo výkon a jen duchapřítomností vzadu jedoucího řidiče nedošlo ke střetu ani ke zranění. FORD tedy klidně nechává jezdit koncového zákazníka s nebezpečnou vadou podloženou znaleckým posudkem i hloubkovou diagnostikou, které jsem musel na své náklady zajistit.
Bohužel cukáním motoru výčet závad teprve začíná:
Po 4 500 km došlo k poruše dvou-hmotnostního setrvačníku spojky. V koloně se nebylo možno rozjet a téměř vždy hrozila kolize s jiným vozem. Oprava byla realizována až při 13 000 km (byl nutný čas na přesvědčení servisu k opravě).
Po 13 000 km (tedy přibližně ve stejnou dobu) došlo i ke ztrátě tlaku vstřiku u jednoho z válců. Výměna všech vstřiků byla posléze provedena po dalších 45 000 km.
Po 30 000 km muselo být vyměněno zadní okno, bohužel přestalo vyhřívat. Při výměně předního okna, které bylo rozbito od protijedoucího vozidla se zjistilo, že nevyhřívá ani to. Obě okna tedy vydržela pouze jednu necelou sezónu!
Hodnocení a zkušenosti s autem
Veškeré výše uvedené postřehy a informace jsem schopen nezvratnými důkazy prokázat a uvádím i další nepříjemná překvapení, která na mě čekala během provozu vozidla: - Rádio je bez měniče 6 CD, přestože ve výbavě Titanium v o rok starší nabídce bylo s měničem CD – nepříjemné zklamání a šok po zakoupení vozu. - Při každém pohledu do zpětných zrcátek je nutno přebíjet odraz chromovaných ofukovačů, které se odráží ve skle a jsou vidět bohužel přesně v tom nejkritičtějším místě. - Vnitřní leštěný dekor včetně volantu v silnějším svitu odráží veškeré světlo do obličeje, jízda bez slunečních brýlí je tak jen pro otrlé. - Počítač „Convers +“, který je za přípatek cca 2 500 Kč je k nepoužití, cca 1/3 zabírá motiv autíčka, který nemá žádnou funkci (ani při změně osvětlení nebo při signalizaci nedovřených dveří), dále palubní počítač umí pouze tři hodnoty - celkovou spotřebu, dojezd a okamžitou spotřebu. Pokud chcete znát spotřebu za danou jízdu, musíte bohužel data vymazat a nemáte tak možnost dlouhodobě sledovat informace. I o 10 let starší vozidla nižší kategorie umí více. - Vůz ve výbavě „Titanium“ nemá k dispozici funkci signalizace servisní prohlídky, kterou mají i 15 let staré Felície. - Při snaze otevřít okna za jízdy si dejte pozor na vykloubení ruky, neboť madlo otevírání dveří citelně komplikuje použití elektrických ovládačů oken. - FORD v roce 2010 dával pouze nezbytnou dvouletou záruku. V případě nutnosti, kdy krátce po záruční době dojde k selhání dalších komponentů vozu neakceptuje „kulance“ a nenabízí ani bezplatné zapůjčení vozu při delší opravě v době záruky, přestože je toto „zmíněno“ v návodu k vozidlu. Prodlouženou záruku je nutno si připlatit v ceně cca 20 000 Kč, což je v situaci, kdy autorizovaná servisní síť není schopna (víceméně ani ochotna) opravit vadu v době záruky docela „tristní“. - Tempomat má pro ovládání celkem 6 tlačítek na obou stranách volantu, což je nelogické a zatím nejvíce, co jsem u podobných vozů viděl (např. Honda Accord včetně „jízdy v pruhu“ a „adaptabilního tempomatu“ má jen 5). Ovládání je nelogické a zbytečně komplikované – pro každou funkci je samostatné tlačítko. Je to však na individuálním posouzení. - Rozložení dálkového ovládání odemykání vozu je obráceně, než je běžné, takže pokud k Fordu Mondeo přecházíte od jiného vozu, počítejte s tím, že budete mít vůz neustále odemčený. - Při dešti a nebo delším stání a následném otevření kufru běžte raději stranou, neboť dostanete vydatnou sprchu vody. V zadních dveřích není vylisován odtokový kanál, takže při velikosti dveří se během pár hodin vytvoří slušná zásoba vody, kterou pak nepřipraveni dostanete v plném zásahu. - Pozor na anténu, je archaická, není ohebná, takže do myčky musí ven.... kdeže jsou ty časy staré Fabie I, která měla anténu, se kterou se dalo jet i do myčky. - Při výměně pneu za zimní jsme v pneuservisu zjistili abnormální sjetí všech 4 pneumatik Goodyear na vnitřní straně tak , že nebyl vidět vzorek ( najeto cca 40 tis km ) - Jako klad vidím vyhřívání čelního okna, bohužel ve voze fungovalo pouze 2 měsíce ( listopad a prosinec 2010).
Uvádím zde pouze svůj názor a své zkušenosti. Věřím, že jsou i povedená vozidla a tiše závidím těm, kteří tyto problémy nemají. Nicméně, ať si každý udělá svůj názor o daném vozu a jeho kvalitě či vynaložených prostředcích sám. Z mého pohledu je „vozidlo FORD MONDEO“ v dnešní době za požadované peníze nepoužitelné a nekvalitní. Rozhodně jej nedoporučuji.
seš blbej? Jaký vybírat, jaký netankovat? jde o recenzi na nové vozidlo. Pána je mi tedy opravdu líto, takovej pech nepřeji nikomu (kromě Jirky a Luboše) :-))
Mám Forda také r.v. 2009, doposud NIC! slovy nic, krom olejů,destiček,kapalin,pneu, rozvodů ve 160tkm (předepsáno), koberečků a plynových vzpěr 5.dveří - jo a žárovky, nějaká hadice u klimy a kožený kryt kulisy řazení. Nyní 211tkm, bez problémů funguje léto-zima, po 9-ti letech také nová baterie.
Jaký pán, takový krám, pokud se k autu chováš jako hovado, tak se není čemu divit, že ti to vrátí! Měl jsem mondeo z roku 1993 a i po dvaceti letech čelní sklo vyhřívalo a prostě vše fungovalo jak má, až na korozi... když šel na vrakáč, měl 500 000 tisíc km. Teď mám focuse 2001 1.8tdci a má 300tis s původní dvouhmotou! Vstřiky se dělaly ve 250 000km! Nesmí se to honit za studena, podtáčet a musí se dochladit turbo po zátěži...
My se ale tady nebavíme o starém vozidle, ale o novějším modelu. Také jsem měl na Mondeu 2001 vyhřívané čelní sklo, které fungovalo do poslední chvíle (2010 ) Pak jsem pořídil nový model a po třech letech provozu fungují jen 4 centimetrové proužky. Jinak mohu souhlasit, že je to kus od kusu. Máme dva stejné modely. Do jednoho se leje nafta a mění olej s filtry, do druhého jsme nacpali již 250 tisíc do oprav.
15.03.2019 | 14:17:10 | Oli
| 109.107.208.*Reagovat
RE: Jaký pán...
Vstreky, ani spojky som nemenil ani po vyše 500.000 km...
Auto mám 13 let technika bez problémů , táhne dobře, spolehlivost , spotreba 6 až 7 litrů economicky i za 5 litrů ,horší kvalita zpracování. Chci zmenu ale dnešní diesel euro 5 , 6 je delany jen na zakazníkovu peněženku a tak dále zůstávám spokojený s mým /veteránem/ do kterého leju jen naftu.
Mam mondeo 2009 2.0tdci 103kw. Predtym som mak passat2.0tdi 103kw.co sa tyka Vw tak to bola katastrofa, v servise som bol castejsie ako za volantom.nechcem sa k tomu autu uz ani myšlienkami vracat.kupil som mondeo a môžem len chváliť. Auto celkom výkonné svižne,spotreba velmi slušná,velmi dobre jazdne vlastnosti a komfort,vybava titanium zatial som menil len bežne veci tlmice platnicky mam najazdene 190 000km bez velkych investícií,najbližšie vymenim rozvod a jazdime dalej,vadi mi len velky predok pri parkovani natesno je to neprehladne, ale mam senzory takze ziadny problém.dotyčný pán mal asi kus ktorý bol sam o sebe výrobná vada,ale to ma asi každá automobilka narazam na moj passat.Mondejko vrelo odporúčam je to skvelé auto za rozumnu cenu.prajem pekny deň...!
Zdravim, mam Mondeo 2009 1.8 tdci econetic hatchback. Na pohled krasne auto v metalize, kuzenych sedadel a prostoru. Bylo zakoupeno jako pouzite a momentalne beha se 142 000 km. Ztraci vykon, turbo neprijemne hvizda a nejkrasnejsi zkusenost kdyz vam za jizdy pri zahratem motoru auto jednoduse vypne, naskoci engine malfunction a mate co delat vyradit, spomalit, a v dojizdecim manevru startovat znovu. Jsem zenska a o vstrikach, cerpadlech, pumpach vim prd. Dealer samozrejme stejna taktika..a zaruku mam jeste pul roku. Najde se nekdo ochotny kdo by se podelil o reseni problematiky? Po nastartovani auto opet funguje bez malfunkci. Semtam kopne pri setrvajici jizde nad 140km/h jako by melo potrebu kaslat. To uz ford vyrabi jen shit?
Po prečítaní Vašej recenzie som dospel k názoru, že už pri kúpe auta ste tie poruchy mali premyslené a naprogramované. To čo tu opisujete normálny človek neuverí. Alebo ešte je jedno vysvetlenie. Mohlo to byť vašim zaobchádzaním.
12.10.2014 | 19:34:00 | Martin
| 46.150.193.*Reagovat
Netvrdím,
to co píšete není možné (sám jsem si totéž zažil s Rendlem a nedělám si iluze, že přístupy zastoupení po prodeji nebo servisu v záruce se u značek zas až tak liší), teď mám C maxe 2009 a naprosto bez potíží (cca 90tkm). Jen mne zaráží, že jste si to auto kupoval, když Vám na něm vadí milion věcí, které jste si mohl odzkoušet v salonu nebo při kratším zapůjčení vozu. Sám jsem si maxe půjčil na prodloužený víkend (platil jsem jen benál,resp.naftu) a pak do něho šel, byl jsem naopak velmi mile překvapen, že oproti půjčenému vozu (byť byl výbavově výš ale starší), jsem měl mnoho zhodných pvků výbavy lépe vychytaných (madlo 5. dveří,volant,řadící páka , kryty disků ap.). Forda jsem vybral kvůli vynikajícím jízdím vlastnostem, jejich podvozky nemají v dané cenové kategorii "masovek" konkurenci a detaily jsem tedy tolik neřešil, protože všude je něco, nicméně chápu, že při pořízení vozu ve výbavě Titanium tedy nejvyšší možné, jsou něktré věci zarážející.
Tá vysvetľuje, prečo sú dnes Mondea také lacné autá.
Niektoré veci ste ale mohli vedieť skôr, napr.mna odradilo práve to šialené madlo dverí, rovnaké ako v Toyote Avensis, či Lexuse, akonáhle je nejaký dizajnersko-ergonomický nezmysel...., ruky preč od auta.
v reakci na Váš článek mám mondeo od 10/2010 k dnešnímu dni mám najeto 72000 a zatím bez závad z nekvalitou vozu Vám musím oponovat, veškeré ovládání i pohodlí ve voze mě vyhovuje jediné včem Vám dám zapravdu je laksní přístup společnosti Ford k zákazníkovi, v době před zakoupením vozu nebylo nic problém, poté už se jednání prodejce změnilo a už přístup ke spotřebiteli nebyl tak vstřícný než jako byl před nákupem vozu ale když ptáčka lapají ......ale to už jsme si mohli zvyknout
27.08.2013 | 17:36:03 | martin
| 94.138.113.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo
Pan je trochu mimo
Od kdy ma Felicie ukazatel servisni prohlídky? Ten vůbec neví.
27.01.2022 | 20:29:54 | Martin | 31.192.81.* Reagovat
Diesel Ford = nejdrive studovat a pak koupit
Dle recenzi si je treba samo Ford vybirat.Ne kupovat na prni dobrou.A taky se o to poradne starat.Netankovat na kazdy pastusce za 23kc za litr nafty.
23.05.2020 | 18:49:59 | Tonys | 37.48.30.* Reagovat
RE: Diesel Ford = nejdrive studovat a pak koupit
seš blbej? Jaký vybírat, jaký netankovat? jde o recenzi na nové vozidlo. Pána je mi tedy opravdu líto, takovej pech nepřeji nikomu (kromě Jirky a Luboše) :-))
23.05.2020 | 19:21:04 | | 89.176.46.* Reagovat
Mimochodem
Apropos, Ford UŽ i v r. 2009 dával jistě prodlouženou záruku.....nikdy jsem ji nepotřeboval, ale vím, že byla.
16.03.2019 | 08:31:16 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Ha,ha,ha
Mám Forda také r.v. 2009, doposud NIC! slovy nic, krom olejů,destiček,kapalin,pneu, rozvodů ve 160tkm (předepsáno), koberečků a plynových vzpěr 5.dveří - jo a žárovky, nějaká hadice u klimy a kožený kryt kulisy řazení. Nyní 211tkm, bez problémů funguje léto-zima, po 9-ti letech také nová baterie.
16.03.2019 | 08:29:54 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Jaký pán...
Jaký pán, takový krám, pokud se k autu chováš jako hovado, tak se není čemu divit, že ti to vrátí! Měl jsem mondeo z roku 1993 a i po dvaceti letech čelní sklo vyhřívalo a prostě vše fungovalo jak má, až na korozi... když šel na vrakáč, měl 500 000 tisíc km. Teď mám focuse 2001 1.8tdci a má 300tis s původní dvouhmotou! Vstřiky se dělaly ve 250 000km! Nesmí se to honit za studena, podtáčet a musí se dochladit turbo po zátěži...
02.10.2017 | 12:11:09 | Jarin | 188.175.161.* Reagovat
RE: Jaký pán...
My se ale tady nebavíme o starém vozidle, ale o novějším modelu. Také jsem měl na Mondeu 2001 vyhřívané čelní sklo, které fungovalo do poslední chvíle (2010 ) Pak jsem pořídil nový model a po třech letech provozu fungují jen 4 centimetrové proužky. Jinak mohu souhlasit, že je to kus od kusu. Máme dva stejné modely. Do jednoho se leje nafta a mění olej s filtry, do druhého jsme nacpali již 250 tisíc do oprav.
15.03.2019 | 14:17:10 | Oli | 109.107.208.* Reagovat
RE: Jaký pán...
Vstreky, ani spojky som nemenil ani po vyše 500.000 km...
16.03.2019 | 02:17:45 | ĽUBOŠ | 85.237.234.* Reagovat
RE: Jaký pán...
Blboši, to bude tím, že to kolobrnda nemá víš?
16.03.2019 | 08:25:50 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
MONDEO 2,0 TDDI 85 KW 280 Nm EURO 3
Auto mám 13 let technika bez problémů , táhne dobře, spolehlivost , spotreba 6 až 7 litrů economicky i za 5 litrů ,horší kvalita zpracování. Chci zmenu ale dnešní diesel euro 5 , 6 je delany jen na zakazníkovu peněženku a tak dále zůstávám spokojený s mým /veteránem/ do kterého leju jen naftu.
31.05.2015 | 13:35:31 | ving | 84.244.117.* Reagovat
mondeo
Mam mondeo 2009 2.0tdci 103kw. Predtym som mak passat2.0tdi 103kw.co sa tyka Vw tak to bola katastrofa, v servise som bol castejsie ako za volantom.nechcem sa k tomu autu uz ani myšlienkami vracat.kupil som mondeo a môžem len chváliť. Auto celkom výkonné svižne,spotreba velmi slušná,velmi dobre jazdne vlastnosti a komfort,vybava titanium zatial som menil len bežne veci tlmice platnicky mam najazdene 190 000km bez velkych investícií,najbližšie vymenim rozvod a jazdime dalej,vadi mi len velky predok pri parkovani natesno je to neprehladne, ale mam senzory takze ziadny problém.dotyčný pán mal asi kus ktorý bol sam o sebe výrobná vada,ale to ma asi každá automobilka narazam na moj passat.Mondejko vrelo odporúčam je to skvelé auto za rozumnu cenu.prajem pekny deň...!
15.11.2014 | 08:46:51 | avb | 195.91.4.* Reagovat
Hilfe
Zdravim, mam Mondeo 2009 1.8 tdci econetic hatchback. Na pohled krasne auto v metalize, kuzenych sedadel a prostoru. Bylo zakoupeno jako pouzite a momentalne beha se 142 000 km. Ztraci vykon, turbo neprijemne hvizda a nejkrasnejsi zkusenost kdyz vam za jizdy pri zahratem motoru auto jednoduse vypne, naskoci engine malfunction a mate co delat vyradit, spomalit, a v dojizdecim manevru startovat znovu. Jsem zenska a o vstrikach, cerpadlech, pumpach vim prd. Dealer samozrejme stejna taktika..a zaruku mam jeste pul roku. Najde se nekdo ochotny kdo by se podelil o reseni problematiky? Po nastartovani auto opet funguje bez malfunkci. Semtam kopne pri setrvajici jizde nad 140km/h jako by melo potrebu kaslat. To uz ford vyrabi jen shit?
18.10.2014 | 07:59:26 | Ja | 79.97.180.* Reagovat
RE: Hilfe
ITohle je nejspolehlivější fordí nafťák.Nechal bych prověřit kilometry přes fordzona.sk a pak bych odstoupil od smlouvy.
18.10.2014 | 13:04:13 | Jirka | 37.188.142.* Reagovat
...
Po prečítaní Vašej recenzie som dospel k názoru, že už pri kúpe auta ste tie poruchy mali premyslené a naprogramované. To čo tu opisujete normálny človek neuverí. Alebo ešte je jedno vysvetlenie. Mohlo to byť vašim zaobchádzaním.
12.10.2014 | 19:34:00 | Martin | 46.150.193.* Reagovat
Netvrdím,
to co píšete není možné (sám jsem si totéž zažil s Rendlem a nedělám si iluze, že přístupy zastoupení po prodeji nebo servisu v záruce se u značek zas až tak liší), teď mám C maxe 2009 a naprosto bez potíží (cca 90tkm).
Jen mne zaráží, že jste si to auto kupoval, když Vám na něm vadí milion věcí, které jste si mohl odzkoušet v salonu nebo při kratším zapůjčení vozu. Sám jsem si maxe půjčil na prodloužený víkend (platil jsem jen benál,resp.naftu) a pak do něho šel, byl jsem naopak velmi mile překvapen, že oproti půjčenému vozu (byť byl výbavově výš ale starší), jsem měl mnoho zhodných pvků výbavy lépe vychytaných (madlo 5. dveří,volant,řadící páka , kryty disků ap.). Forda jsem vybral kvůli vynikajícím jízdím vlastnostem, jejich podvozky nemají v dané cenové kategorii "masovek" konkurenci a detaily jsem tedy tolik neřešil, protože všude je něco, nicméně chápu, že při pořízení vozu ve výbavě Titanium tedy nejvyšší možné, jsou něktré věci zarážející.
28.08.2013 | 08:56:55 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
Dkujem za recenziu.
Tá vysvetľuje, prečo sú dnes Mondea také lacné autá.
Niektoré veci ste ale mohli vedieť skôr, napr.mna odradilo práve to šialené madlo dverí, rovnaké ako v Toyote Avensis, či Lexuse, akonáhle je nejaký dizajnersko-ergonomický nezmysel...., ruky preč od auta.
Bude sfušované celé..:(
Má to overené.
27.08.2013 | 18:00:26 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
mondeo 2010
v reakci na Váš článek
mám mondeo od 10/2010 k dnešnímu dni mám najeto 72000 a zatím bez závad
z nekvalitou vozu Vám musím oponovat, veškeré ovládání i pohodlí ve voze mě vyhovuje
jediné včem Vám dám zapravdu je laksní přístup společnosti Ford k zákazníkovi, v době před zakoupením vozu nebylo nic problém, poté už se jednání prodejce změnilo a už přístup ke spotřebiteli nebyl tak vstřícný než jako byl před nákupem vozu
ale když ptáčka lapají ......ale to už jsme si mohli zvyknout
27.08.2013 | 17:36:03 | martin | 94.138.113.* Reagovat