Rok výroby:2003Typ motoru:HCPBStav km při koupi:168 000 kmStav km nyní:260 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:7,0 l/100 kmVloženo:28. 11. 2019
Variabilita, praktičnost, prostor Velmi vysoká užitná hodnota Vyklápěcí víko pátých dveří Cena povinného ručení (1.8)
Slabé stránky
Velmi záleží na zacházení předchozího majitele Nekomfortní jízda (posez, hluk) Koroze (prahy, zadní část podvozku)
Závady a opravy na autě
Termostat Vakuová pumpa/podtlak brzd Poloosy Ložisko PP kola Alternátor (uhlíky)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mám již druhé stejné auto, první skončilo s prasklým blokem motoru, mělo hodně najeto a neznám způsob jízdy předchozího majitele, přesto jsem koupil znovu totéž auto, s menším nájezdem a v lepší kondici. Je to zvláštní, auto vlastně neustále naznačuje nějaký problém, přesto na něj nedám dopustit a jezdím s ním velmi rád. Poslední dva dny jsem byl v servise - auto nedosáhne teploty 90°C dle ukazatele, drží se kousek pod prostředkem - výměna termostatu za origo Ford nepomohla, zkusím ještě čidlo teploty bloku motoru. Dále jsem řešil vrzání spojkového pedálu. Promazal jsem a zakonzervoval mechanismus pedálu, teď už se vrací úplně nahoru, ale zvuky pžetrvávají - takže jsem koupil hlavní spojkový válec a až to bude akutní, vyměním. Až na tu teplotu, která nedosáhne 90°C s ním ale nemám problém - podvozek je na jedničku - možná to jsou ta listová péra vzadu, ještě se mi nepovedlo ho utrhnout, ale častou jízdu na hraně nedoporučuji, čekala by vás výměna předních ložisek. Řízení je podle mě přesně, cítím dobře, co auto dělá, narozdíl od čtyřkového Golfa, se kterým jsem jezdil předtím. Motor 1.8 66kW je dostačující na jízdu s běžným zatížením, ale na pravidelné tahání těžších přívěsů bych ho nedoporučil. Chce to alespoň dvoulitr. Hodně se pak namáhá převodovka, zvlášť na prvním a druhém stupni, kde už je rychlostka slyšet, takže mě čeká výměna oleje v převodovce, později repas. Auto ztrácí dech v delším stoupání. Na delší cesty není příliš pohodlné, nenašel jsem optimální pozici za volantem a neustále se vlastně vrtím a přesedávám na tvrdé sedačce, loketka a bederní opěrka to nezachrání. Ani co se týče odhlučnění to inženýři moc nevymysleli. Se sklopenými nebo dokonce vyjmutými zadními sedadly se kabinou šíří značný hluk od zadní nápravy. Je to krabice, takže s ním jezdím do cca 110 km/h, i kvůli spotřebě i kvůli vzrůstajícímu hluku. Převodovka je do síly, při 110 km/h reálné rychlosti točí přes 2500ot/min, ale hezky drží stálou rychlost a stále reaguje na plyn. Jezdím průměrně za 7 litrů, ale moc to nesleduji. Chce to velmi citlivé zacházení s nezahřátým olejem/motorem. Auto se déle ohřívá, velmi oceňuji Webasto, spouští se pod určitou venkovní teplotu (kolem -5°C) a blok motoru se ohřeje do pár minut. Auto je neskutečně variabilní a velmi prostorné, konzole nad hlavou je super věc a to jsou přesně důvody, proč jsem do něj šel. Auto je skvělé, ovšem když jede a nestojí v servisu.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Tourneo Connect