Recenze Honda Accord 2.2 ieS
“Vynikající vůz se svělou spolehlivostí a rozumnými náklady.”

Autor recenze: Tom (30 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:2.2 VTEC Stav km při koupi:260 000 km Stav km nyní:398 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 7 let Průměrná spotřeba: 7.8 l/100 km Vloženo: 1. 5. 2009

Hodnocení inzerátu: 7 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Mazda 323 Mitsubishi Galant,Honda Prelude

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Krom běžné údržby naprosto bez závad. Chce to jenom se o auto strarat ...


Hodnocení a zkušenosti s autem

V roce 2002 jsem se rozhodl prodat svou starou Hondu Prelude 2.0 z roku 1988 a pořídit něco většího a mladšího. Protože jsem tehdy byl nemajetný, 23 letý student VŠ, musel jsem se při výběru auta držet hodně při zemi a vzít zavděk opět veteránem, byť mladším o pár let.
Rozhodně jsem nechtěl do baráku korejskou plechovku, nebo auto s píčou ve znaku, o špagetožroutovi nemluvě.
Chtěl jsem zůstat věrný Hondě, se kterou jsem byl velice spokojený a volba proto padla na Accord,typ CC7. Dva měsíce jsem hledal a objížděl auta po celé severní Moravě a Olomoucku, ale žádný z nabízených Accordů se mi nezdál ve stavu, abych mu svěřil svůj mladý život. Nejlepší byl pán z Ostravy, který v inzerátu popisovat stav auta jako naprosto perfektní, ale skutečnost byla značně děsivá. Už jsem se smiřoval s tím, že koupím jinou značku, třeba Magdu, nebo Myšáka, ale pak se objevil ON.Krásný, udržovaný Accord z 93 roku, tmavě modré metalízy z Karviné. Pán, který jej prodával se o něj zcela evidentně dobře staral - na autě ani náznak koroze, pěkný interier a motor šlapající jak švýcary a dokonce i origo řádně vedená servisní knížka.
Dotyčný nebyl zmrdoslav a o autě mi bez okolků řekl všechno, co jsem chtěl vědět. Po zkušenostech s předchozí Prelude, která měla najeto podle tacho přes 460 tkm a kdo ví, o kolik byl stočený, jsem se nezalekl čtvrt milionu poctivých kilometrů na Accordu (už se těším na diskuzi pod článkem, že jsem koupil starou, vylítanou mrchu, ale vzpomeňte si na svá mladá léta ... vy jste si snad za svých studentských let vozili prdel ve fungl novým kcháru fplný palbě? :-) )
Po hodině dotazů a zkušební jízdě jsem byl lehčí o 70 klacků a jel domů Accordem.

Accord je poměrně velký vůz, 4590 mm délky se hned tak neztratí. Co mě ale fascinovalo, je že ho na plném parkovišti skoro nikdy za ostatními vozy nevidím ... se svou výškou 143 cm se ztratí i za mnohem menšími vozy. Při této výšce je ale radost ho umývat :-)
Accord má výrazný klínovitý profil, kterému vévodí úzké světlomety a oproti kapotě hodně vyvýšený kufr. Maska vozu je chudá, je to vlastně jen otvor uprostřed s pruhem plastu. Oproti modelu po faceliftu (1997), kde výrobce nacpal krásnou chromovanou masku s velkým "H" uprostřed, vypadá Accord CC7 jako chudý příbuzný. Jiné části vozu se však naštěstí facelift nedotkl, krom pár ptákovin v interiéru.
Interier je na japonce té doby velice pěkný, narozdíl například od Toyoty, kde jsou plasty přímo odporné. Na to, jestli jsou měkčené z výšky seru, ale Accord je důkazem, že i plasty ve starém voze mohou i po letech vypadat pěkně. Co se mi od první chvíle líbilo, byly chromované kličky dveří. Je to sice blbost, ale potěší. Vzhled vozu je ale věcí individální, někomu se líbí, někomu ne. Nebudu příliš komentovat. Nicméně nelze Accordu upřít dávku sportovního švihu, ačkoli se jedná o rodinný sedan.
Velice malé boční vedení sedaček mi vyhovuje, redaktory Světa motorů, kteří v autě masturbují u "dobrého bočního vedení" a "počtu odkládacích ploch ve voze" a podle toho hodnotí, jestli je auto dobré, nebo ne, by Accord asi dovedl k šílentví .Absenci bočního vedení hodnotím s povděkem, rád si sednu pohodlně, a ne aby mě sedačka nutila, jak na ni mám poskládat své tělesné ostatky. Sedačky jsou tvrdší, ale sedí se v nich dobře. Počet odkládacích prostor ve voze rozhodně není na evropské úrovni, kterou by páni redaktoři čekali - vlastně jen kastlík u spolujezdce, kapsy ve dveřích, a malá schránka u řidiče.
Všechny ovládací prvky jsou pěkně po ruce, rozsvěcení světel v duchu japonské tradice na levé ovládací páčce. Na rozdíl od většiny japonců té doby má Accord klasické zvedání opěradla kolečkem a ne skokové posunování páčkou, které mě osobně vyhovuje více. Ovládání ventilace je již kulatými přepínači a ne páčkami s táhly. Rozhodně jde na Accordu poznat, že při výrobě Honda spolupracovala s Roverem, a je to jen ku prospěchu. Nicméně bratříček, Rover 6xx se mi líbí více, ale nešel jsem do něho kvůli hůře sehnatelné plechařině, i když technika je zcela totožná.
Výbava je na tehdejší dobu poměrně slušná a zahrnuje výškově stavitelný volant a sedačku řidiče,elektricky ovládaná všechna okna, zrcátka a šíbr, ABS, vyhřívané sedačky, mlhovky a 6 x repro.
Vzadu je místa dost a ani když mám sedačku řidiče úplně vzadu, nemusí cestující vzadu sedět na turka. Tímto zdravím majitele ochcávek.
Trošku mi vadí poměrně málo místa nad hlavou, se svou výškou 171 cm nejsem žádný čahoun a i přesto mám nad hlavou jen asi 12 cm místa. Lidem s výškou nad 180 cm Accord nemůžu v žádném případě doporučit - leda že by měli hlavu venku střešním oknem.
Zavazadlový prostor se otevírá táhlem vedle sedačky řidiče, tamtéž je také umístěno otvírání palivové nádrže. Chce si to zvyknout, že když chci do kufru, nebo tankovat, musím tahat za páčku. Kufr je dost velký ( 427 litrů ) a pro běžnou rodinu plně dostačuje. Pod platem kufru je umístěna rezerva a prostor na vercajk, lano a trojúhelník.

Teď se dostaneme k tomu nejlepšímu, co Accord nabídne. Engine.

Motor 2,2 o výkonu 110 kW dává vozu velice slušnou dynamiku, hlavně ve vyšších otáčkách. Do 3000 otáček se nic moc neděje, i když i tak to není žádný lenoch. Prostě - žádný "brutální zátah vocpoda pyčo" se nekoná. Nad 3000 otáček ale začíná peklo. Podřadíte, šlápenete na plyn a necháváte za sebou všechny TDi koncernové zázraky s echt árijským původem, a to dokonce i tédéíčka s červeným íčkem, což je obzvlášť zavrženíhodné. 145 koníků s třináct set kilo těžkým autem dost cvičí. Ze začátku jsem si trochu zvykal na podvozek - i když je Accord rodinný sedan, je podvozek tvrdší než u srovnatelné konkurence, zejména když srovnáme s tehdejší Mazdou 626 GE, která je opravdu velice pohodlná a měkká.

Jízdní vlastnosti jsou jedním slovem vynikající, a to nejen ve srovnání s tehdejšími vozy. Při přesedlání do strýcovy Kia Cerato, která je o 12 let mladší, před japonci jen smekám. Konstruktéři si s podvozkem pěkně vyhráli a výsledek stojí za to. Prostě jen řídíte a nic víc. Naklánění v zatáčkách, nebo nedržení stopy je neznámá věc, můžete si dovolit opravdu i velmi ostré průjezdy zatáčkami. Sportovně laděný podvozek nejlépe vynikne na 16" kolech, ale i na standardních 15" je radost jezdit. Maras je jízda na děravých okreskách - tam je jízda díky tvrdému podvozku pochopitelně méně příjemná. Accord se nejlépe cítí na dálnicích v rychlostech okolo 140 km/ hod. Jako chudý student jsem musel samozřejmě sledovat i spotřebu. Nečekejte žádné zázraky jako u tédéíček, které podle vyjádření jejich majitelů palivo snad i vyrábějí .... Při dálničním provozu lehce pod 7 litrů, ve městě čekejte okolo desíti, na okreskách lehce přes osm. Myslím, že je to vzhledem k roku výroby velice slušné.

Ale abych jen nechválil - jako každé auto má i Accord své mouchy a vlastnosti, které se mi nelíbí a nevyhovují mi.

V první řadě je to odhlučnění vozu. Do 130 km/h to jde a o motoru skoro nevíte, při rychlostech nad 140 je ale hluk od motoru už výraznější a nad 160 je vyloženě nepříjemný. Naproti tomu i ve vysokých rychlostech je aerodynamický hluk snesitelný.
Za ta léta už je omačkané těsnění dveří, ktrerým ve vyšších rychlostech proniká do auta svištění vzduchu.
Dost často praskají žárovky zadních brzdových světel, kde výrobce použil dvouvláknové žárovky, které moc dlouho nevydrží.
Co mě sere snad nejvíc, je mizerná účinnost potkávacích světlometů, kde jsou žárovky H1. Svítí prostě blbě a ani dálkové nejsou kdoví jak skvělé. Vyřešil jsem to namotováním přídavných dálkových světlometů s H4 a spokojenost.

Co se týče spolehlivosti, nemůžu si stěžovat. Na Accordovi se zatím nevysypalo nic, co by znemožnilo jízdu a za těch 7 let, co jej od studentských let mám spolykal jen díly běžně opotřebitelné, tzn. brzdové desky a kotouče, náplně, výfukové potrubí, rozvody, svíčky, kabely, filtry. Nic víc.
I po těch letech je Accord zcela bez viditelné koroze, i když lak má na sobě už několik škrábanců, jeden od nějakého závistivce z vysokoškolských kolejí. I takoví se bohužel najdou...
Co víc dodat? Auto s rozumnými náklady, příjemnými vlastnostmi a železnou spolehlivostí. Co víc chtít ?

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 7


Komentáře uživatelů k recenzi Honda Accord

Vložit komentář

motorizace

nejak mi nesedi ten motor...cc7 mel jen 2.0/85 a 96kw a 2.3/116kw,2.2i es/110kw bylo v coupe a v aerodecku,navic melo 150koni,ne 145...

jinak recenze krasna,sam jsem auto mel...i po 450ti tis km tahl dobre a nebylo na nem nic znat... :)

08.02.2010 | 09:24:40 | SonnyX Reagovat

Accord?dobra volba!

Pěkná recenze!mam toho sameho Accorda,a sem s nim spokojeny,zatim absolutne bez poruchy(tuk,tuk)!Je to celkem svizne auto!A take pohodlne!na zadnich sedackach se usne jedna baseň:)Akorát vzkaz pro autora:Nesouhlasim,ze ho nedoporucujes lidem nad 180cm!Ja mam 189cm a nemam sebemensi problem :)
Kazdopadne hodne stastnejch hm!

16.11.2009 | 22:03:21 | Janek Reagovat

RE: Accord?dobra volba!

Taky mám Accorda 2.0i 96kw rok 1995 a mužu ho právem chválit.Spotřeba po městě je sice 10litrů ale za tu jízdu to skutečně stojí.Dálku jezdím kolem 7 při nějakejch 120-130.Prumer se teda pohybujuje mezi 8-9litrama benzinu.Ten komfort uvnitř je na auto střední třídy velice slušnej.Výbava je komplet v el,i manualní klimu má. Prostě ho mužu akorát chválit, ačkoliv nějaký ty prachy bylo potřeba do něj vrazit.Rozvody,čepy řízení(měly už dost silnou vůli, dál kotouče+destičky a klínovej řemen, jinak naprostá pohoda a spokojenost.V daný třídě jedno z nejlepších aut svejch let.

10.09.2012 | 11:38:26 | Kamil  | 88.100.57.* Reagovat

Accord?Rozhodně ANO !

Jak to tady čtu, tak nespokojeného majitele Accorda budu hledat asi dost těžko... Musím se připojit ke kladnému ohlasu. Accorda , kterého mám ve firmě a je z roku 1993 ,provozuji 15 let a za tu dobu po těch astronomických kilometrech ( 779.000 km ) jsem měnil jenom spotřební věci (díly podvozku, oleje, filtry, výfuk atd) . Po 480 tkm jsem měnil spojku a uhlíky ve starteru. Dokáže toto jiné, než japonské auto? Pochybuju...

15.11.2009 | 15:29:46 | Jirka Reagovat

Měl jsem,chválím...

Vlastnil jsem Akorda skoro 10 let a za tu dobu spokojenost....Nikde nikdy nenechal a šlapal jak švýcary.Bohužel jsem se nechal zlákat na Peugeot 307 SW a to je teda bazmek....Zlatá Honda. Závady,které se u Hondy skromně hlásily po 400.000 km, dělaj u pažouta problémy už ve sto tisících.... Pažout půjde brzo z domu, jeho opravy jsou už neúnosné (a to má prokazatelně najeto 160.000, jsem 1. majitel ) a budu kupovat ojetého Accorda....

27.06.2009 | 14:41:03 |  Reagovat

Honda?A co jinýho ?

Accorda CC7 jsem měl před 2 lety a byl to neskutečnej nezmar....To,co vydržel on, by jiné auto asi nevydrželo...Snad jedině Subaru,nebo Toyota.Na nadarmo je Honda spolu s Toyotou,Mazdou a Subaru na prních místech kvality a spolehlivosti,jakkoliv se to Němcům nelíbí. kupoval jsem ho s najetejma 340 tisíci s tím,že kdyby něco, splaším novější motor a vyměním si ho.Za 8 let, co jsem ho měl jsem najel dalších 220 tisíc km a se stavem okolo 560.000 km jej prodal ve velmi slušné kondici a stavu.Nového majitele občas potkávám a pochvaluje si,že mu Accord stále šlape jako hodinky a mění jen bežně opotřebitelné věci (čepy,ramena,tlumiče,výfuk,silentbloky atd).Dokáže váš VW,či Škoda najet dnes téměř 700.000 s původním motorem,spojkou a převodovkou?Accord jednoznačně doporučuju.

12.06.2009 | 15:01:10 |  Reagovat

ACCORD JE BOMBA !!!

Měli jsme ho osm let a najeli přes 300.000 km bez jediné závady,když jsem ho z finančních důvodů prodával, tak jsem skoro brečel... Lepší auto jsem neměl. Jak se vzpamatuju, tak jdu znova do Hondy.

17.05.2009 | 22:01:36 | Jan Reagovat

Honda?Jasně že jo !!!

Akorda této generace jsem měl dost dlouho ( kupoval sem ojetého s 340 tísíci na tacho s vyhlídkou na rok provozu, nakonec jsem ho měl dlouhých 7 let ) a můžu zodpovědně prohlásit,že jsem lepší auto neměl. Japonští konstruktéři odvedli skvělou práci, když jsem Akordíka prodával, měl najeto přes 690.000 km a krom běžně opotřebitelných dílů nebylo třeba na autě nic měnit a za celou dobu mě nenechal nikde stát, i přes obrovské množství nejetejch kiláků. Které jiné, než japonské auto dokáže najet bez závady téměř třičtvrtě milionu km ? Škoda ? VW ? Rád se nechám poučit ... Nyní mám Civica a zažívám s ním totéž, rok výroby 1998 a zatím bez závad najeto podle tacho 245.000 km ( a to nevím , o kolik to bylo stočeno). Nic jiného než japonec mi nesmí do baráku, zvláště po zkušenostech s evropskými "auty". Náhradní díly jsou sice v průměru tak o 10-15% dražší, než např na VW, ale životnost dílů nma Hondu je trojnásobná...Japonec až na konec ? Ano... nakonec každý, kdo má rozum, skončí u japonců.

13.05.2009 | 02:29:01 | Jindra Šimáček, Olomouc Reagovat

Accord ? Jasně že ano !!!

Recenze autora je narosto přesná.Tohoto Accorda, jen s menším obsahem 2.0 jsem měl 5 let a ve všem co píše,můžu jenom souhlasit.Nadčasové auto s pěkným interiérem a vynikající spolehlivostí. Můžu jenom chválit a doporučit. Teď mám Opel Vectra B a starému Accordu se nerovná ani z 50%, biju se do hlavy, že jsem Accorda prodal.

09.05.2009 | 18:46:11 | Kamil,Břeclav Reagovat

Accord

Měl jsem tento typ Accorda 10 let a nedám na něj dopustit.Skvělé zpracování,výborná spolehlivost a velice slušné jízdní vlastnosti.Nyní mám novější generaci Accorda a opět spokojenost. Příští auto bude zase Honda.

08.05.2009 | 09:48:16 |  Reagovat

Pekne napisana recenzia takych by mohlo byt viac poprdeli som sa nasmial

06.05.2009 | 23:31:56 | Andy Reagovat

Autorovi

Líbí se mi hodnocení sedadel, i ve vztahu ke Světu motorů. Svatá pravda. Můj vůz má také podle SM sedačky bez bočního vedení, ale sedí se mi v nich super, a to i při ostré jízdě. Naopak jsem jel v několika vozech s ukázkovým "bočním vedením", ale nějak obzvláště pohodlná ta jízda nikdy nebyla. Záleží spíš na materiálu, tuhosti, vzdušnosti, a celkové konstrukci sedadel. A né že lacinej výlisek z polystyrenu budu vydávat za kvalitní sedadla, protože mají "boční vedení". A sedí se v nich jako na bednách od rajčat (to se netýká samozřejmě všech).

05.05.2009 | 13:23:33 | Standa Reagovat

Lidi, o co vám jde ? autor vyjadřuje jen své pocity a názory a o to tady jde, ne ? Pokud je s autem spokojený a mimoděk srovnává s jinými vozy, na které má odlišný názor, tak proč jej hanit ? Vy máte svůj supervůz s kosmickými technologiemi 25 tého století, on je spokojen s autem z roku 1993, které mu vyhovuje... A můžu říct, jako bývalý majitel Accordu Coupé 2.2 , že jsem lepší auto co se týče spolehlivosti neměl. Jistě - najdou se auta, která žerou méně, lépe jedou, ale rozhodně nebudou za takovu cenu jako tato Honda, která je spolu se Subaru,Mazdou a Toyotou na špici spolehlivosti a kvality, a o tom prostě nelze diskutovat. To je prostě fakt.

05.05.2009 | 12:18:48 | Michal Brno Reagovat

Pro příspěvek pode mnou...

Samozřejmě,na podvozek jsem zapoměl. Tlumiče jsou samozřejmě měněny,stejně tak čepy, ramena a přední pružiny. Kosmické technologie mi nejsou známy a ani nejsou třeba. Stačí když jsou při výrobě použity kvalitní materiály.

05.05.2009 | 12:11:18 | Tom Reagovat

a este nieco.. 145 koni ani zdaleka nie je brutalny zatah

05.05.2009 | 12:09:37 |  Reagovat

tdi

nechapem preco porovnavas tento motor s tdi :D ja mam 2.8v6 a moznoze by som mal s tym tdi co robit nehovorim o kopcoch.. dalej tdi ma asi polovicnu spotrebu ako tvoja honda.. takze je to dost trapne navazat sa do tdi kedze tie motory su o dost lepsie ako to co mas pod kapotou inak nech ti to jazdi

05.05.2009 | 12:08:41 |  Reagovat

Po 400.000 km

původní díly podvozku(např. tlumiče) a auto je jako nové, zřejmě slušný oddíl a kosmické technologie :-)

05.05.2009 | 09:24:10 | r Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Honda Accord