Recenze Ford Tourneo Connect 1.8 Tdci
“Je potřeba pečlivě vybírat ojetiny se zkušeným mechanikem, pak bych se tohoto auta v naftě nebál.”

Autor recenze: TommyDr1v3r (26 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:HCPB Stav km při koupi:168 000 km Stav km nyní:260 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 7,0 l/100 km Vloženo: 28. 11. 2019

Hodnocení inzerátu: 8 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.0

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Volkswagen Golf 1.6 SR

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

Variabilita, praktičnost, prostor
Velmi vysoká užitná hodnota
Vyklápěcí víko pátých dveří
Cena povinného ručení (1.8)

Slabé stránky

Velmi záleží na zacházení předchozího majitele
Nekomfortní jízda (posez, hluk)
Koroze (prahy, zadní část podvozku)

Závady a opravy na autě

Termostat
Vakuová pumpa/podtlak brzd
Poloosy
Ložisko PP kola
Alternátor (uhlíky)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Mám již druhé stejné auto, první skončilo s prasklým blokem motoru, mělo hodně najeto a neznám způsob jízdy předchozího majitele, přesto jsem koupil znovu totéž auto, s menším nájezdem a v lepší kondici. Je to zvláštní, auto vlastně neustále naznačuje nějaký problém, přesto na něj nedám dopustit a jezdím s ním velmi rád. Poslední dva dny jsem byl v servise - auto nedosáhne teploty 90°C dle ukazatele, drží se kousek pod prostředkem - výměna termostatu za origo Ford nepomohla, zkusím ještě čidlo teploty bloku motoru. Dále jsem řešil vrzání spojkového pedálu. Promazal jsem a zakonzervoval mechanismus pedálu, teď už se vrací úplně nahoru, ale zvuky pžetrvávají - takže jsem koupil hlavní spojkový válec a až to bude akutní, vyměním. Až na tu teplotu, která nedosáhne 90°C s ním ale nemám problém - podvozek je na jedničku - možná to jsou ta listová péra vzadu, ještě se mi nepovedlo ho utrhnout, ale častou jízdu na hraně nedoporučuji, čekala by vás výměna předních ložisek. Řízení je podle mě přesně, cítím dobře, co auto dělá, narozdíl od čtyřkového Golfa, se kterým jsem jezdil předtím. Motor 1.8 66kW je dostačující na jízdu s běžným zatížením, ale na pravidelné tahání těžších přívěsů bych ho nedoporučil. Chce to alespoň dvoulitr. Hodně se pak namáhá převodovka, zvlášť na prvním a druhém stupni, kde už je rychlostka slyšet, takže mě čeká výměna oleje v převodovce, později repas. Auto ztrácí dech v delším stoupání. Na delší cesty není příliš pohodlné, nenašel jsem optimální pozici za volantem a neustále se vlastně vrtím a přesedávám na tvrdé sedačce, loketka a bederní opěrka to nezachrání. Ani co se týče odhlučnění to inženýři moc nevymysleli. Se sklopenými nebo dokonce vyjmutými zadními sedadly se kabinou šíří značný hluk od zadní nápravy. Je to krabice, takže s ním jezdím do cca 110 km/h, i kvůli spotřebě i kvůli vzrůstajícímu hluku. Převodovka je do síly, při 110 km/h reálné rychlosti točí přes 2500ot/min, ale hezky drží stálou rychlost a stále reaguje na plyn. Jezdím průměrně za 7 litrů, ale moc to nesleduji. Chce to velmi citlivé zacházení s nezahřátým olejem/motorem. Auto se déle ohřívá, velmi oceňuji Webasto, spouští se pod určitou venkovní teplotu (kolem -5°C) a blok motoru se ohřeje do pár minut. Auto je neskutečně variabilní a velmi prostorné, konzole nad hlavou je super věc a to jsou přesně důvody, proč jsem do něj šel. Auto je skvělé, ovšem když jede a nestojí v servisu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 8


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Tourneo Connect

Vložit komentář
 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Ford Tourneo Connect