Rok výroby:1992Typ motoru:1,8 DieselStav km při koupi:77 000 kmStav km nyní:196 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?9 letPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:23. 1. 2008
Předchozí auto: ocove-skoda,dacia,gazik,renault 6,fiat 850
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
stavu vozidla a kvality ciest 2x naprava-tyčky,silenbloky,tyčky Tlmiče 2x predné,1xzadne Predovka-preťažené auto(paleta zošitov) Výfuk Vodna pumpa-malo vody Palivové čerpadlo-ihla(smeť a nekvalitná nafta) Zadné ložiská Olej Filtre Gumy
Hodnocení a zkušenosti s autem
Design ma nadčasový jednoducho predbehol svoju doby veľká konkurencia drahých aút. Pohodlie veľmi dobre,pre 5 ľudí akurát odskúšane na ceste do Chorvátska inak pracovalo ako firemné auto na zásobovanie kvoli kufru strašne veľký.
Výbava posilovač bŕzd a riadenia,el.okná,centrál,vyhrievané zadné sklo,tonovane všetky sklá do zelena od výroby a RS-ková predovka dalo 170 km/h.
Brzdy by mohli byť aj lepšie na také voľné jazdenie stačí ale raly štýl plyn/brzda slabé trebalo by športovejšie alebo kotúče dozadu.
Výkon motora papierovo 60 koníkov ale ma ich viac aspoň ten náš ponaháňa aj octaviu a pod.Klepot taký originál ford primerany dá sa zvyknúť.Štarty na šupu len treba 1x nažhaviť bez problému pri -20°C alebo +35°C.
Podvozok skvelí na to auto sedí jak pribitý až na tie naše cesty.Tlmiče veľa zniesly auto neustále preťažované.
Karoséria ma pôvodný lak ešte stale dobre vyzerá ale solonie ciest prináša svoje ovocie korózia lemov a podvozku.
Jazdí sa s níim dobre či len tak voľne alebo aj plyn/brzda na to že je to hladký naftiak ma dobrý ťah aj plne naložený.
Spoľahlivé nikdy nás nikde nenechalo a máme ho už 9rokov a zrobili 150 000km odišli len veci opotrebovaním alebo nedopatrením o auto bolo nestarane z času načas povysavalo a pod. kedže bolo na podnikanie.
Spotreba od 5,5 do 6,5l ale plyn v podlahe alebo naložený.
Náklady na údržbu bežné primerane. Cena pri kúpe v roku 1999 220 000 SK pôvod z francúzska predchádzajúci majiteľ ho tam kúpila doniesol a jazdil len dlhé trasy bol to zachovalý kus.
Auto malo par ľahkých havariek popukal nárazník z vnútra ale nerozletel sa favorit bol rozbity komplet predok a raz pri parkovani ho oškrel tiež favorit a len škrabance a rozbitá smerovka a favorit dvere zapučené.
Auto má športovejší vzhľad a jazdné vlastnosti je dosť nízky zhruba 10-12cm od zeme. JEDNODUCHO AUTO BEZ ÚDRŽBY
jako newim c tu vlastne řešite měl jsme escort mk4 1.6D 40 kwpotom mondeo 1.8 TD 65 kW pak escorta 1.8 TD 66 KW a ted MAM oriona 1.8D 44kw. escorta td a oriona mam stale jsou to nezničitelne motory . ano akcelerace nic moc někdy by to těch par koniku pod kapotou navic chtělo ale jinak spokojenost auta stale jezdi a krom běžne udržby ani koruna navic spotřeba okolo 6 litru a to za jakeho koli režimu jizdy a to podotikam že na escortu mam odjetych poctivich 650 tis na puvodnim motoru. pokud tam nenalijete olej. jak je znamo fordy hnijou stejně jako 90procnt aut. a porovnavat to s octavkou je opravdu blbost.jsou to auta uplně jineho druhu a hold octavka ma jeden z nejlepších dieselových motoru za poslednich 15 let ale nic mene kromě benzinovích motoru počinaje škodou sto a više až po felicii 1:3 mpi a už zminovaneho dieseloveho mtoru ktery byl i v felicii ale bez turba skoda neměla nic. ford je ford a tim zustane a kdo si kupuje forda musi vědet do čeho jde.
Orion i Escort jsou líné mrchy, snad nejlínější ze všech aut mimo š 1203 a Praga V3S. Těmto fordovským lemrám natrhne prdel i stará P 205, Saxo, a jiná nesrovnatelně slabší, ale dynamičtější auta.
Je sice několik provedení octávek, kterým zamávají zadním stěračem i kolínská trojčata (slabší verze 1,9 TDi, nebo verze 1,4), a to je asi tak vše, čemu by z oktávek mohl tento orion ujet. Jinak silně pochybuju!
ahoj, strašně se divím, že píšeš že proháníš octávii tomu moc nevěřím 1,9tdi má mnohem větší zátah. Já jsem měl escorta což je nástupce oriona, jak 1,8d tak i 1,8tD a ten druhý byl mnohem lepší. Zátah krásný a tachometrových 195 udělal tak počítejme 175 reál což je ikonstrukční rychnost psaná v techničáku. Ale ten chcípák bez turba byl strašně línej, spotřeba kráásná ale tot vše. Motoricky dobré auto. prostor standard, podvozek můžu potvrdit skvělej a řízení taky. Nejvwětší problím jsem měl u obou vozů s pojistkovou skříní. jednou odešel obvod pro palivové čerpadlo, potom stahování oken vypadávaly světla. Vyřešila to koupě nové ,. ta stojí 6,500,- Kč. Jinak můžu říct že escort/orion je skvělé autíčko, moc rád jsem s ním jezdil
Mam Oriona 1,8D taky a jestli prohání Octavii, tak jedině tu z roku 1960. Ve všech recenzích píšou, že motory mají slabší výkon a to mohu jen potvrdit.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Orion
porovnavaní
jako newim c tu vlastne řešite měl jsme escort mk4 1.6D 40 kwpotom mondeo 1.8 TD 65 kW pak escorta 1.8 TD 66 KW a ted MAM oriona 1.8D 44kw. escorta td a oriona mam stale jsou to nezničitelne motory . ano akcelerace nic moc někdy by to těch par koniku pod kapotou navic chtělo ale jinak spokojenost auta stale jezdi a krom běžne udržby ani koruna navic spotřeba okolo 6 litru a to za jakeho koli režimu jizdy a to podotikam že na escortu mam odjetych poctivich 650 tis na puvodnim motoru. pokud tam nenalijete olej. jak je znamo fordy hnijou stejně jako 90procnt aut. a porovnavat to s octavkou je opravdu blbost.jsou to auta uplně jineho druhu a hold octavka ma jeden z nejlepších dieselových motoru za poslednich 15 let ale nic mene kromě benzinovích motoru počinaje škodou sto a više až po felicii 1:3 mpi a už zminovaneho dieseloveho mtoru ktery byl i v felicii ale bez turba skoda neměla nic. ford je ford a tim zustane a kdo si kupuje forda musi vědet do čeho jde.
03.01.2013 | 18:23:24 | forďak | 46.135.56.* Reagovat
RSková předovka (asi převodovka) - dalo 170..... :-) no to je teda úspěch! A z jak strmého kopce?
13.05.2010 | 18:58:41 | Reagovat
Orion i Escort jsou líné mrchy, snad nejlínější ze všech aut mimo š 1203 a Praga V3S. Těmto fordovským lemrám natrhne prdel i stará P 205, Saxo, a jiná nesrovnatelně slabší, ale dynamičtější auta.
13.05.2010 | 18:36:41 | Reagovat
Octavia vs. Orion
Orion 1.8 D nie je žiadne žihadlo a porovnávať to s Octaviou...Snáď len 1.9 SDi, al. 1.4i. S inými ťažko.
13.05.2010 | 18:11:29 | Matúš Reagovat
Prohání octávky
Je sice několik provedení octávek, kterým zamávají zadním stěračem i kolínská trojčata (slabší verze 1,9 TDi, nebo verze 1,4), a to je asi tak vše, čemu by z oktávek mohl tento orion ujet. Jinak silně pochybuju!
23.01.2009 | 12:24:51 | Reagovat
máš volaké čudné
ahoj, strašně se divím, že píšeš že proháníš octávii tomu moc nevěřím 1,9tdi má mnohem větší zátah. Já jsem měl escorta což je nástupce oriona, jak 1,8d tak i 1,8tD a ten druhý byl mnohem lepší. Zátah krásný a tachometrových 195 udělal tak počítejme 175 reál což je ikonstrukční rychnost psaná v techničáku. Ale ten chcípák bez turba byl strašně línej, spotřeba kráásná ale tot vše. Motoricky dobré auto. prostor standard, podvozek můžu potvrdit skvělej a řízení taky. Nejvwětší problím jsem měl u obou vozů s pojistkovou skříní. jednou odešel obvod pro palivové čerpadlo, potom stahování oken vypadávaly světla. Vyřešila to koupě nové ,. ta stojí 6,500,- Kč. Jinak můžu říct že escort/orion je skvělé autíčko, moc rád jsem s ním jezdil
23.01.2009 | 11:16:32 | Ruty Reagovat
tak na svejch 44kw to chodi dost dobre,po rovine 160 z kopce i vice,tak jesli ti to nejede tak to mas v bordelu.
23.01.2009 | 10:42:10 | Reagovat
prohání octavii?
Mam Oriona 1,8D taky a jestli prohání Octavii, tak jedině tu z roku 1960. Ve všech recenzích píšou, že motory mají slabší výkon a to mohu jen potvrdit.
15.07.2008 | 16:45:10 | Reagovat