Rok výroby:1965Typ motoru:radovy 4 valec OHV, uloStav km při koupi:64 000 kmStav km nyní:67 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:25. 1. 2008
Vzhladom na vek Cortín pred každou jazdou sa niečo pokazí, ale sú to prevažne drobnosti.
Hodnocení a zkušenosti s autem
V roku 2005 som sa stal majitelom prvej Cortiny - model Mk1 DeLuxe 4dv. sedan s motorom o objeme 1198ccm. Cortinu som kupoval po neprofesionálnej renovácii, avšak doteraz sa neobjavili zásadné problémy s prevádzkou - musím však podotknúť, že Cortina je využívaná len príležitnostne počas víkendov za pekného počasia. Na iné účely totižto toto auto nie je možné použiť, do normálnej premávky každopádne nepatrí či už kvôli málo účinným brzdám, nízkej stálej cestovnej rýchlosti ale hlavne kvôli prevádzkovým nákladom a dostupnosti náhradných dielov. Čo to sa stále dá zohnať cez špecializované firmy v Anglicku ale je toho minimum o karosárskych dieloch ani nehovorím. Naposledy som zháňal ramienko, palec a veko na originál rozdelovač Lucas, všetko sa mi to podarilo zohnať ak by mal s tým niekto problém nech sa mi ozve na mail, napíšem mu party fy. Facet.
Ku jazdným vlastnosťiam len toľko, že to má klasický náhon na zadnú nápravu odpruženú listovými pružinami, vpredu je Mc.Person ale riadenie nie je hrebeňové ale pomocou šróbu a matice s pomocnými obehovými ložiskami - auto na ceste skôr pláva ako drží stopu, vyslovene nebezpečné je ísť rýchlejšie ako 70km/hod po vyjazdených koľajách od kamiónov.
Motor je radový štvorvalec uložený pozdĺž o objeme 1198ccm a výkone asi 33kW, čo bolo dosť málo na rozhýbanie 4,5m dlhého auta v minulosti, nieto ešte dnes. Cortina je vyslovene na víkendové jazdenie po prázdnych cestách a na hobby.
Spotreba je asi 9l/100km pri rýchlostiach okolo 70km/hod, koho by to však trápilo keď na nej najazdím ročne okolo 500km.
Pred dvoma rokmi som si zaobstaral dalšiu Cortinu, ktorú som našiel ako exponát v sekcii veteránov na nitrianskom autosalóne a to model Mk2 vo verzii standart 2dv. s motorom 1300ccm. Cortina je po prvom majitelovi a má najazdených len 65000km. Po konštrukčnej stránke je totožná s modelom Mk1, upravený je len motor - má vačší objem ( 1300ccm) a výkon asi 40kW. Cortina s týmto motorom je oveľa živšia než prvý model Mk1, avšak na úkor spotreby. Už v dobových Tuzexových materiáloch sa uvádzalo 10L/100km v skutočnosti je to asi 11-12 litrov.
Měl jsem Cortinu MK2 2dvéř. zhruba před 10ti lety a pořád na ní vzpomínám. Bylo to moje 1. auto. Koupil jsem ho na inzerát za 4500,- od staršího pána. V té době mělo najeto 100tis km a byla v původním stavu. Bílá barva, červený interier. V porovnání s dnešními vozy to auto nemělo nic. Jenom jeden sdruženej budík, kde byl rychloměr, palivoměr a nějaká kontrolka, ale i v mrazech -20 startovala na 1.pokus. Brzdy příšerný a udržet stopu bylo umění, ale byla to krása. Kdo nezažil, nepochopí.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford
MK2
Měl jsem Cortinu MK2 2dvéř. zhruba před 10ti lety a pořád na ní vzpomínám. Bylo to moje 1. auto. Koupil jsem ho na inzerát za 4500,- od staršího pána. V té době mělo najeto 100tis km a byla v původním stavu. Bílá barva, červený interier. V porovnání s dnešními vozy to auto nemělo nic. Jenom jeden sdruženej budík, kde byl rychloměr, palivoměr a nějaká kontrolka, ale i v mrazech -20 startovala na 1.pokus.
Brzdy příšerný a udržet stopu bylo umění, ale byla to krása.
Kdo nezažil, nepochopí.
08.09.2008 | 11:24:19 | Reagovat